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암7:10
세 번째 환상과 네 번째 환상 중간에 한 사람이 등장 합니다. 정치권력에 기생하는 종교권력의 대변인이 타락한 종교인의 전형을 보여주는 제사장 아마샤입니다. 아마샤는 왕의 이름으로 아모스를 비난하고 아모스는 하나님의 이름으로 반박한다. 세상 권세에 하나님의 소명으로 응수합니다. 폭력이란 논리적으로 상대를 설득할 수 없을 때 물리적으로 상대를 제압하는 것을 의미합니다. 그러나 아이러니하게도 하만이 모르드게를 죽이기 위해 쳐놓은 십자가는 폭력을 잠재우는 유일한 대안이 아닙니까?
In the middle of the third and fourth fantasies, a person appears. This is Amasha, a priest who exemplifies the corrupt religious man by representing religious power parasitic on political power. Amasha blames Amos in the name of the king and Amos refutes in the name of God. He responds to the world with God's calling. Violence means physically overpowering an opponent when you cannot logically convince them. Ironically, however, isn't the only alternative to violence that Harman placed to kill Mordge?
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선지자의 입만 막으면 어수선한 국면도 수습될 것처럼 보이지만 선지자의 입을 막을수록 말씀은 더욱 영롱하게 빛납니다. 지난 시간에 살펴본 세 가지 환상 즉 황충 환상, 불 환상, 다림줄 환상에 계속되는 말씀으로써 북 이스라엘의 궁중선지자요, 벧엘의 제사장인 아마샤가 이스라엘의 왕 여로보암에게 아모스 선지자를 고발하는 내용입니다. 아마샤는 아모스를 모반을 꾀한 반역자로 고발하고 있습니다.
It appears that if the prophet closes his mouth, the untidy situation will be resolved, but the more he closes his mouth, the brighter the words shine. The three fantasies we have looked at in the previous session: the Hwangchung fantasy, the fire fantasy, and the ironing rope fantasy are the words that Amasha, the prophet of the court in North Israel, accuses Jeroboam, the king of Israel of Amos. Amasha accuses Amos of being a traitor for plotting an insurrection.
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“이스라엘 족속 중에 아모스가 왕을 모반하나니”(10). 아마샤는 이를 통해서 아모스를 역적으로 몰아 처단하려고 하는 것입니다. 이스라엘에서 왕이란 언제나 여호와의 율법을 가지고 백성을 통치하여야 합니다. 자기 마음대로 다스리면 안 되는 것입니다. 왕이 여호와의 율법을 버리고 자기 욕심대로 통치를 하면 선지자들이 고발하게 됩니다. 그런데 선지자들의 고발을 받아들이면 왕은 회개하지만 그 고발을 받아들이지 않으면 선지자를 죽이거나 핍박 하는 것입니다.
"Isn't Amos against the king among the Israelites?" (10) Amashah is trying to drive Amos against him and punish him. In Israel, a king must always rule over his people with the law of the Lord. You cannot rule as you please. If a king abandons the law of the Lord and rules as he pleases, the prophets will accuse him. If he accepts the accusations of the prophets, the king will repent, but if he does not, he will kill or persecute them.
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이스라엘 역사를 보면 대부분의 선지자들이 핍박을 받고 죽임을 당하였습니다. 이것은 왕들이 선지자들의 고발 앞에 회개하고 여호와께로 돌이키지 아니하였다는 것을 말해 줍니다. 특히 북 이스라엘은 남쪽 유다의 성전과 그 제도를 모방하여 벧엘과 단에 성전을 짓고 그곳에 금송아지를 만들어 놓고 왕이 임의대로 제사장을 세웠습니다. 이런 지경 가운데 있었기 때문에 왕들이 여호와의 말씀을 들을 리가 없는 것입니다. 그러므로 선지자들이 여호와의 말씀을 바르게 증거 하여도 그들을 배척하는 것입니다.
Most of Israel's prophets were persecuted and killed throughout its history. This demonstrates that the kings were repentant in the face of the accusations of the prophets and did not turn to the Lord. In particular, North Israel imitated the southern Judah's temple and its system, built a temple at Beth el and Dan, where the king arbitrarily set up a priest. This is why the kings would not listen to the word of the Lord. Therefore, even if the prophets correctly testify to the word of the Lord, they are rejected.
