|
101. The qualifications and mission of the witnesses. Prophecy again and church matters, and the perfection of Christian unity.
101. 증인 된 자격과 사명, 다시 예언과 교회 문제, 기독교 통일의 완전성.
I. Qualifications and Mission of Witnesses.(Acts.1:21-22, Rev.10:7-11).
Ⅰ. 증인된 자격과 사명(행1:21-22, 계10:7-11).
God sent his only begotten Son into the world for the purpose of establishing him as the object of faith for God's servants to testify to, so he personally called his disciples to be with him always, and at the same time, our Lord appointed the servants who had been with him for three years as witnesses, and then ascended to heaven. When he first chose and appointed disciples, he did not use them as perfect servants, but as witnesses who could become perfect servants, so that they could testify to what they had seen, heard, and touched, and only those who believed in that testimony would be saved. Now, regarding the qualifications and mission of a witness, the text says as follows.
하나님께서 독생 성자를 세상에 보내신 것은 하나님의 종들이 증거 할 신앙의 대상자로 세우기 위한 목적이므로 친히 제자를 불러서 항상 같이하게 하는 동시에 우리 주님께서 3년간 함께 하던 종들을 증인으로 세우시고 주님은 승천하신 것입니다. 먼저 제자를 택하여 세울 때에 완전한 종으로 쓴 것이 아니고 완전한 종이 될 수 있는 증인을 삼아서 그들이 보고 듣고 만진 바를 증거하므로 누구든지 그 증거를 믿으므로 만이 구원을 받도록 한 것입니다. 이제 증인된 자격과 사명에 대해서 본문을 들어 다음과 같이 말합니다.
1. Qualifications and Mission to Testify of the Resurrection (Acts 1:21-22)
1. 부활을 증거하기 위한 자격과 사명 (행1:21-22)
@ Wherefore of these men which have companied with us all the time that the Lord Jesus went in and out among us, 22. Beginning from the baptism of John, unto that same day that he was taken up from us, must one be ordained to be a witness with us of his resurrection.(Act.1:21~22)
@ 이러하므로 요한의 세례로부터 우리 가운데서 올리워 가신 날까지 주 예수께서 우리 가운데 출입하실 때에 22. 항상 우리와 함께 다니던 사람 중에 하나를 세워 우리로 더불어 예수의 부활하심을 증거할 사람이 되게 하여야 하리라 하거늘(행1:21~22)
Even those who have been given a mission must know that they can pass on that mission. God does not entrust a mission and immediately use it, but first creates a personality that can perform that mission. Therefore, Judas Iscariot was given a mission, but he was unable to perform it, so when he passed it on to someone else, he chose someone who had always been with him from the baptism of John until the ascension of the Lord Jesus, and this has the following significance.
아무리 사명을 맡은 자라도 그 사명을 옮길 수 있다는 것을 알아야 합니다. 하나님께서 사명을 맡기고 그 즉시에 들어 쓰는 것이 아니고 그 사명을 할 수 있는 인격을 먼저 이루어 놓는 것입니다. 그러므로 가룟 유다는 사명을 맡았으나 그 사명을 할 수 없는 자이므로 타인에게 옮겨 갈 때 요한의 세례로부터 주 예수께서 승천할 때까지 항상 같이 한 자를 택하여 가룟 유다를 대신한 것은 다음과 같은 의의가 있습니다.
First: Only those who received the testimony of John the Baptist could become one of the 12 apostles.
첫째 : 세례 요한의 증거를 받은 자라야 12 사도가 될 수 있다는 것입니다.
Because the twelve apostles first believed that Jesus was clearly the Son of God and the Messiah after receiving the testimony of John the Baptist, and the prophetic mission of the age of the law ended with John the Baptist, and those who testified about Jesus as his disciples became representative people who could testify about the resurrection of Jesus. Therefore, the apostles are not people with a prophetic mission, but those who go out and testify about what they have seen and heard from the prophets.
왜냐하면 열 두 사도는 세례 요한의 증거를 받고 예수는 분명히 하나님의 아들이요, 메시야라는 것을 먼저 믿었고 율법 시대의 선지 사명은 세례 요한으로 끝을 맺고 그의 제자로서 예수를 증거하게 된 자들이 예수님의 부활을 증거 할 수 있는 대표적인 사람이 된 것입니다. 그러므로 사도란 사람들은 선지 사명이 아니요, 선지자의 증거를 듣고 이루어진 것을 본대로 나가 증거하는 자들입니다.
