김두수 선생님의
<기슭으로 가는 배>, <방랑부>, <저녁강>이 매우 중요하게 사용되는
영화 <벌거숭이>가 서울독립영화제에서 상영됩니다.
감독 박상훈
주연 김민혁
장리우
음악 김두수
벌거숭이의 상영은
10월 30일(금) 오전 11시 CGV압구정
11월 2일(일) 오후 6시 인디스페이스
자세한 내용은 링크를 통해 확인할 수 있습니다.
http://www.siff.or.kr/program/invitation_view.html?mov_idx=1159&gubun=&cate_gubun=A
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영화평론가JOSH TIMMERMANN이 2012년 10월에 열렸던 벤쿠버국제영화제에서 정리한 글을 링크겁니다.
영화제의 400편의 영화 중에 <벌거숭이>를 7위에 올렸습니다.
<벌거숭이 (A Mere Life)>관련된 부분은 아래에 발췌해 놓았습니다.
TOP "TEN" FILMS
01. Beyond the Hills (Mungiu)
02. Barbara (Petzold)
03. The Walker (Tsai) / La Belle Epoque (Hou) [tie]
04. Postcards from the Zoo (Edwin)
05. If It's Not Now, Then When? (Lee)
06. Like Someone in Love (Kiarostami) / Riko (Yumiba) [tie]
07. A Mere Life (Park)
08. A Werewolf Boy (Jo) / East Meets West (Lau) [tie]
09. Mekong Hotel (Apichatpong) / Mother (Ruetaivanichkul) [tie]
10. The Love Songs of Tiedan (Hao)
A Mere Life
Programmer extraordinaire Tony Rayns compared this one to Bela Tarr in the festival program. It's an apt comparison, especially with regard to the second half of Park Sanghun's radically bifurcated film. The first half plays like a fine, if somewhat run-of-the-mill, kitchen-sink domestic drama. Then one night, the desperately exasperated protagonist, Park, decides to kill himself, his wife, and their young son. The catch is that the following morning, with the lifeless bodies of Park's family members occupying the foreground, Park stirs from sleep and stands up in the rear of this unnervingly long-sustained shot. What follows is as overwhelmingly, unrelentingly bleak as film storytelling gets. But at the same time, it's also strangely beautiful, haunting in its heightened, hazily abstracted perception of a world that we, via this doomed man, should not be seeing. The world of the film should have been switched off when it was switched off for Park's wife and child, and yet, despite everything, we remain in this grim, subjective space because he cannot quite let go--of what exactly? The taste of cherries? In addition to Tarr, there are discernible echoes of Kiarostami's masterpiece, but instead of Louis Armstrong, we get Kim Doo Soo, my new favorite Korean folk singer.
더 자세한 내용은 아래의 링크를 통해 보실 수 있습니다.
http://jltjlt.blogspot.kr/2012_10_01_archive.html
첫댓글 영화에 김두수님의 음악이 나온다니 반갑고 루이 암스트롱과 코리안 포크싱어 김두수 글자만 눈에확 들어오네요^^
먼 곳의 사람들이 영화를 통해 김두수 선생님 음악을 알게 되는 것도 참 멋진 일입니다.
선생님 음악이 영화와 만나면 좋겠다는 생각 자주 했었는데, 이 둘이 만나면 어떤 질감이 생길지 무지 궁금해요.
꼭 보러 갈게요~