|
DETROIT PISTONS (24-3)
Inside the record: 그들의 3패는 달라스, 워싱턴, 유타가 뽑아냈다. 홈에서 위져즈한테 졌을 때는 정규시간 말미에 벤 월리스의 자유투 하나가 들어갔다면 피스톤즈가 이길 수도 있었다 매버릭스와의 패전은 백-투-백 원정셋트의 두번째 밤에서 나왔고, 재즈한테의 완패는 디트로이트가 나흘 밤 안에 세번의 원정경기를 치루는 가운데 나왔었다.
Most telling stats: 지난 시즌 래리 브라운 휘하에 있을 때보타 플립 선더스 감독 휘하에서 평균 6.6 득점을 더 올리고 있다. 이와 함께 수비는 한 해전보다 1.9 득점만 더 내주고 있다. 디트로이트는 3점 이내로 결정되는 경기에서 4-0 이다. 밀워키(6-0)가 더 좋은 기록을 갖고는 있지만.
Changes ahead? 여러분들은 조 듀마스가 만족해하리라 생각할지 모른다. 하지만 그는 변화를 만들기 원한다. "벤치 선수를 하나더 추가할 수 있다면, 벤치에 조각 하나를 더 붙인다면 임팩트가 있을텐데요."라고 그는 ESPN.com에 말했다.
The boss says: "확실히 우리는 기록에 행복해하고 있습니다. 그러나 자기만족을 경계해야하기 때문에 우리는 우리 선수들을 언제보다도 엄하게 밀어부치고 있습니다. 우리에게 있어, 기록이란건 그렇게 큰 의미가 아닙니다. 플레이오프 플레잉이 우리를 말해주겠죠 ."
Trade asset: 그 어디엔가 다르코 밀리시치에게 상당한 플레잉 타임을 줄 의지가 있는 팀이 나올지도 모른다. 밀리시치는 그가 어느정도의 단련을 얻지 않는한 계속 실패자로 남을 것이다.
Grade: A+
CLEVELAND CAVALIERS (17-10)
Most telling stats: 리그의 오펜스 부문 3위의 팀이라는 힘덕에 수비로 마무리할 수 있다 -- 캡스는 후반에 상대방을 50 점 미만으로 묶었을 때 11-1 이다.
Changes ahead? 여름에 걸쳐 주요 변화를 만들어낸 후, 가장 가능성 있는 변화는 가드들인 루크 잭슨 and/or 사샤 파블로비치의 마이너 딜일 것이다. 아테스트 이야기에는 진지하게 참여한 적이 없다.
The boss says: "시즌에 들어오면서 우리는 이번 시즌이 성장의 단계가 될것이라 알고 있었습니다. 그리고 일들이 모든 부문에 걸쳐 긍정적인 방향으로 흘러갔습니다."라고 제네럴 매니져 대니 페리가 ESPN.com에 말했다.
Trade asset: 닉스 감독 래리 브라운이 에릭 스노우를 얻고 싶어할지 모른다. 스노우는 다음 세 시즌에 걸쳐 $21 million을 받게 된다. 그런데 캡스는 스노우가 가져다주는 수비와 리더십을 좋아한다.
Grade: B
NEW JERSEY NETS (16-12)
Inside the record: 넷츠는 주말에 들어가는데 앞서 7연승을 따냈고, 팀 히스토리에서 네번째로 긴 연승에 타이를 이뤘다. (오늘 8연승 했네요. ^^)
Most telling stats: 빈스 카터와 리챠드 제퍼슨을 선두로, 넷츠의 득점은 연승동안 경기당 10 점 가까이 상승했다.
Changes ahead? 새로운 스타팅 파워 포워드에 대한 탐색은 매일 계속되고 있지만, 넷츠가 정말 관심있는 것은 훗날 다음 여름 케빈 가넷이 팀버울브즈에 트레이드를 요청할 때 경합에 뛰어드는 것이다.
The boss says: "지난 두 주에 걸쳐 우린 더욱더 잘 플레이했습니다. 빈스가 이 기간동안 눈부시게 플레이했지요. 그리고 벤치 자원들이 시즌초 8-10 성적을 내던 경기들에서 산만하고 불안정했던 모습을 보이더니 정착된 모습을 보여줬습니다."라고 팀 프레지던트 로드 쏜이 ESPN.com에 말했다. "90 퍼센트의 승률을 내지 못하면 만족은 할 수 없는 것이죠. 디트로이트라면, 만족하겠군요."
Trade asset: 2006 클리퍼스의 No.1 픽을 갖고 있고, 이 픽으로 딜을 만들것이라는 걸 내비췄다.
