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27. The power to harm and seal, The forces of darkness and the work of seal.(Rev.9:1~6)
27. 해롭게 할 권세와 인치는 일(계7:1-3). 흑암 세력과 인의 역사(계9:1~6)
I. The power to harm and the sealing(Rev.7:1-3).
Ⅰ. 해롭게 할 권세와 인치는 일(계7:1-3).
When God showed the work of the end of mankind, the angels gave instructions regarding the authority to harm and the work of sealing. There are two great meanings as follows.
하나님께서는 인간 종말의 역사를 보일 적에 해롭게 하는 권세와 인치는 일에 대하여 천사로 지시하신 것은 다음과 같은 두 가지 큰 뜻이 있습니다.
1. Authority to harm(1-2)
1. 해롭게 할 권세(1-2)
@ And after these things I saw four angels standing on the four corners of the earth, holding the four winds of the earth, that the wind should not blow on the earth, nor on the sea, nor on any tree. And I saw another angel ascending from the east, having the seal of the living God: and he cried with a loud voice to the four angels, to whom it was given to hurt the earth and the sea,(Rev.7:1~2)
@ 이 일 후에 내가 네 천사가 땅 네 모퉁이에 선 것을 보니 땅의 사방의 바람을 붙잡아 바람으로 하여금 땅에나 바다에나 각종 나무에 불지 못하게 하더라. 또 보매 다른 천사가 살아계신 하나님의 인을 가지고 해 돋는 데로부터 올라와서 땅과 바다를 해롭게 할 권세를 얻은 네 천사를 향하여 큰 소리로 외쳐(계7:1~2)
God gives great authority to the work of creating a new age even when it harms people. This is because a new era is created by making those who are to be harmed harm. Today, the countries that are considered to be pioneers of human scientific civilization are U.S.A, England, France, and Russia. It cannot be said that the development of science in this country has benefited mankind all over the world to this day.
하나님은 해롭게 하는 일도 새 시대를 이루는 일에 큰 권세를 주는 것입니다. 왜냐하면 해할 자를 해하도록 함으로써 새로운 시대가 이루어지기 때문입니다. 금일에 인간 과학 문명의 선구자로 되어 있는 나라는 미, 영, 불, 소라고 봅니다. 이 나라에 과학 발전이 전 세계 인류에게 이날까지는 유익을 주었다고 아니할 수 없습니다.
However, in the end, it was shown to harm the land and the sea. Then, these four angels only showed the authority to harm mankind at the end of time, not that the angels actually harm the land and the sea. It is not the purpose of revelation for God to use angels, but only to send angels to instruct what will happen soon(Rev.22:6). Now, in the power to harm the land and the sea, we can say:
그러나 결국은 땅과 바다를 해롭게 할 것으로 보여준 것입니다. 그러면 이 네 천사는 인류 종말에 해롭게 할 권세를 보여준 것뿐이요 실지로 천사가 땅과 바다를 해롭게 한다는 것은 아닙니다. 하나님께서 천사를 들어 쓴다는 것이 계시의 목적이 아니요 천사를 보내어 속히 될 일을 지시한 것뿐입니다.(계22:6). 이제 땅과 바다를 해롭게 할 권세에 있어서 다음과 같이 말할 수 있습니다.
@ And he said unto me, These sayings are faithful and true: and the Lord God of the holy prophets sent his angel to shew unto his servants the things which must shortly be done. (Rev.22:6)
@ 또 그가 내게 말하기를 이 말은 신실하고 참된지라 주 곧 선지자들의 영의 하나님이 그의 종들에게 결코 속히 될 일을 보이시려고 그의 천사를 보내셨도다.(계22:6)
First, it is for the fulfillment of God’s providence, so the great development of science is to become a tool of work forming a new era. Without the development of science, world-wide activities would not be possible, so God allowed science to develop so that it could be used as a tool to save the world’s mankind or to annihilate the world’s mankind. Christianity will not be able to do the activities of the world end. Therefore, it is clear that the crisis of global annihilation through scientific development is evidence that the appointed time has come to bring about judgment and the work of the new era.
첫째는 하나님의 섭리가 이루어지기 위하여 되는 것이니 과학이 크게 발전하는 것은 새 시대를 이루는 역사의 한 도구가 되는 것입니다. 과학 발전이 없다면 세계적인 활동을 할 수가 없겠으므로 과학이 발전하도록 하나님은 허락해서 세계 인류를 구원하는 일에도 도구로 씌워지게 했고 세계 인류를 전멸시키는 일에도 도구로 씌워지게 한 것이니 과학 발전의 도구가 없다면 기독교는 세계적인 종말의 활동을 할 수가 없을 것입니다. 그러므로 과학 발전으로 세계적인 전멸이라는 위기를 이루는 것은 분명히 심판과 새 시대의 역사를 일으키기 위한 정한 때가 된 증거라고 봅니다.
Second, God forbids the use of the right until the appointed time; God grants the servants the authority to do harm only after they have done everything He wants them to do; It is to give the authority to do harm for the purpose of raising it through the servants of God, but it is to remain. Therefore, scientific warfare will not happen until God’s servants have done their work part.
둘째는 정한 때가 올 때까지 하나님은 권리를 쓰지 못하게 하는 것은 하나님이 종들에게 하실 일을 다 한 후에야 해할 권세를 허락하는 것은 종들에게 큰 역사를 해서 해할 권세를 받은 자를 지배하도록 하는 것은 강권 역사를 당신의 종들을 통하여 일으키기 위한 목적으로 해할 권세를 주시고도 머물러 두시는 것입니다. 그러므로 과학적 전쟁은 하나님의 종들이 할 일을 다 할 때까지는 일어나지 않을 것입니다.
Third, the power to harm is a way to eliminate all things that are cursed, because only by eliminating the cursed person and all things can the blessed age come true.
셋째는 해할 권세는 저주받은 만물을 다 없애기 위한 방법이니 저주받은 사람과 만물을 없애므로 만이 복된 시대가 이루어지기 때문입니다.
