제1편 우주의 아버지
6. 우주의 성격자 (Personality in the Universe)
1:6.1 인간의 성격은 신성한 창조 성격자에 의해 던져지는 시공간의 이미지-그림자 이다. 그리고 어떤 실체도 그 그림자를 조사한다고 해서 충분히 이해될 수 없다. 그림자는 참된 본질에 따라서 해석되어야 한다.
1:6.1 Human personality is the time-space image-shadow cast by the divine Creator personality. And no actuality can ever be adequately comprehended by an examination of its shadow. Shadows should be interpreted in terms of the true substance.
1:6.2 하나님은 과학에서 원인이고, 철학에서 사상이며, 종교에서 성격자이고, 심지어 하늘나라의 사랑의 아버지이시다. 하나님은 과학자에게는 시초의 물력이고, 철학자에게는 통일의 가설이며, 종교가에게는 살아 있는 영적 체험이다. 우주 아버지의 성격에 대한 사람의 부적절한 개념은 우주에서 인간의 영적인 진보에 의해서만 개선될 수 있고, 시공의 순례자들이 파라다이스에 살아 계신 하나님의 신성한 품에 마침내 도달할 때에야만 참으로 적절해질 것이다.
1:6.2 God is to science a cause, to philosophy an idea, to religion a person, even the loving heavenly Father. God is to the scientist a primal force, to the philosopher a hypothesis of unity, to the religionist a living spiritual experience. Man's inadequate concept of the personality of the Universal Father can be improved only by man's spiritual progress in the universe and will become truly adequate only when the pilgrims of time and space finally attain the divine embrace of the living God on Paradise.
1:6.3 하나님과 인간이 생각하는 성격의 정반대 되는 관점들을 결코 놓치지 말라. 인간은 유한에서 무한으로 성격자를 보고 이해하며, 하나님은 무한에서 유한을 바라본다. 인간은 가장 낮은 유형의 성격을 가지고 있고, 하나님은 가장 높은 성격, 아니 최상ㆍ궁극ㆍ절대적인 존재이다. 그러므로 신다운 성격에 대한 더 나은 개념들, 성격에 대한 향상된 개념들은, 특히 창조 아들 미가엘이 유란시아에 자신을 수여한 생애에서 인간답고 신다운 성격이 더욱 잘 드러날 때까지, 끈기 있게 기다려 왔다.
1:6.3 Never lose sight of the antipodal viewpoints of personality as it is conceived by God and man. Man views and comprehends personality, looking from the finite to the infinite; God looks from the infinite to the finite. Man possesses the lowest type of personality; God, the highest, even supreme, ultimate, and absolute. Therefore did the better concepts of the divine personality have patiently to await the appearance of improved ideas of human personality, especially the enhanced revelation of both human and divine personality in the Urantian bestowal life of Michael, the Creator Son.
1:6.4 필사자의 지성에 깃드는 신의 선성격 영은, 바로 그 존재 속에 영이 실제로 존재한다는 타당한 증거를 가지고 있지만, 신 성격자 개념은 오직 개인의 진정한 종교적 체험으로 얻는 영적 통찰력에 의해서만 파악할 수 있다. 인간이든 신이든, 어떤 성격자라도, 외부 반응들이나 물질적 존재와는 상당히 별개로, 성격을 이해하고 파악할 수 있다.
1:6.4 The prepersonal divine spirit which indwells the mortal mind carries, in its very presence, the valid proof of its actual existence, but the concept of the divine personality can be grasped only by the spiritual insight of genuine personal religious experience. Any person, human or divine, may be known and comprehended quite apart from the external reactions or the material presence of that person.
1:6.5 어느 정도의 도덕적 친밀감과 영적 조화는 두 사람 사이의 우정에 필수적이다; 사랑하는 성격은 사랑 없는 사람에게 자신을 드러낼 수 없다. 심지어 사람의 모든 성격 본질들은 신다운 성격자를 알아가는 것에 접근하기 위해서 그 노력을 온전히 바쳐야 한다. 열심이 없는, 부분적 헌신은 소용이 없을 것이다.
1:6.5 Some degree of moral affinity and spiritual harmony is essential to friendship between two persons; a loving personality can hardly reveal himself to a loveless person. Even to approach the knowing of a divine personality, all of man's personality endowments must be wholly consecrated to the effort; halfhearted, partial devotion will be unavailing.
1:6.6 (30.5) 인간이 자신을 더 완전하게 이해하고 동료들의 성격적 가치를 인정하면 할수록, 그는 원래의 성격에 대해 더 많이 알고 싶어 할 것이고, 하나님을 이해하는 그러한 인간은 갈수록 더 진지하게 원래의 하나님의 성격처럼 되기 위해 노력할 것이다. 여러분은 하나님에 대한 의견으로 논쟁할 수 있지만, 하나님과 그 안에 대한 체험은 인간의 모든 논쟁과 단순한 지적 논리를 초월하여 그 위에 존재한다. 하나님을 아는 사람은 불신자들을 설득하기 위해서가 아니라, 신자들의 의식을 고양시키고 서로의 충족을 위해 그의 영적 체험을 표현한다.
