|
|
일찍 철이 드는 條件(조건)은 어려운 環境(환경)을 겪는 데에 있다.
나는 어려서 原始返本(원시반본)의 重要性(중요성)을 이미 알게 되다.
幼年時節(유년시절)이 個個人(개개인)의 태어난
場所(장소), 家族(가족), 時間代(시간대)의 條件(조건)이 原始(원시)이다. 하여 重要(중요)하다.
他鄕(타향)살이 고달프면 鄕愁(향수)가 깊어지는 理由(이유)요,
深(심)하면 鄕愁病(향수병)이 든다.
낯서른 客地(객지)에서 낯선 새로운 친구를 사귀기는 어색하고 불리하다는 것이다.
더구나 內向的(내향적)인 性格(성격)일 境遇(경우)에는 왕따 되기 쉽다.
環境(환경)에 益熟(익숙)함은 時間(시간)의 그림자이다.
흰 白色(백색)이 色漆(색칠)해 짐과 같다.
허니 다른 색깔을 덧칠하면 다른 색이 되어지므로 根本(근본)을 完全(완전)히 잃게 되는지라
根本(근본)의 本性(본성)을 다시 찾기는 어렵게 된다.
물든 색이 어두우면 맑은 색은 커녕 다른 有色(유색)도 接近(접근) 되지 못한다.
行爲(행위)도 큰 罪(죄)를 지으면 世上(세상)에서 存在(존재)할 수 없다.
法(법)이 있는 사회에서는 死刑(사형)이 아니면 懲役(징역)을 살게 될 것이고
憲法(헌법)이 없던 原始社會(원시사회)같으면 맞아 죽게 된다.
罰(벌)이 뒤따른다는 말이다.
벌도 크게 3가지가 있다 했다.
첫째는 天罰(천벌)이다. 예컨대 벼락 맞아 죽는 것이 천벌이다.
세계에서 년중 벼락 맞아 죽는 숫자는 統計(통계)로만 약 2,000명이나 된다는 것이다.
中國(중국)에서만 1,000명이 된다 한다. 前生(전생)부터 죽을 짓한 者(자)가 많다는 뜻이다.
印度(인도)의 北東地域(북동지역)에 자주 벼락 맞아 죽는 이가 발생한다는 傳言(전언)이 있다.
印度洋(인도양)의 뱅골만은 暖流(난류)가 大陸(대륙)의 높은 山脈 冷氣(산맥 냉기)에 막혀 멈추고
南北 陰陽(남북 음양)의 남쪽 인도 동쪽 바다와 북방의 육지(히말라야 산맥)가
근접한 境界地域(경계지역)임으로 陰陽(음양)이 맞닿는 곳이기 때문에
雷聲霹靂(뇌성벽력)이 타지역보다 더 일어나는 與件(여건)이 되기 때문이다.
태어난 場所(장소)도 業報(업보)의 結果(결과)이다.
男子(남자)가 女子(여자)보다 벼락 맞는 確律(확률)이 많다.
이유는 남자는 陽氣(양기)가 强(강)한 탓이다. 벼락칠 때에는 靜(정)해야 한다.
나대면 안된다는 한울님의 엄중한 가르침이다.
亂世(난세)에는 自重(자중)하라는 敎訓(교훈)이기도 하다.
둘째는 神罰(신벌)이다. 神明(신명)에 의해 벌을 받음이다.
개벽간은 神罰(신벌)이 제일 무섭다.
셋째는 人罰(인벌)이다. 憲法(헌법)에 의해 벌을 받음이다.
법이 아닌 人罰(인벌)도 있다. 殺人(살인)이다.
또 人災(인재 : 사고)로 죽는 것은 神罰(신벌)과 人罰(인벌)의 합작이다.
富貴(부귀)는 在天(재천)이요, 生死(생사)는 有命(유명)이라 했다.
富子(부자)되고 貴(귀)히 되는 것은 한울에 달려있고
사람의 살고 죽음은 그 사람의 命(명)에 매어 있다는 것이다.
인간의 삶은 타고난다는 말씀이다.
물론 宿命(숙명)은 7이고 運命(운명)이 3이니 30%는 마음에 따라 行爲(행위)가 정해지므로
道(도)를 알고 바른 道理(도리)에 따르면
人生(인생)의 길이 30%가 달라져 큰 結果(결과)로 바뀔 수 있다.
前生(전생)의 業報(업보)에 따라 選擇(선택)되어진
祖上(조상)의 家門(가문)에서 父母兄弟(부모형제)와의 因然(인연)이 맺어지고
그 容貌(용모)에 家統(가통)과 家運(가운)을 宿命的(숙명적)으로 타고 난다.
個人(개인)마다 제 各己(각기) 인생의 길이 주어진다.
