*** 요약 1
26. Ezekiel [izíːkiəl 이지-키얼] : 에스겔
* sources : “Good News Translation English Bible Overview” (GNT영어성경 개요)
(Korean Translation : Lee Chang-bok)
1) Ezekiel Introduction (GNT Bible) : 에스겔 소개
The prophet Ezekiel lived in exile in Babylon during the period before and after the fall of Jerusalem in 586 b.c. His message was addressed both to the exiles in Babylonia and to the people of Jerusalem. The Book of Ezekiel has six principal parts: (1) God's call to Ezekiel to be a prophet. (2) Warnings to the people about God's judgment on them and about the coming fall and destruction of Jerusalem. (3) Messages from the Lord regarding his judgment upon the various nations that oppressed and misled his people. (4) Comfort for Israel after the fall of Jerusalem and the promise of a brighter future. (5) The prophecy against Gog. (6) Ezekiel's picture of a restored Temple and nation.
예언자 에스겔은 기원전 586년 예루살렘이 함락되기 전후의 기간 동안 바벨론에서 망명 생활을 했다. 그의 메시지는 바빌로니아에 있는 유배자들 뿐만 아니라 예루살렘에 있는 사람 모두를 대상으로 하였다. 에스겔서는 여섯 가지 주요 부분으로 구성되어 있다. (1) 하나님이 에스겔을 예언자로 부름. (2) 하나님의 심판에 관하여 그리고 다가오는 예루살렘 함락과 파괴에 대한 경고. (3) 자기 백성을 억압하고 오도한 열방에 대한 심판과 관련한 주님의 메시지. (4) 예루살렘 함락 후의 이스라엘을 위로하고 더 밝은 미래를 약속함. (5) 곡(Gog)에 대한 예언. (6) 복원된 새 성전과 새 땅에 대한 에스겔의 환상.
Ezkiel was a man of deep faith and great imagination. Many of his insights came in the form of visions, and many of his messages were expressed in vivid symbolic actions. Ezekiel emphasized the need for inner renewal of the heart and spirit, and the responsibility of each individual for his own sins. He also proclaimed his hope for the renewal of the life of the nation. As a priest, as well as prophet, he had special interest in the Temple and in the need for holiness.
에스겔은 신앙심이 깊고 상상력이 뛰어난 사람이었다. 그의 많은 통찰은 환상의 형태로 나타났고, 그의 많은 메시지들은 생생한 상징적인 행위로 표현되었다. 에스겔은 심령의 내적 부흥과 자신의 죄에 대한 각 개인의 책임의식의 필요성을 강조했다. 그는 또한 거룩한 새 땅의 재건에 대한 자신의 소망을 피력했다. 예언자뿐만 아니라 제사장으로서 그는 성전과 거룩함의 필요성에 특별한 관심을 가지고 있었다.
2) Outline of Contents : 내용 개요
Ezekiel's call (1.1—3.27) : 에스겔의 소명 ; 에스겔을 예언자로 부름(1.1-3.27)
Messages of doom on Jerusalem (4.1—24.27) : 예루살렘의 종말 메시지 (4.1-24.27)
God's judgment of the nations (25.1—32.32) : 열방에 대한 하나님의 심판(25.1—32.32)
God's promise to his people (33.1—37.28) : 하나님의 백성과의 약속(33.1—37.28)
Prophecy against Gog (38.1—39.29) : Gog(곡)에 대한 예언(38.1—39.29)
A vision of the future Temple and land (40.1—48.35) : 새 성전과 거룩한 새 땅의 환상 (40.1-48.35)
*** 요약 2
Summary
Summary of the Book of Ezekiel
This summary of the book of Ezekiel provides information about the title, author(s), date of writing, chronology, theme, theology, outline, a brief overview, and the chapters of the Book of Ezekiel.
요약
에스겔서 요약
이 에스겔서 요약은 에스겔서의 제목, 저자, 저술 날짜, 연대기, 주제, 신학, 개요, 간략한 개요 및 장에 대한 정보를 제공합니다.