When John the Baptist said, “Behold the Lamb who takes away the sin of the world,” they believed in his testimony and followed him, and when they saw the Lamb die on the cross and rise again, they realized even more that John the Baptist’s testimony was truly fulfilled. At first, they believed that he was the Son of God, but it was only after he died on the cross for the sins of all people and rose again that they were qualified to testify (John.10:40-41).
세례 요한이 세상 죄를 지고 가는 어린양을 보라 할 때에 그 증거를 믿고 따라가서 어린양으로 십자가에 죽고 부활하는 것을 친히 보았으므로 그들은 세례 요한의 증거가 참으로 그대로 이루어진 것을 더욱 깨닫게 되었습니다. 처음에는 그들이 하나님의 아들인 줄 믿기는 했으나 분명히 만민의 죄를 위하여 십자가에 죽고 부활한 후에야 증거 할 자격을 갖게 되었던 것입니다.(요10:40-41).
@ And went away again beyond Jordan into the place where John at first baptized; and there he abode. 41. And many resorted unto him, and said, John did no miracle: but all things that John spake of this man were true.(John.10:40~41)
@ 다시 요단강 저편 요한이 처음으로 세례 주던 곳에 가사 거기 거하시니 41. 많은 사람이 왔다가 말하되 요한은 아무 표적도 행치 아니하였으나 요한이 이 사람을 가리켜 말한 것은 다 참이라 하더라.(요10:40~41)
Second: The fact that you followed through to the end means that you are qualified to testify.
둘째 : 끝까지 따라왔다는 것이 증거 할 자격이 있다는 것입니다.
Those who received the testimony of John the Baptist and followed Jesus, and those who remained and followed him until the end, became qualified as witnesses who could testify to the resurrection of Jesus. This is because they were people who saw and heard it completely. Since the testimony of an apostle is a mission to testify to what has been accomplished, it is necessary for one to always be with Jesus.
세례 요한의 증거를 받고 예수를 따라가던 자라도 끝까지 남아 따라가던 자는 예수의 부활을 증거 할 수 있는 증인의 자격을 가지게 되었습니다. 왜냐하면 완전히 보고 친히 들은 사람이기 때문입니다. 사도의 증거는 이루어진 것을 증거하는 사명이기 때문에 항상 예수와 같이한 자라야 될 수가 있습니다.
Third: You must be someone who personally saw the ascension.
셋째 : 승천 할때에 친히 본 자라야 된다는 것입니다.
Because those who saw the resurrection and ascension received the mission from the Lord himself, saying, “Do not leave Jerusalem, but receive power and go to Jerusalem, Judea, Samaria, and to the ends of the earth to be my witnesses.” When God appoints a representative servant, he makes him a forerunner who has personally seen, heard, and experienced it. If the forerunner is not fully qualified to be a witness, he cannot bear any fruit.
왜냐하면 부활 승천하는 것을 본 자들은 주께서 친히 너희는 예루살렘을 떠나지 말고 권능을 받아 가지고 예루살렘과 유대와 사마리아와 땅 끝까지 이르러 내 증인이 되라는 사명을 받았기 때문입니다. 하나님께서 대표적인 종을 세울 때는 친히 보고 듣고 체험한 자로서 선구자가 되게 하는 것입니다. 만일 선구자가 완전한 증인 자격이 없다면 이것은 아무런 열매를 이룰 수가 없기 때문입니다.
Fourth: The mission of testifying to the resurrection of Jesus is the mission of reviving dead spirits and leading them to heaven. Anyone who hears the words of the witnesses testifying to the resurrection of the cross and believes without doubt will immediately experience rebirth, so they became those who inherited the mission of the apostles as those who received rebirth. Although they were not people who personally followed Jesus and saw, heard, and touched Him, they had their own experiences when they believed without doubt the testimony of the representative apostles, so they became witnesses who testified to the testimony of the apostles again. Therefore, the purpose of testifying in Christianity up to this day has been only to have all people in the world believe in the cross and resurrection of Jesus and receive rebirth. This is rebirth and heaven.
넷째 : 예수의 부활을 증거하는 사명은 죽은 영을 살려서 천국으로 인도하는 사명입니다. 누구든지 십자가 부활을 증거하는 증인의 말을 듣고 의심 없이 믿는 자는 즉시에 중생을 받는 체험을 받게 되므로 써 중생을 받는 자로 사도의 사명을 계대하는 자가 된 것은 그들은 친히 예수를 따라가며 보고 듣고 만져 본 사람들은 아니지만 대표적인 사도들의 증거를 의심 없이 믿을 때에 자기가 받은 체험이 있기 때문에 사도의 증거를 자기가 다시 증거하는 증인이 되었던 것입니다. 그러므로 기독교에서 이날까지 증거한 목적은 예수의 십자가와 부활을 온 천하 사람이 다 믿으므로 중생을 받도록 하는 것뿐이었습니다. 이것은 중생과 천국이라는 것입니다.
