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* 대충 번역은 했는데요. 문맥이 부드럽게 (이해하기 쉽게) 다듬어 주세요
1.Explain how a firm can profit from global expansion. Focus on the "leveraging core competences and subsidiary skills" from global expansion using McDonald's case.
회사가 세계적인 팽창에서 어떻게 이익을 얻을 수 있는지 설명하시오. 맥도날드 경우를 사용하고 있는 세계적인 팽창으로부터의 "핵심역량과 보조의 기술을 차입금으로 투기하게 하는 것" 위에서 초점.
LEVERAGING CORE COMPETENCIES
핵심역량 레버리지(지렛대 효과)
The term corn competence refers to skills within the firm that competitors cannot easily match or imitate.
경쟁자가 쉽게 필적할 수 없거나, 모방할 수 없는 회사 안에서 임기 핵심역량은 기술을 참조한다.
These skills may exist in any of the firm's value creation activities-production, marketing, R&D, human resources, general management, and so on.
이 기술은 회사의 가치 창조 활동-생산, 마케팅, R&D, 인적 자원, 일반 관리, 그외의 무엇의 안에이든지 존재할지도 모른다.
Such skills are typically expressed in product offerings that other firms find difficult to match or imitate, and thus the core competencies are the bedrock of a firm's competitive advantage.
다른 회사가 필적하거나, 모방하기 어렵다는 것을 아는 제품 공물로 그런 기술은 전형적으로 표현된다. 그리고 이와 같이 중심 능력은 회사의 경쟁적인 이점의 기반암이다.
They enable a firm to reduce the costs of value creation (C) and/or to create perceived value (V) in such a way that premium pricing is possible.
그들은 회사가 가치 창조(C)의 비용을 줄이고 또는 고급 가격매김이 가능한 그런 방법으로 지각되었던 가치(V)를 만드는 것을 가능하게 한다.
For example, Toyota has a core competence in the production of cars.
예를 들면, 토요타에는 차의 생산에서 중심 능력이 있다.
It is able to produce high-quality, well-designed cars at a lower delivered cost than any other firm in the world.
그것은 세계의 다른 어느 회사도 싼 배달되었던 가격으로 고품질이고 능숙하게 설계된 차를 생산할 수 있다.
The skills that enable Toyota to do this seem to reside primarily in the firm's production and materials management functions.
토요타가 이것을 하는 것을 가능하게 하는 기술은 주로 회사의 생산과 자재 관리 기능에 사는 것처럼 보인다.
McDonald's has a core competence in managing fast-food operations (it seems to be one of the most skilled firms in the world in this industry);
맥도날드에는 중심 능력이 패스트푸드 가동(그것은 이 산업의 세계에 가장 숙련되는 회사 중의 1개인 것처럼 보인다)를 관리할 때에 있다
Toy "R" Us has a core competence in managing high-volume, discount toy stores (it is perhaps the most skilled form in the world in this business);
토이자리스는 중심 능력을 높은 판(할인 장난감 가게(그것은 아마 이 비즈니스의 세계에 가장 숙련되는 형태다))를 관리할 때에 가지고 있다
Procter & Gamble has a core competence in developing and marketing name brand consumer products (it is one of the most skilled firms in the world in this business);
Procter & Gamble는 발달하는 것과 마케팅 유명 브랜드 소비자 제품(그것은 이 비즈니스의 세계에 가장 숙련되는 회사 중의 1개다)에서 중심 능력을 가지고 있다
Wal-Mark has a core competence in information systems and logistics;
Wal-Mark은 정보 시스템과 물류에서 중심 능력을 가지고 있다
MTV has a core competence in managing the programming and delivery of cable TV music and related offerings.
MTV는 프로그래밍을 관리하는 것으로서의 중심 능력과 케이블 텔레비전 음악과 관련된 공물의 배달을 가지고 있다.
For such firms, global expansion is a way of further exploiting the value creation potential of their skills and product offerings by applying those skills and products in a larger market.
그런 회사를 위해, 세계적인 팽창은 그들의 기술과 제품 공물의 가치 창조 잠재성을 더 큰 시장에서 그 기술과 제품을 적용하는 것에 의해 더 한층 개척하는 방법이다.
The potential for creating value from such a strategy is greatest when the skills and products of the firm are most unique, when the value placed on them by consumers is great, and when there are very few capable competitors with similar skills and/ or products in foreign markets.
회사의 기술과 제품이 가장 유일할 때 소비자에 의해 그들 위로 놓이는 가치가 클 때 그런 전략에서 가치를 만드는 것에의 잠재성은 가장 크다. 그리고 극히 소수의 유능한 경쟁자가 유사한 기술 and/또는 제품과 함께 외국 시장에 있든지.
Firms with unique and valuable skills can often realize enormous returns by applying those skills, and the products they produce, to foreign markets where indigenous competitors lack similar skills and products.
유일하고 가치 있는 기술과 더불어 회사는 그 기술을 적용하는 것에 의한 막대한 복귀와 토착의 경쟁자가 유사한 기술과 제품이 없는 외국 시장에 그들이 생산하는 제품을 자주 실현할 수 있다.