2. The last catastrophe of human end(1)
2. 인간 종말의 마지막 재앙(1)
When God revealed the revelation to Apostle John, the last disaster of the end of mankind was shown as a wind that would damage both the land and the sea. Wind is what governs the breath of life everywhere, and the fact that the land or sea is damaged through the wind means that there will be a terrible war in which the race is annihilated through the air at the end. Isaiah.33:11 and below taught that the peoples of the world were burned like stones because there was a war in which the breath became fire.
하나님께서 사도 요한에게 계시를 보여 주실 때에 인간 종말의 마지막 재앙은 땅에나 바다에나 하나같이 피해를 줄 바람으로 보여 주셨습니다. 바람이라는 것은 어디든지 생명 호흡을 주관하는 것인데 그 바람을 통하여 땅이나 바다가 피해를 당한다는 것은 마지막에 공기를 통하여 인종이 전멸된 무서운 전쟁이 있을 것을 뜻한 것입니다. 사33:11이하를 보면 세계 민족이 횟돌 같이 타지는 것은 호흡이 불이 되는 전쟁이 있으므로 된 것을 가르쳤습니다.
@ You shall conceive chaff, you shall bring forth stubble: your breath, as fire, shall devour you. And the people shall be as the burnings of lime: as thorns cut up shall they be burned in the fire.(Is.33:11~12)
@ 너희가 겨를 잉태하고 짚을 해산할 것이며 너희의 호흡은 불이 되어 너희를 삼킬 것이며 민족들은 불에 굽는 횟돌 같겠고 베어서 불에 사르는 가시나무 같으리로다.(사33:11~12)
Therefore, scientific warfare is now at its peak, and the annihilation of living things by the wind is the final disaster in the end of man. We must know that the peace of the U.S.A, England, France, and Russia. which is the forerunner of scientific development, is not permanent, and is a policy that prevents war until the last Christian work is done for a short time.
그러므로 지금 과학적인 전쟁이 최고도로 발달되어 바람으로 말미암아 생물을 전멸시키는 일이 있게 된 것은 인간 종말에 마지막 재앙이 되는 것입니다. 우리는 과학적인 발전의 선구자가 되는 미, 영, 불, 소의 평화라는 것은 영구한 것이 못되고 잠깐 동안에 기독교 마지막 역사를 할 때까지 전쟁을 하지 못하도록 방지하는 정책이라는 것을 알아야 합니다.
Alpha work is a he-goat force to be harm with the Greek forces of Alexander the Great and the four divided nations after Israel was restored after 70 years of captivity in Babylon and the temple was restored (Dan.8:21).
The work of the four horns is the work of harming Judah, Israel, and Jerusalem, which form an anti-Christian society, and is the power of the four great powers prophesied in Zechariah.1:18-19.
알파 역사는 이스라엘이 바벨론 포로 70년 후 이스라엘이 회복되고 성전이 복구될 때 알렉산더 대왕과 그 후 나눠진 네 나라의 헬라 세력으로 해를 준 수 염소 세력입니다.(단8:21~22). 네 뿔의 역사는 반기독교 사회를 이루는 유다와 이스라엘과 예루살렘을 해치는 역사로 슥1:18~19에 예언되어 있는 사대 강국의 세력입니다.
@ And the rough goat is the king of Grecia: and the great horn that is between his eyes is the first king. Now that being broken, whereas four stood up for it, four kingdoms shall stand up out of the nation, but not in his power. (Dan.8:21~22)
@ 털이 많은 수 염소는 곧 헬라 왕이요 두 눈 사이에 있는 큰 뿔은 곧 그 첫째 왕이요 이 뿔이 꺾이고 그 대신에 네 뿔이 났은즉 그 나라 가운데서 네 나라가 일어나되 그 권세만 못하리라.(단8:21~22)
@ Then lifted I up mine eyes, and saw, and behold four horns. And I said unto the angel that talked with me, What be these? And he answered me, These are the horns which have scattered Judah, Israel, and Jerusalem.(Zech.1:18~19)
@ 내가 눈을 들어 본즉 네 뿔이 보이기로 이에 내게 말하는 천사에게 묻되 이들이 무엇이니이까? 내게 대답하되 이들은 유다와 이스라엘과 예루살렘을 헤친 뿔이니라.(슥1:18~19)
The fact that the four angels standing at the four corners of the earth are holding the wind shows that neither the land nor the sea will receive the disaster until the end of God’s work. The fact that people from all over the world came together with the idea that they must not fight unconditionally is proof that the time has come to stop the wind from blowing on the land or sea. It is the third world war prophesied in Rev.9:14-15.
땅 네 모퉁이에 선 네 천사가 바람을 잡고 있다는 것은 하나님의 역사가 끝을 맺을 때까지 땅이나 바다나 그 재앙을 받지 않도록 한다는 것을 보여준 것입니다. 세계 모든 나라 사람들이 무조건 싸우지 않아야 된다는 생각으로 통일하게 된 것은 땅이나 바다에 바람을 불지 못하도록 하는 때가 온 증거입니다. 그것은 계9:14~15에 예언된 3차 세계대전입니다.
@ Saying to the sixth angel which had the trumpet, Loose the four angels which are bound in the great river Euphrates. And the four angels were loosed, which were prepared for an hour, and a day, and a month, and a year, for to slay the third part of men(Rev.9:14~15)
@ 나팔 가진 여섯째 천사에게 말하기를 큰 강 유브라데에 결박한 네 천사를 놓아 주라 하매 네 천사가 놓였으니 그들은 그 년 월 일 시에 이르러 사람 삼분의 일을 죽이기로 예비한 자들이더라.
(계9:14~15)
However, this is not permanent, but only for a short time. This world cannot be left permanently as it is corrupted, and the only thing we can do is hold it together so that the winds of disaster do not explode until the final disaster comes for a short while. The reason why the international situation has become unified on the basis that there must be no fighting is because Christianity has not yet done its job. In other words, it is to seal and bring about 144,000 changeable saints.
