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世界經典Ⅱ 제2부 죄와 구원 제10장 종말론과 메시아에 대한 소망 메시아 4. 메시아의 고난 노정 종교 경전 그러나 그는 먼저 많은 고난을 겪어야 하고, 이 세대에게 버림을 받아야 한다. 누가복음 17.25 (기독교) 도래할 때가 되면… 족장들이 이렇게 말할 것이다. “에브라임, 우리의 의로운 메시아, 당신은 비록 우리의 조상이지만 우리들보다 더 위대하십니다. 왜냐하면, 당신은 우리 자녀들의 죄를 감당해내셨고, 우리 자녀들이 받아야 할 벌을 대신 견디어 주셔서, 이 세대 이전이나 이후에도 그렇게 할 자가 없는 일을 해 주셨기 때문입니다. 그리고 당신은 이스라엘의 안녕을 위해 많은 국가들의 조롱거리가 되시고 웃음거리가 되셨고, 어둠 속에 앉아 계시며, 더 이상 빛을 못 보는 장님까지 되셨습니다. 당신은 피골이 상접해지셨고, 몸은 나무처럼 시들어졌고, 당신의 시력은 금식으로 인하여 상실되었으며, 당신의 힘은 질그릇 파편처럼 메말라졌습니다. 이 모든 일들이 우리 자녀들의 죄로 인하여 당신에 떨어졌습니다. 하나님께서 당신의 자녀들에게 풍성하게 주시기로 한 더 없는 행복을 맛보며 즐거워하는 것이 당신의 뜻이 아닙니까? 아마도 우리 자녀들의 안전을 위하여 감당하기 벅찬 고통을 당신이 참아내셨기 때문에, 감옥에 투옥당하여 차꼬에 속박 당하셨기 때문에 당신의 마음은 편하실 리가 없지 않습니까?” 메시아께서 이에 대답을 하실 것이다. “족장들이여! 내가 행한 모든 것은 너희들과 너희 자녀의 안전을 위해서, 또 너희와 너희 자녀들의 영광을 위해서였고, 그래서 너희 자녀들이 하나님께서 풍성하게 해 주시기를 예정하신 행복을 맛보게 하기 위해서였다.” 그리고 우리의 자녀들이 대답할 것이다. “당신의 마음이 위로받기를 원합니다. 왜냐하면, 당신께서 당신의 창조주 되신 하나님의 마음을 위로해 드렸고, 또 우리들의 마음을 위로해 주셨기 때문입니다.” 페시크타 랍바티 162b-63a (유대교) 말씀 선집 재림주님은 초림 때의 복귀섭리노정을 탕감복귀하셔야 하기 때문에, 마치 그의 초림 때에 유대민족의 불신으로 말미암아 영적 복귀섭리의 고난의 노정을 걸으셨던 것과 같이, 재림 때에 있어서도 만일 제2이스라엘인 기독교 신도들이 불신으로 돌아가면 그 영적인 고난의 노정을 다시 실체로써 탕감복귀하지 않으면 안 되는 것이다. 예수님이 그러나 그(예수님)가 먼저 많은 고난을 받으며 이 세대에 버린바 되어야 할지니라(누가복음 17장 25절)고 말씀하신 이유는 바로 여기에 있는 것이다. (원리강론, 모세와 예수를 중심한 복귀섭리 3.3.2) 오늘의 기독교인들도 예수님 초림 때의 유대교인들과 같이, 예수님이 재림하시면 그들이 먼저 주를 핍박하게 될 것이다. 예수님은 예언자들에 의한 구약성경의 말씀을 이루시고 그 터전 위에서 새 시대를 세우시기 위하여 오신 분이셨기 때문에, 그는 구약 말씀을 되풀이하는 데 그치시지 않고, 새 시대를 위한 새 말씀을 주셔야 했던 것은 당연한 일이었다. 그런데 제사장과 교법사들은 예수님의 언행을 모두 구약성경의 문자가 허락하는 범위 안에서 비판하였기 때문에, 거기에서 오는 차질로 인하여 마침내 예수님을 십자가에 내주는 결과에 이르렀던 것이다. 이와 같이 예수님이 재림하시는 목적도 기독교 신도들이 닦아놓은 신약시대의 영적 구원섭리의 터전 위에, 새 하늘과 새 땅을 건설하시려는 데 있는 것이기 때문에(요한계시록 21장 1-4절), 장차 그가 재림하시면 이미 2천 년 전 옛날에 주고 가셨던 신약의 말씀을 되풀이하시지 않고 새 하늘과 새 땅을 건설하는 데 필요한 새 말씀을 주실 것임에 틀림이 없다. 그러나 성서의 문자에 붙들려 있는 오늘의 기독교 신도들은 초림 때와 같이 재림주님의 언행을 신약성경의 문자가 보여주는 범위 안에서 비판하게 될 것이니, 결국 그를 이단자로 몰아 핍박할 것임은 명약관화하다. 예수님이 그가 재림하실 때에 먼저 많은 고난을 받게 될 것이라고 말씀하셨던 이유는 바로 여기에 있는 것이다(누가복음 17장25절). (원리강론, 재림론 4) 선생님이 사탄과 하나님의 중간에서 언제나 사탄을 제거하는 놀음을 해 나온 것입니다. 어떻게 사탄의 참소를 안 받는 자리에서 이 일을 진척시켜 나가느냐? 그래서 탕감노정이 나온 것입니다. 그게 인간 책임분담입니다. 지금까지 인간이 책임분담을 이루지 못했습니다. 사탄은 그것이 메시아의 책임인 것을 알고 있습니다. 그래서 모든 사탄 세력을 총출동시켜 참부모를 공격한 것입니다. 그래서 선생님은 사탄의 담을 부수는 놀음을 개인으로부터 가정·종족·민족·국가·세계·영계까지 거쳐 나온 것입니다. 메시아는 이 길을 모두 거쳐야 되는 것입니다. (131-70~71, 1984.04.16) |
[259] 世界経典 - メシヤ - 4. メシヤの苦難路程 ー 宗教経典 ー しかし、人の子はまず必ず、多くの苦しみを受け、今の時代の者たちから排斥されることになっている。 ルカによる福音書17.25(キリスト教) 到来する時になれば……族長たちがこのように言うだろう。「エフライム、私達の義なるメシヤ、あなたは私達の先祖ですが、私達よりももっと偉大であられます。なぜなら、あなたは私達子女たちの罪を担ってくださり、私達子女が受けるべき罰を代わりに耐えてくださり、この世代の以前や以降にもそのようにする者がいないことをしてくださったからです。 そして、あなたは、イスラエルの安寧のため、多くの国々の嘲弄の的になられ、嘲笑の的になられたのであり、暗闇の中に座っていらっしゃり、これ以上光を見ることのできない盲人にまでなられました。あなたは、骨と皮がつくほど痩せられ、体は木のように枯れ、あなたの視力は断食により喪失され、あなたの力は素焼きの土器の破片のようにひからびました。このすべてのことが私達子女の罪によりあなたに起きました。神があなたの子女たちを豊かにしてくださり、この上ない幸福を昧わって喜ぶことがあなたの御意志ではないですか。 おそらく私達子女の安全のために、手に負えないほどの苦痛をあなたが忍耐されたために、監獄に投獄され、足かせで束縛されたために、あなたの心は安らかであるはずがないではないですか」。メシヤがこれに答えられます。「族長たちよ!