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가톨릭 교회는 얼마나 부요한가?
How Rich Is the Catholic Church?
Nobody really knows, because religious groups don’t need to follow regular accounting and disclosure rules
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가서 네가 가진 모든 것을 팔아라 그리고 가난한자에게 주라( 마가 10:21)
( 그가 그의 황금의자를 매우 좋은 가격에 팔수 있으리라고 저는 확신합니다)
교황 프랜시스는 세계의 주요 종교들중 하나의 영적 수장일 뿐만 아니라, 그는 아마도 전세계에서 가장 부요한 조직의 수장이기도 할 것이다. 카톨릭 교회가 전세계에서 지출하는 것은 세계에서 가장 큰 기업이 지출하는 것에 필적한다. 그것의 자산은 부동산으로 거대하며 바티칸의 베드로 성당은 세계적으로 거대한 미술품이기도 하고 그 규모면에서 어떤 기업의 그것들도 능가한다
그것이 얼마나 부유한지를 정확히 이해하는 것은 불가능하다. 그것은 부분적으로 교회의 재정이 복잡하기 때문이고 적어도 미국에서는 교회들이 회계보고를 하지 않아도 되기 때문이며 비영리법인에게 적용되는 재정보고 공개 의무로부터 면제되기 때문이다.. 그러한 특혜가 바람직하지 않은 결과들을 가져올 수 있다.
미국 카톨릭의 재정 현황에 대한 우리의 최상의 창문은 2012년 이코노미스트가 조사한 것인데 그것은 대략적인 추산을 담고 있으며 연간 지출액이 1700억 달러이고 그중 1500 억달러는 교회에 관련된 병원들과 고등교육기관들이다. 교구들의 운영예산은 연간 110억 달러에 달하므로 비교적 적은 규모에 해당된다. 카톨릭의 자선 비용들은 그보다도 더 작은 비용을 차지한다.
애플, 지엠, 을 비교하면 그들은 약 전세계적으로 2012년도에 1500억 달러 정도의 수입을 갖고 있다. 법적으로 말하면 카톨릭 교회라는 것같 재정적으로 복잡한 것이 없다. 법적으로, 각 교구들은 별개의 법적 법인들이며, 운영하는 각 주에 별도 법인들로 법인화되어 있고 운영된다. 일반적으로 말하면, 그들은 각법인별로 운영된다. 이사회에 의해서 운영되는 것이 아니라 개인 주교에 의해서 전적으로 통제되는 법인이며 공식적으로 보다 큰 전국적 영적 조직의 일부가 아니다. 성추문 사건들이 있었을 때 이러한 구조는 문제 해결에 갈등을 일으켰다. 법적 소송들은 교회들의 호주머니가 얼마나 깊이 들어가는가? 에 관하여 누가 지불해야 하는가? 에 관하여 논쟁을 일으켰다.
몇 몇 경우에는 성추문 성폭행 스캔들이 있던 교구들은 파산으로 파산신청을 하도록 하였으며 그리하여 그 조직의 재정 재무구조에 관하여 알수 없게 하였고 개개 교구들은 관련 주교의 우산아래서 운영되고 있지만 상당한 수준의 재정적 독립을 유지하고 있었다. 그들은 별도로 기금모금 운동을 벌이기도 하였고, 각각 별도 비용들을 지출하고 있었다 그런 방법으로 교구의 헌금자들은 그들이 대교구 안에서 성원하는 특정의 공동체를 지원하고 있다고 느낄수 있으며 불특정의 관료주의적 체제를 지원하는 것이 아니라고 느낄수 있었다. 그러나 교구의 지출 비용들이 한 대교구 안에서 공유되는 것은 흔하다. 대교구가 파산을 선언하였을 때 이것은 공유 기금들이 그 주교의 채권자들에 의해서 압류될 수 있는지 여부에 관하여 또는 별도로 존재할 수 있는지 여부에 관하여 의문을 일으켰다
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2015. 8. 201하토브
( 모두 번역하지 않았고, 대충 번역했습니다)
Pope Francis is not just the spiritual leader of one of the world’s major religions: He’s also the head of what’s probably the wealthiest institution in the entire world. The Catholic Church’s global spending matches the annual revenues of the planet’s largest firms, and its assets—huge amounts of real estate, St. Patrick’s Cathedral, Vatican City, some of the world’s greatest art—surely exceed those of any corporation by an order of magnitude.
But it turns out to be surprisingly difficult to understand exactly how rich the church is. That’s in part because church finances are complicated. But it’s also because, in the United States at least, churches in general are exempted from the financial reporting and disclosure requirements that otherwise apply to nonprofit groups. And it turns out, that exemption may have undesirable consequences.
The main thing we know about Catholic Church finance is that in cash flow terms, the United States is by far the most important branch. America is a rich country with a large population of Catholics. What’s more, America’s Catholic population is a religious minority. That’s meant that, rather than using political clout to influence the shape of mainstream government institutions, as in an overwhelmingly Catholic country such as Brazil, the Catholic Church in the United States has created a parallel state: a vast web of schools, hospitals, universities, and charities that serve millions of clients.
Our best window into the overall financial picture of American Catholicism comes from a 2012 investigation by the Economist, which offered a rough-and-ready estimate of $170 billion in annual spending, of which almost $150 billion is associated with church-affiliated hospitals and institutions of higher education. The operating budget for ordinary parishes, at around $11 billion a year, is a relatively small share, and Catholic Charities is a smaller share still.
