간단하다, 매일 남미의 모든 인프라 관련 경제 활동 정보를 접하고 있기 때문에....
한 예,
Fed govt must pump US$600mn/y into infra to solve shortcomings - Brazil
브라실 정부는 인프라에 6억불을 쏟아 부어야 된다, 부족한 것을 해결하기 위해.....
Brazil's infrastructure sector requires annual federal government expenditures of US$600mn over the coming years to solve current shortcomings, local consulting firm Trevisan said in a report.
Inefficiency in the sector costs private companies in Brazil US$4.4bn more than operators in the US to transport goods to destination markets.
인프라 비효율성 땜에 브라실 회사들은 미국 회사보다 44억불 더 비용을 써야 한다....
Approximately 62% of Brazilian goods are transported on the nation's highways, 24% on railways and 14% on waterways. In contrast, the US transports 32% of goods on highways, 42% on railways and 25% on waterways. Trevisan cited this imbalance of transport methods as one of the primary reasons for inefficiency in transport and infrastructure spending.
Additional reasons include inadequate legislation and regulation, insufficient investments and insecurity on Brazilian highways.
도로수송 비율이 높은 브라실...수로와 철로를 이용하는 미국을 당할 수가 없는 데...(우리도 수로를 내려했다가, 전 국민 반대로 수로는 안 낸다고 하지요? 참으로 수준 높은 민도입니다.)
Despite the dependence on highway transport, only 11% of Brazilian roads are paved, the report said. Trevisan classified 25.3% of the country's roadways in good condition and 23.7% in terrible condition.
(브라실의 도로는 겨우 11% 포장 돼 있고, 철로는 25%만 쓸만하답니다.)
The consultancy has called on the federal government to reinvest the nearly 3bn reais (US$1.36bn) it collected between 1998 and 2004 from concessionaires and from the national fuel tax (Cide) into improving the federal highway network.
"The public sector, which benefits from reduced transport costs, should participate financially in highway concessions by offering subsidies. This will diminish concessionaires' financial risks and therefore generate more private sector interest," the report said.
자문인-제 직업도 자문인입니다-은 정부에 98년에서 2004년까지 6년간 거둔 국내 연료 세금 잉여분인 13억불을 재 투자하라고 합니다....대충 계산해도 700억불 공사 할 돈을 세금으로 거두자면, 30년이 걸립니다. 문제는 브라실의 700억불 가치는 미국의 가치보다 실물로 75배 더 있다는 게 문제입니다. 아직은 브라실의 경제 규모는 엘에이 시보다도 작습니다. 엘에이시에서
700억불의 75배 되는 금액으 공사를 할 수 있을 까요? 말이 안되는 소리지요..그래서 "브라실의 700억불 철로 공사는 창작이라는 결론이 나는 겁니다.
RAILROADS 철로
Trevisan cited inherent problems in Brazil's railroad sector and called on increased government participation and investment in order to solve the shortcomings. Deficiencies in the sector are fundamentally a result of the sizeable investments required in order to operate railroads and the slow rate of returns.
"The government budgeted only 1.8bn reais for the railroad sector between 2004-2007," the study said.
2004년 ~2007년까지 4년간 철로 예산이 18억 헤알, 겨우 10억불....그런 지경인데 우찌 700억불 공사가 나올 수 있나?
Through 2008 railroads require federal investments of 4.3bn reais to complement the estimated 7.1bn reais in private sector investments.
2008년까지 다 합쳐서 43억 헤알, 30억불? 사 기업 투자에서 보충액 합쳐서 71억 헤알, 50억불?
Besides increased investment, Trevisan action items for the railroad sector include: development of intermodal transport systems, establishment of special credit lines specifically designed to meet railroad investment circumstances, elimination of invasions of railroad tracks, and the fusion of transport regulators ANTF (railroads) and Antaq (ports).
WATERWAYS 수로
Brazil has nearly 43,000km of inland waterways. Only 10,000km are utilized for transport and 150 companies operate on the waterways. "Brazil has an extensive waterway network that is not being used," Trevisan said in the report.
브라실은 내륙수로가 4만 3천 키로, 그 중 기껏 만 키로만 수송에 이용되고, 150개 회사가 수로에서 운항중이다.
Suggestions include encouraging private sector investments by offering public-private partnerships (PPPs) on waterways, decreasing time required to obtain environmental licensing and building river ports.
공, 사기업이 공동 제휴를 하여서, 환경 증서 발급 기간, 하항 건설에 드는 기간을 감소 시킴으로서 사 기업의 투자를
부추키는 것을 포함하는 제안이 있다.
The report stressed the need to integrate port, railroad, highway and waterway operations. "Intermodel transport is the best way of reducing inefficiencies that result in costs for both the private and public sectors," the report said.
첫댓글 상당히 고급 정보입니다.
일반인은 전혀 알 수 없는... ^^
라틴방을 하려면 라틴 정보를 쉽게 구할 수 있어야 합니다. 칠레의 산티아고에 있는 한 기관이 경제의 CIA 역할을 합니다.
거기서 내는 신문이 BNamericas 라고 있는 데 구독하시면 도움이 될겁니다. 어느 나라가 돈 되고 안 되는 지 구별하기가 쉬워 지지 싶습니다. 그런 정보를 구하는 사람이 있을 겁니다. 혹시 남미에서도 멕시코 문회장같은 billionaire 가 나올 지 압니까?
30년이 아니고 300년 세금을 걷어야 700억이 되네요..좌우지간 세상에 반증을 거치지 않은 것은 믿어서는 안 되는 겁니다..
대단하십니다..늘 건강하시기 바랍니다.^^*
좋은 정보네요...
정말 세상에 그런일이 있군요. 유용한 정보 감사합니다.