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즉 아브라함도 사탄 소유의 근거점이 되어 전목적의 미성사를 가져오게 되니 다시금 하나님은 비록 약속제물은 빼앗겼지만 아직 실체 자손되는 것은 빼앗기지 않으려니 하나님은 부득이 또 다른 입장을 취하여 아브라함에 따르려는 민손에 대한 사탄 침입을 막으려 함에 하나님은 그 자손의 시작인 한 자체가 사탄과 하나님과의 직접문제의 요구물이었다. 하나님은 아브라함 자식 이삭을 취하여야 하겠고, 사탄은 벌써 이삭에 대하여서 취할 수 있는 예약제물 대신제물을 자기가 소유하였던 것이기에 사탄 역시 그 제물 대신 되는 실체인 이삭이 요구물이었다.
すなわち、アブラハムもサタン所有の根拠点になり、全目的の未成事をもたらすので、再び神は約束のいけにえは奪われたとしても、まだ実体の子孫であることは奪われまいとするから、神はやむを得ずまた違う立場を取って、アブラハムに従おうとする民孫へのサタン侵入を防ごうとすることに、神はその子孫の始まりであること自体がサタンと神との直接問題の要求物だったのです。 神様はアブラハムの子イサクを取らなければならないし、サタンはすでにイサクに対して取ることができる予約供え物の代わりに供え物を自分が所有していたので、サタンもその供え物の代わりになる実体イサクが要求物だったのです。
That is, because Abraham was also the basis of Satan's possession, and brought about unfulfilled things for all purposes, God would again take a different position to prevent Satan from entering the people who were willing to obey Abraham, and that was a direct question between Satan and God. He had to take Isaac, the son of Abraham, and Satan had already owned an offering instead of a reserved offering that he could take to Isaac, so Satan was also required by the real Isaac to take his place.
그런고로 하나님은 다시금 순종을 세워 하나님 편으로 전자손을 돌리려니 아브라함에 대하여 실체 자식 이삭을 제물로 드리려는 문제를 제기시키는 것이었다. 그것이 즉 아브라함으로 모리야 산상에서 제물로 이삭을 드리려는 근본 뜻은 여기 있는 바이었다. 그때 뜻 중심하고 순종하면 사탄은 떨어지고 하나님 편으로 속하는 것이었다. 그때 아브라함은 순종하여 대신 제물을 잃어버린 것을 실체로써 찾는 모양으로 헌제의 명령에 순종하게 되었다. 이때 아브라함은 이런 원리적 문제는 알지 못하였다.
そういうわけで神様はもう一度従順を立てて神様の味方に全孫子を回そうとするとアブラハムに対して実体の子イサクをいけにえにしようとする問題を提起させるのでした. それがすなわちアブラハムで、モリヤ山上で祭物としてイサクを捧げようとする根本的な意味はここにあるところでした。 その時、み旨が中心で従えば、サタンは落ち、神様の味方につくのでした。 その時、アブラハムは従順になり、代わりに供え物を実体として探す形で、献祭の命令に従うことになったのです。 この時、アブラハムはこのような原理的問題を知りませんでした。
Therefore when God once more obediently sought to send all his sons to God's side, he made Abraham raise the question of sacrificing Isaac, the real Son. That was Abraham, and this was the fundamental meaning of offering Isaac as a sacrifice on Mount Moriah. At that time, if Miji followed him in the center, Satan would fall and take God's side. Then Abraham was obedient, and instead he obeyed the command of the offering in the form of searching for an offering in substance. At this time Abraham was unaware of these fundamental problems.
이와 같은 입장에 아브라함의 순종은 용이한 문제가 아니었으나 예약 대신 제물을 헌제시 실패가 전자손에게 4백년 동안 이 고역의 뜻을 알고 나니 이번에 실패하면 말할 수 없는 큰 곤란한 문제가 생기리라는 것을 아는 아브라함은 전적으로 하나님의 명령을 순종하게 되어 뜻대로 번제로써 자식을 드리는 확고한 그 입장에서 사탄은 목적상대인 이삭에게서 물러가게 되는 바의 시작을 볼 수 있다.
