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113. When you are told to come up, you will be lifted up, the body that will return to the earth and the body that will go up to heaven.
113. 올라오라 할 때에 들림 받을 자, 흙으로 돌아갈 몸과 하늘로 올라갈 몸
Ⅰ. The body that will return to the earth and the body that will ascend to heaven (Gen 3:17-19, Rev 11:7-12).
Ⅰ. 흙으로 돌아갈 몸과 하늘로 올라갈 몸(창3:17-19, 계11:7-12).
God is the Alpha and the Omega, and at the same time, people are moving according to that work. When God created Adam and Eve, the purpose of creation was to have their bodies created from the dust not return to the dust but ascend to heaven. It is not unconditional for the bodies created from the dust to ascend to heaven. God’s principle of creation was that if they were tested by a cunning serpent and won, they would not return to the dust but ascend to heaven. However, since Adam could not overcome the cunning serpent, his body that returned to the dust defeated the cunning serpent again, and until that body ascended to heaven, it became the Alpha and the Omega. 하나님은 알파와 오메가이신 동시에 사람도 그 역사에 따라서 움직이고 있습니다. 하나님께서 아담 하와를 창조하시고 흙에서 창조를 받은 몸을 흙으로 돌아가지 않고 하늘로 올라가게 하는 것이 창조의 목적이었던 것입니다. 흙에서 난 몸이 하늘로 올라가게 되는 것은 무조건 되는 것이 아니요 반드시 간교한 뱀으로 시험을 해보고 이기면 흙으로 돌아가지 않고 하늘로 올라간다는 것이 하나님의 창조의 원리였던 것입니다. 그러나 아담이 간교한 뱀을 이기지 못하므로 흙으로 돌아갈 몸이 된 인생을 다시 간교한 뱀을 이기고 그 몸이 하늘로 올라가기까지가 알파와 오메가가 되는 것입니다.
1. The body that returned to the dust (Gen 3:17-19)
1. 흙으로 돌아가게 된 몸 (창3:17-19)
@ And unto Adam he said, Because you hase hearkened unto the voice of your wife, and have eaten of the tree, of which I commanded you, saying, You shall not eat of it: cursed is the ground for your sake; in sorrow shall you eat of it all the days of your life; 18. Thorns also and thistles shall it bring forth to you; and you shall eat the herb of the field; 19. In the sweat of your face shall you eat bread, till you return unto the ground; for out of it were you taken: for dust you are, and unto dust shall you return.(Gen.3:17~19) @ 아담에게 이르시되 네가 네 아내의 말을 듣고 내가 너더러 먹지말라. 한 나무 실과를 먹었은즉 땅은 너로 인하여 저주를 받고 너는 종신토록 수고하여야 그 소산을 먹으리라. 18. 땅이 네게 가시덤불과 엉겅퀴를 낼 것이라 너의 먹을 것은 밭의 채소인즉 19. 네가 얼굴에 땀이 흘러야 식물을 먹고 필경은 흙으로 돌아 가리니 그 속에서 네가 취함을 입었음이라 너는 흙이니 흙으로 돌아갈 것이니라 하시니라.(창3:17~19)
Adam disobeyed God’s word by listening to the woman who was deceived by the cunning serpent and ate the fruit of the tree of the knowledge of good and evil, which ultimately resulted in his body returning to dust. It must have been a great mistake for the so-called person who was supposed to receive the kingship to follow the woman’s words. When Eve was deceived by the serpent and ate the fruit of the tree of the knowledge of good and evil, her body had already acted as the serpent’s tool. God’s purpose in creation was for Adam, who became a living being, to eat the tree of life and for that body to coexist with God. This is because Jehovah, who does not have a body, wanted to achieve the satisfaction of His love through a person who has a body.
아담이 간교한 뱀에게 미혹 받은 여자의 말을 듣고 하나님의 말씀을 어기고 선악과를 먹었다는 것이 결국은 흙으로 돌아갈 몸을 이루게 된 것입니다. 소위 왕권을 받아야 할 사명자가 여자의 말을 따라갔다는 것은 큰 과오가 아닐 수 없습니다. 하와는 뱀의 미혹을 받고 선악과를 먹을 때에 벌써 그 몸은 뱀의 도구가 되는 행동을 했던 것입니다. 하나님께서 생령이 된 아담을 통하여 생명과를 먹고 그 몸이 하나님과 동거동락하는 것이 창조의 목적이었던 것입니다. 왜냐하면 몸이 없는 여호와께서는 몸이 있는 사람을 통하여 당신이 사랑의 만족을 이루고자 하는 것이었습니다.
