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What is a Management Review?
Management Reviews are an opportunity to evaluate the systems and controls that are in place, to review feedback, make improvements and track corrective action, to assure that changes are monitored, reported and evaluated, and to determine the overall effectiveness of the quality programme (QMS).
경영 검토는 현재 존재하는 시스템과 통제를 평가하고, 피드백을 검토하고, 개선하고, 시정 조치를 추적하고, 변경 사항이 모니터링, 보고 및 평가되는지 확인하고, 품질 프로그램의 전반적인 효과를 결정할 수 있는 기회입니다.
Contents
§ What is a Management Review for ISO 9001?
§ Why Perform Management Reviews?
§ How Often Should We Schedule A Review?
§ How's Best to Document the Process?
§ Management Review [Template download]
The management review should include representation from Top Management, functional managers, facility managers, line managers, process owners, process users and action owners.
경영 검토에는 최고 경영자, 기능 관리자, 시설 관리자, 라인 관리자, 프로세스 소유자, 프로세스 사용자 및 작업 소유자의 대표가 포함되어야 합니다.
Don’t Try to Manage It All Alone!
Why Perform Management Reviews?
1. Determine and evaluate quality system (QMS) performance 품질 시스템(QMS) 성과 결정 및 평가
2. Determine the need for change and improvement, recommendations for improvement 변화와 개선의 필요성, 개선 권고 사항 결정
3. Determine the suitability of the policies and the objectives 방침 및 목표의 적합성 판단
Management reviews are required to evaluate the continuing suitability, adequacy and effectiveness of the quality management system. Here's what is really all about: defining a policy, creating a plan devising with relevant objectives. You then implement the system according to the plan. You then begin auditing, monitoring and measuring performance against the plan and reacting to your findings.
품질 관리 시스템의 지속적인 적합성, 적절성 및 효과성을 평가하려면 경영 검토가 필요합니다. 실제 내용은 다음과 같습니다. 즉, 방침을 정의하고 관련 목표를 고안하는 계획을 수립하는 것입니다. 그런 다음 계획에 따라 시스템을 이행합니다. 그런 다음 계획에 대한 성과를 심사, 모니터링 및 측정하고 결과에 대응하기 시작합니다.
The management review process is a platform for determining and providing the resources needed to implement and maintain the quality management system, to continually improve its effectiveness, and to better meet customer requirements.
경영 검토 프로세스는 품질 경영 시스템을 이행 및 유지하고 효율성을 지속적으로 개선하며 고객 요구 사항을 더 잘 충족하는 데 필요한 자원을 결정하고 제공하기 위한 플랫폼입니다.
By considering each section of the system at the review meeting, Top management can make decisions as to what changes need to be made (if any) to ensure the management system will continue to work effectively. 검토 회의에서 시스템의 각 섹션을 고려함으로써 최고 경영자는 경영 시스템이 지속적으로 효과적으로 작동하도록 보장하기 위해 어떤 변경이 필요한지(있는 경우) 결정을 내릴 수 있습니다.
How Often Should We Schedule A Management Review?
Specifications state the frequency or intervals of reviews must be defined in the QMS by the Management Team.
규격에는 관리자가 QMS에서 검토 빈도 또는 간격을 정의해야 한다고 명시되어 있습니다.
Management reviews are conducted regularly using the data collected from the monitoring and measurement process to identify areas for further improvement. 추가 개선이 필요한 부분을 파악하기 위해 모니터링 및 측정 프로세스에서 수집된 데이터를 사용하여 정기적으로 관리 검토를 수행합니다.
The process is driven by the continuous assessment of the risks related to internal and external changes and performance-related issues.
이 프로세스는 내부 및 외부 변화와 성과 관련 문제와 관련된 위험에 대한 지속적인 평가를 통해 진행됩니다.
Every time management staff convene to review and react to performance, it should be considered as a management review and documented as such, e.g., agenda, minutes or action list. Whether they are reviewing an individual's performance, departmental programmers and production rates, etc., this should be considered as a valid management review.
관리자가 성과를 검토하고 대응하기 위해 모일 때마다 이를 관리 검토로 간주하고 의제, 회의록 또는 조치 목록 등으로 문서화해야 합니다. 개인의 성과, 부서별 프로그램, 생산율 등을 검토하든 이는 유효한 경영 검토로 간주되어야 합니다.
