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35. The work of Church Unity in the End of Man, Eastern work
35. 인간 종말에 교회 통일의 역사, 동방 역사
I. Become one with the central altar(Is.19:19~25, Key Verse: 25)
Ⅰ.중앙 제단으로 하나가 됨(사19:19∼25, 요절:25)
Now, there are many different denominations with the name of Christ, but at the time of the Lord's Second Coming, God foretold in the Bible that works will arise centering on the altar and a new era will come. During the period of the Lord's Second Advent, the works of God appear, but they do not take place through the movement of the gospel of the kingdom, but through the movement of judgment and the truth of the new age.
지금 그리스도의 이름을 가지고 여러 가지 교파가 많이 있지만, 주 재림시에는 제단 중심으로 역사가 일어나서 새 시대가 올 것을 성경에 미리 말씀하셨습니다. 주 재림기에는 하나님의 역사가 나타나되 천국 복음 운동으로 일어나는 것이 아니요, 심판과 새 시대에 대한 진리 운동으로 일어나는 것입니다.
It was said that there was an altar in the center of Egypt for the Lord, and this Egypt taught the land to be plagued during the Second Coming. When disaster strikes, the altar of Jehovah is there and works take place as follows.
여호와를 위하여 애굽 중앙에 제단이 있다고 했는데, 이 애굽이라는 것은 주 재림기에 재앙을 받는 땅을 가르쳤습니다. 재앙이 임할 때에 여호와의 제단이 있게 되어 역사가 일어나는 것은 다음과 같습니다.
1. Works taking place through pillar-like servants(Is.19-20)
1. 기둥 같은 종들을 통하여 역사가 일어나는 일(사19∼20)
@ In that day shall there be an altar to the LORD in the midst of the land of Egypt, and a pillar at the border thereof to the LORD. And it shall be for a sign and for a witness unto the LORD of hosts in the land of Egypt: for they shall cry unto the LORD because of the oppressors, and he shall send them a saviour, and a great one, and he shall deliver them.(Is.19:19~20)
@ 그 날에 애굽 땅 중앙에는 여호와를 위하여 제단이 있겠고 그 변경에는 여호와를 위하여 기둥이 있을 것이요 이것이 애굽 땅에서 만군의 여호와를 위하여 표적과 증거가 되리니 이는 그들이 그 압박하는 자의 연고로 여호와께 부르짖겠고 여호와께서는 한 구원자, 보호자를 보내사 그들을 건지실 것임이라.(사19:19~20)
The servants who will stand and work like pillars during the period of the Lord's Second Advent will stand up through the altar and give the final testimony. Therefore, the second coming of the Lord will come centering on those servants.
This is because the Lord of the First Coming came to call sinners, but the Lord of the Second Coming came to save the servants who did not waver in the slightly and cried out no matter what kind of pressure there was. Therefore, changeable saints arise centering on the altar, but they are servants who persevere to the end for the sake of the Lord at the altar of the Lord.
주 재림기에 기둥같이 서서 역사할 종들은 제단을 통하여 일어나되 마지막 증거를 하게 됩니다. 그러므로 그 종들을 중심하여 주의 재림이 임하게 되는 것입니다. 왜냐하면 초림의 주는 죄인을 부르러 오셨지만, 재림의 주는 어떠한 압박이 있다 하여도 조금이라도 흔들리지 않고 부르짖던 종들을 구원하시려고 오시기 때문입니다. 그러므로 변화성도는 제단을 중심하여 일어나되 여호와의 제단에 여호와를 위하여 끝까지 참고 역사하는 종들입니다.
2. Works of healing take place (Is.19:21~22)
2. 고쳐 주는 역사가 일어나는 일(사19:21∼22)
@ And the LORD shall be known to Egypt, and the Egyptians shall know the LORD in that day, and shall do sacrifice and oblation; yea, they shall vow a vow unto the LORD, and perform it. And the LORD shall smite Egypt: he shall smite and heal it: and they shall return even to the LORD, and he shall be intreated of them, and shall heal them.(Is.19:21~22)
@ 여호와께서 자기를 애굽에 알게 하시리니 그 날에 애굽인이 여호와를 알고 제물과 예물을 그에게 드리고 경배할 것이요 여호와께 서원하고 그대로 행하리라. 여호와께서 애굽을 치실 것이라도 치시고는 고치실 것인고로 그들이 여호와께로 돌아올 것이라 여호와께서 그 간구함을 들으시고 그를 고쳐주시리라.(사19:21~22)
The occurrence of God's forcible healing is the perfect work to achieve the new age. Until this day, God has been silent, but when the Lord rises and works so that all the world knows, there will be complete reformation. When we encounter difficulties beyond our control as human beings, Jehovah Himself arises, so all the people repent and come back, and a new church is formed and a new era is established.