このような立場で、アブラハムの従順は容易な問題ではなかったが、予約の代わりに供え物を差し出した時の失敗が前者の手に400年間この苦役の意を知ると、今回失敗すると言えない大きな困難な問題が生じることを知るアブラハムは、全面的に神の命令に従うことになり、思い通りに燔祭として息子を与える確固たる立場で、サタンは目的相手のイサクから退くことからの始まりを見ることができる。
In this position, Abraham's obedience was not an easy problem, but knowing that failure in offering offerings instead of reservations would create a big and difficult problem in the former hand for 400 years, Abraham obeyed God's command and gave his son as a sacrifice.
그런고로 이 사실의 근본 뜻을 현 사람들은 알지 못한 것이나 성경에도 아브라함이 실수한 구절을 알게 하는 구절이 있나니, 즉 창세기 22장 12절에 아브라함이 이삭을 죽이려 할 때에 그 아들에게 손를 대어 해하지 말라. 네가 너의 독자를 나에게 바치기를 아끼지 아니하니 이제야 네가 이 하나님을 두려워하는 줄 아노라 하셨다. 이 성경구절 중에 이제야 하는 그 구절이 즉 전번 실패를 경고하는 동시에 뜻 계승 성사를 고함이었다.
「だから、この事実の根本的な意味を現人たちは知らなかったり、聖書にもアブラハムがミスしたくだりを分かるようにするくだりがあるので、すなわち創世記22章12節にアブラハムがイサクを殺そうとしたとき、その息子に手を出して害さないでください。 「あなたが、あなたの読者を私に捧げることを惜しまないうちに、やっとあなたがこの神様を恐れるようになったと思うんです。 この聖書のくだりの中で、今になってようやくするそのくだりは、すなわち、前回の失敗を警告すると同時に、み旨の継承の成功を告げることでした。
"Therefore, neither do the living men know the fundamental meaning of this fact, nor there is a passage in the Scriptures that allows them to understand Abraham's mistakes, that is, don't touch his son when Abraham tries to kill Isaac in Genesis 22.12. "I think you have at last come to fear this God while you spare no effort to dedicate your reader to me. In this passage of the Bible, which I do only now, was to warn me of my last failure, and at the same time to announce the success of my succession.
이리하여 사람이 하나님의 뜻의 노정을 찾아 나가는 그 도중에는 예약 대신 제물로 실수한 험물로 받은 아브라함 자손에게는 4백년 동안 원수 앞에 고역해야만 본 노정에 들어설 것이었다. 그래서 이스라엘 민족 애급 4백년 고역은 필연적 과정이었다.
こうして人が神様の意味の路程を探していく途中には、予約の代わりに供え物としてミスをしたアブラハムの子孫には、400年間怨讐の前で苦役しなければ本路程に入ることはできませんでした。 だからイスラエル民族エジプト四百年の苦役は必然的な過程でした。
In this way, while a man was searching for the path of God's meaning, Abraham's descendants who made mistakes as offerings instead of reservations had to work hard in front of revenge for 400 years. So the hard work of the four hundred years of the Israelites Egypt was an inevitable process.
진리를 찾으려니 진리에는 소생의 단계가 있고 장성이 있고 완성이 있는 바이니 하나님도 이 찾고자 하는 뜻을 한 진리노정이니 이와 같은 3대제물이 요구되었다. 이 제물적 사명에 소생부분은 즉 구약시대의 상징이다. 소생하면 장성 완성으로 나아가려던 것이 인간이 절대 순종하지 못함으로 분립을 자아내는 것으로 전개할 것이 표증 되어 있다. 한 제단 위에 3제물은 한꺼번에 뜻을 이루어야 할 것이 근본 뜻이었다.
真理を探そうとすると、真理には蘇生の段階があり、長成があり、完成があることで、神もこの探そうとするみ旨を持った真理の路程だから、この3大供え物が要求されたのです。 この供え物的使命の蘇生部分は、すなわち旧約時代の象徴です。 蘇ると長城の完成へと向かおうとしたのが、人間が絶対に従うことができず、分立を生むように展開することが表証されています。 一つの祭壇の上にある3つの供え物は、一度に願いを叶えるべきだというのが根本的な意味でした。
In search of truth, these three offerings were requested because truth has a stage of resuscitation, long life, and completion, and it is the path of truth that God also seeks. The resuscitation part of this sacrificial mission is a symbol of the Old Testament. It is shown that when the Great Wall was revived, it was developed in such a way that humans could never obey and create a separation. The fundamental meaning of the three offerings on one altar was that they should make their wishes come true at once.