Grade: B
MIAMI HEAT (17-13)
Most telling stats: 전 시즌 거의 38 퍼센트에 육박하던 3점슛 퍼센트가 이제 36 퍼센트로 떨어졌음. 오닐이 발목 접질림으로 빠졌을 때 9-9 성적을 거뒀다.
Changes ahead? 팻 라일리가 시즌 중 눈에 띄는 트레이드를 마지막으로 한 때는 1998, Ike Austin과 No.1 픽을 브렌트 배리를 위해 트레이드한 때였다. 물론 지난 2월에 스티브 스미쓰-말릭 앨런 딜을 하긴 했었지만.
The boss says: "여름의 끝에서 나는 정말 믿음을 가졌어요. 게리를 얻어 정말 큰 행운을 얻었다는 것을요. 왜냐하면 나는 게리가 빌럽스 또는 립을 상대로 플레이할 정력과 경험을 가질 것이라 생각했거든요. 그리고 빅게임 상황의 수비에서, 그가 상대방을 막아줄 수 있다고 생각합니다. 우리가 그런 상황에서 그런 수비가 필요할 때면 우린 여기에 충분한 전력을 가졌다고 생각합니다. 만약 우리가 그렇지 못하다면, 나는 계속 지켜볼 것입니다."라고 라일리는 히트를 비난하는 필자들에게 말을 했다.
Trade asset: 수많은 팀들이 마이클 돌리악에 관심을 가지고 있다. 돌리악은 알론조 모닝이 계속 건강을 유지할 경우 내보낼 수도 있다.
Grade: B-
MILWAUKEE BUCKS (15-11)
Inside the record: Mo 윌리엄스의 경기막판 영웅적 활약들이 없었다면 5할 급 팀이었을 것이다. 윌리엄스는 인디애나와 워싱턴을 이겼을 때 버져-비팅 3점슛들을 적중시켰었다.
Most telling stats: 동부에선 단 세팀만이 원정에서 위닝 전적을 갖고 있고 벅스(7-6)가 그 중 하나다. 지난 시즌 매진된 경우는 겨우 단 한번밖에 없었으나 이번 시즌 홈에서는 다섯 번만 지는 등, 관중 매진을 세 번 기록했다.
Changes ahead? 제네럴 매니져 래리 해리스가 ESPN.com에 말하길 그는 이제 트레이드를 만드는 걸 거의 끝냈다고 한다. "매글로어를 데려오기 위해 20위 정도될 언프로텍티드 1라운픽을 내준다는건 내 입장에서 생각할 필요도 없는 것이었습니다. 플레이오프 2라운드에 들어가서 전력에 보탬이 될 수 있는 7-풋터들은 그렇게 많지 않지요."
The boss says: "나에게 있어 가장 의미있는 점 중 하나는 원정 7 승입니다. 이건 지난 시즌 우리 토탈하고 같은 수치에요."라고 해리스는 말한다. "우린 30의 홈 승수를 따내려 노력할 겁니다."
Trade asset: 모두 계약이 만료되는 리스 게인스, 지리 웰시와 어빈 존슨의 패키지가 미드-레벨 익셉션 급에 상응하는 선수를 얻게 해줄수도 있다.
Grade: B
INDIANA PACERS (15-11)
Inside the record: 아테스트 상황에 대한 종결을 하지 못함에 따라 3연속으로 일방적인 패배를 당했다. 락커룸에 있는 선수들의 인내심이 검증받고 있다.
Most telling stats: 지난 시즌과 이번 시즌 자기가 뛴 23 경기들에서, 아테스트는 평균 20.9 득점을 기록했다. 지난 시즌 랩터스가 빈스 카터를 트레이드 했을 때, 카터의 평균 득점은 15.9 였다.
Changes ahead? 문제는 '언제' 그들이 아테스트를 트레이드하느냐다. 덴버, 레이커스, 미네소타, 골든 스테이트, 시애틀 모두 가능성있는 팀들이다. 그들의 최상 옵션은 오스틴 크로셔를 딜에 넣는 것일 테다. 이렇게 하면 그들은 $11.75 million 에서 $18.5 million 수준의 한 선수나 선수들을 데려올 수 있다.
The boss says: "무엇이 진짜이고, 무엇이 진짜가 아닌지 가려내기 위해 이번 주를 서무실에서 보냈습니다."라고 웰시는 ESPN.com에 말했다. "우리가 딜을 나누고 싶은 몇명의 선수가 있다는 건 알지만, 매번 문제가 보이는 듯 해요. 아테스트를 원하는 팀들이 10 개 정도 있다고 말하고 싶습니다. 다섯은 강한 관심을 보이고 있어요. 아마 셋 정도는 그들이 좀더 나아가기 위해서 그를 원하는 듯 합니다. 그게 한 선수가 됐든 드래프트 픽이 됐든 간에요."
