|
1
우크라이나에 대한 G7 정상 성명
2023년 5월 19일
1. 전문
오늘 히로시마에서 열린 회의에서 우리 G7 정상들은 다음에 대한 우리의 약속을 재확인했습니다.
러시아의 불법적이고 정당하지 않으며 정당하지 않은 침략 전쟁에 맞서 함께 서십시오.
우크라이나. 우리는 러시아가 유엔헌장을 명백히 위반한 것을 강력히 규탄합니다.
국가(UN)와 러시아 전쟁이 전 세계에 미치는 영향. 러시아 침략 15개월
수천 명의 목숨을 앗아갔고 우크라이나 국민에게 막대한 고통을 안겼으며
세계에서 가장 취약한 많은 사람들이 식량과 에너지에 접근할 수 있습니다. 우리는 우리의 전체 표현
그들의 상실과 고통에 대해 우크라이나 국민에게 동정과 애도를 표합니다. 우리는 경의를 표합니다
그들의 용감한 저항에 대한 우크라이나 사람들. 우크라이나에 대한 우리의 지원은 흔들리지 않을 것입니다. 우리는 지치지 않을 것입니다
러시아의 불법 행위가 전 세계에 미치는 영향을 완화하려는 우리의 약속입니다.
오늘 우리는 주권 국가에 대한 러시아의 불법 침략을 방지하기 위한 새로운 조치를 취하고 있습니다.
우크라이나 국가는 실패하고 우크라이나에 뿌리를 둔 정의로운 평화를 추구하는 우크라이나 국민을 지원합니다.
국제법 존중. 우리는 재정적,
우크라이나는 인도주의적, 군사적, 외교적 지원을 필요로 합니다. 우리는
추가 제재와 러시아에 대한 비용 증가 조치를 부과하고
전쟁 노력을 지원합니다. 그리고 우리는 전 세계 파트너가
인도적 지원을 포함한 러시아 전쟁으로 인한 고통. 우리도 짓고 있다
러시아가 더 이상 무기화할 수 없도록 보장하기 위한 우리 노력의 성공에
우리와 세계에 대한 에너지. 2022년 2월부터 우리는 제재, 수입을 채택했습니다.
러시아의 에너지원에 대한 의존도를 줄이기 위한 금지 및 기타 조치. 또한,
Elmau, 우리는 러시아 석유 및 석유 제품에 대한 가격 상한선을 시작하기로 합의했습니다. 이것은 효과가 있습니다.
러시아의 수익은 감소했습니다. 국제 석유 및 가스 가격이 크게 하락하여 국가에 이익이 됨
세계 각국.
2. 우크라이나의 포괄적이고 정의롭고 지속적인 평화를 향하여
우리는 러시아가 계속되는 공격을 중단하고 즉각적이고 완전하며 무조건적으로 중단할 것을 촉구합니다.
국제적으로 인정되는 영토 전체에서 군대와 군사 장비를 철수하십시오.
우크라이나. 러시아는 이 전쟁을 시작했고 이 전쟁을 끝낼 수 있습니다. 우크라이나에 대한 러시아의 침략은
국제법, 특히 유엔 헌장 위반. 우리는 러시아에 대한 우리의 단호한 거부를 재차 강조합니다.
무력으로 우크라이나 영토를 획득하려는 불법적인 시도. 우리는 정의로운 평화가 있을 수 없음을 강조합니다.
러시아 군대와 군대의 완전하고 무조건적인 철수 없이 실현
그리고 이것은 평화를 위한 모든 요청에 포함되어야 합니다.
러시아의 무책임한 핵수사, 군비통제체제 훼손, 의도적 표명
2
벨로루시에 핵무기를 배치하는 것은 위험하고 용납할 수 없습니다. 우리는 의 진술을 기억합니다.
러시아를 포함한 모든 G20 정상들의 발리. 이러한 맥락에서 우리는 러시아의 위협에 대한 우리의 입장을 반복합니다.
침략의 맥락에서 러시아에 의한 핵무기 사용은 말할 것도 없고 핵무기 사용의
우크라이나에 대해 허용되지 않습니다.
우리는 다시 한번 UN 총회 결의안 A/RES/ES-11/6 "원칙의 원칙"을 상기합니다.