Background
Ezekiel lived during a time of international upheaval. The Assyrian empire that had once conquered 1)the Syro-Palestinian area and destroyed the northern kingdom of Israel (which fell to the Assyrians in 722-721 b.c.) began to crumble under the blows of a resurgent Babylon. In 612 the great Assyrian city of Nineveh fell to a combined force of Babylonians and Medes. Three years later, Pharaoh Neco II of Egypt marched north to assist the Assyrians and to try to reassert Egypt's age-old influence over Canaan and Aram (Syria). At Megiddo, King Josiah of Judah, who may have been an ally of Babylon as King Hezekiah had been, attempted to intercept the Egyptian forces but was crushed, losing his life in the battle (see 2Ki 23:29-30; 2Ch 35:20-24).
Jehoahaz, a son of Josiah, ruled Judah for only three months, after which 2)Neco installed Jehoiakim, another son of Josiah, as his royal vassal in Jerusalem (609 b.c.).
배경
에스겔은 국제적인 격변의 시기에 살았습니다. 한때 시리아-팔레스타인 지역을 정복하고 북쪽 이스라엘 왕국(B.C. 722-721년에 앗수르에 함락됨)을 멸망시킨 앗수르 제국은 부활한 바벨론의 타격 아래 무너지기 시작했습니다. 612년에 아시리아의 거대한 도시 니네베는 바빌로니아와 메디아의 연합군에게 함락되었습니다. 3년 후, 이집트의 파라오 느고 2세는 아시리아를 지원하고 가나안과 아람(시리아)에 대한 이집트의 오랜 영향력을 회복하기 위해 북쪽으로 진군했습니다. 므깃도에서 히스기야 왕처럼 바벨론의 동맹이었을 유다 왕 요시야가 애굽 군대를 요격하려 했으나 패하여 그 전투에서 목숨을 잃었습니다(왕하 23:29-30; 대하 35: 20-24 참조). 요시야의 아들 여호아하스가 유다를 다스린 지 석 달밖에 되지 않았고, 그 후 느고는 요시야의 또 다른 아들 여호야김을 예루살렘의 봉신封臣으로 임명했습니다(기원전 609년).
1)the Syro-Palestinian area : Syria Palaestina - Wikipedia
2)Neco
느고[ Neco ]
애굽 제26왕조 창시자인 프삼메티쿠스 1세(Psammetichos Ⅰ)의 아들로 26왕조 두 번째 왕인 바로 느고(Pharaoh-Neco, B.C. 609-594년경). 신흥 강대국 바벨론이 앗수르 수도 니느웨를 함락시킨 뒤 3년째 되던 해 즉위한 느고는 앗수르의 재건을 돕고 북방에 대한 영향력을 확대하기 위해 블레셋 지역인 가사와 아스글론을 정복하고(렘 47:1, 5) 계속 북방으로 향하던 중 므깃도에서 유다 군대와 일전을 벌여 요시야 왕을 살해하였다(B.C. 609년경, 왕하 23:29; 대하 35:20-24). 이로 인해 유다는 반(反) 애굽파인 여호아하스가 즉위하였다.
한편 북진을 거듭한 느고는 유브라데 연안의 전략 도시 갈그미스(Carchemish)에서 바벨론 왕 나보폴라살이 파견한 그의 아들 느부갓네살과 일전을 벌였으나 패하고 만다(B.C. 605년경). 결국 군사를 거두고 본국으로 철군하던 중 느고는 여호아하스를 애굽으로 끌고갔다. 4년 뒤 바벨론의 느부갓네살이 대군을 이끌고 애굽을 침공하여 양편 군대는 애굽 강 인근에서 치열한 접전을 펼치나 부왕 나보폴라살의 사망 소식을 접한 느부갓네살이 철군함으로써 피차 큰 상처만을 남긴 채 전쟁은 종료되고 말았다(B.C. 601년경). 한편, 느고는 해상 무역에도 많은 관심을 갖고 홍해와 지중해를 연결하는 운하 건설에 주력했으나 당대에 완공하지 못한 채 죽음을 맞고 아들 삼메티쿠스 2세가 왕위에 오르게 된다(B.C. 595년경).
[네이버 지식백과] 느고 [Neco] (라이프성경사전, 2006. 8. 15., 가스펠서브)
In 605 the Babylonians overwhelmed the Egyptian army at Carchemish (see Jer 46:2), then pressed south as far as the Philistine plain. In the same year, Nebuchadnezzar was elevated to the Babylonian throne and Jehoiakim shifted allegiance to him. When a few years later the Egyptian and Babylonian forces met in a standoff battle, Jehoiakim rebelled against his new overlord.
