Thresh, the Chain Warden
- Thresh is still undergoing PBE testing, and will be released at a later date. Stay tuned for more information on the Chain Warden!
- 쓰레쉬는 아직 PBE에서 테스트중이며 나중에 나올 에정입니다. 쓰레쉬를 계속 주목해주시길 바랍니다
Alistar- Base movement speed increased to 330 from 325
- 기본 이동속도가 325에서 330으로 증가합니다
- Headbutt (W스킬)
- Range increased to 650 from 600
- 사거리가 600에서 650으로 증가합니다
Amumu- Cursed Touch (패시브)
- Magic resist reduction reduced at later levels to 15/20/25 from 15/25/35
- 마법방어력 감소 수치가 15/25/35에서 15/20/25로 줄어듭니다
Annie- Disintegrate (Q스킬)
- Mana cost reduced to 60/65/70/75/80 from 60/70/80/90/100
- 마나소모량이 60/70/80/90/100에서 60/65/70/75/80로 줄어듭니다
- Incinerate (W스킬)
- Targeting cone is now attached to Annie
- 부채꼴 모양 스킬 사거리 그림이 이제 애니에게 맞춰집니다
- Molten Shield (E스킬)
- Cooldown reduced to 10 seconds from 16
- 재사용 대기시간이 16초에서 10초로 감소합니다
- Duration reduced to 5 seconds from 8
- 지속시간이 8초에서 5초로 줄어듭니다
Blitzcrank- Mana Barrier (패시브)
- 재사용 대기시간이 60초에서 90초로 증가합니다
- Cooldown increased to 90 seconds from 60
- Rocket Grab (Q스킬, 매라선수용)
- Will now give vision when it hits a target
- 이제 그랩이 대상을 맞출 경우 시야가 보입니다
Cho'Gath- Feral Scream (W스킬)
- Targeting cone is now attached to Cho'Gath
- 부채꼴 모양 스킬 사거리 그림이 이제 초가스에게 맞춰집니다
Corki- Gatling Gun (E스킬)
- Mana cost reduced to 60/65/70/75/80 from 60/70/80/90/100
- 마나소모량이 60/70/80/90/100에서 60/65/70/75/80로 줄어듭니다
Diana- Pale Cascade (W스킬)
- Orb detonation has been adjusted to better match Diana’s basic attack range
- 다이애나 주변 구의 폭발이 다이애나의 기본공격과 좀 더 잘 맞춰지게 됩니다
- Shield duration increased to 5 seconds from 4
- 보호막 지속시간이 4초에서 5초로 증가합니다
- Lunar Rush (궁극스킬)
- Cast range increased to 825 from 750
- 사거리가 750에서 825로 증가합니다
Evelynn- Hate Spike (Q스킬)
- Mana cost increased to 16/22/28/34/40 from 14/18/22/26/30
- 마나소모량이 14/18/22/26/30에서 16/22/28/34/40로 증가합니다
- Bonus attack damage ratio increased to 0.5 from 0.4
- 추가 공격력 계수가 0.4에서 0.5로 증가합니다
- Ravage (E스킬)
- Damage reduced at later ranks to 35/55/75/95/115 from 35/60/85/110/135
- 데미지가 35/60/85/110/135에서 35/55/75/95/115로 바뀝니다
- Bonus attack damage ratio increased to 0.5 from 0.4
- 추가 공격력 계수가 0.4에서 0.5로 증가합니다
- Agony's Embrace (궁극스킬)
- Damage changed to 15/20/25% of the target's current health from 15/20/25% of their max health
- 데미지가 전체체력의 15/20/25%에서 현재체력의 15/20/25%로 바뀝니다
- Cooldown increased to 150/120/90 seconds from 120/90/60
- 재사용 대기시간이 120/90/60에서 150/120/90으로 증가합니다
- Cast range reduced to 650 from 800
- 스킬 사거리가 800에서 650으로 감소합니다
Ezreal- Base attack speed reduced to 0.625 from 0.665
- 기본 공격속도가 0.665에서 0.625로 감소합니다
Kassadin- Force Pulse (E스킬)
- Fixed an issue where Force Pulse would sometimes fire backward after using Rift Walk.