Trade asset: 아테스트 트레이드에 은퇴할 계획인 조나단 벤더도 포함될 수도 있다. 크로셔가 $7.9 million을 받는 반면, 벤더는 7.175 million에 매겨져 있다.
Grade: C
PHILADELPHIA 76ERS (15-14)
Inside the record: 홈에서 10-5 이지만, 이곳에 경기당 찾아오는 팬은 15,021 밖에 안된다. -- 리그 꼴찌에서 3위이며 뒤를 따르는 건 올랜도 (14,527)와 포틀랜드 (13.831)밖에 없다.
Most telling stats: 아이버슨의 평균 34.1 득점은 2001-02 커리어-하이 31.4 훨씬 위에 있다.
Changes ahead? 안드레 이궈달라가 비용에 들어간다면 아테스트에 대한 위험을 껴안으려 하지 않을 것이다. 만약 가격이 겨우 존 샐먼스, 스티븐 헌터와 켈빈 올리라면, 할만도 하겠다.
The boss says: "작년 12월 내가 크리스 웨버를 얻을 줄은 몰랐습니다. 그렇기 때문에 모르는 일이죠. 지금은 가능하지 않지만 2월에 가능해질 선수들이 몇 있는 겁니다."라고 제네럴 매니져 빌리 킹이 ESPN.com에 말했다.
Trade asset: 식서스는 8월까지 유효기간이 있는 $4.55 million 트레이드 익셉션이 있다.
Grade: C+
WASHINGTON WIZARDS (12-15)
Inside the record: 길버트 아레나스가 20 득점 밑에 묶였을 때 위져즈는 0-7 이다.
Most telling stats: 위져즈는 경기당 정확히 평균 109 점을 기록했고, 이것은 또한 그들이 허용하는 바로 그 수치다. 공격과 수비에서 세자리 평균 수치를 내는 팀은 이들과 필라델피아, 시애틀밖에 없다.
Changes ahead? $4.5 million의 계약 마지막 해를 뛰고 있는 척키 앳킨스는 트레이드를 요청한 적이 있다. 그는 지난 세 경기에서 7/13 의 3점을 적중시켰다.
The boss says: "우린 지금도 서로 익숙해지려하는 새로운 선수들이 많이 있으며 몇몇의 굿 윈과 아까운 패배들이 있었죠. 우린 피닉스를, 디트로이트를 그리고 샌안토니오를 이겼었습니다. 이정도면 멋진 승리였지요."라고 제네럴 매니져 어니 그런필드가 ESPN.com에 말했다.
Trade asset: 건필드는 해마다 트레이드 데드라인 무렵에 딜을 만드는 경향이 있다. 앳킨스가 첫 타자가 아니라면, 마이클 러핀이 차선 후보가 될 것이다.
Grade: C-
CHICAGO BULLS (12-16)
Inside the record: 5연패로 인해 시즌 첫 6주간 그들이 성취했던 바를 매우 무색하게 만들었다. 이와 함께 디비젼 상대들에 대해 기록한 0-4 기록이 센트럴 디비젼의 바닥에 떨어지게 했다.
Most telling stats: 3점슛팅 (2위 40.9)과 어시스트 (6위 22.3)를 제외한 모든 key 오펜스 스탯에서 리그 하위권에 랭크돼 있다.
Changes ahead? 불스 감독 스캇 스카일스가 탐탁치 않아해서 $13.9 million을 벌면서도 빈둥거리고 있는 팀 토마스를 누군가 데려갈 팀이 나타날 행운을 못가지고 있다. 많은 팀들이 루올 뎅, 커크 하인릭과 벤 고든에 관심을 가지고 있다.
The boss says: "우리는 많은 영역에서 전환점에 있습니다. 우리는 사이즈를 갖추지 못했지만, 쓸 수 있는 돈이 많아요($20 million의 캡 룸이 있음). 이를 통해 우린 상당한 트레이드 유동성을 가질 수 있죠. 나는 우리의 한계를 압니다만 우리는 여전히 훌륭한 영 코어를 가지고 있다는 점이 흥미롭습니다."라고 제네럴 매니져 존 팩슨이 ESPN.com에 말했다. "우린 계속해서 우리의 옵션을 열어 놓을 겁니다. 다른 팀들이 어떻게 하느냐에 따라 많은게 달려있겠죠."
Trade asset: 2006 뉴욕의 No.1 픽이 있으며 언프로텍티드이고 2007의 뉴욕 것과 바꿀 수 있는 옵션도 있다. 그리고 뉴욕의 2007과 2009 2라운드 픽들도 있다.