Performance metrics need be monitored with varying frequencies, some hourly, some daily, some weekly and some monthly. To manage this, some companies have multiple review levels, whereby, each review may require multiple subjects and rely upon multiple metrics as inputs, with the full review cycle of the QMS occurring annually.
성과 지표는 매시간, 매일, 매주, 매월 등 다양한 빈도로 모니터링해야 합니다. 이를 관리하기 위해 일부 회사에는 여러 검토 수준이 있으며, 각 검토에는 여러 주제가 필요하고 여러 지표를 입력으로 사용할 수 있으며 QMS의 전체 검토 주기는 매년 발생합니다.
Sometimes subjects are reviewed at more than one level, e.g., production numbers might be reviewed by the Production teams during daily production meetings and then by Senior management, possibly during weekly quality review meetings. Top management might conduct weekly meetings in which they review metrics and objectives to determine if any corrective action is required.
때로는 주제가 여러 수준에서 검토되는 경우가 있습니다. 예를 들어 일일 생산 회의에서 생산 팀이 생산 번호를 검토한 다음 주간 품질 검토 회의에서 고위 경영자가 검토할 수 있습니다. 최고 경영자는 시정 조치가 필요한지 결정하기 위해 지표와 목표를 검토하는 주간 회의를 개최할 수 있습니다.
The frequency of management reviews might be weekly, monthly, quarterly, six monthly or annually. You may decide to have stand-alone management reviews or combine it with other business activities, e.g., strategic planning, business planning, operations meetings, process reviews/councils or functional reviews. Annual management reviews are terribly inadequate!
경영 검토 빈도는 주별, 월별, 분기별, 6개월별 또는 연간일 수 있습니다. 독립형 경영 검토를 갖기로 결정하거나 이를 전략 계획, 비즈니스 계획, 운영 회의, 프로세스 검토/협의회 또는 기능 검토와 같은 다른 비즈니스 활동과 결합할 수도 있습니다. 연간 경영 검토는 매우 부적절합니다!
How's Best to Document the Management Review Process?
It is not a mandatory requirement to document the management review process for achieving certification, however, we find it useful for the business and recommend you develop and implement a Management Review Procedure that defines:
인증 획득을 위한 경영 검토 프로세스를 문서화하는 것이 필수 요구 사항은 아니지만, 이는 비즈니스에 유용하다고 생각하며 다음을 정의하는 경영 검토 절차를 개발하고 이행하는 것이 좋습니다.
§ Management review responsibilities - at what level of management, senior manager, facility manager etc. 경영 검토 책임 - 경영자, 고위 관리자, 시설 관리자 등의 수준
§ Management review scheduling 경영 검토 일정
§ Management review inputs (agenda) 경영 검토 입력(안건)
§ Management review outputs (minutes, actions) 경영검토 출력(분, 조치)
More information about our Management Review Procedure + Tools.
경영 검토 절차 및 도구에 대한 추가 정보.
What Should Be Reviewed?
Customer feedback, audit findings & audit results (using a gap analysis tool or internal audit checklist), as well as Internal and external issues should be discussed by the management team; processes performance, quality objectives, preventive actions, recommendations for improvement - and their potential effect on the strategic direction of the organization.
고객 피드백, 심사 결과 및 심사 결과(격차 분석 도구 또는 내부 심사 체크리스트 사용), 내부 및 외부 문제는 관리자에서 논의해야 합니다. 성과, 품질 목표, 예방 조치, 개선 권장 사항 및 조직의 전략적 방향에 대한 잠재적 영향을 처리합니다.
The management review meetings must address the possible need for changes to policy, objectives, targets, and other elements of the quality management systems (QMS).The management review process must ensure that the necessary information is collected ahead of time to allow management to effectively carry out this evaluation.
경영 검토 회의는 품질 관리 시스템(QMS)의 방침, 목표, 목표 및 기타 요소에 대한 변경 가능성을 다루어야 합니다. 경영 검토 프로세스는 경영자가 효과적으로 작업을 수행할 수 있도록 필요한 정보가 미리 수집되도록 보장해야 합니다. 이 평가를 수행합니다.