Because God has a perfect work that can give anything perfect. Therefore, it is God's law to give something perfect to someone who completely overcomes. Therefore, as someone who was entrusted with the mission to build a great nation against God, accepting a woman who became a tool of the serpent means that she is already unqualified to be God's worker, and at the same time, the body that ate the fruit of the tree of the knowledge of good and evil is a body that will eventually return to dust. Now, the sin of becoming a body that will return to dust can be seen as follows. 왜냐하면 하나님께서 얼마든지 완전한 것을 줄 수 있는 완전한 역사가 있기 때문입니다. 그러므로 완전한 것을 주는 데는 완전히 이기는 사람에게 준다는 것이 하나님의 법이기 때문입니다. 그러므로 하나님을 상대하여 큰 나라를 이룰 사명을 맡은 자로서 뱀의 도구가 된 여자를 용납했다는 것은 벌써 하나님의 일군이 될 수 없는 자격인 동시에 선악과를 먹기까지 했다는 몸은 필경은 흙으로 돌아갈 수밖에 없는 몸이라는 것입니다. 이제 흙으로 돌아갈 수밖에 없는 몸이 되는 죄는 다음과 같이 볼 수 있습니다.
First: It is the loss of sovereignty. A man was supposed to rule over a woman, but failing to rule over a woman and being ruled by her is a sin that loses the sovereignty that God has given him. Second: It is the sin of eating the fruit of the tree of the knowledge of good and evil that was in the woman’s hand. For someone who, as a servant of God, should have fed others properly, to have recklessly accepted the fruit of the tree of the knowledge of good and evil from a woman’s hand and eaten it is a sin that cannot be tolerated as a servant of God. Third: For a servant of God to not fear God’s word and be swayed by the words of a woman is a person who is not qualified to deliver the word. Those who fail to find sovereignty as a servant of God, lose their duty, and are not thorough in God’s word, all their work will be in vain, or they will end up as a fruitless person, just a lump of dirt.
첫째 : 주권을 상실한 것입니다.
남자는 여자를 지배하라는 것인데 여자 하나를 지배하지 못하고 여자에게 지배를 받았다는 것은 하나님이 준 주권을 상실한 죄입니다.
둘째 : 여자의 손에 있는 선악과를 먹었다는 죄입니다.
하나님의 일군으로 남을 옳게 먹여야 할 사람이 여자의 손에서 주는 선악과를 경솔히 받아먹었다는 것은 하나님의 일군으로서 용납할 수 없는 죄입니다.
셋째 : 하나님의 일군이 하나님의 말씀을 두렵게 알지 않고 여자의 말에 끌렸다는 것은 말씀을 전할 자격이 없는 인격입니다.
하나님의 일군으로 주권을 찾지 못하고 의무를 상실하고 하나님의 말씀에 철저하지 못한 자는 모든 일이 다 헛수고가 되고 또는 열매 없는 인격으로 흙 한 덩이로 이루고 마는 것입니다.
2. The body that will ascend to heaven (Rev.11:7-12)
2. 하늘로 올라갈 몸 (계11:7-12)
@ And when they shall have finished their testimony, the beast that ascends out of the bottomless pit shall make war against them, and shall overcome them, and kill them. 8. And their dead bodies shall lie in the street of the great city, which spiritually is called Sodom and Egypt, where also our Lord was crucified. 9. And they of the people and kindreds and tongues and nations shall see their dead bodies three days and an half, and shall not suffer their dead bodies to be put in graves. 10. And they that dwell upon the earth shall rejoice over them, and make merry, and shall send gifts one to another; because these two prophets tormented them that dwelt on the earth. 11. And after three days and an half the spirit of life from God entered into them, and they stood upon their feet; and great fear fell upon them which saw them. 12. And they heard a great voice from heaven saying unto them, Come up hither. And they ascended up to heaven in a cloud; and their enemies beheld them.(Rev.11:7~12) @ 저희가 그 증거를 마칠 때에 무저갱으로부터 올라오는 짐승이 저희로 더불어 전쟁을 일으켜 저희를 이기고 저희를 죽일 터인즉 8. 저희 시체가 큰 성길에 있으리니 그 성은 영적으로 하면 소돔이라고도 하고 애굽이라고도 하니 곧 저희 주께서 십자가에 못 박히신 곳이니라. 9. 백성들과 족속과 방언과 나라 중에서 사람들이 그 시체를 사흘 반 동안을 목도하며 무덤에 장사하지 못하게 하리로다. 10. 이 두 선지자가 땅에 거하는 자들을 괴롭게 한고로 땅에 거하는 자들이 저희의 죽음을 즐거워하고 기뻐하여 서로 예물을 보내리라 하더라. 11. 삼일 반 후에 하나님께로부터 생기가 저희 속에 들어가매 저희가 발로 일어서니 구경하는 자들이 크게 두려워하더라. 12. 하늘로부터 큰 음성이 있어 이리로 올라오라 함을 저희가 듣고 구름을 타고 하늘로 올라가니 저희 원수들도 구경하더라.(계11:7~12)
God has worked through His servants up to this day with the purpose of reviving dead spirits. This is because all spirits are fallen and dead spirits, and He will work to revive them so that they can become bodies that ascend to heaven. Therefore, the work of Omega is to make the spirits of all people in the world come alive and to test the living spirits once, and if they do not fail the test, their bodies will ascend to heaven.
