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98. Evidence of Zechariah pleading. Chapter 2. The things that Zion would sing and be pleased with, the measuring line.(Zech.2:1-13)
98. 스가랴 변론 증거. 2장. 시온이 노래하고 기뻐할 일, 척량줄.(슥2:1~13)
# measuring line, one person, one boy, fire castle, singing and rejoicing, world unification #
# 척량줄, 한 사람, 한 소년, 불성곽, 노래하고 기뻐할 일, 세계 통일 #
This chapter shows that when we show the work of measuring the desolate Jerusalem, God himself becomes a fire-fortress and glorifies in it.
본장은 황폐됐던 예루살렘을 척량하는 일을 보여줄 때에 하나님께서 친히 불 성곽이 되시며 그 가운데서 영광이 되신다고 하셨습니다.
* Important verse: 10. Sing and rejoice, O daughter of Zion: for, lo, I come, and I will dwell in the midst of you, saith the LORD.
* 요절: 10절. 여호와의 말씀에 시온의 딸아 노래하고 기뻐하라 이는 내가 임하여 네 가운데 거할 것임이니라.
* The explanation) Because God is with us, many nations belong to the Lord and unify the world.
* 강해) 하나님께서 함께 하시므로 많은 나라가 여호와께 속하고 세계를 통일한다는 것입니다.
* Zech.2:1~5. I lifted up mine eyes again, and looked, and behold a man with a measuring line in his hand. Then said I, Whither goest thou? And he said unto me, To measure Jerusalem, to see what is the breadth thereof, and what is the length thereof.
And, behold, the angel that talked with me went forth, and another angel went out to meet him, And said unto him, Run, speak to this young man, saying, Jerusalem shall be inhabited as towns without walls for the multitude of men and cattle therein: For I, saith the LORD, will be unto her a wall of fire round about, and will be the glory in the midst of her.
* 슥2:1~5. 내가 또 눈을 들어 본즉 한 사람이 척량 줄을 그 손에 잡았기로 네가 어디로 가느냐. 물은즉 내게 대답하되 예루살렘을 척량하여 그 장광을 보고자 하노라 할 때에 내게 말하는 천사가 나가매 다른 천사가 나와서 그를 맞으며 이르되 너는 달려가서 그 소년에게 고하여 이르기를 예루살렘에 사람이 거하리니 그 가운데 사람과 육축이 많으므로 그것이 성곽 없는 촌락과 같으리라. 여호와의 말씀에 내가 그 사면에서 불 성곽이 되며 그 가운데서 영광이 되리라.
* The explanation) It is God who has abandoned it at any one time but restores and work it greatly. Even at the end of Christianity, when the truth and the spiritual world were confused, God was responsible and taught that there would be absolute protection as well as a church as a complete church with the plummet of the Word.
The Temple of Jerusalem was devastated and measured again. As such, the church must come out to the end of humanity, but they can not go to the new era with a commentary written by adults(the pastor, Dr), plummet will have to come back and repair the boys.
Adults ruin and a new servant boy(12 years old) comes out. Adults are told that they are against the true prophecy, and that the boy is listened true prophet. This is not because of the elders(pastors, elders, evangelists), but the candlestick churches establish as new thing boys.
It is a new servant, not an old man who has received the end of the world of the Gospel. The appearance of an apostasy to Zechariah during the restoration of the temple means that it is not a present church, but establish a new candlestick church through the boy. When the Church of the Old Testament ends and the church of grace commences, there are twelve apostles as boys. Is not the 12th Apostle(120 Saints) in Pentecost in attic Mark’s attained work and the church was made? It is such a work.
The Church of the New Testament also scatters in order to restore it, because the spirit world is a mixture of confusion and truth, and there is no search for a true church, We should not have to look at the measure, so we measure it as a plumb line to restore it.(Revelation.11:1).
If you receive the Holy Spirit and regenerate, and you can not restore Lord’s image, there is no difference from cattle. It was occupied by the apostasy demon. Now it is impossible to be a remaining servants, remnant people, remaining church in the tribulation of judgment unless it is the absolute work of the protection of God in the candlestick church.
* 강해) 아무리 한 때는 버렸으나 다시 크게 역사해서 회복시켜 주는 하나님이십니다. 예루살렘을 향하여 역사하시던 그와 같이 기독교 종말에도 아무리 교회가 진리와 영계가 혼선되었다 하여도 하나님은 책임지고 다시 말씀의 다림줄로 교회를 완전한 교회로 이루어 놓으시는 동시에 절대적인 보호가 있을 것을 가르쳤습니다.