- E스킬을 궁극 시전 직후 사용시 뒤로 발사되는 현상이 해결되었습니다
Katarina- Base movement speed reduced to 345 from 350
- 기본 이동속도가 350에서 345로 감소합니다
- Sinister Steel (W스킬)
- Movement speed adjusted to 15/20/25/30/35% from 12/20/28/36/44%
- 이동속도 증가분이 12/20/28/36/44%에서 15/20/25/30/35%로 바뀝니다
Kennen- Basic attack has been retuned so it’s more responsive
- 기본 공격이 좀 더 유저들의 반응에 잘 대응하게 바뀝니다
Kha'Zix- Unseen Threat (패시브)
- Damage reduced at later levels to 15-190 from 15-220
- 데미지가 15-220에서 15-190으로 감소합니다
- Slow reduced to 25% from 35%
- 슬로우 %가 35%에서 25%로 감소합니다
- Taste Their Fear (Q스킬)
- Bonus attack damage ratio reduced to 1.5 from 1.6
- 추가 공격력 계수가 1.6에서 1.5로 감소합니다
- Isolation bonus attack damage ratio reduced to 2.0 from 2.4
- 고립시 추가 공격력 계수가 2.4에서 2.0으로 감소합니다
Lee Sin- Safeguard (W스킬 중 보호막)
- Fixed a bug where the tooltip incorrectly stated that Lee Sin regained energy when the shield was broken
- 보호막이 부서졌을 때 기력을 회복한다고 잘못 쓰여진 스킬설명이 수정되었습니다
- Iron Will (W스킬 중 아머, 흡혈)
- No longer grants armor while active
- 그런데 이제 아머를 더이상 올려주지 않습니다
- Life steal and spell vamp increased to 5/10/15/20/25% from 5/9/13/17/21%
- 대신 흡혈률이 5/9/13/17/21%에서 5/10/15/20/25%로 증가합니다
- Cripple (E스킬 중 슬로우)
- Slow amount reduced at earlier ranks to 20/30/40/50/60% from 30/37.5/45/52.5/60%
- 슬로우 %가 30/37.5/45/52.5/60%에서 20/30/40/50/60%로 수정됩니다
- Range reduced to 600 from 800
- 사거리가 800에서 600으로 감소합니다
Mordekaiser- Siphon of Destruction (E스킬)
- Targeting cone is now attached to Mordekaiser
- 부채꼴 모양 스킬 사거리 그림이 이제 모데카이저에게 맞춰집니다
Nami- Base movement speed increased to 335 from 330
- 기본이동속도가 330에서 335로 증가합니다
- Aqua Prison (Q스킬)
- Cooldown reduced to 14/13/12/11/10 seconds from 16/14.5/13/11.5/10
- 재사용대기시간이 16/14.5/13/11.5/10에서 14/13/12/11/10로 수정됩니다
- Tidal Wave (궁극스킬)
- Missile speed increased to 850 from 750
- 투사체 속도가 750에서 850으로 증가합니다
Rengar- Bonetooth Necklace (전용아이템)
- Now grants +5 Attack Damage
- 이젠 그냥 공격력 +5로 바뀝니다
- Unseen Predator (패시브)
- Fixed a bug where Rengar could leap while rooted
- 렝가가 묶여있는데도 점프하는 버그가 수정되었습니다
- Savagery (Q스킬)
- Attack speed duration increased to 4 seconds from 3
- 공격속도 증가시간이 3초에서 4초로 증가합니다
- Fixed a bug where Savagery could be used three times consecutively
- 스킬이 연속으로 3번 사용됬던 버그가 수정됩니다 (이런 현상이 있었나..?)