2. The qualifications and mission of a prophet again.
(Rev. 10:7-11)
2. 다시 예언자의 자격과 사명.(계10:7-11)
@ But in the days of the voice of the seventh angel, when he shall begin to sound, the mystery of God should be finished, as he has declared to his servants the prophets. 8. And the voice which I heard from heaven spake unto me again, and said, Go and take the little book which is open in the hand of the angel which stands upon the sea and upon the earth. 9. And I went unto the angel, and said unto him, Give me the little book. And he said unto me, Take it, and eat it up; and it shall make your belly bitter, but it shall be in your mouth sweet as honey. 10. And I took the little book out of the angel's hand, and ate it up; and it was in my mouth sweet as honey: and as soon as I had eaten it, my belly was bitter. 11. And he said unto me, You must prophesy again before many peoples, and nations, and tongues, and kings.(Rev.10:7~11)
@ 일곱째 천사가 소리 내는 날 그 나팔을 불게 될 때에 하나님의 비밀이 그 종 선지자들에게 전하신 복음과 같이 이루리라. 8. 하늘에서 나서 내게 들리던 음성이 또 내게 말하여 가로되 네가 가서 바다와 땅을 밟고 섰는 천사의 손에 펴 놓인 책을 가지라 하기로
9. 내가 천사에게 나아가 작은 책을 달라 한즉 천사가 가로되 갖다 먹어버리라 네 배에는 쓰나 네 입에는 꿀같이 달리라 하거늘 10. 내가 천사의 손에서 작은 책을 갖다 먹어버리니 내 입에는 꿀 같이 다나 먹은 후에 내 배에서는 쓰게 되더라. 11. 저가 내게 말하기를 네가 많은 백성과 나라와 방언과 임금에게 다시 예언하여야 하리라 하더라.(계10:7~11)
When the Apostle John received the Book of Revelation, the final word of the Christian era, he saw in Chapter 5 that Jesus, who died on the cross for the sins of all people and was resurrected, appeared and received from God a book fully written inside and out. When the seals on the book were removed, a scene was seen of one riding a white horse trying to win a second time, followed by the appearance of three horses: a red horse, a black horse, and a zebra. This means that during the judgment period, the targets of judgment are the red horse, the black horse, and the zebra, and the judge is the white horse.
사도 요한이 기독교 종말에 끝을 맺는 말씀인 계시록을 받을 때에 십자가에서 만민의 죄를 위하여 죽으시고 부활하신 예수님이 나타나서 안팎으로 가득히 기록한 책을 하나님께로 받는 광경을 계5장에서 보았고 그 책에 봉한 인을 뗄 때 백마 탄 자가 나타나서 두 번째 이기려고 하는 광경이 나타났고 다음에 붉은 말, 검은 말, 얼룩 말, 세 말이 나타났는데 이것은 심판기에 심판의 대상자는 붉은말, 검은 말, 얼룩 말인데 심판자는 백마란 뜻입니다.
Therefore, the meaning of prophecy again becomes the truth of the plumb line of judgment. In order to testify to this truth, one must first receive and eat the truth that the secret of God is fulfilled like the gospel that was delivered to the ancient prophets, like honey, but not from people but directly from God, and no matter how bitter the trial may be, one must not spit out the book that was sweetly eaten and overcome it to the end. The apostle John received this as a revelation, but at the end of Christianity, it was shown that one who received and ate the secret of the Book of Revelation that he saw and recorded like honey directly from God and overcame the trial will appear. Now, the order in which the qualifications of one who eats the small book like honey and prophesies again are fulfilled is as follows.
그러므로 다시 예언이란 뜻은 심판의 다림줄의 진리가 됩니다. 이 진리를 증거하려면 하나님의 비밀이 옛날 선지자들에게 전하신 복음과 같이 이루어진다는 진리를 먼저 꿀같이 받아먹되 사람에게 받아먹는 것이 아니고 직접 하나님께로 받아먹은 자로서 아무리 쓴 시련이 와도 달게 먹은 책을 토하지 않고 끝까지 이기고 나간 자라야 자격이 있다는 것입니다. 사도 요한은 이것을 계시로 받았지만 기독교 종말에 가서는 보고 기록한 계시록의 비밀을 꿀같이 하나님께 직접 받아먹고 시련을 이기고 나간 자가 나올 것을 보여준 것입니다. 이제 작은 책을 꿀 같이 먹고 다시 예언하는 자의 자격이 이루어지는 순서는 다음과 같습니다.