예루살렘 성전이 황폐화 됐으니 다시 척량했습니다. 그와 같이 인간 종말에 다시 교회가 나와야 하는데 어른들이(목사, 박사) 쓴 주석으로 새 시대 못 가고 다시 다림줄이 나타나서 소년들을 복구해야 합니다.
어른들이 망치고 새로운 종 소년(12살)이 나옵니다. 어른들은 참 선지 반대하고 소년은 참선지 말 들었는데 이것은 어른들로(목사, 장로, 전도사) 말미암아 촛대교회가 나오는 것이 아니고 새일 소년들로서 촛대교회를 세운다는 것입니다.
새로운 종인데 말세 복음의 다림줄을 받은 지 오래된 사람이 아니라는 것입니다.
성전 복구 때에 스가랴에게 묵시가 나타난 것은 현 교계가 아니고 소년으로 새로운 촛대교회를 세운다는 뜻입니다. 구약 교회가 끝나고 은혜 교회가 시작될 때 마치 소년 같은 자들이 12사도입니다. 오순절 마가 다락방 12사도(120 성도)가 역사해서 교회가 이루어진 것 아닙니까. 그와 같은 역사입니다.
신약 교회도 영계가 혼선, 진리가 혼선되어 참된 교회 찾아도 없으니 척량해 보지 않고는 안 되겠기에 복구하기 위해 다림줄로 척량합니다.(계11:1).
성령을 받아 중생 받고 주의 형상을 회복하지 못하면 육축과 다름이 없습니다. 타락한 마귀로 인하여 점령당한 것입니다. 이제는 촛대교회에 절대적인 하나님의 보호역사가 아니면 심판의 환란에서 남은 종, 남은 백성, 남은 교회가 될 수 없습니다.
@ And the LORD will create upon every dwelling place of mount Zion, and upon her assemblies, a cloud and smoke by day, and the shining of a flaming fire by night: for upon all the glory shall be a defence.(Is.4:5)
@ 여호와께서 그 거하시는 온 시온산과 모든 집회 위에 낮이면 구름과 연기, 밤이면 화염의 빛을 만드시고 그 모든 영광 위에 천막을 덮으실 것이며(사4:5).
@ And now go to; I will tell you what I will do to my vineyard: I will take away the hedge thereof, and it shall be eaten up; and break down the wall thereof, and it shall be trodden down:(Is.5:5)
@ 이제 내가 내 포도원에 어떻게 행할 것을 너희에게 이르리라 내가 그 울타리를 걷어 먹힘을 당케 하며 그 담을 헐어 짓밟히게 할 것이요(사5:5).
& About measuring Jerusalem (Zech.2:1-2)
& 예루살렘을 측량하는 일에 대해 (슥2:1-2)
There are three principles that have shown us to measure the desolate Jerusalem to lay the ground again.
황폐한 예루살렘을 다시 지대를 놓기 위하여 측량하는 일이 보인 것은 다음과 같은 3대 원리가 있습니다.
1) Just as there is surveillance in the corruption, Just as there is measures again, the church must erect a new foundation of plummet as a word of prophecy, just as the church is utterly truth and the spirit world is confused in the end of the day.
1) 부패한 곳에 다시 측량이 있는 것과 같이 종말에 교회가 극도로 진리가 혼선되고 영계가 혼선된 교계를 다시 지대를 놓듯이 예언의 말씀인 다림줄로 완전한 새로운 터를 닦아야 된다는 것입니다.
2) The foundation is that there were measure Just like the complete building was established, the church of candlesticks is the beginning of the truth because there is a work of accurate plummet without any addition and subtraction.
2) 지대란 것은 측량한 것이 있으므로 완전한 건축이 설립된 것과 같이 촛대 교회는 진리가 조금도 가감 없는 정확한 다림줄의 역사가 있음으로야 시작이 된다는 것입니다.
3) The measure has taught us a starting point in the exercise of rights. All rights exercises for architecture are the events of measuring. Therefore, he taught that the right to restore corrupt Jerusalem is to be done only as a work of the end times, that is, the exercise of rights, as begin commanded by Cyrus's kingship.
3) 측량이라는 것은 권리 행사에 시발점을 가르친 것입니다. 건축에 대한 모든 권리 행사가 측량의 행사입니다. 그러므로 부패된 예루살렘을 복구하라는 권리를 고레스의 왕권에 명령 시작된 것과 같이 종말의 역사가 즉 권리 행사의 역사로만해서 된다는 것을 가르친 것입니다.
* Zech.2:6~8. Ho, ho, come forth, and flee from the land of the north, saith the LORD: for I have spread you abroad as the four winds of the heaven, saith the LORD. Deliver yourself, O Zion, that dwells with the daughter of Babylon. For thus saith the LORD of hosts; After the glory hath he sent me unto the nations which spoiled you: for he that touched you touched the apple of his eye.