하나님께서 강권으로 고쳐 주는 일이 일어나는 것은 새 시대를 이루기 위한 완전 역사입니다. 이날까지는 하나님께서 잠잠히 계셨지만, 이 세상이 다 알도록 여호와 일어나셔서 역사하실 때에는 완전히 개혁을 받는 일이 있게 되는 것입니다. 사람으로서 어찌할 수 없는 난국을 만나게 될 때에 여호와 친히 일어나시므로 모든 백성이 회개하고 돌아오게 되어 새로운 교회가 이루어지는 동시에 새로운 시대를 이루게 됩니다.
3. The happening of world unification work(Is.19:23~25)
3. 세계 통일의 역사가 일어나는 일(사19:23∼25)
@ In that day shall there be a highway out of Egypt to Assyria, and the Assyrian shall come into Egypt, and the Egyptian into Assyria, and the Egyptians shall serve with the Assyrians.
In that day shall Israel be the third with Egypt and with Assyria, even a blessing in the midst of the land: Whom the LORD of hosts shall bless, saying, Blessed be Egypt my people, and Assyria the work of my hands, and Israel mine inheritance.(Is.19:23~25)
@ 그 날에 애굽에서 앗수르로 통하는 대로가 있어 앗수르 사람은 애굽으로 가겠고 애굽 사람은 앗수르로 갈 것이며 애굽 사람이 앗수르 사람과 함께 경배하리라. 그 날에 이스라엘이 애굽과 앗수르로 더불어 셋이 세계 중에 복이 되리니 이는 만군의 여호와께서 복을 주어 가라사대 나의 백성 애굽이여, 나의 손으로 지은 앗수르여, 나의 산업 이스라엘이여, 복이 있을찌어다 하실 것임이니라.(사19:23~25)
God works to gather His chosen people in one place, no matter where they are. Therefore, the blessed people automatically become one. No matter how hostile the country may be, the chosen ones will become one, so a new era will be established on this earth.
하나님께서는 어느 나라에 있든지 당신의 택한 백성을 한 곳에 모으기 위하여 역사하십니다. 그러므로 복 받을 백성들은 자동적으로 하나가 되는 것입니다. 아무리 원수의 나라 사람이라도 택한 자는 하나가 되므로 새로운 시대가 이 땅에 이루어지게 되는 것입니다.
Conclusion
In order for God to save His chosen people in a world where the religious world is corrupt and people's hearts are deteriorating, He makes an altar for Jehovah. Therefore, God's answers come through that altar, and the glory of the Lord is revealed.
결 론
하나님께서 교계가 부패하고, 인심이 악화된 세상에서 택한 백성을 구원하기 위해서는 여호와를 위하여 한 제단이 있게 하십니다. 그러므로 그 제단을 통하여 하나님의 응답이 내리게 되어 주의 영광을 나타내게 되는 것입니다.
* The great's servant testimony) Seven years ago, on September 5, 1964, when God's voice was heard from the air, it was said that the place to build the altar like Isaiah 19:19 was in Mt. Gyeryong. Therefore, I clearly listened to this voice and got a position in New thimg(Saeil) Monastery, where the truth of the end appeared like sunlight and began to spread to the world, which is a fact that the Bible answers.
* 대 종님 간증) 지금으로부터 7년 전인 1964년 9월 5일에 하나님의 음성이 공중에서 들려 올 때에 사19:19과 같은 제단을 세울 장소가 계룡산에 있다는 것이었습니다. 그러므로 이 음성을 똑똑히 듣고 새일 수도원 자리를 얻게 되었는데 여기에서 종말의 진리가 햇빛같이 나타나서 세계로 전파되기 시작한 것은 성경이 응하는 사실이라고 봅니다.
