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출처: 화촌중학교21회 동창회 원문보기 글쓴이: 김춘근
아폴로 신과 아르테미스 신의 발상지 델로스를 둘러싼 조용한 시로스 섬 탐방 그리스... 그리고 눈에 띄는 관광객은 없다: 해리 마운트는 시로스 섬의 만과 뒷골목을 윙윙거리며 돌아다니다 보니 모두 행복할 정도로 텅 비어 있다 Greece... and not a tourist in sight: HARRY MOUNT buzzes around the bays and back streets of Syros – and finds them all blissfully empty 🌴Harry Mount stays at the Aristide Hotel in Syros's main town, Ermoupoli - a place he describes as 'restful'. 해리 마운트는 시로스 섬의 주요 도시 에르무폴리에 있는 아리스티드 호텔에 머물고 있다. 🌴Comparing it to the nearby isle Mykonos, he says that 'Syros, thankfully, has never become fashionable'. 가까운 미코노스 섬과 비교하면 "다행히 시로스 섬은 유행한 적이 없다"고 한다. 🌴Harry Mount is the author of Odyssey: Ancient Greece In The Footsteps Of Odysseus. 해리 마운트는 오디세우스의 발자취가 있는 고대 그리스 '오디세이'의 작가다. By Harry Mount for The Mail on Sunday Updated: 07:40 BST, 22 June 2023 관광객들은 다 어디로 갔나, 나는 오토바이를 타고 시로스 해안을 윙윙거리며 돌아다니며 자문한다. 시로스는 고대 그리스에서 가장 성스러운 곳이자 아폴로 신과 아르테미스 신의 발상지로 칭송받는 종교적 성소인 델로스를 둘러싸고 있는 섬들의 집합체인 키클라데스 제도의 중심부에 있다. 그러나 첫날 아침에 피니카스 해변의 초승달 모양의 만에는 나와 함께 두 가족만 있었다. 시로스에서 가장 인기 있는 해변으로 추정되는 키니(Kini)의 디오 치치키아에서 그리스식 샐러드와 정어리를 먹었을 때 바다에는 두 명의 나이든 그리스 여자가 빙하의 속도로 평영을 하면서 수다를 떨고 있다. 그리스어는 이상한 영국인이나 프랑스인만 끼어드는 시로스 섬에서 듣는 언어다. 예배당이 곳곳에 있고 13세기에 이탈리아인이 정착한 언덕 마을인 아노 시로스에서 – 여전히 대부분 로마 카톨릭교다 – 나는 새끼 고양이 사진을 찍고 있는 영국인 부부를 발견했다. 그렇지 않다면 거의 아무도 없다. 그러나 미코노스로 가는 25분의 페리를 타면 나는 관광 지옥에 들어선다. 우리 중 약 300명이 하선하고 우리는 모두 같은 지점, 즉 매력적이지만 불가능할 정도로 붐비는 마을인 코라로 향하고 있다. Where have all the tourists gone, I ask myself as I buzz around the coast of Syros on a moped. Syros is at the heart of the Cyclades, a collection of islands that circle Delos – the holiest spot in Ancient Greece and a religious sanctuary hailed as the birthplace of the gods Apollo and Artemis. And yet, on my first morning, there are only two families alongside me in the crescent bay of Finikas Beach. When I have Greek salad and sardines at the Dyo Tzitzikia in Kini, supposedly Syros’s most popular beach, there are just two elderly Greek ladies in the sea, chatting away as they breaststroke at a glacial pace. Greek is the language you hear on Syros, with only the odd Englishman or Frenchman butting in. In Ano Syros, a hill town dotted with chapels and settled by Italians in the 13th Century – it’s still mostly Roman Catholic – I spot a British couple photographing a kitten. Otherwise, hardly anyone is about. Yet when I take the 25-minute ferry to Mykonos, I enter tourist hell. Some 300 of us disembark, and we are all heading to the same spot – the charming but impossibly crowded town of Chora. 1. Harry Mount explores the Greek island of Syros and finds it has none of the crowds of nearby Mykonos. 'How restful it is to stay in its main town, Ermoupoli (above),' he says. 해리 마운트는 그리스의 시로스 섬을 탐방하고 인근 미코노스의 인파가 없다는 것을 알게 된다. '주요 도시인 에르무폴리(위)에 머무르는 것이 얼마나 편안한지'라고 그는 말한다. 2. 'Greek is the language you hear on Syros, with only the odd Englishman or Frenchman butting in,' says Harry. "그리스어는 이상한 영국인이나 프랑스인만 끼어드는 시로스 섬에서 듣는 언어다"라고 해리는 말한다. 3. Emphasising how peaceful the island is, Harry reveals that he only has to share the island's Finikas Beach with two families during his visit. Above is the nearby Finikas harbour. 