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창조역사는 완전투입
천성경
제1권 참하나님
제 2 장 하나님과 창조역사
1) 하나님의 창조 동기는 사랑
① 창조의 역사는 완전 투입
하나님의 천지창조는 생명의 접착을 목적으로 한 것이 아닙니다. 사랑이상을 동화시키기 위한 것입니다. (188-196, 1989.2.26) p.81
과학자들은 우주가 힘으로 형성돼 있고, 이 힘에 의해 우주가 발생했다고 합니다. 그러나 그렇지 않습니다. 전기는 힘이 먼저 있어서 작용하는 것이 아니라 작용을 통해 전기가 생깁니다. 그리고 작용이 있기 전에 플러스와 마이너스, 즉 주체와 대상이 있어야 합니다. 작용은 혼자서는 할 수 없으므로 작용하기 위해서는 반드시 주체와 대상이 있어야 합니다.
결국 플러스와 마이너스가 있어야 작용을 하고, 그 작용을 통해 전기가 생깁니다. 마찬가지로 힘도 주체와 대상이 작용을 해야 생깁니다. 그러니 오늘날 학자들이 말하는 것처럼 힘으로부터 우주가 발생한 것이 아닙니다. 또한 힘이 먼저가 아니라 작용이 먼저입니다.
사랑이 먼저냐, 생명이 먼저냐? 사랑이 먼저입니다. 지구가 하나님의 생명으로부터 나왔다고 생명이 제일이라고 하지 않습니다. 사랑이 제일이라고 합니다. 하나님은 천지창조를 생명에서부터 했다고 하더라도 그 생명의 발원지(發源地), 동기는 사랑입니다. 생명이 생겨난 것은 사랑 때문입니다.
하나님이 왜 천지를 창조했느냐? 아무리 절대자라고 하더라도 혼자서는 기쁨을 느낄 수 없으며, 설령 기쁘다 하더라도 기쁨의 자극을 느낄 수 없기 때문에 창조를 했습니다. 절대자가 아무리 ‘나는 절대자다. 나는 사랑의 주인공이다. 생명의 주인공이다.'라고 한다 해도 절대자 혼자서는 사랑의 자극을 느끼지 못하는 것이요, 천지가 내 몸 속에 있다는 생명의 자극을 느끼지 못하는 것입니다. (38-152, 1971.1.3)
하나님이 자신만 생각했다면 천지를 창조 했겠어요? 창조는 힘의 투입을 말합니다. 예술가는 최고의 걸작품을 만드는 것이 소원입니다. 예술가는 걸작품을 만들기 위해 온갖 정성을 다 투입합니다. 다 투입하는 데서만이 완전한 걸작품이 나옵니다. 더 이상 할 수 없다 했을 때 비로소 걸작품이 생겨납니다.
창조는 자체를 투입하는 데에서부터 시작합니다. 힘을 투입해야 창조가 가능합니다. 힘을 투입하지 않고는 어떤 물건도 생겨나지 않습니다. 완전히 투입하는 데서 완전한 대상이 성립한다는 원칙을 두고 볼 때, 하나님은 주체로서 대상을 만들기 위해 완전히 투입했습니다. 하나님 자신이 자신을 위해서가 아니라 대상을 위해 있겠다고 운동을 시작한 것이 창조입니다. (78-111, 1975.5.6) p.82
창조한다는 것은 힘의 투입을 말합니다. 투입을 했는데, 얼마나 투입했느냐? 하나님이 말씀으로 지을 때 ‘이렇게 되어라. 저렇게 되어라.' 하고 장난식으로 창조한 것처럼 알고 있습니다. 아닙니다. 여기에는 참된 생명을 완전히 투입하고, 참된 사랑을 완전히 투입하고, 참된 이상을 완전히 투입했습니다. 우리도 정성 안 들이고 피와 살을 투입하지 않은 것은 사랑하지 않습니다.
