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世界經典Ⅱ 제2부 죄와 구원 제10장 종말론과 메시아에 대한 소망 주의 날에 대한 인식 3. 제7천년 왕국 안식 종교 경전 첫째 부활에 참여하는 사람은 복이 있고 거룩합니다. 이 사람들에게는 둘째 사망이 아무런 세력도 부리지 못합니다. 이 사람들은 하나님과 그리스도의 제사장이 되어서 천년 동안 그와 함께 다스릴 것입니다. 요한계시록 20.6 (기독교) 가나안 땅에 7년마다 한 번 1년 해방의 해가 있는 것처럼, 이 세계에도 7천년 만에 찾아오는 해방의 천년이 있다; 이사야 2장 17절에 “오직 주님만 홀로 높임을 받으시고” 또 시편 92장 1절에는 “안식일을 위한 노래” 여기서는 긴 안식의 기간을 의미하며, 다시 시편 90장 4절에서는 “주님 앞에서는 천년도 지나간 어제와 같고”라고 기록되어 있다. 타나 데베 엘리야후는 가르친다; 세상은 6천년 지속된다. 이 중 2천년은 무질서의 기간이요, 다른 2천년은 법으로 통치하는 시대이며, 나머지 2천년은 주님이 오시는 때이다. 그러나 우리의 부정 때문에, 메시아가 오실 징표도 없이 마지막 2천년의 상당한 시간이 이미 지나가 버렸다. 탈무드, 산헤드린 97a (유대교) 6천년의 600년이 지나면, 위로는 지혜의 문과 아래로는 지혜의 분수가 열릴 것이다. 그리고 마치 한 주의 6일째가 되는 날 해가 지기 시작할 때 우리가 안식일을 준비하듯, 세상은 7천년의 세계로 들어갈 준비를 할 것이다. 거룩하신 그 분은 메시아가 강림하여 이 세상에 드러나심을 크게 원하시지 않는다. 그러나 메시아의 때가 가까워오면, 어린아이들조차 지혜의 비밀을 알게 되고, 그리하여 새천년의 때를 셈하게 될 것이다. 그 때에는 모든 비밀이 만민에게 드러날 것이다. “주님은 친히 행하신 일로 기뻐하신다.”(시편 104장 31절): 하늘은 영들이 지상으로 내려와 새로운 존재로 태어나게 하실 것이다. 그리하여 그들이 세상에 속하게 하시려는 것이다. 안식일로 들어가는 6천년의 끝에 살아남은 자들은 얼마나 행복한가. 이 날은 거룩한 주 하나님께서 영들을 연합하고, 지상에 남은 자들에 합류할 영들을 선택하기로 정하신 날이다. “시온에 남은 자들, 거룩하다 불릴 것이다.” 조하르 1.117a 19a (유대교) 하나님께서는 정하신 기간인 칠십 주간이 지나야 네 겨레와 네 거룩한 도읍으로 하여금 다시는 거역하지 않게 하시고 죄악에서 손을 떼게 하실 것이다. 죄를 벗겨주시고 영원한 정의를 펴실 것이다. 환상으로 내리신 예언을 틀림없이 이루시어 더없이 거룩한 이에게 기름을 부어 그를 성별하여 세우실 것이다. 너는 똑똑히 알아라. 너희가 돌아가 예루살렘을 재건하리라는 말씀이 계신 때부터 기름 부어 세운 영도자가 오기까지는 칠 주간이 흐를 것이다. 그 뒤에 육십이 주간 어려운 시대가 계속되겠지만, 그동안에 성을 쌓고 재건하게 될 것이다. 이렇게 육십이 주간이 지난 다음, 기름 부어 세운 이가 재판도 받지 않고 암살당하며, 도읍과 성소는 한 장군이 이끄는 침략군에게 헐릴 것이다. 전쟁으로 끝장이 나 폐허가 되고 말 것이다. 종말이 홍수처럼 닥쳐올 것이다. 그 장군은 한 주간 동안 무리를 모아 날뛸 것이다. 반 주간이 지나면 희생제사와 곡식예물 봉헌을 중지시키고 성소 한 쪽에 파괴자의 우상을 세울 것이다. 그러나 결국 그 파괴자도 예정된 벌을 받고 말리라. 다니엘 9.24-27 (기독교) “역사를 7일로서 계산하여 성서에 기록된 날짜에 따라 계산하면 이 마지막 안식일에 대한 분명한 의미가 있음을 알 수 있다. 첫째 단계 혹은 첫째 날은 아담부터 홍수심판까지의 날이다: 둘째 날은 홍수심판에서 아브라함까지. (이 두 날이 비록 실제 길이는 동일하지 않으나 각각 하루가 10대에 걸친 세월은 같다) 다음 3단계는 마태복음에 기록된 것처럼 한 단계가 4대로 구성되어 있다: 첫째, 아브라함부터 다윗; 둘째, 다윗으로부터 바빌론 유수; 셋째, 바빌론 유수부터 그리스도의 육신 탄생. 이렇게 다섯 단계를 거친 후, 여섯째 단계는 바로 지금의 시대이다. 이 시대는 모두가 성서를 통해 들었듯이, 세대 수로 계산되는 시대가 아니다. 성서에는 다음과 같이 나와 있다. ‘때나 시기는 아버지께서 아버지의 권한으로 정하신 것이니, 너희가 알 바가 아니다.’ (사도행전 1장 7절) 이 ‘때’가 지나면 주 하나님은 ‘안식일’에 휴식하실 것이다. 또한 이 안식일 날에 주 하나님은 우리가 당신 안에서 쉴 수 있게 해주실 것이다.” 아우구스티누스, 신의 도성 22.30 말씀 선집 하나님은 종을 세워서 내가 네 아버지라고 가르쳐 주셨습니다. 종을 시키고 천사를 시켜서 가르쳐 주셨습니다. 그러한 시대가 구약시대입니다. 다음에는 아들을 시켜서 역사하였습니다. 그 시대가 신약시대입니다. 그 다음에는 성신을 시켜서 역사해 나오셨습니다. (10-198, 1960.10.02) 아담으로부터 아브라함까지의 2천년 기간은 인간이 아직 복귀섭리를 위한 하나님의 말씀을 직접 받을 수 있는 탕감조건을 세우지 못한 시대였다. 그러므로 이 시대는 다만 타락인간이 헌제에 의한 탕감조건을 세움으로써 말씀에 의한 섭리를 하실 수 있는 다음 시대를 위한 기대를 조성한 시대였기 때문에, 이 시대를 ‘말씀기대섭리시대’라고 한다. 또 아브라함으로부터 예수님까지의 2천년 기간은, 구약의 말씀에 의하여 인간의 심령과 지능의 정도가 소생급까지 성장한 시대였으므로, 이 시대를 ‘소생구약시대’라고 한다. 한편 예수님으로부터 재림기까지의 2천년 기간은, 신약의 말씀에 의하여 인간의 심령과 지능의 정도가 장성급까지 성장하는 시대이므로, 이 시대를 ‘장성신약시대’라고 한다. 