II. Because the sign stands, they become one(Is.11:10~16)
Ⅱ. 기호가 서므로 하나를 이루게 됨(사11:10∼16)
Christianity has said that politics and religion are separate until this day. However, since the symbol of world unification will stand at the end of humankind, the remnant will gather under it and say that they will become one. Therefore, the text teaches that the kingdom of peace on earth will come when the remnant gather under that symbol and become one.
기독교가 이 날까지는 정치와 종교는 분리라고 말해 왔습니다. 그러나 인간 종말에는 세계 통일의 기호가 서게 되므로 남은 자가 그 아래에 모여들어 하나가 될 것을 말했습니다. 그러므로 본문에는 그 기호 아래에 남은 자가 모여들어서 하나가 되므로 지상 통치 평화의 나라가 올 것을 가르쳤습니다.
Christ died on the cross for the purpose of establishing a unified nation on this earth. In a world full of sins due to the first Adam's sin, the complete establishment of the kingdom of peace through the righteousness of the second Adam, Christ, can be seen from the Bible as follows.
그리스도께서 십자가에 죽으신 것은 이 땅에 통일된 나라를 이루기 위한 목적입니다. 첫째 아담의 범죄로 죄악이 충만해진 세상에서 둘째 아담 그리스도의 의로 평화 왕국이 완전히 이루어지는 것은 다음과 같이 성경을 들어서 알 수 있습니다.
1. Unifying the world with the sign of the cross(Is.11:10)
1. 십자가의 기호로 세계를 통일하는 일(사11:10)
@ And in that day there shall be a root of Jesse, which shall stand for an ensign of the people; to it shall the Gentiles seek: and his rest shall be glorious.(Is.11:10)
@ 그 날에 이새의 뿌리에서 한 싹이 나서 만민의 기호로 설 것이요 열방이 그에게로 돌아오리니 그 거한 곳이 영화로우리라.(사11:10)
After the worldwide spread of the gospel, the saints who believe in the cross will become one, so the symbol of the saints will be the cross when the holy nation is established.
세계적인 복음 전파가 된 후에 십자가를 믿는 성도들이 하나가 되므로 거룩한 나라가 이루어지는데 있어서는 성도들의 기호는 십자가가 될 것입니다.
* The great’s servant testimony) I do not hesitate to testify about this symbol. Seven years ago, on May 15, 1965, the symbol of the Holy Mountain was erected, and this was done because God directed it. God had prepared a place for you to put a symbol on a large rock in front of the front gate of the monastery. It was to have a silver cross engraved on the blue flag.
Therefore, they climbed on top of the rock and looked for a place where I could put a symbol, as God told them.
* 대종님 간증) 나는 이 기호에 대하여 서슴지 않고 간증을 합니다. 지금으로부터 7년 전인 1965년 5월 15일 성산의 기호를 세우게 되었는데, 이것은 하나님께서 지시하시므로 하게 된 것입니다. 하나님께서 당신이 수도원 정문 앞에 있는 큰 반석에 기호를 꽂을 자리를 준비해 두었으니, 그 곳을 찾아 기호를 꽂되 푸른 깃발에 은빛 십자가를 새겨서 달라는 것이었습니다. 그러므로 반석 위에 올라가서 하나님께서 알려 주신대로 기호를 꽂을 만한 자리가 있는 곳을 찾아보았습니다.
Strangely, however, there was a narrow, square hole about three feet long. So I hammered iron to dig out the soil in the hole and made it scrapeable. After digging up the soil, a flagpole made of iron was firmly inserted. At that time, God said, "Under this banner, works will take place, and the nations will be awakened."
그런데 이상하게도 네모가 난 좁은 구멍이 약 석자 정도 뚫려 있는 것이었습니다. 그래서 나는 그 구멍의 흙을 파내기 위하여 쇠를 두드려서 긁어 낼 수 있도록 만들었습니다. 흙을 파낸 후에 쇠로 만든 깃대를 튼튼히 꽂아 세우게 되었습니다. 그 때에 하나님께서 알려 주시기를 "이 깃발 아래에서 역사가 일어나므로 열방을 깨우치리라"하시는 것이었습니다.
At that time, I did not understand what this was, but looking at it today, it is clearly a symbol of world unification. This is because what is currently being done is clearly advancing into the world. According to some people, the words that appeared in New thing(Saeil) Monastery are correct, but the symbol is heresy. But this is what fools say. This Bible testifies that the work of Christian unification will come because the symbol of world unification will surely stand.