萬物(만물)도 같다. 萬有(만유)가 存在(존재)하여 현상화 하는 자연의 법도를 道(도)라 한다.
法(법)이 道(도)이다.
自然(자연)이 곧 法(법)이면서 道(도)라는 말씀이다.
인생의 길도 그 개인의 타고난 법대로 존재하게 된다.
내가 다닌 대천 중고등학교는 聖住山 精氣(성주산 정기)를 내려받는 땅이다.
허나 現實的(현실적)으로 성주산 일대는 炭鑛(탄광)이 많았다.
해서 大川驛(대천역)은 늘 석탄으로 쌓여있어 바람불면 석탄 미세먼지가 날려
여름 흰 上衣(상의)의 校服(교복)이 문제이던 곳이다.
검은 石炭(석탄)을 생산하여 物質的(물질적)으로 돈 줄이 남다른 地域(지역)이었다.
검은 石炭鑛(석탄광)의 어둠에서 聖人(성인)의 精神(정신)이 깃들어 있다는 뜻이다.
黑色(흑색)의 돈이 먼저이고 白衣民族 精氣(백의민족 정기)는 뒤에 나서게 된다는 뜻인가 한다.
재물에는 黑子(흑자)가 赤子(적자)보다 좋은 이유이다.
나는 故鄕(고향)의
珠廉山 國帥峰精氣(주렴산 국수봉정기)를 받는 東南向(동남항)집에서 출생했고
弟(제)는 大川市(대천시:당시는 邑(읍)이었음)의 鳳凰山(봉황산)아래
西北向(서북향)집에서 출생하여 反對(반대)이다.
血液型(혈액형)도 나는 先考(선고)의 AB형에서 A형과 慈母(자모)의 O형을 받아 A형이나
弟(제)는 어머니의 O형을 받아 역시 다르다.
생각이 먼저로 愼重(신중)한 A형과 行動(행동)이 먼저로 나대는 O형은 반대이다.
性向(성향)이 반대인데 修身(수신)이 안된 弟(제)의 行爲(행위)가 늘 내 눈에 거슬린다.
陰陽(음양)의 合(합)이다.
나는 辛卯生(신묘생)으로 흰 토끼이고 弟(제)는 癸卯生(계묘생)으로 검은 토끼이다.
나는 精神世界(정신세계)를
弟(제)는 物質次元(물질차원)이니 現在(현재)의 現實(현실)로 나타난다.
國民學校(국민학교) 6학년 가을 運動會(운동회)때에
오른쪽 무릎이 傷處(상처)를 입어 여러날 동안 炎症(염증)으로 苦生(고생)한 일이 있다.
왜인가 하면 6학년은 障碍物競氣(장애물경기)를 하였던 것이다.
運動場(운동장)을 한 바퀴 이상을 뛰면서 여러 장애물을 通過(통과)해야 했다.
평균대, 뜀틀, 그물 등을 실수없이 빨리 통과해야 했기 때문에
그물밑을 기어서 통과할 때에 무릎이 땅바닥 돌과 부딛쳐 깨졌고 炎症(염증)이 생겼다.
무릎은 계속 움직이는 부위이기에 염증치료가 잘 되지 않아서 오랫동안 苦生(고생)한 것이다.
피부의 질환도 늘 움직이는 부위는 잘 낫지 않는다.
사람도 靜(정)함이 없이 늘 나대면 못된 習(습)이 고쳐지지 않는다.
至今(지금)도 무릎의 그 傷處(상처)는 그대로 흉터가 되어 남아 있다.
무릎은 人體(인체)에서 아주 중요한 관절이다. 물론 중요하지 않은 신체부위는 없다.
다만 活動(활동)해야 하는 조건적으로 무릎관절이 중요하다는 말이다.
나는 2번 무릎에 위협을 가해진 일이 있다.
첫번째는 줄을 가지고 놀때에 이웃집 친구의 형이 줄을 밟아 넘어져 무릎에 크게 충격을 받았던 것이고
2번째는 중학교 3학년때의 체육대회 때에
반 축구선수로 뽑혀 축구경기를 하다가 고등학교 선배의 축구화 발길로 강하게 채인 일이다.
주산중학교는 주산농고와 같이 있어서 체육대회 때에는 학급별, 학년별로 경기를 시행했다.
축구는 한 학년 차이로 한 골씩 덤을 주어 경기를 했다.
고등학교 2학년과의 축구 경기이서 2골을 접고 경기를 했었다.
허나 체력의 차이가 있고 선배는 축구화를 신었으니 그 발길로 내 무릎을 힘차게 강타 당했었기에
그로 말미암아 타박상을 입었던 것이다. 며칠을 缺席(결석)해야 했다. 걸을 수가 없었기 때문이다.
四株八字(사주팔자)에 羊刃殺(양인살)이 있으면 危驗(위험)을 堪受(감수)하며 지내야 한다.
