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마그테리돈은 3단계로 나누어져 있으며 그중에서도 1단계가 가장 어렵고, 2,3단계는 계획대로 차근차근 진행만 하면 된다. 원형의 둥지 안으로 들어가면 마그케리돈은 방의 중앙에 자리하고 있으며 남,남서,남동,북서,북동 쪽에는 5명의 역술사들에 의해서 추방된 상태에 있습니다. 역술사들은 비선공이며 전투가 시작되면 마그테리돈이 움직이기 시작하는 2단계까지 2분의 시간이 주어집니다. 3단계는 마그테리돈의 생명력이 30%으로 내려가면 시작된다.
Tanking consummables are highly recommended, and even if kills are possible without them, especially during the learning process, a full set of potions on every tank will greatly increase their survivability. Bring Flasks of Fortification, Elixirs of Greater Defense, Elixirs of Major Agility and Ironshield Potions.
없다고 못잡지는 않겠지만 특히 도전단계에서는 탱커들은 최대한 도핑을 해줄 것을 강력히 추천한다. 탱커들의 생존력을 상당히 증가시킬 수 있으므로 증강의 영약, 일급 방어의비약, 무쇠방패 물약, 최상급민첩의 물약등을 준비하라.
As far as the rest of the raid is concerned, consumables are not required, but as is the case with most encounters, they do make things much easier; particularly for early kills. Stage 1 can be mana intensive for healers, but mana potions should be sufficient. DPS consummables will help mostly during the first stage and only a little once the Channelers have been dealt with.
다른 공격대원들은 도핑이 많이 요구되지는 않으나 특히 처음 한두번 도전할 때는 도핑을 해줄 경우 많은 도움이 된다. 1단계는 힐러들에게 마나가 많이 부담이 되므로 마나 물약이 충분히 필요하다. 딜러들의 도핑은 1단계에선 도움이 되지만 그 이후에는 그다지 큰 도움이 되지 못한다.
With 5 hard-hitting adds, any raid needs a number of very well geared tanks. 5 are recommended for early progress, but this number can be reduced as the raid gains more experience with the encounter. After tanking, warlocks are the second most important class for this encounter. 5 are ideal, but few guilds can probably afford to bring that many. Kills with 3-4 warlocks are also possible, but any less will make the encounter more challenging.
5명의 역술사를 상대하기 위해서 5명의 잘 갖춰진 탱커가 필요하다. 처음에는 5명의 탱커를 추천하나 익숙해질 경우 탱커의 수를 줄여도 상관없다. 또한 흑마가 꼭 필요하다. 5명이 있으면 좋겠지만 그럴수는 없으므로 3~4명은 꼭 데리고 가는 것이 좋을 것이다.
All DPS classes can perform well during this encounter, but classes that can interrupt spells are required, therefore rogues and mages are preferred over hunters. 10-12 DPS classes and 8-10 healers are a good breakdown.
딜러들은 어떤 직업이든 상관없으나 마법 시전을 끊을 수 있는 클래스가 꼭 필요하다. 따라서 도적들과 마법사들이 사냥꾼보다 낫다. 10~12명의 딜러와 8~10명의 힐러를 데리고 간다면 좋을 것으로 보인다.
A volley of shadow bolts inflicting 1400-1800 shadow damage to targets in a 30 yard range.
30m이내에 1400~1800의 데미지를 주는 연발 어둠의 화살을 시전한다.
A powerful healing spell with which Channelers can heal themselves, or other Channelers. It heals for 69375-80625 and has a 30 yard range. Channelers will only attempt to heal themselves or other Channelers if they are under 50% HP.
역술사의 피가 50%이하로 떨어질때만 시전하는 기술로 69375~80625를 치유하는 강력한 치유 기술로 30m사거리를 가지고 있다.