그렇기 때문에 창조하기 전과 창조하고 난 후가 다릅니다. 창조하기 전에는 자기를 생각했지만 창조하기 시작하면서부터 대상을 위했습니다. 내가 있는 것은 나를 위해서가 아니라 상대를 위해서다, 아들딸을 위해서다, 이렇게 되어 있습니다. (69-81, 1973.10.20) p.82
하나님이 천지를 창조한다는 것은 자기의 본질을 투입한다는 것입니다. 결국 에너지를 투입했다는 것이고, 에너지를 투입했다는 것은 자기 본질의 감소를 말합니다. 대상세계 창조는 사랑으로 이루어졌는데, 하나님은 그 뜻을 이루기 위해 자기를 투입했습니다. 투입한 그것이 자기에게 열매 맺히게 한 것이 아니라 상대에게 열매 맺히게 했습니다. 투입함으로써 하나님이 소원(疎遠)함을 느끼는 것이 아니라 만족을 느끼는 것입니다. 그것은 사랑으로 지었기 때문입니다. (60-85, 1972.8.6) p.82
우리가 아침에 밥을 먹고도 힘든 노동을 하게 되면 배가 고픕니다. 그리고 빨리 피곤해집니다. 왜 그러냐? 힘을 투입하면 소모되기 때문입니다. 세상 만사에 손해 보아 가면서 좋아할 일이 없습니다. 반드시 플러스 되어야 좋습니다. 그렇기 때문에 하나님도 천지만물을 지은 것은 좋기 위해서 반드시 플러스 될 수 있는 무엇이 있어야 합니다.
그러면 하나님은 플러스 될 수 있는 것을 언제 찾을 수 있느냐? 여기에 피조물의 완성이라는 표준이 있습니다. ‘이때까지 투입하면 그때부터 돌아온다.'는 것이 있습니다. 마찬가지입니다. 뭘 하겠다는 소망을 가지고 노력하여 그 한계점을 밀고 넘어가게 될 때 반드시 결과가 돌아옵니다. 이것이 우주의 법칙입니다.
하나님도 마찬가지입니다. 사람을 지은 것은 하나님의 힘을 투입한 것입니다. 힘을 투입했습니다. 자기 자체를 소모했습니다. 그렇지만 투입할 수 있는 것을 완전히 투입해서 사람을 창조했으면 그 완성된 사람은 어디로 도망가는 것이 아닙니다. 완성되면 그 다음에는 하나님에게로 돌아옵니다. 돌아오는 데 있어서 1백을 투입했는데 1백보다 적은 가치의 것으로 돌아오는 게 아니라 하나님의 창조의 가치를 더해서 돌아오는 것입니다. (65-20, 1972.11.13) p.83
우주가 어떻게 출발했느냐? 하나님을 두고 볼 때 전부가 위하는 데서부터, 투입하는 데서부터 출발한 것입니다. 자기를 소모한 데서부터 시작된 것입니다. 그러면 자기를 소모해 가지고 상대를 만들어서 무엇을 하자는 것이냐? 둘 다 소모하는데, 소모하고 얻는 것이 사랑입니다. 사랑만 가지면 아무리 소모해도 좋다는 말입니다. 그러한 개념이 사랑이기 때문에 사랑을 중심삼고 하나님이 창조를 시작한 것입니다.
하나님이 손해나는 일을 한 것이 아닙니다. 투입하는 것은 손해인데, 하나님이 왜 그렇게 했겠어요? 사랑은 모든 것을 채우고도 남을 수 있는 힘이 있기 때문에, 소모시켜서 투입했지만 그 대신 사랑을 찾아오는 것입니다. 참사랑은 투입할수록 점점 작아지는 것이 아니고, 움직이면 움직일수록 커가는 것입니다. 그렇지 않고 참사랑이 작아진다는 원리라면 하나님 자체가 투입해가지고 소모되는 것입니다. 반대가 된다는 것입니다. 참사랑은 투입하면 투입할수록 커가는 것입니다. (237-124, 1992.11.13) p.83
사랑에는 창조능력이 있기 때문에 지치지 않습니다. 사랑의 마음을 가지면, 아무리 투입해도 소모된 에너지 이상 언제나 보충할 수 있는 사랑의 힘이 있기 때문에 지치지 않는 것입니다. 그래서 어렵고 고통스럽더라도 싫지 않은 것입니다. 그것이 싫으면 어떻게 가겠어요? 사랑을 위하는 길에는 싫은 마음을 영원히 가질 수 없는 것입니다. 참사랑을 위하는 길에는 영원히 싫은 마음이 있을 수 없습니다. 하나님의 본질에는 원수의 개념이 없습니다. 악의 개념이 없다는 것입니다. 참사랑 가운데 있기 때문입니다. (237-130, 1992.11.13) p.83
하나님의 창조이상을 중심삼고 투입, 투입, 투입하라는 것입니다. 투입을 하면 돌고 돌게 됩니다. 공기를 예로 들면, 절대 저기압과 절대 고기압이 있다면 그 중간의 기압이 생깁니다. 누가 부르지 않아도 하늘이 내려오는 것입니다.