MTV has built a vibrant global business by leveraging its skills in the programming and delivery of music and related content and applying those skills to local markers there indigenous competitors lacked equivalent skills. MTV는 토착의 경쟁자 없었던 같은 기술을 프로그래밍의 그 기술과 음악과 관련된 내용의 배달을 차입금으로 투기하게 하고, 그 기술을 지방의 표시에 거기에서 적용하는 것에 의해 흔들릴 수 있는 세계적인 비즈니스에 지어 주었다.
The network's success has raised the value (V) that viewers ascribe to MTV and, by extension, the value that advertisers ascribe to an advertising slot on an MTV channel.
네트워크의 성공은 보는 사람이 MTV의 탓으로 돌리는 가격(V)를 모았다. 그리고 연장(광고주가 MTV 수로에서 광고에 관한 틈의 탓으로 돌리는 가치).
In turn, this has enabled MTV to command a higher price for advertising slots than competitors.
순번대로, 이것은 MTV가 경쟁자보다 높은 가격을 틈을 광고하기 위해 명령하는 것을 가능하게 했다.
Another example, that of McDonald's, is detailed in the accompanying Management Focus.
또 다른 예(맥도날드의 그것)는 첨부되는 관리 초점에서 상술된다.
McDonald's has profited by leveraging its core competence in running fast-food restaurants to foreign markets where indigenous competitors either did not exist or lacked similar skills.
맥도날드는 그 중심 능력을 패스트푸드 레스토랑을 토착의 경쟁자가 존재하지 않거나 유사한 기술이 없지 않았던 외국 시장까지 추궁할 때에 차입금으로 투기하게 하는 것으로 이익을 얻었다.
In earlier eras, U.S. firms such as Kellogg, Coca-Cola, H.J.Heinz, Procter & Gamble expanded overseas to exploit their skills in developing and marketing name brand consumer products.
더 초기의 시대에, 켈로그, 코카 콜라, H.J.Heinz, 발달하는 그들의 솜씨를 개척하기 위해 해외로 펴지는 Procter & Gamble와 마케팅 같은 미국 회사는 상표를 소비자 제품이라고 부른다.
These skills and the resulting products, which were developed in the U.S market during the 1950s and 60s, yielded enormous returns when applied to European markets, where most indigenous competitors lacked similar marketing skills and products.
유럽의 시장에 적용될 때 이 기술과 결과로서 생기는 제품(. 그것은 1950년대와 60년대 동안 U.S 시장에서 개발되었다)는 막대한 복귀를 낳았다. 거기서 대부분의 토착의 경쟁자는 유사한 마케팅 기술과 제품이 없었다.
Their near-monopoly on consumer marketing skills allowed these U.S. firms to dominate many European consumer product markets during the 1960s and 70s.
소비자 마케팅 기술의 그들의 가까운 독점권은 이 미국 회사에 1960년대와 70년대 동안 많은 유럽의 소비자 제품 시장을 지배하는 것을 허락했다.
Similarly, in the 1970s and 80s, many Japanese firms expanded globally to exploit their skills in production, materials management, and new product development-skills that many of their indigenous North American and European competitors seemed to lack at the time.
똑같이, 1970년대와 80년대에, 많은 일본 회사는 생산, 자재 관리와 그들의 토착의 노스 아메리칸과 유럽의 경쟁자 중의 대부분이 그 때에 부족한 것처럼 보였던 신제품 발달-기술의 그들의 기술을 개척하기 위해 지구적으로 펴졌다.
Today, retail companies such as Wal-Mart and financial companies such as Citicorp, Merrill Lynch, and American Express are transferring the valuable skills they developed in their core home market to other developed and emerging markets where indigenous competitors lack those skills.
오늘, 월마트 같은 소매 회사와 시티코프, 메릴 린치와 아메리칸 익스프레스 같은 재정상의 회사는 토착의 경쟁자가 그 기술이 없는 다른 발달하고 신흥 시장에 그들이 그들의 중심 국내 시장에서 개발했던 가치 있는 기술을 옮기고 있다.
The same can be said of MTV, profiled in the opening case.
같은 것은 MTV의 안에서 말하게 될 수 있다 처음의 경우로 측면도를 만들어진다.
LEVERAGING SUBSIDIARY SKILLS
레버리지를 도입하고 있는 보조의 기술
Implicit in the discussion of leveraging core competencies is the idea that skills are developed first at home and then transferred to foreign operations.
기술이 집에서 첫번째로 습득하게 되고, 그 다음 외국 가동으로 옮겨진다는 생각은 중심 능력을 차입금으로 투기하게 하는 토론에서 내재한다.
Thus, MTV developed its programming skills in the United States and McDonald's its skills in managing fast-food restaurants before each enterprise decided to transfer them to foreign locations.
이와 같이, MTV는 미국에서 그 프로그래밍 기술을 높였다. 그리고 각 사업이 그들을 외국 위치로 전근시키기로 결정하기 전에 McDonald는 패스트푸드 레스토랑을 관리하는 그 솜씨다.