Periodically Channelers will summon Burning Abyssals on top of a player selected at random. The impact of the Abyssal spawning does 2625-3375 fire damage in a 10 yard radius around the targeted player. Abyssals can Fire Blast targets in a 20 yard range for 2700-3300 fire damage, as well as hit players with their melee attack, dealing physical damage. A Channeler cannot have more than two Abyssals summoned at the same time. Abyssals despawn after 1 minute.
주기적으로 역술사들은 랜덤하게 한명의 플레이어를 선택하여 Burning Abyssal을 소환한다. 소환시 타겟 플레이어의 반경 10m안에 2625~3375의 화염데미지를 준다. Abyssal들은 20m의 사거리를 가진 불덩이 작열을 통해 2700~3300의 화염데미지를 주거나 근접공격을 한다. 한명의 역술사는 최대한 2명이상의 abyssal을 동시에 소환하는 일은 없으며 1분후 사라진다.
Knocks every player in the lair around for 5 seconds. Players will be thrown around a small distance (about 2 yards) 5 times over the 5 seconds. This will interrupt channeled spells. This ability is on a 50-60 second cooldown; also the ground will shake when Magtheridon is about to knock players around.
둥지안에 모든 플레이어를 5초간 넉백시킨다. 5초동안 2m정도씩 5번 뒤로 넉백을 당하며 이로 인해 캐스팅이 끊기게 된다. 50~60초의 쿨다운을 가지고 있으며 넉백을 시전하기 전에는 둥지전체가 흔들린다.
A channeled fire damage spell that does 2188-2812 fire damage every 2 seconds for 10 seconds to every player in the lair.
둥지 전체에 걸쳐 10초동안 2초마다 2188~2812의 데미지를 주는 불의비(?)를 시전한다.
Magtheridon will occasionally shoot a fireball at a random spot on the ground in his lair. That spot will be engulfed in flames for several minutes. Players hit by the flames will be afflicted by Conflagration and take periodic fire damage, be disoriented and inflict 300 fire damage to nearby players.
마그테리돈은 대때로 화염구를 쏘아 둥지바닥에 수분동안 지속되는 불덩어리를 남긴다. 이 불길에 맞은 플레이어는 conflagration에 걸리게 되며 지속적인 화염 데미지를 입고 혼란에 빠지며 주변의 플레이어들에게 300의 화염 데미지를 입히게 된다.
A frontal melee cleave attack. 정면으로 회전베기를 시전
Apart from the obvious Fortitude/MOTW/AI, a raid will benefit greatly from Shadow Protection as it will reduce the Shadow Bolt Volley damage. In a raid with only 2 paladins, endurance and damage are more important than threat reduction, therefore use Kings/Might for the physical damage classes and Kings/Wisdom for casters. The raid should be set up to provide enhanced survivability for the tanks with warlock imps and paladin Devotion Aura, particularly for the tanks on those Channelers that will be killed last.
암흑 보호의 버프는 어활 데미지를 줄여주어 엄청나게 도움이된다. 만약 어그로관리보다는 DPS가 더 중요하므로 성기사가 2명 뿐이라면 구축보다는 왕축과 힘축/지축이 좋을 것이다. 특히 제일 마지막 역술사를 탱킹하는 탱커에게는 흑마법사의 임프와 성기사의 오라를 받을수 있도록 하는 것이 좋을 것이다.
The raid can run in and position itself anywhere in the lair, since the encounter will only begin once a player performs an offensive action on a Channeler. Every Channeler platform must be manned by a tank with his healers nearby. All DPS classes can position themselves around the south platform. Note: The encounter can also be done with less than 5 tanks. For a 4-tank raid, a hunter will Misdirect either the SW or the SE Channeler to the tank already tanking the S Channeler.
역술사들은 비선공 몹이므로 공격대원들은 아무곳에나 자리를 잡을 수 있다. 역술사 마다 탱커와 힐러가 자리를 잡도록 하며 모든 딜러들은 남쪽에 자리를 잡도록 한다. 만약 4탱커로 진행할 경우 사냥꾼이 눈속임을 통해서 남동쪽이나 남서쪽 역술사를 남쪽 탱커에게 보내도록 한다.
