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말과 행동
1977.01.30
미국 벨베디아수련소
자, 우리 통일교회 여러분들은 말이예요, 형제라고 하는데, 무엇을 중심삼은 형제예요? 무엇에 의한 형제예요? 원리말씀에 의한 거지요?「아니요」여러분들 원리말씀을 좋아해요, 원리말씀을 할 수 있는 사랑의 마음을 좋아해요?「사랑의 마음요」사랑의 마음. 사랑의 마음을 가진…. 무슨 말인지 알겠어요?「예」
오늘 내용이 언행(言行)인데, 나도 말한다구요, 말. 그리고 행동을 한다구요. 이 말과 행동이 언제나 통일될 수 있는 하나의…. 이게 다르게 되면…. 인격자라면 말과 행동이 언제나 같아야 됩니다. 말과 행동이 다른 사람은 인격자가 아니라구요. 인격자는 말을 통해서 행동을 봐도, 행동을 통해서 말을 봐도 모두가 하나되어 있다구요. 하나되어 있어요.
여러분은 어때요? (웃음) 말과 행동이 하나되어 있어요? 아내를 대해 가지고도 나는 말과 행동이 같은 사람이다, 나라를 대해서도 나는 말과 행동이 같은 사람이다, 하늘땅을 대해서도, 하나님을 대해서도 나는 말과 행동이 같은 사람이요 할 때, 하나님이 '응 그래' 한다면, 그는 좋은 사람 축에 들어갈 것입니다. 그럴 것 같아요?「예」
이것을 확실히 하지 않고는 가다가도 말이예요. 자기가 행동하는 데 자신이 없고 말이예요. 가다가도 후퇴하고, 가는 데도 지그재그로 간다는 것입니다.
그러면 무슨 내용의 말이나 행동을 중심삼고 그 모든 것이 연결되어 올라갈 수 있겠느냐 하는 것을 생각해 보라구요. 그것이 무엇일 것 같아요? 「사랑이요」그래요. 사랑을 중심삼은 언행(言行)이다 하는 것을 누구도 부정할 수 없다구요.
그런 자리에서 하나님의 심정의 중심과 딱 하나되어서 내가 말을 하고 행동을 하면 어떨 것 같아요? 그 말이 무슨 말이 되겠느냐 생각해 보라구요. 그 말은 사랑의 진액을 뿌리는 말이 될 것입니다. 행동을 한다면 사랑의 소용돌이를 치게 하는 행동이 될 것입니다. 그럴 것 같아요?「예」말만 해도 좋아하는구만. 그런 세계가 있다구요.
자, 그런 자리에서 '나는 사람을 사랑하고 세계를 사랑한다' 하는 말을 하나님이 듣고 싶겠어요, 옆에 있어 가지고, 여기 서 가지고 '나는 세계를 사랑하고 하나님을 사랑한다' 하는 말을 듣고 싶겠어요? 여러분들은 어디에서 말을 하고 행동을 하고 싶어요?「하나님의 중심의 자리에서요」왜, 왜, 왜? 왜 그러냐 하면 그 자리는 내가 말을 하면서도 취(醉)하는 거라구요. 행동을 하면서도 취하는 거라구요. 행동도 취해서 하는 것이요, 말도 취해서 하는 것인데, 그 결과 그런 사랑의 파동 때문에 취할 수 있는 모든 환경을 이루게 되는 것입니다.
그렇게 되면 사람과 사람이 만나는 것은…. 저 뭣인가 당구를 치게 되면 다마끼리 마주쳐 가지고 이리 가고 저리 가고 하지요. 그것이 재미라구요, 재미. 사람 사람의 만남도 그와 같은 작용을 한다는 거예요. 그것이 마주치면 잡아당겨 하나되었다가 밀어내는 그런 기분이 든다 이거예요. 여러분이 축구공을 차더라도 그 공이 올라가고 내려가고 이렇게 변화무쌍해야 좋지 않아요? 마찬가지라는 거예요.
그렇게 갈 수 있는 때가 내가 육신을 쓰고 있는 지상의 때밖에 없는 거예요. 육신을 쓰고 있는 이 기간이 귀한 거예요. 이 육신이 그래서 귀하다는 것을 알아야 된다구요.
그런 일은 몸뚱이 세계 외에는 없다는 거예요. 영계에서는 절대 그런 일을 할 수 없다는 거예요. 무슨 말인지 알겠어요?