그렇기 때문에 백 퍼센트 이상 투입하고 싶어하는 사람은 항상 하늘이 채워주는 것입니다. 우주의 원칙이 그렇습니다. 완전히 투입하고 잊어버리는 데는 영원한 운동이 연결되기 때문에 그 기준에서 영생의 논리가 나오게 되는 것입니다.
영생, 영원한 생명, 그렇지 않으면 통일원칙을 어디에서 끄집어 낼 거예요? 위하게 되면 빙빙 돌지요? 빙빙 돌아서 어디로 가요? 점점 작아져서 올라갑니다. 빙글빙글 돌아 넓게 퍼지면 내려가지만, 이것은 점점 올라가기 때문에 하나님은 자동적으로 아담과 해와의 어깨 위에 양쪽 발을 올려놓지 않을 수 없습니다. (205-95, 1990.7.7) p.83
하나님이 천지만물을 왜 지었느냐? 지었다는 말은 힘을 투입했다는 뜻입니다. 힘의 투입입니다. 힘의 투입이라는 것은 자체의 소모를 말하는 것입니다. 아무리 전지전능한 하나님이라도 힘을 잔뜩 뽑아냈는데, 그것이 돌아오지 않으면 소모될 수밖에 없습니다. (65-20, 1972.11.13) p.84
하나님께서는 만물과 인간의 창조를 위해 온갖 힘을 투입하셨습니다. 전부를 투입하고 또 투입하셨습니다. 다른 것은 투입하면 전부 소모되지만 참사랑만은 투입하면 투입할수록 더 번성하고 생산됩니다. 참사랑은 100을 투입하면 120이 돌아옵니다. 그렇기 때문에 참사랑을 실천하는 자가 망할 것 같지만 망하지 아니하고 영원히 번성하며 영생하는 것입니다. (219-118, 1991.8.28) p.84
하나님이 왜 계시느냐? 무엇 때문에 계시려고 하느냐? 사랑 때문에 계시려고 하는 것입니다. 그렇기 때문에 사랑의 상대가 필요한 것입니다. 그래서 전지전능하신 하나님은 사랑의 상대를 창조해야 되었던 것입니다. 본질적 이상으로 사랑을 중심삼고 창조를 시작했다는 것을 그동안 우리가 몰랐습니다. 사랑때문에 모든 피조세계가 창조되었다는 것입니다. (208-231, 1990.11.20) p.84
하나님의 소원은 참되게 줄 수 있는 세계적인 발판을 갖는 것입니다. 하나님은 주는 데 있어서도 어느 누가 참소할 수 없고, 받는 데 있어서도 어느 누가 조건을 제시할 수 없는 자유롭고 평화롭고 행복한 자리를 소원합니다. 그러한 자리를 세계적으로 넓혀서 온 만민을 거기서 살게 하는 것이 하나님이 거두려는 소기의 목적입니다. (13-249, 1964.4.12) p.84
創造の役事は完全投入
天聖経「真の神様」より抜粋
神様の天地創造は生命の接着を目的としたものではありません。愛の理想を同化させるためのものです。
科学者は、宇宙は力で形成されており、この力によって宇宙が発生したと言います。しかしそうではありません。電気は、先に力があって作用するのではなく、作用を通して電気が生じます。そして作用する前に、プラスとマイナス、すなわち主体と対象がなければなりません。作用は一人ではできないので、作用するためには必ず、主体と対象がなければなりません。結局プラスとマイナスがあってこそ作用し、その作用を通して電気が生じます。同じように力も主体と対象が作用をして初めて生じます。ですから今日、学者が言っているように力から宇宙が発生したのではありません。また、力が先なのではなく作用が先です。
愛が先でしょうか、生命が先でしょうか。愛が先です。地球が神様の生命から出たからといって、生命が一番だとは言いません。愛が一番だと言います。神様は天地創造をする時、まず生命からしたといっても、その生命の発源地、動機は愛です。生命が生じたのは愛のゆえです。
神様がなぜ天地を創造したのでしょうか。いくら絶対者だと言っても、一人で喜びを感じることはできず、たとえ喜んだとしても喜びの刺激を感じることができないので創造をしました。絶対者がたとえ「私は絶対者だ。私は愛の主人公である。生命の主人公だ」と言ったとしても、絶対者一人では愛の刺激を感じることができないのであり、天地が私の体の中にあるという生命の刺激を感じることができないのです。
神様が御自身だけを思ったとするならば、天地創造をしたでしょうか。創造とは力の投入を意味します。芸術家は最高の作品を作ることが願いです。芸術家は傑作品を作るために、ありとあらゆる精誠を投入します。すべてを投入したところからのみ完全な傑作品が出てきます。これ以上できないというときに初めて傑作品が生まれるのです。
創造は自分を投入するところから始まります。力を投入してこそ創造が可能です。力を投入せずしては、いかなるものも生じません。完全に投入するところに完全な対象が成立するという原則を考えると、神様は主体として対象を造るために完全に投入しました。神様自身が、御自身のためではなく対象のために存在しようと運動を始めたのが創造です。
