A community is a social unit of any size that shares common values.
공동사회는 같은 가치를 공유하는 모든 크기의 사회적 단위이다.
Although embodied or face-to-face communities are usually small, larger or more extended communities such as a national community, international community and virtual community are also studied.
비록 체현된 지역사회나 대면하는 단체들은 대체로 작지만, 국내, 국제적 공동체, 혹은 가상사회와 같은 더 크고 더 확대된 사회들이 또한 연구된다.
In human communities, intent, belief, resources, preferences, needs, risks, and a number of other conditions may be present and common, affecting the identity of the participants and their degree of cohesiveness.
사람의 공동체에서, 의지, 믿음, 자원, 선호, 필요, 위험, 그리고 다양한 다른 조건들은 존재하고 공통적일 수 있고, 참가자의 신원과 그들의 응집성에 영향을 끼친다.
A virtual community is a social network of individuals who interact through specific social media, potentially crossing geographical and political boundaries in order to pursue mutual interests or goals.
가상세계는 특정한 사회 매체를 통해 연락하는 개인들의 사회적 모임으로, 공동의 흥미나 목표를 추구하기 위해 지리적이고 정치적인 경계를 잠재적으로 넘는다.
Some of the most pervasive virtual communities are online communities operating under social networking services.
몇몇의 가장 보급적인 가상세계들에는 사회적 네트워크 서비스(SNS)를 통해 움직이는 온라인 커뮤니티들이 있다.
① 집단 지성(Group intelligence)
Group intelligence is a term used in a subset of the social psychology literature to refer to a process by which large numbers of people converge upon the same knowledge through group interaction.
집단 지성은 사회 심리학 문헌에서 사용되는 단어로, 많은 사람들이 집단 상호의 영항으로 같은 지식에 모이는 과정을 설명한다.
The term is not commonplace in the mainstream academic study of human intelligence.
이 단어는 인간의 인지를 연구하는 학문적 주체에서는 잘 사용되지 않는다.
② 집단 행동(group action)
A group action is a situation in which a large number of agents take action simultaneously in order to achieve a common goal; their actions are usually coordinated.
집단해동은 많은 수의 대리인들이 같은 목표를 달성하기 위해 동시에 행동하는 상황이다;그들의 행동은 주로 조직화되어있다.
Group action will often take place when social agents realise they are more likely to achieve their goal when acting together rather than individually.
집단 행동은 주로 사회적 대리인들이 그들이 개인적으로 행동하는것보다 함께 행동할 때 그들의 목표를 더 잘 달성할 수 있다는 것을 깨달을 때 일어날 것이다.
Group action differs from group behaviours, which are uncoordinated, and also from mass actions, which are more limited in place.
집단행동은 조직화되어있지 않는 단체 행동, 그리고 공간의 제약을 더 많이 받는 대중행동과는 다르다.
flash mob
A flash mob (or flashmob) is a group of people who assemble suddenly in a public place, perform an unusual and seemingly pointless act for a brief time, before quickly dispersing.
플래시몹은 한 집단의 사람이 공공장소에 급격히 모이는 것으로, 금방 사라지기 전에 짧은 시간동안 비일상적이고 무의미하게 모이는 것이다.
They are often used for the purposes of entertainment, satire or artistic expression and are organized via telecommunications, social media, or viral emails.
그들은 주로 흥미, 풍자, 또는 예술적인 표현을 위해 사용되고 전기통신, 사회 매체, 또는 바이러스성의 이메일을 통해 조직된다.
The term "flash rob" or "flash mob robberies", a reference to the way flash mobs assemble, has been used to describe a number of robberies and assaults perpetrated suddenly by groups of teenage youth.
플래시몹이 모이는 방식의 언급인 "잠깐동안의 도둑질" 또는 "번개 모임 도둑질"이라는 단어는 집단의 청소년들에 의해 갑자기 일어난 많은 수의 도둑질이나 자행된 폭력을 설명하기 위해 사용되었다.
Bill Wasik, originator of the first flash mobs, and a number of other commentators have questioned or objected to the usage of "flash mob" to describe criminal acts, however, in a number of reported cases, flash mobs have turned violent or led to criminal activity.
Bill Wasik, 첫번째 플래시몹의 창작자와, 많은 수의 다른 해설자들은 "플래시몹"을 범죄행위를 설명하기 위해 사용하는 것을 질문하거나 반대했지만, 많은 수의 보고된 사건에서, 플래시몹은 잔혹해지거나 범죄행위로 이어졌다.
토론학습지(입론서)
논제 |
수업시간에 스마트폰을 사용해도 된다 |
|
|
|
|
|
찬성 |
반대 |
논점1 |
주장 |
수업에 유용한 애플리케이션을 사용하여 수업참여도를높인다. |
수업중에 다른 애플리케이션을 사용하여 수업참여도가 낮아진다. |
논거 |
사전 등과 같은 애플리케이션을 사용하여 수업을 들을 때 이해도를 높일 수 있다. |
다른 무익한 애플리케이션을 사용하여 수업을 잘 듣지 않게 될 수 있다. 또, 카카오톡 알림 등으로 인해 집중력에 방해가 될 수 있다. |
논점2 |
주장 |
필요한 정보를 그때그때 찾아 학생이 수업에 주체로서 활동할 수 있다. |
다른 방식으로도 정보를 찾을 수 있고, 정보를찾는 것이 수업의 주체가 됨을 의미하지는 않는다. |
논거 |
자신이 모르는 부분을 즉시 찾아 심화학습을 할 수 있다. |
종이사전 등을 이용하거나, 선생님에게 물어볼 수도 있다. 또한 모르는 단어를 찾는다고 해서 수업에 주체로서 활동하는 것은 아니다. |
논점3 |
주장 |
학생인권침해가 될 수 있다. |
교권침해가 될 수 있다. |
논거 |
핸드폰을 수거하거나 하지 못하게 하는 과정에서 학생인권을 침해할 가능성이 있다. |