|
애승일 선포의 배경
애승일의 필요성
1984.01.15
지금까지 사랑은 사탄이 지배했지만 이제부터 사랑은 하나님이 지배한다 이거예요. 이 얼마나 위대한 날이예요! 알겠어요, 무슨 말인지? 확실히 알겠어요.
시카고에서 1월 며칠인가? 11월 28일에 내가 여기를 떠나 가지고, 그렇게 떠억 도망가 가지고 12월 3일에 돌아오게 지시하는 거예요. 이렇게 지시를 내렸는데 3분의 1은 비행기 타고 돌아가려고 준비하고 있었다구요. 선생님이 옥중에서 12제자를 찾은 거와 마찬가지로 72개 국 세계적인 대표를 한국에 갖다가 전부 모은 거예요. 모아 가지고 뭘하느냐 하면 공산주의를 방어할 수 있게 하기 위한 세계적 승공대회를 하는 거라구요.
그때 학자들도 전부 다 김포공항까지 와 가지고도 승공대회를 하는 줄 몰랐다구요. `나, 뭐 레버런 문이 오라니 왔지 뭐…' 이러는 거예요. 왜 왔는지 모르는 거라구요. 그런 여행이 어디 있어요? (웃음) 이때가 제일 바쁠 때예요. 대학교수가 제일 바쁠 때라구요. 이런 일이 있었던 것을 봐도 벌써 이게 자기 마음이 아니라구요. 자기 마음이 아니예요.
1945년부터 1985년까지 40년 광야노정을 3년 앞둔 첫해가 끝날 때에 전환을 하지 않으면 안 된다는 거예요. 기반을 닦아야 합니다.
내가 오죽하면 미국 떠날 때 대승한다고 수첩에 기록하고 갔겠어, 이 자식들아! (박수) 한국의 이 대회라는 것은 역사를 건 세계사적인 것이었어요. 세계사적인 거라구요. 방향이 정해졌다구요, 방향이.
선생님이 세계 석학들…. 세계 72개 국에서 72문도를 잃어버렸던 것을 전부 다 찾아 놓는 거예요, 세계적 대표, 최고의 지성인들을. 국가의 수반들까지 지시하는 그 나라의 최고의 정상이라 볼 수 있는 72개 국의 석학들을 아카데미 의장단으로 묶어 전부 다 한국으로 몰아넣는 것입니다. 그것도 믿음을 가지고 와라 이거예요. 그냥 오는 것이 아니라 믿고 와라 이겁니다. 나를 믿어라 이거예요. 세상에 그럴 수 있는 일이 없는 거예요.
자, 미국에서 닦아진 모든 기반을 중심삼고 세계적인 운세를 몰아 가지고 한국에 접붙일 것을 생각했는데…. 한국에서는 그때가 연말이기 때문에 무슨 뭐 대회라는 것은 꿈도 안 꿨다구요. 한국정부도 믿지 않았고 전부 믿지 않았다구요. 여기 간부들도 전부 다 `대회 안 됩니다' 하면서 반대했다구요. 된다고 믿은 건 오로지 나 하나밖에 없었다구요. 나 하나밖에 없었어요.
자, 재미있는 것은…. 통일교회를 반대하던 기성교인들이 가만 보니까 승공운동을 반대하다가는 자기가 걸리겠거든. 그러니 그것이 싫더라도…. 또, 정부는 말이예요, 연말이니 그냥 놔 두더라도 만 명, 만 오천 명이 모일 수 있는 광장에 뭐 2천 명이나 천 5백 명이 모인다고 하면서 `아이구, 레버런 문 망신 좀 당하겠다' 그랬다구요. (웃음) 그랬는데 자기들이 예상하던 것과는 달리 대성공이었다 이거예요. 국민이 전부 다 전두환 국민이 아니고 레버런 문 국민이 된다, 이렇게 봤다구요. (웃음. 박수)
김일성을 때려잡고 남북을 통일하는 일은 통일교회와 레버런 문이 아니고는 안 된다는 것을 국민이 알고 있었지만 이번에 완전히 실력적으로 보여 준 거예요. 7백 만이예요. 일본하고 전부 다 합하니까…. 이런 입장에 서니까 이것이 사탄세계에서는 기가 막힌 일이라구요.
