Regional Market : Definition
Regional market is populations in certain areas that share common characteristics and are distinguishable from other regions. The area can be part of a nation-state or consists of several nation-states.
Each area requires a different marketing mix and strategies.
That is to accommodate the unique preferences and competitive conditions in these various geographical regions.
For example, marketing strategies in the Southeast Asian region will differ from East Asia, due to differences in cultural backgrounds between countries in the area.
지역 시장은 특정 지역에서 공통적인 특성을 공유하고 다른 지역과 구별할 수 있는 인구이다.
이 지역은 한 민족국가의 일부가 될 수도 있고 여러 민족국가로 구성될 수도 있다.
각 분야마다 다른 마케팅 믹스와 전략이 필요합니다.
그것은 이러한 다양한 지리적 지역의 독특한 선호와 경쟁 조건을 수용하는 것이다. 예를 들어, 동남아시아 지역의 마케팅 전략은 동아시아와 다를 것인데, 이는 그 지역의 국가들 간의 문화적 배경의 차이 때문이다.