그러나 이것은 영구한 것이 아니요 잠깐 동안인 것입니다. 이 세상이 이렇게 부패된 대로 영구히 둘 수는 없고 잠간이라는 동안에 마지막 재앙이 올 때까지 재앙의 바람이 폭발되지 않도록 붙들어 주는 것뿐입니다. 국제 정세가 무조건 싸우지 않아야 된다는 것으로 통일되게 된 것은 아직까지 기독교에서 할 일을 다 하지 못했기 때문입니다. 즉 인을 쳐서 십사만 사천 명의 변화성도를 일으키는 일입니다.
2. the sealing(3)
2. 인치는 일(3)
@ In that day, says the LORD of hosts, will I take you, O Zerubbabel, my servant, the son of Shealtiel, says the LORD, and will make you as a signet: for I have chosen you, says the LORD of hosts.(Hag.2:23)
@ 나 만군의 여호와가 말하노라 스알디엘의 아들 내 종 스룹바벨아 나 여호와가 말하노라 그 날에 내가 너를 취하고 너로 인을 삼으리니 이는 내가 너를 택하였음이니라. 만군의 여호와의 말이니라. (학2:23)
@ For who has despised the day of small things? for they shall rejoice, and shall see the plummet in the hand of Zerubbabel with those seven; they are the eyes of the LORD, which run to and fro through the whole earth. (Zech.4:10)
@ 작은 일의 날이라고 멸시하는 자가 누구냐 이 일곱은 온 세상에 두루 행하는 여호와의 눈이라 다림줄이 스룹바벨의 손에 있음을 보고 기뻐하리라.(슥4:10)
@ Saying, Hurt not the earth, neither the sea, nor the trees, till we have sealed the servants of our God in their foreheads.(Rev.7:3)
@ 가로되 우리가 우리 하나님의 종들의 이마에 인치기까지 땅이나 바다나 나무나 해하지 말라 하더라.(계7:3)
@ And also upon the servants and upon the handmaids in those days will I pour out my spirit. And I will shew wonders in the heavens and in the earth, blood, and fire, and pillars of smoke.(Jeol.2:29~30)
@ 그 때에 내가 또 내 신으로 남종과 여종에게 부어 줄 것이며 내가 이적을 하늘과 땅에 베풀리니 곧 피와 불과 연기 기둥이라.
(욜2:29~30)
God showed the work of the end of Christianity as the work of sealing the forehead with the following three elements.
하나님께서는 기독교 종말의 역사를 이마에 인치는 역사로 보여준 것은 다음과 같은 세 가지 요소가 있습니다.
The first is the seal to prevent harm(Rev.9:4).
Sealing is not done by God directly, but by entrusting the full authority to the servant who has received the authority of the seal(Hag.2:23) to do the work of sealing, so that they form a group. The death of the body and salvation of the soul is not a corporate salvation, but a work of individual souls going to paradise under the guidance of an angel.(Luke.16:22). However, the work of sealing is to work as a group and to welcome the Lord as a group.
첫째는 피해를 당하지 않게 한다는 인입니다.(계9:4).
인을 치는 일은 하나님께서 종마다 직접으로 치는 것이 아니고 인의 권세를 받은 종(학2:23)에게 전권을 맡기어 인을 치는 역사를 하므로 한 단체를 이루게 하는 것입니다. 몸이 죽고 그 영혼이 구원받는 것은 단체적인 구원이 아니고 개인 한 명이 천사의 인도를 받아 그 영혼이 낙원으로 가는 역사입니다.(눅16:22). 그러나 인을 치는 역사는 한 단체를 이루어 단체적으로 역사하다가 단체적으로 주님을 맞이하는 것입니다.
@ And it was commanded them that they should not hurt the grass of the earth, neither any green thing, neither any tree; but only those men which have not the seal of God in their foreheads.(Rev.9;4)
@ 저희에게 이르시되 땅의 풀이나 푸른 것이나 각종 수목은 해하지 말고 오직 이마에 하나님의 인 맞지 아니한 사람들만 해하라 하시더라.(계9:4)
As for the work of Alpha, it is the power of a ram in Dan.8:20 used by the kings of Media-Persia(Cyrus, Artaxerxes, and Dario) when Israel was restored after 70 years of captivity in Babylon and the temple was restored, and as a group of pioneer servants in building the kingdom at the end of mankind The kingdom-building forces of the four carpenters prophesied in Zech.1:20-21. They are our another angelic missionaries who are legally entrusted with the authority to be sealed by God through the work of Omega.(Rev.7:3)
알파 역사로는 바벨론 포로 70년 후에 이스라엘이 회복되고 성전이 복구될 때 메데 바사의 왕들(고레스, 아닥사스다, 다리오)이 쓰임 받은 단8:20절의 숫양의 세력이며, 인간 종말에 왕국건설의 선구적인 종들의 단체로 슥1:20~21에 예언된 네 공장의 왕국건설 세력입니다. 오메가 역사로 하나님께서 인치는 권세를 맡기는 합법적인 우리의 다른 천사의 사명 자들입니다.(계7:3)
@ The ram which you saw having two horns are the kings of Media and Persia.(Dan.8:20)
@ 네가 본바 두 뿔 가진 수양은 곧 메대와 바사 왕들이요.(단8:20)
@ And the LORD see me four carpenters. Then said I, What come these to do? And he spake, saying, These are the horns which have scattered Judah, so that no man did lift up his head: but these are come to fray them, to cast out the horns of the Gentiles, which lifted up their horn over the land of Judah to scatter it.(Zech.1:20~21)
@ 때에 여호와께서 공장 네 명을 내게 보이시기로 내가 가로되 그들이 무엇하러왔나이까? 하매 대답하여 가라사대 그 뿔들이 유다를 헤쳐서 사람으로 능히 머리를 들지 못하게 하매 이 공장들이 와서 그것들을 두렵게 하고 이전에 뿔들을 들어 유다 땅을 헤친 열국의 뿔을 떨어치려 하느니라 하시더라.(슥1:20~21)
The second is the exercise of rights, so for example, when there is a big war, the military department has the same meaning as recruiting troops by right. This is because it is the history of fighting the antichrist at the end of Christianity. Therefore, since the history taking place in the East is a work of fighting the forces of antichrist, it is a work in which God entrusts the exercise of rights to the servants who become the pioneers and enlightens them with coercive authority so that they can immediately take up arms. This is different from the work of the Age of Grace.