First: Become one who is acknowledged by God. In the age of grace, if a servant is someone who has been reborn, he or she will say that anyone who believes in Jesus alone will receive forgiveness of sins and be saved, since he or she has his or her own experience. However, the prophet says that if one is to eat all the truth of the plumb line of judgment as written in the book, God will acknowledge that servant and reveal all the secrets of the end of Christianity to that one servant, so that he or she will eat them like honey. Up until this day, there have been many who have been reborn by believing in the cross, but there has never been anyone who has received the truth of the end of Christianity from God and eaten it like honey. Since this is not a time of judgment, God did not let His servants eat the secret like honey. However, in the time of judgment, God showed that He would reveal it to the servants He acknowledges and let them eat it like honey.
첫째 : 하나님께서 인정하는 자가 되는 것입니다.
은혜 시대의 종은 중생을 받은 자라면 자기가 받은 체험이 있으므로 누구든지 예수만 믿으면 죄사함 받고 구원받는다는 것을 말하게 됩니다. 그러나 다시 예언자는 심판의 다림줄의 진리를 책에 기록한 대로 몽땅 먹는 자가 되려면 하나님께서 그 종을 인정하기 때문에 그 한 사람에게 기독교 종말의 비밀을 다 알려주므로 꿀 같이 먹게 된다는 것입니다. 이날까지 십자가를 믿으므로 중생 받은 사람은 많이 있지만 기독교 종말의 진리를 하나님께로 받아서 꿀같이 먹은 자는 전혀 없었습니다. 이것은 심판기가 아니기 때문에 하나님은 그 비밀을 종들에게 꿀같이 먹도록 하지 않았던 것입니다.
그러나 심판기에는 하나님께서 인정하는 종에게 꿀 같이 먹도록 알려줄 것을 보여준 것입니다.
Second: To pass through the words of God who gave the word is to test whether you can overcome the devil with the words that are as sweet as honey. Because in order to completely defend the word and prophesy again, you must pass through a bitter ordeal that will reach the spiritual world. This means that you must pass the test in advance because there will be no more opportunity to forgive.
둘째 : 말씀을 주신 하나님께서 쓴 것을 통과시키는 것은 꿀 같이 먹은 말씀으로 마귀를 이기나 시험해 보는 것입니다. 왜냐하면 말씀을 완전히 변론하여 다시 예언하려면 그만한 영계에 도달하도록 쓴 시련을 통과시킨다는 것입니다. 이렇게 하는 것은 다시 용서할 기회가 없는 때이니만큼 미리 시험을 통과시킨다는 것입니다.
Third: You must become a world representative. Because judgment is not a matter of personal salvation, but the salvation you receive on the day when all of humanity in the world is destroyed is a matter of great salvation for humanity, so you must ascend to the spiritual world where you can take on the mission of world unification. In other words, because you obeyed the Lord until death according to His words, the work of saving the lives of humanity in the world was fruitful, and in the last days, when a prophet appears again, humanity in the world hears the prophecy and keeps it amidst tribulation and disaster, and become a remnant and enter a new era.
셋째 : 세계적인 대표의 사람이 되어야만 되는 것입니다. 왜냐 할 때에 심판이라는 것은 개인적인 구원 문제가 아니요 세계 인류가 전멸되는 그날에 받는 구원은 인류적인 큰 구원이 되는 문제이므로 세계 통일의 사명을 감당할 수 있는 영계에 올라가야만 된다는 것입니다. 다시 말하면 주님께서 말씀대로 죽기까지 순종했으므로 세계 인류의 생명을 살리는 일이 열매로 나타났고 말세에 다시 예언자가 나옴으로써 환난과 재앙 속에서 세계 인류가 그 예언을 듣고 지키므로 남은 자가 되어 새 시대에 들어가는 것입니다.
This is not about going because you believe in that person, but about obeying the words that the person prophesies again in order to escape the disaster and enter the millennial kingdom. In Revelation 11:1, it says to measure those who worship in the temple and the altar, which means that God's servants will be unified through the prophecy of a world-class representative. It shows that the confusion in the spiritual world and the confusion in the truth word of Christian leaders can be corrected by having a prophet appear again.