자, 한국정부가 레버런 문을 때려잡고 싶어도 이제 레버런 문은 세계적인 차원에 있기 때문에 자기들의 차원 가지고는 안 된다는 것을 알았다구요. 세계적인 기반을 가지고 있기 때문에 한국정부는 안 된다는 것을 알았다구요. 이번에도 그 아랫 사람들에게 잘못하면 때려잡아라 했다구요. 그런데 완전히 정부가 아연실색을 했지요?
그래서 백방으로 암암리에 보이지 않는 반대를 했어요, 전부 다. 광주 대회 이것이 마지막이예요. 이곳이 제일 위험한 곳이라구요. 사탄이 선생님을 공격하고 싶은데 선생님이 탕감조건을 딱 세우고 왔다구요. 72개 국이 미국에 있어서 백악관 배후에서 약속을 전부 다 하고 안팎으로 조건을 딱 갖고 들어가는 거예요. 내가 이번에 한국 가는 데는 미국도 관심이 있고 일본도 관심이 있다구요. 3국 전부가 한 방향으로 쏠린 거예요.
예수님이 십자가에 돌아가신 이후 부활함으로 말미암아 새로운 영계의 섭리를 연장한 것과 같이 우리 흥진이가 비록 맞았지만 영계에 감으로 말미암아 어떤 일이 벌어지느냐 하면, 지상에 참부모를 중심삼고 국가적 운세, 예수님이 국가기준에서 승리할 수 있는 기반을 오늘날 한국 땅에서 선생님 시대에 이룬 것입니다. 그러한 국가적 차원에서 하기 때문에 대회를 하는 데도 대통령과 영부인이 나와서 한 것같이 딱 그렇게 됐다 이거예요. 전국민이 받아들인 그런 국가적 차원에서 그 대회를 했다는 거예요.
그리고 이 모든 대회의 준비는 동·서양이 합해서 했다 이거예요. 그래 가지고 세계 72개 국이 들러리를 서 가지고 들이죄기는 거예요. 알겠어요? 이제는 완전히 방향전환이 되는 거예요.
그래서 흥진이가 감으로 말미암아 무슨 일이 벌어지느냐, 이제부터? 이것을 알아야 되겠다구요. 선생님 시대에 있어서 지금이 뭐냐 하면, 국가적 기준을 72문도가 합할 수 있는 그러한 국가시대, 국가 차원에 있어 국가기준과 국민기준이 일치될 수 있는 이런 시점으로 돌아가는 거예요. 알겠어요? 예수님 시대에 이루지 못했던 것을 이루는 거예요. 그것은 뭐냐 하면 세계적 시대로 차원을 높여 갈 수 있는 시대로 들어가는 거예요.
여러분, 1983년 12월 18일은 의의 있는 날이예요. 여러분들에게 12월 18일이 무슨 날인가 기도해서 찾아내 나한테 보고하라고 지시한 바로 그 날이라구요. 그거 무슨 말인지 알겠어요? 선생님 일생에 잊을 수 없는 날이라구요. 인간 세계에서 배신을 당한 잊을 수 없는 날이라구요. 감옥에서 나와 가지고 제2 출발기지를 향해 나올 때에 믿고 있던 모든 사람들에게 배신당한 잊을 수 없는 날이라구요.
그러나 오늘날에 있어서는 세계의 석학들이 나를 믿고, 모든 국민들이 환영하고, 통일교회 전체가 안팎이 하나돼 가지고, 또 승공연합도 가인 아벨 같은 이런 2부 조직된 환경의 모든 일반 사람들도 완전히 하나되어 가지고 이 기간에 지원한 거라구요. 세계 공산주의, 로마를 대해서 선전포고하는 때라는 거예요. 그게 뭐냐 하면 예수가 기독교문화권을 중심삼아 가지고 로마에 들어가서 세계 나라를 위해 하나님의 뜻을 따라가라고 선포할 수 있었던 그때와 맞먹는 거라구요.
