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There is generally no problem with this, providing that allowance is made for the lower cranking amps compared to a similar size starting battery. 시작 배터리를 크기가 있습니다 비슷한에 비해 업무 본격 시작인가 앰프 낮은 그 수당을 구성되어 제공, 문제는이 아니 일반적으로. As a general rule, if you are going to use a true deep cycle battery (such as the Concorde SunXtender) also as a starting battery, it should be oversized about 20% compared to the existing or recommended starting battery group size to get the same cranking amps. 원칙적으로, 장군 같은 경우 얻을 크기를 약 20 %에 비해 시작 배터리 기존의 또는 권장 그룹이 살쾡이, 그것은해야 당신이 배터리를 시작으로) 또한 SunXtender 콩코드 진정한 깊은 순환 배터리를 (예 : 사용가는 A가 본격 시작인가. That is about the same as replacing a group 24 with a group 31. 그것에 대한 그룹 31 그룹 24 교체와 동일합니다. With modern engines with fuel injection and electronic ignition, it generally takes much less battery power to crank and start them, so raw cranking amps is less important than it used to be. 연료 분사 및 전자 점화 장치와 현대 엔진, 그것은 일반적으로 크랭크에 그들을 시작하기 훨씬 적은 배터리 전원이 걸립니다, 그래서 원시 업무 본격 시작인가 앰프는 예전보다 덜 중요합니다. On the other hand, many cars, boats, and RV's are more heavily loaded with power sucking "appliances", such as megawatt stereo systems etc. that are more suited for deep cycle batteries. 반면에, 많은 자동차, 보트, 및 RV가 더 많이 더 깊이주기 배터리에 적합 메가 와트 스테레오 시스템 등 전력 빨아 "가전 제품"와 함께로드됩니다. We have used the Concorde SunXtender AGM batteries in some of our vehicles with no problems. 우리는 아무 문제가 우리의 차량 중 일부에있는 콩코드 SunXtender AGM 배터리를 사용 해왔다.
It will not hurt a deep cycle battery to be used as a starting battery, but for the same size battery they cannot supply as much cranking amps as a regular starting battery. 하지만, 시작 배터리로 사용 될 수있는 깊은주기 배터리를 해치지 않을 그들은 정기적으로 시작 배터리만큼 업무 본격 A로 공급 수없는 동일한 크기의 배터리입니다.
Nearly all large rechargeable batteries in common use are Lead-Acid type. 거의 일반적인 사용에서 모든 큰 충전용 배터리는 납산 유형입니다. (There are some NiCads in use, but for most purposes the very high initial expense, and the high expense of disposal, does not justify them). (매우 높은 초기 비용, 그리고 처리의 높은 비용은 그들을 정당화하지 않는 대부분의 목적에 있지만, 일부 NiCads 사용가 있습니다.) The acid is typically 30% Sulfuric acid and 70% water at full charge. 산성 완전 무료로 일반적으로 30% 황산과 70 %의 물을 것입니다. NiFe (Nickel-Iron) batteries are also available - these have a very long life, but rather poor efficiency (60-70%) and the voltages are different, making it more difficult to match up with standard 12v/24/48v systems and inverters. NiFe (니켈 - 철) 배터리도 사용할 수 있습니다 - 이것은 매우 긴 수명을 가지고, 오히려 가난 효율 (60-70%)와 전압 그리고 그것은 더 어려워 표준 12v/24/48v 체제와 일치하도록하고, 다른 인버터. The biggest problem with NiFe batteries is that you may have to put in 100 watts to get 70 watts of charge - they are much less efficient than Lead-Acid. 그들은 훨씬 덜 납산보다 효율적입니다 - NiFe 배터리와 함께 가장 큰 문제는 요금의 70 와트를 얻으려면 100w에 넣어야 할 수있다. What you save on batteries you will have to make up for by buying a larger solar panel system. 어떻게 당신이 더 큰 태양열 패널 시스템을 구입하여 만회해야합니다 배터리에 저장합니다. NiCads are also inefficient - typically around 65% - and very expensive. NiCads도 비효율 있습니다 - 일반적으로 약 65% - 매우 비싼. However, NiCads can be frozen without damage, so are sometimes used in areas where the temperatures may fall below -50 degrees F. Most AGM batteries will also survive freezing with no problems, even though the output when frozen will be little or nothing. 그러나 NiCads 너무 때때로, 기온도 아무런 문제와 동결 살아남을 것입니다 -50 도까지 F. 대부분의 AGM 배터리보다 낮을 수있는 영역에 사용되고, 손상없이 냉동 수 있지만 출력하면 올릴 수 없게되며 거의 아무것도 불구하고.
Sometimes called "fork lift", "traction" or "stationary" batteries, are used where power is needed over a longer period of time, and are designed to be "deep cycled", or discharged down as low as 20% of full charge (80% DOD, or Depth of Discharge). 가끔하고, 전원이 오랜 기간 동안 필요가 어디 사용하고있다 "지게차", "견인"또는 "고정"배터리가 소위 "깊은 시동 완료"또는되도록 설계되었습니다 전체 요금의 20 %만큼 낮은 다운 퇴원 (80 % 국방부, 또는 방전 심도). These are often called traction batteries because of their widespread use in forklifts, golf carts, and floor sweepers (from which we get the "GC" and "FS" series of battery sizes). 이들은 종종 지게차, 골프 카트, 그리고 바닥 청소부 (우리는 배터리 크기의 "FS"시리즈의 "GC의"를 입수하는에서) 그들의 광범위한 사용하기 때문에의 견인 배터리라고합니다. Deep cycle batteries have much thicker plates than automotive batteries. 깊은주기 배터리 자동차 배터리보다 훨씬 두꺼운 번호판이 있습니다.
Plate thickness (of the Positive plate) matters because of a factor called " positive grid corrosion ". 플레이트 두께 (접시의 긍정적인) "그리드 부식"라는 긍정적인 문제 때문에 요소. This ranks among the top 3 reasons for battery failure. 배터리 실패에 대한 상위 3 가지 이유 중이 차지한다. The positive (+) plate is what gets eaten away gradually over time, so eventually there is nothing left - it all falls to the bottom as sediment. 긍정 (+) 플레이트 아무것도 남지 않게됩니다 그래서 결국은, 시간이 점차 이상의 거리에 먹히지 무엇인가 - 모든 퇴적물로 바닥에 떨어지면. Thicker plates are directly related to longer life, so other things being equal, the battery with the thickest plates will last the longest. 두꺼운 판은 직접 긴 수명과 관련된, 그래서 다른 것들은 동일하고, 두꺼운 플레이트와 함께 배터리가 가장 긴 마지막 것입니다. The negative plate in batteries expands somewhat during discharge, which is why nearly all batteries have separators, such as glass mat or paper, that can be compressed. 배터리에 부정적인 접시는 거의 모든 배터리는 압축 될 수 유리 매트 또는 종이와 같은 구분 기호를, 이유는 방전 동안 다소 확장합니다.
