|
복귀섭리의 최종 목표
타락하지 아니한 아담 해와는 어떤 존재냐? 하나님의 실체와 마찬가지입니다. 때문에 내적으로는 하나님과 하나되고 외적으로는 아담과 해와가 하나되어 이룬 기정은 무슨 가정이냐 하면, 바로 하나님의 가정이 되는 것입니다. 그리고 가정에서 태어난 아들 딸은 누구의 아들 딸이 되느냐 하면, 바로 하나님의 아들 딸이 되는 것입니다.
그런데 사탄이 해와를 겁탈해 가지고 아담까지 타락시켰던 것입니다. 16세의 틴에이저와 같은 철모르는 때에, 사랑에 대해서 아무것도 모를 때에 사탄이 침범했다는 것입니다. 그리하여 비법적인 사랑의 인연을 맺게 되었고, 하나님이 임재하셔야 할 자리에 사탄이 들어가게 된 것입니다. 192)
하나님은 사랑하는 침된 아들과 딸을, 사랑을 담뿍 주고 싶은 그 자녀를 잃어버렸습니다. 남녀 관계를 놓고 볼 때는 하나님을 중심으로 한 부부를 잃어버렸습니다. 그리고 자식으로 볼 때는 참부모를 잃어버렸습니다. 타락 행동 하나로 이 셋을 다 빼앗겼습니다.
그래서, 어떻게 해서 이 세 가지의 심정을 탕감복귀의 원칙에 의해 일시에 탕감하고, 하나님이 인정하실 수 있는 기준을 세우느냐 하는 것이 문제인 것입니다. 우선 하나님 앞에 참된 아들, 참된 딸로서 하나님이 사랑하실 수 있는 기준을 복귀하고, 그 과정을 통과하여 나이가 차면 하나님의 사랑을 중심으로 한 부부가 결합되고, 거기에 다시 하나님이 기뻐하시고 하나님이 원하시는 사위기대를 이루기 위해 선한 자녀를 낳지 않으면 안 됩니다. 193)
오늘날 인간들은 하나님으로부터 지음은 받고 태어났지만, 하나님의 아들딸로서의 행세를 못하고 있습니다. 그 첫째는 하나님께서 인간을 아들 딸로 사랑하시지 못합니다. 하나님이 인간들을 사랑하시지 못하고 또 인간들은 하나님의 아들 딸로서 사랑을 받지 못하는 것입니다. 둘째는 하나님의 사랑받는 아들 딸로서 성례식을 하지 못하고 있으며, 셋째는 그들이 하나님의 사랑을 중심한 하늘의 가정을 못 이루고 있습니다. 이 세 가지를 그들이 다 이루었으면, 인간들이 오늘날과 같이 비참하게 되지는 않았을 것입니다. 그렇게 되었으면 오늘날과 같은 문화세계는 벌써 오래 전에 이루어졌을 것입니다. 그런데 그렇게 되지 못했기에 복귀의 노정을 더듬어 와 가지고 지금에 와서야 문화세계니 무슨 세계니 그러고들 있는 것입니다.
그렇기 때문에 우리는 최후에 가서 상봉해야 할 곳, 최후에 가서 머물러야 할 곳, 그곳을 찾아가야 합니다. 세계의 국가가 본연의 조국을 찾아야 하고, 세계의 수많은 인간이 본래 자기의 고향, 본향을 찾아야 하고, 수많은 종족들이 본래의 부모를 찾아야 합니다. 이것이 지금까지 하나님께서 해오신 섭리의 전목적입니다. 194)
복귀의 목표는 아담가정 복귀에 있습니다. 하나님은 아담과 해와가 타락한 즉시 구원섭리를 시작하셨습니다. 그러나 가인이 아벨을 살해하여 아담 가정을 중심한 구원섭리는 노아 가정으로 옮겨졌습니다. 하나님은 노아 가정을 중심으로 하여 세계의 모든 사람들을 홍수 심판으로 멸망시키고, 사탄의 침범조건을 넘어선 가정을 세워 지상섭리의 기반을 구축하고자 하셨습니다. 그것이 다시 아브라함, 이삭, 야곱을 거쳐 모세 시대로 옮겨지고 예수께로 이어져서 우리의 시대까지 온 것입니다. 그러므로 복귀섭리의 최종 목표는 잃어버린 아담 가정을 찾아 세우는 것입니다. 195)