자, 그리고 미국에서 지금까지 배척받으면서도 이런 기반을 닦았기 때문에 `레버런 문은 무슨 말을 해도 그 양반 그렇게 하지' 하며 다 인정하는 거예요. 미국에서 누구도 손댈 수 없다 이거예요. 일본에서도 손댈 수 없다 이거예요. 법정투쟁하면서 이런 놀음을 하니 뭐 어떻게 할 도리가 없는 거예요. 알겠어요? 미국과 법정투쟁을 하면서 이 놀음 하고 있는 거예요. `한국 가서 대회할 테니 갖다 오겠다' 하면 승락할 수밖에 없는 거라구요. (웃음)
이것이 예수님이 로마 원로원에 가서 원로원의 지지를 받아 가지고 전세계에 새로운 기독교문화를 선포할 수 있었던 거와 딱 맞아요. `우리 나라를 하나님 앞에 세우겠소' 할 때 `가서 해라, 해라' 하는 거와 마찬가지예요.
역사적인 전환시기를 섭리적으로 볼 때에 이런 긴장되는 때가 없었다는 사실을 알아야 된다구요. 1945년부터 1985년까지 40년 광야노정을 3년 앞둔 첫해가 끝날 때에 전환을 하지 않으면 안 된다는 거예요. 기반을 닦아야 합니다.
자, 그래서 내가 이런 것을 알기 때문에 이번에 죽기 전에 `양자를 네게 택해 주마' 하고 내가 약속했다구요. 국가적 기준에서 양자를 택해 줄 수 있다구요. 양자를 설정해 준다는 것은 무엇이냐 하면 말이예요, 이상상대를 갖춘 부모와 같다 그 말이라구요. 지금 영계는 처녀 총각같이 전부 다 결혼하고 싶어하는 사람들이 사는 곳인데, 결혼하지 않은 사람이 사는 모든 영계의 사령관이 되는 거라구요. 중심이 되는 거예요. 우리 통일가에 있어서는 세계의 모든 운세를 몰아 가지고 제물적인 입장에서 받쳐 주게 됐다구요. 알겠어요?
그렇기 때문에 자유세계의 사람들은 이 흥진이를 사랑하지 않으면 안 된다는 거예요. 전세계 사람을 자기의 생명을 대신해 가지고 사랑했다는 그런 타이틀을 남겼기 때문에 여러분들도 생명을 대신해서 사랑할 수 있는 인연이 연결된 것입니다. 누구 대신? 아버지 대신 갔다구요. 그렇기 때문에 흥진이를 사랑하는 것은 아버님을 사랑하는 것이 된다 이거예요. 아버님을 사랑하는 것이 된다구요. 그 조건이 되는 겁니다. 흥진이를 사랑한다는 것은 아버님을 사랑한다는 것과 연관관계가 맺어지는 것입니다. 알겠어요?
영계에서는 지금까지 그런 센터가 없었다구요. 영계와 연결시킬 수 있는 센터가 없었는데 흥진이가 감으로 말미암아 흥진이를 사랑하는 모든 영계의 영인들에게는 아버지를 사랑하는 조건이 연결되는 거예요. 알겠어요, 무슨 말인지? 또, 통일교회와 연결이 된다 이거예요. 통일교회로 보게 된다면, 지상에서는 생명을 바쳐 싸우는 데에 있어서 표준이 되고, 영계에 있어서는 사랑을 갖다가 연결시키는 데에 지금까지 역사 이래에 없었던 영계의 대표가 되었다는 거예요.
이 지상에서는 통일교회 교인들에게 생명을 바쳐서라도 사랑해야 된다는, 뜻을 사랑해야 한다는 본을 보여 줬다 이거예요. 아버지를 사랑하라! 아버지를 사랑하라 이거예요. 세계를 위해서 아버지를 사랑하고 가야 된다는 거예요. 그러니까 흥진이가 영계에 감으로 말미암아 영계가 흥진이를 사랑함으로써 지상의 선생님과, 트루 페어런츠와 사랑의 관계가 연결된다는 거예요. 알겠어요, 무슨 말인지? 확실히 알아야 된다구요.
그래서 영계에서는 역사 이래에 제일 기쁜 날이다 그 말이라구요. 제일 기쁜 날이라구요. 사랑의 메시아로서 영계의 문을 연 사람이라구요. 지상에서는 표본적인 순교의 길을 연 것이다 이거예요. 그래서 통일교회 교인들이 흥진이를 사랑해야 되는 거예요. 사랑해야 되는 것이지요.
