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하나님과 인간이 만날 사랑의 결작점
하나님과 나
1989.10.15
한국 본부교회
그러면 우주의 사랑의 근본이 어디냐? 하나님이예요. 하나님의 사랑이 어디에 가서 결탁하느냐 할 때는 이게 문제입니다. 여기에서 논리적 정리를 어떻게 하느냐가 문제입니다. 하나님이 아담 해와를 지어 이성성상을 분립해 가지고 중화적 존재…. 중화적 존재가 되려면 무엇을 중심삼고 중화적 존재냐? 사랑을 중심삼고 중화적 존재입니다. 이건 원리 책에 없습니다. 격위에 있어서는 남성적 주체격을 가졌다 이겁니다. 무엇을 중심삼고? 사랑을 중심삼고. 그걸 알아야 돼요.
자, 그러면 하나님이 어떻게 돼 있느냐? 아담 해와는 이성성상의 주체이니 몸은 소생이고 마음은 장성인데, 이 마음 가운데 하나님이 임재하려고 합니다. 그러면 아담 해와의 몸과 마음이…. 몸과 몸이 하나되고, 마음과 마음이 하나되고, 그렇게 되면…. 몸과 마음이 하나되면 마음의 밑창에 있는 것이 하나되겠어요, 안 되겠어요? 그게 뭐예요? 하나님이 하나되겠나요, 안 되겠나요? 하나님은 어디서 하나되는 거예요? 사랑을 위해서 지었다면 하나님이 어디서 인간과 더불어 결착될 수 있느냐? 그 자리가 어디예요? 사랑의 자리라는 거예요. (194-64)
우리의 갈 길
1986.01.24
한국 한남동공관
우리 통일교회 원리에서는 하나님은 무형의 절대적 주체로, 이성성상의 중화적 주체로 계시는 분이라고 합니다. 이성성상으로 계시는 하나님 자신의 분성적 실체(分性的 實體)로 아담과 해와를 만들어 놓고, 이들이 장성하게 되면 사랑을 중심삼고 횡적으로 연결되게 될 때 종적인 입장에서 중심이 되고자 하신 것입니다. 그건 무슨 말이냐 하면, 아담 해와가 성숙하게 되면 하나님의 남성 성품은 아담의 마음속에, 하나님의 여성 성품은 해와의 마음속에 들어간다는 것입니다. 그렇다고 해서 하나님이 갈라지는 것은 아닙니다. 그러한 이성성상의 주체로 계신 하나님이기 때문에 아담 해와의 마음속에 임재할 수 있다는 것입니다. (138-247)
축복받은 가정
1986.03.19
한국 창원교회
성숙한 아담 해와가 서로서로 사랑의 인연을 맺을 수 있는 그때가 되면 하나님은 이성성상으로 되어 있기 때문에 남성 성상은 아담에게 임재하고 여성 성상은 해와에게 임재하는 것입니다. 하나님이 우리 몸 마음 가운데 임하여 가지고 하나님이 결혼식을 하는 거예요.(143-236)
댄버리의 승리
1985.12.20
한국 한남동공관
중앙선은 그 거리가 다 같고 각도가 다 같아요. 길이가 모두 같아요. 그렇게 될 수 있는 중앙의 평형선은 하나밖에 없어요. 둘이 아니예요. 알겠어요? 수직도 하나요, 수직의 중심점도 하나요, 평형선이 교차되는 중심점도 하나다 이거예요. 그 하나의 자리에 비로소 하나님의 사랑, 축의 사랑이 연결되는 것입니다. 거기에 합하게 되면, 거기에 부딪치는 날에는 360도 사방으로 가는 모든 힘의 작용이 이 점을 거치는 거예요. 이러한 사랑의 힘이 폭발하게 되면 남자와 여자는 완전히 하나돼 가지고 그 가운데에 하나님이 들어가는 것입니다. 하나님이 이성성상으로 돼 있잖아요?