私が行ったすべてのことは、あなた達とあなた達の子女の安全のために、またあなた達とあなた達の子女たちの栄光のためであり、ゆえにあなた達の子女が、神が豊かにされると予定された幸福を味わうようにするためだった」。 そして、私達の子女が答えるだろう。「あなたの心が慰労されることを願います。なぜなら、あなたがあなたの創造主であられる神の心を慰労してさしあげたのであり、また私達の心を慰労してくださったからです」。 プスィクタ・ラッバティ162b ~ 63a (ユダヤ教) ー み言選集 ー 再臨主は、初臨のときの復帰摂理路程を蕩減復帰しなければならないので、あたかも彼の初臨のとき、ユダヤ民族の不信によって、霊的復帰路程の苦難の路程を歩まれたように、再臨のときにおいても、もし第二イスラエルであるキリスト教信徒たちが不信に陥るならば、その霊的な苦難の路程を、再び実体をもって蕩減復帰されなければならないのである。イエスが「しかし、彼(イエス)はまず多くの苦しみを受け、またこの時代の人々に捨てられねばならない」(ルカ17・25)と言われた理由は、とりもなおさず、ここにあるのである。 原理講論、モーセとイエスを中心とする復帰摂理3.3.2 今日のキリスト教信徒たちも、イエスの初臨のときのユダヤ教徒と同じく、イエスが再臨されるならば、彼らが真っ先に主を迫害するようになる可能性があるということについては、前のところで既に詳しく論じたとおりである。イエスは預言者たちによってもたらされた旧約のみ言を成就されたのち、その基台の上で新しい時代をつくるための目的をもって来られた方であったので、彼は旧約のみ言のみを繰り返して論ずるだけにとどまらず、新しい時代のための新しいみ言を与えてくださったのであった。ところが、祭司長と律法学者たちは、イエスのみ言を旧約聖書の言葉が示す範囲内で批判したため、そこからもたらされるつまずきによって、ついにイエスを十字架に引き渡す結果にまで至ったのである。 これと同様に、イエスが再臨される目的も、キリスト教信徒たちが築いてきた新約時代の霊的な救いの摂理の土台の上に、新しい天と新しい地を建設されようとするところにあるために(黙21・1 ~ 4)、将来彼が再臨されれば、既に2000 年前の昔に語り給うた新約のみ言を再び繰り返されるのではなく、新しい天と新しい地を建設するために必要な、新しいみ言を与えてくださるに相違ないのである。 しかし、聖書の文字のみにとらわれている今日のキリスト教信徒たちは、初臨のときと同じく、再臨主の言行を、新約聖書の言葉が示す範囲内で批判するようになるので、結局、彼を異端者として排斥し、迫害するであろうということは明白な事実である。イエスが再臨されるとき、まず多くの苦しみを受けるであろうと言われた理由は、正にここにあるのである(ルカ17・25)。 原理講論、再臨論 先生がサタンと神様の中間で、いつもサタンを除去することをしてきたのです。どのようにサタンの讒訴を受けない位置で、この仕事をはかどらせていくのでしょうか。それで、蕩減路程が出てきたのです。それが人間の責任分担です。今まで、人間が責任分担を成せませんでした。どのようにその責任を埋めていくのかというのです。サタンは、それがメシヤの責任であることを知っているのです。それですべてのサタン勢力を総出動させて「真の父母」を攻撃したのです。それで先生は、サタンの塀を壊すことを、個人から家庭、氏族、民族、国家、世界、霊界まで経てきたのです。メシヤは、この道をすべて経なければならないのです。 (131-70 ~ 71、1984.4.16) |
[259] World Scripture - The Messiah - 4. The Messiah’s Suffering Course World Scripture But first he must suffer many things and be rejected by this generation. Luke 17.25 In the time to come… the Patriarchs will say, “Ephraim, our righteous Messiah, though we are your ancestors, you are greater than we. For you have borne the sins of our children, and you have borne heavy punishments, such as neither the former nor the latter generations have endured, and you became the laughter and the mocking of all the nations for Israel’s sake, and you sat in darkness, and your eyes saw no light. And your skin shrank upon your bones, and your body withered like a tree, and your eyes grew dark from fasting, and your strength dried up like a potsherd, and all this befell you because of the sins of our children. Is it your will that your children should enjoy the felicity which God has destined to give them in abundance? Perhaps because of the pains which you have endured in overflowing measure for their sakes, and because thou hast lain fettered in prison, your mind is not at rest because of them?” The Messiah will reply, “Patriarchs, all that I have done, I have done only for your sakes and for your children, and for your honor and theirs, so that they may enjoy the felicity which God has destined for them in abundance.” Then they reply, “May your mind be appeased, for you have appeased the mind of your Creator and our mind.” Pesikta Rabbati 162b-63a (Judaism) Teachings of Sun Myung Moon Since