2012-02-17: v1.03b
- Loading a save where you had marked characters of interest or non-interest will no longer crash the game
- Fixed a bug with the de jure modifier not being initialized correctly for most kingdoms and above
- Fixed a tooltip crash in the Realm Tree
- Fixed an issue with long MP game connection times
- Fixed an issue with burgher heirs retaining burgher laws when inheriting a feudal demesne
- Fixed several script errors with the special CoAs in Dynasty CoA Pack DLC
- The texture in the Dynasty CoA Pack DLC now works correctly on all graphics cards
- Children of rulers now automatically get the appropriate claims when you start a new game (they don't need to be scripted in)
- Fixed the Steam install script so it won't run every time you start the application
- In order to ask for an invasion CB, you must be at peace and either have a claim on a primary title of the target's, or have fewer holdings in your realm
- AI will now change tech focus
- Revised reverse demands for CBs to make them more interesting
- Diplo AI: Will not allow matrilineal marriages with unimportant characters
- Diplo AI: Will say no to marriages that would make valuable courtiers (councillors) move
- Diplo AI: Will be reluctant to let skilled courtiers move to marry
- Diplo AI: Will now sometimes grant titles to unlanded courtiers again!
- Diplo AI: Fixed a bug where a completely beaten AI would surrender too easy
- Diplo AI: Muted AI spam about marriages if player already declined offer
- Diplo AI: Will not declare religious wars for overseas territories that de jure belong to an independent duke or king of its own faith
- Invasion AI: Better at not disembarking into an enemy army
- Invasion AI: Optimized prio target selection
- Invasion AI: Fixed an issue with pointless counter-invasions
- Invasion AI: Will now load armies in port when possible, in order to avoid loading armies onto the wrong fleets
- Invasion AI: Should now understand how to target peasant rebels
- Resigning now changes the checksum, so you cannot join an MP game without restarting the game (which would cause an OOS anyway.)
- Boosted the strength of peasant rebel units by 50%
- Fixed a bug with the CB for the Institute Gavelkind plot
- Upped the length of truces to 10 years (from 3)
- Added fractions to the revolt risk in the province view
- Added a monthly law vote check to make sure laws pass when they should
- Fixed a bug with port buildings not giving more galleys
- Fixed a problem with running the game on large TV screens
- Raised mercenary hire costs a little bit
- Flank leader damage bonus changed from 1% to 2% for each point in martial
- Fixed an issue where granting titles would disband troops
- Fixed an issue with a plot where the target would retain his title even when he folded
- Fixed a problem with playing the Earl of Durhamn causing immediate game over
- Ask for ransom interaction can now be initiated with the liege
- Ask to ransom interaction in the diplomacy window now has a proper title when selecting target
- Rebalanced the initial situation between William, Harald and Harold
- Gave Edward III a claim on France so the 100 years war bookmark will work correctly
- Corrected the history of Gevaudan to avoid dead "Serene Doges" of France at startup and make sure it has prince bishops at the end
용병 계약금 소폭하락상승 제일 눈에 띄네요 ㅋㅋ (미안합니다; 새벽에 본거라 그만;)
농민 반군 50% 상승도 ㄱ-;; 허허허;;; 어짜피 옆동네까지 동원하면 쉽게 미니깐;;
첫댓글 DLC 버그도 고쳐졌네요. 근데 이 망할 놈들은 연대기 용으로 스샷 계속 다시 찍을 때마다 패치하는거야 ㅁㄴㅇㄹ 이번에도 200장 찍어놨는데 흥하하학ㅎㄱㅎㄱ
1.03b 패치.. 스팀은 해당 사항 없고 게이머스게이트 판으로 구매하신 분들은 가문 문장 DLC를 재설치해야 한다네요
용병 지금도 좋아보이는데-ㅁ- 아프리카 국가로 한번 해보면 알죠. 무슬림들도 유럽용병 사 쓰는데 기독교국이 용병시장 출입 안되는...
내가 더 커도 용병크리에 패배ㅠㅠ
상대가 기사단고용해서 반격하면 굉장히 난감하더군요 -_-
이보시오! 계약금이 1/4 증가했잖소! 이게 무슨소리야!
어;; 이제 보니깐 증가군요;; 이런; 새벽 1시에 본거라 제가 헷갈렸나보군요 미안합니다!!!
완전 패배한 적이 쉽게 항복하는것을 패치했다니.. 이게 무슨 소리?? 그럼 완패 당했어도 항복 안하고 버틸꺼란 소리? 농민 반란 지금도 쎈것 같은데 더 쎄게한다니.. 이번 패치로 전유럽이 농민반란으로 점거되겠군요. 망패치임
해석 부탁
좀 전에 반란군 5천명을 보았음............................
결혼으로 가신 모으기도 않돼네요...
그러게요.. 이걸로 신롬 황제 까지 잡았는데. 따지는게 많아졌군요 ㅠㅠ
우리 가문에 중요 인사인 경우만 되는 듯
패치를 하면 할수록 병맛이 되어가네
멀티플레이는 좀 더 편해지겠네요. 게임 재시작할 필요 없대요. 그리고 용병 고용비용은 조금 상승한겁니다.
네 상승이네요; 제가 새벽에 본거라 설레발 쳤네요;; 호호호;
딱히 망패치라기보다 더 현실적으로 변한것 같은데요
농민반란은 수는 늘려도, 그 질을 더 내려야 맞을듯 한데..
패치할때마다 가문 문장이 바뀌어버리는데... DLC좀 따로 올려주실분 안계신가요 ㅜㅜ
컴터가 한결같이 고정된 기술개발을 했었는데 그게 고쳐졌더군요. 이번패치 만족합니다.
시도 때도 없는 반란 :)
반란군이 쎄네요;;
측면공격 중에 마샬능력치에 의한 대미지 보너스가 1%에서 2%로 상승, 과연 얼마나 효과가 있을 지 궁금하네요.
패치 후 플레이 해보니이슬람이 굉장히 강해졌네요요.