원리에서 논하고 있는 이성성상의 주체로 계시는 하나님은 어떠한 분이냐? 이성성상의 하나님인 동시에 이성성상의 중화적 주체로 계시지요. 그 주체의 본질이 무엇이냐? 사랑이라는 것입니다. 절대적 사랑이라는 거예요. (136-37)
양심과 통일
1993.10.12
한국 제주국제연수원
이성성상의 실체권은 참사랑에 의해 하나님의 상대로 서 가지고 하나님한테 돌아가는 거라구요. 정(正), 분(分), 합(合)이에요. 하나였던 성상과 형상이 갈라졌다가 실체로서 다시 만나는 그것이 아담과 해와의 축복입니다. 여기에서 하나님도 와서 하나되고, 남자 여자도 하나되어 가지고 여기에서 전부 다 통일되는 거라구요. 이게 선생님의 위대한 말씀입니다. 하나님이 이렇게 가깝다는 겁니다. 자기 마음의 밑바닥에 있던 하나님을 알게 된 그 이상의 일은 없습니다. 무슨 말인지 알겠어요? 「예.」하나님의 그 명령을 따라 가지고 한평생 틀림없는 승리의 길을 가야 하는 것입니다. (250-109)
탕감복귀노정에 있어서의 책임분담
1986.01.31
한국 한남동 공관
하나님은 이성성상이니까, 하나님의 남성 성상이 아담의 마음에 들어오는 것입니다. 그래서 하나님이 내적 아버지가 되는 거예요. 알겠어요? 하나님이 내적 아버지 자리에 들어오는 거예요. 고린도 전서에 보게 되면 '네 몸이 성전인 줄 알지 못하느냐?' 우리 몸은 성전이라고 했습니다. 우리 몸은 하나님이 임재할 수 있는 성전이라고 했던 것입니다. 그 성전이라는 말이 맞다는 거예요.
하나님이 이성성상의 주체로 계시기 때문에 하나님의 남성 성격이 아담이 완성하면…. 아담은 하나님의 남성 성격, 보이지 않는 성격을 보이는 성격으로 드러낸 존재입니다. 그러니까 아담은 실체로 나타난 하나님의 몸이예요. 알겠어요? 「예」 무형의 실체가 유형의 실체화해 가지고 인류의 아버지로 서 있는 아담의 배후에, 내적인 아버지의 입장에 서야 할 분이 하나님이었다 이거예요. 알겠어요, 무슨 말인지? 「예」(139-233)
참부모와 중생
1994.03.12
한국 중앙수련원
본래 타락하지 않았으면, 하나님이 아담 해와의 안에 임재할 수 있었을 거라구요. 이성성상인 형상과 성상의 본체이신 하나님은 그 성상 형상의 상대가 아담 해와이기 때문에 말이에요, 그 마음 안에 들어가게 되어 있었던 것입니다. 들어가서, 하나님과 아담 해와가 심신일체권을 이루는 거예요. 하나님이 타락하지 않고 완성한 인간의 마음과 같은 입장이 되고 인간은 하나님의 완성된 몸과 같은 입장이 되어서, 심신일체권에 서서 아담 해와와 더불어 결혼식을 하는 거예요. 그 결혼식이 실체적으로는, 평면적, 횡적으로는 아담 해와의 결혼식이지만, 그것이 종적으로는 하나님의 결혼식이 되는 것입니다. (256-86)
神様と人間が出会う愛の決着点
宇宙の根本 神人一体と愛の理想完成より抜粋
宇宙の愛の根本はどこでしょうか。神様です。神様の愛がどこに行って結合するかというときには、ここで論理的整理をどのようにするのかが問題です。神様がアダムとエバを造られて、二性性相を分立し、中和的存在になろうとするなら、何を中心として中和的存在になるのでしょうか。愛を中心として中和的存在になるのです。格位においては、男性的主体格をもったというのです。何を中心としてですか。愛を中心としてです。それを知らなければなりません。
それでは、神様はどのようになっていますか。アダムとエバは、二性性相の主体なので、体は蘇生であり、心は長成です。そして、この心の中に神様が臨在しようとされます。
それでは、アダムとエバの体と体が一つになり、心と心が一つになり、そうなれば心の一番底にあるものが一つになるでしょうか、ならないでしょうか。それは何ですか。神様が一つになるでしょうか、ならないでしょうか。神様は、どこで一つになるのですか。愛のために造られたのなら、神様がどこで人間と共に結合されるのですか。その場はどこですか。愛の場所だというのです。(194-64, 1989.10.15)
「原理」では、神様は無形の絶対的主体として、二性性相の中和的主体としていらっしゃる方だといいます。二性性相でいらっしゃる神様御自身の分性的実体としてアダムとエバを造っておかれ、彼らが成人して愛を中心として横的に連結するようになる時、縦的な立場で中心になろうとされたのです。それは何の話かといえば、アダムとエバが成熟すれば、神様の男性性稟はアダムの心の中に、神様の女性性稟はエバの心の中に入っていくというのです。 かといって、神様が分かれるのではありません。そのような二性性相の主体としていらっしゃる神様なので、アダムとエバの心の中に臨在することができるというのです。(138-247, 1986.1.24)