創造するとは力の投入のことを意味します。投入をしたのですが、どれだけ投入したのでしょうか。神様がみ言によって造るときに、「こうなれ、ああなれ」といたずらに創造したかのように考えられています。違います。ここには真の生命を完全に投入し、真の愛を完全に投入し、真の理想を完全に投入しました。私たちも、精誠を尽くさず、血と肉を投入していないものは愛しません。
それゆえ創造する前と創造した後では違います。創造する前は自分のことを考えたのですが、創造を始めてからは対象のためを思いました。私が存在するのは私のためではなく、相対のためであり、息子、娘のためである、このようになっています。
神様が天地を創造するということは、御自身の本質を投入するということです。結局エネルギーを投入したということであり、エネルギーを投入したということは自分の本質の減少を意味します。対象世界の創造は愛によってなされたのですが、神様はそのみ旨をなすために自己を投入しました。投入したそのものが自分に実るようにしたのではなく、相対に実るようにしました。投入することによって神様が疎遠さを感じるのではなく満足を感じるのです。それは愛によって造ったからです。
私たちが朝食を食べて重労働をすれば空腹になります。そしてすぐ疲れます。なぜでしょうか。力を投入すると消耗するからです。世の中の万事において、損をして喜ぶということはありません。プラスとなってこそ良いのです。それゆえ神様も天地万物を造ったのは、良しとするために、必ずプラスとなり得る何かがなければなりません。それでは神様はプラスとなり得るものをいつ得ることができるのでしょうか。ここに被造物の完成という標準があります。「この時まで投入すれば、その時からはかえってくる」というものがあります。同じことです。何かをしようという望みをもって努力し、その限界点を乗り越えると、必ず結果がかえってきます。これが宇宙の法則です。
神様も同じです。人を造ったのは神様の力を投入したということです。力を投入しました。自分自身を消耗しました。ところが投入できるものを完全に投入して人を創造したとするならば、その完成した人はどこかに逃げるわけではありません。完成すればその次には神様に戻ってきます。戻ってくるにあたって、百を投入したときに、百よりも小さい価値をもつものとして戻ってくるのではなく、神様の創造の価値を加えて戻ってくるのです。
宇宙はどのように出発したのでしょうか。神様を見てみると、すべてが「ため」に生きるところから、投入するところから出発したのです。自己を消耗するところから始まったのです。では、自己を消耗して相対を造って、何をしようというのでしょうか。二者共に消耗するのですが、消耗して得るのが愛です。愛さえ得るならば、いくら消耗してもいいというのです。そのような概念が愛であるゆえに、愛を中心として神様が創造を始めたのです。神様が損をするようなことをしたのではありません。投入することは損になりますが、神様はなぜそうしたのでしょうか。愛はすべてを満たしても余りある力をもっているがゆえに、消耗して投入しましたが、その代わりに愛を得るのです。愛は投入すればするほどだんだん小さくなるのではなく、動けば動くほど大きくなっていくのです。そうではなくて、真の愛が小さくなるという原理であれば、神様自体が投入して消耗するのです。反対になります。真の愛は投入すれば投入するほど大きくなっていくのです。
愛には創造の能力があるゆえに、くたびれることはありません。愛の心をもてばいくら投入しても、消耗したエネルギー以上にいつでも補充することのできる愛の力があるがゆえ、疲れ果てることがないのです。ですから困難で苦痛でも嫌ではないのです。それが嫌だとすればどうしますか。愛のための道には永遠に嫌だという心はあり得ません。神様の本質には怨讐という概念はありません。悪の概念がありません。真の愛の中にあるからです。
神様の創造理想を中心として投入、投入、投入しなさいというのです。投入すれば回りに回るのです。空気を例に挙げれば、絶対低気圧と絶対高気圧があればその中間の気圧が生じます。誰が呼ばずとも天が降りてくるのです。それゆえ一〇〇パーセント以上投入したがる人は、いつも天が満たしてくれるのです。宇宙の原則がそうなっています。完全に投入して忘れるところには永遠な運動が連結するために、その基準において永生の論理が出てくるのです。永生、永遠な生命、そうでなければ統一の原則をどこから引き出してくるのですか。「ため」に生きればぐるぐる回ります。ぐるぐる回ってどこに行くのでしょうか。だんだん小さくなって上がっていきます。上がっていくのです。ぐるぐる回って広がれば下りていきますが、だんだんすうっと上がっていくので、神様は自動的にアダムとエバの肩の上に両足を置くしかありません。何のことか分かりますか。