605년에 바빌로니아인들은 갈그미스에서 이집트 군대를 제압한 다음(참조 렘 46:2) 블레셋 평야까지 남쪽으로 진군했습니다. 같은 해에 느부갓네살이 바빌로니아 왕좌에 올랐고 여호야김은 그에게 충성을 바쳤습니다. 몇 년 후 이집트와 바빌로니아 군대가 대치 전투를 벌였을 때 여호야김은 그의 새로운 군주에게 반역했습니다.
Nebuchadnezzar soon responded by sending a force against Jerusalem, subduing it in 597 b.c. Jehoiakim's son Jehoiachin and about 10,000 Jews (see 2Ki 24:14), including Ezekiel, were exiled to Babylon, where they joined those who had been exiled in Jehoiakim's "third year" (see Da 1:1 and note). Nebuchadnezzar placed Jehoiachin's uncle, Zedekiah, on the throne in Jerusalem, but within five or six years he too rebelled. The Babylonians laid siege to Jerusalem in 588, and in July, 586, the walls were breached and the city plundered. On Aug. 14, 586, the city and temple were burned.
Under Nebuchadnezzar and his successors, Babylon dominated the international scene until it was crushed by Cyrus the Persian in 539 b.c. The reign of the house of David came to an end; the kingdom of Judah ceased to be an independent nation; Jerusalem and the Lord's temple lay in ruins.
느부갓네살은 곧 예루살렘에 대항하여 군대를 보내 주전 597년에 예루살렘을 정복함으로써 대응했습니다. 여호야김의 아들 여호야긴과 에스겔을 포함한 약 10,000명의 유대인(왕하 24:14 참조)은 바빌론으로 유배되었고 그곳에서 그들은 여호야김 "제삼년"(단 1:1 및 주 참조)에 유배되었던 사람들과 합세했습니다. 느부갓네살은 여호야긴의 삼촌인 시드기야를 예루살렘의 왕좌에 앉혔지만 5, 6년 안에 그 역시 반역했습니다. 588년에 바빌로니아인들이 예루살렘을 포위했고, 586년 7월에 성벽이 무너지고 도시가 약탈당했습니다. 586년 8월 14일 도시와 성전이 불탔습니다. 느부갓네살과 그의 후계자들 치하에서 바빌론은 B.C. 539년 페르시아의 고레스에 의해 멸망될 때까지 국제 무대를 군림했습니다. 다윗 가문의 통치가 끝났습니다. 유다 왕국은 더 이상 독립 국가가 아니었습니다. 예루살렘과 여호와의 성전은 폐허가 되었습니다.
Author
What is known of Ezekiel is derived solely from the book that bears his name. He was among the Jews exiled to Babylon by Nebuchadnezzar in 597 b.c., and there among the exiles he received his call to become a prophet (see 1:1-3). He was married (see 24:15-18), lived in a house of his own (see 3:24; 8:1) and along with his fellow exiles, though confined to Babylonia, had a relatively free existence there.
저자
에스겔에 대해 알려진 것은 전적으로 그의 이름이 적힌 책에서 파생된 것입니다. 그는 B.C. 597년에 느부갓네살에 의해 바빌론으로 추방된 유대인들 가운데 있었고 그곳에서 포로들 가운데서 선지자가 되라는 소명을 받았습니다(참조 1:1-3). 그는 결혼했고(24:15~18 참조) 자신의 집에서 살았으며(3:24; 8:1 참조) 포로 동료들과 함께 비록 거주지가 바빌로니아에 국한되어 있었지만 그곳에서 비교적 자유롭게 생활했습니다.
He was of a priestly family (see NIV text note on 1:3) and therefore was eligible to serve as a priest. As a priest-prophet called to minister to the exiles (separated from the temple of the Lord with its symbolism, sacrifices, priestly ministrations and worship rituals), his message had much to do with the temple (see especially chs. 8 - 11; 40 - 48) and its ceremonies.