成熟したアダムとエバが、お互いに愛の因縁を結ぶことができるその時になれば、神様は二性性相になっているために、男性性相はアダムに臨在し、女性性相はエバに臨在するのです。神様が私たちの心と体の中に臨まれ、神様が結婚式をするのです。(143-236, 1986.3.19)
中央線は、その距離がすべて同じであり、角度がすべて同じです。長さがすべて同じです。そのようになれる中央の水平線は一つしかないのです。二つではありません。垂直も一つであり、垂直の中心点も一つであり、水平線が交差する中心点も一つです。その一つの位置に初めて神様の愛、軸の愛が連結するのです。そこで一つになってぶつかる日には、360度、四方に行くすべての力の作用がこの点を経るのです。このような愛の力が爆発すれば、男性と女性は完全に一つとなり、その中に神様が入っていかれるのです。
神様は二性性相になっているでしょう? 「原理」で論じている二性性相の主体としていらっしゃる神様は、どのような方ですか。二性性相の神様であると同時に、二性性相の中和的主体としていらっしゃいます。その主体の本質は何ですか。愛だというのです。絶対的愛だというのです。(136-37, 1985.12.20)
二性性相の実体圏は、真の愛により、神様の相対として立って神様に帰るのです。正、分、合です。一つだった性相と形状が分かれたのち、実体として再び会う、それがアダムとエバの祝福です。ここに神様も来て一つとなり、男性と女性も一つとなって、ここですべて統一されるのです。これが先生の偉大なみ言です。神様がこのように近いというのです。自分の心の底にいた神様を知るようになった、それ以上のことはありません。何の話か分かりますか。神様のその命令に従って、生涯、間違いない勝利の道を行かなければなりません。(250-109, 1993.10.12)
神様は、二性性相なので、神様の男性性相がアダムの心に入ってくるのです。それで、神様が内的な父になられるのです。神様が内的な父の位置に入ってこられるのです。コリント人への手紙を見れば、「あなたがたは神の宮であって、神の御霊が自分のうちに宿っていることを知らないのか」(コリントⅠ3:16)とあります。私たちの体を「神の宮」と言っています。私たちの体は、神様が臨在することのできる「神の宮」だと言ったのです。その「神の宮」という言葉は、正しいというのです。神様が二性性相の主体としていらっしゃるために、アダムは神様の男性性格、見えない性格を見える性格として現した存在です。
ですから、アダムは実体として現れた神様の体です。無形の実体が有形に実体化して、人類の父として立っているアダムの背後で、内的な父の立場に立つべき方が神様でした。(139-233, 1986.1.31)
本来、堕落していなければ、神様はアダムとエバの中に臨在することができたのです。二性性相の形状と性相の本体であられる神様は、その性相と形状の相対がアダムとエバなので、その心の中に入っていくようになっていたのです。入っていって、神様とアダムとエバが心身一体圏を成すのです。神様が、堕落せずに完成した人間の心のような立場になり、人間は神様の完成した体のような立場になって心身一体圏に立ち、アダムとエバと共に結婚式をするのです。その結婚式は、実体的、平面的で、横的にはアダムとエバの結婚式ですが、それが縦的には神様の結婚式になるのです。(256-86, 1994.3.12)
The point of settlement of love where God and humankind meet
Cheon Seong Gyeong
Book 11: The Root of the Universe
Chapter 2: Section 3.1
Where is the origin of love of the universe? It is God. The question here is how to put in logical order the idea of where God's love will settle. For God to become the harmonious being whose dual characteristics are separately represented in the form of Adam and Eve, created by Him, what should the harmonious being center upon? He should center on love and be in the masculine position of the Subject in relation to all. Centered on what? Centered on love. You must know this.