이것은 그 사람을 믿으므로 가는 것이 아니고 그 사람이 다시 예언하는 말을 순종해야만 재앙을 면하고 천년왕국에 들어간다는 것입니다. 계11:1에 성전과 제단 안에서 경배하는 자들을 척량하라 한 것은 세계적인 대표의 사람의 예언을 통하여 하나님의 종들이 통일될 것을 뜻한 것입니다. 지금 기독교 지도자들의 영계 혼란과 진리 말씀에 혼선을 바로 잡는 것은 다시 예언자가 나오므로 된다는 것을 보여준 것입니다.
Conclusion:
God always works by establishing representative people first. Abraham for the covenant of circumcision, Moses for the law and commandments, the twelve apostles for testifying to the resurrection, and the two witnesses for testifying again to the prophecy. In this way, the covenants made to Abraham, Isaac, and Jacob are all fulfilled, and the earthly kingdom of peace is established.
결 론
하나님은 언제나 대표적인 사람을 먼저 세우고야 역사한다는 것이니 할례 언약에 아브라함, 율법과 계명에 모세, 부활을 증거하는 일에 열두 사도, 예언을 다시 증거하는 일에 두 증인, 이렇게 되므로 아브라함과 이삭과 야곱에게 세운 언약이 다 이루어지므로 지상 평화왕국이 이루어지는 것입니다.
Ⅱ. Prophecy again and church issues.
(Rev.10:10-11, 11:1-5).
Ⅱ. 다시 예언과 교회 문제.(계10:10-11, 11:1-5).
God established churches all over the world through the crucifixion, resurrection, ascension, Holy Spirit, and descent as prophesied, and this is the work of Christianity that has been passed down for two thousand years. However, the judgment period of the end of Christianity will come with tribulation, disaster, and judgment as prophesied.
하나님께서는 예언대로 이루어진 십자가 부활, 승천, 성신, 강림으로서 세계만방에 교회를 세운 것이 기독교 이 천년이 차도록 내려온 역사입니다. 그러나 기독교 종말의 심판기는 예언의 말씀대로 환난과 재앙과 심판이 올 것입니다.
1. The servant who will prophesy again (Rev.10:10-11)
1. 예언을 다시 할 종 (계10:10-11)
@ And I took the little book out of the angel's hand, and ate it up; and it was in my mouth sweet as honey: and as soon as I had eaten it, my belly was bitter. 11. And he said unto me, You must prophesy again before many peoples, and nations, and tongues, and kings.(Rev.10:11)
@ 내가 천사의 손에서 작은 책을 갖다 먹어버리니 내 입에는 꿀 같이 다나 먹은 후에 내 배에서는 쓰게 되더라. 11. 저가 내게 말하기를 네가 많은 백성과 나라와 방언과 임금에게 다시 예언하여야 하리라 하더라.(계10:10~11)
The need to prophesy again is as follows: The servant who prophesies again will receive a small book directly from God and write it down, and when it comes, he will go out and receive authority when world work takes place.
예언을 다시 해야 할 필요성은 다음과 같습니다. 예언을 다시 할 종은 직접 하나님께로부터 작은 책을 받아먹고 쓴 것이 와도 참고 나가서 세계적인 역사가 일어날 때는 권세를 받게 되는 것입니다.
2. The work of power takes place (Rev.11:1-5)
2. 권세역사가 일어남으로 (계11:1-5상)
@ And there was given me a reed like unto a rod: and the angel stood, saying, Rise, and measure the temple of God, and the altar, and them that worship therein.
2. But the court which is without the temple leave out, and measure it not; for it is given unto the Gentiles: and the holy city shall they tread under foot forty and two months. 3. And I will give power unto my two witnesses, and they shall prophesy a thousand two hundred and threescore days, clothed in sackcloth. 4. These are the two olive trees, and the two candlesticks standing before the God of the earth. 5. And if any man will hurt them, fire proceeds out of their mouth, and devoures their enemies: and if any man will hurt them, he must in this manner be killed. (Rev.11:1~5)
Regardless of denomination, all servants who communicate with God in the temple of their hearts receive the prophetic word and become one, and through these servants, the Candlestick Church comes into being.
어느 교파를 막론하고 마음 성전에서 하나님과 교통하는 종들은 다 하나같이 예언의 말씀을 척량 받고 하나가 되니 이 종들을 통하여 촛대교회가 나오게 됩니다.
3. Those who oppose the prophecy of the one who has been given authority (Rev. 11:5b)
3. 권세 받은 자의 예언을 반대하는 자 (계11:5하)
At this time, anyone who opposes the prophecy of the servant who has been given authority and compromises with the powers of the Gentiles will become the harlot church of Babel and will not be able to escape judgment.
이때에 권세 받은 종의 예언을 반대하고 이방의 세력과 타협하는 자는 바벨 적인 음녀 교회가 되므로 심판을 면치 못할 것입니다.
