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주일예배순서 March 1st 2025 11:00AM
■ 기 원 Invocation ………………… 다 같 이 All
■ 찬 송 Hymn …………………… 찬 송 364
■ 교 독 문 Responsive Reading … 16
■ 성 가 대 Choir
■ 성경봉독 Scripture Lesson from 누가복음 Luke 22:39-46
■ 말 씀 Sermon …………………… 인도자 Leader
■ 기 도 Prayer …………………… 인도자 Leader
■ 찬 송 Hymn ……………………… 찬 송 256
□ 축복의 말씀 Sharing Blessing ……………… 함께 Altogether
교독문 Responsive Reading 시편 Psalm 63
하나님이여 주는 나의 하나님이시라
O God, you are my God, earnestly I seek you;
내 영혼이 주를 갈망하며 내 육체가 주를 앙모하나이다
my soul thirsts for you, my body longs for you.
내가 주의 권능과 영광을 보려 하여
I have seen you in the sanctuary
이와 같이 성소에서 주를 바라보았나이다
and beheld your power and your glory.
주의 인자가 생명보다 나으므로
Because your love is better than life,
내 입술이 주를 찬양할 것이라
my lips will glorify you.
이러므로 내 평생에 주를 송축하며
I will praise you as long as I live,
주의 이름으로 인하여 내 손을 들리이다
and in your name I will lift up my hands.
골수와 기름진 것을 먹음과 같이
My soul will be satisfied
내 영혼이 만족할 것이라
as with the richest of foods;
내 입이 기쁜 입술로 주를 찬송하되 내가 나의 침상에서 주를 기억하며
with singing lips my mouth will praise you. On my bed I remember you;
밤중에 주를 묵상할 때에 하오리니 주는 나의 도움이 되셨음이라
I think of you through the watches of the night.
Because you are my help,
(다같이) 내가 주의 날개 그늘에서 즐거이 부르리이다.
I sing in the shadow of your wings.
기독교 회복 The Recuperation of Christianity 2
여호와 하나님이 동방의 에덴에 동산을 창설하시고 그 지으신 사람을 거기 두시고 여호와 하나님이 그 땅에서 보기에 아름답고 먹기에 좋은 나무가 나게 하시니 동산 가운데에는 생명나무와 선악을 알게 하는 나무도 있더라. 창세기 2:8-9
The LORD God planted a garden toward the east, in Eden; and there He placed the man whom He had formed. Out of the ground the LORD God caused to grow every tree that is pleasing to the sight and good for food; the tree of life also in the midst of the garden, and the tree of the knowledge of good and evil. Genesis 2:8-9
창세기 창조의 기록으로부터 우리는 창조에 하나님의 의도하심이 있었다는 사실을 발견할 수 있습니다. 먼저 사람을 만든 원칙, 즉 하나님의 형상대로 만든 것과 그 재료가 만물의 찌기였다는 사실을 생각해 보아야 합니다. 즉 인생은 그 존재 자체에 이미 불완전성을 내포하고 있습니다. 만물의 찌끼는 흔히 생각하는 ‘토양’이나 ‘대지’와 같은 표현이 아닙니다. 가장 무의미하고 쓸모없음을 나타내기 위한 표현이고 하나님은 일부러 그런 재료를 사용하신 것입니다.
그리고 그것과 연관하여 경작이라는 활동을 부여하신 데에서 이러한 창조의 의도하심이 무엇이었는지를 알 수 있습니다. 하나님은 아담과 하와를 에덴에서 내어 보내시면서 자신들이 취함 받은 그 땅을 갈게 하셨습니다. 물론 경작은 수확을 목적으로 합니다. 하지만 이 과정에서 저들이나 우리가 배우게 되는 것은 아무리 땅을 갈아엎어도 그 자체로는 결코 결실을 할 수 없다는 것입니다. 오직 생명을 가진 씨가 심길 때 비로소 결실을 얻을 것입니다.
생명은 생명의 근원이신 하나님께로부터 옵니다. 사람들이 말하는 바대로는 인생은 전적 부패하여 스스로를 구원할 수 없습니다. 그리고 그것을 설명하는 이유로 대는 것이 범죄의 결과라고 합니다. 하지만 하나님께서 인생을 에덴에서 내어 보낸 수 자신들이 취함 받은 땅을 갈게 하신 이유가 재료의 불완전성을 인정케 하는 데 있다는 것이고 그렇다면 범죄와 상관없이 이미 인생은 스스로를 구원치 못하는 전적 불완전상태임을 알 수 있습니다.
다음 의도는 동산 중앙에 두신 두 나무입니다. 하나는 생명나무요, 다른 하나는 선악의 지식의 나무입니다. 사람들이 아는 대로는 모든 것이 가하나 오직 선악 지식의 나무 실과는 따먹지 말라 하셨는데 이를 어기고 죄를 지은 것이 원죄가 되었다 합니다. 하지만 인생에게 생각할 수 있는 이성을 주셨는데 거기에는 호기심이라는 것도 포함됩니다. 그러면 하지 마라 하면 더 하고 싶은 것이 본성인데 그것도 동산 중앙에 생명나무와 함께 이를 두셨으니 이는 너무 가혹하거나 결국 그리 될 것이거나 아니면 다른 의도가 있는 것으로 생각하게 됩니다.