- Battle Roar (W스킬)
- Empowered Battle Roar now heals for 60-400 (based on champion level) instead of 10% of his Rengar’s health
- 체력회복량이 렝가 전체체력의 10%에서 60-400 고정수치로 수정됩니다
- Thrill of the Hunt (궁극스킬)
- Initial delay reduced to 1 second from 1.25 (still can be delayed up to 3 seconds)
- 궁극시전 시 은신돌입까지 걸리던 시간이 1.25초에서 1초로 감소합니다(공격받을 시 길어지던 은신 딜레이는 여전히 3초입니다)
- Stealth duration increased to 7 seconds from 5
- 은신지속시간이 5초에서 7초로 증가합니다
Riven- Base health regen reduced to 6 from 10.4
- 기본체력회복속도가 10.4에서 6으로 감소합니다
- Health regen per level reduced to 0.5 from 0.9
- 레벨 상승 당 체력회복속도 증가가 0.9에서 0.5로 감소합니다
- Valor (E스킬)
- Shield amount increased to 70/100/130/160/190 from 60/90/120/150/180
- 보호막 수치가 60/90/120/150/180에서 70/100/130/160/190로 증가합니다
- Blade of the Exile (궁극스킬)
- Cooldown increased to 110/80/50 seconds from 75/60/45
- 재사용 대기시간이 75/60/45에서 110/80/50으로 증가합니다
- Targeting cone is now attached to Riven
- 부채꼴 모양 스킬 사거리 그림이 이제 리븐에게 맞춰집니다
Shaco- Hallucinate (궁극스킬)
- Controlling the clone no longer reveals Shaco in brush
- 이제 분신을 조종하는게...? (모르겠습니다. 번역은 대충 되는데 어떤 현상을 말하는 건지 모르겠네요. 능력치 관련 패치는 아닙니다)
- Fixed a bug that prevented Shaco from casting Hallucinate for the rest of the game in certain circumstances
- 특정 상황에서 남은 게임시간동안 샤코가 궁극스킬을 사용할 수 없던 버그가 수정됩니다
Syndra- Transcendent (패시브)
- Now increases range on Unleashed Power by 75 at max rank
- 이제 궁극스킬도 최대레벨에서 추가능력치가 생깁니다. 궁극스킬 사거리를 75만큼 증가시켜줍니다
- Scatter the Weak (W스킬)
- Cooldown reduced at later ranks to 18/16.5/15/13.5/12 seconds from 18/17/16/15/14
- 스킬재사용 대기시간이 18/17/16/15/14에서 18/16.5/15/13.5/12로 감소합니다
Talon- Noxian Diplomacy (Q스킬)
- Bleed damage reduced to 10/20/30/40/50 from 18/36/54/72/90
- 출혈데미지가 18/36/54/72/90에서 10/20/30/40/50로 감소합니다
- Bleed bonus attack damage ratio reduced to 1 from 1.2
- 출혈 추가 AD계수가 1.2에서 1로 감소합니다
- Cutthroat (E스킬)
- Fixed a bug where the damage amplification did not actually apply
- 데미지 증가율이 실제와 다르게 적용되던 버그가 수정되었습니다
- Fixed an bug that sometimes caused Talon’s Rake to fire backwards after using Cutthroat.
- W스킬을 E스킬 사용 직후 사용할 시 뒤로 사용되던 버그가 수정되었습니다
- Shadow Assault (궁극스킬)
- Damage reduced at later ranks to 120/170/220 from 120/190/260
- 데미지가 120/190/260에서 120/170/220로 감소합니다
- Bonus attack damage ratio reduced to 0.75 from 0.9
- 추가 공격력 계수가 0.9에서 0.75로 감소합니다
Udyr- Monkey's Agility (패시브)
- Now additionally increases Udyr's armor and magic resist by 4% per stack
- 이제 패시브 스택당 방어력과 마법저항력도 4%씩 올려줍니다(공속증가는 그대로)
Vi- Vault Breaker (Q스킬)
- Fixed a bug where Vault Breaker would sometimes not refund mana or cooldown when interrupted
- 스킬이 취소됬을 때 마나도 돌려주지 않고 재사용대기시간이 초기화되지 않던 버그가 수정되었습니다
- Fixed a bug where interrupting Vault Breaker would sometimes render Vi unable to cast spells
- 스킬이 취소됬을 때 바이가 스펠을 사용할 수 없던 버그가 수정되었습니다
- Fixed a bug where Vault Breaker's stun duration was sometimes shorter than intended
- 스킬 스턴시간이 의도한 것보다 짧았던 버그가 수정되었습니다
- Fixed a bug where Vi would sometimes stop attacking after hitting a champion with Vault Breaker
- 이 스킬로 챔피언 타격한 직후 바이가 공격을 멈추던 버그가 수정되었습니다
- Excessive Force(E스킬)
- Increased the responsiveness of Vi's attacks after using Excessive Force
- 이제 E스킬 사용 후 바이의 공격이 유저들의 반응에 잘 반응하게 됩니다
- Assault and Battery (궁극스킬)
- Fixed a bug where targets could cast spells after being knocked into the air
- 궁극스킬에 맞은 대상이 공중에서 쳐맞고도 스펠사용이 가능하던 버그가 수정되었습니다
- Fixed a bug where characters with stealth could cause Assault and Battery to miss
- 궁극스킬에 맞은 대상이 은신시 궁극스킬이 빗나가던 버그가 수정되었습니다
- Fixed a bug where damage was not applied to targets immune to disable effects
- 군중제어스킬 면역대상에 궁극스킬을 시전시 데미지가 들어가지 않던 버그가 수정되었습니다
Ziggs- Short Fuse (패시브)
- The cooldown indicator now more accurately shows when Short Fuse is available.