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이러한 왕들의 권세 아래 아부를 하면서 권력의 시녀 노릇을 하고 있는 자들이 바로 궁중선지자들인 것입니다. 이들은 언제나 왕과 그 체제에 우호적인 자들입니다. 이런 거짓 궁중선지자들은 여호와께서 왕과 백성과 나라를 축복하시리라고 늘 거짓 평안을 남발하는 것입니다. 늘 평강을 말하고 축복을 말하는 사람은 거짓 선지자일 가능성이 높습니다.이런 선지자들이 자신들과는 정반대로 하나님의 심판을 전하는 아모스 선지자를 용납할 수 없었던 것입니다.
The court prophets are the ones who flatter and act as maids of power under these kings' authority. They are always friendly to the king and his system. These false court prophets are always exaggerating false peace that the Lord will bless the king, the people, and the country. It is highly likely that someone who always speaks of peace and blesses them is a false prophet. These prophets could not tolerate the Amos prophet who preached God's judgment, as opposed to them.
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그래서 궁중 선지자의 대표격인 아마샤가 여로보암 왕에게 아모스가 반역을 꾀한다고 고발을 합니다. “때에 벧엘의 제사장 아마샤가 이스라엘 왕 여로보암에게 기별하여 가로되 이스라엘 족속 중에 아모스가 왕을 모반하나니 그 모든 말을 이 땅이 견딜 수 없나이다. 아모스가 말하기를 여로보암은 칼에 죽겠고 이스라엘은 정녕 사로잡혀 그 땅에서 떠나겠다 하나이다(11-12)." 여기서 보면 ‘때에’라는 말로 시작하고 있습니다.
So Amashah, the prophet of the court, accuses the king of Jeroboam of treason. "Then Amashah, the priest of Beth el, said to Jeroboam, king of Israel, 'Isn't the land to bear all the words of Amos against the king among the Israelites? Jeroboam will die by the sword, and Israel will be taken away from the land (11-12)." It begins here with the phrase 'the time.'
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여기서 때란 아모스 선지자가 세 가지 환상을 통하여 북 이스라엘에 대한 여호와 하나님의 심판을 말하는 때라고 봅니다. 지난 시간에 살펴본 대로 황충 환상과 불 환상을 통한 심판은 아모스 선지자의 중보 기도로 인하여 하나님께서 돌이켜 주셨지만 다림줄 환상을 통한 심판은 그대로 시행이 되는 것을 보았습니다. 이러한 심판의 소식을 들을 때에 아마샤는 회개하기 보다 도리어 아모스가 나라를 해롭게 하는 자라고 몰아붙이는 것입니다.
I think this is the time when Prophet Amos speaks of Jehovah's judgment of North Israel through three fantasies. As we have seen in the previous session, God gave back to the judgment through the illusion of the emperor and the illusion of fire because of Prophet Amos's heavy handed prayer, but I saw that the judgment through the illusion of ironing was implemented as it was. When hearing the news of this judgment, Amasha is pushing Amos to be the one who harms the country rather than repenting.
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그를 북 이스라엘의 왕 여로보암에게 반역자로 고발하는 것입니다. 그러면 아마샤가 아모스를 반역자로 고발하는 근거가 무엇입니까? “이삭의 산당들이 황폐되며 이스라엘의 성소들이 훼파될 것이라. 내가 일어나 칼로 여로보암의 집을 치리라 하시니라(9).”이 말씀은 아모스 선지자가 다림줄 환상 이후에 한 말입니다. 그런데 이 말씀에 보면 아모스는 "여로보암의 집을 치리라"고 하였는데 아마샤는 그 말을 조금 바꾸어 "여로보암 왕이 칼에 죽으리라"고 합니다.
Accusing him of being a traitor to Jeroboam, king of North Israel. So what is the basis for Amashah to accuse Amashah of being a traitor? "The mountain villages of Isaac will be devastated, and the holy places of Israel will be destroyed. I will rise up and put up the house of Jeroboam with a sword." These are the words of Prophet Amos after the illusion of ironing. But Amashah said, "Take the house of Jeroboam," and Amashah changed it a little bit, saying, "King Jeroboam will be killed by the sword."