하나님께서는 이날까지에 종들을 통하여 역사하신 것은 죽은 영을 살리는 일에 목적을 두고 역사했던 것입니다. 왜냐하면 영들이 다 타락하여 죽은 영들이니 그 영을 살려 놓고야 하늘로 올라가는 몸이 되는 역사를 하겠기 때문입니다. 그러므로 세계 인류가 다 하나같이 죽은 영들이 살게 되는 일이 있게 하고 산 영들을 한번 시험을 해서 시험에 떨어지지 않으면 그 몸이 하늘로 올라가게 하는 역사를 하는 것이 오메가의 역사입니다.
The work of reviving dead souls is not a time to test them with the devil, but a time to raise up a repentance movement to liberate the souls already possessed by the devil. It is a work of unconditionally forgiving sins and saving them from the law of death if they repent, without discrimination of national borders (Luke 24:47-48). 죽은 영을 살리는 일에는 마귀로 시험을 해보는 때가 아니고 이미 마귀에게 사로잡힌 영들을 해방을 주기 위하여 회개 운동을 일으키되 민족적 국경의 차별이 없이 회개만 하면 무조건 그 죄를 용서하고 사망의 법에서 구원하는 역사입니다.(눅24:47-48).
@ And that repentance and remission of sins should be preached in his name among all nations, beginning at Jerusalem. 48. And you are witnesses of these things. (Luke.24:47~48) @ 또 그의 이름으로 죄 사함을 얻게 하는 회개가 예루살렘으로부터 시작하여 모든 족속에게 전파될 것이 기록되었으니 48. 너희는 이 모든 일의 증인이라.(눅24:47~48)
The test is not to test dead spirits, but to work with the purpose of giving eternal life to those who have living spirits in their bodies. Just as Adam and Eve, who had living souls, were tested by the cunning serpent in the Garden of Eden, the tribulation period at the end of mankind is the time to test those who have been reborn as living souls. In the Garden of Eden, Adam listened to the woman's words and ate the fruit of the tree of the knowledge of good and evil, so his body returned to the dust. In the Christian end, if you do not receive the temptation of the harlot Babel, you will have a body that will live forever. Now, there are the following elements in becoming a body that ascends to heaven. 시험이라는 것은 죽은 영들을 시험해 보는 것이 아니고 산 영을 가진 자를 그 몸에 영생하게 하는 목적을 두고 역사하는 데는 에덴동산에서 생령을 가진 아담 하와를 간교한 뱀으로 시험해 보듯이 중생 받은 생령의 사람들을 시험해 보는 때를 인류 종말의 환난기라는 것입니다. 에덴동산에서는 아담이 여자의 말을 듣고 선악과를 먹었으므로 흙으로 돌아갈 몸이 되었고 기독교 종말에는 음녀적인 바벨에게 미혹을 받지 않아야 영생할 몸이 되는 것입니다. 이제 하늘로 올라가는 몸이 되는데 있어서 다음과 같은 요소가 있습니다.
First: The coming of a representative who passes through the bitter little book that tastes like honey and speaks worldwide prophecy (Rev.10:10-11). Second: The measuring of all truth (Rev.11:1). Third: The receiving of authority and victory over the forces of the devil (Rev.11:3-6). Fourth: The falling down for three days and ascending to heaven without decaying (Rev. 11:7-12).
첫째 : 작은 책을 꿀 같이 먹고 쓴 것을 통과하여 세계적인 예언을 다시 하는 대표의 사람이 나오는 일(계10:10-11).
둘째 : 진리로 하나같이 척량을 받는 일(계11:1).
셋째 : 권세를 받아 마귀의 세력과 싸워 이기는 일(계11:3-6).
넷째 : 삼일 동안 쓰러져 있다가 썩지 않고 하늘로 올라가는 일(계11:7-12).
The first Adam did not receive the Holy Spirit and therefore did not overcome, but the servant of the last days receives the Holy Spirit, which comes as the victorious kingship of the second Adam Jesus, and receives the authority to testify to the prophetic words, so he overcomes the power of the beast and the false prophet, who are the henchmen of the old serpent dragon, and changes and ascends. Therefore, becoming a body that ascends to heaven means overcoming the power of the devil with the power of the word and being raptured, which is the work of the Christian end times. The crisis before us is that the red dragon, the red beast, and the false prophet received the power and came out to test whether we will keep the word or not. Overcoming this crisis is through the servant who testifies to the prophetic words without adding or subtracting anything, and establishing a new kingdom of Eden blessing, a peaceful kingdom that rules on earth is established by those who overcome the power of the devil and go out.