본래 마음과 몸은 상대적으로 되어 있어서 공명하게 되어 있는데, 영계에서는 마음만 있으니 공명체가 없다는 거예요. 그러니 무슨 작용이 일어나지 않는다 그 말이라구요. 그것은 반드시 누구의 협조를 받지 않고는 절대 불가능한 거예요, 협조. 그러니까 여러분들이 하나님을 사랑하고 인류를 사랑하기 위해서 모든 것을 희생할수록 좋은 것이예요, 덜 희생할수록 좋은 것이예요?「희생할수록 좋은 것입니다」알기는 아는구만. 여러분들이 알 거라구요.
절대 공짜 말을 하지 말라구요. 내가 하늘과 인간과 인류의 심정을 가진 그 말을 많이 하느냐, 내 집안의 사생활을 위해서 말을 많이 하느냐? 무엇을 많이 하느냐를 언제나 비교해야 돼요. 잡담을 하지 말라는 거예요, 잡담. 행동도 그렇다구요. 남을 위하여, 전도를 위하여, 공적인 일을 위하여 가는 것은 언제든지 남아질 수 있지만 쓸데없이 하면….
오늘부터 여러분들이 얼마나 말을 쓸데없이 하고 행동을 하는지 전부 다 통계를 내 볼 거라구요. 비교해서 잘라 버리라는 거예요. 전도를 하더라도 그렇고, 나가서 환드레이징을 하더라도 그렇고 반드시 심정을 가져 가지고 언제든지 해야 한다구요. 심정 위에서 자고, 심정 위에서 깨고, 심정 위에서 밥을 먹고, 심정 위에서 행동하고 언제나 그런 생활을 해야 됩니다. (91-73~100)
言葉と行動
1977年1月30日
ベルベディア (言葉と行動の御言より抜粋)
統一教会では、私たちは互いを兄弟姉妹と呼んでいますが、どのようにして兄弟姉妹となるのでしょうか。一般に人々は、私たちが神のことばにより、統一原理を通して、兄弟姉妹になると言っています。でもあなた方は、すでに統一原理をもって生きている人格と、統一原理それ自体どちらを欲しますか。あなた方が本当に統一原理によって生き、完成させるならば、あなた方の人格は愛の心をもちます。
「言葉と行動」が、きょうの私の話題です。気高い人格の人間であるということは、その言葉と行動とが一つの共通の原理によって統一されており、話しと行動を完全に一致させて行うことを意味しています。私たちは話した通りに行動しない多くの人々を見ることができますが、しかしなががあなた方が、高貴な、あるいは神のような人をそのような観点からみた場合、彼らの言葉と行動が統一されているのことを見い出すしょう。たとえどのような角度からみようとも、あなた方はそこに、矛盾ではなく調和と統一とを見い出すことでしょう。では、あなた方は完全に言葉と行動とにおいて一つとなっていますか。自分自身の妻に対して、自分の国に対して、また神に対して、自分の言葉が自分の行動と矛盾しないと主張できるならば、その人は本当に完成された人間です。
私たちは、それらの言葉と行動が、何を中心としているかを考えなければなりません。もしあなた方が言葉と行動の統一された人間になるとするならば、どのような強調点、あるいはどのような基盤の上で生きたいと思いますか。もし、あなた方の強調点と基盤が明確でなかったら、あなた方の方向は不安定であり、あなた方のコースはぐらぐらしたり邪魔されたりするかもしれません。
宇宙の中心である神の愛
いったい、どのような強調があなた方に、より高い価値をもたらしてくれるのでしょうか。誰であっても、言葉と行動の最高の一致が、愛を強調することによって始まることを否定することはできません。 あなた方が神のおられる中心点から話すとき、その言葉はもはやあなた方から出ているのではなく、無限の貯蔵庫から出てきているのです。そのような特別の位置において、あなた方は恍惚(こうこつ)の喜びで、また、完成という引き上げられた感覚で生活し、行動し、話しをするのです。あなた方がなすことは、どんなことでも、あなた方自身の行動やあなた方自身の言葉といったものがありません。すべてが神の愛の伝達者、あるいはかけ橋となります。いったんあなた方が神の愛を味わおうと、人間生活や人間関係はすべて喜びであり、刺激となります。そのようにいったんあなた方が神の愛の圏内に入ると、あなた方はそれだけ多くの変化に富んだ経験を得、それだけ多くの興奮を感じるのです。
私たちが肉体をもってこの地上にいる期間は、私たちの愛と私たちの霊とを完成させるための機会です。私たちは、私たちの中にある神の愛を示すために、肉体を必要とします。それが、私たちの肉体が重要だある理由です。肉体をもっている間、この地上において可能なことなのです。いったんあなた方が肉体を脱ぎ、霊界にあげられると一インチの霊的進歩をなすために、あなた方は何百万年も必要となります。
私たちがここで霊と肉体とを一緒にもっている間は、私たちは奇蹟を起こすことができます。私たちの肉体は私たちの心を示すことができ、途方もない変化が起こり得るからです。しかしいったんあなた方が肉体を失い、霊だけになると、そのような機会はなくなります。そうなると、行動するためにあなた方は下りてきて、地上の誰かと一緒に働かなくてはなりません。現在、あなた方が自分自身の肉体でさえも、時々、自分の心にあまりよく反応しないとしたら、ましてや他人の肉体ではどうでしょうか。何事を成し遂げるにも大変ぎこちなく、はがゆいことでしょう。私たちが一度はっきりと神についての真理を知るなら、犠牲的な生活をすればするほど、私たち自身の業績のためには、それだけ良いことがわかるでしょう。
あなた方が自分の行動と自分の言葉を神のために投資したなら、あなたの話すあらゆる言葉は、目的と結果をもって弾丸のように飛びます。無駄な言葉を話してはいけません。不平を並べないことです。不平不満はあなた方のエネルギーを浪費する言葉です。
もし、あなた方が自分の体を自分自身のために用いたならば、あなた方の働きは残りません。しかしもし、あなた方が自分を、他人のために伝道したり、生産的な物事に捧げるならば、あなた方の行動は残るでしょう。きょう、今まであなた方がどれだけ多くの無駄な言葉を語ってきたか、またその逆に、どれだけ多くの言葉を神のために生産的に語ってきたか、あなた方は分析してみてください。
Word and Deed
January 30, 1977
Belvedere, New York
(Unofficial Translation)
In the Unification Church we call each other brothers and sisters. How do we become brothers and sisters? People commonly say that we become brothers and sisters by the word of God, through the Divine Principle. But which would you want, just the Divine Principle itself or a character that is already living the Divine Principle? When you really live and complete the Divine Principle, you will develop a character of love.