그 때에는 이것이 무엇인가 하고 이해를 못했는데, 오늘에 와서 보니 분명히 세계 통일의 기호인 것입니다. 왜냐하면 현재 되어지는 일이 분명히 세계로 진출되고 있기 때문입니다. 어떤 사람이 말하는 것에 의하면 새일 수도원에서 나타난 말씀은 옳은데 기호가 이단이라고 합니다. 그러나 이것은 어리석은 사람들이 하는 말입니다. 반드시 세계 통일의 기호가 서게 되므로 기독교 통일의 역사가 온다는 것은 본 성경이 증거하고 있는 것입니다.
2. Bringing back the remaining people of each country (Is.11:11)
2. 각 나라의 남은 백성을 돌아오게 하는 일(사11:11)
@ And it shall come to pass in that day, that the Lord shall set his hand again the second time to recover the remnant of his people, which shall be left, from Assyria, and from Egypt, and from Pathros, and from Cush, and from Elam, and from Shinar, and from Hamath, and from the islands of the sea. (Is.11:11)
@ 그 날에 주께서 다시 손을 펴사 그 남은 백성을 앗수르와 애굽과 바드로스와 구스와 엘람과 시날과 하맛과 바다 섬들에서 돌아오게 하실 것이라.(사11:11)
This is the remnant of God's people, as in Is.10:21. These people are the ones who have followed the work that has emerged under the flag. Even if all people are deceived by false prophets and drink mugwort water, these people receive perfect knowledge of Jehovah and are not deceived. Instead, they believe in the truth revealed under the sign and walk courageously toward the new era. No matter how Israel is, only those who walk the path of Jacob will be the remaining people (Is.Is.2:3).
이것은 사10:21과 같이 하나님의 백성 중에서 남은 자입니다. 이 사람들은 깃발 아래에서 나타난 역사를 따라 온 자들입니다. 모든 사람들이 다 거짓선지에게 미혹을 받고, 쑥물을 먹어도 이 백성들은 완전한 여호와의 지식을 받아 미혹을 받지 않고, 기호 아래 나타난 진리를 믿고, 새 시대를 향하여 용기 있게 걸어 나가게 됩니다. 아무리 이스라엘이라 하여도 야곱의 길을 걸어가는 자라야만 남은 백성이 될 것입니다.(사2:3).
@ The remnant shall return, even the remnant of Jacob, unto the mighty God. For though your people Israel be as the sand of the sea, yet a remnant of them shall return: the consumption decreed shall overflow with righteousness. For the Lord GOD of hosts shall make a consumption, even determined, in the midst of all the land.(Is.10:21~23)
@ 남은 자 곧 야곱의 남은 자가 능하신 하나님께로 돌아올 것이라.
이스라엘이여 네 백성이 바다의 모래 같을지라도 남은 자만 돌아오리니 넘치는 공의로 훼멸이 작정되었음이라. 이미 작정되었은즉 주 만군의 여호와께서 온 세계 중에 끝까지 행하시리라.(사10:21~23)
@ And many people shall go and say, Come you, and let us go up to the mountain of the LORD, to the house of the God of Jacob; and he will teach us of his ways, and we will walk in his paths: for out of Zion shall go forth the law, and the word of the LORD from Jerusalem.(Is.2:3)
@ 많은 백성이 가며 이르기를 오라 우리가 여호와의 산에 오르며 야곱의 하나님의 전에 이르자 그가 그 도로 우리에게 가르치실 것이라 우리가 그 길로 행하리라 하리니 이는 율법이 시온에서부터 나올 것이요 여호와의 말씀이 예루살렘에서부터 나올 것임이니라.(사2:3)
3. Gathering the outcasts(Is.11:12)
3. 쫓겨난 자를 모으시는 일(사11:12)
@ And he shall set up an ensign for the nations, and shall assemble the outcasts of Israel, and gather together the dispersed of Judah from the four corners of the earth.(Is.11:12)
@ 여호와께서 열방을 향하여 기호를 세우시고 이스라엘의 쫓긴 자를 모으시며 땅 사방에서 유다의 이산한 자를 모으시리니(사11:12)
In the future, those who believe in the truth of the sign and go toward the new era will be kicked out. This is how you will be kicked out because you will be hated by the ruined people in the religious world that is so corrupt. God's doing this is a scheming way to gather the elect together.