Conclusion
God will unite the world church through the unification of the Word, and will unite only those servants who communicate with God through their consciences like one olive tree.
결 론
하나님은 말씀 통합으로 세계 교회를 하나가 되게 하시되 양심으로 하나님과 교통하는 종들로만이 한 감람나무같이 결합시킬 것입니다.
Ⅲ. The perfection of Christian unity (Rev.10:11-11:2).
Ⅲ. 기독교 통일의 완전성.(계10:11-11:2).
The fact that Christianity has expanded worldwide today is proof that the truth of life is in it. However, it is regrettable that the religion that has the truth of life has not been unified and has been divided into various denominations. At the same time, we can talk about the completeness of unification through the text about what the end will be. The fact that many denominations today have one thing in common: believing in the cross, will be the driving force that will bring about global victory.
금일에 기독교가 세계적으로 대 확장을 본 것은 생명의 진리가 그 속에 있는 증거입니다. 그러나 생명의 진리를 가진 종교가 통일이 못되고 여러 가지로 교파가 분열된 것은 유감인 동시에 결말이 어떻게 될 것이냐에 대하여 본문을 가지고 통일의 완전성을 말하게 됩니다. 오늘에 많은 교파가 십자가를 신앙하는 것만은 공통성을 가졌다는 것이 세계적인 승리를 가져 올 원동력이 될 것입니다.
However, as a believer in the cross, I believe that we must deeply understand what we have to achieve the kingdom of world peace. Christianity does not end with individual souls being saved, but with a group of people becoming a group and receiving earthly blessings in a new era. Then, I would like to testify about what we have to become a group and become a group that will create a new era as follows.
그러나 십자가를 신앙하는 자로써 무엇을 가지고 통일된 세계 평화의 왕국을 이루느냐에 대하여 깊이 알아야 할 일이라고 보게 됩니다. 기독교는 개인 영혼이 구원받는 것으로서 끝을 맺는 것이 아니고 단체적인 한 무리가 되어 새로운 시대에 지상 축복을 받는 것으로서 끝을 이루는 것입니다. 그러면 무엇으로서 한 단체가 되어 새로운 시대를 이루는 한 무리가 될 것이냐에 대하여 다음과 같이 말씀을 증거 하고자 합니다.
1. There must be a worldwide prophecy again.(10:11).
1. 세계적인 다시 예언이 있어야 합니다.(10:11).
@ And he said unto me, You must prophesy again before many peoples, and nations, and tongues, and kings. (Rev.10:11)
@ 저가 내게 말하기를 네가 많은 백성과 나라와 방언과 임금에게 다시 예언하여야 하리라 하더라.(계10:11)
Again, prophecy means shouting out with the prophetic books that God had already revealed to the prophets as in Revelation 10:7, and it is to testify to the work of the end times, when the kingdoms of the world become the kingdoms of Christ, by matching the prophetic books and the Book of Revelation according to the text. This is because the purpose of the prophetic books, which are the words of Jehovah, was to establish a kingdom of peace on earth.
다시 예언이라는 것은 이미 선지들에게 하나님께서 묵시로 보여준 예언서를 가지고 계10:7과 같이 외치게 되는 것인데 세상 나라가 그리스도의 나라가 된다는 종말의 역사를 선지서와 계시록을 짝을 맞춰 본문대로 증거 하는 것입니다. 여호와의 말씀인 선지서는 목적이 지상 평화왕국을 목적했기 때문입니다.
Therefore, I believe that now is the time to read all the prophetic books as they are and testify. The end-time warnings recorded in the prophetic books are words that rebuke corrupt religious leaders, rebuke arrogant people in the economic power, rebuke politicians who take bribes from the people, and warn about an extremely deteriorated society, and they teach that a terrible tribulation will come down from the north, and those who will survive this tribulation will inevitably be those who look to God and courageously move forward without being swayed to either side, and when they say that they will inevitably remain under God’s protection, they teach that the Lord will come as a judge, and when the poor, despised, and oppressed rely on God and move forward, God’s answer will come down and they will become the remnant people, and the servants of God who cry out in the midst of trials will receive a new work and rise from the east.