For initial positioning use this diagram: 초기 위치
Tanks must keep their Channelers as far from each other as possible. Initially, the best spots are the platforms on which they spawn, but after the first Channeler has died, the SW and SE Channeler can be pulled further south and away from the NE and NW Channelers. Maximizing distance minimizes Shadow Bolt Volley damage, as well as makes Channelers unable to heal each other, they will however still attempt to heal themselves.
탱커들은 역술사들이 서로 멀리 떨어지도록 최대한 간격을 벌린다. 가장 좋은 자리는 처음 역술사들이 자리잡고 있는 자리이지만 첫 역술사가 죽고 나면 남동쪽이나 남서쪽의 역술사들은 보다 남쪽으로 데리고 가서 북쪽의 역술사들과 거리를 벌린다. 거리를 벌림으로서 어활의 데미지를 줄이고 서로 힐하는 것을 최대한 막을수 있을 것이다. 거리를 벌릴 경우 대신 자기 자신에게 힐을 시도한다.
Once Magtheridon becomes active he is best tanked near the wall of the lair, on the south side which by now must be clear of Channelers. 2분이 지나 마그테리돈이 움직이기 시작하면 역술사들이 정리된 남쪽 벽에서 탱킹을 하는 것이 좋다.
He can be kept in that position until the end of the encounter, which reduces the risk of targets other than the MT being Cleaved and ensures that the MT is only slightly affected by the knockback. 벽을 등지고 탱킹을 할경우 정면 회전베기에 의한 피해를 탱커만 받을 수 있으며 넉백으로 인해 진형이 흐트러지지 않을 수 있어서 좋다.
A general positioning tip during stage 1 is for all ranged classes to try and maintain a 10 yard distance between each other in order to minimize splash damage taken from Burning Abyssal spawns.
1단계를 진행하는 동안 원거리 클래스들은 최대한 서로 10m이상 거리를 유지해야 소환시 스플래쉬 피해를 줄일 수 있다.
As the encounter is engaged, DPS must start killing Channelers as soon as possible. Start with all the DPS on the Channeler in the S position, while the other Channelers are just being offtanked for now. Tanks on the Channelers that are being offtanked must try and interrupt the Shadow Bolt Volley as often as possible using Shield Bash, in order to reduce damage taken by themselves and their healers.
전투가 시작되면 딜러들은 최대한 빨리 역술사들을 죽이도록 한다. 남쪽에 자리한 역술사를 잡는 동안 다른 역술사들의 탱커들은 방패치기를 통해 연발 어활을 끊어 자신과 힐러들이 받는 피해를 줄여주면 좋을 것이다. (역자주: 암사제나 주술사가 있는 경우는 침묵이나 대지의충격으로 끊어 주는 것도 좋을 듯)
On the S Channeler that is being burned down rogues and mages can interrupt the Shadow Bolt Volley, as well as the Dark Mending that Channelers start casting when they are below 50% HP. It is very important to keep Curse of Tongues up on every Channeler to slow down the casting time of these spells, which makes it much easier to interrupt them.
남쪽의 역술사를 잡는동안 도적과 법사들은 연발 어활을 끊으며 역술사의 피가 50%밑으로 떨어질 경우 어둠의치유 기술을 끊어야 한다. 언어의 저주를 꼭 걸어주어 캐스팅을 끊기 쉽도록 한다.
All through stage 1, the primary responsibility of warlocks is to keep the Burning Abyssals under control. Always Banish the first spawn, then DPS the Channeler that is being killed. When the second Abyssal spawns, keep it chain feared until the first Banished Abyssal despawns. Then banish the feared target and continue DPS-ing. Repeat until all Channelers are dead and all Abyssals have despawned.