앞으로 기호의 진리를 믿고, 새 시대를 향하여 가는 자들은 쫓겨남을 받게 됩니다. 이것은 너무나 부패한 교계에서 망할 백성들에게 미움을 받게 되므로 쫓겨남을 당하게 되는 것입니다. 하나님께서 이렇게 하시는 것은 택한 자들을 한데 모으기 위한 모략적인 방법입니다.
Esau's expulsion of Jacob was the process of fulfilling God's word, and the twelve brothers' expelling Joseph was the process of God's word being fulfilled. Therefore, all those who have adulterous thoughts will be eaten by the Gentile forces, but even if they are kicked out, those who keep the thoughts will remain and form a group to enjoy the glory of the new era.
에서가 야곱을 쫓아내었던 것도 하나님 말씀이 응하는 과정이었고, 열두 형제가 요셉을 쫓아내었던 것도 하나님 말씀이 응하는 과정이었습니다. 그러므로 음녀적인 사상을 가진 자들은 다 이방 세력에게 먹힘을 당할 것이로되, 쫓겨난다 하여도 사상을 지키는 자들은 남은 자가 되어 한 단체를 이루어 새 시대의 영광을 누리게 될 것입니다.
4. Become one because enemies disappear(Is.11:13~16)
4. 원수들이 없어지므로 하나가 되는 일(사11:13∼16)
@ The envy also of Ephraim shall depart, and the adversaries of Judah shall be cut off: Ephraim shall not envy Judah, and Judah shall not vex Ephraim. But they shall fly upon the shoulders of the Philistines toward the west; they shall spoil them of the east together: they shall lay their hand upon Edom and Moab; and the children of Ammon shall obey them.
And the LORD shall utterly destroy the tongue of the Egyptian sea; and with his mighty wind shall he shake his hand over the river, and shall smite it in the seven streams, and make men go over dryshod. And there shall be an highway for the remnant of his people, which shall be left, from Assyria; like as it was to Israel in the day that he came up out of the land of Egypt.(Is.11:13~16)
@ 에브라임의 투기는 없어지고 유다를 괴롭게 하던 자는 끊어지며 에브라임은 유다를 투기하지 아니하며 유다는 에브라임을 괴롭게 하지 아니할 것이요. 그들이 서으로 블레셋 사람의 어깨에 날아 앉고 함께 동방 백성을 노략하며 에돔과 모압에 손을 대며 암몬 자손을 자기에게 복종시키리라. 여호와께서 애굽 해고를 말리우시고 손을 유브라데 하수 위에 흔들어 뜨거운 바람을 일으켜서 그 하수를 쳐서 일곱 갈래로 나눠 신 신고 건너가게 하실 것이라. 그의 남아 있는 백성을 위하여 앗수르에서부터 돌아오는 대로가 있게 하시되 이스라엘이 애굽 땅에서 나오던 날과 같게 하시리라.(사11:13~16)
When God unifies the world with the sign of the cross, the powers that harassed God's people will completely disappear, and those who have endured suffering will achieve complete victory because they have the same work as when Israel came out of Egypt. When God always brings them together, he raises the enemy and makes them do things that afflict them. Therefore, as the one who endures to the end here, he achieves victory by achieving unity and at the same time working suddenly.
하나님께서 십자가의 기호로 세계를 통일할 때는 하나님의 백성을 공연히 괴롭히던 세력들은 완전히 없어지고, 괴로움이 있다 하여도 끝까지 참고 기다리던 자들에게 이스라엘이 애굽에서 나올 때와 같은 역사가 있으므로 완전 승리를 이루게 되는 것입니다. 하나님께서는 언제나 하나를 이루게 하실 때에는 원수를 들어서 괴롭히는 일을 하게 하십니다.
그러므로 여기에서 끝까지 참는 자로서 하나를 이루는 동시에 홀연히 역사를 하시므로 승리를 이루게 하시는 것입니다.
Conclusion
God is the God of Alpha and Omega. Therefore, showing various evidences to physical Israel is nothing more than a prophetic work that will be done to the chosen people in the end times. As in Isaiah 9, the work of becoming a light to the Gentiles comes out of Galilee and pays off, so it is said that the kingdom of David, which is made up of Jehovah's zeal, is eternal.
