상당히 현실적이고 의미있는 글이라 열심히 번역했습니다.
기계, 전자, 가죽에 이번에 화공까지 공부해야 할 상황입니다.
(파면 팔수록 할게 어처구니없이 많아지고 있습니다.)
SELECT THE PADS – 2010.01.10 – Steve Godson! – 경력 50년의 리페어맨
(패드의 선택)
This is where many techs fall down on the job. It costs only a little more to use the very best, but many shops “cheap out” and save a few pennies. Here are a few key points to remember when you are selecting saxophone pads:
작업함에 있어서 많은 기술자들이 부족하다. 그것들은 단지 더 약간이나 최선으로 비용으로 작업하지만. 그러나 많은 샵에서 싸구려와 약간 돈을 더 벌기 위해 작업을 한다.
여기에 색소폰 패드의 선택할 때의 약간의 키포인트를 기억해라.
(1) Pad “sets” rarely work. Get out the digital caliper and measure the cups! Then use pads that are a half millimeter larger than your measurement so they fit nice and tightly with just a bit of fluff at the edge.
패드 전체 수리는 드문 작업이다. 버니어 캘리퍼스로 컵을 측정하라!
그때 사용하는 패드는 측정치보다 0.5mm 크게 해라! 그러면 그들은 딱맞고 타이트하게 가장의 틈새를 매울 것이다.
(2) Never, ever use pads made with pressed felt! Use only pads constructed with woven felt. It is much more stable and has nice square shoulders. If you don’t know the type of felt, ask the vendor.
절대, 사용하는 패드는 압착된 펠트를 써라! 사용하는 패드는 우븐 펠트로 구성해라.
그것들은 더 많이 안정적이고 좋게 각이 나오게 한다. 만약 당신이 펠트 타입을 모르면 벤더를 물어봐라.
(3) Never, ever use pads with pre-installed resonators. You must size the resonator just as carefully as you size the pads to the cups. The resonator should cover as much of the leather as possible. Remember, too much is always better than not enough. Exposed leather acts as a sponge and devours the sound of a saxophone.
절대, 사용하는 패드는 레조네이터를 미리 장착해야 한다.
당신은 조심스럽게 컵안에 패드 사이즈에 맞게 레조네이터 사이즈를 결정해야 한다. 그 레조네이터가 가능한 한 많은 부분을 카바할 수 있게 해야한다.
기억해라! 너무 많음은 항상 충분치 못함보다 나쁠 수 있다.
노출된 가죽은 스폰지 역할을 하므로, 색소폰의 소리를 집어 삼킬 것이다.
(페리스 툴 자료에 의하면 레조네이터 없이 작업된 색소폰은 음량이 현격히 줄어든다고 했다. 레조네이터 사이즈가 커질수록 공명감이 상승할 거라 했다.)
(4) Be certain that the resonator you select is made from the same material as the saxophone you are padding. If the horn is made of brass, use brass resonators. If it’s copper, use copper, and if it’s plastic, use plastic resonators. A resonator is a mirror, nothing more, and the only way to assure accurate reflection is to use the same material.
레조네이터를 선택시 색소폰에 붙여진 패드에 같은 종류로 만듦을 확실히 해라! 만약 호른이 브라스면 브라스 레조네이터를 쓰고, 만약 카퍼면 카퍼를 사용하고 만약 플라스틱이면 플라스틱을 사용하라.
레조네이터는 거울이다. 그 이상은 아니다, 그리고 같은 재료를 사용해야지 정확하고 확실한 반사를 한다
(5) Be certain that you don’t select a resonator material that corrodes due to moisture. This rules out steel and aluminum. Also remember that if you use aluminum or steel rivets with other metals the metals will chemically react with each other.
표면이 부식된 레조네이터는 선택하지 말 것을 확실히 해라! 그들은 스틸과 알루미늄에서 발생한다. 또한 기억해라 만약 다른 메탈과 같이 알루미늉이나 스틸 리봇을 사용한다면 그 메탈은 화학적으로 서로간에 재작용을 할 것이다.
(6) Never, ever use pads that have a silicone based treatment applied as waterproofing. There are much better ways to accomplish this important task that don’t cause pad sticking. I’ll discuss the procedure later in the article.
절대 사용하는 패드는 실리콘 베이스로 처리된 방수형태를 써라.
그들은 더 많은 방법으로 중요한 일을 하고 패드가 붙는 현상을 야기하지 않을 것이다.
나는 기사에서 토론을 진행할 예정이다.
(7) Look for an extra firm backing. Ordinary cardboard is not satisfactory, as it does not encourage the pad to hold its shape.
여분의 뒤쪽이 딱딱한 것을 찾아라. 보통 두꺼운 판지는 만족스럽지 못하다. 패드를 그 형태 그대로 잡아놓지 못하게 된다.
(8) Carefully consider the characteristics of the leather: sheep skin is commonly used, but has durability problems. Goat skin is quite durable, but tends to be grainy and hard. Kangaroo leather is soft, supple, extremely strong and durable, and does not stick. Kangraoo is the obvious choice, to my way of thinking. Nothing else makes much sense to me.
조심스럽게 가죽의 특성을 고민해라.
양 가죽을 보통 사용하지만 내구성에 문제가 있다.
염소 가죽은 꽤 내수성은 있지만 거칠고 딱딱한 경향이 있다.
캉가루 가죽은 부르럽고, 유연하고 극단적으로 강하고 내구성이 있고 달라붙는 현상이 없다.
캉가루가 내가 생각하기론 분명한 선택이다.
다른건 나에겐 아무런 의미가 없습니다.