random_localisation_strings_string_ability_cannister_shot 산탄||산탄은 당신의 대포를 거대한 산탄총으로 바꿔줍니다! 이것은 특히 근거리에서 효과적입니다.||산탄의 유일한 단점은 그 제한된 사거리에 있습니다.Toggle canister shot||Canister shot effectively turns your guns into a giant shot gun! It is particularly effective at close range.||The only downside to canister shot is its limited range. FALSE
random_localisation_strings_string_ability_carcass_shot 소이탄||소이탄은 지역제압용 발화성 탄환입니다.||끔직하게도, 소이탄은 전장에 화마의 잔재만을 남깁니다.||이 탄은 적의 군대는 물론이고 당신의 군대에도 위협적일 것입니다.Toggle carcass shot||Carcass shot is an incendiary shot that has a devastating area of effect.||Unfortunately, carcass shot leaves burning debris on the battle field. ||This can be hazardous to your troops as well as the enemy. FALSE
random_localisation_strings_string_ability_defend 방어모드||이것은 당신의 군대를 방어에 전념하게 합니다.||방어모드는 당신의 부대원들에게 자리를 고수하도록 합니다.||적의 부대가 패주를 하더라도, 당신의 부대원들은 자리를 고수하며 전열을 지킬 것입니다.Toggle guard mode||This will put your troops on the defensive.||Guard mode makes your men hold position.||Even if an enemy unit routs your men will remain in position and hold your line. FALSE
random_localisation_strings_string_ability_deploy_stakes 말뚝 박기||말뚝을 박으면 기병의 돌격에 대항하는 아주 효과적인 방어막이 됩니다.||일단 박으면, 말뚝은 전투종료시까지 그 자리에 남게됩니다, 종종 군대의 측면에 설치하여 공격에 대비하곤 합니다.Deploy stakes||Deploying stakes provides a very effective barrier against an on coming cavalry charge.||Once placed, stakes remain in place until the end of a battle, often leaving the flanks of an army open to attack. FALSE
random_localisation_strings_string_ability_diamond_formation 능형진||능형진은 당신의 기병이 더욱 시기적절하게 돌격을 할수 있게 도와줍니다.||또한 당신의 기병부대에 돌격보너스를 부여해줍니다.Toggle diamond formation||Diamond formation allows your cavalry to change direction in a much more timely manner.||It also provides your cavalry units with a charge bonus. FALSE
random_localisation_strings_string_ability_dismount 승마/하마||말을 탄 유닛들은 재빨리 전략적인 위치에 도착할 수 있습니다만, 사격을 위해서는 하마를 해야 합니다.Mount/Dismount||Mounted units can reach strategic positions quickly, but they will need to dismount to fire weapons. FALSE
random_localisation_strings_string_ability_explosive_shell 폭발탄||폭발탄은 부대와 건물에 중대한 타격을 입힐 수 있습니다.||이 탄은 오직 곡사포와 박격포에서만 사용됩니다.||이 탄은, 적에게 도달하기 전에 폭발하여, 때때로 금세 사그러들기도 하는 시한신관을 사용합니다.Toggle explosive shell||Explosive shells are capable of significant damage to troops and buildings.||They can only be fired from howitzers and mortars. ||They rely on a timed fuse which can sometimes burn out early, resulting in them exploding before they reach the enemy. FALSE
random_localisation_strings_string_ability_fire_and_advance 전진 사격 모드||전진 사격은 적에게 전진하는 동안, 끊임없는 엄호사격을 제공합니다.||재장전하고 앞열로 이동하는 등 복잡한 과정이기에, 전진사격하는 병사들은 아주 천천히 진군합니다Toggle fire and advance mode||Fire and advance provides constant covering fire whilst still advancing on the enemy.||Due to the complicated nature of reloading and moving through the forward lines, fire in advance is a very slow moving advancing technique. FALSE
