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116. The Power to overcome Through the Christian Crisis, the Hardships and Nurturing of the Candlestick Church
116. 기독교 난국을 돌파할 위력, 촛대 교회의 수고와 양육
Ⅰ. The power to overcome the Christian crisis(Rev.12:1-6).
Ⅰ. 기독교 난국을 돌파할 위력(계12:1-6).
Christianity began by fighting against difficult times and has shed great light on all mankind around the world.
This light is the great light that revives the souls that died under the shadow of sin and death (Isaiah 9:1-3).
However, the appearance of a woman clothed with the sun, the moon under her feet, and a crown of twelve stars in this text shows the scene of Christianity fighting its final battle against the power of the fearsome red dragon.
The great difficulty of Christianity is that it must overcome the great red dragon in the future, more than in the past. The old serpent that tempted Adam and Eve in the Garden of Eden became a great dragon and came out with permission at the end, and it showed us through a great miracle how to overcome that difficulty and go forward with Christianity. It says the following about how we, Christians, can gain the strength to overcome the difficulties that the great red dragon forces.
기독교는 시작할 때부터 어려운 난국을 놓고 싸우는데서 시작되어서 전 세계 인류에게 큰 빛을 비춰 주었던 것입니다. 이 빛이라는 것은 죄와 사망의 그늘 아래서 죽은 영들을 살리는 큰 빛입니다(사9:1-3). 그러나 이 본문에 몸에 해를 입고 발아래 달을 딛고 열 두 별의 면류관을 쓴 여인이 나타난 것은 기독교가 무서운 붉은 용의 세력과 마지막 싸움을 싸우는 광경을 보여준 것입니다.
기독교의 큰 난국은 과거보다도 앞으로 큰 붉은 용을 이겨야만 된다는 것이니 에덴동산에서 아담?하와를 꾀이던 옛 뱀은 큰 용이 되어 종말에 허락을 받고 나오는 때에 기독교로써 그 난국을 돌파하고 나갈 일을 큰 이적으로 보여준 것입니다. 우리 기독교는 어떻게 하여야 큰 붉은 용의 세력으로 나오는 난국을 돌파할 힘을 얻을 것이냐에 대하여 다음과 같이 말합니다.
@ Nevertheless the dimness shall not be such as was in her vexation, when at the first he lightly afflicted the land of Zebulun and the land of Naphtali, and afterward did more grievously afflict her by the way of the sea, beyond Jordan, in Galilee of the nations. 2. The people that walked in darkness have seen a great light: they that dwell in the land of the shadow of death, upon them has the light shined. 3. You have multiplied the nation, and not increased the joy: they joy before you according to the joy in harvest, and as men rejoice when they divide the spoil. (Is.9:1~3)
@ 전에 고통하던 자에게는 흑암이 없으리로다 옛적에는 여호와께서 스불론 땅과 납달리 땅으로 멸시를 당케 하셨더니 후에는 해변길과 요단 저편 이방의 갈릴리를 영화롭게 하셨느니라.2. 흑암에 행하던 백성이 큰 빛을 보고 사망의 그늘진 땅에 거하던 자에게 빛이 비취도다. 3. 주께서 이 나라를 창성케 하시며 그 즐거움을 더하게 하셨으므로 추수하는 즐거움과 탈취물을 나누는 때의 즐거움 같이 그들이 주의 앞에서 즐거워하오니(사9:1~3)
1. You must clothed with the sun on your body(1st phase).
1. 해를 몸에 입어야 합니다(1상).
@ And there appeared a great wonder in heaven; a woman clothed with the sun, and the moon under her feet, and upon her head a crown of twelve stars:(Rev.12:1)
@ 하늘에 큰 이적이 보이니 해를 입은 한 여자가 있는데 그 발 아래는 달이 있고 그 머리에는 열두 별의 면류관을 썼더라.(계12:1)
This means that there must be a power that emits great light. This is because, in the tribulation period when the great power of darkness is permitted to come out, it is more important to have a great power of light than to follow the light. If Christianity has even a little bit of darkness in the truth or the spiritual world, it will not be able to overcome the crisis. The Word and the spiritual world must be bright as sunlight, so that the power of darkness cannot dare to penetrate the church. If a church adds or subtracts even a little bit from the Word, that church will never be able to overcome the power of the red dragon and will be greatly deceived. God gave the power of the red dragon to the regime of the beast and the religious authority of the false prophet to deceive as in chapter 13. This is a method to create a new era so that only churches with completely bright truth will remain.