Automotive batteries typically have plates about .040" (4/100") thick, while forklift batteries may have plates more than 1/4" (.265" for example in larger Rolls-Surrette) thick - almost 7 times as thick as auto batteries. 지게차 배터리 4분의 1 개 이상의 번호판을 할 수 있습니다 반면 자동차 배터리는 일반적으로 0.040에 대해 번호판을 "(4 / 100") 두께있다 "(0.265"큰 롤스 - Surrette로 예를 들면) 두꺼운 - 자동으로 두께와 거의 7 배 배터리. The typical golf cart will have plates that are around .07 to .11" thick. The Concorde AGM's are .115", The Rolls-Surrette L-16 type (CH460) is .150", and the US Battery and Trojan L-16 types are .090". 전형적인 골프 카트는 0.11 0.07 주위에 아르 번호판을 것이다 "두꺼운. 콩코드 AGM는 0.115 아르"롤스 - Surrette 패 - 16 타입 (CH460) 0.150 "이고 미국 전지 및 트로이 패 - 16 종류 0.090 "입니다. The Crown L-16HC size has .22" thick plates. While plate thickness is not the only factor in how many deep cycles a battery can take before it dies, it is the most important one. 크라운 패 - 16HC 크기는 0.22 "두꺼운 접시가 있습니다. 플레이트의 두께는 많은 깊은 사이클은 배터리가, 그것은 가장 중요한 하나입니다 죽기전에 걸릴 수있는 방법에있는 유일한 요인은 아니지만.
Most industrial (fork lift) deep-cycle batteries use Lead-Antimony plates rather than the Lead-Calcium used in AGM or gelled deep-cycle batteries and in automotive starting batteries. 대부분의 (지게차) 깊은 사이클 배터리 AGM에 사용되는 납 - 안티몬 번호판보다는 리드 - 칼슘 사용하거나 깊은 - 사이클 배터리를 gelled 시작 및 자동차 배터리 산업. The Antimony increases plate life and strength, but increases gassing and water loss. 안티몬은 접시의 생활과 강도, 그러나 증가 가스와 물 손실을 증가시킵니다. This is why most industrial batteries have to be checked often for water level if you do not have Hydrocaps. 이것은 당신이 Hydrocaps이 없다면 대부분의 산업용 배터리는 수위에 자주 점검해야 할 이유입니다. The self discharge of batteries with Lead-Antimony plates can be high - as much as 1% per day on an older battery. - 안티몬 번호판 리드와 배터리는 자체 방전 높은 수로 - 1 인당 % 일만큼 배터리에 이전. A new AGM typically self-discharges at about 1-2% per month, while an old one may be as much as 2% per week. 한 달에 약 1~2%에서 일반적으로 자기 방전 새로운 AGM는 이전 주당만큼 2 %까지 누리세요.
Sealed batteries are made with vents that (usually) cannot be removed. 실드 배터리가 (보통) 제거할 수 없습니다 통풍구와 함께 만들어집니다. The so-called Maintenance Free batteries are also sealed, but are not usually leak proof. 소위 보수 무료 배터리도 막았지만 일반적으로 누설 증거가되지 않습니다. Sealed batteries are not totally sealed, as they must allow gas to vent during charging. 실드 배터리가 완전히 그들은 가스가 충전 중에 분출구을 허용해야로서, 밀봉되지 않습니다. If overcharged too many times, some of these batteries can lose enough water that they will die before their time. overcharged 너무 많이하면 이러한 전지 중 일부는 그들의 시간이되기 전에 죽을 것으로 충분한 수분을 잃을 수 있습니다. Most smaller deep cycle batteries (including AGM) use Lead-Calcium plates for increased life, while most industrial and forklift batteries use Lead-Antimony for greater plate strength to withstand shock and vibration. 에 견딜 충격 및 진동을위한 플레이트 큰 힘을 안티몬을 배터리를 사용 리드 지게차 산업의 가장하는 동안 대부분의 소규모 깊은주기 배터리에 대한 증가 인생 번호판을 리드 칼슘 사용) (포함 AGM가.
Lead-Antimony (such as forklift and floor scrubber) batteries have a much higher self-discharge rate (2-10% per week) than Lead or Lead-Calcium (1-5% per month), but the Antimony improves the mechanical strength of the plates, which is an important factor in electric vehicles. 납 - 안티몬 (지게차 및 바닥 스크러버 등) 건전지 또는 리드 - 칼슘 (매달 1-5%), 리드하지만 안티몬보다 훨씬 높은 자체 방전 속도 (주당 2-10%) 기계적 강도를 향상도 접시의 어느 전기 자동차에 중요한 요소입니다. They are generally used where they are under constant or very frequent charge/discharge cycles, such as fork lifts and floor sweepers. 그들은 일반적으로 그들은 포크 리프트와 바닥의 청소부 같은거나 매우 자주 상수 충전 / 방전주기, 아래 어디에 사용됩니다. The Antimony increases plate life at the expense of higher self discharge. 안티몬 높은 자기 방전의 비용으로 접시의 수명을 증가시킵니다. If left for long periods unused, these should be trickle charged to avoid damage from sulfation - but this applies to ANY battery. 오랜 기간 동안 사용하지 않는 나갔다면, 이들은 sulfation에서 손상을 방지하려면 세류 충전해야합니다 -하지만 이것이 배터리에 적용됩니다.
As in all things, there are trade offs. 모든 일들에서와 마찬가지로, 무역 오프가 없습니다. The Lead-Antimony types have a very long lifespan, but higher self discharge rates. 리드 안티몬 유형은 매우 긴 수명,하지만 더 높은 자체 방전 률이 있습니다.
Batteries come in all different sizes. 배터리는 다양한 크기로 왔습니다. Many have "group" sizes, which is based upon the physical size and terminal placement. 많은 사람들이 배치 실제 크기와 터미널이 기반이다 "그룹"크기를,. It is NOT a measure of battery capacity. 그것은하지 전지 용량을 측정하기위한 것입니다. Typical BCI codes are group U1, 24, 27, and 31. 일반 BCI 코드 그룹 U1, 24, 27, 31입니다. Industrial batteries are usually designated by a part number such as "FS" for floor sweeper, or "GC" for golf cart. 산업용 배터리는 일반적으로 바닥 청소기 대해 "FS"또는 "GC의"골프 카트와 같은 부품 번호로 지정되어 있습니다. Many batteries follow no particular code, and are just manufacturers part numbers. 많은 배터리, 특별한 코드를 수행하고 단지 제조 업체 부품 번호입니다. Other standard size codes are 4D & 8D, large industrial batteries, commonly used in solar electric systems. 다른 표준 크기의 코드는 일반적으로 태양 전기 시스템에서 사용 4D 좌석 & 8D, 대형 산업용 배터리입니다.
