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Nextion Editor Guide다음 편집기
소개
이 문서는 현재 Nextion Editor의 다양한 기능을 설명합니다. Nextion Editor는 Nextion HMI 디바이스를위한 휴먼 머신 인터페이스 GUI를 빠르게 생성하는 데 사용됩니다. 따라서 GUI는 주 대신 시간으로, 월 대신 일로 생성 할 수 있습니다. 따라서 파일 열기와 같은 기본 사항은 다루지 않지만 알고있는 것이 있거나 미리 알림이 필요한 항목을 지적합니다.
참고 : Nextion Editor는 추가 기능 통합을 포함하여 새로운 Intelligent Series (Enhanced Series가 도입되었을 때 v0.33과 유사)를 지원하기 위해 광범위한 점검을 거쳤습니다. 따라서 새로운 Nextion Editor가 모든 이전 동작을 정확하게 유지하지는 않습니다. 새로운 것과 더불어, 실제로 새로운 행동과 새로운 가능성이 있습니다. 완전한 코드 호환성이 주요 관심사 인 경우 코드 호환성을 유지하기 위해 Nextion Editor LTS Edition (v0.53 기반)을 대신 사용해야합니다. 불행히도 LTS 에디션에는 새로운 Nextion Editor의 새로운 종과 휘파람이 없습니다.
이 에디터 가이드는 LTS Edition이 아닌 새로운 Nextion Editor를 참조합니다. 가이드 내의 항목이 특정 Nextion 시리즈에만 해당되는 경우 다음 아이콘을 사용하여 시리즈를 나타냅니다. 기본 T 시리즈 , Enhanced K 시리즈 및 Intelligent P 시리즈
요구 사항
* Windows 운영 체제 (XP 이상). 사용자는 Windows OS를 알고 사용할 수 있어야합니다. Windows OS 지원은 Nextion의 범위를 벗어납니다. 참고 : 다른 운영 체제에서의 설치는 성공적으로 완료되었지만 공식적으로 지원되지 않으며 설명서의 범위를 벗어납니다.
* .NET 3.5 어셈블리가 설치되었습니다. 필요한 경우 Microsoft 웹 사이트 [ here ] 에서 .NET 3.5 어셈블리를 다운로드하여 설치 하십시오 .
* 설계하려는 모델의 해상도에 적합한 크기의 모니터는 좋은 의미 일뿐입니다. 320 × 240 또는 240 × 320 모델을 설계 할 때는 표준 모니터 크기로 충분합니다. 그러나 1024x600 또는 600x1024 해상도로 디자인하는 경우 800x600 모니터 해상도를 사용하는 것이 가장 쉽지 않을 이유가 있습니다. 편의를 위해 디자인 캔버스, 도구 창, 메뉴 및 이벤트 창이 디자인 편의에 적합하도록 충분히 큰 모니터를 사용하는 것이 좋습니다. 화면 공간이 더 필요하다는 것을 실제로 알고 있으면 너무 작은 모니터에 대해 Editor 소프트웨어를 비난하는 것은 적절하지 않습니다.
* 기본 프로그래밍 기술이 필수입니다. Nextion 명령어 세트는 ASCII 텍스트 기반 명령 인바운드 및 중요한 1 바이트 이진 리턴 데이터로 구성됩니다. 컴포넌트의 터치 이벤트 "Send Component ID"는 프로그래밍 작업을 사용자의 MCU에 지연시키는 데 사용될 수 있습니다.
* 따라서 Nextion 용 HMI GUI를 빠르게 생성하는 데는 극도의 기술이 필요하지 않지만 기본 프로그래밍 기술이 필요합니다. 로직 Nextion 측을 프로그래밍 할 때, 사용자는 프로그래밍의 기초를 가져야합니다.
* 68,000 개 이상의 MCU (내부 UART 모듈이있는 MCU 또는 소프트웨어 직렬을 비트 뱅킹하기위한 두 개의 디지털 핀)를 130 개 이상의 프로그래밍 언어로 Nextion과 함께 사용할 수 있습니다. MCU 측 프로그래밍은 Nextion의 범위를 넘어서며 선택한 MCU 및 선택된 MCU 측 프로그래밍 언어를 알고 이해해야하는 사용자의 영역과 의무 내에 있습니다.