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그러면서 아모스의 그 모든 말을 인하여 견딜 수가 없다는 것입니다. “이스라엘 족속 중에 아모스가 왕을 모반하나니. 그 모든 말을 인하여 이 땅이 견딜 수 없나이다”(10). 아마샤의 의도는 자신은 충성된 자이고, 아모스는 모반하는 자라고 하는 것 같습니다.
아모스를 반역자로 몰아 죽이고자 술수를 쓰는 것이지요. 오늘날도 하나님의 말씀의 본의를 들어내어 가는 목사들을 싫어하고 핍박합니다.
All those words of Amos made me unbearable. "Amos of the Israelites revolves against the king. Are all those words unbearable on the earth?" (10). Amashah's intention seems to be that he is a loyal man and Amos is a rebellion.It's a trick to kill Amos as a traitor. Even today, pastors who listen to the true intentions of God's word are hated and persecuted.
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만약에 부목이 목사보다 설교를 잘하거나 전도사가 올바른 헌상을 가르치고, 올바른 예배를 가르치고, 올바른 부흥을 가르치면 교단에서 쫓겨납니다. 이단이라고 정죄하고 파문시키지 않으면 다행입니다. 그러나 성경은 오직 나를 중심으로 세상을 보는 모든
사고방식과 체제를 정죄합니다. 성경은 여호와가 주이심과 예수 그리스도가 주이심을 증거 하시고 그대로 이루어 가시는 것입니다. 구약에서 여호와가 주이심을 알리시고, 이제 신약에서는 그 여호와의 일을 예수 그리스도께서 하시는 것입니다.
If a splint preaches better than a pastor, or if a preacher teaches the right tribute, the right worship, and the right revival, you will be expelled from the denomination. It would be fortunate not to condemn it as heresy and excommunicate it. However, the Bible condemns all ways of thinking and systems that view the world solely on me. The Bible is carried out in the same way that Jehovah and Jesus Christ prove the Lord's will. In the Old Testament, the Lord informs the Lord's will, and now in the New Testament, Jesus Christ does the work of the Lord.
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예수님께서 교회의 머리가 되시고 세상을 통치하시고 다스리십니다. 그러므로 모든 무릎이 예수님께 꿇어야 하는 것입니다. 아마샤가 또 아모스에게 이르되 선견자야 너는 유다 땅으로 도망하여 가서 거기서나 예언하고 다시는 벧엘에서 예언하지 말라. 이는 왕의 성소요, 왕의 궁임이니라(11-12)” 이것은 아모스 선지자에 대한 최고의 모독입니다. 하나님의 묵시의 말씀을 전하는 아모스에게 단지 밥 벌어 먹고 살기위하여 선지자 노릇하는 것으로 보는 것입니다.
He becomes the head of the church, and he rules and governs the world. Therefore all knees are to be kneeled on him. Amashah said to Amos, "You, seer, flee to the land of Judah and make prophecies there and never again in Beth el. This is the holy place of the king, the court of the king (11-12)." This is the greatest insult to the prophet Amos. He sees Amos, who carries the implied word of God, as being a prophet just to make a living.
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그래서 너는 남쪽 유다 출신이니 그곳에 가서 선지자 노릇하고 밥이나 빌어 먹고 살라는 것입니다. 그리고 벧엘에서는 예언하지 말라고 합니다. 벧엘은 왕의 성소요, 궁궐이라고 합니다. 아마샤는 왕의 권위를 내세우면서 자기 나와바리라고 주장하는 것입니다. 자기 영역에 들어와서 남의 밥 그릇을 깬다는 식입니다. 아마샤에게는 하나님의 뜻에는 관심이 없었습니다. 오직 자신의 밥 그릇 챙기는 것에만 관심이 있었습니다.
So you're from Judah in the south, so go there and be a prophet and pray for a living. And in Beth el, don't make prophecies. Beth-el is the king's sanctuary, the palace. Amashah claims to be the king's authority and is out there. He comes into his realm and breaks other people's bowls of rice. Amashah was not interested in God's will. He was only interested in his own bowl.