1:6.6 The more completely man understands himself and appreciates the personality values of his fellows, the more he will crave to know the Original Personality, and the more earnestly such a God-knowing human will strive to become like the Original Personality. You can argue over opinions about God, but experience with him and in him exists above and beyond all human controversy and mere intellectual logic. The God-knowing man describes his spiritual experiences, not to convince unbelievers, but for the edification and mutual satisfaction of believers.
1:6.7 우주를 알 수 있고, 이해할 수 있다고 가정하는 것은 우주는 지성을 성격자가 관리한다고 가정하는 것이다. 인간의 정신은 단지 인간이든 초인간이든 다른 사람의 정신 현상을 감지할 수 있다. 만약 인간의 성격이 우주를 체험할 수 있다면, 그 우주에 어딘가, 신성한 마음과 실제 성격이 감추어져 있다.
1:6.7 To assume that the universe can be known, that it is intelligible, is to assume that the universe is mind made and personality managed. Man's mind can only perceive the mind phenomena of other minds, be they human or superhuman. If man's personality can experience the universe, there is a divine mind and an actual personality somewhere concealed in that universe.
1:6.8 하나님은 영─영 성격자이다. 인간도 영―잠재 영 성격자이다. 나사렛 예수는 인간의 체험 속에서, 이 영 성격자의 잠재성을 충분히 인식했다; 그러므로 아버지의 뜻을 이루려는 그의 삶은 사람에게 하나님 성격을 가장 실제적이고 이상적으로 계시한 것이 될 것이다. 우주 아버지의 성격은 실제로 종교적 체험에서만 파악될 수 있지만, 예수의 지상 생활에서 참으로 인간다운 체험을 하면서, 그가 하나님의 성격을 그렇게 실현하고 계시하는 완전한 실례를 보인 것에 우리는 영감을 얻는다.
1:6.8 God is spirit─spirit personality; man is also a spirit─potential spirit personality. Jesus of Nazareth attained the full realization of this potential of spirit personality in human experience; therefore his life of achieving the Father's will becomes man's most real and ideal revelation of the personality of God. Even though the personality of the Universal Father can be grasped only in actual religious experience, in Jesus' earth life we are inspired by the perfect demonstration of such a realization and revelation of the personality of God in a truly human experience.
첫댓글 1. 하나님은 과학과 과학자에게, 철학과 철학자에게, 종교와 종교가에게 어떻게 나타나는가? (1:6.2)
과학과 과학자에게 – 원인, 시초의 물력
철학과 철학자에게 – 사상, 통일의 가설
종교와 종교가에게 – 성격자인 사랑의 아버지, 살아있는 영적 체험
2. 인간은 우주 아버지의 개념에 대해 언제 완성되는가? (1:6.2)
인간으로 진보하면서 점차적으로 개선되며, 파라다이스 아버지 품에 도달했을 때 참으로 적절하게 될 것이다.
3. 하나님은 가장 높은 성격, 아니 최상ㆍ궁극ㆍ절대적인 존재이다. 이 하나님을 잘 드러내신 분이 있는데, 누구인가? (1:6.3)
창조 아들 미가엘 예수
4. 인간은 신 성격 개념을 어떻게 파악할 수 있나? (1:6.4)
신 성격자 개념은 개인의 진정한 종교적 체험으로 얻는 영적 통찰력에 의해서만 파악할 수 있다
5. 성격자이신 하나님을 잘 알기 위해서는 어떻게 해야 하는가? (1:6.5)
하나님을 알려고 하는 우리의 노력이 온전히 드려져야 한다. 열심이 없는, 부분적 헌신은 소용이 없다.
6. 하나님을 아는 사람들이 자신의 영적 체험 표현하는 이유는 무엇인가? (1:6.6)
불신자들을 설득하기 위해서가 아니라, 신자들의 의식을 고양시키고 서로의 충족을 위해서이다.
7. 인간이 우주를 알 수 있고, 이해할 수 있다는 것은 무엇을 뜻하는가? (1:6.7)
우주에 어딘가에 신성한 마음과 실제 성격이 감추어져 있기 때문이다.
8. 나사렛 예수가 하나님의 성격에 대한 완전한 실례를 보인 것에 대해 이 글을 기록한 신성한 조언자가 감동을 받는 그 이유는 무엇인가? (1:6.8)
나사렛 예수가 인간의 체험 속에서도 하나님의 성격의 잠재력을 충분히 인식했기 때문이다. (신성한 조언자는 여러 번 파라다이스에서 체류하면서 우주 아버지와 직접 대면하는 최고의 기쁨을 누렸다. 1:7.9)