- 패시브 상태를 보여주는 아이콘이 패시브 사용가능할 시 좀 더 잘 표시되도록 됩니다
Summoner's Rift- Jungle (정글)
- Wraith (파란유령)
- Base gold increased to 30 from 25
- 기본 골드보상이 25에서 30으로 증가합니다
- Base health increased to 1000 from 750
- 기본체력이 750에서 1000으로 증가합니다 (하하하하하하하하하하하하하하하하하.....???)
- Lesser Wraith (작은유령)
- Base health reduced to 150 from 250
- 기본체력이 250에서 150으로 줄어듭니다
- Giant Wolf (큰늑대)
- Base gold increased to 55 from 40
- 기본 골드보상이 40에서 55로 증가합니다
- Base health increased to 1100 from 900
- 기본체력이 900에서 1100으로 증가합니다
- Wolf (작은늑대)
- Base health reduced to 200 from 300
- 기본체력이 300에서 200으로 감소합니다
- Golem (큰골렘)
- Base gold increased to 55 from 45
- 기본 골드보상이 45에서 55로 증가합니다
- Base health increased to 1200 from 1000
- 기본 체력이 1000에서 1200으로 증가합니다
- Small Golem (작은골렘)
- Base health reduced to 300 from 500
- 기본체력이 500에서 300으로 감소합니다
Items (아이템)- Item tooltips have been revised to improve consistency
- 아이템 툴팁이 좀 더 일관성있게 바뀝니다
- Manamune (마나무네)
- Attack damage increased to 20 from 10
- 공격력 증가가 10에서 20으로 증가합니다 (왜 상향???)
- Archangel's Staff (대천사의 지팡이)
- Ability power increased to 60 from 50
- 주문력 증가가 50에서 60으로 증가합니다
- Mana charge amount increased to 6 from 5
- 마나 증가량이 5에서 6으로 증가합니다
- Crystalline Flask (플라스크)
- Cost increased to 345 from 225
- 가격이 225에서 345로 증가합니다
- Now restores 120 health and 60 mana over 12 seconds from 100 health and 40 mana over 10 seconds per charge
- 100의 체력과 40의 마나를 10초간 회복에서 120의 체력과 60의 마나를 12초간 회복으로 바뀝니다
- Mikael's Crucible (미카엘의 도가니)
- Can no longer target allied minions
- 이제 미니언에게 사용안됩니다
- Last Whisper (최후의 속삭임)
- Combine cost increased to 1025 from 860 (total cost is now 2300 from 2135)
- 조합비용이 860에서 1025로 증가합니다 (총 가격은 2135에서 2300)
- Hextech Gunblade (마법공학 총검)
- Spell vamp is now UNIQUE
- 이제 주문흡혈이 고유효과로 바뀝니다
- Iceborne Gauntlet (얼음주먹 건틀릿)
- Duration of slow field reduced to 2 seconds from 3
- 슬로우 장막 지속시간이 3초에서 2초로 감소합니다
- Slow percentage reduced to 30% from 35%
- 슬로우 %가 35%에서 30%로 감소합니다
- Slowing field now displays team color rings
- 이제 슬로우 필드 색이 팀 색깔으로 나옵니다
- Philosopher's Stone (현자의 돌)
- Now correctly grants 5 gold per 10 seconds (was 4 gold per 10 seconds)
- 이제 10초당 5골드를 줍니다 (기존엔 10초당 4골드)
- Enchantment: Homeguard (신발 업그레이드: 민병대)
- Homeguard now works immediately after purchasing the enchant
- 이제 구입하자마자 바로 민병대가 적용됩니다
- Spirit of the Elder Lizard (도마뱀 장로의 영혼)
- Now grants +10% cooldown reduction
- 10% 재사용대기시간 감소가 추가됩니다
- Spirit of the Spectral Wraith (망령의영혼)
- Ability power increased to 50 from 40
- 주문력 증가가 40에서 50으로 상승합니다
- Cooldown reduction is no longer UNIQUE
- 재사용대기시간 감소가 이제 고유효과가 아닙니다
- Sanguine Blade (핏빛칼날)
- Combine cost reduced to 500 gold from 800
- 조합비가 800에서 500으로 감소합니다
- Attack damage increased to 65 from 60
- 공격력 증가가 60에서 65로 증가합니다
- Attack damage per stack increased to 6 from 5
- 스택당 공격력 증가가 5에서 6으로 증가합니다
- Max stacks reduced to 5 from 7
- 최대 스택 개수가 7에서 5로 감소합니다
- Blackfire Torch (어둠불꽃횃불)
- New recipe: Kage's Lucky Pick + Fiendish Codex + Haunting Guise
