84 1 (DEVELOPING SPEED) 2 1. the removal of the tongue from the reed starts the tone. the tongue is used to prevent vibration, not to produce it.
.리드에서 혀를 제거하면 톤이 시작됩니다. 혀는 진동을 일으키지 않고 진동을 방지하는 데 사용됩니다
2. Air support must remain constant at point of the air presure in the front of the mourh. . 공기 지지는 입 앞쪽의 공기 압력 지점에서 일정하게 유지되어야합니다
3. A light touch on the tip of the reed will stop its vibration all that is necessary. the impact of a forciible strock will "shock" the reed and result in an unmusical attack, as the reed cannot immediately continue at its normal vibration rate.
3. 리드 끝을 가볍게 터치하면 필요한 모든 진동이 중지됩니다. 리드가 정상적인 진동 속도로 즉시 지속될 수 없기 때문에 강제적인 충격의 영향으로 리드가 "충격"되어 음악이 들리지 않습니다.
4.the strock of the tongue should be short but positive, moving only in the front part. movement of a large portion of the tongue changes the size and shape of the oral chamber, which distorts the tone in addition to slowing up the tonguing action. 4. 혀의 움직임 짧지 만 긍정적이어야하며 앞 부분에서만 움직여야합니다. 혀의 많은 부분의 움직임은 구강 챔버의 크기와 모양을 변화 시키며, 이는 텅잉 작용을 늦추는 것 외에도 톤을 왜곡시킵니다.
5.Rhythm of the strock is the basis for rapidity, and a metronome is a valuable accessory in the practice of staccato.
스트로크 리듬은 빠른 속도의 기초이며 메트로놈은 스타카토 연습에서 중요한 액세서리입니다.
6.moving staccato phrases or scales should be practice after the technique of the phrase is smooth and perfectly rhythmic. it is useless to tongue smoothly on an insecure technique.
. 프레이즈의 기법이 매끄럽고 완벽하게 리듬이 된 후에 움직이는 스타카토 프레이즈 또는 음계를 연습해야합니다. 안전하지 않은 기술에 대해 부드럽게 혀를내는 것은 쓸모가 없습니다.
7.Compare the tongue to the clutch in a car. the tongue throws the reed "in and out of gear" but the motor(air support) must keep running.
7. 혀를 자동차의 클러치와 비교하십시오. 텅잉은 리드를 "기어처럼 널었다 빼지만 모터 (공기 지지부)는 계속 작동해야합니다.
8. the embouchure and throat muscles must remain relaxed and in the same position as when a lyrical phrase is played. Daily practice of the staccato is necessary for the acquisition of endurance and speed, since the tongue is a complex muscle and must be kept in condition. a well planned daily routine should include;
앙부쉬와 목구멍 근육은 서정적 인 문구가 연주 될 때와 같은 위치에 편안하게 있어야합니다. 혀가 복잡한 근육이고 상태를 유지해야하므로 지구력과 속도를 얻기 위해서는 스타카토를 매일 연습해야합니다. 잘 계획된 일상 생활에는 다음이 포함되어야합니다.
1. warm -up on single note such as indicated earlier in this chapter. .이 장의 앞부분에 표시된 것과 같이 한음을 워밍업합니다. 2.Scale in all keys and in various tempo 모든 스케일을 다양한 템포로. 3.study of music which involves use of the staccato, such as the following excerpt; . 다음 발췌와 같은 스타카토의 사용과 관련된 음악 연구
|