U1 U1 | 34 to 40 Amp hours 34-40 앰프 시간 | 12 volts 12 볼트 |
Group 24 그룹 24 | 70-85 Amp hours 70-85 앰프 시간 | 12 volts 12 볼트 |
Group 27 그룹 27 | 85-105 Amp hours 85-105 앰프 시간 | 12 volts 12 볼트 |
Group 31 그룹 31 | 95-125 Amp hours 95-125 앰프 시간 | 12 volts 12 볼트 |
4-D 4 차원 | 180-215 Amp hours 180-215 앰프 시간 | 12 volts 12 볼트 |
8-D 8 - D 조 | 225-255 Amp hours 225-255 앰프 시간 | 12 volts 12 볼트 |
Golf Cart & T-105 골프 카트 & T는 - 105 | 180 to 225 Amp hours 180-225 앰프 시간 | 6 volts 6 볼트 |
L-16, L16HC etc. 패 - 16, L16HC 등 | 340 to 415 Amp hours 340-415 앰프 시간 | 6 volts 6 볼트 |
Gelled batteries, or "Gel Cells" contain acid that has been "gelled" by the addition of Silica Gel, turning the acid into a solid mass that looks like gooey Jell-O. Gelled 배터리, 또는 "젤 셀"은 끈적끈적한 젤리처럼 보이는 단단한 덩어리로 산성을 선회, 실리카 젤의 추가에 의해 "gelled"되었습니다 산성을 포함합니다. The advantage of these batteries is that it is impossible to spill acid even if they are broken. 이러한 전지의 장점은 그들이 깨진 경우에도 산성을 누설하는 것은 불가능이다. However, there are several disadvantages. 그러나, 몇 가지 단점이 있습니다. One is that they must be charged at a slower rate (C/20) to prevent excess gas from damaging the cells. 하나는 그들이 세포를 손상으로부터 초과 가스를 방지하기 위해 느린 속도 (C/20)에서 부과해야한다는 것입니다. They cannot be fast charged on a conventional automotive charger or they may be permanently damaged. 그들은 빨리하거나 기존의 자동차 충전기에 결제할 수없는 그들이 영구적으로 손상될 수 있습니다. This is not usually a problem with solar electric systems, but if an auxiliary generator or inverter bulk charger is used, current must be limited to the manufacturers specifications. 이것은 일반적으로 전기 시스템은 태양 전지에 문제가되지 않습니다 사용하는 경우 보조 발전기 또는 인버터 일괄입니다 충전기는 전류 사양을 제조 업체에 한정되어야합니다. Most better inverters commonly used in solar electric systems can be set to limit charging current to the batteries. 일반적으로 태양 전기 시스템에서 사용되는 대부분의 더 나은 인버터는 배터리 충전 전류를 제한하는 설정할 수 있습니다.
Some other disadvantages of gel cells is that they must be charged at a lower voltage (2/10th's less) than flooded or AGM batteries. 젤 세포 중 일부는 다른 단점은 그들이 침수 또는 AGM 배터리보다 낮은 전압 (이하 '2/10th들)을 부과해야한다는 것입니다. If overcharged, voids can develop in the gel which will never heal, causing a loss in battery capacity. overcharged 경우, 빈 자국이 배터리 용량의 손실을 초래, 치료하지 않습니다 젤로 개발할 수 있습니다. In hot climates, water loss can be enough over 2-4 years to cause premature battery death. 뜨거운 기후에서, 물 손실이 조기 배터리 사망 원인 2-4년 이상 충분히 할 수 있습니다. It is for this and other reasons that we no longer sell any of the gelled cells except for replacement use. 우리가 더 이상 교체 사용을 제외하고 gelled 세포 중 하나를 판매하는 이러한 이유입니다. The newer AGM (absorbed glass mat) batteries have all the advantages (and then some) of gelled, with none of the disadvantages. 최신 AGM (흡수 유리 매트) 배터리는 단점이 전혀 가진 모든 장점을 (그리고 일부)의 gelled,있다.
A newer type of sealed battery uses "Absorbed Glass Mats", or AGM between the plates. 봉인된 배터리의 최신 유형의 접시 사이에 "흡수 유리 매트"또는 AGM을 사용합니다. This is a very fine fiber Boron-Silicate glass mat. 이것은 아주 좋은 섬유 보론 - 규산 유리 매트입니다. These type of batteries have all the advantages of gelled, but can take much more abuse. 배터리 이러한 유형하지만, gelled의 모든 장점을 가지고 훨씬 더 남용을받을 수 있습니다. We sell the Concorde (and Lifeline, made by Concorde) AGM batteries. 우리는 (그리고 콩코드로 만든 라이프 라인), AGM 배터리 콩코드을 판매합니다. These are also called "starved electrolyte", as the mat is about 95% saturated rather than fully soaked. That also means that they will not leak acid even if broken. 가 젖었에 대한 완벽한 %가 포화보다는 95 매트는 이러한 아르라고도 "로,"굶어 전해질. 그것도 의미 깨진면 누출 산성조차하지 않습니다 그들은.
Since all the electrolyte (acid) is contained in the glass mats, they cannot spill, even if broken. 모든 전해질 이후 (산성) 깨진 경우에도 유리 매트에, 그들은 엎지르지 수 없습니다 포함되어 있습니다. This also means that since they are non-hazardous, the shipping costs are lower. 이것은 또한 그들이 아닌 위험한이기 때문에, 운송 비용이 낮은 것을 의미한다. In addition, since there is no liquid to freeze and expand, they are practically immune from freezing damage. 또한, 이후로 동결하고 확장 액체있다, 그들은 사실상 동결 손상으로부터 영향을받지 않습니다.
Nearly all AGM batteries are " recombinant " - what that means is that the Oxygen and Hydrogen recombine INSIDE the battery. 거의 모든 AGM 배터리가 "는"재조합 - 무슨 뜻인지 그입니다 산소와 수소의 재결합 내부 배터리. These use gas phase transfer of oxygen to the negative plates to recombine them back into water while charging and prevent the loss of water through electrolysis. 충전하는 동안 부정적인 접시에 산소의 이러한 사용 가스상 전송이 바다로 그들을 다시 재결합하고 전기 분해를 통해 물의 손실을 방지합니다. The recombining is typically 99+% efficient, so almost no water is lost. recombining는 일반적으로 그렇게 거의 수분을 잃어 99 + % 효율적이다.