그러면 양면에서, 영계에서도 흥진이를 사랑하고 통일교회에서도 흥진이를 사랑하니 우리 참부모는 어떻게 해야 되느냐? 이게 문제예요. 참부모는 어떻게 해야 되느냐? 하늘의 사랑을 환영하고 지상의 사랑을 환영하는 의미에서 자기의 아들을 제물로 바치는 것을 영광으로 생각할 줄 알아야 된다 이거예요. 자랑으로 생각할 줄 알아야 된다는 것입니다. 또, 레버런 문 일대에 이와 같은 입장에서 하나님이 지금까지 사랑하는 아들을, 청소년 아담 해와를 사랑 못 했던 것을 영계에서나마 사랑해 가지고 지금까지 국가기준을 복귀하기 위해서 수고하신 하나님이 위로받을 수 있는 한 아들을 보내 주었다고 생각해야 된다구요.
전체 책임을 선생님이 지는 거예요. 그래서 저번에 통일식 같은 특별한 식을 거행한 거예요. 그래서 어머니에게 `당신과 나는 이 시간 하늘이 볼 때에 자랑할 수 있는 부모가 되어야 되고, 영계에 있는 모든 선조들이 자랑할 수 있고, 영계, 천사세계와 천천만의 성도, 모든 성현현철들이 자랑하고, 세계 인류가 과연 사망권을 지배할 수 있는 사랑의 권한을 갖고 있는 분임에 틀림없다고 머리 숙일 수 있는 분위기를 만들어야 된다'고 했다구요. 그래서 모든 인류가 나에게 `당신은 과연 하나님의 사랑의 중심자다'라고 증거를 할 수 있게 해야 된다구요. 아들을 보내면서도 사망과 바꾸고 나는 전진하면서 사랑의 깃발을 들고 새세계를 위해 출동을 한다는 이러한 기원의 날이 `애승일'이다 하는 것을 알아야 되겠다구요. 무슨 말인지 알겠어요? 「예」
그렇기 때문에 내가 어머니보고 내가 눈물 흘리기 전에는 울지 말라고 했다구요. 장례식이 끝날 때까지 눈물을 흘리지 말라고 엄명을 내렸다구요. 그 자리는 공적인 자리예요. 우주가 주시하는 장례식은 공적인 자리라구요. 개인적인 자리가 될 때는 울어도 괜찮다는 거예요. 그러한 사실을 여러분이 알아야 되겠다구요.
이 애승일 기간에는 죽은 아들을 옆에 놓고도 결혼식 하는 거예요. 그 이상의 심정세계, 하늘을 사랑하겠다는 그러한 심정권을 갖지 않고는 넘어가지 못한다는 거예요. 그래서 선생님은 눈물을 안 흘리는 거예요. 요전에 보희가 와서 보고할 때에는 눈물이 나더만요. 그때는 부모로서 눈물 흘려 줘야 한다구요. 살아 있는 부모가 눈물 흘리는 그 마음이라는 것이….
이 시간에 우리는 하늘의 사랑을 중심삼고…. 제일 많이 운동해야 되는 거예요. 종대예요, 종대. 그 순은 어떠한 어려운 환경 속에서도 자라야 된다구요. 무슨 말인지 알겠어요? 「예」 이런 일을 통해서 통일교회는 비약하는 거예요. 위대한 일이 통일교회를 통해서 벌어지고 있다고 보는 거예요. 알겠어요?
그래서 이러한 사망권을 넘어서 이제부터 들어가는 세계는 참부모에 의해서 선포된 애승일의 바람벽을 중심삼고 이 이상에는 들어올 수 없다는 조건을 세울 수 있는 때가 되었다구요. 선생님을 사랑하는 한, 자기들 생명보다 선생님을 더 사랑하는 한 사탄은 여기서 더 침범 못 하는 거라구요. 왜? 흥진이가 여러분들을 대신해 가지고 갔기 때문에. 그 위에 흥진이 이상 부모님을 사랑하는 내가 된다면 거기에 있던 사탄은 꼼짝못하는 거라구요. 거기서부터 사탄은 `끽!' 한다구요.
지금까지 사랑은 사탄이 지배했지만 이제부터 사랑은 하나님이 지배한다 이거예요. 이 얼마나 위대한 날이예요! 알겠어요, 무슨 말인지? 확실히 알겠어요.
