①对于新玩家:角色升级至(例如:95)
但是,打主线,没有什么角色,没有什么配队,抽卡概率获取白盒的概率全靠脸。
虽然有定轨,让歪的几率大大降低,但这里还是个问题。
有以上原因,且等级适应性,降低玩家拥有的等级上限,玩家打主线肯定得---〉口吐芬芳,并且他可以因为这个原因来毫不犹豫的卸载游戏。
②对于老玩家:角色等级上限降低,可以让玩家从秒怪的负体验故事回放的环境中拉出来。
总结:世界等级适应机制对于老玩家是正向优化,对于新玩家是负面优化。
建议措施:①世界等级适应机制,做一个限制,如果玩家在此世界章节全收集,就可以采用世界等级适应机制。
建议新增一个ui,用以让玩家选择是否启用此世界等级适应机制。
②世界等级适应机制,也可以选择限制世界,例如限制到世界12,开放大世界玩法,让玩家更乐意在这个世界采用故事回放。弊端就是:你需要根据世界的开发,体验情况来更新适用此机制的世界章节;
以及因为是这个机制拥有两面性,对于老玩家有益,对于新玩家有弊,另外还有祝福系统,新玩家全收集一个世界章节30本,一个满祝福需要50本,如果全部世界章节适应等级的话,这就是问题,祝福系统和适应等级机制两者结合起来看是负面的优化,想法是好的,但是,这实际体验起来和我们老玩家一开始的体验难度差不多,难着打过来的。
因此你如果采用这个建议你就需要面对:适应机制的更新世界章节,以及被新玩家带节奏,增大新玩家的退游率,等问题。
所以综上所述,我建议你采用①建议,来一劳永逸的解决这个机制的弊端问题。
①For new players: character upgrade to (for example: 95)
However, when playing the main line, there are no characters, no team, and the probability of drawing cards and getting white boxes depends entirely on luck.
Although there is a fixed track, the probability of deviation is greatly reduced, but it is still a problem here.
For the above reasons, and the level adaptability, the level cap of the player is reduced, and the player must be---〉swearing when playing the main line, and he can uninstall the game without hesitation for this reason.
②For old players: The character level cap is reduced, which can pull players out of the negative experience story playback environment of instant monsters.
Summary: The world level adaptation mechanism is a positive optimization for old players and a negative optimization for new players.
Suggested measures: ①World level adaptation mechanism, make a restriction, if the player collects all chapters in this world, the world level adaptation mechanism can be used.
It is recommended to add a UI to let players choose whether to enable this world level adaptation mechanism.
②World level adaptation mechanism, you can also choose to limit the world, for example, limit it to world 12, open the big world gameplay, so that players are more willing to use story playback in this world. The disadvantage is: you need to update the world chapters that apply this mechanism according to the development and experience of the world;
And because this mechanism has two sides, it is beneficial to old players and disadvantageous to new players. In addition, there is a blessing system. New players need to collect 30 books for a world chapter, and 50 books are required for a full blessing. If all world chapters are adapted to the level, this is a problem. The blessing system and the adaptation level mechanism are combined to be negative optimizations. The idea is good, but the actual experience is about the same as the difficulty of our old players at the beginning, and it is difficult to beat.
Therefore, if you adopt this suggestion, you will need to face: updating the world chapters to adapt to the mechanism, and being led by new players, increasing the rate of new players quitting the game, and other problems.
So in summary, I suggest you adopt suggestion ① to solve the disadvantages of this mechanism once and for all.
①신규 플레이어의 경우: 캐릭터 업그레이드(예: 95)
하지만 메인 라인을 플레이할 때는 캐릭터나 팀이 없습니다. 카드를 뽑을 확률과 흰색 상자를 얻을 확률은 모두 얼굴에 달려 있습니다.
왜곡 가능성을 크게 줄여주는 고정 트랙이 있지만 여기에는 여전히 문제가 있습니다.
위의 이유와 레벨 적응성, 플레이어의 레벨 상한선을 낮추는 등의 이유로 플레이어는 메인 라인을 플레이할 때 확실히 달콤한 맛을 느낄 것이며, 이러한 이유로 그는 주저 없이 게임을 제거할 수 있습니다.
② 노년층의 경우 : 캐릭터 레벨 상한이 낮아져 초몬스터의 부정적인 경험 스토리 재생 환경에서 벗어날 수 있습니다.
요약: 월드 레벨 적응 메커니즘은 기존 플레이어에게는 긍정적인 최적화이고 새로운 플레이어에게는 부정적인 최적화입니다.
권장 조치: ① 월드 레벨 적응 메커니즘이 제한으로 설정되어 있습니다. 플레이어가 이 월드의 모든 챕터를 수집하면 월드 레벨 적응 메커니즘을 채택할 수 있습니다.
플레이어가 이 세계 수준 적응 메커니즘을 활성화할지 여부를 선택할 수 있도록 UI를 추가하는 것이 좋습니다.
② 월드 레벨 적응 메커니즘, 월드를 제한하도록 선택할 수도 있습니다. 예를 들어 월드 12로 제한하고 큰 월드 게임플레이를 열어 플레이어가 이 월드에서 스토리 재생을 더 기꺼이 사용할 수 있도록 합니다. 단점은: 세계의 발전과 경험을 바탕으로 이 메커니즘이 적용되는 세계 장을 업데이트해야 한다는 것입니다.
그리고 이 메커니즘에는 두 가지 측면이 있기 때문에 기존 플레이어에게는 좋고 신규 플레이어에게는 좋지 않습니다. 또한 신규 플레이어는 월드 챕터 30개를 수집하고, 전체 축복에는 모든 월드 챕터가 적응되면 50개가 필요합니다. 레벨에 있어서, 이것이 문제입니다. 축복 시스템과 적응형 레벨 메커니즘의 결합은 부정적인 최적화입니다. 아이디어는 좋지만 실제 경험은 처음에는 숙련된 플레이어의 난이도와 유사합니다. 극복하기 어렵다.
따라서 이 제안을 채택하면 메커니즘에 적응하기 위해 월드 챕터를 업데이트하고, 신규 플레이어에 의해 주도되고, 신규 플레이어의 탈퇴율이 높아지는 등의 문제에 직면해야 합니다.
그래서 요약하자면, 이 메커니즘의 단점을 완전히 해결하기 위해 ① 제안을 채택할 것을 제안합니다.
첫댓글 안녕하세요.
건의해 주신 내용을 관련 부서에 전달드리겠습니다.
이외에도 다른 건의 사항이 있으시면 언제든 말씀해 주세요.
감사합니다.