우크라이나의 포괄적이고 정의롭고 지속적인 평화를 근간으로 하는 유엔 헌장” 채택
국제사회의 전폭적인 지지 속에 올해 2월,
우크라이나에서 포괄적이고 공정하며 지속적인 평화를 달성하기 위한 구체적인 노력을 추구합니다. 우리는 남아
외교에 전념하고 우크라이나 대통령의 진지한 노력을 환영하고 지지합니다.
Volodymyr Zelenskyy는 유엔 헌장에 따라 그의 평화 공식에서 기본 원칙을 설정했습니다.
실행 가능한 전후 평화 정착을 위해 우리는 함께 준비할 준비가 되어 있습니다.
지속적인 안보 및 기타 관련 관심 국가 및 기관과 우크라이나뿐만 아니라
우크라이나가 스스로를 방어하고 자유롭고 민주적인 미래를 확보하며 미래를 억제하도록 돕는 약속
러시아 침략. 우리는 우크라이나가 국민을 위해 긍정적인 미래를 건설하도록 돕기로 결심했습니다. 우리
우크라이나가 유럽 정치 공동체에서 수행하는 핵심 역할을 환영합니다.
3. 원자력 안전 및 보안
우리는 러시아의 극도로 무책임한 점령과 군사화에 대해 가장 심각한 우려를 표명합니다.
Zaporizhzhya 원자력 발전소 (ZNPP). 국제원자력기구를 응원합니다.
(IAEA) 원자력 안전과 보안을 강화하기 위한 노력과 안전장치 적용
IAEA 전문가의 지속적인 주둔을 포함하여 우크라이나의 핵 물질 및 시설
그리고 현장에서 원자력 안전과 보안을 보장하는 데 중점을 둡니다. 우리는 IAEA에 대한 지지를 재확인합니다
사무총장의 “핵안전과 핵안보의 7대 기둥” 및 하이라이트
안전 보장 및 홍보의 중요성
핵시설의 안전과 보안
상황. 이러한 맥락에서 우리는 우크라이나에서 IAEA의 노력에 대한 G7의 기여를 강조합니다.
이를 위해 다른 사람들에게 지원을 요청합니다.
4. 러시아의 침략전쟁 저지 지원
우리는 우크라이나가 러시아의 공격으로부터 자신을 방어하는 동안 우크라이나에 대한 안보 지원을 계속할 것을 약속합니다.
침략, 우크라이나의 필요에 맞게 우리의 지원을 조정합니다.
우리는 군사 및
각국이 자국 실정에 맞게 제공하는 국방원조.
5. 우크라이나 복구 및 재건 지원
우리는 우크라이나가 필요로 하는 경제적 지원을 받도록 보장하겠다는 강력한 약속을 재확인합니다.
일본 G7 의장국의 지도 아래 국제사회와 함께 우리는
우크라이나가 2023년과 2024년 초에 필요한 예산 지원을 받도록 했습니다. 우리는 승인을 환영합니다.
삼
IMF(International Monetary Fund)의 EFF(Extended Fund Facility)의
프로그램이 지원하는 우크라이나 개혁의 이행. 이 프로그램은 안정화에 도움이 될 것입니다
우크라이나의 거시 경제 및 재정 상황은 장기적인 경제 지속 가능성에 기여합니다.
다른 국가 및 기관뿐만 아니라
민간 부문.
우리는 다기관 기부자 조정 플랫폼의 논의에서 이루어진 진전을 환영합니다.
우크라이나를 위해 우크라이나, 파트너 국가 및
관련 국제기구. 우리는 우크라이나의 복구 요구를 해결하기 위해 최선을 다하고 있습니다. 우리
우크라이나의 중요 인프라 복구, 복구 및
재건. 우리는 플랫폼을 기본 메커니즘으로 사용하여
개혁을 위한 지원과 지원이 잘 조정되고 적절하게 순서가 지정되며 상호 간에 이루어집니다.
강화. 우크라이나의 필요에 맞게 기부자 지원을 조정하는 데 중심적인 역할을 할 것입니다.
유럽 경로에 따라 우크라이나의 개혁 의제를 발전시키고 지속 가능한 증진을 돕습니다.
민간 주도 성장. 우리는 또한 G7+ 외교장관회의의 노력을 환영합니다.
우크라이나 에너지 부문 지원 및 복원 및 업그레이드에 대한 지속적인 지원을 반복합니다.