Grade: C-
ORLANDO MAGIC (11-15)
Inside the record: 이미 연패 기록으로 3, 4 그리고 5 게임 연속이 있으며 NBA에서 가장 적은 10 개의 원정 경기를 치뤘다. 이것은 1월에 바뀔 것인데, 이달에 원정에서 10 경기를 치루고 홈에서는다섯 경기만 치룬다.
Most telling stats: 경기당 17 개로 어시스트 분야에 NBA 최하위다.
Changes ahead? 켈빈 케이토 ($8.6 million)와 토니 배티 ($5.2 million) 모두 마지막 계약의 해에 있다.
The boss says: "케이토와 배티 역시 우리가 원하고 있습니다. 우린 그들이 우리에게 기여해주는 것을 좋게 봅니다."라고 어시스턴트 제네럴 매니져 오티스 스미쓰가 ESPN.com에 말했다. "우린 좋은 리듬(groove)을 찾기 시작했고, 플레이오프를 노릴 기회가 여전히 있습니다."
Trade asset: 여벌의 2-라운드 픽 두장이 있다. 하나는 2006 밀워키 것이고 하나는 2007 클리블랜드의 것이다.
Grade: C-
BOSTON CELTICS (11-16)
Inside the record: 그들의 2-10 원정 기록은 리그 꼴찌에서 두번째이며, 그 뒤를 쫓는 건 아틀란타의 2-13 밖에 없다.
Most telling stats: 그들의 11 승 가운데 91.7 점만 허용했다; 그들의 16 패에서는 105.6 점을 허용..
Changes ahead? 디렉터 오브 바스켓볼 오퍼레이션 대니 에인지가 말하길 폴 피어스에 대한 요구를 더이상 받지 않기로 했다고 한다.
The boss says: "내가 원했던 만큼 우리가 꾸준하지 않았습니다. 개인적인 입장에서 나는 아주 만족하지만, 조직입장에서 보면, 그러진 않네요. 닥(리버스)은 여전히 팀의 정체성을 확립하기 위해 애쓰고 있습니다."라고 에인지가 ESPN.com에 말했다.
Trade asset: 2007 클리블랜드의 1-라운드 드래프트 픽, 1-10 위까지 보호돼 있다.
Grade: C-
CHARLOTTE BOBCATS (10-19)
Inside the record: 동부를 상대로 9-9, 서부를 상대로 1-10.
Most telling stats: 에메카 오카포의 필드골이 .447에서 .407로 떨어짐에 따라 평균 득점이 15.1에서 12.9로 떨어졌으며, 경기당 리바운드에서도 거의 1에 가깝게 하락했다.
Changes ahead? 그들의 $4 million 샐러리 캡 스페이스를 갖고 아테스트 트레이드에 오퍼를 모색했으나 보상으로 1-라운드 픽을 원하고 있다.
The boss says: "우린 일을 쉽게 끌어올 수도 있겠지만, ($4 million 캡 룸)은 현재 이야기가 나오는 선수의 급에 맞춰볼 때 많은 게 아닙니다."라고 코치이자 제네럴 매니져인 버니 빅커스태프가 ESPN.com에 말했다.
Trade asset: 익스팬션 합의의 일환으로 캡의 75 퍼센트만 한정됐던 2년이 끝나면 밥캣츠의 캡은 다음 시즌에 상당히 상승한다. 그들은 또한 토론토로부터 받은 미래 1라운드 픽을 하나 갖고 있는데 2009 드래프트부터는 로터리 프로텍션이 풀린다.
Grade: C+
ATLANTA HAWKS (7-20)
Inside the record: 최근 9 경기에서 5-4. 이중에 스퍼스, 너겟츠, 식서스를 상대로한 승리들이 있어 평점이 F에서 향상됐다.
Most telling stats: 2005 드래프트 전체 2순위 픽인 마빈 윌리엄스가 경기당 22.4 분을 뛰며 겨우 5.8 득점과 4.4 리바운드를 기록하고 있다. 그는 트레이드로 이적할 수도 있는 알 해링턴의 뒤에 가려져 있다.
Changes ahead? 아틀란타는 알 해링턴을 비제한 프리 에이젼트로 잃는 것이 불가피함을 각오하고 있는 듯 보인다. 그리고 호크스는 조 존슨 트레이드에 끼워넣었던 드래프트 초이스들을 메워놓을 필요가 있다. 그것들 중 하나는 1-라운더로 2008 드래프트부터는 프로텍션이 풀린다. 2007년에는, 상위 3픽만 보호가 된다.