- 새로운 조합법: 케이지의 행운 + 악마의마법서 + 기괴한가면
- Total gold cost: 3950 (combine cost: 700)
- 총 비용 3950 (조합비: 700)
- Ability power increased to 80 from 70
- 주문력 증가가 70에서 80으로 상승합니다
- Cooldown reduction increased to 20% from 10%
- 재사용대기시간이 10%에서 20%로 증가합니다
- Now grants 10 mana regeneration per 5 seconds
- 이제 마나회복을 5초당 10으로 제공합니다
- Will of the Ancients (고대인의 의지)
- New recipe: Kage's Pick + Hextech Revolver
- 새로운 조합법: 케이지의 행운 + 마법공학 리볼버
- Total gold cost is now 2550 (combine cost: 585)
- 총 조합비 2550(조합비: 585)
- Twin Shadows (쌍둥이그림자)
- Ability power reduced to 40 from 50
- 주문력 증가가 50에서 40으로 감소합니다
- Magic resist increased to 40 from 30
- 마법방어력 증가가 30에서 40으로 상승합니다
- Movement speed increased to 6% from 5%
- 이동속도 증가량이 5%에서 6%로 증가합니다
- Banner of Command (지휘관의 깃발)
- Ability power reduced to 40 from 50
- 주문력 증가가 50에서 40으로 감소합니다
- Now grants 10% cooldown reduction
- 이제 재사용대기시간 감소 10%가 추가됩니다
- Banshee's Veil (밴시의 장막)
- Combine cost increased to 600 from 490 (total cost is now 2610 from 2500)
- 조합비가 490에서 600으로 증가합니다 (총 비용이 2500에서 2610으로 증가)
- Health increased to 400 from 300
- 체력증가량이 300에서 400으로 증가합니다
- Ninja Tabi (닌자의 신발)
- Once again reduces 10% damage from all basic attacks, rather than only champion basic attacks
- 챔피언 기본공격의 10%감소가 아니라 모든기본공격데미지를 10% 감소시켜줍니다
- Liandry's Torment (리안드리의 고통)
- Health increased to 300 from 200
- 체력증가량이 200에서 300으로 상승합니다
- Ability power reduced to 60 from 70
- 주문력 증가가 70에서 60으로 감소합니다
- Wooglet's Witchcap (우글릿의 마녀모자)
- New recipe: Blasting Wand + Blasting Wand + Chain Vest
- 새로운 조합법: 방출의마법봉 + 방출의마법봉 + 쇠사슬조끼
- Total gold cost: 3500 (combine cost: 1060)
- 총 비용: 3500 (조합비: 1060)
- Armor reduced to 40 from 50
- 방어력 증가량이 50에서 40으로 감소합니다
- Hextech Sweeper (마법공학 탐지기)
- New UNIQUE passive - Trap Detection: Nearby stealthed enemy traps are revealed
- 새로운 고유효과 - 함정감지: 주변의 보이지 않는 함정들이 보입니다
- Grez's Spectral Lantern (그레즈의 유령랜턴)
- Attack damage reduced to 20 from 25
- 공격력 증가가 25에서 20으로 감소합니다
- Lightbringer - Remade! (빛의 인도자 - 리메이크)
- New recipe: Grez's Spectral Lantern + Pickaxe
- 새로운 조합: 그레이즈의 유령랜턴 + 곡괭이
- Total gold cost: 2425 (combine cost: 300)
- 총비용: 2425 (조합비: 300)
- +50 attack damage
- 공격력 +50
- +20 armor
- 방어력 +20
- +12% life steal
- 생명력 흡수 12%
- UNIQUE passive - Vanquish: Basic attacks have a 20% chance to deal 100 bonus magic damage (doubled for non-champions)
- 고유지속효과 - 기본공격시 20% 확률로 100의 추가 마법데미지를 입힙니다(챔피언이 아닌 대상에겐 2배의 데미지)
- UNIQUE passive - Trap Detection: Nearby stealthed enemy traps are revealed
- 교유지속효과 - 주변 보이지 않는 함정들이 보입니다
- UNIQUE active: Cover s a target area in a stealth-detecting mist that grants vision for 10 seconds (60 second cooldown)
- 고유사용효과 - 지정한 곳에 은신까지 보이는 안개를 뿌려 10초간 시야가 보입니다
Masteries (특성)- Pickpocket (소매치기)
- Now displays a buff timer after attacking to show the time before gold can be earned again
- 이제 골드 획득 후 다시 얻을때까지의 시간이 버프창에 표시됩니다
Twisted Treeline (3:3맵)- Speed Shrine removed! There’s now a Ghost Relic in its place.