첫째 아담은 성신을 받지 못했으므로 이기지 못하였지만 말세의 종은 둘째 아담 예수님의 승리의 왕권으로 오는 성신을 받아 예언의 말씀을 증거하는 데는 권세까지 받게 되므로 옛 뱀 용의 앞잡이 짐승과 거짓 선지의 세력을 이기게 되어 변화 승천하게 되는 것입니다. 그러므로 하늘로 올라가는 몸이 되는 것은 말씀 권세로 마귀 권세를 이기고 들림 받게 되는 것을 기독교 종말 역사라는 것입니다. 우리 앞에 난국은 말씀을 지키나, 못 지키나 시험해 보기 위하여 붉은 용, 붉은 짐승, 거짓 선지가 권세를 받고 나와서 시험해 보는 것을 난국이라는 것입니다. 이 난국을 돌파하는 것은 예언의 말씀을 조금도 가감 없이 증거하는 종을 통하여 난국을 돌파하고 다시 에덴 축복의 새로운 왕국을 이루는 데는 마귀의 세력을 이기고 나간 자들로 지상 통치 평화 왕국이 이루어집니다.
@ And I took the little book out of the angel's hand, and ate it up; and it was in my mouth sweet as honey: and as soon as I had eaten it, my belly was bitter. 11. And he said unto me, You must prophesy again before many peoples, and nations, and tongues, and kings.(Rev.10:10~11) @ 내가 천사의 손에서 작은 책을 갖다 먹어버리니 내 입에는 꿀 같이 다나 먹은 후에 내 배에서는 쓰게 되더라. 11. 저가 내게 말하기를 네가 많은 백성과 나라와 방언과 임금에게 다시 예언하여야 하리라 하더라.(계10:10~11) @ And there was given me a reed like unto a rod: and the angel stood, saying, Rise, and measure the temple of God, and the altar, and them that worship therein.(Rev.11:1) @ 또 내게 지팡이 같은 갈대를 주며 말하기를 일어나서 하나님의 성전과 제단과 그 안에서 경배하는 자들을 척량하되 (계11:1) @ And I will give power unto my two witnesses, and they shall prophesy a thousand two hundred and threescore days, clothed in sackcloth. 4. These are the two olive trees, and the two candlesticks standing before the God of the earth. 5. And if any man will hurt them, fire proceedes out of their mouth, and devoures their enemies: and if any man will hurt them, he must in this manner be killed. 6. These have power to shut heaven, that it rain not in the days of their prophecy: and have power over waters to turn them to blood, and to smite the earth with all plagues, as often as they will.(Rev.11:3~6) @ 내가 나의 두 증인에게 권세를 주리니 저희가 굵은 베옷을 입고 일천 이백 육십 일을 예언하리라. 4. 이는 이 땅의 주 앞에 섰는 두 감람 나무와 두 촛대니 5. 만일 누구든지 저희를 해하고자 한즉 저희 입에서 불이 나서 그 원수를 소멸할찌니 누구든지 해하려 하면 반드시 이와 같이 죽임을 당하리라. 6. 저희가 권세를 가지고 하늘을 닫아 그 예언을 하는 날 동안 비 오지 못하게 하고 또 권세를 가지고 물을 변하여 피 되게 하고 아무 때든지 원하는 대로 여러가지 재앙으로 땅을 치리로다.(계11:3~6)
Conclusion: If God made man return to dust because it was the law of justice, then He made man ascend to heaven because it was the fulfillment of the law of love. No matter how corrupted a person was and how he became a person who would return to dust, God's love made man ascend to heaven again and established a perfect kingdom. This is God's righteousness and victory.
결 론
하나님은 흙으로 돌아갈 사람이 되게 한 것은 공의의 법칙이라면 하늘로 올라갈 사람이 되게 하는 것은 사랑의 법의 완성이라고 봅니다. 사람이 아무리 타락해서 흙으로 돌아가는 인생이 되었지만 하나님의 사랑으로 다시 하늘로 올라갈 수 있는 사람을 만들어서 완전한 왕국을 이루는 것을 하나님의 의요 승리라는 것입니다.
Ⅱ. Those who will be lifted up when they are told to come up (Rev.11:9-12). Ⅱ. 올라오라 할 때에 들림 받을 자(계11:9-12).