random_localisation_strings_string_ability_fire_at_will 자유사격||자유사격은 당신의 부대가 적당하다고 생각할 때 사격을 할 수 있도록 해줍니다.||이들은 오로직 사거리 안의 유닛들만을 사격할 것입니다.||끊임없는 사격과 재장전은 당신의 부대원을 빠르게 지치게 하고, 탄약의 소모를 빠르게 하므로, 현명하지 못한 방법입니다.Toggle fire at will||Fire at will allows your units to fire when they see fit.||They will only fire at units within range. ||The effort of constantly firing and reloading will quickly tire your men and they will use their ammo quickly, but not wisely. FALSE
random_localisation_strings_string_ability_fougasse_basic 지뢰폭발||지뢰폭발은 말 그대로 적군의 발밑을 날려버리는 것입니다!||시기적절한 폭발은 거대한 적군의 무리를 전멸시킬 수 있습니다.Detonate mines||Detonating mines will blow your enemy off their feet, literally!||A well timed detonation can wipe out a significant chunk of an enemy force. FALSE
random_localisation_strings_string_ability_fougasse_improved 지뢰폭발||지뢰폭발은 말 그대로 적군의 발밑을 날려버리는 것입니다!||시기적절한 폭발은 거대한 적군의 무리를 전멸시킬 수 있습니다.Detonate mines||Detonating mines will blow your enemy off their feet, literally!||With improvements the fougasse has a bigger blast radius, capable of claiming more enemy lives than ever before. FALSE
random_localisation_strings_string_ability_grenade_shot 수류탄Toggle grenade shot FALSE
random_localisation_strings_string_ability_grenades_improved 발전된 수류탄Toggle improved grenades FALSE
random_localisation_strings_string_ability_hot_shot 새로운 탄(hot shot)Toggle hot shot FALSE
random_localisation_strings_string_ability_improved_grenades 발전된 수류탄||수류탄은 특히 단단한 보병대형에 효과적입니다.||수류탄의 발전은 유산탄에 가까운 것을 발명했다는 것으로, 더 많은 목숨을 빼앗을 수 있습니다.||또한 불발률이 줄어들었습니다.oggle improved grenades||Grenades are especially effective against tight infantry formations.||Improvements made in the development of grenades means they create far more shrapnel, claiming more lives. ||They have also seen improvements in reliability. FALSE
random_localisation_strings_string_ability_light_infantry_behaviour 경보병전술||경보병전술은 산개하여 엄폐물을 찾는 명령입니다.||이것은 아군이 포격에 노출되어 있을 경우 아주 효과적입니다.Toggle light infantry behaviour||Light infantry behaviour orders your troops to spread out and find cover.||This is very effective if your troops are under artillery fire. FALSE
random_localisation_strings_string_ability_loose 산개대형Toggle loose formation FALSE
random_localisation_strings_string_ability_percussive_shell 충격탄||충격탄은 강렬하게 폭발합니다.||이런 탄환은 이전의 탄환보다 신뢰성이 높습니다.||화염탄과 달리 이 탄은 목표물에 닿기 전에는 폭발하지 않습니다.Toggle percussive shells||Percussive shells explodes on impact.||This type of shot is far more reliable than its predecessors.||Unlike carcass shot it will not explode before reaching its target. FALSE
random_localisation_strings_string_ability_pike_square_formation 창방진||이 대형은 기병돌격에 믿을 수 없을 만큼 효과적입니다.||이 대형의 유일한 약점은 일단 방진을 형성하면 움직일 수 없다는 점입니다.Toggle pike square formation||This formation is incredibly effective against cavalry charges.||The only downside to this formation is the fact that once formed it becomes immobile. FALSE
random_localisation_strings_string_ability_pike_wall_formation 창벽||이 대형은 기병돌격에 효과적입니다.||그러나 우회기동에 취약합니다.Toggle pike wall formation||This formation is effective against head on cavalry charges.||However, it is vulnerable to flanking manoeuvres. FALSE
random_localisation_strings_string_ability_plug_bayonets 마개형 총검||고정된 총검은 유닛들이 근접전을 할 수 있게 합니다.||일단 마개형 총검을 꽂은 유닛은 더이상 사격을 하지 못합니다.Toggle plug bayonets||Fixing bayonets allows units to engage in melee attacks.||Once plug bayonets are fixed the units can no longer fire their weapons. FALSE