한편, 저들이 선악 지식 나무실과를 따먹은 후 무화과 잎으로 치마를 하고 하나님의 낯을 피하여 나무 뒤에 숨었고 하나님께서는 날이 서늘할 때 동산을 거니시면서 저들을 찾은 것으로 기록하고 있습니다. 아시는 대로 하나님은 영이시고 이 사실은 에덴에서도 다르지 않습니다. 그러면 저들이 나무 뒤에 숨은 들 그들을 찾지 못하지 않으실 터이고 여기서 이야기하는 바는 하나님께서 동산을 떠나 저들을 홀로 있게 하셨다는 것입니다.
이 상태는 인생에게 자유가 주어진 것입니다. 자유는 반드시 성숙함을 요구합니다. 그리고 성숙함은 경험과 사고(思考)에서 얻어집니다. 이것이 없는 일방적 풍요는 감사함의 대상이 될 수 없고 오직 정해진 순서대로 움직이는 꼭두각시에 다르지 않게 됩니다. 우리는 여기서 하나님의 창조의 목적과 의도가 무엇인지를 살짝 언급하고 갈 수 있을 것입니다. 즉 하나님은 스스로 충만하시기에 또한 우리도 그렇게 하게 하시려는 것이 창조의 목적이었습니다.
그러나 거저 주어진 풍요는 감사가 없고 따라서 충만하지 않습니다. 하지만 인생도 충만케 하시려면 스스로의 자유로 이를 얻을 수 있어야 하는데 그러려면 어쩔 수 없이 인생을 잠시 홀로 있게 하셔야 했던 것입니다. 그러면 인생 앞에는 두 가지 삶의 방식이 놓이게 됩니다. 하나는 잠시 경험한 생명나무의 길, 그리고 다른 하나는 선악지식의 나무의 길이 그것입니다. 이 두 길은 오늘까지의 모든 인생이 살아가는 삶과 존재의 방식입니다.
From the records of Genesis creation, we can find that there was God's intention in creation. First, we must think about the principles that made man, that is, what was made in the image of God, and that the material was the steam of all things. In other words, life already contains imperfections in its existence itself. The steam of all things is not an expression such as 'soil' or 'earth' that is commonly thought. It is an expression to indicate the most meaningless and useless, and God used such materials on purpose.
And we can see what this creation was about when you gave us this activity of cultivation. God sent Adam and Hawah out of Eden and told them to go to the land they had taken. Of course, cultivation is for harvest. But what we learn in this process is that no matter how much ground is plowed, it will never come to fruition on its own. Only when the seeds with life are planted will they come to fruition.
Life comes from God, the source of life. According to people, life is completely corrupt and cannot save itself. And it is said that it is the result of crime to explain it. However, the reason why God gave his life out of Eden to go to the land they had taken is to acknowledge the imperfections of the material. If so, you can see that life, regardless of crime, is already a completely incomplete state in which you cannot save yourself.
Two trees placed in the center of the garden are the next intention. One is the tree of life, and the other is the tree of knowledge of good and evil. People are aware that everything is done, but only good and evil knowledge should not be eaten away, but it was said that it was the original sin to commit a crime by violating it. However, you have given life a reason to think, including curiosity. Then it is nature that you want to do more if you say not to, but since you put it in the center of the garden with a life tree, you will think that it is too harsh or will eventually be drawn or have other intentions.
On the other hand, it is recorded that they hid behind a tree while avoiding God's shame by wearing a skirt with fig leaves after picking good and evil knowledge trees. God is spirit, as you know, and this fact is no different in Eden. Then they will not find them behind the tree, and what we are talking about here is that God left the garden and left them alone.
This condition is that life is given freedom. Freedom must require maturity. And maturity comes from experience and thinking (思考). Without this, one-sided abundance cannot be an object of appreciation and is no different from puppets that move only in a fixed order. We could go with a little mention here of what God's purpose and intention was to create. In other words, God is full of himself, so it was the purpose of creation to do the same for us.
However, the abundance given is ungrateful and therefore not full. However, in order for life to be full, it is necessary to be able to achieve it with one's own freedom, but for that to happen, one had to leave life alone for a while. Then, there are two ways of life ahead of you. One is the path of the life tree that you experienced for a while, and the other is the path of the tree of good and evil knowledge. These two paths are the ways in which all life up to today lives and exists.
축복의 말
Blessing
여호와는 네게 복을 주시고
너를 지키시기를 원하며
여호와는 그 얼굴로 네게 비취사
은혜 베푸시기를 원하며
여호와는 그 얼굴을 네게로
향하여 드사 평강 주시기를 원하노라
민수기 6:24-26
The LORD bless you,
and keep you;
The LORD make His face
shine on you,
And be gracious to you;
The LORD lift up
His countenance on you,
And give you peace.'
Numbers 6:24-26