それでは神様が天地万物をなぜ造ったのでしょうか。造ったという事実は力を投入したということです。力の投入です。力の投入というのは自体の消耗を意味します。いくら全知全能の神様でも、力をすっかり引き出したのにそれが戻ってこなければ消耗するのです。
神様は万物と人間を創造するためにあらゆる力を投入されました。全部を投入し、また投入されました。他のものは投入すれば全部消耗しますが、真の愛だけは投入すれば投入するほどより栄え、生産するのです。真の愛は百を投入すれば百二十が戻ってきます。それゆえ真の愛を実践する者は滅びるようでも滅びることなく、永遠に栄えて永生するのです。
神様がなぜ存在されるのでしょうか。何ゆえにおられようとするのでしょうか。愛ゆえにおられようとするのです。それゆえ愛の相対が必要なのです。ですから全知全能なる神様は、愛の相対を創造しなければならなかったのです。創造の本質的理想を、愛を中心として創造を始めたということをこれまで私たちは知らなかったのです。愛ゆえにすべての被造世界が創造されたのです。
神様の願いは真に与えることのできる世界的な足場をもつことです。神様は与えることにおいて誰も讒訴することはできず、受けることにおいても誰も条件を提示することができない、自由で平和で幸福な場を望んでいます。そのような立場を世界的に広げて、万民をそこで生きるようにすることが、神様の得ようとされる所期の目的です。
The Work of Creation Required Complete Investment
Cheon Seong Gyeong
Book 1: True God
Chapter 2: Section 1.1
God's creating heaven and earth was not aimed primarily at sustaining life; it was to realize the ideal of love. (188-196, 1989.2.26)
Scientists say that the universe is made of energy, and that it originated from energy. But this is not so. An electric current does not flow just because there is potential energy. Electricity is generated through action. And before action, there must be a plus and a minus -- that is, a subject partner and an object partner. Action cannot occur by itself; therefore a subject partner and an object partner are necessary.
Considering all the above, action requires a plus and a minus, and that action then generates electricity. Thus, in the same way, energy arises only through the interaction of subject and object partners. Hence, the universe did not originate from energy, as today's scientists say it did. Action comes first, not energy. (111-126, 1981.2.8)
Which is most important, love or life? Love is most important. We do not say life is most important just because our world came from God's life. We say that love is most important. Although God began the creation of heaven and earth with life, the source of life and the motivation for life is love. The reason life came into being is because of love. Why did God create heaven and earth?