"Word and Deed" is my topic today. To be a person of noble character means that your words and deeds are united by one common principle, in which you speak and act in complete unity. Still, we can see many people who speak one way and act another. If you look at a noble or godly person from the standpoint of his words, however, you will find that they are united with his deeds; and if you look at him from the standpoint of his deeds, you will find they are united with his words. No matter which angle you look at a godly person from, you will not find contradictions, but rather harmony and unity. How about you? Are you completely one in word and deed? If you can claim to your own wife, to your nation, and to God that your words never contradict your deeds, you are indeed a completed, perfected man.
We must also consider what those words and deeds are centered upon. If you want to become a man or woman whose words and deed are united, where do you place your emphasis and what kind of foundation must you live? Unless your emphasis and foundation for your life is clear, your direction of life is unstable, vacillates left and right, or is disturbed by forces around you.
God’s Love as the Center of the Universe
What emphasis can bring you higher value? Nobody can deny that the most supreme way of life, the supreme unity between word and deed, begins with the emphasis of love. When you speak your word from the central point where God dwells, your word is no longer coming out from you but from the unlimited storehouse. Upon reaching this special position, you live, act, and talk with the feeling of ecstasy and a sense of being elevated to perfection. No matter what you do, it is no longer your own deeds or your own words. Everything you do, you do it as a transmitter of or bridge to God’s love. Once you taste God’s love, your life and relationships will be joy and inspiration. As you enter into the realm of God’s love, you will enjoy a full life that varies widely, and enjoy the excitement corresponding to these full and wide-ranging life experiences.
Our time here on earth with this physical body is our opportunity to perfect our love and our spirit. We need our bodies to demonstrate our love of God. That is why our bodies are important. That is possible here on earth while we have a physical body. Once you take off your physical body and are elevated to the spirit world, you need millions of years to make one inch of spiritual advancement.
While we have spirit and body together here, we can create a miracle because our bodies can demonstrate our hearts and extraordinary change can come about. But once you lose your physical body and become only a spirit, your opportunity is gone. Then in order to act, you have to come down and work with somebody on earth. If even your own body does not respond too well to your mind sometimes, what will happen with someone else's body? It is very clumsy and awkward to accomplish anything. Once we clearly know the truth about God, the more we live a sacrificial way of life, the better it is for our own achievement.