Then what would God be like? Adam and Eve are the subjects with dual characteristics, and so their bodies are external and their minds are internal. Therefore, God desires to reside in their minds.
If that is the case, when Adam's and Eve's bodies as well as their minds unite, would or would not that which is at the bottom of their bodies unite too? What would that be? Would God unite with them or not? Where would He unite with them? Since He created the organs for love, where would He come to unite with human beings? Where would that place be? It would be the place of love. (194-64, 1989.10.15)
The Unification Principle defines God as the incorporeal absolute Subject, the Subject with harmonized dual characteristics. As a being with dual characteristics, He created Adam and Eve with substantial bodies to reflect each of those characteristics. He intended to become the center in the vertical position when they were fully matured and connected to each other horizontally based on love. What this means is that when Adam and Eve reached full maturity, God's masculinity was to reside in Adam's mind, and His femininity in Eve's. This, however, does not mean that God is divided into two. Since He is the Subject Being of these dual characteristics, He can dwell in the minds of both Adam and Eve. (138-245, 1986.1.24)
When the fully mature Adam and Eve are able to form a mutual bond of love, God, who possesses dual characteristics, will repose His masculinity in Adam, and His femininity in Eve. He will be wedded by dwelling within their bodies and minds. (143-236, 1986.3.19)
The central line divides the road into equal distances, angles, and widths. There is only one line of equilibrium that can do this at the center, not two. There is only one perpendicular line with one central point on it, and only one central point that is crossed by the line of equilibrium. That one spot is where God's love, the axial love, is connected. On the day this love runs into and unites with this spot, all actions of power headed in all directions -- 360 degrees -- will pass through this point. Once such a power of love explodes, man and woman will completely unite, and God will enter their midst.
Doesn't God have dual characteristics? What would He be like, who is the Subject with dual characteristics as discussed in the Principle? He is a God with dual characteristics, and at the same time, the Subject with harmonized dual characteristics. What would be the essence of that Subject? It is love, absolute love. (136-37, 1985.12.20)
The substantial realm of the dual characteristics is intended to become God's partner and return to Him through true love. It is the origin-division-union action. The internal nature and external form, which were originally one, come together again substantially through the blessing of Adam and Eve. At this place where everything unites, God comes there to unite with man and woman, who are united. I've spoken these great words. God is that near to us. There is nothing better than coming to know God, who used to be at the depths of our minds. In accordance with His command, we should walk the path of victory unerringly throughout the course of our lives. (250-108, 1993.10.12)
Since God possesses dual characteristics, His masculinity is to enter Adam's mind. Thus, He becomes the internal Father. He comes into the position of the internal Father. In 1 Corinthians it is written, "Do you not know that you are God's temple?" It says our bodies are temples, wherein God can dwell. This is only too true. Since God exists as the Subject with dual characteristics, Adam is the visible representation of His invisible masculinity. Hence, Adam is God's body represented substantially. Behind Adam, the father of humanity and the substantiated corporeal form of the incorporeal being, God was meant to stand in the position of the internal Father. (139-233, 1986.1.31)
Originally, without the Fall taking place, God would have come to dwell in Adam and Eve. God is the being with the dual characteristics of external form and internal nature, and the objects of that external form and internal nature are Adam and Eve. It was God's intention to enter their minds and form the realm of oneness of mind and body with them.