한자로 陽刃(양인) 또는 羊刃(양인)이라 쓰니 날카로운 칼날을 뜻한다.
허니 칼은 언제든지 傷處(상처)를 내는 危險(위험)한 道具(도구)로 쓰여진다.
羊刃煞(양인살)은 日干 本身(일간 본신)을 더 강하게 하는 기운이다.
同氣(동기)의 陽(양)이 짝인 陰(음)을 만나 意氣洋洋(의기양양)하게 强化(강화)됨이다.
陽日干(양일간)에만 붙는다.
甲陽木(갑양목)은 陰木(음목)인 卯(묘), 丙戊陽火(병무양화)는 陰火(음화)인 午(오),
庚陽金(경양금)은 陰金(음금)인 酉(유), 壬陽水(임양수)는 陰水(음수)인 子(자)가 羊刃殺(양인살)이 된다.
戊(무)는 土(토)이나 命理(명리)로는 火(화)로 작용하는 것이다.
風水地理(풍수지리)에서는 水(수)로 본다.
天(천)은 陽(양)이니 命理(명리)는 天星(천성)이기 때문에 陽(양)의 火(화)로 보고
地(지)는 陰(음)이니 陰(음)인 水(수)로 보는 理由(이유)이다.
양인의 뜻은
첫째 태양볕에 빛나는 칼이라는 意味(의미)로 볕 陽(양) 자, 칼 刃(인) 자의 陽刃(양인)이다.
하여 自尊(자존)의 氣質(기질)로 나타나고 결단력을 가지니 카리스마의 權力(권력)을 상징하므로
官爵位(관작위)에 올라 끝까지 지키려는 기질이 있다.
獨不將軍(독불장군)의 성향이면서 어떤 難關(난관)에 處(처)하더라도 克服(극복)해 내는 힘을 가진다.
修身(수신)이 되지 않으면 暴力的(폭력적)인 성향으로 나타나고
잘못하면 非命橫死數(비명횡사수)로 나타날 수 있다.
둘째 순한 羊(양)을 잡는다는 뜻으로 염소 羊(양) 자, 칼 刃(인) 자, 羊刃(양인)이다.
크게는 國家(국가) 작게는 家族(가족)을 지켜내는
英雄(영웅)의 能力(능력)이 큰 대신에 大(대)를 위해서는 小(소)의 善(선)을 犧牲(희생)한다.
順(순)한 羊(양)은 善(선)을 뜻한다.
양인살이 만약에 偏官(편관)과 같이 있다면
天下(천하)를 號令(호령)하는 氣象(기상)이라 吉命(길명)이 된다.
손가락의 상처는 청소년시절 농촌에 살면서 일손을 도왔으니
산에 나무하러 다니면서 낫질을 하다가 돌이나 등컬에 걸려 튄낫 칼날이 손을 쳐서 다친 흔적이다.
나는 甲午月(갑오월)의 午(오)가 羊刃殺(양인살)이다.
허니 손 다리에도 칼날 상처가 있다.
국민학교 低學年 時節(저학년 시절) 아래집 마당에서 뛰어 놀다가 마당가 화단에 철조망을 쳐 놓았는데
그 철조망 쇠 가시가 장딴지에 찍힌 줄도 모르고
다리를 쳐들었더니 위에서 아래로 길게 찢어지는 事故(사고)를 당하였다.
속살이 하얗게 드러나 보이도록 깊은 상처이었다.
精身(정신)없이 집으로 뛰어 올라가 新聞紙(신문지)로 止血(지혈)시켰다.
신문지가 피로 적셔졌다. 피는 멎었는데 신문지가 피로 엉겨붙어 떼어지지가 않았다.
炎症(염증)이 발생하면 안되는데
나는 생각났던 緊急處方(긴급처방)이 길가의 쑥을 뜯어 찧어 붙이는 것이었다.
그 시절은 쑥이 萬能(만능)으로 쓰이던 때이었다. 다치면 쑥을 찧어 붙였다.
왼쪽 장딴지이다.
身體(신체)가 成長(성장)하는 대로 그 상처도 늘어나 成年(성년)이 되었을 때에 그 상처의 길이가 13cm이다.
傷處(상처)의 넓이도 5~6mm나 되어 큰 지렁이 모습처럼 보인다.
학창시절 달리기를 잘 하였는데 한 친구가 우양이는 다리를 다쳐 달리기를 잘 못할 것이라 말하기도 했다.
사실은 달리기와는 無關(무관)하다. 皮膚(피부)에만 傷痕(상흔)이 생겼을 뿐이다.
좌측 장딴지의 긴 상처에 우측 무릎의 상처는 陰陽(음양)이다.
左(좌)는 陽(양)이니 장딴지에 생긴 상처이고 右(우)는 陰(음)이니 무릎에 난 둥근 상처이다.