Christ at the Second Advent must restore through indemnity the course of the providence of restoration left unfinished at Jesus’ coming, he may have to follow a similar course. Jesus encountered disbelief among the Jewish people and had to walk a course of bitter suffering. Likewise, if Christians, the Second Israel, reject Christ at the Second Advent, he will have to go through tribulations comparable to those Jesus suffered. He will have to repeat Jesus’ painful course and restore it through indemnity, but this time during his earthly life. For this reason, Jesus said, “But first he must suffer many things and be rejected by this generation.” (Luke 17.25) (Exposition of the Divine Principle, Moses and Jesus 3.3.2) Christian leaders today, like the Jewish leaders of Jesus’ day, will probably be the first to persecute Christ at the Second Advent. Jesus came to found a new era which would fulfill the words of the Old Testament proclaimed by the prophets. He did not limit himself to repeating the words of the Old Testament, but gave new words of truth fit for the new era. The Jewish priests and scribes criticized Jesus’ words and deeds based on their narrow understanding of the Old Testament Scriptures. Their mistaken judgment led them to deliver Jesus to the cross. Similarly, the purpose of Christ at the Second Advent is to build a new heaven and a new earth (Rev. 21.1-4) upon the foundation of the spiritual salvation which had been laid by Christianity in the New Testament Age. When he returns, he will not merely repeat the words of the New Testament given two thousand years ago, but will surely add new words of truth necessary for the founding of a new heaven and a new earth. However, those Christians of today whose minds are narrowly attached to the letter of the New Testament will criticize the words and deeds of Christ at his return based on their narrow understanding of the Scriptures. Therefore, it can be expected that they will brand the Lord a heretic and persecute him. This is why Jesus foretold that at the Second Advent, Christ would first suffer many things and be rejected by his generation. (Luke 17.25) (Exposition of the Divine Principle, Second Advent 4) I, Reverend Moon, stood between God and Satan, always fighting to eliminate Satan. How could I proceed in this work without confronting Satan’s accusation? I took the burden of restitution on myself, taking the required indemnity as my portion of responsibility. This is the human portion of responsibility [to defeat Satan], which people were not able to fulfill until now. Satan knows that is the responsibility of the Messiah; therefore he mobilized all of his forces to attack me. By enduring and overcoming these attacks, I could destroy Satan’s wall in the individual, the family, the tribe, the people, the nation, the world and the spirit world. It is the Messiah’s responsibility to go through the entire course of indemnity. (131:70-71, April 16, 1984) |
첫댓글 감사합니다
감사합니다 아주