If you invest your body and your words for the sake of God, then every word you speak flies like a bullet, with purpose and result. Do not speak empty words. Do not complain. Complaints are words that waste your energy.
If you use your body for your own sake, your work will not remain, but if you invest yourself for the sake of others – witnessing, doing things productively – your deeds will remain. Starting today, analyze how many empty words you have been speaking and how many words you could speak productively for God instead.
說話和行動
1977.01.30
美國 貝爾維迪亞修鍊所
雖然在統一教會,我們彼此互稱弟兄姐妹,但,我們是以什麼為中心的弟兄姐妹呢?是以原理聖言為主吧?[不是] 大家喜歡原理聖言,還是喜歡能將原理聖言化為愛的心情呢?[愛的心情] 愛的心情,愛的心情,帶著愛的心情.... 理解我說的意思嗎?
[是的] 今天要講道的內容是關於[言行],我會說話,然後行動。說話和行動一直都要合一。
品格高尚的人是不管何時言行都要一致的。言行舉止不一的人不是品格高尚者。品性高尚者不管是透過說話來觀察他的行動,或透過行動來觀察他的言行,全都是一致性的。是合一的。大家覺得自己怎麼樣? (笑) 言行舉止一致嗎?對太太我是言行一致的人,對國家我是言行一致的人,對天地我是言行一致的人,對神,我是言行一致的人。這時,若神說:嗯,你是言行一致的。他就會到好人這一邊。是這樣吧?[是的] 偶爾也有不太確定的事發生。自己在行動時,會有晃神的狀況出現。偶爾會後退,或呈鋸齒狀的方式前進。那麽大家來思考一下。什麼樣的內容或行動是跟所有的事有連結的呢?那個是什麼呢?[是愛] 是的,以愛為中心的言行,這個是任何人都無法否定的。
在這樣的位置和神的心情中心合一,我說話跟行動的話會變成怎麼樣呢?大家想一下這句話是什麼意思呢?這句話的意思是會散播愛的汁液。這樣行動時,就會產生愛的旋渦。是這樣吧?即使說[是的],也會喜歡。這樣的世界是存在的。
在這樣的位置上"我既愛這個人也愛這個世界。" 神想聽到這樣的話? 還是想聽到" 我愛這個世界,也愛神" 這樣的話呢?大家想在哪裡說話和行動呢?[想在以神為中心的位置上行動吧] 為什麼呢?因為即使我說話也會沉醉在那樣的位置。邊行動時也會沉醉。結果,因為愛的波濤而沉醉,也影響了所有的環境。
這樣的話,人和人相遇,就像打撞球一樣,互相撞來撞去,真的很有意思。人和人相遇會互相產生作用。這是人們互相擦撞,磨合,合一後,產生好感。
就像大家踢足球時 足球往上飛,又落下來,這樣變化無窮,不是很棒嗎?這是同樣的道理。像這樣隨心所欲能去做的時候,只有在地上界有肉身時才行。因此,在地上界使用肉身的這段時間是很寳貴的。因為這個肉身是很寳貴的,所以,我們得了解到肉身的珍貴才行。
這樣的事是身體以外的世界所沒有的。在靈界這樣的事是不可能的。你們了解我說的意思嗎?本來心和體是相對的,會產生共鳴的。在靈界只有心,但沒有共鳴體。因此,它能產生什麼作用呢。若沒有它人的協助,絕對產生不了任何作用的。因此,大家為了愛神,愛人類,犧牲所有是好事,還是少犧牲是好事呢?大家知道[犧牲所有是好事] 絕對不要做白吃午餐這樣的事。[我帶著神,人類的心情]我說了很多這樣的話呢?還是為了我家裡的私事說了很多話呢?要時常對照一下自己到底常說哪些話呢?不要瞎扯。瞎扯和行動是這樣的,為了別人,傳道,做公的事,會留下記錄,做沒用的事就.....
大家從今天起不管說了或做了多少無用的話,全部統計起來看看吧! 然後,好好的比較他們之後,全部拋棄吧!傳道也好,也罷,不管任何時候都一定要帶著這樣的心情才行。帶著心情睡覺,帶著心情醒來,帶著心情吃飯,帶著心情行動,大家任何時候都要這樣生活著。
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첫댓글 고맙습니다*^^*