* 완성 된 Nextion HMI 프로젝트 업로드는 microSD 카드 또는 TTL Serial을 통해 수행 할 수 있습니다. 이들 각각에 대해 수십 개의 제조업체가 있으므로 장치 설치, 구성 및 작동을 아는 것은 사용자의 영역이며 의무입니다.
Nextion Editor 다운로드
Nextion Editor의 최신 버전은 [ here ] 에서 다운로드 할 수 있습니다 .
다운로드 가능한 nextion-setup에는 두 가지 버전이 있습니다.
1) EXE 버전은보다 자동화 된 설치를 위해 Windows MSI를 통해 설치됩니다. EXE 버전을 통해 한 번에 하나의 Nextion Editor 버전 만 등록 할 수 있습니다. Nextion Editor 내에서 업데이트 할 때 자동 업데이트는 EXE 버전을 설치합니다.
2) ZIP 버전은 사용자가 선택한 폴더에 압축을 풀고 해당 폴더에서 직접 실행할 수 있습니다. 여러 버전의 Nextion Editor를 유지 관리하려면 ZIP 버전이 권장됩니다. Nextion Editor 내에서 업데이트 할 때 수동 업데이트는 웹 브라우저를 다운로드 페이지로 시작하여 ZIP 버전을 다운로드 할 수 있습니다
이 문서의 각 부분
1) 테마 스타일, 창 및 기타 설정… < goto >
2) Nextion Editor 메인 인터페이스… < goto >
3) 디버그 시뮬레이터 개요 ... < goto >
4) 프로젝트를 장치에 업로드 ... < goto >
5) 외부 도구… < goto >
1. 테마 스타일, 창 및 기타 설정
1.1 스타일
Nextion Editor는 Blue 또는 Black 테마 스타일로 설정할 수 있습니다 ( 스타일 은 오른쪽 상단에 있습니다).
1.2 창
많은 창은 크기와 위치에서 모두 조정할 수 있습니다. 크기를 조정하려면 분할 창 사이의 스플리터를 드래그하고 이동하여 분할 창의 크기를 조정하십시오. 창을보다 편리한 위치로 이동하려면 창의 제목을 드래그하여 원하는 드롭 지점에서 놓습니다. 고정 된 위치를 유지하기 위해 팬을 고정하거나 초점이 맞지 않을 때 가장자리로 접히도록 고정 해제 할 수도 있습니다. 필요한 경우 설정 메뉴에서 레이아웃 재설정 을 선택하여 이러한 설정을 재설정 할 수 있습니다 .
1.3 기타 편집기 설정
Nextion Editor의 다른 설정 은 설정 메뉴 의 구성에서 구성 할 수 있습니다 . Nextion Editor의 기본 글꼴을 취향에 맞게 변경할 수 있습니다. 디버그 시뮬레이터의 기본 시간 제한은 100ms에서 20ms에서 5000ms까지 조정할 수 있습니다. 코드 힌트, 강조 표시, 설명, 툴팁 및 자동 완성은 Editor 및 Debug Simulator에 대해 개별적으로 설정할 수 있습니다. eeprom 및 sd 파일의 기본 경로는 취향에 맞게 사용자 정의 할 수 있습니다. 필요한 경우 설정 메뉴에서 레이아웃 재설정 을 선택하여 이러한 설정을 재설정 할 수 있습니다 .
편집기 시작시 Nextion Editor의 표시 탭에는 가장 최근 프로젝트를 나열하는 섹션이 있습니다. 추적 된 최근 프로젝트 수는 기본적으로 10이며 증가 할 수 있습니다. 프로젝트를 마우스 오른쪽 버튼으로 클릭하면 다음 중에서 선택할 수 있습니다.
* 파일 열기 : 프로젝트 파일이 존재하면 편집기에서 열립니다
* 폴더 열기 : 폴더가 존재하면 탐색기에서 폴더를 엽니 다
* 현재 레코드 삭제 : 강조 표시된 최근 프로젝트를 목록에서 지 웁니다.
* 잘못된 레코드 삭제 : 존재하지 않는 프로젝트를 목록에서 지 웁니다.
* 모든 레코드 삭제 : 최근 프로젝트 목록을 지 웁니다.
