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아담이 낳은 해와 (독생녀)
어떠한 어려움이 있더라도 마리아는 예수의 갈 길을 가려 주고. 앞으로 하늘의 뜻을 품고 갈 예수인 만큼 내심으로 염려를 하면서 예수의 앞날에 대해 깊이 의논해야 했던 것입니다. ‘너는 어떠한 길을 어떻게 가야 할 것이냐?' 하면서 어머니와 자식간에 서로서로 숨은 가운데 공작을 하면서라도 뜻을 이룰 수 있는 길을 개척해야 했던 것입니다. 이러한 면에서 마리아는 예수의 갈 길을 가려 주는 책임을 하지 못했다는 것입니다. (39-84)
(근본복귀 1971.1.10 한국 강릉교회)
그러면 해와가 어떻게 나와야 하느냐? 창조원칙에 의해 해와는 아담을 통해서 지어져야 합니다. 예수는 마리아를 통해서 태어났지만 해와가 태어나는 데는 그런 원칙이 없습니다. 해와가 종의 입장에 탕감복귀하려면 예수가 아담을 복귀완성한 후에 예수로 말미암아 지음받아야 된다는 것입니다. 본래부터 해와는 아담으로 말미암아 지어졌기 때문에 복귀된 해와도 아담을 대신한 예수를 중심삼아 가지고 지어져야 합니다. 그러면 예수를 중심삼고 복귀된 해와를 짓는 데에 누구의 협조를 받아야 되느냐? 천사장의 협조를 받아야 됩니다. 그런데 남자 천사장의 협조를 받으면 안 됩니다. 왜냐? 남자 천사장으로 말미암아 해와를 잃어버렸기 때문에 복귀노정에 있어서는 남자 천사장의 협조를 받아 가지고는 안 되는 겁니다. 여자 천사장의 협조를 받아야 됩니다. 그래야 해와가 창조 될 수 있는 것입니다. 여기에서 타락한 해와를 누가 복귀해야 하느냐면, 아담이 책임지고 복귀해야 됩니다. 즉, 예수 자신이 해야 된다는 것입니다. 여자 천사장의 협조를 받아 가지고 예수의 상대적 존재 해와를 창조해야 된다는 것입니다. 그러기 위해서는 마리아가 먼저 예수님과 하나되어야 합니다. 마리아가 예수님의 뜻을 중심삼고 예수님과 하나되어야 합니다. (38-68~69)
(통일기반 확보를 위하여 1971.01.01 한국 전본부교회)
본래 마리아는 하늘의 생활적인 규범을 중심삼고 종의 몸으로서 아들이 갈수 있는 하늘의 규범을 세워야 되고, 딸이 갈 수 있는 하늘의 규범을 세워야 했습니다. 그 다음에는 하나님의 왕자 앞에 있어서 왕녀로서 계대를 이을 수 있는 접붙임을 받아야 했습니다. 그 접붙임을 받는 것은 아담의 몸을 통해서 해와가 창조된 것과 마찬가지로 예수님의 뜻과 예수님의 사상과 예수님의 소원에 마리아가 일치되어 복귀되는 것입니다. 마리아에게는 이런 일을 심고 거두어야 할 책임이 있었습니다. (38-204)
(해원성사 1971.01.03 (일), 한국 전본부교회)
예수도 世上에 誕生할 때에 하나님으로부터 童貞女마리아로 부터 誕生케하심이였다. 이도 亦是 하나님의 사탄한테 童貞女 해와를 빼앗꺼서 墮落식켜스니 하나님도 定婚한 요셉을 한 相対을 두고 빼앗섰서 第二次 아담 예수로 誕生케 함이다. 이때 対像的으로는 요셉과 마리아는 根本 아담 해와가 墮落時에 未成婚에 한 事実的立場에 사탄 빼앗스니 그와같은 原理로서 빼앗는 樣으로 하나님은 童貞女한테 受胎케함에 根本意義를 알러야 한다. 하나님 親히 灵으로 빼앗샀스니 예수는 肉으로 또 그 根本原理를 復帰하여야할 意義를 갓고 있슴인데 마리야 不順応 함으로 뜻 未成事로써 예수앞에 難奌의 始作를 보게 되였다.