우크라이나의 에너지 인프라. 우리는 지속 가능하고 회복력 있는 회복을 지원할 준비가 되어 있으며
우리의 경험, 지식 및 전문성 공유를 포함하여 우크라이나의 녹색 재건
인도주의적 지뢰 제거 및 전쟁 관련 잔해 및 오염 관리에 관한 것입니다.
우리는 우크라이나의 회복을 위한 민간 부문의 역할의 중요성을 인식하고
보험을 통해 촉진될 수 있는 무역 및 투자를 통한 재건
위험 관리를 위한 기타 도구. 이와 관련하여 우리는 세계은행그룹의 노력을 환영합니다.
유럽부흥개발은행(EBRD), 유럽투자은행(EIB),
및 그들의 권한에 따라 개발 금융 기관(DFI). 이러한 노력
우크라이나 재건 및 경제 지원(SURE) 트러스트 설립 포함
MIGA (Multilateral Investment Guarantee Agency)의 기금 및 우크라이나 출범
5월 12일 도쿄에서 우크라이나와 영향을 받는 국가를 보다 광범위하게 지원하기 위한 투자 플랫폼,
더 효율적인 공동 자금 조달과 DFI 간의 더 큰 협력을 통해
EBRD. 우리는 올해 6월 런던에서 개최될 우크라이나 회복 회의가
우크라이나의 복구 및 재건을 뒷받침하는 모멘텀을 강화합니다.
6. 반부패 및 사법제도 개혁
우리는 우크라이나 정부와 국민의 지속적인 결의와 노력을 환영합니다.
부패를 퇴치하고 효과적인 개혁 의제의 지속적인 이행을 장려합니다.
좋은 거버넌스를 지원하고 투자자 신뢰를 향상시킬 것입니다.
우리는 필요한 제도 구축과 실질적 개선을 위한 우크라이나의 노력을 지원합니다.
우크라이나의 유럽 경로에 따른 법적 개혁, 특히 사법 부문 및
법의 지배.
4
7. 제재 및 기타 조치
우리는 공동 제재 및 기타 경제적 조치를 부과하는 데 단결되어 있습니다.
러시아가 불법 침략을 감행할 수 있는 능력을 약화시킨다. 구체적으로 다음과 같이 진행하고 있습니다.
각각의 법적 권한과 절차 및 국제법에 따라 다음과 같은 조치를 취합니다.
i) 우리는 우리 경제에 대한 러시아의 접근을 더욱 제한할 것입니다. 이전 조치를 기반으로 구축
러시아가 군사 산업의 핵심 부문을 지원하는 투입물에 접근하는 것을 막기 위해 취해진 조치
기반, 우리는 러시아의 침략에 중요한 모든 항목의 수출을 보장하기 위해 우리의 조치를 확대할 것입니다
전장에서 러시아가 사용하는 것을 포함하여 우리의 모든 관할권에서 제한됩니다.
러시아가 전쟁을 재건하는 데 사용하는 산업 기계, 도구 및 기타 기술의 수출
기계. 우리는 이러한 핵심 부문에서 활동하는 사람들을 추가로 목표로 삼을 것입니다.
제조와 같은
건설, 운송 및 비즈니스 서비스. 우리는 G7의 러시아를 굶주리게 할 것이다
전쟁 기계를 지원하는 기술, 산업 장비 및 서비스. 우리는 계속
우리의 제한 조치로부터 농산물, 의료 및 인도주의 제품을 보호하고
제3국에 대한 잠재적 파급 효과를 피하기 위한 모든 노력.
ii) 우리는 러시아에 대한 우리 조치의 회피와 우회를 더욱 방지할 것입니다.
물질을 전방으로 운반하는 표적 개체를 포함합니다. 우리는 계속해서 일할 것입니다
REPO(Russian Elites, Proxies, and Oligarchs) 태스크 포스 및 집행 조정
제한 조치의 효율성을 향상시키는 메커니즘. 우리는 제한된 G7 상품, 서비스 또는 기술을 러시아에 제공할 수 있는 제3국과 협력하고 있습니다.
G7 조치에 대한 제3국의 이해를 강화한다. 참고하고 격려합니다
우리의 조치가 우회되지 않고
의도한 효과.
iii) 우리는 제3자에게 물질적 지원 제공을 즉시 중단할 것을 반복해서 요청합니다.
러시아의 침략, 또는 심각한 비용에 직면. 예방 및 예방을 위한 조율을 강화하겠습니다.
