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영어2 YBM 신정현 7과 TEST 1
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Have you ever ⓐnotice products (A)[bearing/ to bear] images of well-known characters ⓑcrowding onto market shelves? Strip cartoons (Snoopy), game characters (Angry Birds) and other images (B)[are appeared on/ appear on] an entire range of products, from T-shirts, toys and stationery items to coffee cups, canned foods and soft drinks. "Character merchandising" is the use of fictional characters to promote the sale of a product. According to marketers, (C)[what/ that] a consumer wants ⓒwhen purchased character merchandise is the image of a character rather than the product. This kind of merchandising first began with the most famous mouse of all time, Mickey Mouse.
In 1927, Walt Disney created a character ⓓcalling Oswald the Lucky Rabbit. Under a contract with Universal Studios, Disney had no claim to the rights ⓔto use Oswald, so [A](in / to / a / 1928 / up / come / new / he / had / character). He shortened the ears, added some padding around the middle, and ⓕturned the rabbit into a mouse, ⓖcalling it “Mickey”. In the 1930s, following the 1929 stock-market crash, unemployment reached historic levels and [C]국가의 금융제도는 붕괴 직전이었다. In the midst of all this, the country was looking for signs of optimism, recovery and future prosperity.
Some of ⓗwhat the country wanted came from a surprising quarter-Disney’s animated creations. Short Mickey Mouse cartoons were a hit with moviegoers of all ages, and new films of Mickey and his friends
ⓘwere churned out by Disney and his artists at a rate of about me per month. ①The mouse ⓙbecome a national fad by the end of 1930, and soon Disney’s real genius kicked in: marketing. ②He introduced a line of Mickey merchandise such as toys, lunch boxes, watches, etc. Within two years, the Mickey Mouse Club, a fan club for children, was up and running. ③[B]1935년도까지 미키마우스와 친구들은 캐릭터 상품의 경이로운 것이 되었다. ④The Disney Company claims that worldwide 98 percent of children from ages 3 to 11 (D)[recognize/ recognized] Mickey. Mickey merchandise sales peaked in 1997. ⑤(E)[Despite/ Although] not that strong today, (D)여전히 그 상품들은 디즈니 회사의 소비자 판매 수익의 40퍼센트 정도를 차지하고있다. Unlike Mickey, who began life as a popular cartoon character, there are characters that (F)[are created/ are creating] solely for marketing purpose.
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기출객8
1. 밑줄 친 부분 중 어법상 옳은 것은?
① ⓐ ② ⓑ ③ ⓒ ④ ⓓ ⑤ ⓔ
기출서1
2. 다음 <보기>의 표현만을 있는 그대로 모두 사용하고 한 단어만을 추가하여 위 글[A]의 빈칸을 완성하시오.
(중복사용불가)
<보기>
(in / to / up / a / 1928 / come / new / he / had / character)
기출객10
3. 밑줄 친 부분 중 어법상 틀린 것은?
① ⓕ ② ⓖ ③ ⓗ ④ ⓘ ⑤ ⓙ
4. (A), (B), (C)의 갈 괄호 안에서 어법상 적절한 것끼리 짝지어진 것은?
(A) (B) (C)
① bearing are appeared on what
② bearing appear on what
③ bearing are appeared on that
④ to bear appear on that
⑤ to bear are appeared on that
5. 위 글의 내용과 일치하지 않는 것은?
① 캐릭터 상품화는 제품 판매를 증진하기 위해 허구의 캐릭터들을 이용해서 요즘, 신문, 게임, 티셔츠, 장난감에 이르기까지 제품 전체에 나타난다.
② 마켓에서 일하는 사람들에 의하면 소비자들이 원하는 것은 캐릭터 상품을 구매 시 제품보다는 케릭터의 이미지를 선택한다고 말한다.
③ Disney가 유니버설 스튜디오와의 계약관계에서 행운의 토끼 오스왈드를 사용할 수 있는 권리를 주장하지 못해 새로운 캐릭터를 생각해 낸 것이 미키마우스였다.
④ 20세기 중반 이전에 주식시장의 붕괴하고 실업률의 역사적인 상승 때문에 국가의 금융제도는 붕괴직전이어서 국가는 낙관론과 회복을 원하고 있었다.
⑤ 국가는 의외의 방면에서 Disney의 만화 영화창작물의 단편 미키마우스를 원했고, 이는 모든 연령대의 영화 팬들에게 인기가 있었다.