I see the best work of mankind as the work of ascending on a cloud. Today's scientists boast about going to the moon on Apollo, but this cannot be a happiness that has an effect on mankind. However, if you become a person who ascends on a cloud when the Lord appears and tells you to ascend, you will be considered the most blessed person. Christ, the King of kings, was born in a manger in Bethlehem, Judea, lived a life as a poor carpenter, visited sinners, healed the sick, preached the gospel for three years without rest, prayed in Gethsemane, carried the cross on Golgotha, accepted the bitter cup of the cross until death, was resurrected three days after his death, appeared to his disciples for 40 days, asked them to preach the gospel to the ends of the earth, and ascended on a cloud, Jesus, who said that he would return just as he ascended, appeared to the apostle John again and showed him the terrible tribulation and delusion at the end of mankind, and the great work of Christianity, and showed him that he would come again in the air in this chapter. Now, when he is told to ascend, the situation of those who will be raptured is described as follows:
인간의 최고 역사는 구름을 타고 올라가는 역사라고 봅니다. 오늘의 과학자들은 아폴로를 타고 달나라에 가는 것을 자랑하고 있지만 이것은 인간에게 효과를 주는 행복이 될 수 없습니다. 그러나 올라오라는 주님이 나타날 때에 구름을 타고 올라가는 사람이 된다면 가장 복 있는 자라고 보게 됩니다. 만왕의 왕 그리스도께서 유대 땅 베들레헴 말구유에 나셔서 빈곤한 목수의 생활을 거쳐 3년간 쉬지 못하고 죄인을 찾아가고 병을 고쳐 주고 복음을 전하시고 겟세마네 고통의 기도와 골고다 언덕에 십자가를 지고 올라간 그 고난, 죽기까지 쓰라린 십자가의 쓴잔을 달게 받으시고 죽은 지 사흘 만에 부활해서 40일 동안 제자들에게 나타나서 땅끝까지 복음을 전하라는 부탁을 하시고 구름 타고 올라 가실 때에 올라간 대로 다시 오리라고 하신 예수님께서 사도 요한에게 다시 나타나 인류 종말에 무서운 환난과 미혹과 또는 기독교의 큰 역사를 보여준 동시에 당신이 공중 재림할 것을 본 장에 보여준 것입니다. 이제 올라오라 할 때에 들림 받을 자의 형편을 다음과 같이 말합니다.
1. Time to be raptured (7-8, 9:15) 1. 들림 받을 시기 (7-8, 9:15)
The appearance of the angel blowing the trumpet in the Book of Revelation showed the order of the tribulation that will occur when the raptured servants work. The order of the trumpets in chapters 8 and 9 is that the tribulation that will affect one-third of the earth will occur, and because of this, worldwide woe will come, and only the sealed servants will remain, as in Revelation 9:4. Verses 14 and 15 show that one-third of people will die at an hour, day, month, and year, but the year, month, and time taught the Second Coming of the Lord.
계시록에 나팔 부는 천사가 나타난 것은 들림 받을 종들이 역사 할 때에 일어날 환난을 순서 있게 보여줬습니다. 8장과 9장의 나팔의 순서는 이 땅 삼분지 일이 피해를 당하는 환난이 일어나서 이것으로 말미암아 전 세계적인 화가 올 때에 계9:4과 같이 인 맞은 종만이 남게 된다고 하였고 14절과 15절에 년 월 일 시에 사람 삼분지 일이 죽을 것을 보여줬으나 그 년 월 일시라는 것은 주 재림기를 가르쳤습니다.
The Book of Revelation is not a revelation with each chapter being independent. Chapters 8 and 9 show that there will be a tribulation when God raises up the wicked to strike the world, while chapters 10 and 11 show that the saints who will be raptured during the tribulation, like chapters 8 and 9, will be raptured while testifying to the prophetic words. The revelation shows that the time of the Lord's Second Coming is when the tribulation will occur, centered on the Middle East, when 1/3 of the earth will be damaged and it will become a worldwide disaster. 계시록은 각 장의 독립성을 가진 계시가 아니고 8장과 9장은 하나님께서 악자를 들어서 세상을 치는 환난이 올 것을 보여준 동시에 10장과 11장은 8장 9장과 같이 환난이 오는 때에 들림 받을 변화 성도가 예언의 말씀을 증거하다가 들림 받을 것을 보여줬으니 주 재림 시기는 이 땅 1/3이 피해를 당하고 세계적인 화가 되는 환난이 나오는 데는 중동을 중심해서 마지막 환난이 나올 때에 주 재림기라고 계시를 보여준 것입니다.
If we look at Daniel 11:40 and below, the prophet Daniel said that when a terrible tribulation centered in the Middle East occurs, when the northern powers come down to Egypt and Africans serve the north, that is when the Lord will come (Daniel.12:1-4). Then, seeing that today, 1/3 of this land is being harmed by the devil's lackey, the Communist Party, and now a terrible worldwide tribulation has come, we can clearly see that this is the time of the Lord's second coming. If we had looked forward to the Lord's coming in the past, but thought that we would be alive to welcome the Lord at a time when people were not able to discern their own missions, I believe that was a mistake.