둘째는 권리 행사로 되는 일이니 예를 든다면 큰 전쟁이 있을 때에 군부에서 권리로 군대를 모집하는 것이나 같은 뜻이 있습니다. 왜냐하면 기독교 종말에 적그리스도와 싸우는 역사이기 때문입니다. 그러므로 동방에서 일어나는 역사는 적그리스도의 세력과 싸우는 역사이므로 하나님께서 선구자가 되는 종들에게 권리 행사를 맡겨 강권으로 종들을 깨우쳐 즉시에 무장을 가지도록 하는 역사이니 은혜 시대에 역사와는 다릅니다.
The work of grace is when each person who did not believe realizes and repents, and each individual receives the gift. The work of God’s seal is that when the servants who have already received grace and waited for their time in the midst of trials wake up and rise up, they all receive a new work as a complete inspiration.
은사 역사는 믿지 않던 사람들이 각자가 깨닫고 회개할 때에 개인 개인이 은사를 받게 되는 일이요, 하나님의 인의 역사는 이미 은혜를 받고 시련 가운데서 때를 기다리고 있던 종들이 각성을 받고 일어날 때에 하나같이 새로운 역사를 완전한 영감으로 받게 되는 것입니다.
If a meeting is held, true servants, regardless of the number, will receive the work of seal at once. For example, just as soldiers go through temporary training at a training center, when God’s servants receive complete inspiration at once through the servants who exercise their rights, all of them will become warriors with the right to fight. When you seal, you receive the seven spirits before the throne.(Rev.4:5)
만일 집회를 가진다 하면 다소를 막론하고 참된 종들은 일시에 인의 역사를 받는 일이 있게 될 것입니다. 예를 든다면 훈련소에서 군대들이 일시 훈련을 받고 나가듯이 하나님의 종들이 권리 행사를 행하는 종을 통하여 일시에 완전한 영감을 받게 될 때에 하나같이 권리 있게 싸우는 용사가 될 것입니다. 인을 칠 때 보좌 앞에 일곱 영을 받는 것입니다.(계4:5)
@ And out of the throne proceeded lightnings and thunderings and voices: and there were seven lamps of fire burning before the throne, which are the seven Spirits of God.(Rev.4:5)
@ 보좌로부터 번개와 음성과 뇌성이 나고 보좌 앞에 일곱 등불 켠 것이 있으니 이는 하나님의 일곱 영이라.(계4:5)
Thirdly, the seal of God teaches the work of striking and breaking the power of the devil. For example, just as an army has the same right to defeat an enemy regardless of rank, the 144,000 missionary warriors do not suffer the same damage from the swarm of locusts. Until the Lord comes, we will freely preach the gospel as victorious warriors. Unless you are a servant who has received the work of seal, you will not be able to deliver the warning of the plumb line of judgment without suffering the damage of tribulation.
셋째는 하나님의 인은 마귀 권세를 때려 부수는 역사를 가르친 것이니 예를 든다면 군대가 계급을 막론하고 똑같이 적군을 때려 부술 권리가 있듯이 14만 4천명의 사명 용사는 똑같이 황충 떼의 피해를 당치 않고 주님 올 때까지 승리의 용사로서 자유롭게 복음을 전하게 될 것입니다. 인의 역사를 받은 종이 아니고는 환난의 피해를 당치 않고 심판의 다림줄의 경고의 말씀을 전할 수 없게 될 것입니다.
Therefore, this work means that a representative person will be awakened as one through the argument of the servant as the work of inspiration of the perfect seal comes to the representative person, but a pioneering group will emerge from the east sun rising with the seal of the living God.(Is.41:25, 59:19).
그러므로 이 역사는 대표적인 사람에게 완전한 인의 영감의 역사가 옴으로써 그 종의 변론을 통하여 하나 같이 각성을 받게 되되 선구적인 단체가 동방에서 나온다는 뜻으로 살아 계신 하나님의 인을 가지고 해 돋는데서 나온다고 한 것입니다.(사41:25, 59:19).
3. The Last work of Christianity(2-4)
3. 기독교의 마지막 역사(2-4)
The work of Christianity includes the work of the seal of the Holy Spirit and the work of the seal of God. The work of the seal of the Holy Spirit is the work of atonement and salvation, and the work of God’s seal is the work of change and ascension. This is God’s perfect work. Therefore, the work of God’s seal is the work of completely redeeming the body. Regarding the work of God’s seal, it has the following significance to view it as the work of the end of Christianity.
기독교의 역사는 성신의 인의 역사도 있고, 하나님의 인의 역사도 있는 것입니다. 성신의 인의 역사라는 것은 속죄 구령의 역사로 오는 것이요 하나님의 인의 역사라는 것은 변화 승천의 역사로 오는 것인데 이것은 하나님의 완전 역사입니다. 그러므로 하나님의 인의 역사라는 것은 몸을 완전히 구속해 주는 역사가 되는 것입니다. 하나님의 인의 역사에 대하여 기독교 종말의 역사로 보는 것은 다음과 같은 의의가 있습니다.
First: Because it means not receiving the plagues of wrath.
Second: Because it means that God’s absolute protection is with you.
Third: Because it means that a perfect personality has been established.
첫째 : 진노의 재앙을 받지 않는다는 뜻이기 때문입니다.
둘째 : 하나님의 절대적인 보호가 같이한다는 뜻이기 때문입니다.
셋째 : 완전한 인격이 이루어졌다는 뜻이기 때문입니다.
The work of the end of Christianity does not mean that the soul rises from death, but the work that the body escapes from disaster. Therefore, this work means that the headquarters where it takes place is not in the west but in the east, so it is said that it is on the side of the sunrise. Isaiah.59:19 below In the day of vengeance, fear the name of the Lord in the west, and fear his glory on the side of the rising of the sun. Works come to the east like rushing rivers, but the spirit of the Lord comes upon the people of the east and It is said that it is because the spirit of the Lord has come upon the people of the East and there is a word in his mouth.