러시아에 무기를 공급하는 제3자에 대응하고 러시아 전쟁을 실질적으로 지원하는 제3국 행위자에 대해 계속 조치를 취합니다.
iv) 우리는 또한 러시아의 국제 금융 시스템 사용을 더욱 축소하기 위해 노력할 것입니다.
우크라이나에서의 전쟁을 계속하십시오. 우리는 고의적으로 그들에 대해 추가 조치를 취할 준비가되어 있습니다
러시아 전쟁 자금 지원. 우리는 러시아의 길을 더 줄이기 위한 조치를 취하고 있습니다.
러시아의 제3국 지점을 막는 것을 포함하여 우리의 재정 조치를 우회하기 위해
제재를 피하기 위해 은행을 사용하는 것. 에 대해 필요한 조치를 지속적으로 취할 것입니다.
필수 거래를 위한 금융 채널을 보존하기 위해 조정하는 동안 러시아의 금융 부문.
v) 우리는 러시아의 불법 침략 자금을 조달하기 위해 러시아의 수입을 계속해서 줄일 것입니다.
러시아의 에너지 수입과 미래의 채굴 능력을 제한하기 위한 적절한 조치,
수출 금지 및 러시아 해상 운송 가격 상한선을 포함하여 지금까지 취한 조치-
5
원산지 원유 및 정제유 제품. 우리는 러시아어에 대한 의존도를 획기적으로 줄였습니다.
에너지와 상품. 우리는 러시아가 더 이상
우리에 대항하여 에너지를 무기화할 수 있습니다. 우리는 민간 핵 및 관련 기술에 대한 의존도를 더욱 낮출 것입니다.
공급을 다양화하려는 국가를 지원하기 위해 노력하는 것을 포함하여 러시아로부터의 상품. 우리는
또한 금속에서 러시아의 수익을 줄이기 위한 노력을 계속합니다. 또한, 우리는 최선을 다하고 있습니다
러시아 석유 및 석유 제품의 가격 상한선을 유지하고 노력을 강화할 것입니다.
파급 효과를 피하고 글로벌 에너지를 유지하면서 이러한 한도 회피에 대응하기 위해
공급.
vi) 러시아가 다이아몬드 수출로 얻는 수익을 줄이기 위해 우리는
채굴, 가공 또는 가공된 다이아몬드의 거래 및 사용을 제한하기 위해 긴밀히 협력하고 있습니다.
러시아에서 생산하고 효과적인 보장을 목표로 주요 파트너와 협력
추적 기술을 포함하여 미래에 조정된 제한 조치의 구현.
8. 손해배상책임
우리는 러시아가 장기적인 재건 비용을 지불하도록 노력할 것입니다.
우크라이나. 이러한 맥락에서 우리는 유럽 평의회 틀 내에서 설립을 환영합니다.
UN 총회 요청에 응하기 위해
우크라이나에 대한 러시아 연방의 침략. 통해 한 약속에 따라
REPO 태스크 포스, 우리는 국내 프레임워크 내에서 가능한 조치를 계속해서 취할 것입니다.
이들의 자산을 찾고, 제지하고, 동결하고, 압수하고, 적절한 경우 압수하거나 몰수합니다.
러시아의 침략과 관련하여 제재를 받은 개인 및 단체. 우리는
우리 관할 구역에 고정된 러시아 국가 자산의 보유 자산을 완전히 매핑하기 위한 조치를 취하고 있습니다. 우리
우리 각자의 법률 시스템에 따라 러시아의 주권 자산이 우리
러시아가 우크라이나에 입힌 피해에 대해 지불할 때까지 관할권은 움직이지 않을 것입니다.
9. 책임
전쟁 범죄 및 기타 잔학 행위, 예를 들어 러시아의
민간인 및 중요한 민간 인프라. 정의를 위한 연합(United for Justice)의 노력에 감사드립니다.
우크라이나 정부가 주최한 국제회의, 부차선언을 상기하다
국제법상 가장 중대한 범죄에 대한 책임을 요구하는
우크라이나 영토.
이러한 맥락에서 우리는 책임 있는 사람들이 일관되게 책임을 지도록 하겠다는 우리의 약속을 반복합니다.
다음과 같은 국제 메커니즘의 노력을 지원하는 것을 포함하여 국제법과
국제형사재판소(ICC). 무단 도용을 강력히 규탄합니다
의 지정 및 이전
어린이를 포함한 우크라이나인은 우크라이나 점령지에서 러시아로
이와 관련하여 ICC 조사의 진행 상황을 따르며 최대한 주의를 기울이고
이 아이들의 귀환. 우리는 또한 갈등과 관련된 성과 젠더 기반의 사례를 개탄합니다.