愛勝日の宣布の背景
御旨と世界 愛勝日の必要性から抜粋
民族的、世界的な新しい愛の方向を立てることができたので、 「愛勝日」という日を宣布したのです。今までの愛はサタンが支配するものでありましたが、これから神様が愛を主管するのです。「愛勝日」はそれほど偉大な日なのです。分かりますか。分かりますか?
シカゴで開催された「科学の統一に関する国際会議」に参加した彼らは、1983年11月29日にシカゴを発って帰途に就きました。先生は12月3日韓国に向けて出発したのですが、その時空港で指示したのです。それを聞いた時、それらの学者のうち3分の1はまだ自分の国へ到着してもいませんでしたが、先生が北韓の獄中で12弟子を見つけたのと同じように、信仰をもって韓国まで先生を慕って来た忠実な学者たちでした。
韓国に来てから何をしたかといえば、共産主義を防御する世界的な宣言をしたのです。彼らがソウルの金浦空港へ着いた時、何のために自分はここに来たのか知らなかったのです。レバレンド・ムーンが、「来なさい」と言ったので来たのであって、何も知らなかったのです。そのような旅行がありますか?
学者にとって12月は1番忙しい時です。しかし彼らはやって来ました。それは特別の人から来るようにと言われたことがその動機となったのです。
1983年は、1945年から1985年までの40年荒野路程の最後の3年間の最初の年ですので、それが終わる時に抵抗を受けるようになっているのです。
先生は小さなノートを取り出して見せ、「この大会は神からの命令だとここに書いてある。だから必ず成功する」と言いました。
補足説明
統一教会の幹部、教授協議会の72人の議長団、韓国の既成教会、韓国政府、韓国の国民そして、東洋と西洋のメンバーが真の御父母様前に絶対信仰、絶対服従、絶対愛で一体となり荒野40年路程を、大会の勝利によって、サタンに讒訴されない荒野40年路程としなければならなかったので大会が計画された2000年前のイエス時代、イエス様とイスラエル民族とが絶対信仰、絶対服従、絶対愛で一つになったとしたら十字架の道はなかった。
今回の韓国における勝共大会は、歴史的かつ世界的なものです。これによって共産主義に対する全く新しい方向性が与えられることになったからです。
先生は72カ国の学界の指導者を招待しました。世界平和教授協議会の72人の議長団はイエス様の72人の弟子を代表するものでした。彼らは最高の知識人たちであります。国家の首班までも指示することのできる、その国においては最高の立場にある彼らを、「韓国に来てください」と要請しました。何のためなのか理由は説明しませんでした。
12月は誰にとっても忙しく、慌ただしい時です。韓国において、このような大会が12月に開かれるというようなことは、これまで1度もなかったことです。韓国の政府も信じないし、ここにいる統一教会の幹部たちでさえ、「大会はいけません」とみな反対したのです。できると言ったのはたった1人、先生しかいなかったのです。
統一信者が先生に対して信仰を保ち得なかったのです。韓国の幹部たちは、なぜ12月に大会を開催すべきでないかを、あれこれと説明しました。
韓国の既成教会は、レバレンド・ムーンが勝共大会を開催するということを聞いた時、統一教会に反対していた彼らは困ってしまいました。もし反対すれば、人々から「共産主義に賛成するのか」と言われるので、今回ばかりは、レバレンド・ムーンのすることに反対できませんでした。韓国政府も、この12月に大会をするなんて大きな誤りだ、大きな体育館を借りたところで、半分はガラ空きになるだろう、15000名が集まる広場で、1500名か2000名くらいしか集まらなくて、レバレンド・ムーンが面目を失うだろう、と考えていたのでした。しかし大会が予想外に成功したのでショックを受けてしまいました。
北韓の金日成政権を倒して、南北を統一することができるのは、統一教会とレバレンド・ムーンだけだと国民は知っていましたが、それを示すことになりました。
光州は、勝共大会の開かれた最後の8番目の都市です。これがサタンにとっては、先生を攻撃する最後のチャンスです。サタンは何とかして先生が韓国で成功するのを阻止しようと必死でしたが、既に先生は、勝利を確保するすべての条件を立ててしまっていました。
今大会で重要なことは、地上の真の父母を中心として国家的運勢、すなわちイエス様が国家基準において勝利できる基盤を韓国の地で、先生の時代になしたということです。国家的次元で大会をする時に、先生夫妻はいつもそろって壇上に上がりまりした。
さらにまた、この大会の準備を東洋と西洋のメンバーが一つとなってやったのです。大会参加者も、72カ国の代表を含め、国際的でありました。この大会は完全に大勝利を得たのです。
先生の時代において今はどういう時かというと、国家的基準を72カ国合わせることのできる、イエス様の時代に成し得なかったことを成したのです。それは何を意味するかといえば、世界的勝利に向けて進むことができるのです。1983年12月18日は意義ある歴史的な日となりました。先生は皆さんに、12月18日がどのような日であるか祈祷して、答えを先生に報告しなさいと指示したことがありますね。それはどういうことか分かりますか。
12月18日は、先生がこの地上において忘れることのできない日なのです。人間世界の先生に対する背信を中心としても忘れることのできない日です。先生が監獄から出てきて、第二の出発基地に向かった時、信じていたすべての人々から背信された忘れることのできない日です。しかし、今は、世界の代表たちが私を信じて、すべての国民が歓迎する中で、統一教会が一つとなって、また勝共連合やあらゆる環境のすべての人たちも完全に一つとなって、この大会を支援して、共産主義に対する闘いに献身することを先生夫妻の前に誓ったのです。これはちょうど、2000年前にイエス様が弟子たちと共にローマへ行き、「世界のために神のみ旨に従いなさい」と宣布したことに匹敵するものです。