6. 글의 흐름으로 보아 주어진 말이 들어가기에 가장 적절한 곳은?
Despite being more than 80 years old, Mickey Mouse remains one of the world’s most famous cultural symbols.
① ② ③ ④ ⑤
7. <보기>의 표현을 있는 그대로 모두 사용하고 한 단어만을 추가 사용하여 [B]의 주어진 우리말을 영작하시오.(필요시 어형변화가능)
<보기>
(merchandising / his / friends / become / and / Mickey / a / Mouse / phenomenon).
By 1935,
8. 위 글의 내용과 일치하지 않는 것은?
① 미키와 친구들이 나오는 새 영화들은 너무 인기가 많아서 Disney와 그의 예술가들에 의해 대량생산되기도 했다.
② 1930년 말까지 더욱더 전국적으로 유행하면서 Disney의 마케팅이 이때 시작되어 어린이 용품등에 미키 제품군들을 소개했다.
③ 캐릭터의 인기와 더불어 아이들을 위한 미키마우스 팬클럽이 운영되고 미키마우스와 친구들은 캐릭터 상품의 우상이 되었다.
④ 미키마우스는 세계에서 가장 유명한 문화적 상징물 중 하나로 남았으며, 지금의 그 상품들은 회사의 판매수익의 40퍼센트 정도를 차지하고 있다.
⑤ 인기 있는 만화 영화 캐릭터로 삶을 시작한 미키마우스처럼 여전히 다른 캐릭터 상품이 캐릭터화되어 높은 판매 수익을 올리고 있다.
9. (D), (E), (F)의 갈 괄호 안에서 어법상 적절한 것끼리 짝지어진 것은
(D) (E) (F)
① recognized Despite are creating
② recognized Although are creating
③ recognized Despite are creating
④ recognize Although are created
⑤ recognize Despite are created
10. <보기>의 표현을 있는 그대로 모두 사용하고 한 단어만을 추가 사용하여 [C]의 주어진 우리말을 영작하시오.(필요시 어형변화가능)
<보기>
(collapse / of / the / the / system / financial / nation’s / was / verge).
.
11. <보기>의 표현을 있는 그대로 모두 사용하고 한 단어만을 추가 사용하여 [D]의 주어진 우리말을 영작하시오.(필요시 어형변화가능)
<보기>
(consumer / revenue / the / products / company’s / they / percent / 40 / of / about / make / still).
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One of the most successful of these ⓐcharacters is Hello Kitty, from Japan. In the early 1970s, [A]동경에 본사를 둔 한 신생회사인 산리오는 전 세계의 십대 초반 소녀들의 관심을 끌 만한 캐릭터를 원했다. Designer Yuko Shimizu came up with a white kitty without a mouth. In 1974, a plastic coin purse with the new character on it was the first Hello Kitty product. With no real advertising, a series of Hello Kitty products, ⓑincluded the plastic coin purse, somehow managed (A)[flying off/ to fly off] store shelves. The success of Hello Kitty skyrocketed Sanrio into a billion-dollar business, [B](coming / half / Hello / revenue / of / with / its / Kitty).
⒜Aware of the economic benefits of Mickey Mouse and Hello Kitty as keys to business success, more and more business (B)[have been turned/ have been turning] to character merchandising. ⒝In Korea, the best-known characters are Pucca, ⓒcreated in 2000, and Pororo, the star of an animation series first ⓓbroadcasting in 2003. ⒞Her image as a confident Asian girl who ⓔboss her boyfriend around (C)[have won/ has won] fans in 150 countries. ⒟The popularity of Pucca is such that Hollywood stars such as Gwyneth Paltro ⓕattended Pucca’s launch party in the U.S. ⒠Moreover, Pucca ⓖwas identified as the favorite character among kids in South America, ⓗbeating even Mickey Mouse and Hello Kitty.
Alongside Pucca (D)[stands/ stand] Pororo, [C](an / able / dream / only / animated / fly / to / penguin / is / be / to). The character ⓘis also called “President Pororo” for its hold over children in Korea. When the cartoon Pororo the Little Penguin hit television screens in France in 2004, the (E)[aspiring penguin/ aspired penguin] ⓙwas welcoming with a record-high 47 percent audience share. The cartoon then successfully made its way to the U.K., Italy, South American, China and finally Japan in 2006. Character merchandising (F)[have come/ has come] a long way from Mickey Mouse. Combined with the development of IT, [D]character merchandising aimed at global markets is likely to take a new turn in the near future. While previous characters were used mostly in books and animation and on stationery, developments in technology will mean huge potential in online games and applications for mobile devices. The future of character merchandising is brighter than ever.