Internal
1. Minutes from previous management reviews 이전 경영 검토 기록(회의 내용을 기록한 문서)
2. The policies, objectives and targets 방침, 목표 및 타겟
3. Results of QMS and process audits QMS 및 프로세스심사결과
4. The extent to which objectives and the numeric targets were met 목표 및 수치 목표 달성 정도
5. Assessment of risk management actions 위험성관리조치 평가
External
1. New or proposed legislation or regulations 신규 또는 제안된 법률 또는 규정
2. External providers and suppliers performance 외부 공급자 및 공급자 실적
3. Changing expectations/requirements of relevant interested parties (customer feedback, customer requirements) 관련 이해관계자의 기대/요구사항 변경(고객 피드백, 고객 요구사항)
4. New or modified activities, products, or services 신규 또는 수정된 활동, 제품 또는 서비스
5. Advances in technology and science 기술과 과학의 발전
6. Changing market preferences of buyers 구매자의 시장 선호도 변화
All management reviews must be documented. Observations, conclusions, and recommendations for further necessary action from the review must be recorded. If any corrective action or preventive actions must be taken, the management team should follow up to ensure that the action was effectively implemented.
모든 경영 검토는 문서화되어야 합니다. 검토를 통해 추가로 필요한 조치를 취하기 위한 관찰, 결론 및 권장 사항을 기록해야 합니다. 시정 조치나 예방 조치를 취해야 하는 경우 관리자는 해당 조치가 효과적으로 이행되었는지 확인하기 위해 후속 조치를 취해야 합니다.
The purpose and final outcome of the management review should be continual improvement of the quality system (QMS) using recommendations for improvement. As your organization’s quality management systems increases in its effectiveness and efficiency, your environmental management performance will likewise increase.
경영 검토의 목적과 최종 결과는 개선을 위한 권장 사항을 사용하여 품질 시스템(QMS)을 지속적으로 개선하는 것이어야 합니다. 조직의 품질 관리 시스템의 효과성과 효율성이 향상됨에 따라 환경 관리 성과도 향상될 것입니다.
9.3.2 Management Review Inputs (Agenda)
The subparagraphs provide a standing agenda framework for management reviews that should be adapted to meet the QMS, these are expanded upon below.
하위 단락은 QMS를 충족하도록 조정되어야 하는 경영 검토를 위한 상설 안건 프레임워크를 제공하며, 이는 아래에서 확장됩니다.
The management review process must ensure that the necessary information is collected ahead of time to allow management to effectively carry out this evaluation.
경영 검토 프로세스는 경영자가 이러한 평가를 효과적으로 수행할 수 있도록 필요한 정보가 사전에 수집되도록 보장해야 합니다.
The results of the analysis and evaluation (Clause 9.1.3) should be made available to the Top management for their review in order to evaluate any identifiable characteristics or trends that could potentially lead to a nonconformity occurring.
분석 및 평가(9.1.3항)의 결과는 잠재적으로 부적합 발생을 초래할 수 있는 식별 가능한 특성이나 추세를 평가하기 위해 최고 경영자의 검토를 위해 제공되어야 합니다.
Enhanced details for management review input requirements, including those related to cost of poor quality, effectiveness, efficiency, conformance, feasibility assessments, customer satisfaction, performance against maintenance objectives, warranty performance, review of customer scorecards, and the identification of potential field failures through risk analysis.
위험성 분석을 통한 품질저하비용, 효율성, 효율성, 적합성, 타당성 평가, 고객 만족도, 유지 관리 목표 대비 성과, 보증 성과, 고객 성과표 검토 및 잠재적인 현장 오류 식별과 관련된 사항을 포함하여 경영 검토 입력 요구 사항에 대한 세부 정보가 향상되었습니다.
The above should be considered the minimum information that should be covered during management review; a monitoring system should be in place, with criteria that trigger special unplanned management review activities.
위의 내용은 경영검토 시 다루어야 할 최소한의 정보로 간주되어야 합니다. 특별하고 계획되지 않은 경영 검토 활동을 촉발하는 기준을 갖춘 모니터링 시스템이 마련되어 있어야 합니다.
Ideally, review’s facilitators (often the Chair Person or the Management Representative) will guide the meeting but the individual process owners of the topic being discussed should present and discuss the data being reviewed. Following each formal presentation, the participating managers discuss the issues, compare their status and performance with preceding periods, in order to identify areas where improvement is required.