예수님으로부터 그의 재림기까지의 2천년 기간은, 예수님이 십자가에 돌아가심으로 말미암아 사탄에게 내주었던 구약시대의 2천년 기간을 기독교 신도들을 중심하고 하늘 것으로 재탕감복귀하는 시대이므로, 이 시대를 ‘탕감복귀섭리연장시대’라고 한다. 예수님 재림 이후의 복귀섭리완성시대는 사탄에게 내주었던 복귀섭리의 전 노정을 하늘 것으로 완전히 탕감복귀하는 시대이므로 이 시대를 ‘탕감복귀섭리완성시대’라고 하는 것이다. (원리강론, 후편 서론 2.2.1) 바울도 고린도전서 13장에 말하기를, “믿음 소망 사랑 이 세 가지는 항상 있을 것인데 그 중에 제일은 사랑이라”고 하였습니다. 그런데 우리 인간은 타락으로 소망을 잃어버렸고, 믿음을 잃어버렸습니다. 소망과 믿음을 잃어버림으로 말미암아 하나님을 중심한 사랑을 잃어버렸던 것입니다. 이것을 복귀하기 위한 것이 지금까지의 6천년 복귀섭리 역사인 것을 우리들은 알아야 되겠습니다. 그러면 지금까지 6천년 역사는 무엇을 하기 위한 역사였는가? 인간이 타락함으로 말미암아 잃어버린 소망과 믿음과 사랑을 회복하기 위한 역사였습니다. 지금까지 하나님께서는 그것을 회복하기 위해서 수고해 나오셨다는 것입니다. 그런데 오늘날은 소망과 믿음의 시기를 지나 사랑의 시대에 처해 있어야 할 때인데, 아직 믿음의 때에 머물러 있다는 것입니다. 그러면 소망은 무엇을 상징하였느냐? 하나님의 새로운 말씀을 상징했습니다. 또 믿음은 무엇을 상징하였느냐? 그것은 하나님이 참다운 아들딸이 되기 위한 것을 상징하였습니다. 참아들딸을 찾아 세우기 위해서 믿음을 상징해 나왔다는 것입니다. 그리고 앞으로는 하나님의 사랑을 중심 삼고 내 개체가 완성한 후에 가정을 찾아 들어가야 거기에 비로소 하나님의 사랑이 성립된다는 것을 여러분이 알아야 되겠습니다. (5-108, 1959.01.04) |
[254] 世界経典 - 主の日に対する認識 - 3. 第7の千年王国安息 ー 宗教経典 ー 第一の復活にあずかる者は、幸いな者、聖なる者である。この者たちに対して、第二の死は何の力もない。彼らは神とキリストの祭司となって、千年の間キリストと共に統治する。 ヨハネの黙示録20.6 (キリスト教) カナンの地に7年ごとに1年、解放の年があるように、この世界にも7000年目に訪れてくる解放の1000 年がある。イザヤ書2章17 節に、「主はただひとり、高く上げられる」、また、詩編92 章1節には、「賛歌。歌。安息日に」、ここでは長い安息の期間を意味し、また、詩編90 章4節では、「千年といえども御目には、昨日が今日に移る夜の一時にすぎません」と記録されている。 タンナ・デベ・エリヤフは教える。世の中は6000 年続く。このうち2000 年は無秩序の期間であり、他の2000 年は法で統治する時代であり、残りの2000年は主が来られる時だ。しかし、私達の不正のために、メシヤが来られる徴表もなく最後の2000 年の相当な時間が既に過ぎてしまった。 タルムード、サンヘドリン97a(ユダヤ教) 6000 年の600 年が過ぎれば、上には知恵の門と下には知恵の噴水が開かれるだろう。そして、ちょうど一週間の6日目の日の日が沈み始めるとき、私達が安息日を準備するように、世の中は7000 年の世界に入っていく準備をするのである。聖なるその方は、メシヤが降臨してこの世に現れることを大きく願われない。しかし、メシヤの時が近づいてくれば、幼い子供でさえ知恵の秘密を知るようになり、そして新千年の時を数えるようになる。その時には、あらゆる秘密が万民に現れるだろう。…… 「主が御自分の業を喜び祝われるように」(詩編104 章31 節)。天は霊たちが地上に下りてきて、新しい存在として生まれるようにされるだろう。そして、彼らが世の中に属するようにしようとされる。安息日に入る6000 年の終わりに生き残った者たちはどれほど幸福か。この日は、聖なる主、神が霊たちを連合し、地上に残った者たちに合流する霊たちを選択することに決めた日である。「シオンの残りの者、エルサレムの残された者は、聖なる者と呼ばれる」(イザヤ書4 章3 節)。 ゾハール1.117a 19a(ユダヤ教) お前の民と聖なる都に対して、七十週が定められている。それが過ぎると逆らいは終わり、罪は封じられ、不義は償われる。とこしえの正義が到来し、幻と預言は封じられ、最も聖なる者に油が注がれる。これを知り、目覚めよ。エルサレム復興と再建についての、御言葉が出されてから、油注がれた君の到来まで七週あり、また、六十二週あって危機のうちに広場と堀は再建される。 その六十二週のあと油注がれた者は、不当に断たれ、都と聖所は次に来る指導者の民によって荒らされる。その終わりには洪水があり、終わりまで戦いが続き荒廃は避けられない。彼は一週の間、多くの者と同盟を固め、半週でいけにえと献げ物を廃止する。憎むべきものの翼の上に荒廃をもたらすものが座す。そしてついに、定められた破滅が荒廃の上に注がれる。」 ダニエル書9.24 ~ 27(キリスト教) 聖書の表現から知られるように、諸時代を日々として数え、それに従って時代区分をあげるならば、私達の安息は明らかに第7日に求められるであろう。第1の時代がいわば第1日で、これはアダムから洪水に至るまでである。第2の時代はそれからアブラハムまでである。その経過した年数は同じではないが、それぞれ10 世代という世代の数は同じである。そのあと、福音書記者マタイが区切っているように、キリスト降誕に至るまで三つの時代がある。それぞれが14 世代であると数えられる。 まず第1はアブラハムからダビデまで、第2はダビデからバビロン捕囚まで、第3はそれからキリストの肉における誕生までである。以上で五つの時代となる。私達の生きているのは第6の時代であるが、この長さを数でもって測ることはできない。というのも、「父が御自分の権威をもってお定めになった時や時期は、あなたがたの知るところではない」(使徒言行録1 章7 節)と言われているからである。そのあとのいわば第7日に神は休むであろう。そして私達がそうである同じ第7日を、私達は神自身のうちにあって休みとなすであろう。 アウグスティヌス神の国22.30 (キリスト教) ー み言選集 ー 神様は僕を立てて、「私がお前の父だ」と教えてくださいました。