Although He is the Absolute Being, He cannot feel joy alone. Even if He were placed in a joyful atmosphere, He could not feel the stimulation of joy if He were alone; this is why He created. No matter how much the Absolute Being may say, "I am the Absolute Being, the Master of love and Master of life," while He is all alone, He cannot feel the stimulation of love. Alone, God cannot feel the stimulation of life that makes Him sense that heaven and earth are within His own body. (38-152, 1971.1.3)
If God had been thinking only about Himself, would He have created heaven and earth? Creation requires an investment of energy. An artist's great hope is to create a masterpiece. An artist invests all his effort into making great works of art. A masterpiece appears only when the artist gives everything, and feels he cannot give any more. Creation starts with investing oneself. Creation is possible only when energy is poured out. Without contributing energy, there is no result. According to the principle that a perfect object partner appears only through total investment, God as the Subject partner completely invested Himself into making His object partner. The creation was the beginning of God's work through which He determined not to exist for His own sake, but for the sake of His object partner. (78-111, 1975.5.6)
Creation requires giving out energy. God invested Himself. But how much did He invest? Some people think that when God created through the Word, saying, "Let there be this, let there be that," it was like a game. But no, God completely poured out His true life, true love and true ideals. We do not love something unless we have worked hard and invested our flesh and blood into it. So the period before creating and the period after creating were therefore different. Before creating, God thought about everything centered on Himself, but after starting to create, He existed for His object partner. We do not exist for ourselves but for our partners, for our sons and daughters. That is how it is. (69-81, 1973.10.20)
God had to pour out His very essence to create heaven and earth. This required that He give out energy, and investing energy normally would entail depleting His essence. God created the world through love to be His partner, and He devoted Himself to fulfilling this will. God arranged for His investment to bear fruit in His partner rather than in Himself. By investing, God does not feel diminished, but satisfied. This is because God created through love. (60-85, 1972.8.6)
After eating breakfast, when we work strenuously we get hungry and tired quickly. Why is this so? It is because when energy is poured out, it is depleted. Whatever we do, we cannot be satisfied with a negative result. For things to be good there must be a plus. So for God's creation to be good, it must have something that can be a plus. Then, when can God retrieve something with that plus? Here is where the standard for the perfection of created beings must lie. There is a point where all the investment up to that point will start bringing returns.
The same thing happens when you have a deep desire to accomplish something and you make effort and stretch beyond your limitations -- the result comes without fail. This is the law of the universe. It is the same with God. When He created humankind, God invested energy. He depleted Himself. However, after God created humankind by giving out everything that He could possibly give, perfected human beings will not run away somewhere. When they reach perfection, they will return to God. When they return, they will not return with a value less than the amount of investment made, but with a value that enhances that of God's creation. (65-20, 1972.11.13)