다니엘선지는 단11:40이하를 보면 중동을 중심하다 무서운 환난이 일어나되 북방 세력이 애굽에까지 내려오고 아프리카 사람들이 북방을 시종 드는 일이 있을 적에 주님이 오실 때라고 12:1-4에 말했습니다. 그러면 오늘에 이 시국은 이 땅 1/3이 마귀 앞잡이 공산당에게 피해를 당하고 이제 세계적인 무서운 환난이 오게 된 사실을 보아서 분명히 주 재림기라고 봅니다. 만일 과거에 주님이 오시길 고대 했지만 그때 사람들이 다 자기 사명을 분별치 못하는 자리에서 살아서 주님을 맞이할 것을 생각한 것은 잘못된 생각이라고 봅니다.
The transfigured saints must have a prophetic mission to prophesy and tell the people how to live in the midst of tribulation. They will bear witness to the transfigured saints with the Book of Revelation, and they will fulfill the work according to the Book of Revelation and meet the Lord’s Second Coming according to the Book of Revelation. Revelation 11 shows the scene where the transfigured saints will work, and I think the time will be the same as Chapter 9. In Chapter 9, the sun and the air darken and a swarm of locusts appear, showing that they will rise up to oppose the servants who will be raptured during the Lord’s Second Coming. At the same time, in Chapters 10 and 11, they show that they will work by giving them authority so that they will not be harmed by the enemy. Then, when they are told to come up in the air during the Lord’s Second Coming, they say that they will go up on a cloud. Revelation shows the situation of the transfigured saints who will work on the devil’s side and on God’s side during the Lord’s Second Coming. Therefore, we can see today’s time as the time of the Lord’s Second Coming.
반드시 변화 성도라는 것은 예언하는 선지 사명을 가지고 환난 가운데 살길을 백성들에게 알려주는 예언을 하는 데는 계시록을 가지고 변화 성도가 증거하다가 계시록대로 이루어지는 역사를 하게 되고 계시록대로 이루어지는 주 재림을 맞이하게 될 것이니 계11장은 변화 성도가 역사할 광경을 보여준 것인데 그 시기는 9장과 같이 될 시기라고 봅니다. 9장에 해와 공기가 어두워지는 가운데 황충 떼가 나오는 것은 주 재림기에 들림 받을 종들을 대적하고 일어날 것을 보여준 동시에 10장과 11장에는 원수의 피해를 당치 않도록 권세를 주어서 역사할 것을 보여주었고 다음에 주님의 공중 재림에 올라오라 할 때에 구름 타고 올라갈 것을 말했습니다.
계시록은 주 재림기에 마귀 편에서 역사할 것과 하나님 편에서 역사할 변화 성도의 형편을 보여준 것입니다. 그러므로 금일의 이때를 주 재림기라고 보게 됩니다.
@ And at the time of the end shall the king of the south push at him: and the king of the north shall come against him like a whirlwind, with chariots, and with horsemen, and with many ships; and he shall enter into the countries, and shall overflow and pass over. 41. He shall enter also into the glorious land, and many countries shall be overthrown: but these shall escape out of his hand, even Edom, and Moab, and the chief of the children of Ammon. 42. He shall stretch forth his hand also upon the countries: and the land of Egypt shall not escape. 43. But he shall have power over the treasures of gold and of silver, and over all the precious things of Egypt: and the Libyans and the Ethiopians shall be at his steps. 44. But tidings out of the east and out of the north shall trouble him: therefore he shall go forth with great fury to destroy, and utterly to make away many. 45. And he shall plant the tabernacles of his palace between the seas in the glorious holy mountain; yet he shall come to his end, and none shall help him.(Dan.11:40~45)
@ ○마지막 때에 남방 왕이 그를 찌르리니 북방 왕이 병거와 마병과 많은 배로 회리바람처럼 그에게로 마주 와서 그 여러 나라에 들어가며 물이 넘침 같이 지나갈 것이요 41. 그가 또 영화로운 땅에 들어갈 것이요 많은 나라를 패망케 할 것이나 오직 에돔과 모압과 암몬 자손의 존귀한 자들은 그 손에서 벗어나리라. 42. 그가 열국에 그 손을 펴리니 애굽 땅도 면치 못할 것이므로 43. 그가 권세로 애굽의 금 은과 모든 보물을 잡을 것이요 리비아 사람과 구스 사람이 그의 시종이 되리라. 44. 그러나 동북에서부터 소문이 이르러 그로 번민케 하므로 그가 분노하여 나가서 많은 무리를 다 도륙하며 진멸코자 할 것이요 45. 그가 장막 궁전을 바다와 영화롭고 거룩한 산 사이에 베풀 것이나 그의 끝이 이르리니 도와줄 자가 없으리라.