큰 장딴지 상처는 별 고생이 없었지만 우측 무릎 작은 상처는 여러날 동안 고생하였다.
鐵組網(철조망)에 찍힌 傷處(상처)가 破傷風(파상풍)이 되지 않은 것이 천만다행이다.
집안에도 2회의 어려움이 있었기에
牧牛堂主(목우당주)가 중학교 2학년 (15세:1965년도)시절에
홍수가 발생하여 주산 중학교로 전학하게 된 일이니 다시 고향 親舊(친구)들과 함께 지내게 되다.
국민학교도 주산과 대천에서 다니었고 중학교도 그랬던 것이다.
나는 驛馬殺(역마살)이 있어서 어려서부터 돌아다녀야 하는 그림자가 짙게 깔린 삶이었던 것이다.
대천이라는 지명 그대로 큰 홍수가 발생하여 간척지 논이 물바다가 되어
고향의 큰 재당숙 재산과 대천의 우리집 재산을 맞 바꾸게 되었기 때문에
중학교를 다시 주산으로 전학하게 되었던 것이 기억속에 깊이 남게 되다.
대천에서 2회의 난관을 겪은 것이다.
국민학교의 시절은 농사가 凶年(흉년)이 들었던 때이고 중학교 때에는 洪水(홍수)의 난리가 났었던 것이다.
영어(English)
The condition for early maturity is experiencing difficult circumstances. I learned the importance of returning to the original when I was young. Childhood is the condition of each individual's birthplace, family, and time zone. Therefore, it is important. When living in a foreign land is difficult, homesickness deepens, and when it is deep, homesickness sets in. It is awkward and disadvantageous to make new friends in an unfamiliar place. Moreover, if you have an introverted personality, you are likely to be ostracized. Familiarity with the environment is the shadow of time. It is like white being painted with lacquer. If you add another color, it becomes a different color, so you completely lose your roots, and it becomes difficult to find your roots again. If the color you dye is dark, not only a clear color, but also other colors cannot approach you. If you commit a great crime, you cannot exist in the world. In a society with law, you will be sentenced to death or imprisonment. In a primitive society without a constitution, you will be beaten to death. This means that punishment follows. There are three major types of punishment. The first is punishment from heaven. For example, being struck by lightning and dying is punishment from heaven. According to statistics, the number of people killed by lightning in the world each year is about 2,000. It is said that there are 1,000 people in China alone. This means that there are many people who committed death-dealing acts in their previous lives. There is a rumor that people often die from lightning strikes in the northeastern region of India. This is because the Bay of Bengal in the Indian Ocean is a border region where the warm current is blocked by the cold air from the high mountains of the continent, and the eastern sea of India to the south of the north and the land to the north (the Himalayas) are close, so it is a place where the yin and yang meet, and so thunder and lightning occur more often than in other regions. The place of birth is also the result of karma. Men are more likely to be struck by lightning than women. This is because men have stronger yang energy. When struck by lightning, you must be still. This is Hanulnim’s strict teaching that you should not show off. It is also a lesson to be self-restrained in times of chaos. The second is divine punishment. It is punishment by the gods. In the age of Gaebyeokgan, divine punishment is the most fearful. The third is human punishment. It is punishment by the constitution. There is also human punishment that is not legal. It is murder. Also, dying from man-made disasters (accidents) is a collaboration of divine punishment and human punishment. It is said that wealth and honor are from heaven, and life and death are destiny. Becoming rich and noble depends on Hanul, and a person's life and death are tied to that person's fate. It means that human life is innate. Of course, fate is 7 and destiny is 3, so 30% of one's actions are determined by one's mind, so if one knows the way and follows the right way, the length of one's life can change by 30% and lead to great results. Based on the karma of one's previous life, one is selected from the family of one's ancestors, and a connection is made with one's parents and siblings, and one's family lineage and fortune are born into that appearance as fate. Each individual is given his or her own path in life. The same goes for all things. The natural law by which all things exist and manifest is called the Way. The law is the Way. Nature is both the law and the Way. The path of life also exists according to the innate law of each individual. Daecheon Middle and High School, where I attended, is a land that receives the spirit of Seongjusan. However, in reality, there were many coal mines in the Seongjusan area. As a result, Daecheon Station was always piled up with coal, and when the wind blew, fine coal dust flew, making the white school uniform in the summer a problem. It was a region that produced black coal and had an extraordinary material flow of money. It means that the spirit of a saint dwells in the darkness of a black coal mine. I wonder if it means that black money comes first and the spirit of the white-clad people comes later. This is why a black is better than a red when it comes to wealth. I was born in a house facing southeast (Dongnamhang) that received the spirit of Juryeomsan Guksubongjeonggi (Juryeomsan Guksubongjeonggi) in my hometown, and my younger brother was born in a house facing northwest (Daecheon-si: it was a town at the time) at the foot of Bonghwangsan, so we are complete opposites. Our blood types are also different: I received type A from my prenatal AB blood and type O from my loving mother, so I am type AO, but my younger brother received type O from his mother. Type A, who is cautious and thinks first, and type O, who acts first, are opposites. My younger brother's actions, which are opposite in nature but not cultivated, always catch