기독교 종말의 역사라는 것은 그 영혼이 사망에서 올라오는 것을 뜻한 것이 아니요 그 몸이 재앙에서 벗어나는 역사를 뜻한 것입니다. 그러므로 이 역사라는 것은 일어나는 본부가 서방에 있지 않고 동방에 있다는 것을 뜻해서 해 돋는 편이라고 하였습니다. 사59:19이하를 보면 원수를 갚는 날에는 서방에서 여호와의 이름을 두려워하고 해 돋는 편에서는 그의 영광을 두려워할 것은 급히 흐르는 하수같이 역사가 동방으로 오되 동방 사람에게 여호와의 신이 임하고 입에 말씀을 두는 일이 있기 때문이라고 하였습니다.
Until this day, the Christian truth movement is a work that informs the world of the Lord of the First Coming according to the Bible, and the work of the end is a work that gives words to the lips of servants and argues the secrets of the entire Bible so that the world can hear it. Therefore, this work is a work that makes it possible to clearly know the work of God that happens according to the word in the midst of the disasters that come according to the word, and at the same time, it is the work that makes those who obey the word become those who remain and form a new era. This is the work of putting a seal on the foreheads of God’s servants, meaning the work of authority.
기독교의 진리 운동이 이 날까지는 성경대로 오신 초림의 주를 세계만방에 알려주는 역사요 종말의 역사는 종의 입술에 말씀을 주어 성경 전체의 비밀을 세상이 다 듣도록 끔 변론하는 역사입니다. 그러므로 이 역사는 말씀대로 오는 재앙 속에서 말씀대로 일어나는 하나님의 역사를 분명히 알게 하는 동시에 그 말씀을 순종하는 자로 남은 자가 되게 하여 새 시대를 이루는 역사입니다. 이것은 하나님의 종들의 이마에 인을 치는 역사이니 권세역사를 뜻한 것입니다.
Therefore, through the servants who first receive and bring out the work, all the servants realize it as one and receive the work as one, so that they can become perfect Israel, forming a new age. The seed of the physical Abraham formed the kingdom of the prophets until Christ was born, and the nation formed through Christ will form the peaceful kingdom of world unification.
그러므로 먼저 그 역사를 받아 가지고 나오는 종들을 통하여 모든 종들이 하나같이 깨닫고 하나같이 그 역사를 받는 일이 있으므로 새 시대를 이루는 완전한 이스라엘이 되는 것입니다. 육적 아브라함의 씨는 그리스도가 탄생될 때까지 선지 왕국을 이루었고 그리스도를 통하여 이루어지는 나라는 완전히 세계 통일의 평화왕국을 이루게 됩니다.
Therefore, among those who will enter the kingdom, the sealed servants are taught to be placed in the ranks of the kingship, and the names of the tribes of Israel are written down. Those who repented and came out of the midst of tribulation are a great crowd that cannot be counted, but they are the ones who are saved and enter with the citizenship of the new age, both physically and spiritually.
그러므로 그 왕국에 들어갈 사람 중에서 인을 맞은 종들은 왕권 반열에 들 것을 가르쳐 이스라엘 지파의 이름을 기록한 것이요 환난 가운데서 회개하고 나온 사람들은 헤아릴 수 없는 큰 무리인데 구원함을 받아 영과 육이 아울러 새 시대의 시민권을 가지고 들어갈 자들입니다.
@ And he said, It is a light thing that you should be my servant to raise up the tribes of Jacob, and to restore the preserved of Israel: I will also give you for a light to the Gentiles, that you may be my salvation unto the end of the earth.(Is.49:6)
@ 그가 가라사대 네가 나의 종이 되어 야곱의 지파들을 일으키며 이스라엘 중에 보전된 자를 돌아오게 할 것은 오히려 경한 일이라 내가 또 너로 이방의 빛을 삼아 나의 구원을 베풀어서 땅 끝까지 이르게 하리라.(사49:6)
Christian work is not something God does directly. He worked through servants, in the Age of Grace, to testify of the cross and resurrection, and in the Day of Tribulation and Calamity, to lead the chosen children into a new age. Therefore, the great crowd in Rev.7:9 is the people entering the new age to serve those in the kingship class.
기독교 역사라는 것은 하나님께서 직접 하시는 것이 아니요. 종들을 들어서 역사하시되 은혜 시대에는 십자가 부활을 증거하기 위하여 역사한 것이며 환난과 재앙의 날에는 택한 자녀를 새 시대로 인도하기 위하여 역사하는 것입니다. 그러므로 계7:9에 나타난 큰 무리는 왕권 반열에 든 자를 섬기기 위하여 새 시대에 들어가는 백성입니다.
@ After this I beheld, and, lo, a great multitude, which no man could number, of all nations, and kindreds, and people, and tongues, stood before the throne, and before the Lamb, clothed with white robes, and palms in their hands;(Rev.7:9)
@ 이 일 후에 내가 보니 각 나라와 족속과 백성과 방언에서 아무라도 능히 셀 수 없는 큰 무리가 흰 옷을 입고 손에 종려 가지를 들고 보좌 앞과 어린 양 앞에 서서(계7:9)
Conclusion
The power to do harm belongs to the great powers of the worldly government, and the work of sealing lies with the servants who appeared in the East, so God’s work will come to an end. At the same time that God’s work comes to an end, a disastrous war will break out in which the world’s government will be annihilated.
결 론
해롭게 할 권세는 세상 정권의 강대국에게 있고 인을 치는 역사는 동방에 나타난 종들에게 있음으로써 하나님의 역사는 종결을 짓게 되고 하나님의 역사가 끝을 마치는 동시에 세상 정권은 전멸이라는 비참한 전쟁이 벌어질 것입니다.
Now, since the work of God’s seal is the work of authority to avenge one’s enemies, because of this work, the grudges of the elect in Christianity will be fulfilled. All the servants who worked during the tribulation were shown as the will to establish the new Davidic kingdom of Israel.
이제 하나님의 인의 역사라는 것은 원수를 갚는 권세역사이니 만큼 이 역사가 있으므로 기독교는 택한 자의 원한이 다 이루어지게 될 것입니다. 환난 중에 역사하는 종들은 다 이스라엘적인 새로운 다윗왕국을 이루게 되는 뜻으로서 보여 준 것입니다.