The charging voltages are the same as for any standard battery - no need for any special adjustments or problems with incompatible chargers or charge controls. 충전 전압은 표준 배터리 용과 동일합니다 - 특별한 조정되었거나 호환되지 않는 충전기 또는 요금 컨트롤과 함께 문제에 대해서도 필요합니다. And, since the internal resistance is extremely low, there is almost no heating of the battery even under heavy charge and discharge currents. 그리고, 내부 저항이 매우 낮은이기 때문에, 무거운 충전 및 방전 전류에서도 거의 배터리 전혀 난방이 없습니다. The Concorde (and most AGM) batteries have no charge or discharge current limits. 콩코드 (및 대부분의 AGM) 배터리도 충전 또는 방전 전류 제한이 있습니다.
AGM's have a very low self-discharge - from 1% to 3% per month is usual. 매달 1 % 3 % 평소 떨어져 - AGM가 매우 낮은 자기 방전이 있습니다. This means that they can sit in storage for much longer periods without charging than standard batteries. 이것은 그들이 표준 배터리보다 충전없이 오래 동안 창고에 앉아있을 수있다는 것을 의미합니다. The Concorde batteries can be almost fully recharged (95% or better) even after 30 days of being totally discharged. 콩코드의 배터리가 거의 완전히 (95 % 또는 더 나은) 완전히 보직 해임조차 후 30 일 재충전하실 수 있습니다.
AGM's do not have any liquid to spill, and even under severe overcharge conditions hydrogen emission is far below the 4% max specified for aircraft and enclosed spaces. AGM 구, 유출 어떤 액체가 없어, 심지어 심각한 에누리 조건 수소 방출 아래의 항공기 및 둘러싸인 공간에 대해 지정된 최대 4 %까지 아래와 같습니다. The plates in AGM's are tightly packed and rigidly mounted, and will withstand shock and vibration better than any standard battery. AGM 년대에 접시가 긴밀하고 포장 rigidly 탑재하고 충격 및 진동을 표준 배터리보다 더 견딜 것입니다.
Even with all the advantages listed above, there is still a place for the standard flooded deep cycle battery. 위에 나열된 모든 장점에도 불구하고, 표준을위한 장소는 아직 없다 깊은 사이클 배터리를 침수. AGM's will cost 2 to 3 times as much as flooded batteries of the same capacity. AGM의 같은 용량의 홍수 건전지만큼 2-3 배의 대가를 치르게됩니다. In many installations, where the batteries are set in an area where you don't have to worry about fumes or leakage, a standard or industrial deep cycle is a better economic choice. 배터리가 지역에서 설정한 많은 설치에서 당신은 가스 또는 누설, 표준 또는 산업 깊은주기가 더 나은 경제적인 선택이다 걱정하지 않아도 어디에. AGM batteries main advantages are no maintenance, completely sealed against fumes, Hydrogen, or leakage, non-spilling even if they are broken, and can survive most freezes. AGM 배터리 주요 장점은 완전히 매연, 수소, 또는 누설이 아닌 그들이 깨진 경우에도 흘리고에 대한 봉인 아니, 유지 보수, 대부분의 얼음장 살아남을 수 있습니다. Not everyone needs these features. 모두가 이러한 기능이 필요합니다.
Battery capacity (how many amp-hours it can hold) is reduced as temperature goes down, and increased as temperature goes up. 배터리 용량은 (그것이 저장할 수있는 얼마나 많은 A - 시간), 다운 온도로가는 감소와 온도가 올라가으로 증가했습니다. This is why your car battery dies on a cold winter morning, even though it worked fine the previous afternoon. 이것은 당신의 자동차 배터리는 이전의 오후 괜찮았는데 비록 추운 겨울 아침에 죽을 이유입니다. If your batteries spend part of the year shivering in the cold, the reduced capacity has to be taken into account when sizing the system batteries. 귀하의 배터리가 추위에 떨고 올해의 일부를 지출하는 경우 용량 감소가 시스템 배터리를 크기 조정시 고려되어야한다. The standard rating for batteries is at room temperature - 25 degrees C (about 77 F). 25도 정도에 C (약 77 F 조) - 배터리의 표준 점수는 상온에서입니다. At approximately -22 degrees F (-27 C), battery AH capacity drops to 50%. 약 -22 화씨 (-27 C 조)에서 전지 아 용량이 50 %로 할인되었습니다. At freezing, capacity is reduced by 20%. 동결에, 용량은 20 % 줄어 듭니다. Capacity is increased at higher temperatures - at 122 degrees F, battery capacity would be about 12% higher. 용량이 더 높은 온도에서 증가 - 122도 F를, 배터리 용량은 약 12% 높을 것입니다.
Battery charging voltage also changes with temperature. 배터리 충전 전압은 온도도 함께 변경됩니다. It will vary from about 2.74 volts per cell (16.4 volts) at -40 C to 2.3 volts per cell (13.8 volts) at 50 C. This is why you should have temperature compensation on your charger or charge control if your batteries are outside and/or subject to wide temperature variations. 그것은 C를이 배터리는 밖에서하는 경우 귀하의 충전기 또는 요금 컨트롤에 온도 보상을해야하는 이유가있다 50 셀 (13.8 볼트) 당 2.3 볼트 -40 C에서 셀 (16.4 볼트) 당 약 2.74 볼트부터 달라집니다 / 또는 넓은 온도 변화에 따라 다릅니다. Some charge controls have temperature compensation built in (such as Morningstar) - this works fine if the controller is subject to the same temperatures as the batteries. 일부 충전 제어 (모닝 등)에 내장된 온도 보상 있어요 - 컨트롤러는 배터리와 같은 온도에 따라 달라질 수 있습니다 경우에 잘 동작합니다. However, if your batteries are outside, and the controller is inside, it does not work that well. 그러나 귀하의 배터리가 외부하는 경우 컨트롤러가 내부에있다, 그것은 잘 작동하지 않습니다. Adding another complication is that large battery banks make up a large thermal mass . 합병증을 추가하면 다른 질량을 열 것을 큰 대형 배터리 은행하게 올라간다.