my eye. It is the union of yin and yang. I was born in the year of Sinmyo and am a white rabbit, and my brother was born in the year of Gye-myo and is a black rabbit. I am in the spiritual world and my brother is in the material dimension, so it appears as the present reality. During the fall sports day in the 6th grade of elementary school, I got a wound on my right knee and suffered from inflammation for several days. The reason was that in the 6th grade, we participated in an obstacle course. We had to run more than one lap around the playground and pass through various obstacles. Since I had to pass through the balance beam, jumping rope, and net without making any mistakes, my knee hit a rock on the ground and broke while crawling under the net, causing inflammation. Since the knee is a part that is constantly moving, it is difficult to treat the inflammation, so I suffered for a long time. Skin diseases also do not heal well in parts that are always moving. If a person is always stubborn and shows off, bad habits will not be corrected. Even now, the scar on my knee remains as a scar. The knee is a very important joint in the human body. Of course, there is no body part that is not important. However, the knee joint is important conditionally because it must be active. I have been threatened with two knee injuries. The first time was when I was playing with a rope, and my neighbor's older brother stepped on the rope and fell, which hit my knee hard. The second time was when I was in my third year of middle school and was selected as a soccer player for the class during the sports festival and was kicked hard by a high school senior's soccer shoe. Jusan Middle School was in the same school as Jusan Agricultural High School, so during the sports festival, games were held by class and grade. In soccer, each grade was given a bonus goal. I played a soccer game with a high school sophomore and conceded two goals. However, because of the difference in physical strength and my senior wearing soccer shoes, my knee was hit hard with his kick, which caused a bruise. I had to miss school for several days. I couldn't walk. If you have in your four pillars of destiny, you have to endure danger. It is written as(yangin) or (yangin) in Chinese characters, meaning a sharp blade. Honey, a knife is always used as a dangerous tool that can cause injury. Yang-in-sal is the energy that strengthens the daily stem's main body. The yang of the same energy (dong-gi) meets the yin (yin) of its counterpart and becomes strong and courageous. It only attaches to the yang daily stem (yang-il-gan). Gapyang wood (Gapyangmok) is yin wood (Eummok) (Myo), Byeongmu yang fire (Byeongmuyanghwa) is yin fire (Eumhwa) (Oh), Gyeongyang metal (Gyeongyanggeum) is yin metal (Eumgeum) (Yu), Imyang water (Imyangsu) is yin water (Eumsu)(Ja), which becomes Yanginsal (Yangsal). Mu (Mu) is earth (Soil), but in terms of fate, it acts as fire (Hwa).
In Feng Shui (Feng Shui) geography, it is viewed as water (Su). Heaven is yang, so fate is the star, so it is seen as yang fire, and earth is yin, so the reason for seeing it as yin water is the reason. The meaning of yangin is first of all, the meaning of a sword shining in the sunlight, and it is yangin of the character yang for sun and the character for sword. Therefore, it appears as a temperament of self-respect and has decisiveness, so it symbolizes the power of charisma, so there is a temperament to ascend to an official position and protect it until the end. It has the disposition of a self-righteous general and the power to overcome any difficulty. If it is not cultivated, it can manifest as a violent disposition and, if done wrong, can manifest as a person who is not able to live a long life. Second, it means catching a gentle sheep, and it is made up of the character for goat, the character for sword, and the character for sheep's blade. On a large scale, it is a hero's ability to protect the country and on a small scale, the family, but for the greater good, he sacrifices the small good. The pure sheep means good. If the Yang-in-sal is with the Pyeon-gwan, it is a sign of the weather that commands the world, so it is a lucky fate. The scar on the finger is a scar from when I was young and helped out in the countryside, and when I went to the mountain to cut wood, the blade of the sickle got caught on a rock or a backbone and hit my hand. I have the of the month as the. Honey, I also have scars from the blade on my hands and legs. When I was in the lower grades of elementary school, I was playing in the yard of the house below me. They had set up a barbed wire fence in the flower bed in the yard. Not realizing that the iron thorns of the barbed wire had stuck to my calf, I raised my leg and it was torn lengthwise from top to bottom. The wound was so deep that you could see my flesh turning white. I absentmindedly ran up to the house and tried to stop the bleeding with a newspaper. The newspaper was soaked with blood. The bleeding had stopped, but the newspaper was stuck to the blood and would not come off. I didn’t want inflammation to occur, so the emergency remedy that came to mind was to pick some mugwort from the roadside, crush it, and apply it to the wound. That was a time when mugwort was considered an all-purpose remedy. When I got hurt, I would grind mugwort and apply it. It was on my left calf. As my body grew, the wound grew longer, and when I became an adult, the length of the wound increased.