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그래서 하나님의 말씀을 전하는 아모스에게 고향에 가서 밥이나 빌어먹고 벧엘에서는 예언하지 말라고 합니다. 오늘날에도 예수님의 마음에는 관심이 없고 오직 우리 교회, 자기 자신과 가족들이 잘되기만을 마음에 두고 있다면 아마샤와 다를 바가 없는 것입니다. 이런 자들은 하나님의 말씀의 본의가 들어날 때 견딜 수 없어 하는 것입니다. 하나님의 말씀의 본의를 들어내는 자에게 반발하며 대적합니다. 말씀의 본의를 들어내는 목회자를 쫓아내거나 아니면 자신들이 떠나갑니다.
So Amos, who conveys the word of God, asks him not to go to his hometown and pray for food and make a prophecy in Bethel. Amasha is no different today if he is not interested in Jesus' heart and only wants our church, ourselves, and our family to do well. When the true intentions of God's word are heard, these people are intolerable. They resist and confront those who listen to the true intentions of God's words. Either drive out the pastors who listen to the true intentions of the word or they leave themselves.
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이런 일이 오늘날 교회 가운데서 비일비재하게 일어나고 있습니다. 주님의 부르심을 입은 모든 선지자들의 말은 사람으로 하여금 견딜 수 없게 만드는 것입니다. 그 견딜 수 없는 말씀으로 인하여 두 가지 반응 즉 회개하든지 아니면 돌로 치든지 하는 일이 일어나는 것입니다. 아모스는 선지자로서 자신의 자질을 변명하지 않았습니다. 전문 선지자가 아니라 목자와 농부였지만 여호와께 부름을 받아 그분의 말씀을 받아 전할 뿐이라고 아마샤를 향해 심판의 메시지를 선포합니다.
This is happening frequently in today's churches. The words of all the prophets, who have been called by the Lord, make one unbearable. The unbearable words cause two reactions: repentance or stoning. Amos did not excuse his qualities as a prophet. He was not a professional prophet but a shepherd and farmer, but he was called by the Lord and proclaimed a message of judgment to Amasha that he would only accept and deliver his words.
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말씀을 받지 않은 이스라엘은 대적에게 망하고, 백성들은 포로가 되어 끌려가고 , 아마샤 집안도 대적에게 짓밟히게 될 것을 예언합니다. 울 주님께서 맨날 부실 공사만 하는 백성들을 향해 메두기,불,다림줄 환상을 보여 주시는 이유를 생각해 보니 아직도 돌아오길 기다리시는 게 분명합니다. 어쩔 땐 내게 필요한 것들을 끊으시기도 하지만 내가 뜻을 깨닫고 잘 견디면 더 좋은 것으로 흡족히 채워주시는 분 이심을 저는 알고 있습니다.
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It is predicted that Israel, who did not receive the word, will be ruined by the enemy, the people will be taken prisoner, and the Amasha family will be trampled by the enemy. Considering the reason why our Lord always shows the illusion of holding, burning, and ironing to the people who are only doing poor construction, it is clear that he is still waiting for his return. Sometimes he cuts off what he needs, but I know that he is satisfied with what is better if I realize my will and endure it well.
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요즘 들어 추억 타령을 하고 삽니다. 모르는 사람이 들으면 팔자 좋다고 할 런지 모르겠지만 원래 돈키호테 성향이 있었던 난 하루라도 누군가를 사랑하지 않으면 못 사는 남자입니다. 예수 믿고 난 후엔 티칭을 하지 않으면 살 맛이 안 나는 평신도 집사이기도 하고요. 이런 내게 추억도, 사랑도, 티칭도, 다 끊어버리신 분이 울 주님이지만 난 믿습니다. 내게 필요한 그것들을 정한 때에 반드시 더 좋은 것으로 채워주실 나의 주님을, 나는 자기 말만 하다가 패망에 이르게 될 고집불통은 아닌가? 아마샤가 득세하는 시대에 어떻게 아모스로 살아갈 수 있을까?