이것은 큰 빛을 발하는 위력이 있어야 한다는 것입니다. 왜냐하면 큰 흑암의 세력이 허락을 받고 나오는 환난기에 빛을 따라간다는 것보다도 빛의 큰 세력을 가져야만 된다는 것입니다. 만일 앞으로 기독교가 조금도 진리나 영계에 어두운 것이 있다면 난국을 돌파할 수 없을 것입니다. 말씀도 영계도 햇빛같이 밝아서 감히 어두움의 세력이 침투할 수 없는 교회가 되어야만 됩니다. 만일 어떤 교회가 말씀이 조금이라도 가감된다면 그 교회는 붉은 용의 세력을 도저히 이길 수 없고 큰 미혹을 받게 될 것입니다. 하나님께서 붉은 용의 세력을 짐승의 정권에 주고 거짓 선지의 교권에 주어서 13장과 같이 미혹해 보는 것은 진리가 완전히 밝은 교회만을 남은 교회가 되게 하기 위하여 새 시대를 이루기 위한 방법 입니다.
2. There must be a moon under your feet (1st).
2. 발아래 달이 있어야 합니다(1중).
This is not a church that relies on the power of the earth, but a church that is united around the power of the saints. The moon does not have its own light, but it is a small light that receives sunlight and shines on the dark night. In order to become the remaining church in the future, it must be a group of saints who do not become tainted by the world and live a holy life. This will have the power to overcome the crisis. This is because God works through the power of the saints. In Revelation 11, it says that the witnesses are given power, so the church established by the power of the moon-like servants is said to have the moon under its feet. Currently, there are many cases of corruption and secularization within the church, but the church that overcomes the crisis will be a church that is united only with saints who are not corrupt at all and will form a church group that overcomes the crisis.
이것은 땅의 권세를 의지하고 있는 교회가 아니고 성도의 권세를 중심하다 뭉쳐진 교회입니다. 달이라는 것은 자체의 빛은 없는 것이로되 태양 빛을 받아서 어두운 밤에 비춰 주는 작은 광명이니 앞으로 남은 교회가 되려면 세상에 물들지 말고 성별된 생활을 하는 성도들만이 뭉쳐진 단체가 되어야 난국을 돌파할 위력을 갖게 될 것입니다. 왜냐하면 하나님은 성도의 권세를 통하여 역사하기 때문입니다. 계11장에 증인에게 권세를 준다고 하였으니 달과 같은 종들이 뭉쳐진 힘으로 세운 교회를 발아래 달이 있다고 한 것입니다. 지금은 교회 안에 여러 가지 부패성을 가지고 세속화된 일이 많이 있지만 난국을 돌파하고 나가는 교회는 조금도 부정이 없는 성도들만으로 뭉쳐진 교회로써 난국을 돌파하고 나가는 교회 단체를 이룰 것입니다.
3. You must wear a crown of twelve stars (1).
3. 열 두 별의 면류관을 써야 합니다(1하).
Our church is the one where the twelve apostles triumphed and received the crown of kingship in the past, so if we change even a little from their teachings or thoughts, we will lose great power. This is because the work of the church of the last days that they started will be the work of overcoming the final crisis. If we want to be in the ranks of the kingship of the martyrs, we must fight with the goal of receiving all their crowns of victory.
This is because when the Lord returns, we will receive the kingship like them. We will also receive great power through the servants who have already received the kingship of victory.
우리 교회라는 것은 과거에 열 두 사도가 승리하고 왕권의 면류관을 받은 것이니 조금이라도 그들의 교훈이나 사상에서 변하면 큰 위력을 상실하게 됩니다. 왜냐하면 그들이 시작한 말세 교회가 마치는 일이 마지막 난국을 돌파하는 일이 되기 때문입니다. 우리는 순교자들의 왕권의 반열에 들려면 그들의 모든 승리의 면류관을 목적 두고 싸워야 된다는 것입니다. 왜냐하면 주님 재림 할때에 그들과 같이 왕권을 받게 되기 때문입니다. 이미 승리의 왕권을 받은 종들로 말미암아 우리도 강권적인 큰 위력을 받게 되는 것입니다.