(원리원본 제2권 P229~230)
근본목적완성(根本目的完成)하는 실체(實體)인데 그것은 그 모친(母親)과 합(合)하여서 만이 성립(成立)되는 근본의의(根本意義)있다는 것을 보여줌이었는데 처자(妻子)가 합(合)하는 일이 없으면 뜻 성사(成事) 못하고 예수는 죽음死은 십자가(十字架)의 죽음死있다는 예고적(豫告的) 사실(事實)을 표시(表示)함이었다. 그런고로 이스라엘 장자(長子)로 성사(成事)하느냐 못하느냐 하는 문제(問題)가 모세가 살아야生만 될 것이었는데 모세 한 생명(生命)은 전(全)이스라엘의 대신생명(代身生命)이고 전 이스라엘의 대신(代身) 존재(存在)라고 할 수 있는 존재(存在)였다. 이 모세에게 있어서 할례(割禮) 없으면 모세는 물론(勿論)이고 전(全)이스라엘 백성(百姓)도 전부(全部) 사망(死亡)하는 표시적(表示的) 행례(行例)였다.
그런고로 모세 처자(妻子)가 할례(割禮)가 있었기에 살게 된다는 것은 예수님이 오셔서 생사(生死)의 중요문제(重要問題)를 우좌(右左)하는 근본문제성사(根本問題成事)의 책임(責任)을 표시한 바다. 이 입장(立場)에서 모세 처자(妻子) 합(合)함의 큰 승리적(勝利的) 조건(條件)의 성립(成立)을 봄이었다. 이 뜻을 세우지 못하였으면 모두 실패(失敗)할 수 있는 곤란難한 문제(問題)이었다. 그런고로 이 한 모세의 처자(妻子)의 한 할례(割禮)가 전(全) 택(擇)한 백성(百姓)에게 대(對)한 장자(長子)의 명분(名分)을 완성(完成)하게 하는 근본자체(根本自體)가 즉(卽) 할례(割禮)였다.
이와 같이 예수님도 오셔서 모친(母親)과 합력(合力)하여 할례성사(割禮成事)의 뜻을 성사(成事)하여야 할 것이었으나 예수 이 뜻을 못 성사(成事)한 실패적(失敗的) 근본(根本)이었음은 누구나 아는 사실(事實)이다. 그런고로 모친(母親) 뜻 받들지 못하였기에 예수는 모친(母親)에게 대(對)하여 갈릴리 가나에서 이적(異蹟)을 볼 적에 여인(女人)이여하신 말씀의 근본의의(根本意義)가 있음이라. 그에 모친(母親) 대(對)하여서 여인(女人)이여 너와 나와 무슨 상관(相關)이 있는가 한 말씀 등등(等等)의 시작(始作)은 예수는 뜻 성사(成事)의 제일(第一) 시작(始作)의 실패(失敗)를 가져오게 되었기 때문이다. 그것이 십자가(十字架) 상(上) 죽음死의 시작(始作)의 연관성(聯關性)을 가지게 되었다. 즉(卽) 모세가 하나님 앞에 뜻 성사(成事)할 수 없는 자기(自己) 삶生을 가지지 못한 것과 한가지 사실(事實)이었다. 이와 같이 하나님이 하시는 노정(路程)의 숨어 있는 원리목적(原理目的)을 누가 알 수 있으랴.