先生が、「韓国に行って勝共大会を開催したい」と通知したところ、すぐに許可してくれました。このことは、ちょうどイエス様がローマの元老院に行って、元老院の支援を受けて全世界にキリスト教文化圏を宣布したことに匹敵する内容で、「私は地上天国を建設します」と宣言したのに対し、元老たちが「もちろん、どうぞそのお仕事を進めてください」と答えたようなものです。
サタンは何とかして先生が韓国で成功するのを阻止しようと必死でしたが、既に先生は、勝利を確保するすべての条件を立ててしまっていました。
そこで、サタンは仕方なく先生の一番愛する息子を選んだのです。先生の生涯を通して、犠牲になったのはいつも二番目の息子や娘でした。2000年前、イエス様が十字架で亡くなりましたが、復活によって新しい霊界の城門が開きました。同様に、神は生命を捧げた興進様を復活させるでしょう。
興進様は統一教会に対するすべての責めを負って犠牲になったのです。これによって、他の者がそれらの責めから解放されました。その恩恵は、我々統一教会の者ばかりでなく、自由世界と共産世界の人々にも及びます。ですからすべての人々は興進様を愛さなければなりません。自分の生命を犠牲にして愛というタイトルを全世界の人々に残したので、皆さんも世界を愛することができるのです。
興進様は先生の身代わりとなって行きましたので、皆さんが興進様を愛するその愛は、先生に対する愛となって表さなければなりません。分かりますか? 今まで霊界は、真の父母に連結する道がありませんでしたが、興進様が霊界の代表となられたので、今や、興進様を愛するすべての霊界が直接に先生に連結することができます。また興進様は、統一教会のために行かれましたので、統一教会にも連結することができます。
興進様は命を懸けて、自分の仲間を愛するという模範を示しました。また、自分の父が世界のために生き続けることができるようにと願って行きました。霊界にいる人々は、興進様を愛することによって、地上にいる真の父母と連結することができます。ですから、彼が霊界へ行ったことは、霊界にとっては大きな喜びです。彼が霊界のメシヤとしてやって来たからです。興進様は、統一教会のための殉教の模範を示しました。それゆえ、統一教会のメンバーは、興進様をますます愛するでしょう。彼は霊界と地上界の両方から愛されるのです。
では真の父母はどうすれば良いのか、これが問題なのです。神の愛を歓迎し、地上の愛を歓迎する意味において、自分の息子を祭物として捧げたことを栄光と思い、誇りと思わなければなりません。
この期間は、死んだ息子を側において、結婚式をする時以上の喜びの心情をもって神様を愛するという、心情圏を勝利せずしては越えることができないのです。それで先生は、興進様の葬儀の間は一滴の涙も流しませんでした。
先生はあくまで神の摂理を中心として考え、行動します。それで病院で「統一式」を行いました。そして、この愛の勝利のゆえに、真の父母は本当に誇らしく思っていること、また、全霊界と地上界がそのために真の父母をたたえるであろうことを、神様に誓いました。この時、神様が見ても誇れる父母となり、霊界の先祖たちや、天使世界や聖徒、聖人すべてが誇ることができ、また地上世界の人々も、「なるほど、死亡圏を除去することのできる愛の権限をもっている方に間違いない」と、頭を下げることのできる勝利をしたのです。
「愛勝日」とは、興進様の犠牲によって、真の父母が新しい基準に到達し、今後、その基準の上に前進して行くことを宣言した日です。分かりましたか? それゆえ、先生は、お母様に対して、「涙を見せてはいけない。今は涙を流す時ではない。神様と人類にとって栄光の時なのだから……。私的な場所では母親として涙を流しても構わないが、特に葬儀の時間は、公的場であるから涙を見せないように……」と言ったのです。そのような時間があったことを知っていなければなりません。それゆえ、民族的、世界的な新しい愛の方向を立てることができたので、「愛勝日」という日を宣布したのです。
今回の出来事によって、飛躍するのです。そのようにして偉大な世界統一教会に成長するのです。我々がこれから行く世界は、真の父母の大勝利の橋頭堡(きょうとうほ)を中心として、最高の最大の条件を立てる時代なのです。皆さんが自らの命よりも、もっと先生を愛する限り、もはやサタンはどこからも侵犯できないのです。それは興進様が皆さんの代身となって行かれたからです。ですから、何よりも真の父母を愛することによって、皆さんはサタンに打ち勝つことができるのです。今までの愛はサタンが支配するものでありましたが、これから神様が愛を主管するのです。「愛勝日」はそれほど偉大な日なのです。分かりますか。分かりますか?
Background of the declaration of The Day Of Victory
"The Necessity For The Day Of Victory Of Love"
January 15, 1984
I invited distinguished scholars and leaders of the academic communities in 72 different countries. The 72 heads of the PWPA represented the 72 disciples of Jesus.
As you know, all those scholars had attended the recent Science Conference in Chicago. They had all left Chicago by November 29 and were going home to their countries. As I was leaving for Korea, I asked that all the chairmen of the PWPA be called to join me before the rallies started on December 14. One-third of those professors had not even arrived home by then, so when they heard about the invitation en route, they turned around and went to Korea. Just as I found disciples in the North Korean prison, I was able to find faithful scholars who would come to join me in Korea.