It is 13cm. The width of the wound is 5~6mm, so it looks like a large earthworm. He was good at running in school, but a friend said that Wooyang would not be good at running because of his leg injury. In fact, it has nothing to do with running. The scar is only on the skin. The long scar on the left calf and the scar on the right knee are yin and yang. The left is yang, so it is a scar on the calf, and the right is yin, so it is a round scar on the knee. The large calf wound was not very painful, but the small wound on the right knee was painful for several days. It was very fortunate that the wound from the barbed wire did not turn into tetanus. There were two hardships in the family, and when the owner of the shepherd's house was in the second year of middle school (15 years old, 1965), a flood occurred and he had to transfer to Jusan Middle School, so he ended up living with his hometown friends again. He went to elementary school in Jusan and Daecheon, and middle school was the same. I had a dark shadow over my life, having to move around since I was young because I had a history of being a post-war horse. As the name Daecheon suggests, a great flood occurred, and the reclaimed land rice paddies became a sea of water, so my great-uncle's property in my hometown and my family's property in Daejeon were exchanged, and I had to transfer middle school to Jusan again. I have a deep memory of this. I went through two hardships in Daecheon. When I was in elementary school, there was a bad harvest, and when I was in middle school, there was a great flood.
일본어
早く鉄がかかる條件(条件)は難しい環境(環境)を経験することにある。私は幼いので原始返本(原始反本)の重要性(重要性)を既に知ることになる。 幼年時代(幼年時代)が個個人(個人)の生まれた場所(場所)、家族(家族)、時間代(時間帯)の條件(条件)が原始(原始)である。して重要(重要)である。 他鄕(タヒャン)肉が苦達すると鄕愁(香水)が深くなる理由(理由)、深い(深)にすると鄕愁病(香水病)がかかる。見知らぬ客地(客地)で見知らぬ新しい友人を作ることはぎこちなく不利だということだ。しかも內向的(内向的)な性格(性格)である境遇(場合)にはいじめられやすい。 環境(環境)への益熟(慣れ)は時間(時間)の影である。白白色(白色)が色漆(色塗り)されているようだ。ハニー 他の色を上塗りすると異なる色になるので根本(根本)を完全(完全)に失うことになるので根本(根本)の本性(本性)を再び見つけることは難しくなる。染まった色が暗ければ、澄んだ色はどこか他の有色(有色)も接近(アクセス)できない。 行爲(行為)も大きな罪(罪)を負えば、世上(世の中)で存在(存在)できない。 法(法)がある社会では、死刑(死刑)でなければ懲役(懲役)を生きることになり、憲法(憲法)がなかった原始社會(原始社会)のような場合は、正しい死になる。 벌(罰)が付くという言葉だ。 蜂も大きく3つがあるという。