The boss says: 제네럴 매니져 빌리 나이트는 인터뷰하길 거부했다. 그가 거의 3주 전 이번 시즌에 첫번째로 잘리는 감독이 마이크 우즌일 것이라는 여론에 일침을 놓으며 우즌에게 확신에 찬 강력한 지지를 보낸 이후로는 기자들과 이야기하지 않고 있다.
Trade asset: 2006 셀틱스와 레이커스의 1라운드 픽에 대한 우선권을 가지고 있었지만 이것마저도 존슨 딜에서 피닉스에 싸줬다.
Grade: D+
NEW YORK KNICKS (7-20)
Inside the record: 동부 상대로 고작 2-12, 하지만 서부를 상대로 5-8. 그들의 홈 전적(4-8)은 리그 꼴찌에서 3위이며, 그 뒤를 쫓는 건 토론토와 휴스턴밖에 없다.
Most telling stats: 스테판 마버리는 8년 연속으로 평균 20 득점 이상을 기록한 이후 평균 17.7 점으로 떨어졌다. 어시스트는 8.1에서 6.1로 떨어졌다.
Changes ahead? 세계에서 가장 유명한 찌질이 소굴(the World's Most Famous Misery Den)인, 메디슨 스퀘어 가든에서 마버리는 정규적으로 야유를 받고 있다. 그의 계약은 그를 딱보기에 언터쳐블로 만들었다. 물론 아틀란타나 토론토가 관심을 가질 한가지 길은 있긴 하지만.
The boss says: 닉스가 올란도에서 패한 후 브라운은 마버리에 대해 이렇게 말했다. "그 친구는 41분을 뛰며 3어시스트와 함께 0-for-7 슈팅을 기록했습니다. 그는 매시간마다 공을 가졌어요. 내가 시즌 내내 했던대로 그에게 많은 시간을 줬습니다. 그는 아마도 그렇게 시간을 가지지 못했다고 생각하나봐요. 그는 3 어시스트와 함께 스틸을 하나도 못했습니다. 여러분도 우연이라도 스틸 하나는 얻어낼 겁니다."
Trade asset: 안토니오 데이비스($13.8 million)와 페니 하더웨이($15.7 million)의 만기 계약. 이것을 갖고 지난 몇 시즌간 그들의 딜 관례대로 새로운 오버페이드 늙다리 콜렉션을 끌어모을 수도 있다. 팀 프레지던트 아이재아 토마스가 말하길 루키 채닝 프라이는 언터쳐블이라고 한다.
Grade: F
TORONTO RAPTORS (7-22)
Most telling stats: ESPN.com의 Player Efficiency Ranting에 리스트된 46 명의 센터들 중, 46위가 토론토 빅맨 라파엘 아라우죠다.
Changes ahead? 일단 그들이 장기적인 뭔가를 해내려면, 자일렌 로즈를 제거할 방법을 찾을 필요가 있다. 그는 다음 시즌에 $16.9 million을 받는다.
The boss says: "분명한 건 내가 기록에 달갑지 않다는 것이지만 2-3 주가 흘러갈 때마다 보여주는 진보에 반기고 있습니다. 우리는 젊은 선수들로 리빌딩하는 계획을 가져왔었고 이것이 우리가 앞으로 진행해야할 방향이죠."라고 제네럴 매니져 랍 밥콕이 ESPN.com에 말했다.
Trade asset: 2006 덴버의 1-라운드 픽 권리를 소유하고 있다.
Grade: D-
Chris Sheridan, a national NBA reporter for the past decade, covers the league for ESPN Insider. To e-mail Chris, click here.
- 이하 원문 -
After generously handing out more B's than C's in the Western Conference Thursday, we turn our focus today to the East, home of the only team getting an A+.
We also have another F to award, putting some unfortunate souls in the same sorry company with the Sacramento Kings. So without further ado, the grades are ...
DETROIT PISTONS (24-3) | |||||
Inside the record: The three losses were to Dallas, Washington and Utah, with the loss to the Wizards coming at home after Ben Wallace missed a free throw late in regulation that would have won it for the Pistons. The Mavericks loss came on the second night of a back-to-back road set, and the debacle against the Jazz came as Detroit played its third road game in four nights.
Most telling stat: The Pistons are averaging 6.6 more points per game under Flip Saunders than they did last season under Larry Brown, while the defense is yielding only 1.9 more points than it did a year ago. Detroit is 4-0 is games decided by three points or less, though Milwaukee (6-0) is even better. Changes ahead? You'd think Joe Dumars would be satisfied, but he'd make a tweak. "Maybe adding one more guy off the bench, adding one more piece to the bench that would have impact," he told ESPN.com. The boss says: "Obviously we're happy with the record, but we're pushing our guys as hard as ever because you want to fight any complacency whatsoever. For us, it's not so much about the record. It's about playing for the playoffs." Trade asset: Somewhere out there might be a team willing to give some serious playing time to Darko Milicic, who will remain a bust at least until he gets some burn. Grade: A+ |
CLEVELAND CAVALIERS (17-10) | |||||
Inside the record: Have already had winning streaks of eight and six, but their record against above-.500 teams is only 9-7.