지금까지 하나님이 무엇을 찾아 오셨느냐? 주체를 찾아 나오신 것이 아닙니다. 이상적인 대상을 찾아 나오신 것입니다. 하나님을 본받았고, 당신이 지은 세계의 안팎의 내용을 갖추고 있는 것을 찾아 나오신 것입니다. 이런 결과적인 하나의 기점이 무엇이냐? 가정입니다. 가정보다 우주를 대표할 수 있는 것이 없는 것입니다. 196)
결국 하나님께서 6천 년 동안 복귀섭리를 하신 것이 무엇을 찾기 위한 것이냐? 한 나라를 찾기 전에, 혹은 민족과 교회를 찾기 전에 뭘 찾아야 했느냐? 가정입니다. 즉, 자기의 상대를 찾고 가정을 찾는 것이었습니다. 한 나라가 형성되기 위해서는 가정이 없어서는 안 되는 것입니다. 따라서 전체의 근본이 뭐냐 하면 가정입니다. 197)
인류의 조상인 아담의 가정이 파괴되었으니 이것을 복귀해야 합니다. 예수님은 타락하지 않은 아담 대신으로 오셔야 합니다. 그래서 예수님은 둘째 아담으로 오신 분입니다. 인류의 첫째 조상인 아담은 타락한 조상이 되었기 때문에 하나님께서는 본연의 뜻을 세우기 위해 타락하지 않은 참조상으로 예수님을 보내신 것입니다. 그런 참조상을 중심삼고 아담 가정을 찾아야 합니다. 198)
예수님은 무엇하러 오셨느냐? 가정을 찾으러 오셨습니다. 구원의 역사는 복귀역사입니다. 병이 났으니 병을 낫게 해야 되는 것입니다. 예수님이 타락한 인간을 구원하시기 위해서 오셨습니다. 그러면 구원은 무엇이냐? 가정을 잃어버렸기 때문에 그것을 다시 찾는 것입니다. 다시 찾으려면 어떻게 해야 되느냐? 잃어버린 본래의 자리로 되돌아가지 않으면 찾지 못하는 것입니다. 그러면 어찌하여 인간이 가정을 찾아야 되느냐? 예수님은 어찌하여 가정을 찾으러 와야 되느냐? 이것은 본래의 가정을 잃어버렸기 때문입니다. 병이 났으니 병을 고쳐야 됩니다. 즉, 타락을 했으니 복귀를 해야 된다는 것입니다.
성경을 보면 인류 시조가 타락했다고 되어 있습니다. 그러면 그 시조가 타락할 때 혼자만 타락했습니까, 둘이 타락했습니까? 「둘이 다 타락했습니다」 그것이 문제입니다. 타락을 하더라도 혼자만 타락했다면 문제는 간단합니다. 혼자만 타락했다면 하나님은 창조의 하나님이시기 때문에 다시 만들 수 있다는 것입니다. 199)
오늘날까지 종교단체, 특히 기독교에서 목표로 하여 신앙해 온 개인의 구원은 완성이 아니라 첫단계의 시작에 불과한 원초적인 구원인 것입니다.
구원의 목표는 가정 구원을 단위로 하는 데, 그 가정 구원의 기반이라는 것은 세계를 지도할 수 있고 세계의 구원까지 책임질 수 있는 가정을 말하는 것입니다. 그런 심정권이 확립된 가정을 이루는 것이 신앙생활의 최고의 이상이 되어야 합니다. 200)
역사시대의 모든 종교는 지금까지 무엇을 해 왔는 가? 지금까지 종교는 남자 하나를 다시 찾아 나온 것입니다. 지금까지의 종교는 상대의 인연을 허락하지 않았습니다. 새로운 것을 허락하지 않았어요. 그렇게 나가다가는 망하게 됩니다. 그러나 남자 하나를 찾아 나오는 역사시대에 있어서 남자를 찾았다고 할 수 있는 기준까지 가게 되면 그 후에는 여자를 찾아야 됩니다. 여자를 찾기 위한 운동을 제시한 것이 오늘날 통일교회입니다. 그렇기 때문에 통일교회는 뭘 하는 곳이냐 하면 가정을 찾는 교회입니다.
지금까지 종교는 개인을 찾아 나왔습니다. 알겠습니까? 개인을 찾아 가정의 터전을 이루면 그 가정은 종족이 되는 것입니다. 또한 그 가정은 민족이 될 수 있고 국가를 형성할 수 있는 것입니다. 따라서 그 가정은 국가를 찾을 때까지 날이 가면 갈수록 하나되는 것입니다. 아들 딸을 낳으면 낳을수록 단결하는 것입니다. 철석같이 뭉치는 것입니다.