II. The forces of darkness and the work of seal(Rev.9:1-6).
Ⅱ. 흑암 세력과 인의 역사(계9:1-6).
God is a self-existing God who can freely create light, darkness, tribulation, and peace(Is.45:7). The work of God always causes the powers of darkness to work first, and then defeats the darkness and makes it victorious through the work of God.
하나님은 스스로 계신 신이시니 빛도 어두움도 환난도 평안도 자유롭게 창조할 수 있는 신이십니다.(사45:7). 하나님의 역사는 언제나 어두움의 권세를 먼저 역사하게 하고 다음에 하나님의 역사로서 어두움을 물리치고 승리케 하는 것은 다음과 같은 요소가 있는 것입니다.
First, lift up to the darkness and trying to deceive is to establish authority in your word, second, to give the kingship to the servant who wins with the word, and third, as a servant with the kingship, to achieve the kingdom of complete victory. Now, it says about sending out the forces of darkness as follows.
첫째는 어두움을 들어서 미혹을 시켜 보는 것은 당신의 말씀에 권위를 세우기 위한 것이며 둘째는 말씀을 가지고 승리하는 종에게 왕권을 주기 위한 목적이요 셋째는 왕권을 가진 종으로서 완전한 승리의 왕국을 이루기 위한 목적입니다. 이제 흑암의 세력을 내보내는 일에 대하여 다음과 같이 말합니다.
1. The work of saving the people who are already immersed in darkness(Is.9:1-2)
1. 이미 흑암에 잠겨 있는 백성을 구원하는 일(사9:1-2)
This darkness is the darkness in which man’s spirit and body die as a result of violating God’s Word. This is the darkness that came to humans from the time when God gave the law to Adam and Eve and seduced them with cunning serpents, they failed to keep the law and sinned. This darkness is a darkness from which man cannot escape, because man sinned and fell under death.
이 흑암이라는 것은 사람이 하나님 말씀을 범하므로 그 영과 육이 아울러 죽게 된 흑암입니다. 이것은 하나님께서 아담 하와에게 법을 주고 간교한 뱀으로 꾀어 볼 때에 그 법을 지키지 못하고 범죄한 데서부터 인간에게 온 흑암입니다. 이 흑암은 인간의 힘으로는 벗어날 수가 없는 흑암이니 인간이 범죄하므로 사망 아래에 떨어졌기 때문입니다.
The salvation of Christianity is that anyone who believes in the righteousness of the cross can escape the darkness through the righteousness of the cross that achieves complete victory through Christ in the midst of this darkness, where the hope of eternal life cannot be found. This is because human beings who have fallen due to original sin fall into a position where they cannot escape from their own sins, so the reason why they fell into darkness is that they can escape darkness only through the merit of forgiving their sins.
이 흑암을 통하여 세계 인류는 도저히 영생이라는 소망을 찾을 수 없게 된 가운데서 그리스도를 통하여 완전한 승리를 이루는 십자가의 의로서 누구든지 그 의를 믿는 자는 그 흑암을 벗어날 수 있게 되는 것이 기독교의 구원이라는 것입니다. 이것은 원죄로 말미암아 타락한 인생이 자범죄를 벗어날 수가 없는 자리에 떨어지므로 흑암에 떨어진 것은 그 죄를 사해 주는 공로로만이 흑암을 벗어나게 되는 것입니다.
2. Darkness that darkens the sun and air(Rev.9:1-3)
2. 해와 공기를 어둡게 하는 흑암(계9:1-3)
@ And the fifth angel sounded, and I saw a star fall from heaven unto the earth: and to him was given the key of the bottomless pit. And he opened the bottomless pit; and there arose a smoke out of the pit, as the smoke of a great furnace; and the sun and the air were darkened by reason of the smoke of the pit. And there came out of the smoke locusts upon the earth: and unto them was given power, as the scorpions of the earth have power. (Rev.9:1~3)
@ 다섯째 천사가 나팔을 불매 내가 보니 하늘에서 땅에 떨어진 별 하나가 있는데 저가 무저갱의 열쇠를 받았더라. 저가 무저갱을 여니 그 구멍에서 큰 풀무의 연기 같은 연기가 올라오매 해와 공기가 그 구멍의 연기로 인하여 어두워지며 또 황충이 연기 가운데로부터 땅 위에 나오매 저희가 땅에 있는 전갈의 권세와 같은 권세를 받았더라.(계9:1~3)
This darkness is not the darkness that led to death because people sinned, It is darkness that asks you to give authority to the devil to deceive your children. Just as the cunning serpent was given the right to seduce innocent Adam and Eve in the Garden of Eden, it is darkness that seduces God’s children and servants who have been born again in the last days. Doing this is not work for the purpose of saving souls, but opening the power of darkness to bring about the work of change and ascension.
이 흑암이라는 것은 사람이 범죄하므로 사망에 떨어진 흑암이 아니요, 마귀에게 권세를 주어서 당신의 자녀를 미혹해 보라는 흑암입니다. 에덴동산에 죄가 없는 아담과 하와에게 꾀어 볼 수 있는 권리를 간교한 뱀에게 맡긴 것 같이 말세에도 중생 받은 하나님의 자녀와 종들을 꾀어 보는 흑암입니다. 이렇게 하는 것은 영혼 구원을 목적하는 역사가 아니고 변화 승천의 역사를 일으키기 위하여 흑암의 권세를 개방시킨 것입니다.
This is because only those who pierce the darkness have this body to become a person who ascends to heaven. This power of darkness is seen as a work of darkness that deceives people rather than kills them. Spirits who have fallen into darkness due to crimes are liberated and come up through the victorious blood of the cross. The darkness permitted to test it can only escape through the work of sealing. The work of this seal is the seal of God, and it has the following significance.
왜냐 하면 이 몸이 승천하는 사람이 되려면 흑암을 뚫고 나가는 자에게만 있기 때문입니다. 이 흑암 세력은 사람을 죽이는 것보다도 미혹시켜 보는 흑암의 역사라고 봅니다. 범죄로 말미암아 흑암에 떨어진 영들은 십자가의 승리의 보혈로 해방을 받고 올라오는 것이요 시험해 보기 위하여 허락한 흑암은 인의 역사를 통하여서만 벗어나게 됩니다. 이 인의 역사라는 것은 하나님의 인인데 다음과 같은 의의가 있습니다.