Thermal mass means that because they have so much mass, they will change internal temperature much slower than the surrounding air temperature. 열전달 질량 온도 공기 그뜻 가지고 있기 때문에 그들은 많은 질량을 둘러싼 그들은 것입보다 느리게 변화 내부 온도를 많이. A large insulated battery bank may vary as little as 10 degrees over 24 hours internally, even though the air temperature varies from 20 to 70 degrees. 대형 절연 배터리 은행은 공기 온도는 20-70도 정도의 차이에도 불구하고, 내부 24시간 이상으로 거의 10 도로 다를 수 있습니다. For this reason, external (add-on) temperature sensors should be attached to one of the POSITIVE plate terminals, and bundled up a little with some type of insulation on the terminal. 이러한 이유로, 외부는 (- 어서 추가) 온도 센서, 긍정적인 접시 터미널 중 하나에 연결되어야하고 터미널에 단열재의 일부 유형을 조금 묶은. The sensor will then read very close to the actual internal battery temperature. 센서는 다음 매우 실제 내부 배터리 온도에 가까운 읽습니다.
Even though battery capacity at high temperatures is higher, battery life is shortened. 는 더 높은 용량의 배터리 비록 높은 온도, 배터리 수명이 짧아입니다. Battery capacity is reduced by 50% at -22 degrees F - but battery LIFE increases by about 60%. 약 60 % 정도지만, 배터리 수명 증가 - 배터리 용량은 -22도 F 조 50 % 줄어 듭니다. Battery life is reduced at higher temperatures - for every 15 degrees F over 77, battery life is cut in half. 배터리 수명은 더 높은 온도에서 감소 - 77여 매 15 화씨에 대한, 배터리 수명이 반으로입니다. This holds true for ANY type of Lead-Acid battery, whether sealed, gelled, AGM, industrial or whatever. 이것은 어떠한 납산 배터리의 종류, 밀폐된 여부, gelled, AGM, 산업이든 마찬가지 보유하고 있습니다. This is actually not as bad as it seems, as the battery will tend to average out the good and bad times. Click on the small graph to see a full size chart of temperature vs capacity. 이것은 용량 차트를 대의 온도의 크기를 참조 가득입니다 실제로 작은 그래프를 클릭 좋고 나쁜 번. 안 나가 경향이 평균 배터리가 보이는, 아니라 그것은 나쁜대로.
One last note on temperatures - in some places that have extremely cold or hot conditions, batteries may be sold locally that are NOT standard electrolyte (acid) strengths. 온도에 마지막으로주의 사항 - 너무 차가운 곳이나 조건이 어떤 장소에서, 배터리가 그렇게하지 표준 전해질 (산성) 강점 아르 로컬 판매 수 있습니다. The electrolyte may be stronger (for cold) or weaker (for very hot) climates. 전해질은 (감기) 강해되거나 약한 (매우 따뜻한) 기후. In such cases, the specific gravity and the voltages may vary from what we show. 이러한 경우에는 비중과 전압 우리가 보여주 것과 다를 수 있습니다.
A battery "cycle" is one complete discharge and recharge cycle. 배터리 "사이클"은 하나의 완전한 방전과 충전 사이클이다. It is usually considered to be discharging from 100% to 20%, and then back to 100%. 이것은 보통 20 %에서 100 %까지로 배출로 간주됩니다 그리고 다시 100 %로. However, there are often ratings for other depth of discharge cycles, the most common ones are 10%, 20%, and 50%. 그러나, 방전 사이클의 다른 깊이에 대한 평가가있을 수 있으며, 가장 일반적인 것들은 10 %, 20 %, 50 %입니다. You have to be careful when looking at ratings that list how many cycles a battery is rated for unless it also states how far down it is being discharged. 당신은 평점보고 때 조심해야리스트 얼마나 배터리가 또한 얼마나 멀리 그것이 배출되고 다운 주에서 않는에 대한 평가입니다. 많은 사이클 For example, one of the widely advertised telephone type (float service) batteries have been advertised as having a 20-year life. 예를 들어, 널리 보급된 전화 유형 (부동 서비스) 배터리 중 하나가 20 년 수명을 갖고 있다고 광고하고 있습니다. If you look at the fine print, it has that rating only at 5% DOD - it is much less when used in an application where they are cycled deeper on a regular basis. 당신의 작은 글씨를 보면, 그것은 5 % 국방부에만 그 점수를 가지고 - 그것은 많은 사람들이 정기적으로 깊이 시동 완료되어 응용 프로그램에서 사용될 때 적습니다. Those same batteries are rated at less than 5 years if cycled to 50%. 50 %로 시동 완료하면 그 같은 배터리가 이하 오년에서 평가하고 있습니다. For example, most golf cart batteries are rated for about 550 cycles to 50% discharge - which equates to about 2 years. 약 2 년 equates - 예를 들어, 대부분의 골프 카트 배터리가 50 %를 배출하는 방법에 대한 550 사이클에 대한 평가입니다.
Battery life is directly related to how deep the battery is cycled each time. 배터리 수명은 시간을 각 시동 완료 전지는 직접적인 관련 깊은하는 방법. If a battery is discharged to 50% every day, it will last about twice as long as if it is cycled to 80% DOD. 배터리가 매일 50 % 배출 경우,이 약 두배 그것은 80 %를 국방부에 시동 완료됩니다 것처럼 오래 지속됩니다. If cycled only 10% DOD, it will last about 5 times as long as one cycled to 50%. 시동 완료 오직 10 %의 국방부면, 그것은 약 5 시간 지속됩니다 50 % 시동 완료 한만큼. Obviously, there are some practical limitations on this - you don't usually want to have a 5 ton pile of batteries sitting there just to reduce the DOD. 물론, 여기에 몇 가지 실질적인 제한이있다 - 당신은 일반적으로 그냥 국방부를 줄이기 위해 거기 앉아서 배터리의 5t의 말뚝을 가지고 싶지 않아. The most practical number to use is 50% DOD on a regular basis. 사용하는 가장 실질적인 숫자는 정기적으로 50 %의 국방부입니다. This does NOT mean you cannot go to 80% once in a while. 이것은 당신이 가끔 80 % 갈 수 없어 뜻. It's just that when designing a system when you have some idea of the loads, you should figure on an average DOD of around 50% for the best storage vs cost factor. 그것은 요소 대 비용 아이디어를 몇 가지 당신이 경우의 시스템을 설계할 때 그의 저장 최고 50 %의 주위에 평균 국방부의로드, 당신은 할 생각에. Also, there is an upper limit - a battery that is continually cycled 5% or less will usually not last as long as one cycled down 10%. 지속적으로 또는 5 %를 시동 완료됩니다 덜 보통 10 % 정도 저하 시동 완료되지 않습니다 마지막으로 긴만큼 배터리 - 또한, 상한이 있습니다. This happens because at very shallow cycles, the Lead Dioxide tends to build up in clumps on the the positive plates rather in an even film. 매우 얕은 사이클에서 리드 이산화도 영화 대신에 긍정적인 접시에 대단히 짧은 시간에 구축하는 경향이 있기 때문에 발생합니다. The graph above shows how lifespan is affected by depth of discharge. 쇼 위의 그래프는 수명은 방전의 심도에 의해 영향을받는 방법. The chart is for a Concorde Lifeline battery, but all lead-acid batteries will be similar in the shape of the curve, although the number of cycles will vary. 차트하지만, 콩코드 라이프 라인 배터리를위한 사이클의 숫자는 달라질 수 있지만 모든 납산 배터리는, 곡선의 모양과 비슷합니다.