그렇게만 되면 복귀섭리를 중심삼은 나라를 찾기 위한 운동은 이미 시작된 것이기 때문에, 그때부터는 세계를 찾기 위한 정상적인 코스로 달려가는 것입니다. 세계로 뻗어 나가야 됩니다. 먼저 복귀섭리를 중심삼은 하나의 가정을 만들고 하나의 종족을 편성해야 됩니다. 그 하나의 종족을 편성하는 날 세계의 운세는 달라질 것입니다. 역사는 지금 그날을 향해 전진하고 있는 것입니다. 201)
지금까지의 종교는 개인 구원을 표준으로 했지만, 앞으로 새로운 시대에 세계가 좋아할 수 있고 하나님이 세울 수 있는 종교는 가정을 구원시킬 수 있는 종교여야 합니다.
그래서 남자 하나만 구원받으면 여자는 몽땅 따라들어가는 것입니다. 또 여자가 몽땅 탕감하게 되면 남자는 몽땅 따라가게 되는 것입니다. 그렇게 되는 것입니다. 해와가 타락할 때 아담이 따라들어갔지요? 그와 같이 여자 말에 생명을 내놓고 죽도록 믿는 남자는 천국 갑니다. 또, 남자 말에 절대적으로 믿는 여자도 천국 갑니다. 이래도 천국 가고 저래도 천국 가는 것입니다.
그러므로 여자는 여자를 위해서 죽도록 믿고 목숨까지 바칠 수 있는 남자를 얻으면 된다는 말이고, 남자는 남자를 위해서 목숨까지도 바칠 수 있는 여자를 얻으면 되는 것입니다. 그럴 수 있는 사람들이 나온다면, 그들은 하나님의 아들 딸이 되는 것입니다. 202)
지금까지의 종교의 목적은 개인을 구원하는 것이었습니다. 그러나 통일교회는 개인 구원보다도 가정 구원을 목적으로 하는 것입니다. 구원을 하되 가정을 구원하고, 천국을 가되 자기 혼자 안 간다는 것입니다.
통일교회의 구원관은 남편은 천국에 보내고 부인은 지옥에 보내자는 것이 아닙니다. 둘 다 천국에 가자는 것입니다. 또한 어머니 아버지를 지옥에 보내는 것이 아니라 어머니 아버지를 모시고, 또 아들 딸도 데리고 천국에 가자는 것입니다. 통일교회는 자기가 사랑하는 가정, 자기가 사랑하는 종족까지 몽땅 데리고 천국을 갈 수 있는 도리를 가르쳐 주는 종교이기 때문에 다른 종교와는 차원이 다른 것입니다. 그렇기 때문에 지금까지의 종교는 독신생활을 강조했지만, 통일교회는 가정을 중요시하는 것입니다. 가정을 중심삼고 가는 거예요. 그 가정은 세계를 위한 가정이요 하나님을 위한 가정입니다. 이것이 통일교회 교인들이 가야 할 길이요, 금후에 여러분이 생활해 나가야 할 길인 것을 확실히 알아야 되겠습니다.
부모보다, 남편보다, 부인보다, 자식보다 하나님과 세계를 더 사랑하는 것이 곧 부모에게 백 퍼센트 효도하는 길이요, 남편을 백 퍼센트 사랑하는 길이요, 아내를 백 퍼센트 사랑하는 길이요, 자식을 백 퍼센트 사랑하는 길입니다. 그 사랑의 가치 이상의 자리에 갈 길이 이 길밖에 없기에 이 길을 가야 하는 것입니다. 이 길은 만민이 가야 할 공통적인 길이기 때문에, 이 길을 가서 승리의 깃발을 들게 될 때에는 천하를 통일하고도 남을 수 있고, 천하를 가슴에 품고도 남을 수 있는 하늘나라의 왕자 왕녀가 될 것입니다. 그러므로 이 길이 우리 통일교회 신도들이 가야 할 길인 것을 확실히 알아야 되겠습니다. 203)
법을 초월하고, 제도를 초월하고, 환경의 모든 배경을 초월하고, 자신까지 초월하여 영원히 같이 있고 싶어하는 인연을 맺고자 하는 것이 부모의 사랑이요, 부부의 사랑이요, 자녀의 사랑인 것입니다. 이것을 무시한 사회 제도가 있을 수 없으며, 이것을 무시한 국가는 형성될 수 없는 것입니다. 그렇기 때문에 통일교회는 개인 구원을 원하는 것이 아니라 가정 구원을 원하는 것입니다. 통일교회는 개인 구원을 목적으로 하는 것이 아니라 가정 구원을 이루자는 것입니다. 통일교회는 이 점이 다릅니다. 204)
하나님을 중심삼은 가정을 찾지 못하면 나라도 찾을 수 없고 세계도 찾을 수 없으니까 예수님도 이 땅에 와 가지고 하나님이 사랑하는 가정을 이루려 했습니다. 그러니 하나의 신랑으로 신부를 찾아야만 합니다. 한 남자를 중심삼고 참부모도 생겨나고, 참된 부부도 생겨나며, 참된 형제도 생겨날 수 있기 때문에 이것을 결정적으로 이루겠다고 예언한 것이 어린양 잔치 때 신랑 신부를 맞자 하는 것입니다. 205)