* 최근 프로젝트 수 : 추적 된 프로젝트 수를 조정할 수 있습니다
2. Nextion Editor 메인 인터페이스

1) 제목 표시 줄 ... < goto >
2) 메인 메뉴… < goto >
3) 툴바 ... < goto >
4) 페이지 창… < goto >
5) 도구 상자 창 ... < goto >
6) 속성 창… < goto >
7) 그림 리소스 창… < goto >
8) 글꼴 리소스 창 ... < goto >
9) 오디오 리소스 창 ... < goto >
10) Gmov 리소스 창 ... < goto >
11) 비디오 리소스 창 ... < goto >
12) 디자인 캔버스 (시각적 구성 요소)… < goto >
13) 비 시각적 구성 요소… < goto >
14) 사용자 이벤트 코드… < goto >
15) 출력 ... < goto >
16) 상태 표시 줄 ... < goto >
2.1 제목 표시 줄
제목 표시 줄에는 HMI 프로젝트가로드 될 때 HMI 프로젝트 파일의 경로와 파일 이름이 포함됩니다. HMI 프로젝트가 현재로드되어 있지 않은 경우 다음을 수행 할 수 있습니다.
* 열기 도구 모음 버튼을 사용하여 기존 HMI 파일을 엽니 다.
* New 툴바 버튼을 사용하여 새 HMI 파일을 생성하십시오.
* 디버그를 눌러 TFT 파일을 디버그 시뮬레이터에로드하십시오.
* 업로드를 눌러 기존 TFT 파일을 Nextion에 업로드하십시오.
2.2 메인 메뉴
파일 메뉴
여기에, 사용자는 만들 수 있습니다 새로운 프로젝트를 열고 , 기존 프로젝트를 저장 현재 프로젝트를 다른 이름으로 저장 이름을 변경하고 현재로드 된 프로젝트를 저장하려면 닫기 프로젝트를 현재 프로젝트를 종료하고, 종료 Nextion 편집기를. 프로젝트 가져 오기 는 기존 프로젝트를 현재 프로젝트에 추가합니다. 일반적으로 이름 및 번호 매기기 문제가 발생합니다. 따라서 필요한 경우 개별 페이지를 가져 오는 것이 좋습니다.
최근 프로젝트 창에서 프로젝트 파일 이름을 지우는 데 사용 된 최근 프로젝트 지우기 가 제거되었으며 컨텍스트를 클릭하고 모든 레코드 삭제를 선택하거나 최근 프로젝트를 더 선택적으로 관리하여 최근 프로젝트 창에서 수행됩니다.
빌드 폴더 열기가 TFT 파일 출력 으로 이동되었습니다 .
새로운 TFT 파일 출력 을 사용하면 TFT 파일을 배치 할 위치 (폴더, sd 카드 드라이브 등)를 선택할 수 있습니다. 유효한 TFT 출력 파일을 생성하려면 컴파일 오류가없는 유효한 HMI가 필요합니다. Windows 탐색기에서 출력 폴더 위치를 여는 옵션 은 출력 폴더 링크 만 열기 를 클릭하여 만들 수 있습니다 . 이전 폴더 위치 C : \ Users \ Username \ AppData \ Roaming \ Nextion Editor \ bianyi에는 여전히 이전에 컴파일 된 TFT가 포함되며 출력 위치로 사용되는 경우에만 현재 프로젝트의 TFT가 여기에 추가됩니다.
백업 디렉토리 로 이름이 바뀌 었습니다 버전 백업 폴더 에만 Windows 탐색기를 시작하는 Nextion 에디터의 새로운 버전 오픈 이전 HMI 프로젝트의 복사본을 유지 C : Users \ 사용자 이름 \ AppData \ Roaming \ Nextion 편집기 \ 백업 \ 폴더에 있습니다.
EEPROM / SD 폴더 위치 C : Users \ 사용자 이름 \ AppData \ Roaming \ Nextion 편집기 \의 EEPROM을 \는 향상된 / 지능형 시리즈 모델에 대한 eeprom.bin 및 지능형 시리즈 모델을위한 새로운 SD0 폴더가 포함되어 있습니다.
도구 메뉴
도구 메뉴에서 사용자는 외부 도구 인 Font Generator, GmovMaker, VideoBox 및 PictureBox에 액세스 할 수 있습니다. 이것들은이 안내서의 섹션 3에서 개별적으로 다룹니다.