결 론
하나님은 알파와 오메가의 신이십니다. 그러므로 육적 이스라엘에게 여러 가지 증거를 보여 주신 것은 종말에 택한 백성에게 행하실 예언적인 일에 불과한 것입니다. 이사야 9장과 같이 이방의 빛이 되는 역사가 갈릴리에서 나오게 되는 일과 원수를 갚는 일이 있으므로 여호와의 열심으로 이루어지는 다윗 왕국은 영원한 것이라는 것을 말했습니다.
@ Nevertheless the dimness shall not be such as was in her vexation, when at the first he lightly afflicted the land of Zebulun and the land of Naphtali, and afterward did more grievously afflict her by the way of the sea, beyond Jordan, in Galilee of the nations. The people that walked in darkness have seen a great light: they that dwell in the land of the shadow of death, upon them has the light shined.(Is.9:1~2)
@ 전에 고통하던 자에게는 흑암이 없으리로다. 옛적에는 여호와께서 스불론 땅과 납달리 땅으로 멸시를 당케 하셨더니 후에는 해변 길과 요단 저편 이방의 갈릴리를 영화롭게 하셨느니라. 흑암에 행하던 백성이 큰 빛을 보고 사망의 그늘진 땅에 거하던 자에게 빛이 비취도다.(사9:1~2)
@ Of the increase of his government and peace there shall be no end, upon the throne of David, and upon his kingdom, to order it, and to establish it with judgment and with justice from henceforth even for ever. The zeal of the LORD of hosts will perform this.(Is.9:7)
@ 그 정사와 평강의 더함이 무궁하며 또 다윗의 위에 앉아서 그 나라를 굳게 세우고 자금 이후 영원토록 공평과 정의로 그것을 보존하실 것이라 만군의 여호와의 열심이 이를 이루시리라(사9:7)
Therefore, in Isaiah 10, it is said that the northern part of Assyria is used as a stick, and at the same time, no matter how corrupt Israel is, all those who are corrupt will perish, and as in chapter 11, those who remain under the symbol will gather in the new era.
그러므로 이사야 10장에는 북방 앗수르를 막대기로 쓰고, 그 북방을 없애는 동시에 아무리 이스라엘이라도 부패된 자들은 다 망하게 되고 새 시대가 오는데 있어서는 11장과 같이 기호 아래에 남은 자가 모여든다고 하였습니다.
@ O Assyrian, the rod of mine anger, and the staff in their hand is mine indignation.(Is.10:5)
@ 화 있을진저 앗수르 사람이여 그는 나의 진노의 막대기요 그 손의 몽둥이는 나의 분한이라.(사10:5)
III. Becoming one through Eastern work(Is.59:18~60:3)
Ⅲ. 동방 역사로 하나가 됨(사59:18∼60:3)
God said that in the end of mankind, great glory will appear on the rising side of the sun. We can see from the text that when the Lord descends, all the nations will be awakened and become one through the works that appear in the East, and a new era will be established.
하나님께서 인간 종말에 큰 영광은 해 돋는 편에 나타날 것을 말씀하셨습니다. 주께서 강림하실 때에는 동방에서 나타나는 역사로 말미암아 열방이 다 각성을 받고 하나가 되어 새 시대가 이루어질 것을 본문에서 알 수 있습니다.
1. Work descending like a rushing river(Is.59:18~19)
1. 급히 흐르는 하수같이 역사가 임하는 일(사59:18∼19)
@ According to their deeds, accordingly he will repay, fury to his adversaries, recompence to his enemies; to the islands he will repay recompense. So shall they fear the name of the LORD from the west, and his glory from the rising of the sun. When the enemy shall come in like a flood, the Spirit of the LORD shall lift up a standard against him.(Is.59:18~19)
@ 그들의 행위대로 갚으시되 그 대적에게 분노하시며 그 원수에게 보응하시며 섬들에게 보복하실 것이라. 서방에서 여호와의 이름을 두려워하겠고 해 돋는 편에서 그의 영광을 두려워할 것은 여호와께서 그 기운에 몰려 급히 흐르는 하수 같이 오실 것임이로다.(사59:18~19)
When the time of judgment comes, God's work is extremely strong, and it is said that it will come like a rushing river.