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기출객8
12. 밑줄 친 부분 중 어법상 옳은 것은?
① ⓐ ② ⓑ ③ ⓒ ④ ⓓ ⑤ ⓔ
기출서1
13. <보기>의 표현을 있는 그대로 모두 사용하고 한 단어만을 추가 사용하여 [A]의 주어진 우리말을 영작하시오.(필요시 어형변화가능)
<보기>
(that / appeal / around / preteen / wanted / world / a / the / to / girls / would / character)
a young Tokyo-based company called Sanrio
.
기출객10
14. 밑줄 친 부분 중 어법상 틀린 것은?
① ⓕ ② ⓖ ③ ⓗ ④ ⓘ ⑤ ⓙ
15. (A), (B), (C)의 갈 괄호 안에서 어법상 적절한 것끼리 짝지어진 것은?
(A) (B) (C)
① flying off have been turned have won
② flying off have been turned has won
③ flying off have been turning have won
④ to fly off have been turning has won
⑤ to fly off have been turning have won
16. 위 글의 내용과 일치하지 않는 것은?
① 동경에 본사를 둔 한 신생회사인 산리오는 일본의 십대 초반 소녀들의 관심을 끌 만한 캐릭터를 원했다.
② 1974년 첫 번째 헬로키티의 제품은 새로운 캐릭터가 그러진 플라스틱 동전 지갑이었다
③ 실질적인 광고없이 동전 지갑을 포함한 헬로키티 제품들이 엄청난 인기를 얻어서 회사 수익의 절반이 헬로키티로부터 나올 정도였다.
④ 미키마우스와 헬로키티의 경제적인 이득을 보면서 많은 회사들이 캐릭터 상품화로 눈을 돌리기 시작했다.
⑤ 뿌까와 처음 방송된 반화 영화 시리즈의 주인공인 뽀로로가 한국에서 가장 잘 알려진 캐릭터이다.
17. 다음 <보기>의 표현만을 있는 그대로 모두 사용하고 한 단어만을 추가하여 위 글[B]의 빈칸을 완성하시오.
(중복사용불가)
<보기>
(coming / half / Hello / revenue / of / with / its / Kitty).
.
18. 글의 흐름으로 보아 주어진 말이 들어가기에 가장 적절한 곳은?
In fact, Pucca is more popular overseas than in Korea.
① ⒜ ② ⒝ ③ ⒞ ④ ⒟ ⑤ ⒠
19. 다음 <보기>의 표현만을 있는 그대로 모두 사용하고 한 단어만을 추가하여 위 글[C]의 빈칸을 완성하시오. (중복사용불가)
<보기>
(an / able / dream / only / animated / fly / to / penguin / is / be / to).
.
20. 위 글의 내용과 일치하지 않는 것은?
① 사실 뿌까는 한국에서보다 해외에서 여러나라에서 더욱 인기가 있어서 또한 그녀의 자신감있는 아시아 소녀라는 이미지는 150개국에서 팬을 확보했다
② 뿌까의 인기는 할리우드 스타들이 미국의 뿌까 제품 출시 기념 파티에 참석할 정도이며 남미에서는 미키마우스와 헬로키티의 인기를 이겼다.
③ 뽀로로는 만화 영화 속 펭귄으로 한국 아이들에 대한 영향력이 때문에 닉네임까지 얻을 정도였다.
④ 뽀로로가 프랑스 텔레비전 방송에 진출했을 때 사상 최고의 시청률로 환영받고 그 이후 유럽, 남미, 중국을 거쳐 일본에 까지 진출했다.
⑤ 캐릭터 상품화는 미키마우스 이후로 많은 진전이 있었으나, IT의 발달로 온라인 게임과 휴대기기용 앱 때문에 캐릭터 상품화의 미래는 주춤할 수 도 있다.
21. (D), (E), (F)의 갈 괄호 안에서 어법상 적절한 것끼리 짝지어진 것은
(D) (E) (F)
① stands aspiring penguin has come
② stands aspiring penguin have come
③ stands aspiring penguin have come
④ stand aspired penguin have come
⑤ stand aspired penguin has come
22. 위 글의 있는 문장[D]를 다음과 같이 바꾸시오.
character merchandising aimed at global markets is likely to take a new turn in the near future.
= It is likely that
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