4. It is the power to do one’s best travailing in birth (2).
4. 해산의 수고를 다하는 힘입니다(2).
@ And she being with child cried, travailing in birth, and pained to be delivered. (Rev.12:2)
@ 이 여자가 아이를 배어 해산하게 되매 아파서 애써 부르짖더라.(계12:2)
If Christianity loses its power to birth today, this church will never be able to overcome the crisis. Anyone who stands on the line of faith of the martyrs will be given great power by God and will work to become a servant of the iron scepter. No matter how much the red dragon comes out against it, Christianity will inevitably overcome the crisis by producing the servant of power.
만일 기독교가 금일에 와서 해산할 힘을 잃는다면 이 교회는 난국을 돌파할 수가 도저히 없을 것입니다. 누구든지 순교자의 계통적인 신앙 노선에 선 자라면 하나님께서 큰 위력을 주어 철장 권세의 종이 되도록 역사해 주실 것입니다. 아무리 붉은 용이 대항해 나온다 하여도 기독교는 필연코 권세의 종을 내므로 써 난국을 돌파하게 될 것입니다.
Conclusion:
The battle that all the saints have been fighting with blood until this day will now enter the final stage, so we have reached a point where we cannot maintain the church and welcome the Lord of the Second Coming without fighting the regime of the beast, the henchman of the red dragon, and the false prophet, which is like a dead end. This is God's scheme to leave only the spiritual candlestick church.
결 론
이날까지의 모든 성도들이 피 흘리며 싸우던 싸움은 이제 끝이 나는 단계에 들어갈 것이니 우리는 막다른 골목과 같이 붉은 용의 앞잡이 짐승의 정권과 거짓 선지자와 싸우지 않고는 도저히 교회를 유지할 수 없고 재림의 주를 맞이할 수 없는 난국을 당하게 한 것은 하나님께서 신령한 촛대 교회만을 남기기 위한 모략적인 방법입니다.
Ⅱ. The labor and nurturing of the Candlestick Church (Rev.12:2-6, 13-17).
Ⅱ. 촛대 교회의 수고와 양육(계12:2-6, 13-17).
When God revealed to the apostle John, He showed the state of the church that remained at the end of Christianity as a woman who clothed with the sun. A woman can bear much fruit, but she can give birth to two kinds of people. Even if a mother gives birth to children, she can give birth to those who will receive the kingdom and those who will receive citizenship. Even though Esau and Jacob were born from the same mother's womb at the same time, Jacob received the kingdom and Esau did not. Therefore, in the Old Testament era, God called Zion his wife and you his husband, and in the New Testament era, he called the spiritual church the bride and Christ the groom. This is because the purpose was to produce a person who would establish the eternal kingdom through the Old Testament church and the New Testament church, and to establish a perfect nation of saints.
하나님께서 사도 요한에게 계시를 보일 적에 기독교 종말에 남은 교회의 형편을 해를 입은 여자로 보여 주었습니다. 여자라는 것은 많은 열매를 내되 두 가지 사람을 낼 수 있습니다. 한 어머니가 자녀를 낳아도 왕권 받을 자와 시민권 받을 자를 낳을 수 있습니다. 아무리 한 어머니 배에서 한날한시에 난 에서와 야곱이라도 야곱은 왕권을 받고 에서는 받지 못했던 것입니다. 그러므로 하나님은 구약 시대도 시온을 아내라고 하였고 당신을 남편이라고 하시며 신약 시대에도 신령한 교회를 신부라고 했고 그리스도를 신랑이라고 한 것은 구약 교회나 신약 교회나 그 교회를 통하여 영원한 왕국을 이룰 인격자를 내어서 완전한 성도의 나라가 이루어지기를 목적했기 때문입니다.