그러므로 지금 이 때는 모든 선지의 예언서를 그대로 읽어서 증거 할 시기가 왔다고 봅니다. 예언서에 기록된 종말의 경고는 부패된 종교 지도자를 책망하는 일, 경제권의 세력에서 교만한 인간들을 책망하는 일, 백성의 뇌물을 받는 정치인을 책망하는 일, 극도로 악화된 사회에 대하여 경고한 말씀인데 무서운 환난이 북방으로부터 내려올 것을 가르쳤고 이 환난에서 남을 자는 이리저리도 치우치지 않고 하나님을 바라보고 용기 있게 나가는 자라야 필연코 하나님의 보호로 남게 될 일을 말할 때에 주께서 심판자로 올 것을 가르쳤고 가난하고 멸시받고 압박 받던 사람들이 하나님을 의지하고 나갈 때에 하나님의 응답이 내려 남은 백성이 될 것과 하나님의 종도 시련 가운데 부르짖던 종들이 새로운 역사를 받고 동방에서부터 일어난다고 가르쳤습니다.
At such a time, it is said that the world will be on fire, so whoever comes today and truly fears God and goes out with a spirit of martyrdom will not be able to compromise with the country of the North, the antichrist, and will understand the revelation of God's appointed time as one, and even when tribulation and disaster come, they will transcend denominations and become one in the truth, and at the same time, they will bear witness as one. In order for this to happen, the apostle John received the mission to prophesy again even though he had eaten a small book like honey and wrote it, but this meant that a representative person who received the missionary inspiration of the apostle John of the end times and prophesied the prophecies of the entire Bible again would appear. The Bible always teaches that work happens because there is a representative person.
이런 때에는 세계가 불탈 때라고 했으니 금일에 와서 누구든지 참으로 하나님을 경외하고 순교적인 정신을 가지고 나가는 자라면 다 하나같이 적그리스도의 나라인 북방과 타협할 수 없고 하나님의 정한 때의 묵시를 하나같이 깨닫고 환난과 재앙이 와도 교파를 초월하여 진리 안에서 하나가 되는 동시에 하나같이 증거 하게 될 것입니다. 이렇게 되는 데는 사도 요한은 계시로써 작은 책을 꿀같이 먹고 쓴 것이 있어도 다시 예언을 하라는 사명을 받았지만 이것은 종말의 사도 요한의 사명적인 영감을 받고 성경 전체의 예언을 다시 예언하는 대표적인 사람이 나타날 것을 뜻했습니다. 언제나 역사라는 것은 대표의 사람이 있으므로 일어난다는 것을 성경은 가르치고 있습니다.
2. Complete unification through receiving the measure (Rev.11:1)
2. 척량을 받게 되는 일로 완전 통일이 됨 (계11:1)
@ And there was given me a reed like unto a rod: and the angel stood, saying, Rise, and measure the temple of God, and the altar, and them that worship therein.(Rev.11:1)
@ 또 내게 지팡이 같은 갈대를 주며 말하기를 일어나서 하나님의 성전과 제단과 그 안에서 경배하는 자들을 척량하되(계11:1)
There is always a law of measurement that cannot be changed worldwide. If someone does not keep the law of measurement, it is common knowledge that he will be severely punished in society. Then, the word is not something that can be interpreted arbitrarily, but it is a law that God will act in a certain way toward humans, so no one can change this law. If it is the apostolic mission of Christianity to testify that the cross, resurrection, ascension, and descent of the Holy Spirit have already been fulfilled without adding or subtracting a single dot or tittle from the prophecies of the prophets, then the work of testifying to the prophecies that will be fulfilled must also have a legal interpretation of measurement.
언제나 척량이라는 것은 세계적으로 변치 못할 법이 있는 것입니다. 만일 어떤 사람이 척량의 법을 지키지 않는다면 사회적으로도 큰 벌에 처하게 된다는 것은 일반이 아는 상식일 것입니다. 그렇다면 말씀이라는 것은 아무렇게나 해석해도 좋다는 것이 아니고 하나님이 인간에게 어떤 방법으로 행하시겠다는 법이니 이 법을 어떠한 자나 변경할 수는 없습니다. 이미 이루어진 십자가, 부활, 승천, 성신 강림도 선지의 예언이 일점일획도 가감이 없이 이루어졌다는 것을 증거하는 것이 기독교의 사도적인 사명이라면 이루어질 예언을 증거하는 일도 반드시 법적 측량인 해석이 있어야 할 것입니다.
If God's prophetic word is not legal, Christianity will become a fruitless religion that can never completely unite the end of the end. Therefore, this book teaches that everyone who worships in the temple and the altar will be measured equally. Because, when the conscience that fears God is unable to add or subtract anything from the fulfilled word or the word that will be fulfilled.
Therefore, when the representative servant who testifies the truth with complete inspiration appears in the end, the truth integration of complete unity that transcends denominations will be achieved.