그는 제사장 가문 출신이었으므로(1:3에 대한 NIV 본문 설명 참조) 제사장으로 시무할 자격이 있었습니다. 포로들을 섬기도록 부름받은 제사장-선지자로서(상징, 제사, 제사장 직무 및 예배 의식이 있는 여호와의 성전에서 분리됨) 그의 메시지는 성전과 그 안에서 드리는 예배와 많은 관련이 있었습니다(특히 8-11장 참조; 40 - 48).
Ezekiel was obviously a man of broad knowledge, not only of his own national traditions but also of international affairs and history. His acquaintance with general matters of culture, from shipbuilding to literature, is equally amazing. He was gifted with a powerful intellect and was capable of grasping large issues and of dealing with them in grand and compelling images. His style is often detached, but in places it is passionate and earthy (see chs. 16; 23).
More than any other prophet (more even than Hosea and Jeremiah) he was directed to involve himself personally in the divine word by acting it out in 3)prophetic symbolism.
에스겔은 분명히 자신의 민족적 전통뿐만 아니라 국제 문제와 역사에 대해서도 폭 넓은 지식을 가진 사람이었습니다. 조선(선박업)에서 문학에 이르기까지 문화 전반에 대한 그의 지식은 아주 놀랍습니다. 그는 강력한 지성을 타고났으며 큰 문제를 파악하고 웅대하고 설득력 있는 이미지로 문제를 처리할 수 있었습니다. 그의 문체는 종종 초연하지만 어떤 곳에서는 열정적이고 세속적인 면을 보이기도 합니다(참조 16; 23장).
다른 어떤 선지자보다(호세아와 예레미야보다도 더) 그는 예언적 상징을 통해 하나님의 말씀을 실천함으로써 개인적으로 그 말씀에 참여하도록 이끄심을 받았습니다.
3)prophetic symbolism : Bible prophecy, since the beginning of the world (Luke 1:70), and the holy scriptures are testaments of Jesus Christ, given freely and openly for all to understand (2 Peter 1:20, Rev 1:1) who honor and obey God's truth (2 Thess 2:9-12) (lifemoreabundantpa.com)
Occasion, Purpose and Summary of Contents
Though Ezekiel lived with his fellow exiles in Babylon, his divine call forced him to suppress any natural expectations he may have had of an early return to an undamaged Jerusalem. For the first seven years of his ministry (593-586 b.c.) he faithfully relayed to his fellow Jews the stern, heart-rending, hope-crushing word of divine judgment: Because of all her sins, Jerusalem would fall (see chs. 1 - 24). The fact that Israel was God's covenant people and that Jerusalem was the city of his temple would not bring their early release from exile or prevent Jerusalem from being destroyed (see Jer 29-30). The only hope the prophet was authorized to extend to his hearers was that of living at peace with themselves and with God during their exile.
의식儀式(제전祭典), 목적 및 내용 요약
에스겔은 바빌론에서 동료 유배자들과 함께 살았지만, 하나님의 부르심으로 인해 훼손되지 않은 예루살렘으로 조기에 돌아올 것이라는 자연스러운 기대를 억누르지 않을 수 없었습니다. 그의 사역事役의 첫 7년 동안(주전 593-586년) 그는 동료 유대인들에게 준엄하고, 가슴이 미어지며, 희망을 깨뜨리는 하나님의 심판의 말씀을 신실하게 전달했습니다: 예루살렘의 모든 죄 때문에 예루살렘은 함락될 것입니다 (1-24절 참조). 이스라엘이 하나님의 언약 백성이었고 예루살렘이 그의 성전의 도성이었다는 사실은 그들이 포로 생활에서 일찍 해방되거나 예루살렘이 멸망되는 것을 막지 못할 것입니다(렘 29-30장 참조). 선지자가 청중에게 전할 수 있는 권한을 부여받은 유일한 희망은 포로 기간 동안 그들 자신과 하나님과 평화롭게 사는 것이었습니다.
After being informed by the Lord that Jerusalem was under siege and would surely fall (24:1-14), Ezekiel was told that his beloved wife would soon die. The delight of his eyes would be taken from him just as the temple, the delight of Israel's eyes, would be taken from her. He was not to mourn openly for his wife, as a sign to his people not to mourn openly for Jerusalem (24:15-27). He was then directed to pronounce a series of judgments on the seven nations of Ammon, Moab, Edom, Philistia, Tyre, Sidon and Egypt (chs. 25 - 32). The day of God's wrath was soon to come, but not on Israel alone.