1단계에서 흑마들은 최우선적으로 Burning Abyssal들을 메즈하도록 한다. 처음 소환된 것은 반드시 추방하고 다시 역술사에게 딜링을 하며 2번째 소환된 것은 계속 공포를 돌리다가 처음 소환된 것이 사라지면 추방하도록 한다.
Killing the first Channeler within the first minute is expected from a raid with well geared DPS. Once the first Channeler has died, DPS can shift to the Channeler in the SW position. The SW and SE tanks can adjust their position by moving slightly southwards. The second Channeler should easily die before the two minute mark. DPS classes can then move north, to the NW Channeler, and start DPS.
딜링 장비가 충분할 경우 첫번째 역술사는 1분이내에 죽일 수 있다. 첫번째 역술사가 죽고 나면 딜러들은 남서쪽에 있는 역술사에게 이동하고, 남서쪽과 남동쪽 탱커들은 자리를 좀더 남쪽으로 잡도록 한다. 2분이 지나기전에 2번째 역술사를 잡고 나서 딜러들은 북서쪽 역술사로 이동한다.
At the 2 minute mark Magtheridon breaks free and must be picked up by an available tank, one that has tanked the first or second Channeler. The tank can position Magtheridon in the empty SW corner, with his back to the wall.
2분이 지나면 처음이나 2번째 역술사를 탱킹했던 탱커가 마그테리돈을 데리고 남서쪽 벽으로 데리고 간다.
About 40 seconds after he breaks free, Magtheridon will perform his first knockback. Knockbacks are a very sensitive moment, since the healers will be unable to channel spells, and rogues may be knocked out of kick range and be unable to interrupt spells. During a knockback, healers should use instant heals if needed (such as Nature's Swiftness), priests can also shield their tank. Interrupts during knockbacks are best handled by mages, since they can Counterspell even while being knocked back. While a knockback is imminent, have a look at your surroundings and position yourself away from any flames on the ground, to avoid being knocked back into them and taking Conflagration damage.
마그테리돈이 풀려난 후 40초 쯤 지나면 마그테리돈은 첫번째 넉백을 시전한다. 넉백으로 인해 힐러들은 캐스팅이 끊기고 도적들은 발차기 타이밍을 놓칠 수 있다. 넉백이 일어나는 동안 힐러들은 필요한 경우 즉시시전힐을 쓰거나 보호막을 걸어주도록 하며 법사들은 캐스팅을 끊어주도록 한다. 넉백이 일어나려고 할 경우 주위를 살펴 자신의 뒤편에 불덩어리가 남아 있지 않은지 보도록 하며 넉백으로 인해 불덩어리에 빠지지 않도록 주의한다.
With Magtheridon released and 2-3 Channelers dead, this is now the critical moment of the encounter. As each Channeler dies, all the other Channelers receive a buff that increases their damage by 30% and their casting speed by 30%. Interrupts become harder, but are still possible with Curse of Tongues on the Channelers. Healers that become available from the first and second tank must go help heal the tanks that are now taking increased damage.
역술사들이 죽을 때마다 남은 역술사들은 데미지와 캐스팅 속도가 30%씩 증가하는 버프를 받는다. 캐스팅을 끊기가 점점 어려워지므로 언어의 저주는 꼭 걸어주도록 하고 1~2번째 역술사를 담당했던 힐러들은 나머지 역술사 탱커들의 힐을 돕도록 한다.
One minute after Magtheridon has broken free, he will begin to channel his first Blast Nova. Blast Nova essentially does 10.000 damage over 10 seconds to everyone in the raid, and with Channelers up it is completely unhealable. However the spell can be interrupted by players using the Manticron Cubes on the platforms where the Channelers initially spawned.
마그테리돈이 풀려난후 1분이 지나면 첫번째 불의비를 시전한다. 모든 플레이어들에게 10초동안 10000의 데미지를 주므로 힐로 커버하기는 힘들고 역술사들이 자리잡고 있던 위치에 있는 Maniticron Cubes를 통해 캐스팅을 방해하는 것이 필수.