All Lead-Acid batteries supply about 2.14 volts per cell (12.6 to 12.8 for a 12 volt battery) when fully charged. 모든 납산 배터리 충전 전지 (12.6 당 볼트까지) 배터리 볼트 12.8에 대한 완벽한 12 2.14 공급에 대해서. Batteries that are stored for long periods will eventually lose all their charge. 오랜 기간 동안 저장되는 배터리는 결국 모든 책임을 잃게됩니다. This "leakage" or self discharge varies considerably with battery type, age, & temperature. 이러한 "누수"또는 자기 방전 배터리 유형, 연령, 및 온도와 상당히 다릅니다. It can range from about 1% to 15% per month. 그것은 한 달에 15% 약 1 %에서 다양합니다. Generally, new AGM batteries have the lowest, and old industrial (Lead-Antimony plates) are the highest. 일반적으로, 새로운 AGM 배터리는 가장 높은있는, 그리고 옛 산업 (납 - 안티몬 플레이트) 낮은있다. In systems that are continually connected to some type charging source, whether it is solar, wind, or an AC powered charger this is seldom a problem. 지속적인 교류 전원 충전기, 또는 바람, 그것은 태양 여부, 특정 유형의 충전 소스에 연결되어있는 시스템에서 이것은 거의 문제입니다. However, one of the biggest killers of batteries is sitting stored in a partly discharged state for a few months. 그러나 배터리의 가장 큰 킬러 중 하나가 몇 달 동안 부분적으로 방전 상태에 저장 앉아있다. A "float" charge should be maintained on the batteries even if they are not used (or, especially if they are not used). "부동"요금)이 사용되지 않을 경우 그들은, 특히하지 않거나 (사용해야 그들이하는 경우도있을 배터리에 유지됩니다. Even most "dry charged" batteries (those sold without electrolyte so they can be shipped more easily, with acid added later) will deteriorate over time. 비록 대부분의 "드라이 청구"배터리가 (그래서 나중에 추가된 산성 함께 할 수 쉽게 더 필요할 출하 그들이 전해질 자들은하지 않고 판매) 시간이 지남에 떨어질 것이다. Max storage life on those is about 2-3 years. 이들에 대한 최대 스토리지 인생은 2-3년입니다.
Batteries self-discharge faster at higher temperatures. 배터리 자체 방전 높은 온도에서 빨리. Lifespan can also be seriously reduced at higher temperatures - most manufacturers state this as a 50% loss in life for every 15 degrees F over a 77 degree cell temperature. 수명도 심각하게 높은 온도에서 줄일 수 있습니다 - 대부분의 제조 업체는 77도 셀 온도 이상의 매 15 화씨의 삶에 50 %의 손실로이 상태. Lifespan is increased at the same rate if below 77 degrees, but capacity is reduced. 아래에 77 도의는하지만, 용량이 감소하는 경우 수명은 같은 비율로 증가합니다. This tends to even out in most systems - they will spend part of their life at higher temperatures, and part at lower. 이것은 대부분의 시스템에 심지어 경향 - 그들은 낮은과 높은 온도에서 일부를 자신의 삶의 일부를 보낼 것입니다.
State of charge, or conversely, the depth of discharge ( DOD ) can be determined by measuring the voltage and/or the specific gravity of the acid with a hydrometer. 요금은 국가가, 아니면 반대로, 국방부) (깊이의 방전 전압을 측정하여 결정 될 수있다 / 또는 비중계 산성의 심각 특정. This will NOT tell you how good (capacity in AH) the battery condition is - only a sustained load test can do that. 부하 저를 테스트 할 수 아) 상태가 배터리입니다 - 단지 지속적인 용량이 오지 않을 말씀하시는 (좋은 방법. Voltage on a fully charged battery will read 2.12 to 2.15 volts per cell, or 12.7 volts for a 12 volt battery. 완전히 충전 배터리의 전압은 셀 당 2.12-2.15 볼트 또는 12 볼트 배터리에 대한 12.7 볼트를 읽습니다. At 50% the reading will be 2.03 VPC (Volts Per Cell), and at 0% will be 1.75 VPC or less. 50 % 읽기, 2.03 VPC (셀 단위 볼트)되며 0 % 1.75 VPC 이하 것이다에. Specific gravity will be about 1.265 for a fully charged cell, and 1.13 or less for a totally discharged cell. 비중은 약 1.265 완전히 충전 전지 들어, 1.13 또는 완전히 방전 셀에 적게 될 것이다. This can vary with battery types and brands somewhat - when you buy new batteries you should charge them up and let them sit for a while, then take a reference measurement. 당신이 새로운 배터리를 구입할 때 그들을 청구해야하고 그들을 잠시 동안 앉아 보자, 다음 참조 측정을 -이 배터리 종류와 브랜드와 약간 다를 수 있습니다. Many batteries are sealed, and hydrometer reading cannot be taken, so you must rely on voltage. 대부분의 배터리는 봉인된 비중계 독서는 그래서 당신은 전압에 의존해야하며, 이동하실 수 없습니다. Hydrometer readings may not tell the whole story, as it takes a while for the acid to get mixed up in wet cells. 그것은 시간이 좀 걸리죠으로 비중계의 수치가 산성은 서부 유럽 표준시 세포에 휘말리지 위해, 전체 이야기를하지 않을 수 있습니다. If measured right after charging, you might see 1.27 at the top of the cell, even though it is much less at the bottom. 충전 후 권리를 측정하는 경우, 당신은 훨씬 아래쪽에 덜되어 있더라도, 세포의 상단에 1.27를 볼 수 있습니다. This does not apply to gelled or AGM batteries.