6
우크라이나인에 대한 폭력. 국제교류센터 설립을 환영합니다.
우크라이나에 대한 침략 범죄 기소.
또한 유엔 교육 과학 문화 기구의 노력을 환영합니다.
이러한 맥락에서 우리는 교육 보호의 중요성을 강조합니다.
모든 어린이, 특히 영향을 받은 어린이와 우크라이나 문화재 보존
침략 전쟁으로 인해 손상되고 위협받는 유산. 우리는 또한
러시아의 침략이 국제 스포츠에 미치는 영향. 스포츠의 자율성을 충분히 존중하면서
우리는 공정한 스포츠 경기뿐만 아니라 러시아인과
벨로루시 운동 선수는 결코 국가 대표로 나타나지 않습니다.
10. 취약국가 지원
우크라이나에 대한 지원과 병행하여 우리는 증가하는 수요를 해결하겠다는 약속을 재확인합니다.
우크라이나에 대한 러시아의 침략 전쟁으로 악화된 취약한 국가들. ~ 안에
특히, 우리는 러시아의 식량 무기화가 경제적 취약성을 가중시켰음을 강조합니다.
이미 심각한 인도주의적 위기를 악화시켰고 전 세계 식량 불안과 영양실조를 악화시켰습니다.
전례 없는 수준으로. 우리는 IMF가 제공하는 대규모 긴급 자금 지원을 환영합니다.
2022년 10월 승인된 Food Shock Window를 통해
취약한 국가. 우리는 영향을 받는 국가를 돕기 위해 계속해서 신속한 지원을 제공하고
GAFS(Global Alliance for Food Security) 등을 통해 우리는 계속
EU-Ukraine Solidarity Lanes를 통한 우크라이나 농산물 수출 지원. ~ 안에
이와 관련하여 우리는 BSGI(Black Sea Grain Initiative)의 확장과 확대를 지지하며 우리는
러시아에 세계 식량 공급 위협을 중단하고 BSGI가 정상 작동하도록 허용할 것을 촉구합니다.
최대 잠재력. 우리는 우크라이나에서 곡물 이니셔티브에 계속 전념하고 있습니다. 우리의 기여
파트너십을 통해 가장 취약한 국가에 인도적 식량 지원 제공 지원
유엔세계식량계획(WFP)과 함께 우리는 구체적인 협력 활동에 전념하고 있습니다.
에너지 안보를 강화하고 기후 공약을 달성하기 위해. 우리는 계속 일할 것입니다
러시아의 침략으로 촉발된 글로벌 에너지 위기의 영향을 제한하기 위해 함께 연대
우크라이나에 대항하여 International
천연 가스 및 청정 연료 시장 모니터링 및 공급 보안에 관한 에너지청 태스크 포스팀.
11. 결론
우리는 "평화의 상징"인 히로시마에서 G7 회원국들이
정책 도구와 우크라이나와 함께 포괄적이고 공정하며
가능한 한 빨리 우크라이나의 지속적인 평화.