When those scholars arrived at the airport in Seoul, the first question they asked was, "Why did I come here?" The answer they were given was, "You came because Reverend Moon wanted you to."! That was a very busy time in the academic community; the month of December is normally a time for them to take care of many duties. Yet they came, disregarding their own feelings, because they were motivated by somebody else.
There has never been such a rally in Korea during the month of December. With Christmas on the way, people are not usually interested in rallies because they have too much to do. Thus, even the leaders of the church told me, "This is a mistake. Let's hold the rallies in 1984." There was only one person-me-who believed it would work. Therefore, the Unification Church members failed to have faith in me. Korean leaders and members tried to tell me all the reasons why the rallies shouldn't be held in December, but I silenced them all. I pulled out my little notebook and said, "I have written down right here that this rally is a mandate from God and therefore it will be a success."
The rallies in Korea were of worldwide importance because they turned the battle against communism in a totally new direction. The Christian churches in Korea have always been quick to oppose Reverend Moon. However, when they heard that I was sponsoring rallies for Victory Over Communism, they were put on the spot. If they tried to oppose me, people would ask, "Are you pro-Communist?" They couldn't say anything against Reverend Moon at that time! The Korean government was laughing at me, too, thinking, "Reverend Moon is making a colossal mistake. He's going to rent those gymnasiums and they will be half-empty. He will lose his shirt!"
But what happened? The rallies were a success. The Korean government was completely taken aback. They felt that instead of the Chun Do Hwan government being in authority, many people were listening to Reverend Moon. Forty million Korean people came to believe that only Reverend Moon is able to defeat the North Korean communists and restore health and prosperity to their country.
Kwangju was the eighth city for the rallies, the final opportunity for Satan to strike. Satan desperately wanted to stop Reverend Moon from success in Korea, but I had already set all the conditions for our victory.