僕に命じて、天使に命じて教えてくださいました。そのような時代が旧約時代です。次には、息子に命じて役事しました。その時代が新約時代です。その次には、聖霊に命じて役事してこられたのです。 (10-198、1960.10.2) アダムからアブラハムまでの2000 年期間は、人間がまだ復帰摂理のための神のみ言を直接受け得るような蕩減条件を立てることができない時代であった。それゆえに、この時代は堕落人間が供え物による蕩減条件を立てることによってのみ、次の時代に、み言による摂理をなすことができる基台を造成し得る時代であったので、この時代を「み言の基台摂理時代」という。 また、アブラハムからイエスまでの2000 年期間は、旧約のみ言によって、人間の心霊と知能の程度が蘇生級まで成長する時代であったので、この時代を「蘇生旧約時代」という。そして、イエスから再臨期までの2000 年期間は、新約のみ言によって、人間の心霊と知能の程度が長成級まで成長する時代であったので、この時代を「長成新約時代」という。…… イエスからその再臨期までの2000 年期間は、イエスが十字架で亡くなられることによって、サタンに奪われるようになった旧約時代の、2000 年期間を、キリスト教信徒たちを中心として、天のものとして再蕩減復帰する時代であったので、この時代を「蕩減復帰摂理延長時代」という。イエスの再臨以後の復帰摂理完成時代は、サタンに奪われた復帰摂理の全路程を、天のものとして完全に蕩減復帰する時代であるので、この時代を「蕩減復帰摂理完成時代」という。 原理講論、後編緒論2.2.1 パウロも、コリント人への第一の手紙第13 章で、「信仰と希望と愛と、この三つである。このうちで最も大いなるものは、愛である」と言いました。ところが、私達人間は堕落によって希望を失ってしまい、信仰を失ってしまいました。希望と信仰を失ってしまうことによって、神様を中心とする愛を失ってしまったのです。これを復帰するためのものが今までの6000 年復帰摂理歴史であることを、私達は知らなければなりません。 それでは、今まで6000 年歴史は、何をするための歴史だったのでしょうか。人間が堕落することによって失ってしまった希望と信仰と愛を回復するための歴史でした。今まで神様は、それを回復するために苦労してこられたのです。ところが、今日は希望と信仰の時期を経て愛の時代にいなければならない時なのに、まだ信仰の時にとどまっているというのです。 それでは、希望は何を象徴したのでしょうか。神様の新しいみ言を象徴しました。また、信仰は何を象徴したのでしょうか。それは神様の真の息子、娘になることを象徴しました。真の息子、娘を探し立てるために、信仰を象徴としてきたのです。そして、これからは神様の愛を中心として、私という個体が完成したのちに家庭を求めて入っていってこそ、そこに初めて神様の愛が成立することを皆さんは知らなければなりません。 (5-108、1959.1.4) |
[254] World Scripture - Recognizing the Day of the Lord - 3. The Seventh Millennium of Sabbath Rest World Scripture Blessed and holy is he who shares in the first resurrection! Over such the second death has no power, but they shall be priests of God and of Christ, and they shall reign with him a thousand years. Revelation 20.6 As the land of Canaan had one year of release in seven, so has the world one millennium of release in seven thousand years; for it is said (Isa. 2.17), “And the Lord alone will be exalted in that day;” and again (Ps. 92.1), “A psalm or song for the Sabbath day,” which means a long Sabbatic period, and again (Ps. 90.4), “For a thousand years in Thy sight are but as the day of yesterday.” The Tanna debe Eliyyahu teaches: The world is to last six thousand years. Two thousand of these are termed the period of disorder, two thousand belong to the dispensation of the Law, and two thousand are the days of the Messiah; but because of our iniquities a large fraction of the latter term is already passed and gone without the Messiah giving any sign of His appearing. Talmud, Sanhedrin 97a (Judaism) After six hundred years of the sixth millennium there will be open the gates of wisdom above and the fountains of wisdom below, and the world will make preparations to enter on the seventh millennium, as man makes preparations [for the Sabbath] on the sixth day of the week, when the sun is about to set. The Holy One does not desire that so much [about the coming of