These days, I've been talking about memories. I don't know if people who I don't know would say that it's good to sell when they hear it, but I was originally Don Quixote, and I'm a man who can't live without loving someone for a day. After believing in Jesus, I'm also a lay butler who can't live without teaching. It's our Lord who cut me off all my memories, love, and teaching, but I believe in him. Isn't my Lord, who will surely fill me with better things when I decide what I need, a stubborn man who will only talk about himself and end up in defeat? How can I live as Amos in an era when Amasha is dominant?
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여로보암에게 보낸 아미샤의 보고(10-11)
아모스에게 경고하는 아마샤(12-13)
아모스의 대답(14-17)
a.예언의 다위성을 설명:14-15
b.아마샤와 이스라엘을 향한 신탁:16-17
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때에 벧엘의 제사장 아마샤가(10a)
이스라엘 왕 여로보암에게(10b)
기별하여 가로되(10c)
이스라엘 족속 중에(10d)
아모스가 왕을 모반하나니(10e)
그 모든 말을(10f)
이 땅이 견딜 수 없나이다(10g)
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아모스가 말하기를(11a)
여로보암은 칼에 죽겠고(11b)
이스라엘은 정녕 사로잡혀(11c)
그 땅에서 떠나겠다 하나이다 하고(11d)
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아마샤가 또 아모스에게 이르되(12a)
선견자야 너는 유다 땅으로(12b)
도망하여 가서(12c)
거기서나 떡을 먹으며(12d)
거기서나 예언하고(12e)
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다시는 벧엘에서 예언하지 말라(13a)
이는 왕의 성소요(13b)
왕의 궁임이니라(13c)
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아모스가 아마샤에게 대답하여(14a)
가로되 나는 선지자가 아니며(14b)
선지자의 아들도 아니요(14c)
나는 목자요(14d)
뽕나무를 배양하는 자로서(14e)
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양떼를 따를 때에(15a)
여호와께서 나를 데려다가(15b)
내게 이르시기를(15c)
가서 내 백성 이스라엘에게(15d)
예언하라 하셨나니(15e)
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이제 너는(16a)
여호와의 말씀을 들을지니라(16b)
네가 이르기를(16c)
이스라엘에 대하여(16d)
예언하지 말며(16e)
이삭의 집을 향하여(16f)
경계하지 말라 하므로(16g)
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여호와께서 말씀하시기를(17a)
네 아내는(17b)
성읍 중에서 창기가 될 것이요(17c)
네 자녀들은(17d)
칼에 엎드러지며(17e)
네 땅은 줄띄워 나누일 것이며(17f)
너는 더러운 땅에서 죽을 것이요(17g)
이스라엘은 정녕 사로잡혀(17h)
그 본토에서 떠나리라 하셨느니라(17i)
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영혼을 파는 제사장,_The priest who sells his soul,_
주제를 모르는 제사장_a priest who doesn't know the subject_
흔들림이 없는 의연한 선지자_an unshakable visionary_
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먹고사는 문제나 신분 때문에 위축되지 않게 위로해 주시니 감사합니다. 어렵지만 끝까지 소명에 합당하게 살겠사오니 도와주옵소서. 홍수가운데 먹을 물이 없어 목말라 하는 것처럼 이 시대에 수많은 메시지가 매일 선포되고 있는 가운데 주의 능력을 볼 수 없는 것을 참으로 기근이 아닐 수 없나이다. 주께서 우리교회의 강단에 생명의 말씀이 하수같이 흐르게 하시옵소서. 우리가 비록 이 땅에서 아무 것도 가진 것이 없을지라도 여호와의 구원으로 인하여 기뻐하며 환난 가운데 있는 형제를 돌아보는 하나님 백성다움을 잘 나타내 갈 수 있기를 간구합니다.
Thank you for consoling me without being daunted by my problems or status. It is difficult, but I will live according to my calling until the end, so please help me. It is a famine that we cannot see the power of the Lord, as so many messages are declared every day in this era as if we are thirsty for food in the midst of floods. Let the word of life flow like sewage on the pulpit of our church. I hope that even if we have nothing on this earth, we can show the peoplehip of God looking back on our brothers in trouble with joy because of Jehovah's salvation.
2024.12.13.fri.Clay