45.2 THE NATURAL OF WIND INSTRUMENT TONE A vibrates at the full lenght of the instrument chamber, but also divides into segments of 2,3.4,5, ect. the sound produced by the long vibration is know as the fundamental, or fiest partial,and the sounds produced by the shorter segment s are called overtones furnishes the mixture which allow us to distinguish between the tones of different instruments, and also the variance in tone quility on the same instrument. a rudimemtary knowledge of this phenomenon is essential for an understanding of the nature of the saxphone tone. 소리는 악기의 전체 길이에서 진동하지만 2, 3 ,4,5 차의 배음으로 나뉩니다. 긴 진동에 의해 생성되는 소리는 기본 또는 가장 바탕적인 부분으로 알려져 있습니다. 더 짧은 세그먼트에 의해 생성 된 사운드를 오버톤 (overtone)이라고합니다. 다른 악기의 톤과 같은 악기의 톤 퀼리티의 차이를 구분합니다. 색소폰 톤의 본질을 이해하려면이 현상에 대한 규칙적인 지식이 필수적입니다.
partial becomes the most prominent, this results in a pitch an octave higher. this can be done byopening a vent (octave key)at or near the middle of the wave lenght, which "breaks the back" of the fundamental. or by pinching the reed with the lips so that it cannot go through its normal cycle. the ideal placement for an octave key opening is at the halfway point of the first partial. which would require a separate vent for each note in the chromatic scale.
부분이 가장 눈에 띄게되어 피치가 한 옥타브 높아집니다. 이것은 옥타브키를 열어서 할 수 있습니다 (옥타브 키) 파장 길이의 중간 또는 근처에서 "뒤로 깨짐" 기초의, 또는 입술로 피스를 물어 정상적인 주기를 거치지 못하도록합니다. 옥타브 키 개방을위한 이상적인 배치는 첫 번째 부분의 중간 지점에 있습니다. 반음계에서 각 음표마다 별도의 옥타브키가 필요합니다.
it is obvious that twelve octave keys would be mechanically impractical. the saxphone is constructed with but two register keys, which automatically shift as the scale goes from C# to D and from G# to A in the upper register. this is by no means an ideal solution, and is the reason why some intervals are more difficult than others from the standpoint of embouchure control.
12 개의 옥타브 키는 기계적으로는 실용적이지 않을 것입니다. 색소폰은 두 개의 고음 키로 구성되며, 스케일은 상위 레지스터에서 C #에서 D로,
G #에서 A로 갈 때 자동으로 이동합니다. 이것이 이상적인 해결책은 아니며, 앙부쉬콘트롤 의 관점에서 볼 때 일부 간격이 다른 간격보다 어려운 이유입니다.
the saxophone inits normal range uses only the first and second partials, while the other woodwind instruments use many more.brass instrument rerely play in the fundamental range, as their more normal register lies withn the overtons.
색소폰의 일반 범위는 첫 번째 부분과 두 번째 부분 만 사용하고 다른 목관 악기는 더 많이 사용합니다.
금관 악기는 더 많은 일반 오버톤이 많이 있기 때문에 기본 포지션에서 계속 오버톤을 연주합니다.
researchers in the science of acoustics have done extensive work in analyzing the musical tone. and their finding have been of great value in the advancement of wind instrument performance. the complexities in the relationsship of the overtone of different instrument have been measured and recorded. agreement has been reached that the relative prominence of partials of the fundamental tone is a major factor in determining the characteristic sound of each instrument. saxphonists interested in puesuing the study of the acoustical aspects of wind instrument will find horns, string, and harmony. a book by arthur benade (new York; doubleday and Co) a valuable source of information in non technical terms.
다른 기기의 배음의 관계의 복잡성을 측정하고 기록했습니다. 기본 부분의 상대적 중요성이 합의에 도달했습니다. 톤은 각 악기의 특징적인 사운드를 결정하는 주요 요소입니다.
관악기의 음향 적 측면에 대한 연구를 촉진하는 데 관심이있는 색소폰 연주자들은 관악기, 스트링의 조화를 발견 할 것입니다. Arthur Benade (뉴욕; doubleday and Co)의 저서 비 기술적 인 용어로 귀중한 정보원.
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