* 슥2:6~8. 여호와의 말씀에 내가 너를 하늘의 사방 바람 같이 흩어지게 하였거니와 이제 너희는 북방 땅에서 도망할 찌니라. 나 여호와의 말이니라. 바벨론 성에 거하는 시온아 이제 너는 피할 찌니라. 만군의 여호와께서 이같이 말씀하시되 너희를 노략한 열국으로 영광을 위하여 나를 보내셨나니 무릇 너희를 범하는 자는 그의 눈동자를 범하는 것이라.
* The explanation) God once made Zion in the city of Babylon, that is, when he took Babylon and struck Jerusalem, he gave Babylon liberty and protected it as a pupil of the eye.
Although they believed in the prophets in their personal faith, they were scattered and become captives, but they came from Babylon with the command of the crown of the east Cyrus, it is a group.
When it comes out today, it protects like a pupil. If a few people come out, do not join them. It is the will of God that went to Babylon, and the will of God to bring it out. Until this time, we take out what is hidden in Babylon and send it to a new age as a group. Until now, there has been a pure grain in a Babylon in the world, but now the gather must come out separately. If you do not come out, you can not do it. Pioneering servants are protected like pupils.
* 강해) 하나님은 한 때는 바벨론 성에 시온이 있게 한 것은 바벨을 들어서 예루살렘을 치는 일을 한 것이지만 바벨론을 쳐 없이 할 때는 바벨론에서 해방을 주어서 눈동자 같이 아껴 준다는 것입니다. 포로가 되어 흩어져 개인적인 신앙에서 선지서를 믿고 있었지만은 동방 고레스 왕권의 명령으로 바벨론에서 나와서는 단체입니다.
오늘도 나오라 나오면 눈동자 같이 보호합니다. 몇 사람이라도 나오면 동참하지 말고 나오면 아낍니다. 바벨론에 간 것도 하나님의 뜻이요 나오게 한 것도 하나님의 뜻인데 이때까지는 바벨론에서 숨어 지내는 것을 꺼내어 한 단체 이루어서 새 시대 보냅니다. 이제까지는 바벨적인 세상에 알곡이 있었지만은 이제는 일곡은 따로 나와서 모여야 합니다. 나오지 않으면 도저히 안 되는 것입니다. 선구적인 알곡의 종들은 눈동자 같이 보호해 주는 것입니다.
@ For Jerusalem is ruined, and Judah is fallen: because their tongue and their doings are against the LORD, to provoke the eyes of his glory.(Is.3.8)
@ 예루살렘이 멸망하였고 유다가 엎드러졌음은 그들의 언어와 행위가 여호와를 거스려서 그 영광의 눈을 촉범하였음이라(사3:8).
* Zech.2:9~11. For, behold, I will shake mine hand upon them, and they shall be a spoil to their servants: and you shall know that the LORD of hosts hath sent me. Sing and rejoice, O daughter of Zion: for, lo, I come, and I will dwell in the midst of you, saith the LORD.
And many nations shall be joined to the LORD in that day, and shall be my people: and I will dwell in the midst of you, and you shall know that the LORD of hosts hath sent me unto you.
* 슥2:9~11. 내가 손을 그들 위에 움직인즉 그들이 자기를 섬기던 자에게 노략거리가 되리라 하셨나니 너희가 만군의 여호와께서 나를 보내신 줄 알리라. 여호와의 말씀에 시온의 딸아 노래하고 기뻐하라 이는 내가 임하여 네 가운데 거할 것임이니라. 그 날에 많은 나라가 여호와께 속하여 내 백성이 될 것이요 나는 네 가운데 거하리라 네가 만군의 여호와께서 나를 네게 보내신 줄 알리라.
* The explanation) At one time, the enemy was plundered, but God destroyed his enemies and God is with them, so that many nations belong to Jehovah and unify the world. When we come out of Babylon, God is with us, a new era is coming when the Northern powers are destroyed. You must come out and God will be with you, God will triumph together.
If you stand apart, God will come together, protect and win. If you want to be a church where God is with you, you will come and join us, he will give you the world unification kingship.
If we come out of Babylon, we will conquer those who are under the pressure with God, and we will be in a new era.
* 강해) 한 때는 원수에게 노략을 당하는 일이 있었지만 하나님은 원수를 멸하는 동시에 하나님께서 함께 하시므로 많은 나라가 여호와께 속하고 세계를 통일한다는 것입니다. 바벨론에서 나오면 하나님께서 함께하시니 북방 세력을 쳐 없애고 새로운 시대가 옵니다. 반드시 나와야 하나님께서 함께하시니 승리합니다.