Heung Jin Nim's sacrifice was at the most crucial moment of human history. Even though he had to sacrifice his life, God could resurrect him. You should know what will be the result of the passing of Heung Jin Nim.
My level of accomplishment is far greater than the tribal level which Jesus achieved. These Korean rallies symbolized the total victory on the national level. From here, we can move to the worldwide level. December 18 has been a very historical day. December 18, 1983, was the day when those 72 scholars pledged in front of Mother and me to dedicate themselves to the fight against communism under our leadership. This is precisely as if Jesus had been able to enter the Roman empire with his disciples and had stood up and declared war against that empire. In the name of 72 nations, I declared war against international communism.
It was most important that Reverend Moon was treated like a head of state at these rallies. There are certain requirements of Korean protocol, among them no man except the president is allowed to have his wife with him on the stage during a rally. Mother and I were always on the stage together. Also, the preparations for the rallies were made by members from East and West, not just Koreans. The level of participation was worldwide because of the representatives from 72 nations.
I told the court that I was going to Korea for the rally and they said, "Oh, of course. Please go ahead." It's almost as if Jesus had been able to go to Rome, walk up the steps of their Capitol Hill and say, "I'm going to build the Kingdom of God here on earth," and all the elders had responded, "Of course, please go ahead and do it!"
1983 was the first year of the final three years' wilderness period. That is why I went to Korea during that year.
Heung Jin Nim took on all the blame for the Unification Church; by dying for that purpose, he has freed everybody else. Therefore, his contribution touches not only our church but also the free world and the communist world. All those people will come to love Heung Jin Nim. He loved the world and proved it by becoming the conditional sacrifice for the world. For that reason, the rest of the Unification Church must also love the world.
He died in my place. Therefore, your love for him must manifest itself in your love for me. Before this, spirit world has had no way to connect to True Parents; but because Heung Jin Nim is a direct representative, they can now connect. Also, they can connect themselves to the Unification Church because he died for you, too.
Here on earth, Heung Jin Nim showed the example of loving his fellow man unto his life. Likewise, for the love of his father, he died for the sake of the world, knowing that his father could continue to live for the sake of the world. By loving Heung Jin Nim in spirit world, those men and women can connect with the True Parents on earth. Therefore, his entry into that world was a great and joyful day; he came as the messiah of love for the spirit world.
Heung Jin Nim set the example for martyrdom for our church. The spirit world and the physical world will be loving him. The True Parents' position has been that of willingness and joyfulness to contribute their beloved son for the great benefit of the spirit world and physical world.
Instead of thinking in terms of our departed son, Mother and I were centered upon the dispensation of God. In the hospital, I held the Unification Ceremony for the overall benefit. I pledged to God that the True Parents would remain regally proud and that the entire spirit world and physical world would recognize the True Parents and praise them, due to this victory of love. The entire world will proclaim to the True Parents, "You are the true center of God's love."
The Day of Victory of Love is that day in which the True Parents have reached a new level and are marching forward upon the foundation of Heung Jin Nim's sacrifice. Therefore I said to Mother, "This is not the time to shed tears. This is actually a moment of glory for God and humanity. Particularly during the funeral time, you are not in the position to shed tears." I admonished her not to shed tears in public; privately, as a loving mother, she will shed many tears.
The Day of Victory of Love is the most significant day in our movement. You too must manifest the true love of God in your deeds. Without a truly loving spirit, you cannot be worthy of this special day. I did not shed any tears over the loss of Heung Jin Nim throughout the whole time of the funeral.
Through this event, the Unification Church will never be weakened but will leap forward. This greatest sacrifice will bring about greater victories. From now on, centering on the True Parents and upon the declaration of the Day of Victory of Love, vindication will come to us. As long as you love the True Parents more than you love anything else, you will overcome Satan. The power of love will be your vindication because Heung Jin Nim died for all of us and he opened the door so that everyone can be entitled to the privilege of love.
Now your duty is to love the True Parents even more than Heung Jin Nim did. If you have that as your criterion, the power of death will be no more and Satan will retreat. Up till now, Satan was able to conquer and control love but from now on, love shall be governed by God. This is a great, great day. Do you follow?
|
첫댓글 고맙습니다*^^*