He said that the Lord will not come without any work at the time of the Second Coming, but that all churches will be awakened and become one, centering on the East.(Is.24:14, Is.41:2~. Rev.7:2~3) In addition, if you look at all the Bibles, it is said that the work that unites people at the end of time will happen in the East.
심판기가 올 때에 하나님께서 나리는 역사는 극도로 강하다는 것을 급히 흐르는 하수같이 임한다고 하였습니다. 주 재림기에 아무런 역사도 없이 오시는 것이 아니요, 모든 교회가 각성을 받고 하나가 되게 하는 역사가 내리되 동방을 중심하여 일어날 것을 말씀하셨습니다.(사24:14, 41:2이하, 계7:2∼3). 그 밖에도 모든 성경을 보면 인간 종말에 하나가 되게 하는 역사는 동방에서 일어날 것을 말씀하신 것입니다.
@ They shall lift up their voice, they shall sing for the majesty of the LORD, they shall cry aloud from the sea. Wherefore glorify you the LORD in the fires, even the name of the LORD God of Israel in the isles of the sea. From the uttermost part of the earth have we heard songs, even glory to the righteous.
(Is.24:14~15)
@ 무리가 소리를 높여 부를 것이며 여호와의 위엄을 인하여 바다에서부터 크게 외치리니 그러므로 너희가 동방에서 여호와를 영화롭게 하며 바다 모든 섬에서 이스라엘 하나님 여호와의 이름을 영화롭게 할 것이라.
땅 끝에서부터 노래하는 소리가 우리에게 들리기를 의로우신 자에게 영광을 돌리세 하도다.(사24:14~16)
@ Who raised up the righteous man from the east, called him to his foot, gave the nations before him, and made him rule over kings? he gave them as the dust to his sword, and as driven stubble to his bow.(Is.41:2)
@ 누가 동방에서 사람을 일으키며 의로 불러서 자기 발 앞에 이르게 하였느뇨 열국으로 그 앞에 굴복케 하며 그로 왕들을 치리하게 하되 그들로 그의 칼에 티끌 같게, 그의 활에 불리는 초개같게 하매(사41:2)
@ You whom I have taken from the ends of the earth, and called you from the chief men thereof, and said unto you, You are my servant; I have chosen you, and not cast you away. (Is.41:9)
@ 내가 땅 끝에서부터 너를 붙들며 땅 모퉁이에서부터 너를 부르고 네게 이르기를 너는 나의 종이라 내가 너를 택하고 싫어버리지 아니하였다 하였노라.(사41:9)
@ Sing unto the LORD a new song, and his praise from the end of the earth, you that go down to the sea, and all that is therein; the isles, and the inhabitants thereof.(Is.42:10)
@ 항해하는 자와 바다 가운데 만물과 섬들과 그 거민들아 여호와께 새 노래로 노래하며 땅 끝에서부터 찬송하라.(사42:10)
@ And I saw another angel ascending from the east, having the seal of the living God: and he cried with a loud voice to the four angels, to whom it was given to hurt the earth and the sea, Saying, Hurt not the earth, neither the sea, nor the trees, till we have sealed the servants of our God in their foreheads.
(Rev.7:2~3)
@ 또 보매 다른 천사가 살아계신 하나님의 인을 가지고 해 돋는 데로부터 올라와서 땅과 바다를 해롭게 할 권세를 얻은 네 천사를 향하여 큰 소리로 외쳐 가로되 우리가 우리 하나님의 종들의 이마에 인치기까지 땅이나 바다나 나무나 해하지 말라 하더라.(계7:2~3)
2. The coming of God and the Word(Is.59:20~21)
2. 신과 말씀이 임하는 일(사59:20∼21)
@ And the Redeemer shall come to Zion, and unto them that turn from transgression in Jacob, says the LORD. As for me, this is my covenant with them, says the LORD; My spirit that is upon you, and my words which I have put in your mouth, shall not depart out of your mouth, nor out of the mouth of your seed, nor out of the mouth of your seed's seed, says the LORD, from henceforth and for ever.(Is.59:20~21)
@ 여호와께서 가라사대 구속자가 시온에 임하며 야곱 중에 죄과를 떠나는 자에게 임하리라. 여호와께서 또 가라사대 내가 그들과 세운 나의 언약이 이러하니 곧 네 위에 있는 나의 신과 네 입에 둔 나의 말이 이제부터 영영토록 네 입에서와 네 후손의 입에서와 네 후손의, 후손의 입에서 떠나지 아니하리라 하시니라 여호와의 말씀이니라.(사59:20~21)
He said that when the Lord of the Second Coming will come, the spirit of Jehovah will come upon the people of the East, and the work of becoming one will take place when the word comes to their mouths. It must be true that at this time when Christianity is so confused in the spirit world and the words are confused, the works of complete inspiration must come, and the words of perfect defense must come. If there is no such work, it is impossible to welcome the Lord of the Second Coming, so God sends the work of God and the work of the Word to unite them by force. However, it means that he works through the successor of the mission (Is.59:21).