1. The labors of the candlelight church (2-5)
1. 촛대 교회의 수고 (2-5)
@ And she being with child cried, travailing in birth, and pained to be delivered. 3. And there appeared another wonder in heaven; and behold a great red dragon, having seven heads and ten horns, and seven crowns upon his heads. 4. And his tail drew the third part of the stars of heaven, and did cast them to the earth: and the dragon stood before the woman which was ready to be delivered, for to devour her child as soon as it was born. 5. And she brought forth a man child, who was to rule all nations with a rod of iron: and her child was caught up unto God, and to his throne. (Rev.12:2~5) @ 이 여자가 아이를 배어 해산하게 되매 아파서 애써 부르짖더라. 3. 하늘에 또 다른 이적이 보이니 보라 한 큰 붉은 용이 있어 머리가 일곱이요 뿔이 열이라 그 여러 머리에 일곱 면류관이 있는데 4. 그 꼬리가 하늘 별 삼분의 일을 끌어다가 땅에 던지더라 용이 해산하려는 여자 앞에서 그가 해산하면 그 아이를 삼키고자 하더니 5. 여자가 아들을 낳으니 이는 장차 철장으로 만국을 다스릴 남자라 그 아이를 하나님 앞과 그 보좌 앞으로 올려가더라. (계12:2~5)
First: Reasons for toiling (2-3) Toiling includes the labor of a woman giving birth as the price of sin, and the labor to fight against sin. With the sin of the first Adam came futile labor, and with the victory of the second Adam, the work of toiling to achieve righteousness began. Righteousness includes the righteousness of faith and the righteousness of works. The righteousness of faith is the righteousness of receiving citizenship by believing in the righteousness of Christ, and the righteousness of works is the righteousness of receiving kingship. Therefore, the clean linen in Rev. 19:8 is said to be the righteous acts of the saints, and the white robes in Rev.7:14 are said to have been washed and made white in the blood of the Lamb.
첫째 : 수고해야 될 이유(2-3)
수고라는 것은 죗값으로 여자가 해산을 하는 것도 있고 또는 죄와 싸우기 위하여 행하는 수고도 있으니 첫째 아담의 범죄로 헛된 수고가 왔고 둘째 아담이 승리하므로 의를 이루기 위한 수고를 할 수 있는 일이 시작되었습니다. 의라는 것은 믿음의 의도 있고 행함의 의도 있으니 믿음의 의는 그리스도의 의를 믿으므로 말미암아 시민권을 받는 의요, 행함으로 받는 의는 왕권을 받는 의라고 봅니다. 그러므로 계19:8에 깨끗한 세마포는 성도의 의로운 행실이라고 하였고 계7:14의 흰옷은 어린양의 피에 그 옷을 씻어 희게 하였다고 하였습니다.
Now, the sight of the woman clothed with the sun in labor and crying out like a woman in labor shows the scene of fighting against the power of the devil until the end before the second coming of the Lord. This is because in the Age of Grace, when the work of sowing seeds to establish the church was done, it was a time when it grew unconditionally, but in the end times of Christianity, it became impossible to overcome the power of the red dragon without going through the pain of childbirth. Therefore, the Candlestick Church is not a time to receive grace through faith, but a time of trial to test those who have received grace, so they must go through the pain of childbirth can a servant emerge who can overcome the power of the devil, thereby raising up transformed saints. 이제 해를 입은 여자가 수고하는 모양이 해산하는 여인같이 부르짖는 모양으로 보여 진 것은 주 재림 전에 끝까지 마귀의 권세와 싸우는 광경을 보여 주었습니다. 왜냐하면 은혜 시대에는 교회를 세우기 위하여 씨를 뿌리는 역사를 할 때 무조건 자라나게 하는 때이지만 기독교 종말에는 해산의 수고를 다하지 않고는 도저히 붉은 용의 권세를 이길 수 없게 되었습니다. 그러므로 촛대 교회는 믿음으로 은혜를 받는 때가 아니고 은혜 받은 자를 시험해 보는 시련기가 옴으로 해산의 수고를 해야만 마귀 권세를 이기는 종이 나오게 되므로 변화 성도를 일으키기 때문입니다.
Second: The fruits of labor are the remnant servants and the remnant church, so there is a work of not being harmed by the red dragon. So, until the Lord comes, we must protect the remnant church as the remnant servants and go out to welcome the Lord at His second coming (4-5).