Once news was received that Jerusalem had fallen, Ezekiel's message turned to the Lord's consoling word of hope for his people -- they would experience revival, restoration and a glorious future as the redeemed and perfected kingdom of God in the world (chs. 33 - 48).
예루살렘이 포위되어 반드시 함락될 것이라는 주님의 말씀을 들은 후(24:1-14) 에스겔은 그의 사랑하는 아내, 즉 예루살렘이 곧 멸망할 것이라는 말을 들었습다. 그의 눈의 즐거움을 그에게서 빼앗는 것은 마치 이스라엘의 눈의 즐거움인 성전을 빼앗는 것과 같은 것임이라. 그는 그의 아내, 즉 예루살렘을 위하여 공개적으로 슬퍼하지 말지니, 이는 자기 백성에게 예루살렘을 위하여 공개적으로 슬퍼하지 말라는 표징表徵이었습니다(24:15-27). 그런 다음 그는 암몬, 모압, 에돔, 블레셋, 두로, 시돈, 애굽의 일곱 나라에 대한 일련의 심판을 선포하라는 지시를 받았습니다(25-32장). 하나님의 진노의 날이 곧 임할 것이나 이스라엘에게만 임할 것은 아니니라.
일단 예루살렘이 함락되었다는 소식을 접하자 에스겔의 메시지는 그의 백성을 위한 주님의 위로의 말씀으로 바뀌었습니다. 그들은 부흥과 회복을 경험하고 세상에서 구속되고 완성된 하나님의 왕국으로서의 영광스러운 미래를 경험할 것입니다(33장 - 48).
*** 표징 : 1)어떤 사건이나 사물, 현상이나 행동들을 통해 심오한 의미를 전달하고자 할 때 그를 위해 사용된 그것들을 일컬어 표징이라 한다. 그러므로 표징이란 본질적인 의미를 전달하기 위한 하나의 방식이라 할 수 있다. 표징에 있어서 중요한 것은 표징 자체가 아니라 표징을 통해 전달하고자 하는 의미이다. 2)겉으로 드러나는 두드러진 특징. 성경에서는 ‘표적’과 동의어로 사용된다(창 17:11).
Date
Since the book of Ezekiel contains more dates than any other OT prophetic book, its prophecies can be dated with considerable precision. In addition, modern scholarship, using archaeology (Babylonian annals on cuneiform tablets) and astronomy (accurate dating of eclipses referred to in ancient archives), provides precise modern calendar equivalents.
Twelve of the 13 dates specify times when Ezekiel received a divine message. The other is the date of the arrival of the messenger who reported the fall of Jerusalem (33:21).
Having received his call in July, 593 b.c., Ezekiel was active for 22 years, his last dated oracle being received in April, 571 (see 29:17). If the "thirtieth year" of 1:1 refers to Ezekiel's age at the time of his call, his prophetic career exceeded a normal priestly term of service by two years (see Nu 4:3). His period of activity coincides with Jerusalem's darkest hour, preceding the 586 destruction by 7 years and following it by 15.
연대
에스겔서에는 구약의 다른 어떤 예언서보다 더 많은 연대가 포함되어 있기 때문에 그 예언은 상당히 정확하게 연대를 추정할 수 있습니다. 또한 당대의 고고학(설형 문자 서판의 바빌로니아 연대기)과 천문학(고대 기록 보관소에 언급된 월식의 정확한 연대 측정)을 바탕으로 한 현대 학문은 이와 상응하는 정확한 현대 달력을 만들어 제공할 수 있게 합니다.
13개 날짜 중 12개 날짜는 에스겔이 신성한 메시지를 받은 때를 명시합니다. 다른 하나는 예루살렘의 함락을 알리는 사자가 도착한 날짜입니다(33:21).
주전 593년 7월에 부름을 받은 에스겔은 22년 동안 활동했으며 그의 마지막 신탁은 571년 4월에 받았습니다(참조 29:17). 1:1의 "삼십 세"가 에스겔이 부르심을 받았을 때의 나이를 말한다면 그의 예언 경력은 정상적인 제사장 봉사 기간을 2년 초과한 것입니다(민 4:3 참조). 그의 활동 기간은 586년 멸망보다 7년 앞선 15년 뒤인 예루살렘의 가장 어두운 시간과 일치합니다.
