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공생공영공의주의와 공산주의
원리강론
제4장 섭리적 동시성으로 본 복귀섭리시대와 복귀섭리연장시대
제7절 복귀섭리로 본 역사발전
Ⅱ. 복귀섭리연장시대에 있어서의 역사발전
7. 공생공영공의주의와 공산주의
하나님의 복귀섭리의 시대적인 혜택은 사탄의 침범으로 말미암아 발휘할 수 없게 되었던 인간의 창조본성(創造本性)을 계발하여 나아가므로, 인간은 이와 같은 창조본성의 욕구에 의하여 자기도 모르게 하나님의 창조이상(創造理想)의 세계를 동경하고 그것을 찾아 나아가게 되는 것이다. 따라서 하늘편의 사회주의사회(社會主義社會)를 지향하는 인간의 본심은 마침내 공생공영공의주의(共生共榮共義主義)를 부르짖어 하나님의 창조목적을 완성한 이상세계(理想世界)를 이루는 데까지 나아가지 않을 수 없는 것이니, 이 세계가 바로 재림하시는 예수님을 중심한 지상천국(地上天國)인 것이다.
사탄은 하나님의 섭리를 앞질러 먼저 이루어 나아가는 것이므로, 사탄편에서는 먼저 유물사관(唯物史觀)에 입각한 소위 과학적 사회주의를 부르짖어 공산주의세계(共産主義世界)에로 나아가는 것이다. 그들은 이러한 역사발전관(歷史發展觀)에 입각하여 인류역사는 원시공산사회(原始共産社會)에서 다시 공산주의사회에로 돌아간다고 주장하고 있으나 그 원인은 전혀 모르고 있다.
하나님은 인간을 창조하시고 그에게 지상천국(地上天國)의 실현을 약속하셨던 것이므로, 인간과 혈연관계(血緣關係)를 먼저 맺은 사탄이 타락인간을 중심하고 원리형(原理型)의 비원리세계(非原理世界)를 먼저 이루어 나아가는 것을 허락하시지 않을 수 없는 것이다. 그리하여 하나님이 복귀하시려는 지상천국을 사탄이 앞질러 이루어 놓은 원리형의 비원리세계가 바로 공산세계인 것이다.
마치 군주주의(君主主義)의 정치적인 독재를 막고 그 주권을 인민의 것으로 돌리려는 데서 민주주의(民主主義)가 나오게 된 것과 같이, 국가의 재산이 어느 특수한 개인이나 계급에 독점을 당하는 제국주의적(帝國主義的)인 경제체제를 타파하고 인민들이 그것을 균등하게 향유(享有)할 수 있는 경제체제를 수립하기 위하여 사회주의(社會主義)를 거쳐서 하늘편에서는 공생공영공의주의(共生共榮共義主義)를 지향하고, 사탄편에서는 그것을 앞질러 먼저 공산주의(共産主義)를 지향하는 것이다. 따라서 사회주의는 진정한 민주주의적 경제사회를 이루기 위하여 나오게 되는 것이다.
우리는 위에서 서구(西歐)를 중심하고 이루어진 복귀섭리역사(復歸攝理歷史)가 종교사와 정치사와 경제사의 3면으로 분립되어 각각 공식적인 노정을 통하여 발전하여 나왔다는 사실을 밝혔다. 그러면 이것들이 어떻게 하여서 서로 동일한 역사노정에서 융합되는 섭리역사로 종결을 지어, 재림이상(再臨理想)의 터전을 마련할 수 있게 될 것인가?
이미 위에서 우리는 인간의 영육(靈肉) 양면의 무지(無知)를 타개하기 위한 종교와 과학이 하나의 과제로서 해결되지 않았기 때문에, 역사발전이 3분되어 발전하여 왔다는 것을 밝혔다. 따라서 이렇게 3부면(三部面)으로 발전해 온 역사가 하나의 이상(理想)을 실현하는 초점으로 귀결되기 위하여서는, 종교와 과학을 완전히 통일된 하나의 과제로서 해결해 줄 수 있는 새로운 진리(眞理)가 나와야 한다. 그리고 이러한 진리에 입각한 종교에 의하여 온 인류가 하나님의 심정(心情)에 귀일(歸一)함으로써 하나의 이념을 중심한 경제의 기대 위에 창조이상(創造理想)을 실현하는 정치사회가 이루어질 것이니, 이것이 바로 공생공영공의주의에 입각한 메시아왕국인 것이다.