모든 인간들이 최후에 가져야 할 공통적인 목표요, 가야 할 공통적인 관문이 무엇이냐? 나라도 아니요 세계도 아닙니다. 공산주의 세계도 아니요 민주주의 세계도 아닙니다. 공산주의 세계가 있기 전에 본연의 가정이 있어야 합니다. 또한 민주주의 세계가 있기 전에 민주주의 세계를 창건할 수 있는 본연의 가정이 있어야 됩니다. 그러면 지금까지 여기에 대한 질서가 어디에 있었으며, 여기에 대한 교육이 어디 있었으며, 여기에 대한 목적 기준이 어디에 있었던가? 이런 결정적인 기준이 이 땅 위에 나타나지 않았다는 것입니다. 이것이 나타나기 전에는 평화의 왕국, 평화의 이상국가, 평화의 나라는 있을 수 없다는 것입니다.
그래서 우리들이 바라는 것은 이런 이상적 가정, 본연의 가정, 살아야 할 가정, 만나야 할 가정, 찾아야 할 가정이 이 지구상에 반드시 나타나 인류 역사와 더불어 운명을 같이할 수 있는 한때가 오는 것입니다. 그래야만 땅에 대한 하나님의 섭리가 이루어지는 것이요, 안식의 복지, 안식의 보금자리가 출발한다는 것입니다. 206)
가정은 하나님의 이상이 현현할 수 있는 기점이요, 인류 행복 현현의 기점이 되는 것입니다. 인간으로서의 일이 다 끝나는 자리요, 하나님도 모든 일의 완성을 보는 자리입니다. 207)
復帰摂理の最終目標
堕落していないアダムとエバは、どのような存在でしょうか。神様の実体と同じです。ですから、内的には神様と一つとなり、外的にはアダムとエバが一つになってできた家庭はどのような家庭かといえば、まさに神様の家庭となるのです。そして、家庭で生まれた息子・娘は誰の息子・娘になるのかといえば、まさしく神様の息子・娘になるのです。
ところがサタンがエバを強奪し、アダムまで堕落させたのです。数えで十六歳の、ティーン・エージャーのような分別をわきまえないときに、愛について何も知らないときに、サタンが侵犯したというのです。そうして、非合法な愛の因縁を結ぶようになり、神様が臨在されるべき位置に、サタンが入っていくようになったのです。(192)
神様は、愛する真の息子・娘に愛をいっぱい与えたいのに、その子女を失ってしまいました。男女の関係について見ると、神様を中心とした一組の夫婦を失ってしまいました。そして、子供から見れば、真の父母を失ってしまいました。堕落の行動一つで、この三つをみな奪われました。
それで、どうやってこの三つの心情を、蕩減復帰の原則によって一時に蕩減し、神様が認め得る基準を立てるかということが問題なのです。まず、神様の前に真なる息子、真なる娘として、神様が愛し得る基準を復帰し、その過程を通過して年齢が満ちれば、神様の愛を中心とした夫婦が結合するのです。そして、そこに再び神様が喜ばれ願われる四位基台を築くために、善なる子女を生まなければなりません。(193)
今日、人間は、神様からつくられて生まれましたが神様の息子・娘として振る舞えずにいます。第一に、神様が、人間を息子・娘として愛することができません。神様が人間を愛し得ず、また人間は、神様の息子・娘としての愛を受けられないのです。第二に、神様の愛を受けた息子・娘としての聖礼式ができず、第三に、彼らは神様の愛を中心とした神様の家庭を築けないのです。この三つを彼らがすべて成就したなら、人間は今日のように悲惨にはならなかったでしょう。そうなっていたら、今日のような文化世界は、もうずいぶん前にできていたでしょう。ところが、そうなり得なかったので、復帰の路程を手探りしてきて、今になって、文化世界だ、何の世界だとやっているのです。
ですから、私たちは最後に行って、出会わなければならないところ、最後に行って、とどまらなければならないところ、そこを探していかなければなりません。世界の国々が本然の祖国を探さなければならず、世界の数多くの人間が、本来の自分の故郷、本郷を探さなければならず、数多くの氏族が、本来の父母を探さなければなりません。これが、今まで神様がなしてこられた摂理の全目的です。(194)
復帰の目標は、アダム家庭復帰にあります。神様は、アダムとエバが堕落するとすぐに救援摂理を始められました。しかし、カインがアベルを殺害し、アダム家庭を中心とした救援摂理はノア家庭に移されました。神様は、ノア家庭を中心として、世界のすべての人々を洪水審判で滅亡させ、サタンの侵犯条件を越えた家庭を立て、地上摂理の基盤を構築しようとされました。それが、再びアブラハム、イサク、ヤコブを経て、モーセ時代に移り、イエスにつながれ、私たちの時代まで来たのです。ですから、復帰摂理の最終目標は、失ったアダム家庭を探し立てることです。(195)
今まで、神様は何を探してこられたのでしょう。主体を探してこられたのではありません。理想的な対象を探してこられたのです。神様を模範として、つくられた世界の内外の内容を備えているものを探してこられたのです。このような結果的な一つの基点は何でしょうか。家庭です。家庭よりも宇宙を代表できるものはないのです。(196)