따로 나오면 하나님께서 함께하시고 보호하시고 이기게 해 주십니다. 하나님께서 함께 하는 교회가 되려면 나와야 함께 해주니 세계 통일 왕권 주겠다는 것입니다.
우리가 바벨론에서 나오면 하나님께서 함께하므로 우리가 오히려 압박 받던 자를 정복하고 새 시대를 이룬다는 것입니다.
* Zech.2:12~13. And the LORD shall inherit Judah his portion in the holy land, and shall choose Jerusalem again. Be silent, O all flesh, before the LORD: for he is raised up out of his holy habitation.
* 슥2:12~13. 여호와께서 장차 유다를 취하여 거룩한 땅에서 자기 소유를 삼으시고 다시 예루살렘을 택하시리니 무릇 혈기 있는 자들이 여호와 앞에서 잠잠할 것은 여호와께서 그 성소에서 일어나심이니라 하라 하더라.
* The explanation) When a man in ancient Babylon came together in Babylon when he restored Jerusalem, he restored the temple through this organization. You have to come out to be my property and fulfill my will. When you come out and join together, I will reunite the world through you through them, who can not speak and is silent.
We can unite a few people and get up. When they restored the temple in Jerusalem, they came out of Babylon and recovered by fighting their life. This is the end of the Old Testament and the end of the New Testament. God is always the god of truth, and it is done in the old days when it is seen, prophesied, recorded, and when work happens.
No matter how we are regenerated and liberated, we must do what we do. If you are released to the devil, you must fight to the end.
You believe in Jesus, and when you negotiate with the Gentiles north, you will perish. In the past, Solomon's negotiations destroyed the 10 tribes, and in Hezekiah's negotiations, they were destroyed in Jerusalem.
The work of God does not happen through many people, but through a person who thoughts and fights any number of people. If you compromise even if you look at worship, you will be ruined from worship.
As the apostles twelve have worked, when the servants, such as pillars, rise, work will arise.
God does not forsake the chosen ones, but wakes up again. He does His will because He has a work of silence before God. It is the exercise of the right of God's judgment power. It is the work of the power of witnesses of the power of the iron rod of the authority of the Kings forever.
In the new era, it consists of the Changed Saints of the one hundred and forty-four thousands and the redeemed people of the tribe.
* 강해) 옛날 바벨론 속에 있었던 사람이 예루살렘 복구할 때 바벨론에서 뭉칠 때에 이 단체 통해서 성전을 복구했습니다. 따로 나와야 너는 내 소유가 되고 내 뜻을 이룬다는 것입니다. 너희가 따로 나와서 뭉칠 때에 내가 너희로 말미암아 그들을 통하여 세계 통일해도 누가 아무 말 못하고 잠잠하다는 것입니다.
몇 사람이라도 단결해서 일어나면 됩니다. 예루살렘 성전을 복구할 때 바벨론에서 나와서 목숨 바쳐 싸우면서 복구했습니다. 이것이 구약의 종말이요 신약의 종말입니다. 언제나 하나님께서는 진리의 신이신데 옛날에는 보이면서 예언하고 말씀을 기록하고 역사가 일어나면 이루어집니다. 우리가 아무리 중생 받고 해방 받아도 우리가 할 일은 우리가 하여야 합니다. 마귀에게 해방 받았다면 끝까지 싸워야 합니다.
예수 믿으며 이방 북방과 협상 하면 망합니다. 과거에 솔로몬의 협상으로 10지파가 망하고 히스기야 협상으로 예루살렘 망했는데 이것이 예표입니다.
하나님의 역사는 많은 사람 통하여 일어나는 것이 아니고 몇 사람이라도 사상 걸고 싸우는 사람 통하여 일어납니다. 아무리 예배 보아도 타협하면 예배 보다가 망하는 것입니다. 12사도가 역사했듯이 기둥 같은 종들이 일어나면 역사가 일어납니다.
하나님은 택한 자를 절대 버리지 아니하고 다시 일어나시므로 하나님 앞에 인간들이 다 잠잠하게 하는 역사를 하시므로 당신의 뜻을 이루십니다. 하나님의 심판 권세의 권리행사입니다. 세세왕권의 철장 권세의 증인 권세역사입니다.
새 시대에는 왕권 받은 십사만 사천의 변화성도들과 구속 받은 종족 백성들로 이루어지는 것입니다.
* God has rebuked the beloved, he taught that he would rebuke the Word and restore it and restore it to the Word.
* 하나님은 사랑하는 자를 책망을 하시되 말씀대로 책망하시고 다시 회복시키되 말씀대로 회복시킨다는 것을 가르친 것입니다.
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