Themes
The OT in general and the prophets in particular presuppose and teach God's sovereignty over all creation, over people and nations and the course of history. And nowhere in the Bible are God's initiative and control expressed more clearly and pervasively than in the book of Ezekiel. From the first chapter, which graphically describes the overwhelming invasion of the divine presence into Ezekiel's world, to the last phrase of Ezekiel's vision ("the Lord is there") the book sounds and echoes God's sovereignty.
주제
일반적으로 구약과 특히 선지자들은 모든 피조물, 사람과 국가, 역사 과정에 대한 하나님의 주권을 전제하고 가르칩니다. 그리고 성경 어디에서도 하나님의 주도권과 통제가 에스겔서보다 더 명확하고 광범위하게 표현된 곳은 없습니다. 하나님의 임재가 에스겔의 세계로 압도적으로 쇄도하는 것을 생생하게 묘사하는 첫 장부터 에스겔의 환상의 마지막 구절("여호와께서 거기 계시다")에 이르기까지 이 책은 하나님의 주권을 알리고 또 알립니다.
This sovereign God resolved that he would be known and acknowledged. Approximately 65 occurrences of the clause (or variations) "Then they will know that I am the Lord" testify to that divine desire and intention (see note on 6:7). Overall, chs. 1 - 24 teach that God will be revealed in the fall of Jerusalem and the destruction of the temple; chs. 25 - 32 teach that the nations likewise will know God through his judgments; and chs. 33 - 48 promise that God will be known through the restoration and spiritual renewal of Israel.
이 주권자이신 하나님은 자신이 알려지고 인정받기로 작정하셨습니다. 대략 65번 나오는 구절(또는 이와 같은 뜻의 다른 표현) "그때에 그들이 내가 여호와인 줄 알리라"는 하나님의 신성한 갈망과 의도를 증거합니다(6:7 참조). 전반적으로 1-24장은 예루살렘의 함락과 성전의 파괴과정에서 이스라엘 사람들에게 하나님이 나타나실 것이라고 가르칩니다. 25-32장은 이방 사람들도 그의 심판을 통해 하나님을 알게 될 것이라고 가르칩니다. 그리고 33-48장은 이스라엘의 회복과 영적 갱신을 통해 하나님이 알려질 것이라고 약속합니다.
God's total sovereignty is also evident in his mobility. He is not limited to the temple in Jerusalem. He can respond to his people's sin by leaving his sanctuary in Israel, and he can graciously condescend to visit his exiled children in Babylon.
God is free to judge, and he is equally free to be gracious. His stern judgments on Israel ultimately reflect his grace. He allows the total dismemberment of Israel's political and religious life so that her renewed life and his presence with her will be clearly seen as a gift from the Lord of the universe.
Furthermore, as God's spokesman, Ezekiel's "son of man" status (see note on 2:1) testifies to the sovereign God he was commissioned to serve.
하나님의 전적인 주권은 그의 이동성에서도 분명합니다. 그는 예루살렘 성전에만 국한되지 않습니다. 그분은 이스라엘에 있는 그분의 성소를 떠나 자신의 백성의 죄에 응답하실 수 있으며, 그는 친절하게도 바벨론에 포로로 잡혀 있는 그분의 자녀들을 방문할 수도 있습니다.
하나님은 심판하실 자유가 있고 은혜를 베푸실 자유도 있습니다. 이스라엘에 대한 그분의 준엄한 심판은 궁극적으로 그분의 은혜를 반영합니다. 그는 이스라엘의 정치적, 종교적 삶을 완전히 해체할 수 있도록 허용하여 그녀의 새로워진 삶과 그녀와 함께하는 그의 임재가 만유의 주이신 주님의 선물로 분명히 보일 것입니다.
더욱이 하나님의 대변자로서 에스겔의 "사람의 아들" 지위(2:1 주석 참조)는 그가 섬기도록 위임받은 주권적인 하나님을 증거합니다.
