NEW YORK - Rusland en de Verenigde Staten hebben hun onenigheid over de beschietingvan het hulpkonvooi bij Aleppo tot in de vergaderzalen van de Verenigde Natiesvoortgezet.
뉴욕-러시아와 미국은 UN회의에서 까지 알레포에서의 구호물자 호송차량 폭격 관련 불화를 들어냈다.
Vertegenwoordigers van de twee grootmachten wezen met de beschuldigendevinger naar elkaar voor de verantwoordelijkheid.
두개의 거대한 권력의 대표자들은 서로에게 책임을 돌리며 비난의 손가락을 가리켰다.
Rusland toverde woensdag in New Yorkplotseling een Amerikaanse drone in het gebied van het konvooi tevoorschijn.
수요일 뉴욕에서 러시아는 수송 지역에서 갑자기 미국 드론이 나타났다고 하였고
Het Witte Huis wees eerder de Russen ofSyriërs aan als veroorzaker van de ellende rond het konvooi.
화이트 하우스는 일전 러시아 또는 시리아가 수송대에 대한 불행의 처음부터 끝까지의 원인을 러시아 또는 시리아라고 가리켰다.
Aanvankelijk sloten de VS niet uit dat deSyrische luchtmacht de hand had in de fatale luchtaanval, maar inmiddels lijktWashington eerst en vooral de Russen verantwoordelijk te houden.
처음에는 미국은 시리아 공군이 그 치명적 공격에 대한 책임이 있음을 배제하지 않았으나 현재 워싱턴은 (시라아 공군의 가능성을 배재하고 있으며 ) 러시아가 첫번째로 그리고 가장 책임이 있다고 본다.
Het Amerikaanse ministerie van Defensiespreekt tegen dat er ten tijde van de aanval een bemand of onbemand Amerikaansvliegtuig in de buurt van de plek des onheils is geweest.
미 국방부 장관은 불행의 지역 주변에서 미국 유인기 또는 무인기에 대한 공격이 약 10회 있었다고 말했다.
De Russische minister Sergej Lavrov vanBuitenlandse Zaken nuanceerde de vijandigheden enigszins door te vragen om eenonafhankelijke onderzoekscommissie.
러시아 외부부 장관 세리게이 라브로프는 독립적인 조사위원회의 요구를 통해 얼마간 적대적인 뉘앙스를 보였다.
Bijzonderheden van zijn plan verstrekte hijniet. De VN kondigden eerder al een eigen onderzoek aan.
그는 자세한 계획에 대하여는 설명해 주지 않았다. 일전 이미 UN은 자신의 조사를 알렸다.
Lavrovs Amerikaanse ambtgenoot John Kerryverklaarde dat hij nog steeds mogelijkheden ziet de vijandelijkheden in Syriëte beëindigen.
라브로브의 미국 카운터파트인 존 케리는 여전히 시리아에서의 적대적 활동을 종결할 기회가 보인다고 설명했다.
Watzou helpen, aldus de minister, is het uitbannen van vliegverkeer boven het doorburgeroorlog getroffen Syrië.
장관에 따르면 내전중인 시리아의 항공교통의 금지가 도움이 될 수 도 있을 것 같다고 했다.
Dat laatste kwam meer in de buurt van de opzet van de bijeenkomst, namelijkonderzoeken of verdere wapenstilstand haalbaar is.
항공금지는 회의의 취지에 근접했다. 다시 말해 추가적인 정전을 이룰 수 있을지에 대하여 조사할 것이다.
De VN zelf hebben na de beschieting van hetkonvooi de hulp tot nader order moeten opschorten, maar maken inmiddelsaanstalten die te hervatten.
Un은 운송대에 대한 피격 이후 보다 자세한 지시가 있을 때까지 지원을 미루었으나 지금은 다시 시작할 준비를하고 있다.
ROTTERDAM - Vanwege gesjoemel met 30.000 liter vervuild water en het illegaaloverbrengen daarvan naar de Rotterdamse haven, heeft justitie woensdag eenboete van een half miljoen euro geëist tegen de Angolese tak van oliebedrijfBP.
로테르담 - 3만리터의 오염된 물과 함께 로테르담 항구로의 불법 운송 불법행위 때문에 법원은 수요일 150만유로의 벌금을 정유회사 BP의 앙골라 지사에 내렸다.
Tegen invoerder International Slop Disposal (ISD) eiste het OpenbaarMinisterie (OM) 250.000 euro boete.
수입업자인 ISD에 대해서도 검찰은 25만유로의 벌금을 요구했다.
Het afvalwater was afkomstig van eenboorplatform voor de kust van Angola. Het was te vies om daar te lozen en werddaarom naar Rotterdam gebracht.
오염된물은 앙골라 해안의 해양굴착에 의해 만들어졌다. 그것은 배수하기에는 너무나 더러워 로테르담으로 가져오게 되었다.
Dat had niet gemogen: afvalstoffen uit hetAfrikaanse land mogen Europa überhaupt niet in.
그것은 허락되지 않는다. 아프리카땅으로부터 오염물질은 전부 유럽 안으로 들어올 수 없다.
Angola is namelijk als een van de weinigelanden ter wereld geen partij bij een belangrijk verdrag over het vervoer vangevaarlijke stoffen, de Conventie van Bazel.
앙골라는 위험물질의 운송에 관한 중요한 조약인 바젤협약에 가입하지 않은 세계의 아주 적은 나라 중 하나이다.
“BP is een grote speler in de wereld van deoliewinning.
BP는 세계 굴지의 정유업체 하나이다.
Van een dergelijk bedrijf mag grondigonderzoek verwacht worden naar de juiste manier van transporteren en verwerkenvan afval'', stelde de officier van justitie.
그런 기업들은 위험물의 운송이나 쓰레기처리에 대한 올바른 방법에 대하여 철저하게 수사되어야 한다라고 법원의 관리가 말했다.
,,Een multinational moet alles op alles tezetten om zorgvuldig volgens de internationale, regionale en nationaleregelingen te handelen.''
다국적기업들은 국제적, 지역적, 국가적 규범을 따르는 것에 대하여 신중하게 노력해야 한다.
ISD bracht het vervuilde water met gehuurdeschepen naar een afvalverwerker.
ISD배들을 빌려 오염된 물을 오염처리공장으로 가져왔다.
Volgens justitie stond op de documenten eenmisleidende omschrijving van de lading en werden controles bewust omzeild.
법원에 따르면 화물에 대한 오기하여 서류를 속이고 의도적으로 조사를 회피하였다고 했다.
De directeur van het bedrijf moet wat deofficier betreft 240 uur werkstraf doen. Een werknemer hoorde 100 uur werkstraftegen zich eisen.
기업의 책임자는 관련된 기관에서 240시간의 노역을 해야만 한다. 종업원은 100시간의 노역이 구형되었다.
출처: www.telegraaf.nl