Most telling stat: The team with the league's third-best offense can get it done with defense -- Cavs are 11-1 when holding opponents below 50 points in the second half. Changes ahead? After making major changes over the summer, the most likely tweak would be a minor deal of guards Luke Jackson and/or Sasha Pavlovic. Never got seriously involved in Artest talks. The boss says: "Coming into the season we knew it would be a work in progress, and things have overall moved in a positive direction," general manager Danny Ferry told ESPN.com. Trade asset: Knicks coach Larry Brown would love to acquire Eric Snow, who is owed $21 million over the next three seasons, but Cavs like what Snow brings defensively and in leadership. Grade: B |
NEW JERSEY NETS (16-12) | |||||
Inside the record: The Nets entered the weekend with a seven-game winning streak, tied for fourth-longest in team history.
Most telling stat: Led by Vince Carter and Richard Jefferson, the Nets' scoring is up nearly 10 points per game during the streak. Changes ahead? The search for a new starting power forward goes on every day, but what really interests the Nets is the remote chance that they can make a run at Kevin Garnett next summer if he asks the Timberwolves to trade him. The boss says: "Over the last couple weeks we've played much better. Vince has played brilliantly during this stretch, and the bench has settled in after being erratic and inconsistent in our first 8-10 games," team president Rod Thorn told ESPN.com. "You're never satisfied unless you win 90 percent of your games. If you're Detroit, you're satisfied." Trade asset: Own the right to the Clippers' No. 1 pick in 2006, and have made it known they'd include the pick to get the right deal done. Grade: B |
MIAMI HEAT (17-13) | |||||
Inside the record: 6-3 since Pat Riley took over for Stan Van Gundy.
Most telling stats: Shooting only 36 percent from 3-point range after making nearly 38 percent a year ago. Went 9-9 while O'Neal was out with a sprained ankle. Changes ahead? The last time Pat Riley made a significant in-season trade was 1998, when he dealt Ike Austin and a No. 1 pick for Brent Barry, although he did do the Steve Smith-Malik Allen deal last February. The boss says: "I do believe at the end of the summer, we got very fortunate to get Gary [Payton], because I think Gary will have the moxie to play against [Chauncey] Billups and maybe Rip [Hamilton], and the experience. And I think maybe in a big-game situation defensively, he can shut people down. When we get to that time when we're going to need that kind of defense, then I think we have enough. And if we don't, then I'm going to keep looking for it," Riley told the Heat's beat writers. Trade asset: Plenty of teams have interest in Michael Doleac, who is expendable if Alonzo Mourning remains healthy. Grade: B- |
MILWAUKEE BUCKS (15-11) | |||||
Inside the record: They'd be a .500 team if not for the late-game heroics of Mo Williams, whose buzzer-beating 3-pointers defeated Indiana and Washington.
Most telling stats: One of only three Eastern teams with a winning road record (7-6). Have lost five times at home, where they have drawn three sellout crowds after having only one all last season. Changes ahead? General manager Larry Harris told ESPN.com he is almost certainly finished making trades. "Giving up an unprotected first-round pick, which I thought would land somewhere around No. 20, for [Jamaal] Magloire was, to me, a no-brainer. There aren't many 7-footers available out there who can help you get into the second round of the playoffs." The boss says: "One of the biggest things to me is our seven road wins, which matches our total from last season," Harris said. "We'd still like to try to win 30 home games." Trade asset: A package of Reece Gaines, Jiri Welsch and Ervin Johnson, all with expiring contracts, could get them a serviceable player on a mid-level exception contract. Grade: B |
INDIANA PACERS (15-11) | |||||
Inside the record: Lack of closure to the Artest situation has led to three straight lopsided losses. The patience of the players in the locker room is being tested. Most telling stat: In the 23 games he played last season and this season, Artest averaged 20.9 points. When the Raptors traded Vince Carter last season, he was averaging 15.9. Changes ahead? The question is when they'll trade Artest. Denver, Lakers, Minnesota, Golden State, Seattle are all possibilities. Their best option may be to include Austin Croshere in a deal, which would allow them to take on a player or players making anywhere from $11.75 million to $18.5 million. The boss says: "I'm spending this week in the office, trying to see what's real and what's not real," Walsh told ESPN.com. "I know there are some players we'd like to do deals for, but there always seems to be a problem. I'd say there are 10 teams that would like [Artest], five with strong interest, maybe three that seem to want him to the point where they'd go the extra mile, whether with a player or a draft pick." Trade asset: Could also include Jonathan Bender, who plans to retire, in an Artest trade. Bender is on the cap for $7.175 million, while Croshere makes $7.9 million. Grade: C |
PHILADELPHIA 76ERS (15-14) | |||||
Inside the record: 10-5 at home, where they're drawing only 15,021 fans per game -- third-worst in the league, ahead of only Orlando (14,527) and Portland (13,831).