random_localisation_strings_string_ability_prone 포복Toggle prone FALSE
random_localisation_strings_string_ability_quicklime_shot 생석회탄||생석회는 광범위한 지역의 병사들에게 효과가 있습니다.Toggle quicklime shot||Quicklime effects troops over a wide area. FALSE
random_localisation_strings_string_ability_ring_bayonets 고리형 총검||고정된 총검은 유닛들이 근접전을 할 수 있게 합니다.||고리형 총검은 총검장착이후에도 사격을 계속할 수 있습니다.||이러한 형태 때문에, 고리형 총검은 재장전 속도가 느려집니다. 이것은 치명적인 근거리 전투를 유발합니다.Toggle ring bayonets||Fixing bayonets allows units to engage in melee attacks.||Ring bayonets allow units to continue firing after fixing bayonet. ||Due to their design, ring bayonets slow the reload times of your units.This makes for deadly close range combat. FALSE
random_localisation_strings_string_ability_rockets 로켓탄||로켓탄은 치명적인 포격을 할 수 있습니다.||치명적이긴 하지만 사격의 정밀도가 떨어집니다.Toggle rockets||Rockets are capable of a deadly bombardment.||Although deadly when they find their target, rockets are wildly inaccurate. FALSE
random_localisation_strings_string_ability_shot 원형탄||원형탄은 어떤 종류의 대포에서든 발사할 수 있는 기본적인 금속 대포알입니다.Toggle round shot||Round shot is a standard metal cannon ball, capable of firing from any cannon type. FALSE
random_localisation_strings_string_ability_shrapnel_shot 유산탄||유산탄은 공중에서 폭발해, 적의 머리위에 뜨거운 금속조각을 뿌립니다.||유산탄은 아주 긴 사거리를 가지고 있으며, 보병에 대해 파괴적인 효과과 있습니다.Toggle shrapnel shot||Shrapnel shot explodes in the air, raining hot metal on the enemy below.||Shrapnel shot has a very long range and a devastating effect against infantry. FALSE
random_localisation_strings_string_ability_skirmish 척후 모드||척후 모드는 유닛들을 산개시키고 지형지물을 이용하여 숨을 수 있게 합니다.||척후 전술은 진군하는 적의 속도를 늦추거나 특정한 유닛을 괴롭힙니다.||척후 모드의 유닛은 기병돌격에 취약합니다.Toggle skirmish mode||Skirmish mode spreads a unit out and encourages them to take cover.||Skirmish tactics can be employed to slow an advancing enemy or distract specific units. ||Skirmish units are vulnerable to cavalry charges. FALSE
random_localisation_strings_string_ability_spike 코끼리 무력화Spike elephants FALSE
random_localisation_strings_string_ability_square_formation 방진||방진은 기병돌격을 방어하기 위해 사용됩니다.||그러나 이 대형은 보병에게 취약합니다.||방진중인 유닛들은 포병에겐 마치 더 커진 목표처럼 취약합니다.Toggle square formation||Square formation is used to defend against cavalry charges.||However, this makes the units vulnerable to infantry. ||In square formation units become vulnerable to artillery as they present a larger target. FALSE
random_localisation_strings_string_ability_unlimber 포병 사격/이동||대포를 마차에서 떼어놓는 것은 포병이 사격준비를 한다는 것입니다.||대포를 마차에 싣는 다면 적절한 사거리로 이동하거나, 전술적인 후퇴를 할 수 있습니다.Unlimber/limber artillery||Unlimbering artillery allows you to set up an artillery position.||Limbering artillery allows you to move your artillery if you need to adjust the range, or make a tactical retreat. FALSE
random_localisation_strings_string_ability_wedge_formation 쇄기진||쇄기진은 기병돌격에 힘을 싣어줍니다.||이 대형은 방향전환이 느리고 성가십니다.Toggle wedge formation||Wedge formation improves the strength of your cavalry charges.||Due to the nature of this formation switching direction is slow and cumbersome. FALSE
random_localisation_strings_string_ability_whites_of_their_eyes Toggle 눈의 흰자위whites of their eyes FALSE