共生共栄共義主義と共産主義
復帰摂理延長時代における歴史発展(1)
復帰摂理と西洋史より抜粋
神の復帰摂理の時代的な恵沢は、サタンの侵入によって発揮することができなかった、人間の創造本性を啓発してゆく。人間は、このような本性の欲求によって、われしらず神の創造理想の世界を憧憬(どうけい)し、それを探し求めてゆくようになるのである。従って、天の側の社会主義社会を指向する人間の本心は、結局、共生共栄共義主義を主唱し、神の創造目的を完成した理想世界をつくるところにまでゆかなければならないのであるが、この世界が、即ち、再臨されるイエスを中心とする地上天国なのである。
サタンは、神の摂理を先立って成就してゆくので、サタンの側からは、先に、唯物史観に立脚した、いわゆる科学的社会主義を叫びながら共産主義世界へと進んでゆく。彼等は、このような歴史発展観に立脚して、人類歴史は、原始共産社会から再び共産主義社会へ戻ると主張するのであるが、その原因については、全く知らずにいる。神は、人間を創造されてのち、彼等に地上天国の実現を約束されたので、人間と血縁関係を先に結んだサタンが、堕落人間を中心として、原理型の非原理世界を先立ってつくってゆくことを許さざるを得ない。そして、神が復帰なさろうとするところの地上天国を、サタンが先んじて成就した原理型の非原理世界が、即ち、共産世界なのである。
あたかも君主主義の政治的な独裁を防いで、その主権を、人民のものとして取り戻すところから、民主主義が生じたように、国家の財産が、或る特定の個人階級に独占される帝国主義的な経済体制を打破して、人民が、それを均等に享有するようになる経済体制を樹立するために、社会主義を経て、天の側からは、共生共栄共義主義を指向し、サタンの側からはそれに先立って共産主義を指向するのである。従って、社会主義は、あくまでも真実なる民主主義的な経済社会をつくるために、生じたものであると見なければならない。
我々は、既に、西欧を中心としてつくられた復帰摂理歴史が、宗教史と政治史と経済史の三面に分立され、各々が、公式的な路程を通じて発展してきたということを明らかにした。それでは、これらは一体どのようにすれば、お互いが同一の歴史路程に導かれて融合される摂理歴史をもって終結し、再臨思想の基台を準備することができるであろうか。既に、上において我々は、人間の霊肉両面の無知を打開するための宗教と科学とが、一つの課題として解決されなかったために、歴史の動向が三分されて発展してきたということを説明した。
従って、このように、三つの部面に分かれて発展してきた歴史が、一つの理想を実現する焦点に向かって帰結されるためには、宗教と科学とを、完全に統一された一つの課題として解決し得る新しい真理が現れなければならないのである。そうして、このような真理に立脚した宗教によって、全人類が神の心情に帰一することにより、一つの理念を中心とした経済の基台の上で、創造理想を実現する政治社会がつくられるはずであるが、これが即ち、共生共栄共義主義に立脚した、メシヤ王国なのである。
The Ideals of Interdependence, Mutual Prosperity and Universally Shared Values versus Communism
Divine Principle
The Parallels between the Two Ages in the Providence of Restoration
7.2 The Progress of History in the Age of the Prolongation of the Providence of Restoration
7.2.7 The Ideals of Interdependence, Mutual Prosperity and Universally Shared Values versus Communism
The merit of the age in God's providence of restoration has furthered the development of man's original nature, which had not been manifested due to Satan's grip on human life. Responding to the promptings of their inmost hearts, people everywhere have ardently aspired to the world of God's ideal where the purpose of creation is fulfilled. In seeking for a socialistic society on Heaven's side, their original mind has drawn them to the ideals of interdependence, mutual prosperity and universally shared values. The world in which these ideals will finally be realized is none other than the Kingdom of Heaven on earth, under the leadership of the returning Christ.
