동영상 링크
https://studio.youtube.com/video/3iARetRJHSc/edit
#Alfred_Hitchcock was not praised just because he directed monumental movies. He made the spectators feel the situation with his sensibility, critics praise the works in enthusiasm, and movie history can never be recorded without his achievement.
히치콕Alfred Hitchcock은 기념비적인 영화를 감독했다는 것만으로 상찬되지는 않는다. 관객이 피부로 영화를 느끼고 비평가가 몰입하여 작품을 찬양하고 영화의 역사가 히치콕 감독을 제외하고선 영화사를 기술할 수 없게 만들었다는 점이 불멸의 공로라 할 수 있다.
As if a zigsaw puzzle, Hitchcock hides hidden clues in his movies for the viewer, and help them to sympathetic, draw emphasis quite natural way. Therefore viewers feel delighted with self-satisfaction which led to such resonance in the movie history.
공감과 몰입의 영화에 창의와 자연스런 진술을 숨은그림찾기처럼 복선을 깔아놓는 것은 히치콕의 천재적인 창의일 것이다. 보는 사람이 그 조각을 발견하는 데서 희열과 자기만족을 느끼는 것이고 만인 공통의 공감대와 영화사의 흐름을 주도했던 원동력일 것이다.
The montage of #Sergei_Eisenstein, the Photo esthetics of Surrealism, and the creative originality of cliche are melted in Hitchcock’s movies. As if an orchestra director interpreted scores with his creativity, Hitchcock occupied movie history with his genies creativity,
히치콕 영화에는 에이젠스타인Eisenstein의 몽타주Montage이론과 초현실주의Surrrealism 영상미학 및 클리쉐Cliche의 독창적인 자기화가 녹아 있다. 마치 악보를 자기화하여 작곡가와 비견되는 명곡으로 만드는 지휘자처럼 히치콕은 영화사를 점령한다.