둘째 : 수고한 열매는 남은 종과 남은 교회를 이룸으로 붉은 용의 피해를 당치 않는 역사가 있으므로 주님 올 때까지 남은 종으로 남은 교회를 지키고 나가게 됨으로써 재림의 주를 영접하게 되는 것입니다(4-5).
@ And to her was granted that she should be arrayed in fine linen, clean and white: for the fine linen is the righteousness of saints.(Rev.19:8) @ 그에게 허락하사 빛나고 깨끗한 세마포를 입게 하셨은즉 이 세마포는 성도들의 옳은 행실이로다 하더라.(계19:8) @ And I said unto him, Sir, you know. And he said to me, These are they which came out of great tribulation, and have washed their robes, and made them white in the blood of the Lamb.(Rev.7:14) @ 내가 가로되 내 주여 당신이 알리이다 하니 그가 나더러 이르되 이는 큰 환난에서 나오는 자들인데 어린 양의 피에 그 옷을 씻어 희게 하였느니라.(계7:14)
2. Nurturing the Candlestick Church (6, 13-17)
2. 촛대 교회의 양육 (6, 13-17)
First: Reasons for raising children (6, 13)
첫째 : 양육할 이유(6, 13)
@ And the woman fled into the wilderness, where she has a place prepared of God, that they should feed her there a thousand two hundred and threescore days.(Rev.12:6) @ 그 여자가 광야로 도망하매 거기서 일천 이백 육십 일 동안 저를 양육하기 위하여 하나님의 예비하신 곳이 있더라.(계12:6) @ And when the dragon saw that he was cast unto the earth, he persecuted the woman which brought forth the man child.(Rev.12:13) @ 용이 자기가 땅으로 내어쫓긴 것을 보고 남자를 낳은 여자를 핍박하는지라.(계12:13)
Before the Second Coming of the Lord, the Candlestick Church will spread the gospel widely.(Rev.11:3-4) This gospel is the gospel of prophesying again. Because it testifies to the resurrection of the cross, there was a work of rebirth and a work of entering heaven, and because the Candlestick Church prophesies again, the servant who testifies will receive authority and overcome the enemy while giving a prophetic warning, and will be raptured when the Lord of the Second Coming arrives, and the flock that heard the prophetic words and gathered at the Candlestick Church will form the remnant church and be nurtured. Because they believed in the prophetic words and obeyed them, they will be nurtured in the place prepared according to the word. At this time, the world will be handed over to the devil, and every country will be protected only in the place prepared.
주 재림 전에는 촛대 교회가 널리 복음을 전파하는 일을 하게 됩니다.(계11:3-4) 이 복음이라는 것은 다시 예언하는 복음입니다. 이루어진 십자가 부활을 증거하므로 중생의 역사가 일어나서 천국에 들어가는 역사가 있었고 촛대 교회가 다시 예언하는 일이 있으므로 증거하는 종은 권세를 받아 원수를 이기고 나가면서 예언의 경고를 하다가 재림의 주를 맞이하여 들림을 받게 되고 예언의 말씀을 듣고 촛대 교회로 모여든 양떼는 남은 교회를 이루어 양육을 받게 됩니다. 예언의 말씀을 믿고 순종했기 때문에 말씀대로 예비처에 양육을 받게 됩니다. 이때는 세상을 마귀에게 맡겨 버리고 어느 나라나 예비처 안에만 보호하는 일이 있게 됩니다.