God was to be in the position of the mind of the original and perfected human beings. Human beings were in the position of His perfected body, and in this realm of mind-body oneness He would get married through Adam and Eve. That wedding is substantially and horizontally Adam and Eve's marriage, but vertically it would be God's wedding. (256-85, 1994.3.12)
神與人相遇的愛的安著點
天聖經
第十一篇 宇宙的根本
第二章 人類的創造與愛的理想的完成
3) 神人合一以及愛的理想的成就
1. 神與人相遇的愛的安著點
宇宙的愛的根本在哪裡?在神那裡。神的愛將安著在何處?我們如何把這個問題的答案擺在邏輯的框架裡?神將祂的二性性相分立開來創造了亞當與夏娃,祂要如何成 為這二性的中和主體呢?此中和體應該以什麼為中心而存在呢?應該以愛為中心,而且對於整個被造世界則站在男性的主體立場。以什麼為中心?以愛為中心,你們 必須瞭解這一點。
那麼神持有怎樣的樣相呢?亞當與夏娃是具有二性性相的主體,所以,他們的身體是外的,心是內的,神則想要居住在他們心裡。
若是這樣,我們要問,亞當與夏娃兩人的體以及心什麼時候結合呢?他們身體下面的部位是不是也會結合呢?會是什麼呢?神會不會與他們結合呢?祂會在哪裡與他們結合呢?假如祂創造了愛的器官,那麼,祂會在哪裡與人類相會呢?那是什麼樣的地方呢?是愛的所在地。(l94–64, 1989.10.15)
統一原理說明神是沒有肉身的絕對主體以及二性性相的中和主體。作為一個二性性相的存在,祂創造了具有實體肉身的亞當與夏娃來反映自己的每一個二性性相,並且 盼望在他們個性完全成熟之後,以愛為基礎做橫的連結時,祂能夠成為縱的中心。這意思是說,當亞當與夏娃個性完成時,神的陽性格將居住在亞當心裡,祂的陰性 格則居住在夏娃心裡。然而,這並不是說神被分成兩個。由於祂是這二性性相的主體,所以可以同時臨在於亞當與夏娃兩人的心裡。(138–245, 1986.1.24)
當個性完成的亞當與夏娃可以形成一個愛的契合體時,具有二性性相的神將會把祂自己的陽性格安放在亞當身上,把自己的陰性格安放在夏娃身上,如此,通過臨在於他們的心與體時,祂的二性將得以合一。(143–236, 1986.3.19)
中 心線把路分成等距離、等角度與等寬,只有一條均衡線能夠在中心處做到這點,不是兩條;只有一條帶有中心點的垂直線,而且只有在這一個中心點上與此均衡線會 合。那一點是與神的愛,也就是縱軸愛形成連結的地方,而且當這愛與這中心點相會並結合的那一天,通往所有方向――即三百六十度角――的所有力的作用都會通 過這一點。這種愛的力一旦爆發,男人與女人就會完全結合,神也會進入他們當中。
神難道沒有二性性相嗎?正如原理中所論述的,作為具有二性性相的主體的神具有怎樣的樣相呢?祂是一個具有二性性相的神,同時是二性性相的中和主體,那樣的主體的本質會是什麼?是愛,絕對的愛。(136–37, 1985.12.20)
由二性性相形成的實體圈,被預定成為神的夥伴,並且通過真愛回歸到祂面前,這是正分合作用。原本是一體的內性與外形,通過亞當與夏娃的祝福再次實體地合為一 體;在這個所有存在合一的地方,神會去到那裡與已經合一的男人和女人合為一體。我講的這些都是很不得了的話,神離我們是那麼近。
沒有什麼能夠比認識到一向深藏在我們內心的神更美好的事了!我們應該按照祂的命令,在自己整個人生路程中毫無錯誤地行走勝利之路。(250–108, 1993.10.12)
由 於神具有二性性相,祂的陽性格應該進入亞當心裡,因此,祂成為內的父親,祂據有內的父親的立場,〈哥林多前書〉上寫著:「豈不知你們是神的殿?」意思是 說,我們的體是神的殿,神可以居住,這說得太正確了!由於神是以二性性相的主體立場而存在,所以,亞當是祂無形的陽性格的有形表徵。如此,亞當是神的體的 實體展現。無形的實體化為有形的實體,這就是亞當,在亞當背後,神本應站在內的父親立場。(139–233, 1986.1.31)
本來,若沒有發生墮落事件,神早就會居住在亞當和夏娃當中了。祂是具有外形與內性的二性性相存在,那外形與內性的對象就是亞當與夏娃,所以,本來的計畫就是讓祂進入他們心裡並且與他們形成心與體的合一圈。
神應該居於本然的完全人之心的立場,人類應居於已完成的祂的體之立場,而且在心體合一圈當中,祂可以通過亞當夏娃來成婚,從實體上以及橫向來看,那婚禮就是亞當與夏娃的婚姻,但縱地來看,那婚禮就是神的婚姻。(256–85, 1994.3.12)
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첫댓글 고맙습니다*^^*