Apple and General Motors, by way of comparison, each had revenue of about $150 billion worldwide in Fiscal Year 2012. Legally speaking, there is no such thing as “the Catholic Church,” which is why these finances get so complicated. As far as the law is concerned, each diocese is a separate legal entity, incorporated in the states where it operates. Generally speaking, they are organized as what’s known as a corporation sole—a legal corporation wholly controlled by the individual bishop rather than a board of directors—and not officially part of any larger transnational spiritual organization. This has led to conflicts during the sex abuse scandals. Lawsuits have caused disputes about how deep the church’s pockets go and who should pay.
On several occasions, abuse-related litigation has inspired dioceses to declare bankruptcy, which offers a rare window into the internal financial organization of the institution. Individual parishes, though operating under the umbrella of the relevant bishop, have a fair degree of financial autonomy. They conduct separate fundraising and maintain separate expenses. That way, parish donors can feel they’re bolstering their particular community and not an impersonal bureaucracy. But it’s common for parish investment funds within a single diocese to be pooled. When a diocese declares bankruptcy, this raises the question of whether pooled parish investment funds are available to be seized by the bishop’s creditors or whether they exist separately.
As a fascinating article in American Bankruptcy Institute Journal explains, the status of parish investment funds depends on some very subtle details. Both the Diocese of Milwaukee and the Diocese of Wilmington ran pooled investment funds in which a single account simply noted how much each parish had contributed. The difference is that in Wilmington, Del., operating funds were also mingled into the pooled account, whereas in Milwaukee they were kept separate. That small difference ended up costing Wilmington parishes $74 million in exposure to Episcopal creditors. At the same time, as a matter of Canon Law individual parishes can be wholly “suppressed,” merged into other parishes, or otherwise divided up, essentially at the discretion of the bishop—notwithstanding the existence of separate bank accounts. This authority suggests that the diocese does indeed wholly own and control its parishes, but church officials take advantage of the ambiguity, sometimes claiming to fully control its parishes, sometimes—for legal reasons—arguing that the parishes are wholly independent entities.
Given America’s diverse religious landscape, the Catholic Church is hardly unique in taking advantage of the First Amendment to engage in some opaque accounting. It’s simply the largest player in this game. Lawrence Wright’s recent Scientology exposé, Going Clear, reveals egregious exploitation of religious privileges for the personal financial benefit of church leaders. Or consider the case of the Tennessee pastor arrested on money laundering and drug charges only because a local TV news investigation revealed that he was using donations to pay off what amounted to personal debts.
The legal framework that allows for this funny business has been constructed in the name of religious freedom but hardly seems required by that important principle. America has a robust ecology of secular nonprofit groups that manage to abide by fairly stringent accounting and disclosure standards. These help donors know where their money is going and reassure residual claimants that there’s some consistent theory of whose assets are whose. Religion is big business—the Catholic Church the biggest of all—and it deserves to be treated as such in the relevant ways.
Source:
www.slate.com
Founder of WorldTruth.Tv and WomansVibe.com Eddie (5066 Posts)
Eddie L. is the founder and owner of WorldTruth.TV. This website is dedicated to educating and informing people with articles on powerful and concealed information from around the world. I have spent the last 30+ years researching Bible, History, Secret Societies, Symbolism
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http://worldtruth.tv/how-rich-is-the-catholic-church/
첫댓글 번역을 좀 더 늘렸습니다만 모두 하지는 않았습니다. 제가 이런 종류의 글들을 번역할 때는 성경번역하듯이 아주 정확하게 하려하지 않는다는 점을 양해해주시기 바랍니다.
위의 글에서 사실 핵심은 카톨릭이 미국에서만 1700억 달러를 연간 쓰고 있다는 것, 그들의 주교 신부들이 성추행 성폭행을 행하여 손해배상을 할 때에는 각 교구별로 파산 신청하여 넘어간다는 것등인데, 실제 모든 나라에서 카톨릭은 교구별로 별도 법인으로 되어 있습니다. 누가 성추문으로 배상해야 하면 각 교구는 파산 신청해버리면 되고 회계자료도 한번도 공개한 적이 없으므로 각 교구는 돈한푼 없이요, 하면 됩니다. 그리고 모든 재산들은 다른 단체로 넘겨
버리면 됩니다.
카톨릭 헌금자들은 특정의 교구나 교회에만 헌금한다고 생각하지만 실상은 모든 기금은 공통적으로 활용할 수 있도록 되어 있으며 그 모든 자금은 별도 법인에 의해 소유하는 것처럼 되어 있지만 실제는 중앙에서 혹은 상부에서 지시에 따라 활용하도록 되어 있습니다.
<< 가서 네가 가진 모든 것을 팔아라 그리고 가난한자에게 주라( 마가 10:21)
( 그가 그의 황금의자를 매우 좋은 가격에 팔수 있으리라고 저는 확신합니다) >>
추가되었습니다. 저는 교황의 의자가 황금으로 만들어졌는지 몰랐습니다. 제가 알기로는 베드로의 의자에서 교서를 발령하고 그 의자에서 발령한 교서는 오류가 없다는 말을 들었는데 베드로가 황금의자에 앉았을 리는 없고, 베드로 의자에는 안앉고 다른 의자에 앉는것같습니다. 베드로 의자는 카테라 라고 하며 그 의자의 은총을 입은 사람을 캐써린이라 하는 것같습니다.Catherine, Catharine