Because, as in chapter 13, if anyone does not bow down to the beast, he will be killed, and no one can buy or sell except those who have received the mark. During the three and a half years of tribulation, all except the Candlestick Church will fall into the tribulation, and some will die by the enemy's sword, and some will bow down to the beast and receive the mark. However, those who die at that time will ignore the Candlestick Church and not believe in and obey the prophecy testified by that church, so they will not be protected and will suffer damage from the enemy. The reason for protecting the Candlestick Church is 왜냐하면 13장과 같이 누구든지 짐승 앞에 절하지 아니하면 죽이는 일이 있고 표를 받은 자 외에는 매매를 못하는 환난이 3년 반 동안 있게 될 때에 촛대 교회 외에는 다 환난에 떨어져서 원수의 칼에 죽는 자도 있고 그 짐승 앞에 절하고 표를 받는 자도 있습니다. 그러나 이때에 죽는 사람은 촛대 교회를 무시하고 그 교회에서 증거하는 예언을 믿고 순종치 않았으므로 보호도 받지 못하고 원수에게 피해를 당하는 것입니다. 촛대 교회를 보호하는 이유는
The first is the condition of believing and obeying the prophetic words, and the second is that since they are the children of the physical bloodline and the children of the spiritual faith of the transformed saints who fought to the end and won, they protect and nurture the remaining church, so when the received servants come down to earth and rule the world, they will welcome and serve them, serve them as kings, and become the people who will enjoy the glory of the earthly kingdom together. In other words, they can be seen as the righteous seed of the transformed saints. 첫째가 예언의 말씀을 믿고 순종했다는 조건이요
둘째는 끝까지 싸우고 승리한 변화 성도의 육적 혈통의 자녀와 영적 믿음의 자녀들이므로 그 남은 교회를 보호하여 양육하는 것은 들림 받은 종들이 지상 강림하여 세상을 통치할 때에 그들을 영접하여 모시고 왕으로 받들려 함께 지상 왕국의 영광을 누릴 백성이 됩니다. 다시 말하면 변화 성도의 의로운 씨라고 보게 됩니다.
@ And I will give power unto my two witnesses, and they shall prophesy a thousand two hundred and threescore days, clothed in sackcloth. 4. These are the two olive trees, and the two candlesticks standing before the God of the earth.(Rev.11:3~4) @ 내가 나의 두 증인에게 권세를 주리니 저희가 굵은 베옷을 입고 일천 이백 육십 일을 예언하리라. 4. 이는 이 땅의 주 앞에 섰는 두 감람 나무와 두 촛대니(계11:3~4) @ And he had power to give life unto the image of the beast, that the image of the beast should both speak, and cause that as many as would not worship the image of the beast should be killed. 16. And he causes all, both small and great, rich and poor, free and bond, to receive a mark in their right hand, or in their foreheads: 17. And that no man might buy or sell, save he that had the mark, or the name of the beast, or the number of his name. (Rev.13:15~17) @ 저가 권세를 받아 그 짐승의 우상에게 생기를 주어 그 짐승의 우상으로 말하게 하고 또 짐승의 우상에게 경배하지 아니하는 자는 몇이든지 다 죽이게 하더라. 16. 저가 모든 자 곧 작은 자나 큰 자나 부자나 빈궁한 자나 자유한 자나 종들로 그 오른손에나 이마에 표를 받게 하고 17. 누구든지 이 표를 가진 자 외에는 매매를 못하게 하니 이 표는 곧 짐승의 이름이나 그 이름의 수라. (계13:15~17)
Second: Parenting Policy (14-17)
둘째 : 양육하는 방침(14-17)
@ And to the woman were given two wings of a great eagle, that she might fly into the wilderness, into her place, where she is nourished for a time, and times, and half a time, from the face of the serpent. 15. And the serpent cast out of his mouth water as a flood after the woman, that he might cause her to be carried away of the flood. 16. And the earth helped the woman, and the earth opened her mouth, and swallowed up the flood which the dragon cast out of his mouth. 17. And the dragon was wroth with the woman, and went to make war with the remnant of her seed, which keep the commandments of God, and have the testimony of Jesus Christ.(Rev.12:14~17) @ 그 여자가 큰 독수리의 두 날개를 받아 광야 자기 곳으로 날아가 거기서 그 뱀의 낯을 피하여 한 때와 두 때와 반 때를 양육 받으매 15. 여자의 뒤에서 뱀이 그 입으로 물을 강 같이 토하여 여자를 물에 떠내려 가게 하려 하되 16. 땅이 여자를 도와 그 입을 벌려 용의 입에서 토한 강물을 삼키니 17. 용이 여자에게 분노하여 돌아가서 그 여자의 남은 자손 곧 하나님의 계명을 지키며 예수의 증거를 가진 자들로 더불어 싸우려고 바다 모래 위에 섰더라. (계12:14~17)