설정 메뉴
설정 : 메뉴는 두 가지 항목이 포함되어 구성 및 재설정 레이아웃을 .
에서 구성 자동 완성이 켜져 있어야하는 경우 코드가 강조 여부를해야하는 경우 명령 매개 변수에 대한 설명은에 여부를해야하는 경우 도구 설명이 있어야 할 경우 메뉴 항목, 사용자는의 Nextion 편집기 및 디버그 시뮬레이터를 위해 선택할 수 있습니다 마우스가 툴바 버튼 위에있을 때 표시됩니다.
디버그 시뮬레이터의 직렬 데이터의 경우 시간 초과는 100ms 기본값에서 20ms ~ 5 초 범위 내에서 사용자가 선택한 값으로 조정할 수 있습니다.
새로운 인텔리전트 시리즈의 경우 사용자는 구성 요소 위치가 캔버스 영역 외부로 빠져 나가기 전에 화면 가장자리에서 3 초 지연이 발생하는지 여부를 선택할 수 있습니다. 범위를 벗어난 위치 지정이 허용되지 않아 프로젝트가 컴파일되지 않으므로 특히 Basic 및 Enhanced 모델에서 사용하면 유용합니다.
eeprom / sd 폴더의 경우 사용자는 기본 경로를 사용하도록 선택하거나 시스템 및 워크 플로에 더 적합한 고유 한 사용자 지정 경로를 설정할 수 있습니다.
마지막으로 Nextion Editor에 사용되는 기본 글꼴을 사용자 취향에 맞게 변경할 수 있습니다. 글꼴을 기본 Microsoft Sans Serif로 재설정하면 편집기가 일반적으로 사용되는 일반적인 글꼴로 돌아갑니다.
레이아웃 재설정은 Nextion Editor 기본 창을 원래 위치로 재설정합니다. 이 방법은 창을 잘못 배치했거나 도달 할 수없는 위치에 놓은 경우에 유용한 시작점입니다.
도움말 메뉴
Nextion 명령어 세트는 더 이상 Nextion Editor에서 탭으로 사용할 수 없습니다. Instruction Set 메뉴 항목을 선택하면 기본 웹 브라우저에서 Nextion Instruction Set이 시작됩니다.
메뉴 정보
About 메뉴에서 About Nextion Editor 메뉴 항목을 선택하면 Nextion Editor 버전과 함께 about 상자가 표시됩니다. 링크를 클릭하면 포럼 및 기타 문서에 액세스 할 수있는 Nextion 웹 사이트로 이동합니다.
2.3 툴바

열기, 새로 만들기 및 저장
이들은 것이다 열고 , 기존 프로젝트를 만드는 새로운 프로젝트를, 또는 저장 현재 열려있는 프로젝트를.
엮다
컴파일 을 사용 하여 현재로드 된 프로젝트에서 오류를 확인하십시오. 모든 경고 또는 오류 메시지가 출력 창에 나타납니다.
경고는 프로젝트가 예상대로 실행되지 않을 수 있으므로주의하십시오. 계속하기 전에 수정해야 할 오류 메시지에주의하십시오. 오류 메시지는 설명이 필요하며 코드 오류 인 경우 클릭하여 코딩 오류 위치로 바로 이동할 수 있습니다.
컴파일은 더 많은 빌드 및 어셈블리 프로세스입니다. 이는 기능 요청 및 / 또는 버그 보고서 작성시 사용자가 기본 머신 코드에 대해 잘못된 기대를하지 않도록하기 위해서만 언급됩니다. Nextion은 비공개 소스로 남아 있습니다.
TFT 파일은 더 이상 컴파일되어 컴파일되지 않은 bianyi 폴더에 저장되지 않습니다. TFT 파일을 생성하려면 파일 메뉴 아래에있는 TFT 파일 출력 메뉴 항목 을 사용해야 합니다
디버그
The Nextion Editor contains a built-in Simulator that can be accessed via the toolbar Debug. To be clear this is not a precision emulator and is intended to be sufficient to assist in debugging a users project. It in no way is meant to replicate the Nextion device exactly. (Any Windows OS is sufficient to make such precision unattainable.) The debug Simulator will be covered in more detail in Section 4 of this Guide.