Most telling stat: Iverson's scoring average of 34.1 is well above his career-high of 31.4 in 2001-02. Changes ahead? Not willing to take a risk on Artest if it would cost them Andre Iguodala. If the price was merely John Salmons, Steven Hunter and Kevin Ollie, they'd do it. The boss says: "Last December I didn't think I'd get Chris Webber, so you never know. There are guys who become available in February who aren't available now," general manager Billy King told ESPN.com. Trade asset: Sixers have a $4.55 million trade exception that doesn't expire until August. Grade: C+ |
WASHINGTON WIZARDS (12-15) | |||||
Inside the record: Wizards are 0-7 when Gilbert Arenas has been held under 20 points.
Most telling stat: Wizards average exactly 100 points per game, which is also the exact number they allow, making them one of only three teams (Philadelphia, Seattle) averaging triple-digits on offense and defense. Changes ahead? Chucky Atkins, in the final season of a contract paying him $4.5 million, has requested a trade. He's 7-for-13 on 3-pointers in his last three games. The boss says: "We've got a lot of new players still getting used to each other, and we've had some good wins and some close losses. We won at Phoenix, at Detroit and beat San Antonio, so those have been nice wins along the way," general manager Ernie Grunfeld told ESPN.com. Trade asset: Grunfeld's annual willingness to make a deal near the trade deadline. If Atkins isn't dealt first, Michael Ruffin is the next leading contender. Grade: C- |
CHICAGO BULLS (12-16) | |||||
Inside the record: A five-game losing streak has undone much of what they accomplished in the first six weeks of the season, and their 0-4 record against division opponents has left them at the bottom of the Central.
Most telling stat: Ranked in the bottom half of the league in every key offensive statistic except 3-point shooting (2nd, .409) and assists (6th, 22.3). Changes ahead? Not having any luck finding a taker for Tim Thomas, who is sitting at home earning $13.9 million because Bulls coach Scott Skiles doesn't want him around. Lots of teams have interest in Luol Deng, Kirk Hinrich and Ben Gordon. The boss says: "We're in transition in a lot of ways. We don't have any size, but we have a lot of money ($20 million in cap room) to spend, which also gives us great trade flexibility. I understand our limitations, but we still have a great young core that's interesting," general manager John Paxson told ESPN.com. "We're keeping our options open. A lot will depend on how other teams go forward." Trade assets: New York's No. 1 pick in 2006, which is unprotected, the option to switch picks with New York in 2007, and New York's second-round picks in 2007 and 2009. Grade: C- |
ORLANDO MAGIC (11-15) | |||||
Inside the record: Have already had losing streaks of three, four and five games, and have played an NBA-low 10 road games. That'll change in January, when they have 10 on the road and just five at home.
Most telling stat: Last in the NBA in assists with fewer than 17 per game. Changes ahead? Kelvin Cato ($8.6 million) and Tony Battie ($5.2 million) are both in the final year of their contracts. The boss says: "Cato and Battie are also in demand by us. We like what they're giving us," assistant general manager Otis Smith told ESPN.com. "We're starting to find our groove, and we still have a chance of sneaking into the playoffs." Trade assets: Own two spare second-round picks, Milwaukee's in 2006 and Cleveland's in 2007. Grade: C- |
BOSTON CELTICS (11-16) | |||||
Inside the record: Their 2-10 road record is the league's second-worst, trailing only Atlanta's 2-13.
Most telling stat: Have allowed only 91.7 points in their 11 wins; 105.6 points in their 16 losses. Changes ahead? Director of basketball operations Danny Ainge said teams have stopped calling to ask about the availability of Paul Pierce. The boss says: "We haven't been as consistent as I'd have liked. Individually I'm happy with a lot, collectively I'm not. Doc [Rivers] is still trying to establish an identity for the team," Ainge told ESPN.com. Trade asset: Cleveland's first-round draft pick in 2007, protected for spots 1-10. Grade: C- |
CHARLOTTE BOBCATS (10-19) | |||||
Inside the record: 9-9 against the East, 1-10 against the West.