In order to interrupt Blast Nova, all 5 cubes need to be clicked at the same time. Clicking a cube starts a 10 second channeling beam that will hit Magtheridon. If the 5 beams are all active at the same time, Magtheridon will become bound again, which interrupts his Blast Nova. While he is bound, Magtheridon takes 300% damage from player spells and abilities. Channeling the beam however damages the players clicking the cube. They take 800 damage every second while they are channeling. A player can interrupt the channeling anytime by moving away from the cube, and Magtheridon will break free once again. Interrupting the channeling before all 5 cubes have been clicked is fatal for the raid, since Magtheridon's Blast Nova will not be interrupted. After they stop channeling, players will be affected by Mind Exhaustion which makes them unable to use a Manticron Cube for 3 minutes.
불의비 시전을 막기 위해선 5개의 상자를 동시에 클릭해야 한다. 상자를 클릭하면 10초간 마그테리돈에게 광선이 발사되며 5개의 빔이 모두 켜질 경우 마그테리돈은 다시 결박되어 불의비 시전을 멈추게 되고 모든 공격으로 부터 300%의 데미지를 입게된다. 상자를 클릭할 경우 매 초당 800의 데미지를 입게된다. 큐브로 부터 멀어질 경우 언제든지 채널링을 중단되며 3분동안 다시 상자를 작동 시키지 못하는 디버프에 걸리게 된다. 만약 5개의 상자가 다 작동하기 전에 채널링을 중단하게 될 경우 마그테리돈의 불의 비 시전을 끊지 못하게 되어 공격대 전체를 매우 위험에 빠뜨릴 수 있다.
Since Blast Nova is on a 1 minute cooldown, a rotation must be established, where 4 players are assigned to each cube. Once the 4th Blast Nova has been interrupted, Mind Exhaustion will have faded from the first player in the rotation, and he can interrupt the 5th Blast Nova. This rotation must be repeated until Magtheridon is dead, throughout stages 2 and 3. A simple calculation shows that 20 people are needed for the rotation, 4 players for each of the 5 cubes. With the main tank kept busy by Magtheridon, this only leaves 4 people that are not assigned to a cube. These players can of course act as "backups" and replace players that die. If 5 or more players die, it will eventually become impossible to interrupt the Blast Nova, resulting in a wipe unless Magtheridon is very low and can be killed first. Use combat resurrections and Soulstones on people who are more likey to die.
불의비가 1분간격으로 시전되므로 상자를 작동 시키는 데에는 4명의 로테이션이 필요하다. 5개의 상자에 4명씩 로테이션하므로 총 20명이 로테이션에 참가하게 된다. 메인탱커를 제외하면 결국 4명이 남게 되는데 이들 또한 중간에 다른 사람이 죽게 될경우 빈자리를 채워야 한다. 5명이상이 죽게될 경우 불의비 시전을 막는 것이 불가능해지므로 결국 전멸하게 되겠지만 마그테리돈은 매우 느리므로 최대한 잡아보도록 한다. 전투부활을 사용하고 죽기 쉬운 사람들에게는 영혼석을 걸어두자.
Even though the 300% damage buff certainly helps the DPS, it is never worth risking the life of a player clicking a cube. They should always break channeling immediately after Blast Nova has been interrupted, which only requires everyone clicking together for the briefest amount of time. It is very important that players only click the cube once Magtheridon begins casting his Blast Nova, and only when it is their assigned turn to click it. Randomly clicking the cube will result in players being affected by Mind Exhaustion, which will prevent them from clicking the cube when it is their turn.
300%의 데미지가 도움이 되긴 하지만 상자를 작동 시키는 것은 득보다 실이 더 크므로 동시에 빠른 시간내에 클릭하여 불의비 시전이 중단될 경우 바로 채널링을 중단하도록 한다. 불의비를 시전하는 타이밍이 아닌 타이밍에 상자를 클릭할 경우 3분간 디버프로 인해 자신의 차례에 클릭하지 못하게 되므로 상자를 실수로 클릭하지 않도록 한다.