一つ目は天罰(天罰)だ。例えば、雷が当たって死ぬのが天罰だ。世界で年中落雷当てて死ぬ数字は、統計(統計)だけで約2,000人にもなるということだ。 中国(中国)でのみ1,000人になるという。 前生(転生)から死ぬような者が多いという意味だ。 印度(インド)の北東地域(北東地域)にしばしば雷が当たって死ぬ人が発生するという傳言がある。 印度洋(インド洋)のバンゴル湾は、暖流(乱流)が大陸(大陸)の高い山脈冷气(山脈冷気)に詰まって止まり、南北陰陽(南北陰陽)の南インド東海と北方の陸地(ヒマラヤ山脈)が接近した境界地域(場所であるため、雷聲霹靂(脳性壁力)が他地域よりさらに起こる與件(条件)になるためだ。生まれた場所(場所)も業報(業報)の結果(結果)である。 男子(男)が女子(女)よりも落ち合う確率(確率)が多い。理由は男は陽气(陽気)が强(強)したせいだ。落雷時には靜(正)しなければならない。出てはいけないというハンウル様の厳重な教えだ。 亂世(難世)には自重(自重)しろという訓訓(教訓)でもある。 二つ目は神罰(神罰)だ。 神明(神名)によって罰を受ける。開壁間は神罰(神罰)が一番怖い。 三つ目は人벌(人벌)だ。 憲法(憲法)によって罰を受ける。法ではない人벌(人벌)もある。 殺人(殺人)だ。また、人災(人材:事故)で死ぬのは、神벌(神罰)と人벌(人벌)の合弁である。 富貴(富貴)は在天(ジェチョン)であり、生死(生死)は有名(有名)とした。 富子(金持ち)になって貴になるのは漢款にかかっており、人の生きて死はその人の命に結びついているということだ。人間の人生は生まれるという言葉だ。 もちろん宿命(宿命)は7で、運命(運命)が3なので30%は気に応じて行爲(行為)が決まるので、道を知って正しい道理によれば、人生(人生)の長さ30%が変わって大きな結果(結果)に変わることができる。 前生(業生)の業報(業報)により選擇(選択)された祖上の祖門(家族)で父母兄弟(親兄弟)との因然(縁)が結ばれ、その容貌(容貌)に家統(家通)と家運(ガウン)を宿。 個人(個人)ごとに私の各己(それぞれ)人生の長さ与えられる。 萬物(万物)も同じだ。 萬有(万有)が存在(存在)して現像化する自然の法図を道(道)という。 法(法)が道(道)である。 自然(自然)がまもなく法(法)でありながら道(道)という言葉だ。人生の道もその個人の生来の法律で存在することになる。 私が通った大川中高等学校は聖住山精气(城州山定期)を降りる地だ。しかし現實的(現実的)で、城州山一帯は炭鑛(炭鉱)が多かった。だから大川驛(大川駅)はいつも石炭で積み上げられており、風が吹くと石炭の微細粉塵が吹き飛ばされ、夏の白い上衣の服(制服)が問題だったところだ。黒い石炭(石炭)を生産し、物質的(物質的)でお金の並びが特別な地域(地域)だった。黒石炭鑛(石炭鉱)の闇から聖人(大人)の精神(精神)が宿っているという意味だ。 黑色(黒色)のお金が先で、白衣民族精气(白衣民族定期)は後に出ることになるという意味かという。財物には黑子(黒字)が赤子(赤字)より良い理由だ。 私は故鄕(ふるさと)の珠廉山國帥峰精气を受け取る東南向(東南港)の家で生まれ、兄(私)は大川市(大川市:当時は邑(鳑)西北向(西北向)の家で生まれて反対(反対)だ。 血液型(血液型)も私は先考(宣告)のAB型でA型と慈母(字母)のO型を受け、AO型や兄弟(ジェ)は母のO型を受けてやはり違う。考えが先に愼重(慎重)なA型と行動(ハムドン)が先に出るO型は反対だ。 性向が反対なのに修身ができなかった弟の行爲がいつも私の目にさらされる。 陰陽(陰陽)の合(和)である。私は辛卯生(新妙生)で白ウサギであり、弟(私)は癸卯生(計妙生)で黒うさぎです。私は精神世界(精神世界)を弟(私)は物質次元(物質次元)なので、現在(現在)の現實(現実)として現れる。 国民學校(国民学校) 6年生の秋の運動會(運動会)の時に右膝が傷處(傷)を着て何日も炎症(炎症)で苦生(苦労)したことがある。なぜかというと、6年生は障害物競气(障害物競技)をしたのだ。 運動場(運動場)を一輪以上走りながら、複数の障害物を通過(通過)しなければならなかった。平均台、跳ね返り、ネットなどを間違えずにすばやく通過しなければならなかったため、ネットの下を這って通過する際に膝が地面の石とぶつかり割れ、炎症(炎症)が生じた。膝は動き続ける部位なので炎症治療がうまくいかず、長い間苦労した。皮膚の病気も常に動く部位はうまくいかない。 人も靜(静)がなく、いつも出ればできなかった習(湿)が直されない。 至今も膝のその傷處(傷)はそのまま傷跡になって残っている。 膝は人體(人体)で非常に重要な関節です。もちろん重要ではない身体部位はない。ただし、活動(活動)しなければならない条件的に膝関節が重要だということだ。私は2回の膝に脅威を与えたことがあります。 1つ目は列を持って遊ぶときに隣の家具の兄が列を踏んで倒れて膝に大きく衝撃を受けたことで、2番目は中学校3年生の体育大会の時に半サッカー選手に選ばれ、サッカー競技して高校の先輩のサッカー化の足で強くチェイン。