(단11:40~45)
@ And at that time shall Michael stand up, the great prince which stands for the children of your people: and there shall be a time of trouble, such as never was since there was a nation even to that same time: and at that time your people shall be delivered, every one that shall be found written in the book. 2. And many of them that sleep in the dust of the earth shall awake, some to everlasting life, and some to shame and everlasting contempt. 3. And they that be wise shall shine as the brightness of the firmament; and they that turn many to righteousness as the stars for ever and ever. 4. But you, O Daniel, shut up the words, and seal the book, even to the time of the end: many shall run to and fro, and knowledge shall be increased.(Dan.12:1~4)
@ 그 때에 네 민족을 호위하는 대군 미가엘이 일어날 것이요 또 환난이 있으리니 이는 개국 이래로 그 때까지 없던 환난일 것이며 그 때에 네 백성 중 무릇 책에 기록된 모든 자가 구원을 얻을 것이라. 2. 땅의 티끌 가운데서 자는 자 중에 많이 깨어 영생을 얻는 자도 있겠고 수욕을 받아서 무궁히 부끄러움을 입을 자도 있을 것이며 3. 지혜 있는 자는 궁창의 빛과 같이 빛날 것이요 많은 사람을 옳은데로 돌아오게 한 자는 별과 같이 영원토록 비취리라. 4. 다니엘아 마지막 때까지 이 말을 간수하고 이 글을 봉함하라 많은 사람이 빨리 왕래하며 지식이 더하리라.(단12:1~4)
@ Saying to the sixth angel which had the trumpet, Loose the four angels which are bound in the great river Euphrates. 15. And the four angels were loosed, which were prepared for an hour, and a day, and a month, and a year, for to slay the third part of men.(Rev.9:14~15) @ 나팔 가진 여섯째 천사에게 말하기를 큰 강 유브라데에 결박한 네 천사를 놓아 주라 하매 15. 네 천사가 놓였으니 그들은 그 년 월 일 시에 이르러 사람 삼분의 일을 죽이기로 예비한 자들이더라. (계9:14~15)
2. A work of martyrdom of those who will be raptured (9-10)
2. 들림 받을 자의 순교적인 역사 (9-10)
Whenever God uses a true servant, He makes the power of the enemy work strongly, and He uses His servant as a way to allow only those who live a life of martyrdom to participate in the first resurrection. In the apostolic era, God made Emperor Nero carry out evil politics, and all the apostles were martyred. In the last days, the beast that comes up from the bottomless pit causes war. If we look at Rev.17:8-13, it is clear that the last head of the seven becomes a great nation that will fight the transformed saints during the Second Coming of the Lord. If so, the seventh head is clearly the Soviet communist policy.
언제나 하나님께서 진실한 종을 쓸 적에 원수의 세력을 강하게 역사하도록 하면서 당신의 종을 들어 쓰는 것을 순교적인 생활을 하는 자만으로 1차 부활에 참여할 수 있게 하기 위한 방법입니다. 하나님께서 사도 시대에는 네로 황제를 들어서 악한 정치를 하게 해서 사도들을 다 순교를 시켰고 말세에는 무저갱에서 올라온 짐승이 전쟁을 일으킨다는 것은 계17:8-13을 보면 분명히 일곱 중에 마지막 머리가 주 재림기에 변화성도와 싸울 큰 나라가 됩니다. 그렇다면 일곱째 머리는 분명히 소련 공산 정책이라고 봅니다.
Now, from now on, the servants will be divided into two groups. Those who do not live a life of martyrdom will bow their heads before the authority of the false prophets and negotiate with the regime of the red beast. However, the servants who live a life of martyrdom will fight the beast that came up from the abyss without sparing their lives. God will cause those who fight the beast with martyrdom-minded thoughts to strike the earth with disasters, and will testify to the prophetic words that become the plumb line of judgment. Until the second coming of the Lord, those who will testify to the words will be the transformed saints who are qualified to be raptured, and they will all fight a great battle with the truth without sparing their lives.
이제 앞으로 종들은 두 가지로 갈라지게 될 것입니다. 순교적인 생활을 하지 못하는 사람은 다 거짓 선지의 교권 앞에 머리를 숙이게 될 것이요 붉은 짐승의 정권과 협상하게 될 것입니다. 그러나 순교적인 생활을 하는 종은 목숨을 아끼지 않고 무저갱에서 올라온 짐승과 싸우게 될 것입니다. 하나님께서는 순교적인 사상을 가지고 짐승과 싸우는 자에게 재앙으로 땅을 치도록 역사해서 심판의 다림줄이 되는 예언의 말씀을 증거하게 할 것이니 주 재림시까지 말씀을 증거 할 자는 들림 받을 자격을 가진 변화 성도들이 하나같이 생명을 아끼지 않고 진리를 가지고 큰 싸움을 하게 될 것입니다.
@ The beast that you saw was, and is not; and shall ascend out of the bottomless pit, and go into perdition: and they that dwell on the earth shall wonder, whose names were not written in the book of life from the foundation of the world, when they behold the beast that was, and is not, and yet is. 9. And here is the mind which has wisdom. The seven heads are seven mountains, on which the woman sit. 10. And there are seven kings: five are fallen, and one is, and the other is not yet come; and when he comes, he must continue a short space.