이상적으로는 검토 진행자(주로 의장 또는 경영자)가 회의를 안내하지만 논의 중인 주제의 개별 프로세스 소유자가 검토 중인 데이터를 발표하고 논의해야 합니다. 각 공식 프레젠테이션이 끝난 후, 참여 관리자들은 문제에 대해 논의하고 이전 기간과의 상태 및 성과를 비교하여 개선이 필요한 영역을 식별합니다.
The inputs required for the management review process must be clearly defined in the form of an agenda for each meeting. 경영 검토 프로세스에 필요한 입력은 각 회의의 안건 형식으로 명확하게 정의되어야 합니다.
By considering each section of the QMS at the review meeting, management can make decisions as to what changes need to be made (if any) to ensure the system will continue to work effectively.
검토 회의에서 QMS의 각 섹션을 고려함으로써 경영자는 시스템이 계속 효과적으로 작동하도록 보장하기 위해 어떤 변경이 필요한지(있는 경우) 결정을 내릴 수 있습니다.
Status of Actions from Previous Meeting
The outputs of the previous management meeting (action items) become inputs to the next meeting. Status of actions from previous meeting (open/closed) from previous meeting(s), ageing profile of open actions.
이전 경영 회의의 결과(조치 항목)는 다음 회의의 입력이 됩니다. 이전 회의의 이전 회의 작업 상태(공개/마감), 진행 중인 작업의 에이징 프로필입니다.
Refer to minutes from previous meeting. For items that are still open, transfer to new actions on last page with appropriate comments.
이전 회의록을 참고하세요. 아직 열려 있는 항목의 경우 적절한 설명과 함께 마지막 페이지의 새 작업으로 전환하세요.
Changes in External and Internal Issues
Changes in external and internal issues that are relevant to the quality management system (Clause 4.1), changes to internal/external requirements, e.g., policies, processes, procedures, methods, instructions, contracts, regulation, legislation, etc. that impact the QMS. 품질경영시스템(4.1항)과 관련된 외부 및 내부 문제의 변경, 내부/외부 요구사항의 변경(예: QMS에 영향을 미치는 방침, 프로세스, 절차, 방법, 지침, 계약, 규정, 법률 등) .
Highlight any product, process, capacity, or other operational or organizational changes that affect the quality system; and proposes specific actions to update or modify the system in response to these changing circumstances
품질 시스템에 영향을 미치는 제품, 프로세스, 용량 또는 기타 운영 또는 조직 변경 사항을 강조합니다. 이러한 변화하는 상황에 대응하여 시스템을 업데이트하거나 수정하기 위한 구체적인 조치를 제안합니다.
Performance and Effectiveness of the QMS
Information on the performance and effectiveness of the QMS (Clause 4.4), data analysis of trends to identify strengths, weaknesses and opportunities for improvement in:
QMS(4.4항)의 성과 및 효과에 대한 정보, 다음 분야의 강점, 약점 및 개선 기회를 식별하기 위한 추세 데이터 분석:
Customer Satisfaction and Feedback from Relevant Interested Parties
Customer satisfaction and feedback from relevant interested parties, e.g., interviews, questionnaires and surveys, report cards, indicators, ratings, complaints and compliments.
인터뷰, 설문지 및 설문 조사, 성적표, 지표, 등급, 불만 및 칭찬과 같은 관련 이해 당사자의 고객 만족도 및 피드백.
Discuss customer feedback, customer satisfaction survey results, staff suggestions, and complaints, including 고객 피드백, 고객 만족도 설문조사 결과, 직원 제안, 불만사항 등을 논의합니다.
Quality Objectives Achievement
Quality objectives established through the review period are systematically evaluated to assess progress. Objectives that have been achieved may be upgraded to a higher performance level, or be closed out to free resources for improvement in another area.
검토기간을 통해 수립된 품질목표를 체계적으로 평가하여 진행상황을 평가합니다. 달성된 목표는 더 높은 성과 수준으로 업그레이드되거나 다른 영역의 개선을 위해 무료 리소스로 종료될 수 있습니다.
When objectives are not achieved on time, the review investigates and determines causes for the failure to achieve the objectives. New objectives are established where it is necessary to improve performance or quality system to fulfil the quality policy or other organizational goals or aspirations. New objectives are documented in the minutes of the review.