(역자 주: 동시에 클릭 사인을 내리거나 한명이 죽거나 실수로 잘못 클릭했을 경우 교체를 원활하게 하기 위해선 보이스 채팅이 있으면 좋을 듯 합니다.)
At 30%, stage 3 will begin. Magtheridon will shatter the walls of his lair and debris will hit every player in the lair for 5250-6750 physical damage, knocking them down. Heal the main tank first, then the rest of the raid. Using Healthstones or healing potions is recommended at this point. Timing is important: it may be worth it for a raid to stop damage on Magtheridon at 31%, wait for his next Blast Nova, interrupt it, heal everyone to full HP, and then push him over 30%, triggering stage 3.
마그테리돈의 생명력이 30%로 줄어들면 3단계가 시작된다. 마그테리돈이 자신의 둥지를 허물어 파편이 날아가 둥지에 있는 모든 플레이어들에게 5250~6750를 주고 넉백시킨다. 먼저 메인탱커에게 힐을 집중하고나서 다른 공격대원들을 힐하도록 한다. 다른 공격대원들은 생명석과 치유물약을 사용하도록 한다. 이 타이밍이 매우 중요하므로 마그테리돈의 생명력이 31%가 될 경우 딜을 중지하고 다음 불의비 시전을 기다린뒤 상자를 작동시키고 전원이 생명력을 모두 채운뒤 다시 딜을 하여 3단계에 돌입하도록 한다.
For the rest of stage 3, fragments of the ceiling will continue to drop inside the lair. Players can anticipate where they will land by looking at the falling dust from the ceiling. Players that fail to move from the areas where dust is falling will be hit by debris, for 87,500-112,500 damage. If debris is going to fall next to a cube, it is possible for the player assigned to click it next to rotate to a new position, as cubes can be clicked from any direction.
3단계가 끝날때까지 천정에서 계속해서 돌덩이가 떨어져 피하지 못할 경우 87500~112500의 데미지를 준다. 돌덩이가 떨어지는 위치는 천정에서 떨어지는 먼지를 통해서 확인 할수 있다. 상자는 아무 방향에서도 작동 시킬 수 있으므로 상자를 작동시키는 위치에 돌이 떨어지려고 할 경우 방향을 바꿔서 클릭 하도록 한다.
Apart from the initial AoE debris damage, and the falling ceiling debris, stage 3 is identical to stage 2.
돌덩이가 떨어지는 것을 제외하고는 3단계는 2단계와 동일하다.
In a 5-tank scenario, the tank on the S Channeler must build good threat as fast as possible, as DPS will be going all out trying to kill it as soon as they can.
첫번째 역술사의 탱커는 최대한 빨리 어그로를 획득해야 딜러들이 최대한 빨리 딜링할 수 있을 것이다.
All other tanks can play more defensively, their priorities being Shield Bashing to interrupt Shadow Bolt Volleys and shield block to reduce damage taken. Once the first 2 Channelers have died, it's time for the 3 remaining tanks to use Ironshield Potions to compensate for the 60% increase in damage. Be ready to use a cooldown (Last Stand / Shield Wall), a Healthstone or a Nightmare Seed, especially during knockbacks when healing is limited.
다른 탱커들은 방패가격으로 연발 화살을 끊어주는 등 보다 방어적으로 플레이하도록 한다. 첫 2마리 역술사가 죽을 경우 나머지 탱커들은 무쇠방패 물약을 먹어 60% 증가된 데미지에 대비하도록 한다. 넉백시에는 힐이 끊길 수 있으므로 최후의저항이나 방패의 벽, 또는 물약이나 생명석등을 사용할 수 있도록 마음의 준비를 한다.