結局、神様が六千年の間復帰摂理をされたのは、何を探し出すためだったのでしょうか。一つの国を探し出す前に、あるいは、民族と教会を探し出す前に、何を探し出さなければならないのでしょうか。家庭です。つまり、自分の相対を探し出し、家庭を探し出すことでした。一つの国が形成されるためには、家庭がなくてはならないのです。ゆえに、全体の根本が何かといえば家庭です。(197)
人類の祖先であるアダムの家庭が破壊されたので、これを復帰しなければなりません。イエス様は、堕落しなかったアダムとして来なければなりません。だから、イエス様は第二のアダムとして来られた方です。人類の最初の祖先であるアダムは堕落した祖先となったので、神様は本然のみ旨を立てるために、堕落していない真の祖先としてイエス様を送られたのです。そういう真の祖先を中心に、アダム家庭を探し出さなければなりません。(198)
イエス様は、何をしにこられたのでしょうか。家庭を探しにこられました。救いの歴史は、復帰歴史です。病気になったら治さなければならないように、イエス様は、堕落した人間を救うために来られました。では、救いとは何でしょうか。家庭を失ったので、それをもう一度探し出すことです。もう一度探し出そうとすれば、どうすべきでしょうか。失った本来の場所に帰らなければ探し出せません。では、どういうわけで、人間が家庭を探し出さなければならないのでしょうか。イエス様は、どういうわけで、家庭を探しにこなければならないのでしょうか。それは本来の家庭を失ってしまったからです。病気になったので、病気を治さなければなりません。つまり、堕落したので、復帰をしなければならないのです。
聖書を見ると、人類始祖が堕落したとなっています。それでは、その始祖が堕落する時、一人だけ堕落しましたか、二人が堕落しましたか。「二人とも堕落しました」。それが問題です。堕落したとしても、一人だけ堕落したというなら問題は簡単です。一人だけ堕落したとすれば、神様は創造の神様でいらっしゃるので、もう一度つくることができるのです。(199)
今日まで宗教団体、特にキリスト教が目標とし、信仰してきた個人の救いは、完成ではなく、第一段階の始まりにすぎない原初的な救いなのです。
救いの目標は、家庭の救いを単位とするのですが、その家庭の救いの基盤というのは、世界を指導でき、世界の救いまで責任を負える家庭のことをいうのです。そのような心情圏が確立された家庭を築くことが、信仰生活の最高の理想にならなければなりません。(200)
歴史時代のすべての宗教は、今まで何をしてきたでしょうか。今まで宗教は、男性一人を再び探してきたのです。今までの宗教は、相対の理念を許しませんでした。新しいものを許しませんでした。相対の理念を許さず進んでいけば滅びるようになります。けれども、一人を探してくる歴史時代において、男性を見つけ出したといえる基準まで行くようになれば、その後には女性を探し出さなければなりません。女性を探し出すための運動を提示したのが、今日の統一教会です。ゆえに統一教会は何をするところかといえば、家庭を探し出す教会です。
今まで宗教は、個人を探してきました。分かりますか。個人を探し出し、家庭の基盤を築けば、その家庭は氏族になるのです。また、その家庭は民族になれるし、国家を形成できるのです。だから、その家庭は国家を探し出す時まで、日がたてばたつほど一つになるのです。息子・娘を生めば生むほど団結するのです。鉄石のように結束するのです。
そのようにさえなれば、復帰摂理を中心とした国を探し出すための運動はすでに始まったので、その時からは、世界を探し出すための正常なコースを走っていくのです。世界に伸びていかなければなりません。まず、復帰摂理を中心とした一つの家庭をつくり、一つの氏族を編成しなければなりません。その一つの氏族を編成する日、世界の運勢は違ってくるでしょう。歴史は今、その日に向かって前進しているのです。(201)
今までの宗教は、個人の救いを標準にしましたが、今後新しい時代に、世界が喜ぶことのでき、神様が立てることのできる宗教は、家庭を救える宗教でなければなりません。
それで、男性一人だけ救いを受ければ、女性はすべて続いて入っていくのです。また、女性が皆、蕩減するようになれば、男性は皆、ついていくようになるのです。そうなるのです。エバが堕落する時、アダムがついていったでしょう。そのように、女性の言葉を命懸けで死ぬほど信じる男性は、天国に行きます。また、男性の言葉を絶対的に信じる女性も天国に行きます。こうやっても天国に行き、ああやっても天国に行くのです。
それだから、女性は、女性のために死ぬほど信じ、命まで捧げられる男性を得られればよいということであり、男性は、男性のために命までも捧げられる女性を得ればよいのです。そうできる人々が現れれば、彼らは、神様の息子・娘になるのです。(202)