재림의 주를 맞이할 때에는 동방 사람에게 여호와의 신이 임하고, 입에 말씀이 임함으로써 하나가 되는 역사가 일어날 것을 말씀하셨습니다. 기독교가 너무나 영계가 혼란하고 말씀이 혼선된 이때에 완전한 영감의 역사가 임하여야 하며, 완전한 변론의 말씀이 임하여야만 될 것은 사실일 것입니다. 만일 이러한 역사가 없다면 재림의 주를 맞이할 수가 없으므로 하나님은 강권으로 하나가 되게 하기 위하여 신의 역사와 말씀의 역사를 보내시는 것입니다. 그런데 사명의 계대자를 통하여 역사하신다는 말씀입니다.(사59:21)
3. The work of unifying the world with the glory that appeared in the East(Is.60:1~3)
3. 동방에 나타난 영광으로 세계를 통일하는 일(사60:1∼3)
@ Arise, shine; for your light is come, and the glory of the LORD is risen upon you. For, behold, the darkness shall cover the earth, and gross darkness the people: but the LORD shall arise upon you, and his glory shall be seen upon you. (Is.60:1~3)
@ 일어나라 빛을 발하라 이는 네 빛이 이르렀고 여호와의 영광이 네 위에 임하였음이니라. 보라 어두움이 땅을 덮을 것이며 캄캄함이 만민을 가리우려니와 오직 여호와께서 네 위에 임하실 것이며 그 영광이 네 위에 나타나리니 열방은 네 빛으로, 열왕은 비취는 네 광명으로 나아오리라.(사60:1~3)
During the Second Advent, delusion comes when darkness covers the whole earth. To defeat this delusion is to become the light of the Word that appeared in the East. The chosen people of each country come out following the light of the Word, so they automatically become one. The work of defeating darkness can only happen without the light of the Word appearing in the East, so it becomes the work of world unification.
주 재림기에는 흑암이 온 땅을 덮는 미혹이 옵니다. 이 미혹을 물리치는 일은 동방에 나타난 말씀의 빛으로 되는 것입니다. 각 나라의 택한 사람들은 다 그 말씀의 빛을 따라 나오게 되므로 자동적으로 하나를 이루게 됩니다. 흑암을 물리치는 일은 동방에서 나타난 말씀의 빛이 아니고는 있을 수 없기 때문에 세계 통일의 역사가 됩니다.
Conclusion
God's complete work is considered to be the work that takes place in the East. The movement of the gospel of the kingdom does not bring about perfect works, but because new works come to the people of the East through the Word, a completely new era is formed centering on the Word. Therefore, as in Revelation 10:7, the mystery of God is fulfilled like the gospel preached to His servants the prophets, so the kingdom of Christ will be established on earth.
결 론
하나님의 완전 역사라는 것은 동방에서 일어나는 역사라고 봅니다. 천국 복음 운동이 완전 역사를 일으키는 것이 아니고, 동방 사람에게 새로운 역사가 말씀으로 임하므로 그 말씀을 중심하여 완전한 새 시대가 이루어지는 것입니다. 그러므로 계10:7과 같이 하나님의 비밀이 그 종 선지자들에게 전하신 복음과 같이 이루어지므로 지상에 그리스도의 왕국이 이루어지게 됩니다.
@ But in the days of the voice of the seventh angel, when he shall begin to sound, the mystery of God should be finished, as he has declared to his servants the prophets.(Rev.10:7)
@ 일곱째 천사가 소리 내는 날 그 나팔을 불게 될 때에 하나님의 비밀이 그 종 선지자들에게 전하신 복음과 같이 이루리라.(계10:7)
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