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제목을 보고 약간 의아해 하시면서 들어오셨을 것 같은데요.
포브스지에서 People, Star, US Weekly, In Touch Weekly, Life & Style, OK! 지의 6개월 동안의 판매량을 조사했습니다.
참고로 셀러브리티가 커버가 아니거나 풀 커버를 장식하지 않은 경우는 제외했다고 하네요.
그 6개월동안 커버를 장식한 스타들중에 판매에 영향을 끼치는 요소들을 조사해 Top 10의 순위를 매겼습니다.
참고하시라고 연합뉴스의 번역기사를 하단에 함께 첨부할게요.
10. Kelly Ripa
Sales of OK! magazine shot up 16% when Ripa graced the cover to dish on her marriage to soap star husband Marc Consuelos. And co-host Regis Philbin isn't the perky TV personality's only fan--she garnered a 23 on E-Poll's likability index.
8. Valerie Bertinelli (tie)
Bertinelli's waistline may have been shrinking, but her newsstand sales did anything but for People magazine. One and a half million copies of the glossy's April 16 issue with her slimmer body on the cover flew off the shelves. What's more, people tend to like Bertinelli, author of the upcoming tell-all Losing It: And Gaining My Life Back One Pound At A Time. She scored a 24 on the E-Poll likability index.
8. Jennifer Hudson (tie)
In addition to belting out award-winning tunes, Hudson can garner fans and push magazines. With an E-Score of 27, she's the seventh most-liked celebrity on our list. And when the American Idol cast-off appeared on May 28's In Touch cover, sales were up 3%.
7. Carrie Underwood
Underwood has a healthy dose of Southern charm working in her favor. Though the American Idol winner has appeared on only one cover, the Jan. 8 issue of US Weekly, her 31 likability score bumps her up to No. 7 on our list.
6. Katie Holmes
Like her or not, Holmes has little trouble selling magazines. Take her Feb. 12 cover of In Touch. With newsstand sales at 18% above average, it was the glossy's top-selling issue of the six-month period. That kind of marketability could explain why, despite a below-average likability score of 10, the Ohio native appeared on seven other single covers during that time. Pair her with hubby Tom Cruise, however, and her stock falls.
5. Reese Witherspoon
Witherspoon is nothing if not loved. In fact, the Oscar-winning actress is the third most-liked star on our list, with an E-score of 35. But when it comes to shilling magazines, her results are mixed. Though her Feb. 19 US Weekly cover saw newsstand sales rise some 5%, sales of her April 23 cover of the same glossy fell 6%.
4. Angelina Jolie
Be it her shrinking waistline or her globe-trotting brood, Jolie has little trouble landing covers. In fact, she ranks second only to Britney for the number of times she's graced covers. But when it comes to pushing magazines off shelves, Jolie often disappoints. Of her 17 covers, eight saw below-average newsstand sales. Faring even worse were those of Angelina with live-in love Brad Pitt--Brangelina covers ranked second to last, again behind Spears. But stick the former Mrs. Pitt, also known as Jennifer Aniston, in the mix, and their placement on our list shoots way up.
3. Scarlett Johansson
When it comes to fans, Johansson is hardly lacking. The Nanny Diaries star ranks sixth in likability, with an E-Poll score of 28. Perhaps the tabloids should show her some of the same. After all, when ScarJo graced the Jan. 22 cover of US Weekly, newsstand sales shot up 7%.
2. Brad Pitt
Pitt proves that the right man can shill magazines. He tops the list when it comes to cover sales. Take his two Life & Style covers, which were the weekly's first and third best-selling issues of the six-month period, with sales up 17% and 22%, respectively. And when it came to pairings, Brad and Jen covers fared far better than those of Brad and current catch Angelina Jolie.
1. Jennifer Aniston
With the exception of Miss Congeniality, Sandra Bullock, Aniston is the most-liked cover model of the six-month period, scoring a 36 on the E-Poll likability index. Her allure extends to the newsstand, where sales of her six covers landed her fourth in the cover sales category. When the former Friend appeared with former hubby Brad Pitt during the time period, the pair dropped on our list. And when Pitt's current other-half, Angelina Jolie, was added to the mix, they fell even further.