섬이 얼마나 평화로운지 강조하면서 해리는 방문하는 동안 섬의 피니카스 해변을 두 가족만 공유하면 된다고 밝힌다. 위는 인근 피니카스 항구다. Its narrow, horseshoe-shaped streets were built to deflect the winds whipping off the Aegean. Now they’re so packed that it’s horrible to make your way along them – they can’t accommodate two tourists passing each other without intimate contact. And the prices! One poor American couple were recently stung for £700 for two mojitos, four crab legs and a salad. What a relief to get the ferry back to Syros, where only half a dozen people get off – all Greek except for me. At just 32 sq miles (84 sq km), Syros is easy to negotiate by moped or on foot. Large tracts of it are blissfully empty – Syros, thankfully, has never become fashionable. How restful it is to stay in its main town, Ermoupoli. Built on the site of the ancient city of Syros, modern Ermoupoli was founded in the early 19th Century by sailors and ship-owners who named it for Hermes, the herald of the gods. And as the protecting god of travellers, you could say Hermes is the Greek god of tourists. I pray to him, thanking him for keeping Syros a real place. 좁은 말발굽 모양의 거리는 에게 해를 휘젓는 바람을 편향시키기 위해 지어졌다. 이제 그들은 너무 꽉 차서 그들을 따라가는 것이 끔찍하다. 친밀한 접촉 없이 서로 지나가는 두 명의 관광객을 수용할 수 없다. 그리고 가격! 한 가난한 미국인 부부는 최근 모히토 2개, 게 다리 4개, 샐러드 1개에 700파운드를 내서 사기당했다. 6명만이 내리는 시로스로 돌아가는 페리를 타게 되어 정말 기쁘다. 나를 제외하고 모두가 그리스인이다. 84㎢(32제곱마일)에 불과한 시로스는 오토바이나 도보로 쉽게 갈 수 있다. 그것의 많은 지역은 행복할 정도로 비어 있다 – 다행히도 시로스 섬은 유행한 적이 없다. 주요 도시 에르무폴리에 머무르는 것이 얼마나 편안하나. 고대 도시 시로스가 있던 자리에 세워진 현대식 에르무폴리는 19세기 초에 신들의 전령인 헤르메스의 이름을 딴 선원과 선주에 의해 세워졌다. 그리고 여행자의 수호신으로서 헤르메스는 그리스의 관광객의 신이라고 할 수 있다. 나는 그에게 기도하며 시로스를 실제 장소로 유지해 준 것에 대해 감사해 한다. 4. Harry visits Ano Syros (above), a hill town dotted with chapels and settled by Italians in the 13th Century. 해리는 아노 시로스(위)를 방문한다. 예배당이 곳곳에 있고 13세기에 이탈리아인들이 정착한 언덕 마을이다. 5. At just 32 sq miles (84 sq km), Syros is easy to negotiate by moped or on foot, Harry reveals. Pictured is Galissas Beach on the western coast. 84㎢(32평방 마일)에 불과한 시로스 섬은 모페드나 도보로 쉽게 이동할 수 있다고 해리가 밝힌다. 사진은 서부해안 갈리사스 해변이다. 6. According to Harry, large tracts of Syros are 'blissfully empty'. He says: 'Syros, thankfully, has never become fashionable.' Above is Ermoupoli. 해리에 따르면 시로스 섬의 많은 부분이 '행복하게 비어 있다'. 그는 "고맙게도 시로스는 유행을 타지 않았다"라고 말한다. 상부는 에르무폴리(Ερμούπολη)다. The island is the administrative capital of the Cyclades: real Greek life still goes on there in its offices, churches, public squares and harbour. I’m staying at Aristide Hotel, in the richest part of old Ermoupoli, built by those ship-owners in the splendid style of the late 19th and early 20th Century. It has been restored to its original, classical beauty, which is complemented in the bedrooms and public areas with stylish modern art. The hotel is in a line of merchant palaces set along the hillside, overlooking Syros’s Little Venice – seaside Italianate warehouses and mansions in pastels. On my morning walk, I don’t see another tourist. And everywhere you walk in Ermoupoli you’re reminded of Syros’s boom time of a century ago. Its wide, empty boulevards are lined with sparkling stone and Cyclades marble – from road to kerb to pavement. The white-and-grey stones are so clean that the streets look like a Hollywood film set. 