the Messiah] should be revealed to the world, but when the days of the Messiah will be near at hand, even children will discover the secrets of wisdom and thereby be able to calculate the millennium; at that time it will be revealed to all. “Let the Lord rejoice in His works” (Ps 104.31): He will cause souls to descend into the world and make them into new beings, so as to join the world into one. Happy are they who will be left alive at the end of the sixth millennium to enter the Sabbath. For it is the day set apart by the Holy One on which to effect the union of souls and to cull new souls to join those still on earth, as it is written, “He that is left in Zion… shall be called holy.” Zohar 1.117a-19a (Judaism) There is a clear indication of this final Sabbath if we take the seven ages of world history as being ‘days’ and calculate in accordance with the data furnished by the Scriptures. The first age or day is that from Adam to the flood; the second from the flood to Abraham. (These two ‘days’ were not identical in length of time, but in each there were ten generations.) Then follow the three ages, each consisting of fourteen generations, as recorded in the Gospel of St. Matthew: the first, from Abraham to David; the second, from David to the migration to Babylon; the third, from then to Christ’s nativity in the flesh. Thus, we have five ages. The sixth is the one in which we now are. It is an age not to be measured by any precise number of generations, since we are told: ‘It is not for you to know the times or dates which the Father has fixed by His own authority.’ (Acts 1.7) After this ‘day,’ God will rest on the ‘seventh day,’ in the sense that God will make us, who are to be this seventh day, rest in Him.” Saint Augustine, City of God 22.30 (Christianity) Seventy weeks of years are decreed concerning your people and your holy city, to finish the transgression, to put an end to sin, and to atone for iniquity, to bring in everlasting righteousness, to seal both vision and prophet, and to anoint a most holy place. Know therefore and understand that from the going forth of the word to restore and build Jerusalem to the coming of an anointed one, a prince, there shall be seven weeks. Then for sixty-two weeks it shall be built again with squares and moat, but in a troubled time. And after the sixty-two weeks, an anointed one shall be cut off, and shall have nothing; and the people of the prince who is to come shall destroy the city and the sanctuary. Its end shall come with a flood, and to the end there shall be war; desolations are decreed. And he shall make a strong covenant with many for one week; and for half of the week he shall cause sacrifice and offering to cease; and upon the wing of abominations shall come one