今までの宗教の目的は、個人を救うことでした。しかし統一教会は、個人の救いよりも家庭の救いを目的としているのです。救うのも家庭を救い、天国に行くのも、一人では行かないというのです。
統一教会の救済観は、夫は天国に送り、妻は地獄に送ろうというものではありません。二人とも天国に行こうというのです。また、お母さん、お父さんを地獄に送るのではなく、お母さん、お父さんに侍り、息子・娘も連れて天国に行こうというのです。統一教会は、自分が愛する家庭、自分が愛する氏族までみんな連れて天国に行ける道理を教えてくれる宗教なので、他の宗教とは次元が違うのです。ですから、今までの宗教は、独身生活を強調しましたが、統一教会は家庭を重要視するのです。家庭を中心として行くのです。その家庭は世界のための家庭であり、神様のための家庭です。これが、統一教会の信徒たちが行くべき道であり、今後、皆さんが生活していくべき道であることをはっきりと知らなければなりません。
父母より、夫より、妻より、子供より、神様と世界をより愛することがすなわち、父母に百パーセント孝行する道であり、夫を百パーセント愛する道です。また、妻を百パーセント愛する道であり、子供を百パーセント愛する道です。その愛の価値以上の場所に行く道が、この道のほかにないので、この道を行かなければならないのです。この道は、万民が行くべき共同の道なので、この道を行き、勝利の旗を揚げるようになる時には、天下を統一しても余りあり、天下を胸に抱いても余りあるという、天の国の王子、王女となるでしょう。ですから、この道が私たち統一教会の信徒たちが行くべき道であることをはっきりと知らなければなりません。(203)
法を超越し、制度を超越し、環境のすべての背景を超越し、自分も超越し、永遠に共にいたい因縁を結ぼうというのが父母の愛であり、夫婦の愛であり、子女の愛なのです。これを無視した社会制度はあり得ないし、これを無視した国家は形成され得ないのです。ですから、統一教会は個人教会を願うのではなく、家庭教会を願うのです。統一教会は、個人の救いを願うのではなく、家庭の救いを願うのです。統一教会は、個人の救いを目的にするのではなく、家庭の救いを成就しようというのです。統一教会はこの点が違います。(204)
神様を中心とした家庭を探し出せなければ、国も探し出せないし、世界も探し出せないので、イエス様も、この地に来て、神様が愛する家庭を築こうとしました。だから、一人の新郎として、新婦を探し出さなければなりません。一人の男性を中心として、真の父母も現れ、真の夫婦も現れ、真の兄弟も現れることができるので、これを決定的に成すと預言したのが、小羊の婚宴の時です。新郎新婦を迎えようというのです。(205)
すべての人間たちが、最後にもつべき共同的な目標、行くべき共同的な関門は何でしょうか。国でもないし、世界でもありません。共産主義世界でもなく、民主主義世界でもありません。共産主義世界がある前に、本然の家庭がなければなりません。また、民主主義世界がある前に、民主主義世界を創建できる、本然の家庭がなければなりません。それでは、今までここに対する秩序がどこにあり、ここに対する教育がどこにあり、ここに対する目的、基準がどこにあったでしょうか。このような決定的基準が、この地上に現れなかったというのです。これが現れる前には、平和の王国、平和の理想国家、平和の国はあり得ないのです。
だから、私たちが願うのは、このような理想的家庭、本然の家庭、生きるべき家庭、出会うべき家庭、探し出すべき家庭が、この地球上に必ず現れ、人類歴史と共に、運命を共にできる一時が来ることです。そうしてこそ、地に対する神様の摂理が成就されるのであり、安息の福地、安息の巣が出発するというのです。(206)
家庭は、神様の理想が顕現できる基点であり、人類の幸福顕現の基点となるのです。人間としての仕事がすべて終わる位置であり、神様も、すべての仕事の完成を見る位置です。(207)
The Final Goal of the Providence of Restoration
In what position will the unfallen Adam and Eve stand? They are the same as the substantial being of God. What family will be formed by Adam and Eve internally becoming one with God and externally becoming one with each other? This indeed is the God-centered family. And whose sons and daughters will those born in this family be? They indeed will be the sons and daughters of God.