1 G7 Leaders’ Statement on Ukraine May 19, 2023 1. Preamble At our meeting today in Hiroshima, we, the Leaders of the G7, reaffirmed our commitment to stand together against Russia's illegal, unjustifiable, and unprovoked war of aggression against Ukraine. We condemn, in the strongest terms, Russia’s manifest violation of the Charter of the United Nations (UN) and the impact of Russia’s war on the rest of the world. 15 months of Russia’s aggression has cost thousands of lives, inflicted immense suffering on the people of Ukraine, and imperiled access to food and energy for many of the world’s most vulnerable people. We express our full sympathy and condolences to the Ukrainian people for their loss and suffering. We salute the Ukrainian people for their brave resistance. Our support for Ukraine will not waver. We will not tire in our commitment to mitigate the impact of Russia’s illegal actions on the rest of the world. Today we are taking new steps to ensure that Russia’s illegal aggression against the sovereign state of Ukraine fails and to support the Ukrainian people in their quest for a just peace rooted in respect for international law. We are renewing our commitment to provide the financial, humanitarian, military and diplomatic support Ukraine requires for as long as it takes. We are imposing further sanctions and measures to increase the costs to Russia and those who are supporting its war effort. And we are taking steps to support partners worldwide as they navigate the suffering caused by the Russia’s war, including through humanitarian assistance. We are also building on the success of our efforts to ensure that Russia is no longer able to weaponize the availability of energy against us and against the world. Since February 2022, we have adopted sanctions, import bans, and other measures to reduce our dependence on Russia’s source of energy. In addition, in Elmau, we agreed to launch a price cap on Russian oil and petroleum products. This is working. Russia’s revenues are down. Global oil and gas prices have fallen significantly, benefiting countries around the world. 2. Towards a comprehensive, just and lasting peace in Ukraine We urge Russia to stop its ongoing aggression and immediately, completely and unconditionally withdraw its troops and military equipment from the entire internationally recognized territory of Ukraine. Russia started this war and can end this war. Russia’s aggression against Ukraine constitutes a violation of international law, in particular the UN Charter. We reiterate our firm rejection of Russia’s illegal attempts to acquire Ukrainian territory by force. We underline that a just peace cannot be realized without the complete and unconditional withdrawal of Russian troops and military equipment, and this must be included in any call for peace. Russia’s irresponsible nuclear rhetoric, undermining of arms control regimes, and stated intent 2 to deploy nuclear weapons in Belarus are dangerous and unacceptable. We recall the statement in Bali of all G20 leaders, including Russia. In this context, we reiterate our position that threats by Russia of nuclear weapon use, let alone any use of nuclear weapons by Russia, in the context of its aggression against Ukraine are inadmissible. We once again recall the UN General Assembly resolution A/RES/ES-11/6 titled “Principles of the Charter of the United Nations underlying a comprehensive, just and lasting peace in Ukraine” adopted in February this year with the broad support of the international community, and will continue to pursue concrete efforts to achieve a comprehensive, just and lasting peace in Ukraine. We remain committed to diplomacy and welcome and support the earnest efforts by Ukraine’s President Volodymyr Zelenskyy in setting out basic principles in his Peace Formula in line with the UN Charter. With a view to a viable post-war peace settlement, we remain ready to reach arrangements together with Ukraine as well as interested countries and institutions on sustained security and other commitments to help Ukraine defend itself, secure its free and democratic future, and deter future Russian aggression. We are determined to help Ukraine build a positive future for its people. We welcome the key role that Ukraine plays in the European Political Community. 3. Nuclear safety and security We express our gravest concern over Russia’s grossly irresponsible seizure and militarization of the Zaporizhzhya Nuclear Power Plant (ZNPP). We support the International Atomic Energy Agency's (IAEA) efforts to strengthen nuclear safety and security of, and the application of safeguards to, nuclear material and facilities in Ukraine, including through the continuous presence of IAEA experts and its focus on ensuring nuclear safety and security at the site. We reaffirm support for the IAEA Director General’s “Seven Indispensable Pillars of Nuclear Safety and Nuclear Security" and highlight the importance of ensuring and promoting the safety and security of nuclear facilities under any circumstances. In this context, we highlight the G7’s contribution to the IAEA’s efforts in Ukraine for this purpose and call on others to provide support. 4. Support to stop Russia’s war of aggression We commit to continuing our security assistance to Ukraine as it defends itself against Russia’s aggression, tailoring our support to Ukraine’s needs. We stress the importance of the Ukraine Defense Contact Group in coordinating military and defense assistance by each country provided in line with its national circumstances. 