(원리원본 3-2-2 아브라함부터 예수까지 섭리(攝理)하신 근본의의(根本意義))
문중에서도 예수를 받아들이지 못하는 입장에 섰기 때문에, 비참한 운명길에 서서 외지에 나가 자리를 잡아서 외적으로부터 재탕감해 가지고 종족을 복귀하고 민족을 복귀하기 위해 나선 것이 예수가 십자가에 죽게 된 동기라는 것입니다. 남의 피를 받아 난 사생아하고 누가 하나되려고 그래요? 만일에 요셉과 마리아만 잘했다면 일가 친척과 사돈의 팔촌들 가지고 70문도, 120문도를 세울 수 있었을 것입니다. 그렇게 되면, 일족이 전부 다 하나님편이 되기 때문에 예수는 가만히 앉아서 가정을 이루어 아이만 낳으면 되는 거예요. 모자 협조를 했으니 부녀 협조할 수 있는 기반만 되면 뜻은 자연히 이루어 진다구요. 그럴 거 아니예요? (47-201)
(우리 가정의 갈 길 1971.08.28 한국 청평수련소)
アダムから創造されるエバ (独り娘)
どんな困難があったとしても、マリアはイエスの行く道を整えてあげ、これから天の御旨を抱えて行くべきイエスである故、内心心配しながらイエスの未来に対して深く相談しなければならなかったのです。「あなたはいかなる道を、どのように行かなければならないのか」と言いながら、母と息子の間に互いに深い関係で密かに工作をしながらも、御旨をなすことができる道を開拓しなければならなかったのです。しかし、このように、マリアはイエスの行くべき道を分別してあげる責任を果たすことができなかったのです。(39-84)
(根本復帰 1971年1月10日韓国・江陵教会)
ではエバは、どのように現れなければならないのでしょうか。創造の原則によって、エバはアダムを通して造られなければなりません。イエス様はマリヤを通して生まれましたが、エバが生まれるに当たっては、そのような原則はありません。エバが僕の立場で蕩減復帰しようとするならば、イエス様がアダムを復帰完成したのちに、イエス様によってつくられなければならないのです。そもそもエバはアダムによってつくられたので、復帰されたエバもアダムの代わりであるイエス様を中心としてつくられなければなりません。それならばイエス様を中心として、復帰されたエバをつくる際には誰の協助を受けなければならないのでしょうか。天使長の協助を受けなくてはいけません。ところが男性の天使長の協助を受けてはいけません。なぜでしょうか。男性の天使長によってエバを失ったので、復帰路程においては男性の天使長の協助を受けてはいけないのです。女性の天使長の協助を受けなければなりません。そうしてこそ、エバが創造されるのです。ここで、堕落したエバを誰が復帰するべきかというと、アダムが責任を取って復帰しなければなりません。つまりイエス様御自身がしなければならないのです。女性の天使長の協助を受けて、イエス様の相対的存在であるエバを創造しなければならないのです。そのためには、マリヤが、イエス様のみ旨を中心としてイエス様と一つにならなければならないのです。 (38-68~69)
( 統一基盤確保のために 1971年1月1日 韓国・前本部教会)
本来マリアは、天の生活的な規範を中心として、僕の身で息子の行ける天の規範を立てなければならず、娘の行ける天の規範を立てなければなりませんでした。その次には、神様の王子の前において、 王女として代を継ぎ得る接ぎ木をされなければなりませんでした。その接ぎ木されるとは、アダムの体を通して、エバが創造されたように、イエス様のみ旨とイエス様の思想とイエス様の願いに、マリアが一致して復帰されると言うことです。マリアにはこのようなことを植えて、刈り入れるべき責任がありました。(38-204)
( 解寃成事 1971年1月3日 韓国・前本部教会)
イエスもこの世に誕生する時に神様により処女マリアから誕生するようにされた。これもやはり神様がサタンにより処女エバを奪われ堕落させられたので、 神様も婚約者のヨセフの相対者を奪い、第2アダムのイエスを誕生させた。 この時対象的にはヨセフとマリアは根本的にアダムとエバが堕落の時に未婚であったと言う事実の立場でサタンが奪っていったので、同じ原理から奪うという形で神様は処女を受胎させると言う根本意義を知らなければならない。神様自ら霊的に奪ったので、イエスは肉的にその根本原理を復帰しなければならない意義を持っていたのだが、マリアが従順でなかったため、み旨を成就することが出来ず、イエスの前に難しい問題が見え始まるようになった。
(原理原本 第2巻 P229~230)
根本目的を完成する実体なのだが、それは彼の母親と一体となることのみ成立できる根本意義があると言うことを見せることであった。親子が一つとなることなしに、み旨成就は成されず、イエスの死が十字架による死となる恐れがあると言うことを予告する事実を表示するものであった。したがって、イスラエルの長子として立つことができるか否かという問題はモーセが生きることだけであったが、モーセの一生命は全イスラエルの命の代わりであり、全イスラエルの代わりの存在であると言えるものであった。このモーセにおいて、割礼がなければモーセはもちろん、全イスラエルの民も全員死亡するという表示的な行為であった。
したがって、モーセ親子の割礼があって生きることができたということは、イエス様が来られて、生死の重要問題を左右する根本問題成就の責任を表示するものである。この立場からモーセ親子が一つとなるという大きな勝利的条件の成立と見るのである。このみ旨を成就できなかったなら、全てを失敗するという難問題であった。
したがって、このモーセ親子の割礼が選ばれし民、全てに対する長子としての名分を完成させる根本(自体)が、即ち割礼であった。
このようにイエス様も来られ、母親と一つとなり、割礼成就のみ旨を成さなければならなかったのだが、イエスがこのみ旨を成就できなかったことによって(み旨成就を)失敗する根本であったことは誰もが知る事実である。したがって母親がみ旨を受け入れることができず、イエスは母親に対して、ガリラヤのカナ(の結婚式)で奇跡を見せた時、(母親に対して)「女人よ」と言われたみ言の根本意義があるのである。彼の母親に対して「女人よあなたと私と何の関係があるのか」と言われたみ言などの始まりは、イエスのみ旨成就の最初の失敗を(母親が)もたらしたからである。それが十字架上での死への始まりとの関係性をもたらすことになったのである。即ち、モーセが神様の前に、み旨を成就できず、自身の生を維持できなかったのと同じ事実であった。このように、神様のなされる路程に隠された原理目的を誰が知ることができようか。
(原理原本 3-2-2 アブラハムからイエスまで摂理された根本意義)
氏族の中でもイエスを受け入れることができない立場に立ったために、悲惨な運命の道に立って、外地に出て定着して、外から再蕩減をして、氏族を復帰し、民族を復帰しなければならなかったことが、イエスが十字架で亡くなった動機となったのです。他の人の血を受けて生まれた私生児と、誰が一つになろうとするでしょうか。万が一、ヨセフとマリアが良くしたならば身内、親戚と姻戚の八寸までも、七〇人門徒、一二〇人門徒を立てることができたでしょう。そのようになれば、一族はすべて神側に立てられたために、イエスは何もしないで静かにいて家庭をなして子供さえ生めばいいのです。母子協助をしたので、父女協助をすることのできる基盤さえできれば、御旨は自然になされるのです。(47-201)
(我が家庭のいく道(後編)1971年8月28日清平修練所)
Eve born to Adam (Begotten daughter)