However, Satan took Eve and even made Adam fall. Satan committed the crime when Adam and Eve were only sixteen years old. They were still in their teens, the time they yet did not know anything about love, nor what is good or bad. They came to form an unlawful love relationship, and where God was to dwell, Satan came to occupy.
God therefore lost His true son and daughter, to whom He wanted to give all His love. In terms of relationship between man and woman, we lost one couple centered on God. In terms of children, we lost the true parents. Through the action of the fall, we lost these three.
Then, how can we indemnify all at once these three Shimjungs through the principle of restoration through indemnity and stand in the position which God can recognize? This is the problem. First of all, we must restore the standard based upon which God can love us as His true sons and daughters. Through this process, and when the time comes, a couple centered on God's love has to be formed. They must have children of goodness to form a four position foundation which God desires and from which God will be able to feel joy once again.
Although we human beings were created from God, today we are unable to act as God's sons and daughters. First of all, God cannot love humankind as His sons and daughters. God cannot love us, and we cannot receive love as God's sons and daughters. Second, we are unable to have a holy ceremony as sons and daughters receiving God's love; and third, we cannot form a family centering on God's love. If humankind were able to realize these three, then we would not be as miserable as we are today. If these had been realized, the cultural benefits of today would have been realized much sooner. However, because humankind failed to do so, we have come the way of restoration and we are struggling now to reform the culture and make some other kind of world.
Therefore, we must search for a place where we can meet, a place where we can finally settle. The nations throughout the world must search for their original home country and the many tribes must search for their original parents. This has been the whole purpose of God's providence.
The goal of restoration is to restore Adam's family. God started His providence of salvation immediately after the fall of Adam and Eve. However, Cain killed Abel and the providence of salvation centering on Adam's family moved to Noah's family. Centering on Noah's family, God planned to destroy all the people through the flood judgment in order to set up a family which was free from Satan's condition of accusation, and to form a foundation for the providence on earth. This was prolonged again to Abraham, Isaac, Jacob, to the age of Moses, to Jesus and to our age today. Therefore, our final goal in the providence of restoration is to search for Adam's lost family.
For what has God been searching until today? He has not been searching for a subject. He has been searching for an ideal object. He has been searching for an object with the internal and external content of the world created through God as the model. What will be the base of this result? It will be a family. Nothing else but a family can represent the universe.
For what has God been searching throughout the six-thousand year providence of restoration? What did He have to find before searching for a nation, tribe or church? It was a family. In other words, He had to find his reciprocal partner and a family. In order for a nation to be formed, there must be a family. Therefore, what is the origin of everything? It is a family.
Adam's family, which was the ancestor of humankind, was destroyed; therefore it must be restored. Jesus had to come as the unfallen Adam. Therefore, Jesus came as the second Adam. Because our first human ancestor Adam became a fallen ancestor, God sent Jesus as the unfallen true ancestor of humankind, in order to set up the original will. We must search for and find Adam's family centering on this true ancestor.
Why did Jesus come? He came to find a family. The history of salvation is a history of restoration. Because we became sick, we have to be heated. Jesus came to save fallen humankind. Then what is salvation? Because we lost our family, salvation is to find that family again. How can we do that? Unless we return to our original position, it is not possible. Then for what reason does humankind have to search for a family once again? Why did Jesus have to come to search for a family? It is because we lost our original family. Because we became sick, we have to be healed. In other words, because we fell, we have to be restored.
If we look at the Bible, it says that the first human ancestors fell. When the human ancestor fell, did he fall alone or with another person? [Two of them fell.] That is the problem. Even if there were a fall, if it were only one person, the problem would be simple. If only one fell, God as the Creator could have created another one.