A battery can meet the voltage tests for being at full charge, yet be much lower than it's original capacity. If plates are damaged, sulfated, or partially gone from long use, the battery may give the appearance of being fully charged, but in reality acts like a battery of much smaller size. This same thing can occur in gelled cells if they are overcharged and gaps or bubbles occur in the gel. What is left of the plates may be fully functional, but with only 20% of the plates left... Batteries usually go bad for other reasons before reaching this point, but it is something to be aware of if your batteries seem to test OK but lack capacity and go dead very quickly under load.
On the table below, you have to be careful that you are not just measuring the surface charge. To properly check the voltages, the battery should sit at rest for a few hours, or you should put a small load on it, such as a small automotive bulb, for a few minutes. The voltages below apply to ALL Lead-Acid batteries, except gelled. For gel cells, subtract .2 volts. Note that the voltages when actually charging will be quite different, so do not use these numbers for a battery that is under charge.
All deep cycle batteries are rated in amp-hours. An amp-hour is one amp for one hour, or 10 amps for 1/10 of an hour and so forth. It is amps x hours . If you have something that pulls 20 amps, and you use it for 20 minutes, then the amp-hours used would be 20 (amps) x .333 (hours), or 6.67 AH. The generally accepted AH rating time period for batteries used in solar electric and backup power systems (and for nearly all deep cycle batteries) is the " 20 hour rate ". (Some, such as the Concorde AGM, use the 24 hour rate, which is probably a better real-world rating). This means that it is discharged down to 10.5 volts over a 20 hour period while the total actual amp-hours it supplies is measured. Sometimes ratings at the 6 hour rate and 100 hour rate are also given for comparison and for different applications. The 6-hour rate is often used for industrial batteries, as that is a typical daily duty cycle. Sometimes the 100 hour rate is given just to make the battery look better than it really is, but it is also useful for figuring battery capacity for long-term backup amp-hour requirements.
Because of something called the Peukert Effect . The Peukert value is directly related to the internal resistance of the battery. The higher the internal resistance, the higher the losses while charging and discharging, especially at higher currents. This means that the faster a battery is used (discharged), the LOWER the AH capacity. Conversely, if it is drained slower, the AH capacity is higher. This is important because some manufacturers and vendors have chosen to rate their batteries at the 100 hour rate - which makes them look a lot better than they really are. Here are some typical battery capacities from the manufacturers data sheets:
Battery Type 배터리 유형 | 100 hour rate | 20 hour rate | 8 8 |
Trojan T-105 | 250 AH | 225 AH | n/a 없음 / |
US Battery 2200 | n/a 없음 / | 225 AH | 181 AH |
Concorde PVX-6220 | 255 AH | 221 AH | 183 AH |
Surrette S-460 (L-16) | 429 AH | 344 AH | 282 AH |
Trojan L-16 | 400 AH | 360 AH | n/a 없음 / |
Surrette CS-25-PS | 974 AH | 779 AH | 639 AH |
(figured at 10.5 volts = fully discharged, and 77 degrees F). Voltages are for a 12 volt battery system. For 24 volt systems multiply by 2, for 48 volt system, multiply by 4. VPC is the volts per individual cell - if you measure more than a .2 volt difference between each cell, you need to equalize, or your batteries are going bad, or they may be sulfated. These voltages are for batteries that have been at rest for 3 hours or more. Batteries that are being charged will be higher - the voltages while under charge will not tell you anything, you have to let the battery sit for a while. For longest life, batteries should stay in the green zone. Occasional dips into the yellow are not harmful, but continual discharges to those levels will shorten battery life considerably. It is important to realize that voltage measurements are only approximate . The best determination is to measure the specific gravity, but in many batteries this is difficult or impossible. Note the large voltage drop in the last 10%.
State of Charge 요금은 주 | 12 Volt battery | Volts per Cell |
---|---|---|
100% 백퍼센트 | 12.7 12.7 | 2.12 2.12 |
90% 90% | 12.5 12.5 | 2.08 2.08 |
80% 80% | 12.42 12.42 | 2.07 2.07 |
70% 70% | 12.32 12.32 | 2.05 2.05 |
60% 60% | 12.20 12.20 | 2.03 2.03 |
50% 50% | 12.06 12.06 | 2.01 2.01 |
40% 40% | 11.9 11.9 | 1.98 1.98 |
30% 30% | 11.75 11.75 | 1.96 1.96 |
20% 20% | 11.58 11.58 | 1.93 1.93 |
10% 10% | 11.31 11.31 | 1.89 1.89 |
0 0 | 10.5 10.5 | 1.75 1.75 |
Throughout this FAQ, we have stated that a battery is consididered dead at 10.5 volts. The answer is related to the internal chemistry of batteries - at around 10.5 volts, the specific gravity of the acid in the battery gets so low that there is very little left that can do. In a dead battery, the specific gravity can fall below 1.1. Some actual testing was done recently on a battery by one of our solar forum posters, and these are his results:
I just tested a 225 ahr deepcycle battery that is in good working order..
I put a load on it 30a for 4 hrs it dropped its voltage to 11.2
I then let it cool down for 2 hrs
then put the load back on again in 1hr 42 mins it dropped to 10.3v
35 mins under 30a load 9.1v (273w)
10 mins later max output current 11.6a 8.5v (98.6w)
5 mins later max output current 5.2 amps 7.9v (41w)
3 mins later 7.6v and 2.3a (17.5w)
This shows after it gets below 10.3 v you only have 35 mins of anything useful available from the battery.
battery is now dead and most likely will not fully recover
Bulk Charge - The first stage of 3-stage battery charging. Current is sent to batteries at the maximum safe rate they will accept until voltage rises to near (80-90%) full charge level. Voltages at this stage typically range from 10.5 volts to 15 volts. There is no "correct" voltage for bulk charging, but there may be limits on the maximum current that the battery and/or wiring can take.
Absorption Charge : The 2nd stage of 3-stage battery charging. Voltage remains constant and current gradually tapers off as internal resistance increases during charging. It is during this stage that the charger puts out maximum voltage. Voltages at this stage are typically around 14.2 to 15.5 volts.
Float Charge : The 3rd stage of 3-stage battery charging. After batteries reach full charge, charging voltage is reduced to a lower level (typically 12.8 to 13.2) to reduce gassing and prolong battery life. This is often referred to as a maintenance or trickle charge, since it's main purpose is to keep an already charged battery from discharging. PWM, or "pulse width modulation" accomplishes the same thing. In PWM, the controller or charger senses tiny voltage drops in the battery and sends very short charging cycles (pulses) to the battery. This may occur several hundred times per minute. It is called "pulse width" because the width of the pulses may vary from a few microseconds to several seconds. Note that for long term float service, such as backup power systems that are seldom discharged, the float voltage should be around 13.02 to 13.20 volts.