5. Support for recovery and reconstruction of Ukraine We reaffirm our strong commitment to ensuring that Ukraine has the economic support it needs. Under the leadership of Japan’s G7 Presidency, together with the international community, we have ensured Ukraine has the budget support it needs for 2023 and early 2024. We welcome the approval 3 of the International Monetary Fund’s (IMF) Extended Fund Facility (EFF) and look forward to the swift implementation of Ukraine’s reforms supported by the program. The program will help to stabilize Ukraine’s macroeconomic and financial situation, contribute to longer-term economic sustainability, and help to catalyze further financial support from other countries and institutions as well as the private sector. We welcome the progress made in discussions in the Multi-agency Donor Coordination Platform for Ukraine and reaffirm our intention to further coordinate with Ukraine, partner countries and relevant international organizations. We are committed to addressing Ukraine’s recovery needs. We will continue our joint effort to support Ukraine’s repair of its critical infrastructure, recovery and reconstruction. We are determined to use the Platform as our primary mechanism to ensure that our assistance and support for reforms are well coordinated, properly sequenced, and mutually reinforcing. It will play a central role in coordinating donor support to match Ukrainian needs, advancing Ukraine's reform agenda in line with its European path and helping to promote sustainable private sector-led growth. We also welcome the efforts of the G7+ Foreign Ministers’ Meeting on Ukraine Energy Sector Support and reiterate our continued support for restoring and upgrading Ukraine's energy infrastructure. We stand ready to support the sustainable and resilient recovery and green reconstruction of Ukraine, including by sharing our experience, knowledge and expertise regarding humanitarian de-mining and war-related debris and pollution management. We recognize the importance of the role of the private sector for Ukraine’s recovery and reconstruction, including through trade and investment, which may be facilitated through insurance and other tools to manage risk. In this regard, we welcome efforts by the World Bank Group, the European Bank for Reconstruction and Development (EBRD), the European Investment Bank (EIB), and our Development Finance Institutions (DFIs) in accordance with their mandates. These efforts include the establishment of the Support for Ukraine's Reconstruction and Economy (SURE) Trust Fund at the Multilateral Investment Guarantee Agency (MIGA) as well as the launch of the Ukraine Investment Platform in Tokyo on May 12 to support Ukraine and affected countries more broadly, through further efficient co-financing and greater collaboration among the DFIs, together with the EBRD. We expect the Ukraine Recovery Conference, which will be held in London in June this year, to reinforce momentum behind Ukraine's recovery and reconstruction. 6. Anti-corruption and justice system reform We welcome the continued determination and efforts of the Ukrainian government and people to combat corruption, and encourage continued implementation of an effective reform agenda that will support good governance and improve investor confidence. We support Ukraine’s efforts to advance necessary institution-building as well as substantive legal reform in line with Ukraine’s European path, especially in the judicial sector and promotion of the rule of law. 4 7. Sanctions and other measures We remain united in imposing coordinated sanctions and other economic actions to further undermine Russia’s capacity to wage its illegal aggression. Specifically, we are taking the following measures, consistent with our respective legal authorities and processes and international law: i) We will further restrict Russia’s access to our economies. Building on previous measures taken to prevent Russia from accessing inputs in support of sectors key to its military industrial base, we will broaden our actions to ensure that exports of all items critical to Russia’s aggression including those used by Russia on the battlefield are restricted across all our jurisdictions, including exports of industrial machinery, tools, and other technology that Russia uses to rebuild its war machine. We will further target those operating in these key sectors, such as manufacturing, construction, and transportation as well as business services. We will starve Russia of G7 technology, industrial equipment and services that support its war machine. We will continue to shield agricultural, medical, and humanitarian products from our restrictive measures and make every effort to avoid potential spillover impacts on third countries. ii) We will further prevent the evasion and circumvention of our measures against Russia, including targeting entities transporting material to the front. We will continue to work through the Russian Elites, Proxies, and Oligarchs (REPO) Task Force and the Enforcement Coordination Mechanism to enhance the effectiveness of our restrictive measures. We are engaging with thirdcountries through which restricted G7 goods, services, or technology may be provided to Russia to strengthen third-countries’ understandings of G7 measures. We note and encourage commitments made by these countries to ensure our measures are not circumvented and have the intended effect. iii) We reiterate our call on third parties to immediately cease providing material support to Russia’s aggression, or face severe costs. We will reinforce our coordination to prevent and respond to third parties supplying weapons to Russia and continue to take actions against thirdcountry actors who materially support Russia’s war. iv) We will also work to further curtail Russia’s use of the international financial system to further its war in Ukraine. We are prepared to take further measures against those willfully supporting the financing of Russia’s war. We are taking steps to further reduce avenues for Russia to circumvent our financial measures including by preventing third-country branches of Russian banks from being used to avoid sanctions. We will continue to take necessary actions against Russia’s financial sector while coordinating to preserve financial channels for essential transactions. v) We will continue to reduce Russia’s revenue to finance its illegal aggression by taking appropriate steps to limit Russia’s energy revenue and future extractive