Literary Features
The three major prophets (Isaiah, Jeremiah, Ezekiel) and Zephaniah all have the same basic sequence of messages: (1) oracles against Israel, (2) oracles against the nations, (3) consolation for Israel. In no other book is this pattern clearer than in Ezekiel (see Outline).
Besides clarity of structure, the book of Ezekiel reveals symmetry. The vision of the desecrated temple fit for destruction (chs. 8 - 11) is balanced by the vision of the restored and purified temple (chs. 40 - 48).
문학적 특징
세 명의 주요 선지자(이사야, 예레미야, 에스겔)와 스바냐는 모두 기본적인 메시지 순서가 같습니다: (1) 이스라엘에 대한 신탁, (2) 민족에 대한 신탁, (3) 이스라엘에 대한 위로. 다른 어떤 책에서도 이 패턴이 에스겔보다 더 명확하지 않습니다(개요 참조).
구조의 명확성 외에도 에스겔서는 대칭성을 드러냅니다. 파괴되기에 합당한 더럽혀진 성전의 환상(8-11장)은 회복되고 정결하게 된 성전의 환상(40-48장)과 균형을 이룹니다.
* 신탁[ oracle 神託 ]
요약 : 인간이 판단할 수 없는 어려운 문제의 해결을 위한 인간의 물음에 대한 신(神)의 응답.
[네이버 지식백과] 신탁 [oracle, 神託] (두산백과 두피디아, 두산백과)
The God presented in agitated wrath (ch. 1) is also shown to be a God of comfort ("the Lord is there," 48:35). Ezekiel's call to be a watchman announcing divine judgment (ch. 3) is balanced by his call to be a watchman announcing the new age to follow (ch. 33). In one place (ch. 6) the mountains of Israel receive a prophetic rebuke, but in another (ch. 36) they are consoled.
Prophetic books are usually largely poetic, the prophets apparently having spoken in imaginative and rhythmic styles. Most of Ezekiel, however, is prose, perhaps due to his priestly background. His repetitions have an unforgettable hammering effect, and his priestly orientation is also reflected in a case-law type of sentence (compare 3:19, "If you do warn the wicked . . .," with Ex 21:2, "If you buy a Hebrew servant . . .").
The book contains four major visions (chs. 1 - 3; 8 - 11; 37:1-14; 40 - 48) and 12 symbolic acts (3:22-26; 4:1-3; 4:4-8; 4:9-11; 4:12-14; 5:1-3; 12:1-16; 12:17-20; 21:6-7; 21:18-24; 24:15-24; 37:15-28). Five messages are in the form of parables (chs. 15 - 17; 19; 23).
격렬한 진노로 제시된 하나님(1장)은 또한 위로의 하나님이신 것으로 나타납니다("여호와께서 거기 계시다", 48:35). 하나님의 심판을 알리는 파수꾼이 되라는 에스겔의 부르심(3장)은 뒤따를 새 시대를 알리는 파수꾼이 되라는 그의 부르심과 균형을 이룹니다(33장). 한 곳(6장)에서 이스라엘의 산들은 예언적인 책망을 받았지만 다른 곳(36장)에서는 위로를 받았습니다.
예언서는 대체로 시적이어서, 예언자들은 상상력이 풍부하고 리드미컬한 스타일로 말한 것 같습니다. 그러나 에스겔의 대부분은 산문인데, 아마도 그의 제사장적 배경 때문일 것입니다. 그의 반복은 잊을 수 없는 망치질 효과를 가지고 있으며, 그의 제사장적 성향은 판례법 유형의 문장에도 반영되어 있습니다(3:19, "네가 악인에게 경고하면...", 출 21:2, "네가 만일 히브리 종을 사다 . . .").
이 책은 네 가지 주요 환상(1-3장, 8-11장, 37:1-14, 40-48장)과 12가지 상징적 행위(3:22-26, 4:1-3, 4:4-8, 4:9-11; 4:12-14; 5:1-3; 12:1-16; 12:17-20; 21:6-7; 21:18-24; 24:15-24; 37: 15-28)가 나옵니다. 다섯 가지 메시지가 비유의 형태로 되어 있습니다(15-17장, 19장, 23장).