여기에 소생역사는 하나님의 책임분담으로 시작 기초를 잡는 것이고 장성은 예수가 오셔서 근본복귀의 복수의 예로 해와를 찾아야만 되는 것이고 완성은 예수를 중심하고 전인류와 합하며 또 하나님과 합하여서 전 근본 창조목적 달성을 보고자 함이 표시로 된 제물의 의의다.
ここに蘇生の歴史は神様の責任分担で始まる基礎を固めることであり、長成はイエスが来て根本復帰の複数の例としてエバを探さければならないことで、完成はイエスを中心とし全人類と合体し、また神様と合体して全根本創造目的の達成を見届けることができた供え物の意義です。
The history of resuscitation is to lay the foundation that begins with God's division of responsibility, and Changseong must find Eva as an example of Jesus' coming and returning to fundamentalism.
제물 중에 비둘기는 소생 단계를 표시함이니 구약시기를 말함이고 양은 장성단계이니 신약시기를 표시함이고 암소는 완성이니 재림을 말함이다. 장성과 완성과 함께 할려는 뜻은 사람 순종하지 않은 것과 불신으로 인하여 예수를 죽이니 재림이라는 문제가 생기게 되었다. 암소는 완성의 표시이었는데 왜 암소였던가.
供え物の中の鳩は蘇生段階の表示、旧約時期のこと、羊は長成段階のこと、新約時期の表示、雌牛は完成のこと、再臨のことです。 長成と完成と共にしようとする意志は、人間に服従しないことと不信によってイエスを殺すと、再臨という問題が起きるようになりました。 「雌牛は完成の印だったのに、なぜ雌牛だったのでしょうか。
The pigeon in the offering is a sign of resuscitation stage, an Old Testament period, a sheep is in the long-term stage, a sign of the New Testament period, a cow is complete, and a second visit. The will to do it with Changseong and completion caused the problem of second coming when he killed Jesus by disobedience and distrust. "The cow was a sign of completion, so why was it a cow?
즉 완성하려면 해와 한 존재가 문제되는 중심점이니 암소는 해와를 표시하는 뜻이다. 사사기 14장 18절 이하에 만일 너희가 나의 암소로 밭갈지 아니하였더라면 나의 수수께끼를 풀지 못하였으리라. 삼손은 블레셋 사람들이 그의 처를 암소로 표시하여 말함도 예를 볼 수 있다. 이와 같이 암소는 해와를 상징하는 것이다.
つまり、完成するためにはエバと一つの存在が問題となる中心点なので、「雌牛」は太陽を表す意味です。 士師記14章18節以下に、もしあなたたちが私の雌牛に畑を耕さなかったら、私の謎は解けなかったでしょう。 サムソンはブレセスの人々が彼の妻を雌牛で印して言ったことも例を見ることができます。 このように雌牛はエバとエバの象徴です。
In other words, Eva and one being are the central points in question to complete, so "cow" means the sun. If you hadn't plowed my cow under the Fourteenth and Eighteenth verses of Shishiki, my mystery would not have been solved. Samson can also see an example of what the Blesses said, marking his wife with a cow. Cows are thus the symbols of Eva and Eva.
이 해와가 즉 완성할 수 있는 목적 대상이었다. 간단한 제물 내용을 소개하였지만 다시금 본론으로 들어가서 보면 사탄은 이삭이 실체에게 뜻을 세우지 못하고 다시금 그 자손에 대하여 대립적 태도는 물론이며 다시금 실체자손에 침입의 길을 찾으려고 시도하였다.
このエバが、すなわち完成できる目的の対象でした。 簡単な供え物の内容を紹介しましたが、もう一度本論に入ってみると、サタンは穂が実体に志を立てることができず、もう一度その子孫に対して対立的態度はもちろん、もう一度実体子孫に侵入の道を捜そうと試みたのです。
This eva was the object for which it could be completed. I introduced the contents of the simple offering, but when we get back to the body, Satan tried to find a way to invade the real descendants as well as confrontation with their descendants.