11. And the beast that was, and is not, even he is the eighth, and is of the seven, and goes into perdition. 12. And the ten horns which you saw are ten kings, which have received no kingdom as yet; but receive power as kings one hour with the beast. 13. These have one mind, and shall give their power and strength unto the beast. (Rev.17:8~3) @ 네가 본 짐승은 전에 있었다가 시방 없으나 장차 무저갱으로 부터 올라와 멸망으로 들어갈 자니 땅에 거하는 자들로서 창세 이후로 생명책에 녹명되지 못한 자들이 이전에 있었다가 시방 없으나 장차 나올 짐승을 보고 기이히 여기리라. 9. 지혜 있는 뜻이 여기 있으니 그 일곱 머리는 여자가 앉은 일곱 산이요 10. 또 일곱 왕이라 다섯은 망하였고 하나는 있고 다른 이는 아직 이르지 아니하였으나 이르면 반드시 잠간 동안 계속하리라. 11. 전에 있었다가 시방 없어진 짐승은 여덟째 왕이니 일곱 중에 속한 자라 저가 멸망으로 들어가리라. 12. 네가 보던 열 뿔은 열 왕이니 아직 나라를 얻지 못하였으나 다만 짐승으로 더불어 임금처럼 권세를 일시 동안 받으리라. 13. 저희가 한 뜻을 가지고 자기의 능력과 권세를 짐승에게 주더라.(계17:8~13)
3. Those whose bodies do not decay but change and ascend (11-12)
3. 몸이 썩지 않고 변화 승천하는 자입니다 (11-12)
In this text, it was taught that the saints were not resurrected but transformed saints, because they were not buried in the grave. The resurrected saints are those whose bodies rotted in the grave and are resurrected, and the transformed saints are those who preach the gospel until they collapse like dead people, and then are unable to do anything for three days and then ascend to heaven with their bodies transformed. Whoever wants to be taken up without their bodies decaying must be armed to testify to the prophetic words diligently until the Lord’s second coming, and this shows that they are the remaining servants. The two prophets in the text teach two representative people, so the entire transformed saints are included. This is because a representative always represents the entire group, so the two prophets ascending on a cloud can be seen as teaching the entire transformed saints.
이 본문에 무덤에 장사하지 못하게 했다고 말한 것은 부활 성도가 아니고 변화 성도라는 것을 가르쳤습니다. 부활 성도는 무덤 속에서 썩은 몸이 부활하는 것이요 변화 성도는 죽은 사람같이 쓰러지기까지 복음을 전하다가 3일 반 동안 아무런 역사를 못하고 있게 되었다가 그 몸이 변화하면서 승천 할 것을 보여준 것입니다. 누구든지 그 몸이 썩지 않고 들림 받을 사람이 되려면 주 재림기까지 열심으로 예언의 말씀을 증거 할 무장을 갖춘 자라야 남은 종이 될 것을 보여준 것입니다. 본문에 두 선지자라는 것은 두 대표적인 사람을 가르쳤으니 변화 성도의 전체가 다 포함된 것입니다. 왜냐하면 언제나 대표자는 전체를 대표한 사람이니 두 선지자가 구름을 타고 올라간다는 것은 변화 성도의 전체를 가르친 것이라고 보게 됩니다.
Conclusion:
Most blessed. We must think deeply about how blessed and beautiful it is to go up victoriously with the final prophetic word, even though the war against the serpent was fought over the word. We cannot judge the lifespan of a person, but when we look at the time, this is clearly the time for the transformed saints to preach the gospel and the time for the transformed saints to work. Anyone who is fully armed at this time and fights the last red beast and is raptured can be seen as the most blessed person in the world. Therefore, we should not fear or resent this time, but should have the martyr's mindset of fighting until the Lord appears and tells us to come up, and we should not look back and go out courageously.
결 론
가장 복되도다. 뱀과 싸우던 전쟁도 말씀을 놓고 싸웠는데 마지막 예언의 말씀으로 승리하고 올라가는 그 모양 얼마나 복되고 아름다운 것인가를 우리는 뜻 깊이 생각해야 됩니다. 사람의 수한(壽限)에 대해서 판단하지 못하나 시기를 볼 때에 분명히 이때는 변화 성도가 전할 복음을 전할 때요, 변화 성도가 역사할 역사가 일어날 때입니다. 누구든지 이 때에 완전 무장을 갖추고 마지막 붉은 짐승과 전쟁을 하다가 들림 받는다는 것은 천하에 가장 복된 자라고 보게 됩니다. 그러므로 우리들은 이 시국을 두려워할 것도 없고 원망할 것도 없고 주님이 나타나서 올라오라 할 때까지 싸운다는 순교적인 사상을 가지고 뒤를 돌아보지 말고 용기 있게 나가야만 할 것입니다.
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