Puzzle of Time and Chances UUU
Enchantment
Cumulative upkeep - skip your next turn and discard a card from your hand.
When Puzzle of Time and Chances comes into play, skip your next turn.
Shroud
3UU : Take an extra turn after this one.
3UU : Counter target spell or activated ability.
Whenever an opponent taps or untaps a permanent, you can tap or untap target permanent.
Whenever an opponent draws or discard a card, you can draw or discard a card.
시간과 확률은 투자 가치가 있다. 하지만 그 둘을 어떻게 엮느냐가 문제이다.
Halls of Fire and Fortune 1RRR
Enchantment
Discard a card : Deal 1 damage to target player or creature. If the card is not colorless, deal additional 1 damage. If the card is red, deal additional 1 damage.
Discard a card : Deal 1 damage to target player or creature. If the card is not colorless, deal additional 2 damage. If the card is red, deal additional 1 damage and you can draw a card. This ability can be used only by your opponent.
Discard two red cards : Take an extra turn after this one. At the end of the turn, you lose the game.
행운은 마치 불과 같다. 운이 다하면 악운만이 남을 뿐이다. 그럼에도 불구하고 사람들은 그 행운을 늘 좇는다.
Pact of Twilight 0
Instant
(Pact of Twilight is white and black.)
At the beginning of your next upkeep, you lose the game unless you pay 3WB and remove three permanents except basic land types you control.
Remove up to three target permanents from the game.
어스름 뒤에는 밝은 아침이나 어두운 밤이 이어진다.
Check of the Nature GGG
Enchantment
Pay 1 life : Add G to your mana pool. You can play this ability only once during the turn.
Pay 3 life : Add one mana of any color to your mana pool.
Pay 7 life : Draw a card. Gain 10 life at the beginning of your next upkeep. You can play this ability only if you used the other two abilities above this turn.
자연으로부터 무언가를 얻기 위해서는, 그만큼 댓가를 이뤄야 한다.
Dark Trilogy 3BBB
Creature - Unknown 3/3
Flash, haste, unblockable
BBB, discard three cards, T : Dark Trilogy gets +3/+3 until end of the turn. If you use this ability third during this turn, you win the game.
3으로 모든 것이 결정지어진다. 하지만 완벽한 삼위일체는 매우 난해하다.
갑자기 재미를 붙였네요;;
첫댓글 Puzzle of Time and Chances 이건 다른 턴을 만들어도, 계속 다음 턴을 쉬라는 능력이 있어서, 소용이 없다는;;;;
Cumulative upkeep으로 스킵한 턴 앞에 다시 자기 턴이 생기는거죠. 필요할 때만 자기 턴을 만들어 낼 수 있는거죠 ㅡ,.ㅡ
그 새로 만들어낸 턴이 다음 턴이 되어서, 만들어낸 턴을 쉬어야하는 것 아닌가요?
새로 만드는 턴은 cumulative upkeep으로 지불해버린 턴이 아니기 때문에 쉬지 않습니다. ㅎㅎㅎ
누적 업킵도 트리거 어빌리티로 알고 있는데 ... 마나 10개만 있으면 영원히 무한턴이네요
아~ 그렇다면 수정해야 되네요;;