How did the universe begin? It started with God serving and pouring Himself out for the sake of the other. It started with God expending Himself. Then, what is the purpose in devoting oneself to creating one's partner? After both have given all they have, what we gain is love. As long as we have love, we are happy, no matter how much we have invested. Since this is the love principle, God started the creation based on love. God would not invest in anything that would not produce a benefit. Giving all one has creates a minus, so why do you think He did it? Because love has the power to more than fill up any void, after expending and investing Himself, God gained love in return. True love does not become smaller as it is invested, but grows bigger and bigger the more it moves. Conversely, if the principle were that true love would grow smaller, God would be depleted through His investment. But the opposite is the case. True love grows bigger and bigger the more it is invested. (237-124, 1992.11.13)
Since love has the capacity to create, it never grows tired. With a heart of love, you never get tired, because you have the power of love. The energy spent is always replenished by more energy than is used up, no matter how much is invested. This is why you don't mind making that effort, although to do so is hard and painful. How could you continue if you did not like it? On the path of true love, you cannot have an eternally unwilling heart. God's essence does not include the concept of an enemy or the concept of evil. This is because His essence dwells within true love. (237-130, 1992.11.13)
So invest, invest and invest based on God's ideal of creation. When you invest, circular motion occurs. Take air, for example. If there is a very low-pressure mass of air and a very high-pressure mass of air and they mix, a mid-level pressure mass of air results. God comes down, although no one calls Him. So those who want to invest more than a hundred percent are always filled by God. The principle of the universe is like this. Completely giving yourself out and forgetting what you have given is connected to eternal motion; at that level the underlying principle of eternal life emerges. Eternal life. Otherwise, from where will you derive the principle of unification? When living for the sake of others, circular motion occurs, doesn't it? What happens with something moving in a spiral motion? It becomes smaller and smaller and rises. As the base of something moving with cyclonic rotation broadens out, its height decreases. But eternal life rises up more and more, and therefore automatically God will stand on Adam and Eve's shoulders and go up as they go up. (205-95, 1990.7.7)
Why did God create heaven and earth? Acts of creation consume energy. They require an investment of energy. Investing energy means expending oneself. However omniscient and omnipotent God may be, if His abundant endowment of energy did not produce a return, it inevitably would be exhausted. (65-20, 1972.11.13)
God put all His energy into creating all things and human beings. He invested everything and then gave still more. Other things are depleted when they are poured out, but with true love, the more you give, the more your creation prospers and the more it gives back. If you invest 100 units of true love, 120 will come back. Therefore, although those who practice true love seem like they are going to perish, they will not perish; rather, they will prosper eternally and live forever. (219-118, 1991.8.28)