capabilities, building on the measures we have taken so far, including export bans and the price cap for seaborne Russian- 5 origin crude oil and refined oil products. We have dramatically reduced our reliance on Russian energy and commodities. We are determined to continue on this path so that Russia is no longer able to weaponize energy against us. We will further reduce reliance on civil nuclear and related goods from Russia, including working to assist countries seeking to diversify their supplies. We will also continue efforts to reduce Russia’s revenue from metals. Further, we remain committed to upholding the price caps on Russian oil and petroleum products and we will enhance our efforts to counter evasion of these caps while avoiding spillover effects and maintaining global energy supply. vi) In order to reduce the revenues that Russia extracts from the export of diamonds, we will continue to work closely together to restrict trade in and use of diamonds mined, processed or produced in Russia and engage with key partners with the aim of ensuring effective implementation of future coordinated restrictive measures, including through tracing technologies. 8. Responsibility for Damage We will continue our efforts to ensure that Russia pays for the long-term reconstruction of Ukraine. In this context, we welcome the establishment, in the framework of the Council of Europe and to meet the request from the UN General Assembly, of a Registry of Damages Caused by the Aggression of the Russian Federation Against Ukraine. In line with the commitment made through the REPO Task Force, we will continue to take measures available within our domestic frameworks to find, restrain, freeze, seize, and, where appropriate, confiscate or forfeit the assets of those individuals and entities that have been sanctioned in connection with Russia’s aggression. We are taking steps to fully map holdings of Russia’s sovereign assets immobilized in our jurisdictions. We reaffirm that, consistent with our respective legal systems, Russia’s sovereign assets in our jurisdictions will remain immobilized until Russia pays for the damage it has caused to Ukraine. 9. Accountability There must be no impunity for war crimes and other atrocities, such as Russia’s attacks against civilians and critical civil infrastructure. We acknowledge the efforts made at the United for Justice international conference organized by the Government of Ukraine, and recall the Bucha Declaration that calls for accountability for the most serious crimes under international law committed on the territory of Ukraine. In this context, we reiterate our commitment to holding those responsible to account consistent with international law, including by supporting the efforts of international mechanisms, such as the International Criminal Court (ICC). We strongly condemn the unlawful deportation and transfer of Ukrainians, including children, from the occupied areas of Ukraine to Russia, and will continue to follow the progress of the ICC investigation in this regard, with the utmost attention and call for the return of these children. We also deplore instances of conflict-related sexual and gender-based 6 violence against Ukrainians. We welcome the establishment of the International Centre for the Prosecution of the Crime of Aggression against Ukraine. In addition, welcoming the efforts by the United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO) in this context, we underscore the importance of the protection of education of all children, in particular those impacted as well as the preservation of Ukrainian cultural properties and heritage damaged and threatened by the war of aggression. We are also paying attention to the impact of Russia’s aggression on international sport. While fully respecting the autonomy of sporting organizations, we are focused on fair sporting competition as well as on ensuring that Russian and Belarusian athletes are in no way appearing as representatives of their states. 10. Support to vulnerable countries Parallel to our support to Ukraine, we reaffirm our commitment to address the growing needs of vulnerable countries which have been aggravated by Russia’s war of aggression against Ukraine. In particular, we stress that Russia’s weaponization of food has compounded economic vulnerabilities, exacerbated already dire humanitarian crises, and escalated global food insecurity and malnutrition to unprecedented levels. We welcome the significant emergency financing delivered by the IMF through the Food Shock Window approved in October 2022 and support additional efforts towards vulnerable countries. We will continue to provide rapid assistance to help affected countries and populations, including through the Global Alliance for Food Security (GAFS). We will continue to support the export of Ukrainian agri-products including through the EU-Ukraine Solidarity Lanes. In this regard, we support the expansion and extension of the Black Sea Grain Initiative (BSGI) and we call upon Russia to stop threatening global food supplies and allow the BSGI to operate at its maximum potential. We remain committed to the Grain from Ukraine initiative. Our contributions support the delivery of humanitarian food assistance to the most vulnerable countries in partnership with the UN World Food Programme (WFP). We remain dedicated to concrete collaborative actions in order to enhance energy security and achieve climate commitments. We will continue to work together in solidarity to limit the impacts from the global energy crisis triggered by Russia’s aggression against Ukraine to support vulnerable and affected countries, such as through the International Energy Agency Task Force on Natural Gas and Clean Fuels Market Monitoring and Supply Security. 11. Conclusion We hereby pledge, from Hiroshima, the "symbol of peace", that G7 members will mobilize all our policy instruments and, together with Ukraine, make every effort to bring a comprehensive, just and lasting peace in Ukraine as soon as possible.
|