珠山中学校は珠山農庫のようにいて、体育大会の時には学級別、学年別に試合を施行した。サッカーは1年生の差で1ゴールずつおまけを与えて試合をした。高校2年生とのサッカー競技で2ゴールを折って競技をした。しかし、体力の違いがあり、先輩はサッカーシューズを履いたので、その足で自分の膝を強く強打されたので、それであざ打ちを受けたのだ。数日を綺席(欠席)しなければならなかった。歩けなかったからだ。 四株八字(四株八字)に羊刃殺(両人殺)があれば、危驗(危険)を堪受(監修)して過ごさなければならない。漢字で陽刃(両人)または羊刃(両人)と呼ばれる鋭い刃を意味する。ハニーナイフはいつでも傷處(傷)を出す危険な道具(道具)で書かれる。 羊刃煞(ヤンインサル)は日干本身(日間本身)をより強くするオーラだ。 同气(同期)の陽(羊)が対になった陰(陰)に会って意气洋洋(意気揚羊)に强化(強化)される。 陽日干(両日間)にのみ付く。 甲陽木(甲陽木)は陰木(陰木)である卯(墓)、丙戊陽火(病無養和)は陰火(陰火)である午(あ)、庚陽金(軽陽金)は陰金(陰金)である酉(油)、壬陽水(林陽水)は羊刃殺(両人殺)になる。 戊(無)は土(土)や命理(明理)では火(火)として作用するものである。 風水地理(風水地理)では水(水)とみなす。 天(天)は陽(陽)である。 陽人の意は、最初の太陽の日に輝く刀という意味(意味)で、日焼け(羊)者、刀刃(人)者の陽刃(陽人)である。して自尊(自尊)の氣質(気質)として現れ、決断力を持つとカリスマの權力(権力)を象徴するので官爵位(官作委)に上がって最後まで守ろうとする気質がある。 獨不將軍(毒仏将軍)の性向であり、どんな難關(難関)に處(処)しても克服(克服)する力を持つ。 修身(受信)にならないと、暴力的(暴力的)の性向として現れ、間違えれば、非命橫死數(悲鳴横死数)で現れることがある。 第二の純粋な羊(羊)をつかむという意味で、ヤギの羊(羊)者、刀刃(人)者、羊刃(羊人)である。大きくは国家(国) 小さくは家族(家族)を守る英雄(英雄)の能力(能力)が大きい代わりに大(大)のためには小(小)の善(善)を犧生(犠牲)する。 順(純)した羊(羊)は善(善)を意味する。両人殺がもし偏官のようにあれば、天下を號令と呼ぶ気象であり、吉命となる。 指の傷は青少年時代に農村に住みながら一手を助けたので山に木に通いながら鎌をし、石や背中のカールに引っ掛かり、チューンナットの刃が手を打って傷ついた痕跡だ。 私は甲午月(甲五月)の午(あ)が羊刃殺(陽人殺)だ。ハニーの手足にも刃の傷がある。国民学校 低學年時節(低学年時代)の下の家庭で飛び回って遊んで庭が花壇に鉄条網を打ち置いたが、その鉄条網鉄のとげがふたつに打ち込まれたことも知らず足を突っ込んだので上から下に長く引っ張った。中身が白く現れて見えるように深い傷だった。 精身(精神)なしで家に飛び乗り、新聞紙(新聞紙)で止血(止血)させた。新聞紙が疲れて湿った。血は止まったが、新聞紙が血で絡み合って剥がれなかった。 炎症(炎症)が発生してはいけませんが、私は思い出した緊急處方(緊急処方)が道端のよもぎを剥がして貼ってつけるのだった。その時代は、よもぎが萬能(万能)で使われた時だった。けがをしたら、よもぎを貼り付けた。左のふくらはぎだ。 身体(身体)が成長(成長)すると、その傷も増え、成年(成年)になったときにその傷の長さが13cmだ。 傷處(傷)の広さも5~6mmにもなり、大きなミミズの姿のように見える。学生時代の走りはうまくいったが、一人の友人がウヤンは足を痛めて走ることができないと言ったりもした。実は走るとは無關だ。 皮膚(皮膚)だけに傷痕(傷跡)ができただけだ。 左側のふくらはぎの長い傷に右膝の傷は陰陽(陰陽)である。 左(左)は陽(羊)だからふくらはぎにできた傷、右(右)は陰(陰)なので膝に出た丸い傷だ。大きなふくらはぎの傷はあまり苦労しなかったが、右膝の小さな傷は数日間苦しんだ。 鐵組網(鉄条網)に写った傷處(傷)が破傷風(破傷風)になっていないのが千万幸である。 家の中にも2回の難しさがあったので、牧牛堂主が中学校2年生(15歳:1965年度)の頃に洪水が発生し、周山中学校に転校することになったことで、再び故郷の親舊(友人)と共に過ごすことになる。国民学校も珠山と大川で通って中学校もそうだったのだ。 私は驛馬殺があって幼い頃から歩き回らなければならない影が濃く敷かれた人生だったのだ。 大川という地名そのまま大きな洪水が発生し、干拓地田が水海となり、故郷の大きな在党宿の財産と大田の我が家の財産を合わせ替えることになったため、中学校を再び主山に転学することになったことが記憶の中に深く残ることになる。大川で2回の難関を経験したのだ。国民学校の時代は、農業が凶年が聞いた時であり、中学校の時には洪水(洪水)の乱れがあったのである。
[출처] # 牧牛堂主 一代記(목우당주 일대기)(22) The biography of Mokwoodangju|작성자 해인1691 HAE IN 1691