Why does God exist? For what does He want to exist? He wants to exist for the sake of love. This is why He needs a love partner. This is why the omniscient and omnipotent God had to create a love partner. Until now we have not known that God began the creation based on love as His essential ideal. The entire universe was created for the sake of love. (208-235, 1990.11.20)
God wants to have a global platform for true giving. God wants to see a free, peaceful and happy place where giving has no accusers and receiving has no conditions attached. God's goal is to expand that place worldwide and have all humankind settle down to live there. (13-249, 1964.4.12)
創造聖工是完全的投入
天聖經
第一篇 真神
第 2 章 神與創造聖工
1)神的創造動機是愛
① 創造聖工是完全的投入
神創造天地不是以生命的接續作為目的,而是為了同化愛的理想。(188–196, 1989.2.26)
科學家們稱宇宙由能量形成並且來自能量,但事實並非那樣。不是先有電能並由電能產生了力的作用,而是力的作用產生了電能,再說在產生作用之前必須要有正與負的主體和對象。作用是不能單獨產生的,為了產生作用,必須要有主體和對象。
總之,有了正與負,才能產生作用;通過作用才能產生電能。同樣,能量也是主體和對象進行作用而產生的。所以宇宙不像今日的學者們所說的那樣產生於能量。還有,不是力先於作用,而是作用先於力。(111-126, 1981.2.8)
愛在先,還是生命在先?是愛在先。雖然地球來自神的生命,但這並不等於生命先於一切。愛才是先於一切的。雖然神是從生命開始創造了天地,但那生命的發源地和動機卻是愛,生命產生於愛。
神為什麼創造天地?那是因為,即使是絕對者,也不能獨自感到喜悅;即使有喜悅,也感覺不到喜悅的刺激。絕對者再怎麼強調「我是絕對者,我是愛的主人公、生命的主人公」,也無法在只有自己時感覺到愛的刺激以及天地在我身體裡面的那種生命的刺激。(38–152, 1971.1.3)
如果神只想到自己,還會創造天地嗎?創造即意味著力的投入。藝術家的心願是最高傑作的誕生,因此為了創造傑出的作品而投入一切精誠。只有完全投入,才能造出完整的傑作;投入到無可投入時,才會產生傑作。
創造從自我投入開始。投入能量,才能進行創造,不投入能量,就造不出任何東西。按照「完全的投入產生完全的對象」的原則來看,神作為主體為了造出對象而做出了完全的投入,神自動地發起了不為自己而為對象存在的運動,那就是創造。(78–111, 1975.5.6)
「創造」即意味著力的投入。那麼,投入了多少呢?人們以為,神用「道」進行創造時,一切就像戲耍一樣,只不過動動嘴皮子,就完成了創造,然而不是那樣的。創造時,神完全投入了真生命、真愛和真理想。就連我們,也不稀罕沒有投入精誠和血肉的東西。
正因如此,創造前和創造後是不一樣的。創造前,想的是自己;但自從開始了創造,就只想著對象。「我」的存在不是為了自己,而是為了對象、為了兒女,自然會這樣想。(69–81, 1973.10.20)
神創造天地即意味著自我本質的投入。總之,就是表示投入了能量,而投入能量就表示自我本質的減少。對象世界的創造是用愛來實現的,為了成就這個旨意,神投入了自己。
神沒有讓自己投入的一切結實在自己身上,而是結實在對象身上。通過投入,神沒有感到疏離,反而感到了滿足。因為那是用愛創造的。(60–85, 1972.8.6)
即使我們吃了早飯才幹重活,也會很快就覺得飢餓與疲倦。為什麼呢?因為投入力量就會有所消耗。世間萬事,沒有一件能讓人受到損失卻感到高興;必須有所收益,才會感到歡喜。神創造天地萬物,也是為了獲得喜悅,因此需要有能帶來收益的某種東西。
那麼,什麼時候神才能得到那個東西呢?這就涉及被造物的完成標準。以這個基準為界,之前需要投入,之後就會有所回報。只要抱著希望努力,並超越極限,就必會有收穫、有結果。這就是宇宙的法則。
神也一樣,創造人即等於投入了神的能量。神投入能量、消耗自身,傾注自己所能投入一切創造了人,而人達到完成後也不可能逃走,因為完成之後,人就會回到神的身邊。假如投入了一百,則回報神的就不會是少於一百的價值,會再加上神的創造價值一併回報神。(65–20, 1972.11.13)
宇宙是如何出發的呢?從神的立場看來,一切都是從付出和投入而出發的,是從自我消耗開始的。那麼,消耗自己創造對象是為了什麼?兩者都要消耗,但通過消耗所得到的卻是愛。只要能得到愛,消耗多少都可以,這就是愛的概念,所以神以愛為中心開始創造。
神 所做的不會是賠本的事。投入是一種損失,但神為何要那樣做呢?因為,愛是填滿一切也綽綽有餘的,即使投入並消耗了自我,卻能以此為代價而得到愛的回報。隨 著投入,真愛不是逐漸減少,反而逐漸增多。如果真愛減少才是原理,神本身就會隨著投入而消耗掉。然而,原理是與此相反的,真愛是越投入就越增多。(237–124, 1992.11.13)
愛 具有創造力,所以不會感到疲累。只要擁有愛心,則無論投入多少,都能得到補充。有了源源不斷的愛的力量的支持,是不會感到疲憊的,即使遭遇再大的困難和痛 苦,也不會退避三舍。若是不情願,怎麼還能前進呢?在愛的道路上,永遠不會有不情願的心;在真愛的路上,永遠不可能產生厭煩的情緒。在神的本質裡沒有仇人 的概念,沒有惡的概念,因為神在真愛裡。(237–130, 1992.11.13)
要以神的創造理想為中心,投入、投入、再投入。投入,就會流動,比如空氣,若有絕對低氣壓和絕對高氣壓,就會產生中間氣壓。沒有人呼喚,天也會降下來。
因此,願意投入百分之一百以上的人,天會隨時填滿他,宇宙的原則就是如此。完全投入且不計較時,就能與永遠的運動相連,永生的邏輯就產生在這一基準之上,永生,永遠的生命。不然,要從哪裡找到統一的原則呢?
付出,就會旋轉,對不對?這樣轉動會走向哪裡呢?會逐漸變小而上升。如果旋轉著擴散,就會下降;但這是逐漸上升,所以神自然而然地會把雙腳放在亞當和夏娃的肩上。(205–95, 1990.7.7)
神為什麼創造天地萬物?創造即指投入了能量,是能量的投入,而能量的投入意味著自身的消耗。無論是多麼全知全能的神,若只有能量的投入而沒有任何回報,也只能被消耗掉。(65–20, 1972.11.13)
為了萬物與人類的創造,神投入了所有的力量,投入一切再投入。別的東西只要一投入就全都消耗掉,但真愛是越投入就越繁盛、越能被生產出來的。真愛是投入了一百,就會返回一百二十。所以實踐真愛的人看似不久就會滅亡,其實卻能永遠昌盛並永生。(219–118, 1991.8.28)
神為什麼存在?為什麼要存在?那是為了愛,所以祂若想存在,還需要愛的對象。正因如此,全知全能的神必須創造愛的對象。我們一直都不明白,神在愛的基礎上根據本質性的理想開始了創造。所有被造世界都是因愛而造的。(208–235, 1990.11.20)
神的心願是擁有一個可以讓祂真正地付出的世界性基台。神渴望著一個自由、和平、幸福的天地,在那裡,無論給予還是接受,都不會遭到譴責,把那樣的天地擴展到全世界並讓所有人生活在那裡,這就是神所期望的目的。(13–249, 1964.4.12)
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첫댓글 고맙습니다*^^*