목표가 기한 내에 달성되지 않으면 검토를 통해 목표 달성 실패의 원인을 조사하고 결정합니다. 품질 방침이나 기타 조직 목표 또는 열망을 달성하기 위해 성과 또는 품질 시스템을 개선해야 하는 경우 새로운 목표가 설정됩니다. 새로운 목표는 검토 회의록에 문서화됩니다.
Conformity of Products and Services
Product conformity looks at product defects, error trends, first pass quality and field issues. Process performance and conformity of products and services 제품 적합성은 제품 결함, 오류 추세, 1차 통과 품질 및 현장 문제를 살펴봅니다. 제품 및 서비스의 프로세스 성능 및 적합성.
Assemble inspection reports, nonconformance reports, and corrective measures. Include corrective action implementation and effectiveness data. 검사 보고서, 부적합 보고서, 시정 조치를 취합합니다. 시정 조치 이행 및 효과성 데이터를 포함합니다.
Nonconformities and Corrective Actions
Nonconformities and the status of corrective actions, e.g., analysis of nonconformity by type, process, area, root cause, etc.
Review findings for trends and underlying issues.
부적합 및 시정 조치 상태 예: 유형, 프로세스, 영역, 근본 원인 등에 따른 부적합 분석
추세와 근본적인 문제에 대한 결과를 검토합니다.
Monitoring and Measurement Results
Analysis of appropriate data arising from monitoring and measurement in order to evaluate trends in metrics and performance.
지표 및 성과의 추세를 평가하기 위해 모니터링 및 측정에서 발생하는 적절한 데이터를 분석합니다.
Highlight the accomplishments of the goals, their effect within the organization and the improvement it has contributed to the results and any problems encountered in their achievement.
목표 달성, 조직 내에서의 효과, 결과에 기여한 개선 사항 및 달성 과정에서 직면한 문제를 강조합니다.
Audit Results
Audit results (Clause 9.2), e.g., achievement of the audit programme, areas of good practice, nonconformity profile (number, type, process, area, significance), status of corrective action, audit close out, external audit findings.
심사 결과(예: 심사 프로그램 성취, 모범 사례 영역, 부적합 프로필(번호, 유형, 프로세스, 영역, 중요도), 시정 조치 상태, 심사 종료, 외부 심사 결과)
Evaluate all audit reports collectively to uncover trends or OFIs that are not apparent in the individual audit reports, including any results from other audit activities such as third-party inspections, customer visits and supplier audits. Provide a comparative analysis of previous audit results with trends of nonconformities, analysis of the trends, and the top 5 audit findings for the period.
모든 심사 보고서를 종합적으로 평가하여 제3자 검사, 고객 방문, 공급자 심사 등 기타 심사 활동의 결과를 포함하여 개별 심사 보고서에서 명확하지 않은 경향이나 OFI를 찾아냅니다. 부적합 동향, 동향 분석, 해당 기간 동안의 상위 5개 심사 발견 사항을 통해 이전 심사 결과에 대한 비교 분석을 제공합니다.
Performance of External Providers
Performance of external providers (Clause 8.4), e.g., dashboards, scorecards, performance indicators, performance trends, right first time, on time delivery, escapes to the customer, complaint profile, returns/rejections.
대시보드, 스코어카드, 성과 지표, 성과 추세, 최초 적시, 정시 배송, 고객에게 전달, 불만 프로필, 반품/거부 등 외부 제공자의 성과.
Discuss issues regarding suppliers of critical materials, hardware or software. Review supplier performance and any quality or delivery issues. Review open supplier corrective action notices issued since last meeting. Note any trends for individual suppliers. Indicate changes of supplier status or restrictions.
중요한 재료, 하드웨어 또는 소프트웨어 공급자에 관한 문제를 논의합니다. 공급자 성과와 품질 또는 배송 문제를 검토합니다. 지난 회의 이후 발행된 공개 공급자 시정 조치 통지를 검토합니다. 개별 공급자의 추세를 확인하세요. 공급자 상태 또는 제한 사항의 변경 사항을 나타냅니다.
Adequacy of Resources
Adequacy of resources (Clause 7.1), including people (number, roles, competency etc.), infrastructure (buildings, equipment, systems, transport etc.), working environment (physical and human factors, monitoring and measuring equipment (availability, fit for purpose, maintained).
인력(수, 역할, 역량 등), 인프라(건물, 장비, 시스템, 운송 등), 작업 환경(물리적 및 인적 요소, 모니터링 및 측정 장비(가용성, 적합성 등)을 포함한 자원의 적절성(7.1항) 목적, 유지).