The best geared tanks should be tanking the last 2 Channelers, which deal the most damage. One of the weaker tanks can easily handle Magtheridon, as his melee damage isn't very hard to heal through. Consummables help significantly during stage 1, which is arguably the hardest stage, therefore come prepared with Ironshield Potions, Elixirs of Greater Defense, Elixirs of Major Agility and Elixirs of Mastery.
가장 장비가 좋은 탱커가 마지막 2마리 역술사를 탱킹해야 한다. 이 경우 장비가 부족한 탱커가 마그테리돈을 탱킹해야 하겠지만 마그테리돈의 근접공격은 그리 강하지 않으므로 걱정할 필요는 없다. 1단계를 무사히 넘기기 위해서 증강의 영약, 최상급 민첩의 비약, 일급 방어의 비약, 무쇠방패 물약등 도핑물약을 준비하도록 한다.
Once you no longer need to tank, remain in tank gear until all Channelers are dead and all Abyssals have despawned. You can Taunt a Channeler and tank it if the assigned tank dies, or you can Taunt a recently spawned burning Abyssal off a healer until warlocks Banish or fear it. Once the Channelers have been defeated and the Abyssals have despawned, switch to your best DPS weapon and start DPS-ing Magtheridon.
자신이 맡은 역술사가 죽더라도 모든 역술사가 죽고 소환물이 사라질때까지는 탱킹 장비를 유지하여 비상시 다른 탱커가 죽었을 경우 바로 도발하거나 Abyssal들이 추방되거나 공포되기 전까지 임시로 탱킹을 할 수 있도록 한다. 역술사와 소환물이 모두 사라지면 최대한 딜링을 높힐 수 있도록 세팅을 바꾸도록 하라.
For a 4-tank raid group, a hunter must Misdirect an additional Channeler to the tank already assigned to the S Channeler. Feral druid tanks are particularly well equipped for this task as they can build aggro on two targets easier than warriors. Kill these 2 Channelers first, and have this initial tank go on Magtheridon while the other 3 Channelers are being killed.
만약 4탱킹 전략을 사용할 경우 사냥꾼은 눈속임을 통해서 남는 역술사를 남쪽의 역술사를 담당하는 탱커에게 보내도록 한다. 이 경우 장비를 잘 갖춘 야성 드루이드를 사용하는 것이 전사에 비해 보다 쉽게 2명의 타겟에게 어그로를 획득할 수 있으므로 유용하다. 2명의 역술사가 죽은 후에는 마그테리돈 탱킹을 준비하도록 한다.
While 5 Channelers are alive, one healer is enough for every tank. Try to conserve mana for when Channelers die, and the remaining ones start doing additional damage. A second healer is required to keep tanks alive after 2 Channelers have died. After 3 Channelers die, you can assign 3 healers to each of the remaining 2 tanks, which leaves 1 healer for the main tank on Magtheridon, and 2 available healers for the DPS taking occasional Shadow Bolt Volleys.
5명의 역술사가 모두 살아있는 경우에는 한명의 탱커당 한명의 힐러로 충분하다. 따라서 역술사가 죽어서 데미지가 늘어날 때까지는 최대한 마나를 아끼도록 한다. 2명의 역술사가 죽고 나서는 3명의 탱커에게 각각 2명의 힐러가 필요하다. 3명의 역술사가 죽고 나서는 남은 2명의 탱커에게 각각 3명의 힐러가 필요하다. 마그테리돈 탱커에게 1명의 힐러를 배치하고, 남는 힐러는 일반 공격대원들의 힐을 돕도록 한다.
Therefore, if your assigned tank has been released from tanking, reposition yourself and heal another tank, and remember that one healer is enough to keep the tank on Magtheridon alive. During stage 1, healers are particularly at risk from Burning Abyssal spawns, as their heals will pull aggro onto them. As a priest, fear them away from you and ask a warlock for assistance.