Chargers : Most garage and consumer (automotive) type battery chargers are bulk charge only, and have little (if any) voltage regulation. They are fine for a quick boost to low batteries, but not to leave on for long periods. Among the regulated chargers, there are the voltage regulated ones, such as Iota Engineering and Todd, which keep a constant regulated voltage on the batteries. If these are set to the correct voltages for your batteries, they will keep the batteries charged without damage. These are sometimes called "taper charge" - as if that is a selling point. What taper charge really means is that as the battery gets charged up, the voltage goes up, so the amps out of the charger goes down. They charge OK, but a charger rated at 20 amps may only be supplying 5 amps when the batteries are 80% charged. To get around this, Statpower (and maybe others?) have come out with "smart", or multi-stage chargers. These use a variable voltage to keep the charging amps much more constant for faster charging.
We carry the Iota Engineering battery chargers.
A charge controller is a regulator that goes between the solar panels and the batteries. Regulators for solar systems are designed to keep the batteries charged at peak without overcharging. Meters for Amps (from the panels) and battery Volts are optional with most types. Some of the various brands and models that we use and recommend are listed below. Note that a couple of them are listed as "power trackers" - for a full explanation of this, see our page on " Why 120 watts does not equal 120 watts ".
Most of the modern controllers have automatic or manual equalization built in, and many have a LOAD output. There is no "best" controller for all applications - some systems may need the bells and whistles of the more expensive controls, others may not.
These are some of the charge controllers that we recommend, but almost any modern controller will work fine. Exact model will depend on application and system size and voltage.
Xantrex (All)
Morningstar (All)
Outback Power MX60 & 80
Blue Sky Energy (Solar Boost)
Steca
Most flooded batteries should be charged at no more than the "C/8" rate for any sustained period. "C/8" is the battery capacity at the 20-hour rate divided by 8. For a 220 AH battery, this would equal 26 Amps. Gelled cells should be charged at no more than the C/20 rate, or 5% of their amp-hour capacity. The Concorde AGM batteries are a special case - the can be charged at up the the Cx4 rate, or 400% of the capacity for the bulk charge cycle. However, since very few battery cables can take that much current, we don't recommend you try this at home. To avoid cable overheating, you should stick to C/4 or less.
Charging at 15.5 volts will give you a 100% charge on Lead-Acid batteries. Once the charging voltage reaches 2.583 volts per cell, charging should stop or be reduced to a trickle charge. Note that flooded batteries MUST bubble (gas) somewhat to insure a full charge, and to mix the electrolyte. Float voltage for Lead-Acid batteries should be about 2.15 to 2.23 volts per cell, or about 12.9-13.4 volts for a 12 volt battery. At higher temperatures (over 85 degrees F) this should be reduced to about 2.10 volts per cell.
Never add acid to a battery except to replace spilled liquid. Distilled or deionized water should be used to top off non-sealed batteries. Float and charging voltages for gelled batteries are usually about 2/10th volt less than for flooded to reduce water loss. Note that many shunt-type charge controllers sold for solar systems will NOT give you a full charge - check the specifications first. To get a full charge, you must continue to apply a current after the battery voltage reaches the cutoff point of most of these type of controllers. This is why we recommend the charge controls and battery chargers listed in the sections above. Not all shunt type controllers are 100% on or off, but most are.
Flooded battery life can be extended if an equalizing charge is applied every 10 to 40 days. This is a charge that is about 10% higher than normal full charge voltage, and is applied for about 2 to 16 hours. This makes sure that all the cells are equally charged, and the gas bubbles mix the electrolyte. If the liquid in standard wet cells is not mixed, the electrolyte becomes "stratified". You can have very strong solution at the bottom, and very weak at the top of the cell. With stratification, you can test a battery with a hydrometer and get readings that are quite a ways off. If you cannot equalize for some reason, you should let the battery sit for at least 24 hours and then use the hydrometer. AGM and gelled should be equalized 2-4 times a year at most - check the manufacturers recommendations, especially on gelled.
As batteries age, their maintenance requirements change. This means longer charging time and/or higher finish rate (higher amperage at the end of the charge). Usually older batteries need to be watered more often. And, their capacity decreases.
Nearly all batteries will not reach full capacity until cycled 10-30 times. A brand new battery will have a capacity of about 5-10% less than the rated capacity.
Batteries should be watered after charging unless the plates are exposed, then add just enough water to cover the plates. After a full charge, the water level should be even in all cells and usually 1/4" to 1/2" below the bottom of the fill well in the cell (depends on battery size and type).
In situations where multiple batteries are connected in series, parallel or series/parallel, replacement batteries should be the same size, type and manufacturer (if possible). Age and usage level should be the same as the companion batteries. Do not put a new battery in a pack which is more than 6 months old or has more than 75 cycles. Either replace with all new or use a good used battery. For long life batteries, such as the Surrette and Crown, you can have up to a one year age difference.
The vent caps on flooded batteries should remain on the battery while charging. This prevents a lot of the water loss and splashing that may occur when they are bubbling.
When you first buy a new set of flooded (wet) batteries, you should fully charge and equalize them, and then take a hydrometer reading for future reference. Since not all batteries have exactly the same acid strength, this will give you a baseline for future readings.
When using a small solar panel to keep a float (maintenance) charge on a battery (without using a charge controller), choose a panel that will give a maximum output of about 1/300th to 1/1000th of the amp-hour capacity. For a pair of golf cart batteries, that would be about a 1 to 5 watt panel - the smaller panel if you get 5 or more hours of sun per day, the larger one for those long cloudy winter days in the Northeast.
Lead-Acid batteries do NOT have a memory, and the rumor that they should be fully discharged to avoid this "memory" is totally false and will lead to early battery failure.
Inactivity can be extremely harmful to a battery. It is a VERY poor idea to buy new batteries and "save" them for later. Either buy them when you need them, or keep them on a continual trickle charge. The best thing - if you buy them, use them.
Only clean water should be used for cleaning the outside of batteries. Solvents or spray cleaners should not be used.
Some Peukert Exponent values (not complete, just for info). We don't have a lot of data. Trojan T-105 = 1.25; Optima 750S = 1.109; US Battery 2200 = 1.20.
US Battery Manufacturing Company - some good information and data.
Crown Battery - A major manufacturer of industrial and deep cycle batteries.
Trojan Battery - not a lot of real technical info here, but has all the specifications.
Exide - not much here but marketing stuff, but you can buy Exide T-shirts. We don't sell Exide.
Surrette - Specs and data on the Surrette deep cycle and marine batteries
Concorde - specs and data on all the Concorde batteries, including Lifeline.
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