*** THE HAMMER EFFECT
THE HAMMER EFFECT (OR WATER HAMMER) CAN HARM VALVES, PIPES, AND GAUGES IN ANY WATER, OIL, OR GAS APPLICATION. IT OCCURS WHEN THE LIQUID PRESSURE IS TURNED FROM AN ON POSITION TO AN OFF POSITION ABRUPTLY. 해머 효과(또는 워터 해머)는 모든 물, 오일 또는 가스 응용 분야의 밸브, 파이프 및 게이지에 해를 끼칠 수 있습니다. 액압이 ON 위치에서 OFF 위치로 갑자기 바뀔 때 발생합니다.
Theological Significance
Other prophets deal largely with Israel's idolatry, with her moral corruption in public and private affairs, and with her international intrigues and alliances on which she relied instead of the Lord. They announce God's impending judgment on his rebellious nation but speak also of a future redemption: a new exodus, a new covenant, a restored Jerusalem, a revived Davidic dynasty, a worldwide recognition of the Lord and his Messiah and a paradise-like peace.
신학적 의미
다른 예언자들은 주로 이스라엘의 우상숭배, 공적 및 사적 문제에서의 도덕적 타락, 그리고 이스라엘이 주님 대신에 의지한 국제적인 음모와 동맹에 대해 다루고 있습니다. 그들은 반역한 나라에 대한 하나님의 임박한 심판을 선포하지만 또한 미래의 구속에 대해서도 말합니다: 새로운 출애굽, 새로운 언약, 회복된 예루살렘, 부활한 다윗 왕조, 주님과 그분의 메시야에 대한 세계적인 인정, 낙원과 같은 평화.
The contours and sweep of Ezekiel's message are similar, but he focuses uniquely on Israel as the holy people of the holy temple, the holy city and the holy land. By defiling her worship, Israel had rendered herself unclean and had defiled temple, city and land. From such defilement God could only withdraw and judge his people with national destruction.
But God's faithfulness to his covenant and his desire to save were so great that he would revive his people once more, shepherd them with compassion, cleanse them of all their defilement, reconstitute them as a perfect expression of his kingdom under the hand of "David" (34:23-24), overwhelm all the forces and powers arrayed against them, display his glory among the nations and restore the glory of his presence to the holy city.
에스겔서의 메시지의 윤곽과 범위는 비슷하지만 그는 거룩한 성전, 거룩한 도시, 거룩한 땅의 거룩한 백성인 이스라엘에 유난하게도 초점을 맞추고 있습니다. 이스라엘은 예배를 더럽힘으로써 자신을 더럽히고 성전과 성읍과 땅을 더럽혔습니다. 그러한 더러움에서 하나님은 자기 백성들에게서 물러나시고 국가적 멸망으로 심판하실 수 밖에 없었습니다.
그러나 그의 언약에 대한 하나님의 신실하심과 구원에 대한 그의 열망이 너무 커서 그는 그의 백성을 다시 한 번 소생시키고, 그들을 동정심으로 돌보고, 그들의 모든 더러움에서 깨끗하게 하고, 그들을 "다윗"의 손 아래 완전한 그의 왕국을 재건할 것입니다(34:23-24), 그들을 대적하는 모든 군대와 권세를 압도하시고 그의 영광을 열국 중에 나타내시며 그의 영광을 거룩한 성에 회복시키실 것입니다.
Ezekiel powerfully depicts the grandeur and glory of God's sovereign rule (see Themes) and his holiness, which he jealously safeguards. The book's theological center is the unfolding of God's saving purposes in the history of the world -- from the time in which he must withdraw from the defilement of his covenant people to the culmination of his grand design of redemption. The message of Ezekiel, which is ultimately eschatological, anticipates -- even demands -- God's future works in history proclaimed by the NT.
에스겔은 하나님의 주권적 통치(주제 참조)의 웅장함과 영광, 그리고 그가 질투까지 하시며 보호하시는 거룩함을 강력하게 묘사합니다. 이 책의 신학적 중심은 세상 역사에서 하나님의 구원 목적이 펼쳐지는 것입니다. 하나님이 언약 백성의 더럽힘에서 물러나야 하는 때부터 그의 위대한 구속 계획이 절정에 이를 때까지입니다. 궁극적으로 종말론적인 에스겔의 메시지는 신약이 선포하는 하나님의 역사 속에서의 미래의 역사를 예상하고 요구하십니다.
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