The salvation of an individual, which the religious groups, especially Christianity, have had as their goal or as their faith, does not refer to individual perfection, but only to a primitive salvation which represents the start of one stage.
The goal of salvation is conceptualized as a base of one family. By the salvation of a family being the base, we mean a family which can lead the world and take responsibility for saving the world. To form a family of that realm of heart has to be the highest ideal in our life of faith.
What have all the religions throughout history been doing? Until now, religion has been searching for one man. Religions until now did not permit the concept of having a reciprocal partner. They did not permit something new. If you continue to go forward without having the concept of reciprocal partnership, you will perish. However, in the history of searching for one man, if you have reached the point of finding that man, then as the next step you must search for a woman. The movement which proposed to search for a woman was the Unification Church we have today. Therefore, what does the Unification Church do? It is a church in search of a family.
Until now, religion has been searching for an individual. Do you understand? If you find an individual and form a family, that family will became a clan. That family will become a tribe and then will form a nation. Therefore, that family, until a nation is formed, will become more and more united. The more sons and daughters, the more the family will be united: It will be united as hard as a stone of steel.
When this is realized centering on the providence of restoration, the movement in search of a nation has already begun; therefore, from that time on, everything will run a normal course toward finding a world. It must reach out to the world. A family centered on the providence of restoration must be formed first, and then a tribe must be formed. When a tribe is formed, the fortune of the world will start to change. History is now moving in that direction.
Religions until now have had the salvation of individuals as their goal; however, in our new age beginning now, the religion which God sets up and over which the world will be able to rejoice has to be one which can save families.
Therefore, if a man is saved, women will follow. And if all women emerge to indemnify, men will follow. It will be like that. When Eve fell, Adam followed her. Likewise, the man who believes in the woman's word even at the risk of his life will go to heaven. Also, the woman who believes in the man's word also will go to heaven. This way or that way, everything will lead them to heaven.
Therefore, woman should have man who will believe her at the risk of death, who will risk his own life for her; and man should have woman who can risk her life for that man. If those people appear, they will be God's sons and daughters.
The goal of religion until now was to save the individual. However, the Unification Church's goal is to save the family rather than the individual. We say that salvation should be of the family and that you cannot go to heaven alone.
The view of salvation in the Unification Church does not feature sending the husband to heaven and wife to hell. We make them both go to heaven. Also, we are not sending mothers and fathers to hell; we are telling sons and daughters to serve the mothers and fathers and to go to heaven together. The Unification Church is a religion which teaches the way through which you can take all your loving family and tribe to heaven. Therefore, the level is different from other religions. Religions until now have emphasized remaining single; however, the Unification Church lays importance on families. We go centering on families. That family is for the world and for God. This is the way which the members of the Unification Church should go, and the way which you should live your own lives from now on.
Transcending law, system, all environmental backgrounds and even transcending yourselves, the love of parents, love of husband and wife, and love of children tries to form a relationship which will be together eternally. There can be no social system which ignores this and a nation cannot be formed ignoring this. Therefore, the Unification Church does not hope for an individual church, but hopes for a family church. The Unification Church does not hope for the salvation of an individual, but hopes for family salvation. The Unification Church does not make its goal individual salvation, but tries to fulfill family salvation. The Unification Church differs from Christianity in this point.
If we cannot find a God-centered family, we cannot find a nation or a world; therefore, Jesus also tried to form a family which God could love on this earth. Therefore, Jesus as a bridegroom had to find a bride. Centering on a man, a true parent, true husband and wife and true brothers and sisters can appear. The marriage feast of the lamb is a prophecy that this will be accomplished absolutely. It is to receive the bride and the bridegroom.
What is the common goal which should be the final goal of all humankind? What are the common barriers through which all must go? It is not a nation or a world. It is not even the communist world or democratic world. Before the communist world, there had to be an original family. Before the democratic world, there had to be an original family which could found the democratic world. Where has there been the system, education or standard for this goal? This absolute standard has not appeared on this earth. Unless it appears, there can never be a peaceful kingdom, peaceful ideal nation or peaceful world.
Therefore, we hope that an ideal family, an original family, a family which we can meet and live with will definitely appear on this earth, and that the time will come when this family can share its fate together with human history. This way, the providential investment of God in this earth will be realized, which will be the beginning of a blessed land or a nest for settlement.
The family is the base where God's ideal can be realized and the base where the happiness of humankind can be realized. This is the position where the final work of man and woman will be finished and where God's work will be completed.
첫댓글 고맙습니다*^^*