Most telling stat: Emeka Okafor's scoring average has dropped from 15.1 to 12.9, his FG pct has gone from .447 to .407, and he's also down nearly one rebound per game. Changes ahead? Have offered to broker an Artest trade with their $4 million in salary cap space, but want a first-round pick in return. The boss says: "We could be facilitators, but ($4 million in cap room) is not a lot when we're talking about the caliber of players being talked about," coach and general manager Bernie Bickerstaff told ESPN.com. Trade asset: The Bobcats' cap goes up significantly next season after they finish two years of being limited to 75 percent of the cap as part of their expansion agreement. They also own a future first-round pick from Toronto that loses its lottery protection beginning with the 2009 draft. Grade: C+ |
ATLANTA HAWKS (7-20) | |||||
Inside the record: 5-4 mark in their last nine, including wins over Spurs, Nuggets and Sixers, improved their grade from an F.
Most telling stat: Marvin Williams, the second overall pick of the 2005 draft, is averaging only 5.8 points and 4.4 rebounds in 22.4 minutes per game. He's stuck behind Al Harrington, who could be moved in a trade. Changes ahead? Atlanta seems resigned to the inevitability of losing Al Harrington as an unrestricted free agent, and the Hawks need to replace the draft choices they included in the Joe Johnson trade. One of them is a first-rounder that loses its protection beginning with the 2008 draft. In 2007, it's protected only if it's among the first three picks. The boss says: General manager Billy Knight declined to be interviewed. He has not spoken with reporters since giving a strong vote of confidence to coach Mike Woodson nearly three weeks ago, ending speculation that Woodson would become the first coach fired this season. Trade asset: Had the rights to the better of the Celtics' and Lakers' first-round picks in 2006, but shipped that to Phoenix, too, in the Johnson deal. Grade: D+ |
NEW YORK KNICKS (7-20) | |||||
Inside the record: Only 2-12 against the East, but 5-8 vs. the West. Their home record (4-8) is the third-worst in the league, trailing only Toronto's and Houston's.
Most telling stat: Stephon Marbury's scoring average has dipped to 17.7 after he had gone eight straight years averaging at least 20. His assists have gone from 8.1 to 6.1. Changes ahead? Marbury is being booed regularly at Madison Square Garden, the World's Most Famous Misery Den. His contract makes him virtually untradeable, although a case could be made that Atlanta or Toronto might become interested. The boss says: "He's 0-for-7 shooting with three assists in 41 minutes," Brown said of Marbury after the Knicks loss in Orlando. "He got the ball all the time. I ran as much stuff for him as I have all season. He maybe didn't feel like he had it. He got three assists and no steals. By accident you can get a steal." Trade assets: The expiring contracts of Antonio Davis ($13.8 million) and Penny Hardaway ($15.7 million), which can be used to bring aboard a whole new collection of overpaid castoffs with several seasons remaining on their deals. Team president Isiah Thomas said rookie Channing Frye is untouchable. Grade: F |
TORONTO RAPTORS (7-22) | |||||
Inside the record: One of only four teams with a better road record than home record. Their 0-9 start killed whatever smidgen of confidence that might have existed coming out of training camp.
Most telling stat: Of the 46 centers listed in ESPN.com's Player Efficiency Ratings, No. 46 is Toronto big man Rafael Araujo. Changes ahead? Before they can do anything long-term, they need to find a way to get rid of Jalen Rose, who is owed $16.9 million next season. The boss says: "Obviously I'm not pleased with the record, but I'm pleased with the progress we seem to be making every 2-3 weeks. We've got a plan, rebuilding with young guys, and it's what we're following," general manager Rob Babcock told ESPN.com. Trade asset: Own the rights to Denver's first-round pick in 2006. Grade: D- |
첫댓글 올랜도 쫌만 더주지~에잉~이번시즌 올랜도의 희망적인점은 어느팀을 만나도 리바운드에 꿀리지 않고 있다는점, 작년처럼 XX스런 농구를 하지 않고 있다는 점 만으로도 전 기쁘긴 합니다.(성적은 제쳐두고 말이죠) 프랜시스가 각성했고, 넬슨은 벤치에서 힘을 내주고 있고 이젠 힐 형도 힘을 내주고 계십니다.
오늘3연승과 함께8번시드에 올랐는데 앞으로도 이 페이스를 쭉~ 이어 나갔으면 합니다. 하워드의 성장도 즐겁고 프랜시스의 각성도 즐겁고 힐 형의 부활도 즐거운 올랜도 입니다..
저번 스탠딩 예상도 그렇고(그때는 오히려 동부가 먼저였는데) 조회수가 서부와 동부가 차이나는 이유가 뭘까요? 이유가 뭘까요 -_-?
OTL