However, for more mature multinationals that have already established a network of subsidiary operations in foreign markets, the development of valuable skills can just as well occur in foreign subsidiaries.
그러나, 외국 시장에서 보조의 가동의 네트워크를 벌써 확립했던 더 성숙한 다국적 기업을 위해, 가치 있는 기술의 성장은 단지 또 외국 자회사에 발생할 수 있다.
Skills can be created anywhere within a multinational's global network of operations, wherever people have the opportunity and incentive to try new ways of doing things.
어디에서 사람들이 일을 하는 새로운 방법을 시험해 볼 기회와 유인이 있어도 기술은 가동의 다국적 기업의 세계 정보망 내에서 어느 곳이라도 만들어질 수 있다.
The creation of skills that help to lower the costs of production or to enhance perceived value and support higher product pricing, are not the monopoly of the corporate center.
생산의 비용을 낮추는 것을 돕거나, 지각되었던 가치를 강화하고, 더 높은 제품 가격매김을 지원하기 위해 회사의 센터의 독점이 아닌 기술의 창조.
Leveraging the skills created within subsidiaries and applying them to other operations within the firm's global network may create value.
자회사 안에서 만들어지는 기술을 차입금으로 투기하게 하고, 회사의 세계 정보망 내에서 그들을 다른 가동에 적용하는 것은 가치를 만들지도 모른다.
For example, as noted in the Management Focus, McDonald's increasingly is finding that its foreign franchisees are a source of valuable new ideas.
예를 들면, 관리 초점에서 주의받는 것에 따라, 맥도날드는 그 외국 franchisees가 가치 있는 새로운 생각의 근원인 것을 더욱 더 알고 있다.
Hewlett-Packard has decentralized the authority for the design and production of many of its leading-edge ink-jet printers to its operation in Singapore.
휴렛 팩커드는 싱가포르에서 그 가동에 디자인에 대한 권한과 그 첨단적인 잉크 제트식 프린터 중의 대다수의 생산을 분산시켰다.
Hewlett-Packard made this decision after employees in Singapore distinguished themselves by finding ways to reduce production costs through better product design.
싱가포르의 종업원이 길이 더 좋은 제품 디자인을 통하여 생산 비용을 줄이는 것을 아는 것에 의해 유명해지고 난 후에 휴렛 팩커드는 이 결정을 했다.
Hewlett-Packard now views its Singapore subsidiary as an important source for valuable new knowledge about production and product design that can be applied to other activities within the firm's global network of operations.
휴렛 팩커드는 지금 가동의 회사의 세계 정보망 내에서 다른 활동에 적용될 수 있는 생산과 제품 디자인에 관한 가치 있는 새로운 지식을 위해 중요한 소식통으로서 그 싱가포르 자회사를 본다.
For the managers of the multinational enterprise, this phenomenon creates important new challenges.
다국적의 사업의 매니저를 위해, 이 현상은 중요한 새로운 도전을 만든다.
First, they must have the humility to recognize that valuable skills can arise anywhere within the firm's global network, not just at the corporate center.
첫번째로, 그들은 단지 회사의 센터가 아니라에서 가치 있는 기술이 회사의 세계 정보망 내에서 어느 곳이라도 일어날 수 있다라고 인정할 겸손이 있어야만 한다.
Second, they must establish an incentive system that encourages local employees to acquire new skills.
두 번째로, 그들은 지방의 종업원이 새로운 기능을 몸에 익혀 보도록 권하는 자극적인 시스템을 확립해야만 한다.
This is not as easy as it sounds.
이것은 그것이 소리가 날 정도로 쉽지 않다.
Creating new skills involves a degree of risk.
새로운 기술을 만드는 것은 1도의 위험을 복잡하게 한다.
Not all new skills add value.
모든 새로운 기술이 가치를 더하지는 않는다.
For every valuable idea created by a McDondld's subsidiary in a foreign country, there may be several failures.
외국에서 McDondld의 자회사에 의해 만들어지는 모든 가치 있는 생각을 위해, 몇 개의 실패가 있을지도 모른다.
The management of the multinational must install incentives that encourage employees to take the necessary risks.
다국적 기업의 관리는 종업원이 필요한 위험을 이용해 보도록 권하는 유인을 설치해야만 한다.
They must reward people for successes and not sanction them unnecessarily for taking risks that did not pan out.
그들은 사람들에게 성공의 보수를 주어야만 한다. 그리고 팬을 하지 않았던 위험을 꺼내기 위해 그들을 필요없게도 인정하지 마라.
Third, managers must have a process for identifying when valuable new skills have been created in a subsidiary, and finally, they need to act as facilitators, helping to transfer valuable skills within the firm.
셋째, 매니저는 과정을 언제 가치 있는 새로운 기술이 자회사에서 만들어졌던지지 확인하기 위해 가져야만 한다. 그리고 마침내, 그들은 회사 안에서 가치 있는 기술을 옮기는 것을 도우면서 촉진자의 역할을 할 필요가 있다.