Consider any changes in the volume and scope of work. Discuss resource needs for each of the following points above.
작업량과 범위에 대한 변경 사항을 고려하십시오. 위의 다음 사항 각각에 필요한 자원에 대해 토론하십시오.
Effectiveness of Actions Taken to Address Risks and Opportunities
Effectiveness of actions taken to address risks and opportunities, e.g., risk profile, risk register(s), status of open/closed actions, ageing profile of open actions, evaluation of effectiveness.
위험 및 기회를 다루기 위해 취한 조치의 유효성(예: 위험성측면, 위험 등록부, 공개/폐쇄 조치 상태, 자산측면 공개조치, 효율성 평가)
Opportunities for Improvement
Opportunities for improvement (Clause 10.1), corrective action, good practice, best practice, innovation, lessons learned, etc.; recommendations for improvement, including customer related requirements, and resource needs.
개선 기회, 시정 조치, 모범 사례, 모범 사례, 혁신, 교훈 등 고객 관련 요구 사항, 리소스 요구 사항 등 개선을 위한 권장 사항입니다.
Management Review Outputs (Minutes/Actions)
All management reviews must be documented. Observations, conclusions, and recommendations for further necessary action from the review must be recorded. If any corrective action must be taken, Top Management should follow up to ensure that the action was effectively implemented.
모든 경영 검토는 문서화되어야 합니다. 검토를 통해 추가로 필요한 조치를 취하기 위한 관찰, 결론 및 권장 사항을 기록해야 합니다.
시정 조치를 취해야 하는 경우 최고경영자는 해당 조치가 효과적으로 이행되었는지 확인하기 위해 후속 조치를 취해야 합니다.
Make decisions and take actions based on evidence, balanced with experience and intuition. Even though process owners should address customer performance issues related to the processes they manage, this requirement gives Top management has the clear and ultimate responsibility to address customer performance issues and ensure the effectiveness of corrective actions and evidence of decisions relating to:
경험과 직관의 균형을 유지하면서 증거를 기반으로 결정을 내리고 조치를 취합니다. 프로세스 소유자는 자신이 관리하는 프로세스와 관련된 고객 성과 문제를 해결해야 하지만, 이 요구 사항은 최고 경자가 고객 성과를 해결해야 하는 명확하고 궁극적인 책임이 있음을 나타냅니다.
다음과 관련된 문제를 해결하고 시정 조치의 효과성과 결정의 증거를 보장합니다.
§ Revised quality objectives
§ Revised quality policy
§ Revised KPIs and targets
§ Process improvement actions
§ QMS improvement actions
§ Product and service improvement actions
§ Resource provision actions
§ Updated risks and opportunities
§ Revised business plans and budgets
It is critical that your organization addresses any quality objectives that are not met. These must be discussed during the management review and a resulting action plan with dates of follow-up for checking must be agreed and documented in the management review minutes.
조직이 충족되지 않은 품질 목표를 해결하는 것이 중요합니다. 이는 경영 검토 중에 논의되어야 하며 확인을 위한 후속 날짜가 포함된 결과 실행 계획이 합의되고 경영 검토 회의록에 문서화되어야 합니다.
These improvement actions are often formulated as quality objectives with specific measurable targets, due dates, assignments of responsibilities, and allocation of resources for their implementation.
이러한 개선 조치는 특정 측정 가능한 목표, 기한, 책임 할당 및 이행을 위한 자원 할당을 포함하는 품질 목표로 공식화되는 경우가 많습니다.
Measuring Management Review Effectiveness
The management review process can be measured by assessing the effectiveness of key decisions/outputs; e.g. budgetary changes, forecasts, revised resources plans or changes to the quality policy or objectives.
경영 검토 프로세스는 주요 결정/결과의 효율성을 평가하여 측정할 수 있습니다. 예를 들어 예산 변경, 예측, 수정된 자원 계획 또는 품질 방침이나 목표 변경.
Management review outputs are intended to improve your business; certification body auditors will look for evidence that this is being achieved for international standards.
경영 검토 결과는 귀하의 비즈니스를 개선하기 위한 것입니다. 인증 기관 심사원은 이것이 국제 표준에 맞게 달성되고 있다는 증거를 찾을 것입니다.
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