이 섬은 키클라데스 제도의 행정 수도다. 사무실, 교회, 공공 광장 및 항구에서 진정한 그리스인의 삶이 여전히 이어지고 있다. 나는 19세기 후반과 20세기 초반의 화려한 스타일로 선주들이 지은 구 에르무폴리의 가장 부유한 지역에 있는 아리스티드 호텔에 머물고 있다. 객실은 원래의 고전적인 아름다움으로 복원되었으며 세련된 현대 예술품으로 침실과 공용 공간을 보완한다. 호텔은 시로스의 리틀 베니스를 내려다보는 언덕을 따라 자리잡은 상인 궁전에 있다. 해변 이탈리아식 창고와 파스텔 톤의 맨션이 있다. 아침 산책을 하는데 다른 관광객이 보이지 않는다. 그리고 에르무폴리를 걷는 모든 곳에서 100년 전 시로스의 호황기를 떠올리게 된다. 넓고 텅 빈 대로에는 도로에서 연석, 포장 도로에 이르기까지 반짝이는 돌과 키클라데스 산맥의 대리석이 늘어서 있다. 흰색과 회색의 돌은 너무 깨끗해서 거리가 할리우드 영화 세트장처럼 보인다. 7. Harry writes: 'The island is the administrative capital of the Cyclades: real Greek life still goes on there in its offices, churches, public squares and harbour'. 해리는 "섬은 키클라데스 제도의 행정 수도다. 실제 그리스 생활은 사무실, 교회, 공공 광장 및 항구에서 여전히 계속된다"라고 쓴다. 8. Harry stays at the Aristide Hotel, located 'in the richest part of old Ermoupoli'. He recommends having dinner or an evening drink on the Aristide’s rooftop terrace (above), which offers views across to Mykonos and Tinos. 해리는 '오래된 에르무폴리의 가장 부유한 지역'에 위치한 아리스티드 호텔에 묵는다. 그는 미코노스와 티노스 너머 전망을 제공하는 아리스티드의 옥상 테라스(위)에서 저녁 식사나 저녁 음료를 즐길 것을 추천한다. 9. Aristide Hotel, which sits in a line of merchant palaces, has 'been restored to its original, classical beauty'. 상인 궁전이 줄지어 있는 아리스티드 호텔은 '원래의 고전적인 아름다움으로 복원'되었다. 10. A narrow alley in the town of Ano Syros. While there, Harry spots a British couple photographing a kitten - they're among the few tourists he encounters. 아노 시로스 마을의 좁은 골목. 그곳에 있는 동안 해리는 새끼 고양이 사진을 찍고 있는 영국인 커플을 발견한다. 그들은 그가 만나는 몇 안 되는 관광객 중 하나다. Do have dinner or an evening drink on the Aristide’s rooftop terrace – I have grouper that tastes as though it has been in the sea just minutes earlier and there are views across to Mykonos and Tinos. The islands seem to move in and out of focus – sometimes a brown blur, at other times a sharp, dark blue outline against the horizon. The sea, too, is ever-changing: milky with rippling, blue streaks earlier in the day, before turning purple at dusk – ‘wine-dark’ as Homer called it in the Iliad and Odyssey. At Asteria Beach, a ten-minute walk down the hill, there’s a series of concrete platforms set into the water’s edge where local children go for a dip. I drop into the sea, a few yards from them, only slightly annoyed by the thump of music from a neighbouring bar. Across the sea, as dusk falls, I can see the twinkling lights come on in the fleshpots of Mykonos. I once again thank Hermes that I am here in his divine town instead. 아리스티드의 옥상 테라스에서 저녁 식사나 저녁 음료를 즐기세요. 불과 몇 분 전에 바다에 있었던 것 같은 맛이 나는 그루퍼가 있고 미코노스와 티노스를 가로지르는 전망이 있다. 섬은 초점이 맞지 않는 것처럼 보인다. 때로는 갈색 흐림 효과가 있고 다른 경우에는 수평선을 배경으로 선명하고 진한 파란색 윤곽이 나타난다. 바다도 시시각각 변하고 있다. 잔물결을 동반한 유백색, 이른 아침에는 파란색 줄무늬가 있다가 해질녘에 보라색으로 변한다. 호머가 일리아드와 오디세이에서 '포도주색'이라고 불렀던 것처럼 말이다. 언덕 아래로 10분 거리에 있는 아스테리아 비치에는 지역 어린이들이 물놀이를 하러 가는 물가에 일련의 콘크리트 플랫폼이 있다. 나는 그들로부터 몇 야드 떨어진 바다에 들렸고, 이웃 바에서 흘러나오는 음악 소리에 약간 짜증이 날 뿐이었다. 그들은 아리스티드에서도 음악을 좋아하지만 내가 요청했을 때 음악을 끄기로 동의했다. 나는 이웃 교회인 아기오스 니콜라오스의 푸른 돔 주위를 빙빙 돌면서 날카로운 비명을 지르는 소리를 듣는 것을 더 좋아한다. 바다 건너 황혼이 지면 미코노스의 환락가에 반짝이는 불빛이 들어오는 것을 볼 수 있다. 나는 대신에 그의 신성한 도시인 여기 있다는 것을 다시 한번 헤르메스에게 감사드린다. |