만일 하나님께서 예언의 말씀이 법적으로 되어 있지 않다면 기독교는 도저히 종말의 끝을 완전히 하나로 이룰 수 없는 열매 없는 종교가 되고 말 것입니다. 그러므로 누구든지 성전과 제단 안에서 경배하는 자라면 다 하나같이 척량을 받는다고 본서는 가르쳤습니다. 왜냐 할 때에 하나님을 경외하는 양심으로는 이루어진 말씀이나 이루어질 말씀을 조금도 가감할 수가 없을 것입니다. 그러므로 종말에 완전한 영감으로 진리를 바로 증거하는 대표 종이 나타날 때에 교파를 초월한 완전 통일의 진리 통합을 이루게 될 것입니다.
3. All except those who have been measured will fall into tribulation and be trampled by the Gentiles (11:2).
3. 척량을 받은 자 외에는 다 이방인에게 밟히는 환난에 떨어집니다.(11:2).
When God causes tribulation by raising foreign powers, and when the red beast of the Book of Revelation joins with the false prophet and comes out, the beast that received the dragon's authority comes out and receives the authority to work for 42 months. This is the great tribulation. This is the last tribulation in human history.
In this tribulation, the church will be completely divided into two. There are many denominations now, but at that time, the tribulation will end with whether the church disappears or remains, so a church that is automatically trampled will emerge, and a remnant servant who welcomes the second coming of the Lord and enters the new era, a remnant church, will emerge. This will again become a fruit that is accomplished through servants with a prophetic mission.
하나님께서 이방 세력을 들어서 환난이 오게 하되 계시록의 붉은 짐승이 거짓 선지와 합세하여 나올 때에 용의 권세를 받은 짐승이 42달 동안 일할 권세를 받고 나오는 것을 대 환난이라는 것입니다. 이것이 인류 역사의 마지막 환난입니다. 이 환난에서 교회는 완전히 둘로 갈립니다. 지금은 많은 교파가 있지만 그 때는 환난에서 교회가 없어지느냐 남느냐 에서 끝을 맺는 것이니 자동적으로 밟히는 교회가 나오고 주의 재림을 영접하고 새 시대에 들어가는 남은 종, 남은 교회가 나올 것이니 이것이 다시 예언의 사명을 가진 종을 통하여 이루어지는 열매가 될 것입니다.
The servants who unanimously testified to the prophetic words will be transformed and ascended to welcome the bridegroom Lord, and the church that obeyed the words they testified to will be raised in the preparatory place as in chapter 12 and will receive salvation as in chapter 15. To be servants, the servants who unanimously testified to the prophetic words will become servants of authority, and the multitudes who heard them, repented, and followed them will welcome the Lord who descends to the earth as the people, as in Revelation 16:15.
예언의 말씀을 합심하여 증거 하던 종은 신랑의 주를 맞이하여 변화 승천할 것이요, 증거 하던 말을 순종하던 교회는 12장과 같이 예비처에 양육을 받고 15장과 같이 구원을 받게 됩니다. 세밀히 말하자면 예언의 말씀을 하나같이 증거 하던 종들은 권세의 종이 될 것이고 그 말을 듣고 회개하고 따라오던 무리들은 백성 된 자격으로 계16:15절과 같이 지상 강림하는 주님을 백성 된 자격으로 영접하게 됩니다.
@ Behold, I come as a thief. Blessed is he that watches, and keeps his garments, lest he walk naked, and they see his shame.(Rev.16:15)
@ 보라 내가 도적같이 오리니 누구든지 깨어 자기 옷을 지켜 벌거벗고 다니지 아니하며 자기의 부끄러움을 보이지 아니하는 자가 복이 있도다.(계16:15)
Conclusion
The completeness of the unification of Christianity means that the time will come when unification will be automatically brought about, and since there is a work of striking the earth with disasters through the servant who testifies to the prophetic words, the work of Christianity will end, so complete unification will be seen only through the prophetic words. This is the work of victory for those who became servants as prophesied, protection for those who became people as prophesied, and when the whole world burns for one hour as prophesied, those who remain will enter the new era.
결 론
기독교 통일의 완전성이란 것은 자동적으로 통일을 가져올 시기가 올 것이니 예언의 말씀을 바로 증거하는 종을 통하여 재앙으로 땅을 치고 나가는 역사가 있으므로 기독교의 역사는 끝을 맺게 되므로 예언의 말씀으로만이 완전 통일을 보게 될 것입니다. 이것은 예언대로 종 된 자에게 승리의 역사가 내리고 예언대로 백성 된 자에게 보호가 있고 예언대로 온 세계가 한 시간 동안에 불 탈 때에 남은 자가 새 시대에 들어가는 것입니다.
|