who makes desolate, until the decreed end is poured out on the desolator. Daniel 9.24-27 Teachings of Sun Myung Moon In the Old Testament Age, God taught the people through His servants and angels. In the New Testament Age, He worked through His Son. From then on, He works through the Holy Spirit. (10:197, October 2, 1960) During the two-thousand-year period from Adam to Abraham, people had not yet fulfilled sufficient indemnity conditions to receive God’s Word directly. At most, fallen people made indemnity conditions through offering sacrifices; but in doing so, they laid the foundation for the next period when God could begin to work His providence of restoration based on the Word. Hence, this period is called the age of the providence to lay the foundation for the Word. During the two-thousand-year period from Abraham to Jesus, humanity’s spirituality and intellect developed to the formation stage based on the Word revealed in the Old Testament. Hence, this period is called the formation stage of the providence, or the Old Testament Age. During the two-thousand-year period from Jesus until the Second Coming, humanity’s spirituality and intellect developed to the growth stage based on the Word revealed in the New Testament. Hence, this period is called the growth stage of the providence, or the New Testament Age. During the period when the providence of restoration is to be completed after the Second Coming of Christ, humanity’s spirituality and intellect are to develop through the completion stage based on the Completed Testament Word, which will be given for the fulfillment of the providence of restoration. Hence, this period is called the completion stage of the providence, or the Completed Testament Age. (Exposition of the Divine Principle, Restoration 2.2.1) Paul said in I Corinthians 13, “And now faith, hope, and love abide, these three; and the greatest of these is love.” We human beings, however, lost hope and faith through the Fall. By losing hope and faith, we also lost God-centered love. The six-thousand-year history of the providence of restoration was for the sake of restoring this love. Examining these six thousand years, in the Old Testament Age people exerted effort in hope. In the New Testament Age people made effort in search of faith. The coming Completed Testament Age is the age for making effort in search of love. In the Old Testament Age, circumcision was the condition made by the chosen people as they lived in hope. In the New Testament Age, baptism of water and the fire of the Holy Spirit established faith before God. In the coming Completed Testament Age, you will be able to enter into a loving relationship with God by receiving His seal of love. (5:108, January 4, 1959) |
첫댓글 감사합니다
감사합니다 아주