1. It is the authority of the word.
1. 말씀 권세입니다.
This authority of the word taught us the plumb line that gets rid of demons. The power of the precious blood is that the power of atonement follows through the righteousness of the cross, and the power of the word follows the power of judgment. Judgment comes with the word and a new age is coming. No matter how strong the darkness of the devil appears, the use of this darkness, The purpose is to do the work of change and ascension as a person who fight and testify to one word. The victory of the only begotten son is to revive the dead spirit. Because the authority of the word of judgment is the authority to save and avenge your people in the midst of tribulation and disaster.
이 말씀 권세라는 것은 마귀를 없애 버리는 다림줄을 가르친 것입니다. 보혈의 능력은 속죄의 권세가 십자가의 의를 통하여 따르는 것이요 말씀 권세는 심판의 권세가 따르는 것이니 말씀으로 심판이 있고 새 시대가 오는데 아무리 마귀 흑암이 강하게 나온다 하여도 이 흑암을 들어 쓰는 것은 말씀 하나를 바로 증거하며 싸우는 사람으로 변화승천의 역사를 하기 위한 목적입니다. 독생자의 승리는 죽은 영을 살리는 것이요. 심판의 말씀 권세는 환난과 재앙 가운데서 당신의 백성을 구원해 주고 원수를 갚는 권세이기 때문입니다.
Therefore, anyone who directly testifies to the word of judgment can defeat the devil with the authority of the word and become the remaining servant(Is.59:21-60:3). For example, a person who sets a period of time for a day works under the light in the morning because the sun’s light drives away the darkness, but when darkness comes again, he cannot work without a lamp. Although There was a Christian work that saw a great worldwide victory in the work of the light of Jesus, the Sun of Righteousness. in the end, when darkness comes out to test God’s servants, only the light of the Word can defeat the darkness(Is.60:2).
그러므로 누구든지 심판의 변론의 말씀을 바로 증거하는 종은 그 말씀 권세로 마귀를 물리치고 남은 종이 될 수 있습니다.(사:59:21-60:3). 예를 든다면 하루의 기간을 정하고 일하는 사람이 아침에는 태양 빛이 흑암을 물리치므로 그 빛 아래서 역사했지만 다시 어두움이 올 때는 등불이 아니고는 일할 수 없는 것과 같이 의의 태양이 되시는 예수님의 빛의 역사에서 세계적인 대승리를 보는 기독교 역사가 있었지만 종말에 하나님의 종들을 시험해 보는 흑암이 나올 때는 말씀의 빛으로만이 흑암을 물리치고 나가게 되는 것입니다.(사60:2).
@ As for me, this is my covenant with them, says the LORD; My spirit that is upon you, and my words which I have put in your mouth, shall not depart out of your mouth, nor out of the mouth of your seed, nor out of the mouth of your seed’s seed, says the LORD, from henceforth and for ever.(Is.59:21)
@ 여호와께서 또 가라사대 내가 그들과 세운 나의 언약이 이러하니 곧 네 위에 있는 나의 신과 네 입에 둔 나의 말이 이제부터 영영토록 네 입에서와 네 후손의 입에서와 네 후손의, 후손의 입에서 떠나지 아니하리라 하시니라 여호와의 말씀이니라.(사59:21)
@ Arise, shine; for your light is come, and the glory of the LORD is risen upon you. For, behold, the darkness shall cover the earth, and gross darkness the people: but the LORD shall arise upon you, and his glory shall be seen upon you. And the Gentiles shall come to your light, and kings to the brightness of your rising.(Is.60:1~3)
@ 일어나라 빛을 발하라 이는 네 빛이 이르렀고 여호와의 영광이 네 위에 임하였음이니라. 보라 어두움이 땅을 덮을 것이며 캄캄함이 만민을 가리우려니와 오직 여호와께서 네 위에 임하실 것이며 그 영광이 네 위에 나타나리니 열방은 네 빛으로, 열왕은 비취는 네 광명으로 나아오리라.(사60:1~3)
2. It is the authority to rule.
2. 통치의 권세입니다.
This reign meant that the devil’s power was completely eliminated and the saints ruled. Therefore, since the sealed servants absolutely overcome darkness, the era of rule will come when the perfect kingdom on earth will be established through the sealed servants. If the seal of the Holy Spirit is the work of building the kingdom of heaven, then the seal of God is the work of building the kingdom ruling on earth.
이 통치라는 것은 마귀 세력을 완전히 없애고 성도가 통치하는 것을 뜻했습니다. 그러므로 인 맞은 종들이 절대로 어두움을 이기므로 지상에 완전한 왕국이 인 맞은 종들을 통하여 이루어지는 통치 시대가 옵니다. 성신의 인은 천국을 이루는 역사라면 하나님의 인은 지상 통치 왕국을 이루는 역사라고 보게 됩니다.
Because if you look at Ephesians.1:13, “For you who heard the gospel of salvation and believed in it also were sealed with the promised Holy Spirit, this is the guarantee of our inheritance.” And the seal of God is in Revelation.7:2, “The angel ascended from the rising of the sun with the seal of the living God, and an angel cried out with a loud voice, saying, Do no harm to the land or sea until we have sealed the servants of our God on their foreheads.” In Revelation.9:4, He said to the locusts that came out of darkness, The work of this seal is undoubtedly the work of world unification, Judging from the fact that he said, “Only those who have not received the seal of God on their foreheads should be harmed.”
왜냐 하면 엡1:13을 보면 “너희가 구원의 복음을 듣고 그 안에서 또한 믿어 약속의 성령으로 인 침을 받았으니 이는 우리의 기업의 보증이 된다.” 라고 말씀했고 하나님의 인은 계7:2에 “살아 계신 하나님의 인을 가지고 해 돋는 데로부터 올라와 천사가 크게 외쳐 가로되 우리가 우리 하나님의 종들의 이마에 인 치기까지 땅이나 바다나 해하지 말라” 하였고 계9:4절에 흑암에서 나온 황충이들에게 이르시되 “오직 이마에 하나님의 인을 맞지 아니한 사람들만 해하라”고 말한 것을 보면 이 인의 역사는 세계 통일의 역사가 틀림없습니다.