- 이동속도를 올려주던 장소가 없어짐! 대신 유령의 유적이 그곳에 생김
- The Ghost Relic replenishes 94-315 health and a small amount of your ability resource. It also grants a brief speed boost.
- 유령의 유적이 94-315의 체력과 약간의 마나를 회복. 이동속도도 짧은시간이나마 오릅니다
- The Ghost Relic spawns at 1:55 and respawns every 90 seconds.
- 유령의 유적은 1:55초부터 생기며, 90초마다 재생성됩니다
- New items now available
- 새로운 아이템이 사용 가능합니다
- Lightbringer
- 빛의 인도자
- Runic Bulwark
- Ohmwrecker
Proving GroundsCo-op vs. AI- Bots are now more likely to use activatable items.
- Added Darius Bot to Co-op vs. AI on all maps.
- Fixed a bug where Shen Bot wasn't casting Stand United.
- Co-op vs. AI will now properly display as a co-op vs. AI match instead of a 5v5 pvp match.
Spectator- Gold totals with more than three digits will now include punctuation for easier readability
- Directed camera positioning will now take the health bars for Baron and Vilemaw into account
- Fixed a bug that could cause directed camera to focus on recalling champions even with no enemies nearby
- Added spectator chat callouts for powerful items such as Athene's Unholy Grail and Blade of the Ruined King
Ranked- Added a new provisional medal for players and teams that are in their placement matches
- All players and teams have been temporarily set to this medal in preparation for Season 3
UI- Improvements to the item shop
- Holding the CTRL key while clicking on categories in the All Items tab will now select multiple categories, similar to using the check boxes
- Fixed a bug where the item shop could show you as owning more of an item than you actually have
- Fixed a bug where items in the recommended item pane would light up even if you couldn't afford the item
- Fixed a bug where items that could not be sold were showing a sell value
- Improved the responsiveness of double clicking to purchase items
- Improved the performance of the item shop during various item updates (opening the item shop, searching, purchasing and selling)
- Adjusted the graphics for the borders on vote tallies in the surrender display
General- Turrets
- Now prioritize minions in the following order:
- Player-owned minions (ex: Tibbers, Zyra Plants)
- Super Minions, Cannon Minions
- Melee Minions
- Caster Minions
- Added keybindings for Self Casting Items
- Fixed keybinding for Show/Hide HUD
- Changed the "Ended Killing Spree" chat messages to better indicate that the number shown is the total gold received for the kill
- Fixed a bug where players couldn’t send chat messages at end of game
- Fixed a bug where champions affected by near-sightedness (Graves's Smokescreen, Nocturne's ultimate) could attack their team mates
- The Minimap has been improved:
- Wards now show special icons on the minimap
- Players are outlined in blue while recalling
- Players are outlined in orange while using teleport
- Teleport is now colored based on enemy/ally team
- Fixed an issue that was causing player health bars and ultimate indicators in the team UI to update too slowly
- Fixed an issue where purchasing a legendary item (ex: Runic Bulwark, Blade of the Ruined King) would consume all components of a lower tier instead of just those necessary for the recipe
- Fixed a rare issue where certain spells (ex: Ezreal’s Mystic Shot) could land an unintentional critical hit
- Hovering over your attack damage stat will display your champion's auto attack range
- You may now unlock the game camera while holding down your mouse button on the minimap
- Pinging a tower in the basic tutorial will no longer display an unlocalized string
- The camera snap that occurs when you respawn can be disabled by setting "DisableCameraSnapOnRespawn=1" in Game.cfg
- You now have a few extra seconds to finish a kill streak if the target is the last member of the team alive
- Muting a player will now mute that player's emote sounds
- Added teammate chat callouts for new items such as Sightstone, Mikael's Crucible and Ohmwrecker
- Fixed a bug preventing buff durations from drawing on the target frame
시간상 제가 다른 일을 해야해서... 끝까지 번역 못해드려 죄송합니다. 그래도 챔피언과 아이템 정보는 번역되어 있어 도움은 될 것 같습니다
첫댓글 플라스크가... 주거씀다...ㅜㅜ
서폿 플라스크 스타트...ㅠㅠㅠ
다 나빠졋네 ㅡ,.ㅡ
탈론은 가뜩이나 잘 안쓰이는 챔프인데 완전히 관에 집어넣고 못을 박아버리네요
탈론은 요즘 그래도 랭에서 꽤 잘보이는데 리븐은... 완전 관속에 넣어버리네요.