If a project is not currently loaded in the Nextion Editor, Debug will open a dialog to open a compiled *.TFT file directly. This is handy for loading demos or sharing ideas without surrendering your original source code. Although the Debug Simulator can run a *.TFT file from any Nextion Series or model supported by the version of the Nextion Editor, it is important that the same version of Nextion Editor and *.TFT file is used to successfully simulate. (ie: an older v0.36 project TFT file can not be used with the current version of the Nextion Editor.)
Upload

Selecting Upload will launch an Open dialog to select a *.TFT file before the Upload to Nextion Device dialog. Ensure the Nextion is connected via serial (typically via USB to TTL adapter) before upload or the Port may not be available to select. Auto search feature will look for your Nextion’s reply to the connect instruction, but realize that data is being sent on all serial ports that are searched (and may interfere with the other connected serial devices). A better choice is to select the correct Port and Baud Rate. Proper configuration of Serial adapters, Windows drivers, device conflicts, etc is beyond the scope of Nextion support and the domain of user responsibility to know their used Operating System and devices.
Once Nextion has responded to the connect instruction, the upload process will begin. Do not interrupt this process until completed. If the process has been interrupted, resetting the serial port may be required. When a partial *.TFT file has been uploaded and uploading over serial is no longer an option, then the user will need to upload via the microSD method. Refer to Section 5 of this guide.
Copy, Cut, Paste and Delete
Users can select components or multiple components and then Copy, Cut, Paste or Delete as required.
Lock and Unlock
Users can select components or multiple components and then Lock or Unlock as required. Locking prevents a component from being repositioned with the mouse until unlocked. A lock icon appears in the upper right corner of the visual components when locked that can interfere with visual inspection of your HMI design.
Undo and Redo
Use Undo and Redo to Undo the last operation, or to Redo the last operation undone.
The Component Layout Toolbar
For Renumbering components: Bring Top (Arrow Up) will take the selected component(s) and renumber to the highest .id on the page. Bring Bottom (Arrow Down) will take the selected component(s) and renumber to the lowest (starting at 1, page component is always 0) .id on the page.
For Aligning components: Align Left, Align Right, Align Top and Align Bottom will take a group of selected components (green ID labels) and bring the alignment to match the component with the blue ID label.
For Resizing components: Same Width, Same Height and Same Size will take a group of selected components (green ID labels) and set the size (width, height or both) to match the component with the blue ID label.
For Spacing components: Make horizontal spacing equal, Increase horizontal spacing, and Decrease horizontal spacing will take a group of selected components (green ID labels) and adjust the horizontal spacing between components using the component with the blue ID label as the baseline component. Likewise: Make vertical spacing equal, Increase vertical spacing, and Decrease vertical spacing will take a group of selected components (green ID labels) and adjust the vertical spacing between components using the component with the blue ID label as the baseline component.
Device
The steps to configure your HMI project for your Nextion Series and Model are usually done at the time of creating a New project. When you need to make changes, Device will launch the following window with the Device tab selected. First select the Nextion Series: T for the Basic models, K for the Enhanced models, and P for the Intelligent models. Then select your Nextion Model. For example: the Multi-touch Capacitive Nextion NX8048K070_011C, Select K for the Enhanced series and then the select the NX8048K070_011 Nextion Model.

Selecting the DISPLAY tab, the user can select the orientation and the Character Encoding. 0° is the native viewing angle for the selected model. Users can choose alternative orientations (90°, 180° or 270°) but this will not be the native viewing angle.
Character Encoding is default iso-8859-1. Select from the character encodings that make sense for your HMI project to best display your local character sets. There are a selection of single byte and double byte character sets available. Unicode and UTF will not be among the supported encodings.
Currently supported Character encodings include:
ASCII, ISO-8859 (1,2,3,4,5,6,7,8,9,11,13,15),
GB2312, BIG5, KS_C_5601_1987, Big5, Shift-JIS, Koi8-r,
Windows 874, 1255, 1256, 1257, and 1258
Note: An encoding is a character mapping of value to character. Computer systems and MCUs use numeric values and not characters. A byte numeric value 0x41 in single byte ASCII encoding will reference the character A. Your MCU will not send A, it sends byte 0x41 (which in many cases maybe mapped to the letter A), but does not explicitly mean 0x41 renders A in every encoding. A Byte value of 0xC4 can map to different characters in different encodings, or even be undefined (mapping to no character). While modern computers can do translations between many encodings, your MCU will likely not. It is useful to research the encoding you are planning to use.