(Automatic translation)
No matter what difficulties there are, Mary covers the path for Jesus. She had to deeply discuss the future of Jesus, as she was deeply concerned that Jesus was the one who would carry the will of heaven in the future. ‘What path should you take and how?’ She had to pioneer a path to achieve her will, even if it meant working together in secret between her mother and her children. In this respect, Mary says that she failed to take responsibility for clearing the way for Jesus. (39-84)
(“Fundamental restoration” 1971.1.10 Gangneung Church, Korea)
Then how should Eve come out? According to the creation principle, Eve had to be created through Adam. Jesus was born through Mary, but there was no such principle for Eve's birth. She said that in order for Eve to be restored to her servant position through indemnity, she must be created by Jesus after Jesus completed restoring Adam. Since Eve was originally created by Adam, the restored Eve should also be created centering on Jesus, who replaced Adam. Then whose cooperation should we receive in creating a restored Eve centered on Jesus? You must receive the cooperation of the archangel. However, you must not receive the cooperation of a male archangel. because? Because Eve was lost because of the male archangel, the journey of restoration cannot be done with the cooperation of the male archangel. You must receive the cooperation of a female archangel. Only then can Eve be created. Here, as to who should restore the fallen Eve, it is Adam who takes responsibility for the restoration. In other words, Jesus himself must do it. With the cooperation of the female archangel, we must create Eve, the relative being of Jesus. In order to do this, Mary must first become one with Jesus. She believes that Mary must center on the will of Jesus and that she must become one with Jesus. (38-68~69)
(“To secure a foundation for unification” January 1, 1971
Korea Headquarters Church)
Originally, Mary, as the body of her servant, centered on heaven's living standards, and had to establish heavenly standards for her son to go to, and heavenly standards for her daughter to go to. She then had to be in the presence of the Prince of God so that she could be grafted to carry on her lineage as a princess. Just as Eve was created through Adam's body, receiving the graft means that Mary is restored by becoming aligned with Jesus' will, Jesus' thoughts, and Jesus' wishes. Mary had the responsibility to sow and reap these things. (38-204)
(“Liberation Sacrament” January 3, 1971 Korea Headquarters Church)
When Jesus was living in the world, God allowed him to be born from the noble woman Mary. Just as God's Satan stole Eve, a wealthy woman, and destroyed her, God also stole Joseph, whom he had married, for a moment, and gave him birth as Adam and Jesus in Chapter 2. At this time, Joseph and Mary were the foundation of Adam and Eve when they first got married, and were taken away by Satan. Based on that original principle, God intended to give the foundation to rich women as a means of taking away. You must know righteousness . It was taken away by God's will. Jesus had the will to restore the original principle with his flesh, but through Mary's refusal to do so, she was able to see the creation of a relationship before Jesus as an act of new will.