God gives great strength to the remnant church, so that they are not afraid at all and have courage. When they see the servant they followed being raptured, they believe more firmly in the gospel that the servant testified, and they become a group with the heart to obey the word. Just as when Jesus ascended, the people who followed him gathered together in the attic and prayed together to form a complete church, when the crowds that followed the raptured servant form a complete group and pass by as prophesied, God will absolutely protect them, so that the tribulation that comes down like water will not enter there. As in Daniel 12:1 and Psalm 34:7, the heavenly hosts block the enemy countries, so the Candlestick Church will be raised peacefully in the midst of tribulation. 하나님께서 남은 교회에 큰 힘을 주어서 조금도 겁내지 않고 용기를 내게 합니다. 그들은 자기들이 따라가던 종이 들림 받는 것을 볼 때 그 종들의 증거하던 복음이 더 확실히 믿어지고 또는 그 말씀대로 순종한다는 마음으로 단체가 됩니다. 마치 예수님께서 승천할 때에 따라가던 사람들이 합심하여 다락방에 모여 합심 기도하므로 완전한 교회가 이루어지듯이 들림 받는 종의 인도를 따라가던 무리들이 완전한 단체를 이루어 예언대로 지나갈 때에 하나님께서는 그들을 절대적으로 보호하므로 물같이 내려 미는 환난이 그곳에 들어가지 못하도록 하되 단12:1과 같이 시34:7과 같이 천군들이 적국을 막아 주므로 촛대 교회는 환난 가운데 평안히 양육을 받게 됩니다.
This is because God works fiercely for the Candlestick Church. In the first three and a half years, when the servants of authority are raised and work is done, all the servants are united as the Candlestick Church, and at the same time, many people are awakened, and the Candlestick Church becomes prosperous. In the last three and a half years, angels are mobilized to work in the work of guiding the already established Candlestick Church to the preparation place and nurturing it so that it does not suffer damage from the enemy. 이렇게 하는 것은 하나님께서 촛대 교회를 위하여 맹렬히 역사하기 때문입니다. 전 3년 반에는 권세의 종을 들어서 역사 할 때에 촛대 교회로써 종들을 전부 결합시키는 일이 있게 되는 동시에 많은 사람을 깨우쳐 촛대 교회가 왕성하게 되는 것이요, 후 3년 반에는 이미 세워진 촛대 교회를 예비처로 인도하여 원수의 피해를 당하지 않도록 양육하는 일에 천사를 동원하여 역사하는 것입니다.
@ The angel of the LORD encamps round about them that fear him, and delivers them.(Ps.34:7) @ 여호와의 사자가 주를 경외하는 자를 둘러 진치고 저희를 건지시는도다.(시34:7) @ And at that time shall Michael stand up, the great prince which stands for the children of your people: and there shall be a time of trouble, such as never was since there was a nation even to that same time: and at that time your people shall be delivered, every one that shall be found written in the book.(Dan.12:1) @ 그 때에 네 민족을 호위하는 대군 미가엘이 일어날 것이요 또 환난이 있으리니 이는 개국 이래로 그 때까지 없던 환난일 것이며 그 때에 네 백성 중 무릇 책에 기록된 모든 자가 구원을 얻을 것이라.(단12:1)
Conclusion: I I believe that the most blessed church is the Candlestick Church. This is because the perfect earthly kingdom is formed through that church. The most blessed servants and blessed families are all those in the Candlestick Church. They believe that there are three more blessings than the church that only saves souls. The first is the blessing of kingship, the second is the blessing of family, and the third is the blessing of descendants for generations. Therefore, the scene of going through the pains of childbirth, the scene of ascending to the throne, and the scene of being raised in the prepared place are shown in Revelation 12.
결 론
가장 복된 교회는 촛대 교회라고 봅니다. 왜냐하면 그 교회로 말미암아 완전한 지상 왕국을 이루기 때문입니다. 가장 복된 종도 복된 가정도 다 촛대 교회에 있는 자들일 것입니다. 이들은 영혼만 구원받는 교회보다는 세 가지 축복이 더 있다고 봅니다. 첫째는 왕권의 축복, 둘째는 가족적인 축복, 셋째는 자손만대의 축복입니다. 그러므로 해산의 수고를 다하는 광경이 보여준 동시에 보좌 앞으로 올라가는 광경과 예비처에 양육 받는 광경을 계12장에 보여준 것입니다.
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