If you desire to password protect your entire HMI project, selecting the project tab will bring up the Open Password Setting button. If an existing password exists, it will need be entered before a new password can be set. When a Password is lost, it is not retrievable. Fair warning is given: DO NOT LOSE YOUR PASSWORD. There is no recovery! A project with a lost password would need to be rebuilt! So, do not lose – or – do not use.

 For the Intelligent series, Memory file storage size for external picture resources is specified in Bytes.
ID
Selecting ID to will toggle if the component .objnames are displayed in the upper left region of the component space. Yellow labelled components have a .vscope local, while black labelled components have a .vscope of global. (Hint: Event code is never global). When selecting multiple components, green labelled components indicate multiple components have been selected, while the one blue labelled component will be used as the baseline component. To change the baseline component while the group is still active selected, simply click on the already selected component you want to become the baseline component.
Canvas Zoom
New to the Nextion Editor is the ability to Zoom the design canvas both in and out. Users can zoom from 20% to 600% using the slider, or increment steps using the + and – buttons on the ends of the slider. The value of the zoom is shown in percentage to the right of the Canvas Zoom. Clicking on the percentage zoomed allows you to reset the zoom back to an unzoomed 100% state.
2.4 Page Pane

Every HMI project needs to have at least one Page. Pages can be created and imported into your HMI project through the Page Pane. A Page is created with Add, deleted with Delete, and copied with Copy. Insert will create a new page before the highlighted page. Use the Move Up and Move Down to renumber the page number within the Page Pane. Using Delete all (Trash) will delete all pages within the project.
Pages can be renamed to a maximum of 14 characters and the page names are case sensitive. To rename your page highlight the page, right click. and select Rename. Then enter your new name (it is recommended to press Enter to ensure the change takes place). Double clicking a Highlighted page name will also trigger the page renaming function.
The page Lock and Unlock functions are only accessed by right clicking the highlighted page name and selecting Lock or Unlock. If the page has been locked with a password, the password must be entered to access the components and event code. There is no password recovery should the password becomes lost, so don’t use or don’t use. As an example, the keyboard pages are imported as locked, but do not use passwords (the keyboard pages are also a good coding example to review).
Pages can be exported from one project to another project with Export page. This is the preferred way to share components and partial projects. Page files *.page can not be compiled on their own. If you want to export a page as locked or locked with a password, this must done before exporting.

To import a page, use Import page. Imported pages can be used independent if they are locked with a password, locked without a password, or unlocked. Locking is to protect the code. So as long as proper documentation about the page variables and functions accompanies the *.page file, an end user can use even a locked page. When a page is imported with naming conflicts, the affected conflicting names will be renamed. It is therefore relevant to perhaps select meaningful names. To import a copy of one of the keyboard pages, one can either import the *.page file directly or use the .key attribute of a Text, Scrolling Text, xFloat or Number component.
In an HMI project a page is a localized unit. When changing pages, the existing page is removed from memory and the requested page is then loaded into memory. As such components with a variable scope of local are only accessible while the page they are in is currently loaded. Components within a page that have a variable scope of global are accessible by prefixing the page name to the global component .objname.
As an Example: A global Number component n0 on page1 is accessed by page1.n0. A local Number component n0 on page1 can be accessed by page1.n0 or n0, but there is little sense to try access a local component if the page is not loaded. Only the component attributes of a global component are kept in memory. Event code is never global in nature.
A Page always contains a page component, and this page component will always have an .id of 0. Making the page component global, does not make the components within a Page global – just the few page attributes of the page component. The page component .id used with the b[.id] component array is not the page index number used with the p[index] page array.
A Page component can have a background of either : Solid color, image background, or no background. An image background should use a fill screen image to avoid calling non-existent data. No background will show the current page components over top the last unloaded page, this must be used with caution. No background on a no background, on a no background soon causes unwanted side effects. There is a hard limit of 250 components allowed per page, and 254 pages per