(Original Principles Volume 2 P229-230)
He is an entity that completes his fundamental purpose, and that is to show that there is a fundamental meaning that can only be achieved by becoming one with his mother. It was meant to foretell the fact that the will of God cannot be fulfilled unless the parent and child become one, and that there is a risk that Jesus' death will be the death of a cross. Therefore, the question of whether or not he could stand as the firstborn son of Israel was only for Moses to live, but it can be said that Moses' one life was a substitute for the life of all Israel, and that he existed in place of all Israel. It was something. For Moses, it was an act to show that without circumcision, not only Moses but all the people of Israel would die.
Therefore, the fact that Moses and his son were able to live because of their circumcision indicates the responsibility of Jesus to come and fulfill the fundamental problem that determines the important issues of life and death. From this standpoint, it can be seen as a major victory for Moses and his son to become one. The problem was that if this will could not be fulfilled, everything would fail.
Therefore, the circumcision of Moses and his son was the basis (in itself) of completing the chosen people's duty as the firstborn to all.
In this way, Jesus also had to come, become one with his mother, and fulfill the will of circumcision, but because Jesus could not fulfill this will, he failed (fulfilling the will). It is a fact that everyone knows that this was the root cause. Therefore, when his mother was unable to accept God's will, Jesus said to his mother, "Woman," when he performed a miracle at Cana of Galilee. There is a fundamental meaning of the Word. The beginning of God's words to his mother, ``Woman, what have you to do with me?'' was because (her mother) caused the first failure in fulfilling Jesus' will. . This led to a connection with the beginning of death on the cross. In other words, it was the same fact that Moses was unable to fulfill God's will and maintain his own life. In this way, who can know the principle purpose hidden in God's course?
(Original Principles 3-2-2
The fundamental meaning of providence from Abraham to Jesus)
Because they were in a position where even their own family could not accept Jesus, they stood on a path of miserable destiny, went abroad, settled down, and set out to restore the tribe and the nation by re-indemnifying the external enemy, which was the motive for Jesus' death on the cross. Who wants to become one with an illegitimate child born from someone else's blood? If Joseph and Mary had done well, they would have been able to build 70 or 120 temples with their relatives and in-laws. If that happens, the entire family will be on God's side, so all Jesus has to do is sit back, start a family, and have children. Since he cooperated with his mother, if there is a foundation for father and daughter to cooperate, his will will naturally come true. Isn't that true? (47-201)
(“Our Family’s Path” July 28, 1971 Korea Cheongpyeong Training Center)
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첫댓글 고맙습니다*^^*