In Revelation.14:1, the Lamb stood on Mount Zion, and 144,000 stood with him, who had the name of the Lamb and the name of his Father written on their foreheads. As the 144,000 changeable saints, it means the victorious warriors who will unify the world. To put it in detail, we can see that heaven is the rebirth and heaven, and the new age is the new age of victory. The kingdom of heaven is established through the victory of the cross of Christ, and the kingdom on earth is established when the regenerated children of God gain victory through the authoritative work of the Word.
계14:1절에 어린양이 시온 산에 섰고 그와 함께 십사만 사천이 섰는데 그 이마에 어린양의 이름과 그 아버지의 이름을 쓴 것이 있다고 한 것을 보면 십사만 사천의 변화성도로서 세계를 통일할 승리의 용사를 뜻한 것입니다. 세밀히 말하자면 천국은 중생과 천국이요, 새 시대는 승리의 새 시대라고 볼 수 있습니다. 천국은 그리스도의 십자가의 승리로 이루어진 것이요 지상왕국은 중생 받은 하나님의 자녀들이 말씀 권세역사로 승리하게 되므로 이루어지는 것입니다.
3. The work of kingship.
3. 왕권의 역사입니다.
The seal of the Holy Spirit is the seal of guarantee (Ephesians.1:13), and the seal of God is the seal of kingship.(Rev.9:4). The servants who witnessed the cross were martyred and received the kingship, and the servants who fought with the truth of the plumb line of the end received the authority of the kingship and fought against the beast and the power of the false prophet in the midst of tribulation and overcame them. Those who remain without tasting death will greet the Lord of the Second Coming with the martyrs at the Lord’s Second Coming.
성신의 인은 보증의 인이요(엡1:13), 하나님의 인은 왕권의 인입니다.(계9:4). 십자가를 증거하던 종들은 순교하므로 왕권을 받았고 종말의 다림줄의 진리를 가지고 싸우는 종들은 왕권의 권세를 받아 가지고 환난 가운데 짐승과 거짓 선지의 세력을 대항하여 싸워 이기므로 죽음을 맛보지 않고 남은 자로 주 재림시에 순교자와 같이 재림의 주를 맞이하게 됩니다.
To put it in detail, the work of God’s seal comes to the one who fought the devil with the word and overcame it, and through that person all the servants received the seal of the authority of the word. Because this work originates from the east, where the sun rises, all servants become a group of victorious warriors who become one through that work.
세밀히 말하자면 하나님의 인의 역사는 말씀으로 마귀와 싸워서 이긴 자에게 옴으로 그 사람을 통하여 모든 종들이 하나같이 말씀 권세의 인을 받게 되는 것인데 이 역사는 해 돋는 동방에서부터 나오므로 모든 종들이 그 역사로 말미암아 하나가 되는 승리의 용사의 단체가 되는 것입니다.
4. It means the work of victory.
4. 승리의 역사를 뜻한 것입니다.
No matter how strong the power of the devil is, it will collapse before the work of seal’s. This is because the word is the word of judgment, and it is the judgment that removes the devil from the world with the word. With the coming judgment of the word, those who have been marked by the devil will be eliminated by the judgment of annihilation, and at the same time, the devil will be eliminated from the world, and the kingdom of peace on earth will be established with those who obey the words of the prophecy.
아무리 마귀 세력이 강하다 하여도 인의 역사 앞에서 쓰러지고 마는 것입니다. 왜냐하면 말씀은 심판의 말씀이니 말씀으로 마귀를 세상에서 없애 버리는 심판이기 때문입니다. 말씀 심판이 옴으로 인류 전멸이라는 심판으로 마귀의 표를 받은 자를 없이하는 동시에 마귀도 세상에서 없이하고 예언의 말씀을 순종하던 자들로 지상 평화왕국이 이루어지는 것입니다.
Therefore, the servant who received the authority of the word and worked was raptured and received the kingship, and those who obeyed the words of the prophecy were protected from great tribulation and became a remnant, so that they could receive earthly blessings as the people of the new age.
그러므로 말씀 권세를 받아 가지고 역사하던 종은 들림을 받아 왕권을 받게 되고 예언의 말씀을 순종하던 자를 큰 환난에서 보호하고 남은 자가 되게 하여 새 시대의 백성으로서 지상 축복을 받게 됩니다.
Therefore, the work of God’s seal is the work of witnessing the Word so as not to be confused in the slightest, so that oneself can escape the darkness of the devil and enlighten others to escape the darkness, leading to a new era.
Only through the work of this seal can a perfect, a completely victorious kingdom of peace be established.
그러므로 하나님의 인의 역사라는 것은 말씀을 조금도 혼선되지 않도록 증거하므로 자기도 마귀 흑암을 벗어나고 남을 깨우쳐서 흑암을 벗어나게 하여서 새 시대로 인도하는 역사이니 이 인의 역사로 만이 완전한 역사가 있으므로 완전한 승리의 평화왕국을 이루는 것입니다.
Conclusion
The power of darkness coming out to cover the world is seen as a sign of a new era in which the power of God will completely eradicate the forces of evil and unify the world. Being in a difficult situation where human strength cannot overcome the forces of darkness is surely a sign that God will use a man of authority. In our efforts to receive the work of seal, we must put all our efforts into equipping ourselves with the full armament of the Word.
결 론
흑암의 권세가 세계를 덮고 나오는 것은 하나님의 권세가 악의 세력을 완전히 없애고 세계를 통일할 새 시대가 올 징조라고 보게 됩니다. 인간의 힘으로 도저히 흑암의 세력을 뚫고 나갈 수 없는 난국을 당한 것은 분명히 하나님이 권세의 사람을 들어 쓸 징조이니 우리는 인의 역사를 받기 위하여 노력하는 데는 말씀의 완전 무장을 갖추는 일에 전력을 두어야 할 것입니다.
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