탈론이나 리븐이나 북미에서 승률이어마어마하다고 들었습니다 아마 북미승률고려한 패치일거에요
탈론 블클이후로 많이 쓰이지 않나요;;그보다 리븐은 이제 관에 넣고 땅에 묻어버림;;
북미에서 탈론-리븐 흥한게 맞긴한데....리븐같은경우는 손을 너무 타는지라 고랭위주로 밸런스를 맞추면 고인이고, 저랭위주로 맞추면 op고, Riot도 고민됄겁니다;;; 승률같은경우도 고랭에서나 흥했지 저랭에선 여전히 고인이었죠.
간간히 북미섭해보지만 북미다이아가 한섭 1800수준입니다...왜 젤못하는 섭을기준으로 패치하누...거긴 금장들도 몰가밴하든데
자 다시 알리를 꺼내야겠습니다.
Controlling the clone no longer reveals Shaco in brush
즉 샤코에 부시 내에서 자기 분신을 조정할 경우 본체 위치도 같이 보였는데, 이제는 환영만 나타난다고 하네요.
알리 부활?ㅋ ... 서폿은 플라스크 시작이 안되고 무조건 현돌을 먼저 가야겠내요;
블리츠 매라선수용;;;
리신은 쉴드 삭제가 아니라 강철의의지 사용시 방어력 오르는게 삭제된것이고 E스킬 범위는 폭풍이 아니라 무력화 범위가 줄어든거라 그렇게 심하게 너프는 아니에요
차라리 폭풍이 너프되는게 더 낫다고 봅니다..아무리 리신이 딜위주의 갱이라고는 하지만 초반에 많은걸 하는 리신에게 이속10%차는 크다고 봅니다..
그렇고 보면 리신도 정말 많이 너프 당하네요..
이블린 밴풀리나이제..
케넨 뭐가 어찌되었다는거지 ㅋ
매라가 좋아하겠네요.. 아니근데 리븐은 왜 건들여서 관속에 쳐 박히는지..ㅠ.ㅠ
지금도 안쓰이는 리븐을.... 북미는 아직 자벨 오브 레전드의 위용을 모르는건지...체력템은 아직 건들지 않네요..
알리가 이제 쓸만하네요. 사거리 너프됐을 땐 이제 쓸 일 없다고 생각했는데....
언제 적용되죠?
매라 버프
갱플랭크는 소식 없나요?? ㅜ
알리는 그냥 원상태로 돌아온거네요. 너프된후 알리를 많이해서 실력이 늘었는데 더 강해지려나.. ㅎㅎㅎ
시즌2에서 꿀 빨았던 리븐은 이제 끝. 나미는 이제 좀 할 만해지겠네요. 궁 날라가는 속도가 너무 느려서 원 -_-;;
트린다미어좀 상향지켜주지..예전에 마검 트린 스킨 샀는데 쓸일이 없네요
아직 애들이 몰라서 진짜 너프해야댈것들은 안건드리네요 . 미드는 케일을 너프해야돼고 자벨을 너프해야돼고 판테온을 너프해야죠
다리우스 고인설도 나오고 있죠...