"애니스턴이 표지에 나와야 주간지 잘 팔려"
(서울=연합뉴스) 윤고은 기자 = 할리우드 스타 제니퍼 애니스턴(38)이 미국 주간지들의 판매 부수를 좌지우지하는 것으로 나타났다.
AP통신은 경제사이트 포브스닷컴의 조사결과를 인용, "제니퍼 애니스턴이 미국 대표 주간지 6개가 가장 선호하는 표지 모델로 뽑혔다"고 4일 보도했다.
애니스턴은 포브스닷컴이 최근 실시한 '가장 잘 팔리는 유명한 얼굴'에 관한 조사에서 1위를 차지했다.
포브스는 피플, US위클리, 인 터치 위클리, 라이프 & 스타일, OK!, 스타 등 미국 인기 주간지 6개를 상대로 상반기 6개월간 판매에 영향을 미치는 요소에 대해 다각도로 분석했다.
그 결과 애니스턴은 조사기간 인 터치 위클리를 제외한 5개 주간지의 표지를 장식했고 그가 표지에 등장한 주간지들의 총 판매부수는 500만을 넘어서는 것으로 나타났다.
애니스턴의 뒤를 이어 '가장 잘 팔리는 유명한 얼굴'의 2위는 그의 전 남편인 브래드 피트가 차지했다. 이들 두 사람과 떼려야 뗄 수 없는 관계인 앤젤리나 졸리는 4위에 랭크됐다. 세 사람이 올 상반기 미국 주간지들을 '먹여 살렸다'고 해도 과언이 아닌 듯하다.
3위에는 스칼릿 조핸슨이 이름을 올렸다. 또 5위는 리즈 위더스푼, 6위는 케이트 홈스가 차지했다.
반면 '문제아' 브리트니 스피어스는 리스트에 이름을 올리지 못했다. 그는 상반기 무려 18차례나 이들 주간지의 표지를 장식했지만 그때마다 판매부수는 별 볼일 없었다.
이에 대해 인 터치 위클리의 책임 에디터 리처드 스펜서는 "독자들은 스피어스의 지속적인 나쁜 행동에 대해 피로감을 느끼고 있다"고 설명했다.
스펜서는 "대개 독자들의 관심은 오르고 내리는 롤러코스터를 타게 된다. 그러나 불행하게도 최근 스피어스에게는 오르막은 없고 오로지 내리막만 있는 것 같다"고 덧붙였다.
또다른 '문제아'인 린제이 로한과 제시카 심슨도 리스트에 오르지 못했다.
첫댓글 톰크루즈나 케이티홈즈나.......수리애미애비로써 친근하게만 생각해왔는데 헐리우드파워ㄷㄷㄷㄷㄷㄷㄷㄷㄷㄷㄷㄷㄷ
미국에서 살고 있지만서도 정말 제니퍼 애니스톤의 영향은 한국에서 상상하던 것과는 확실히 다른 것 같아요- 우리가 생각하는 것보다 훨씬 더 영향력이 큰 듯
프렌즈를 보는둥 마는둥해서 그런가 제니퍼의 매력을 알다가도 모르겠던데.. 프렌즈 끝나고도 저러는거보면 인기가 대단한가보네요.. 내가 알수없는 매력이 있나보오
남자중에 유일하게 빵씨.ㄷㄷㄷ
빵오빠 갑툭튀 ㅋㅋㅋ
빵옵화 진짜 갑자기 튀어나왔어ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ근데 케이티는 솔직히 탐 만나기전엔 이렇게 유명하지않았다고하던데;
탐 만나고 더 관심받고 화제성이 된건 사실이지만 만나기전에도 이미지도 좋고 나름 유명했어요~ 드라마랑 영화주연도 꽤 했고..베트맨비긴즈도 탐만나기 전에 주인공으로 찍은영화인데요.. 진짜 남자배우 만나서 유명해진 경우는 시에나 밀러나 케이트 보스워스
제니퍼 ㅋㅋㅋㅋㅋ 왠지 더더욱 멋지다
제니퍼 당신은 정말 머찐 여자예요!!!!!
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제니퍼 ~리즈 ~~