Since Satan mimics God's providence in advance, the satanic side has advocated "scientific socialism" based on the theories of dialectical and historical materialism and has built the communist world. The theory of historical materialism asserts that human history began as a primitive collective society and will be consummated with the creation of an ideal communist society. The evident errors of this theory are due to the fact that it does not take into account the fundamental cause of historical progress. After creating human beings, God promised to realize the Kingdom of Heaven. However, because Satan had formed kinship relations with people before God did, God had to permit him to construct an unprincipled world through fallen people in a distorted imitation of the ideal society which God intends to accomplish on the earth. The communist world is this unprincipled world built by Satan.
Democracies of two types arose with the purpose of dismantling absolute monarchy and transferring sovereignty to the people. Likewise, movements to further the ideals of interdependence, mutual prosperity and universally shared values arose on God's side, while communism was born on Satan's side, in order to demolish economic systems which concentrated a society's wealth in the hands of a privileged few. Each of these movements has sought to establish a system which would distribute wealth more equally among people. The aspirations to socialism on both sides have arisen in their providential striving to realize a society based on a truly democratic economic system.
It was explained earlier that in the history of Western Europe as steered by the providence of restoration, the three aspects of religion, politics and economy have progressed separately through their own paths of development. How can they come together at one point at the consummation of providential history to lay the foundation for the Second Advent of Christ? A fundamental cause of this separate development was the divergence of religion and science, which are endeavors to overcome humanity's spiritual and physical ignorance. For the paths of religion, politics and economy to converge and realize God's ideal, a new expression of truth must emerge which can completely integrate religion and science. The religion founded upon this truth will lead all of humanity to become one with God in heart. Such people will build an economy in accordance with the divine ideal. These will be the foundations for a new political order which can realize the ideal of creation. This will be the messianic kingdom built on the principles of interdependence, mutual prosperity and universally shared values.
共生共榮共義主義與共產主義
原理講論(後篇)
第四章 由攝理的同時性所看的復歸攝理時代與復歸攝理延長時代
第七節 由復歸攝理所看的歷史發展
(二)復歸攝理延長時代的歷史發展
(7)共生共榮共義主義與共產主義
神復歸攝理之時代恩澤,啟發了因撒但侵入而無法發揮之人的創造本性。而人將由於此本性的欲求,在不知不覺中,憧憬著神的創造理想世界並尋找它。因此,指向天方社會主義社會的人本心,將提倡共生共榮共義主義,而必須進到造成神創造目的完成的理想世界。這世界正是以再臨耶穌為中心的地上天國。
因為撒但將搶先成就神的攝理,所以,撒但方必高舉著所謂根據唯物史觀之科學性社會主義的囗號,搶先造成共產主義世界。他們是根據此歷史發展觀,主張人類歷史將由原始共產社會再回到共產主義社會,但是一完全不知其理由。
神創造人之後,向他們約定地上天國將實現,因此,神即不得不容許先與人連結了血緣關係的撒但,以墮落人為中心,搶先建立原理型的非原理世界。撒但把神要復歸的地上天國,搶先成就的原理型非原理世界,即是共產世界。
如同為了阻擋君主主義的政治獨裁,將其主權奪回,歸於人民所有,因而產生了民主主義;同樣地,為了打破國家財產被某個特定的個人或階級所獨佔的帝國主義經濟體制,進而樹立人民皆能平均享有的經濟體制,天方將通過社會主義,指向共生共榮共義主義,然而,撒但方將會搶先指向共產主義。因此,我們應認為社會主義最終目地是為了要建立真實的民主主義經濟社會而產生的。
我們已經說明清楚,西歐為中心所施行的復歸攝理歷史,被分立為宗教史、政治史與經濟史,並各別按照公式路程發展著。那麼,它們如何才能在同一的歷史路程中,終結成為融合的攝理歷史,進而準備再臨理想的基台呢?我們已在前文說明過,為了打開人類靈肉兩面無知的宗教與科學,因未能當作統一課題被解決,因此,歷史的發展才被分為三方面。所以,為了將此向著三方面發展的歷史,歸結於指向實現一個理想的焦點,即必須出現能夠把宗教與科學當作完全統一的一個課題解決的之真理。並且,藉著立足於此真理的宗教,全人類將歸向神的心情,且在以一個理念為中心的經濟基台上,建立起實現創造理想的政治社會,而這正是立足於共生共榮共義主義的彌賽亞王國。
첫댓글 고맙습니다*^^*