따라서, 담당 탱커가 탱킹에서 벗어나면 바로 다음 탱커를 힐하도록 해야한다. 마그테리돈의 탱커에게는 1힐러로 충분하다. 1단계에서는 특히 힐러들이 힐 어그로로 인해서 소환물에 의해 죽는 경우가 많으므로 사제는 영절을 사용하고 흑마법사에게 공포를 지원해주도록 요청하자.
Once the Channelers have been defeated and the Abyssals have despawned, there are very few targets that need healing, but you can for example heal the players that are clicking the Manticron Cubes. This will allow them to easily channel for the full 10 seconds and maximize Magtheridon's 300% vulnerability phase.
역술사들이 죽고 소환물들이 사라지고 나면 상자를 클릭하는 플레이어 이외에는 힐을 할 일이 거의 없다.
DPS as hard as you can, to kill as many Channelers as soon as possible, to reduce the duration of the critical stage where the raid has to deal with both Magtheridon and the Channelers. Aggro is only an issue with the first Channeler, but once you switch to the other Channelers, tanks will have been building aggro for a long time, and you can therefore use all your cooldowns at will. The same goes for Magtheridon.
최대한 빠르게 역술사들을 죽이도록 한다. 첫번째 역술사를 제외하고는 어그로로 인한 문제는 없을 것이므로 2번째 역술사부터는 모든 쿨다운 기를 다 쏟아부어 딜을 하도록 한다.
As a rogue killing Channelers, try to save enough energy to Kick the Shadow Bolt Volley and Dark Mending.
도적들은 언제든지 캐스팅을 끊을 수 있도록 발차기를 할 기력을 항상 남겨두도록 한다.
As a mage, make sure your Counterspell cooldown is up, especially during knockbacks after Magtheridon has broken free, as rogues may be knocked back out of Kick range.
마법사들은 특히 도적들이 발차기를 넣을 수 없는 넉백때 마반을 사용할 수 있도록 쿨다운을 관리하도록 한다.
As a warlock, always deal with Abyssals first, then worry about DPS.
흑마법사들은 딜링 보다는 항상 소환물에 먼저 신경을 써서 힐러들이 힐 어그로로 인해 소환물에게 죽지 않도록 한다.
Hunters cannot interrupt spells, and Channelers are immune to Silencing Shot, but they can contribute by helping control the Abyssals, with Freezing Traps and Concussive Shot. Pets can be used freely to DPS Magtheridon.
역술사들이 침묵사격에 면역이기 때문에 사냥꾼은 캐스팅을 끊을 수 없지만, 얼음 덫과 산탄 사격으로 소환물들을 메즈하는 것을 도울 수 있다. 펫은 항상 마그테리돈을 딜링하도록 한다.
<역자후기>
패치전 공략이라 지금은 맞지 않는 부분이 있지만 마그테리돈과의 전투 상의 팁에 대해서 가장 자세하게 나와 있는 공략이라고 생각되어 간단하게 번역해보았습니다. 지금은 역술사들의 체력이 줄어들고 마그테리돈의 공격력이 늘어나서 세세한 내용은 차이가 있습니다.
개인적으로는 2마리 동시 탱킹시 야성드루를 추천하는 부분이 인상적이네요. 마그테리돈에서 야성드루이드를 2명이 탱커로 쓸 뿐아니라 불뱀제단 공략을 봐도 야성 드루이드 2명이 탱커로 돌고 여군주 바쉬 킬 스샷에서도 전부 야성 드루이드 뿐..
10인던전인 카라잔부터 25인던전인 그룰,마그테리돈,불뱀제단에 이르기까지 레이드조차도 야성 특성을 강요하는 확장팩 정보를 접할때마다 블리자드의 설계에 따라 한 직업의 역할이 얼마나 드라마틱하게 바뀔 수 있는지 놀라게 됩니다.
p.s 요즘엔 큐브 클릭 5명씩 2조로 10명이 할수 있다고 합니다. 패치된듯
첫댓글 후... '스크롤 압박' 이란게 이런거구나...