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9월 넷째 주 말씀 이 날에 무리가 큰 제사를 드리고 심히 즐거워하였으니 이는 하나님이 크게 즐거워하게 하셨음이라. 부녀와 어린 아이도 즐거워하였으므로 예루살렘이! 즐거워하는 소리가 멀리 들렸느니라. 아멘.(느12:43절).
새벽기도회365-2024년9월24일(화요일) - 예배로 한 되어 지경을 확장하는 교회 공동체들
찬송: ‘주와 같이 길 가는 것’ 새 430장(통 456장)
1.주와 같 이 길가는것 즐 거 운 일 아 닌 가
우리 주 님 걸 어가 신 발 자 취 를 밟 겠 네
2.어린 아 이 같은우리 미 련 하 고 약 하 나
주의 손 에 이 끌리 어 생 명 길 로 가 겠 네
3.꽃이 피 는 들판이나 험 한 골 짝 이 라 도
주가 인 도 하 는대 로 주 와 같 이 가 겠 네
4.옛선 자 자 에녹같이 우 리 들 도 천 국 에
들려 올 라 갈 때까 지 주 와 같 이 걷 겠 네
(후렴)한 걸 음 한 걸 음 주 예수 와 함 께
날 마 다 날 마 다 우 리걸 어 가 리 아 멘
시작기도: 좋으신 주님! 교회 공동체의 주인이 되시고, 영원한 사랑으로 교회 공동체를 지켜주시며 바른 길로 인도하시는 주님! 오늘도 교회 공동체 한 사람 한 사람에게 새날을 허락하시고 새로운 한 날을 시작할 수 있도록 은혜를 베풀어 주심을 감사드립니다. 오늘 하루도 주님께서 지켜주시고 인도하여 주셔서 주님 안에서 승리하는 하루의 생활이 되게 하여 주심을 감사드리고 특별히 하루의 일을 시작할 때 교회 공동체가 모여 새벽기도로 인도하여 주심을 감사드리며 한 심령 한 심령을 온전히 주장하셔서 내 힘과 수단과 방법으로 살지 않게 하여 주시고, 주님을 온전히 의지하여 내 지혜보다는 주님의 지혜를 의지하는 교회 공동체 한 심령 한 심령이 되게 인도하여 주시옵소서. 오늘도 주님의 영광을 드러낼 수 있는 교회 공동체가 되게 인도하여 주시옵소서. 또한 게으른 모습이 없기를 기도합니다. 주님이 주신 귀한 하루를 방종하며 헛되이 보내는 교회 공동체 한 심령 한 심령이 되지 않게 인도 하옵시고, 각자 맡은 바 일에 최선을 다하며 성실히 감당할 수 있는 교회 공동체들이 되게 인도하여 주옵소서. 집에서 나갈 때나 들어올 때 위험하고 실족하지 않게 보호하여 주심을 감사하옵나이다. 우리교회 공동체들을 구원하여 주신 예수님 그리스도의 이름으로 기도합니다. 아멘!!!
본문: 느헤미야11장22~36절
22노래하는 사람들인 아삽 자손 중 미가의 현손 맛다냐의 증손 하사뱌의 손자 바니의 아들 웃시는 예루살렘에 거주하는 레위 사람의 감독이 되어 하나님의 전 일을 맡아 다스렸으니 23이는 왕의 명령대로 노래하는 사람들에게 날마다 할 일을 정해 주었기 때문이며 24유다의 아들 세라의 자손 곧 므세사벨의 아들 브다히야는 왕의 수하에서 백성의 일을 다스렸느니라. 25마을과 들로 말하면 유다 자손의 일부는 기럇 아르바와 그 주변 동네들과 디본과 그 주변 동네들과 여갑스엘과 그 마을들에 거주하며 26또 예수아와 몰라다와 벧벨렛과 27하살수알과 브엘세바와 그 주변 동네들에 거주하며 28또 시글락과 므고나와 그 주변 동네들에 거주하며 29또 에느림몬과 소라와 야르뭇에 거주하며 30또 사노아와 아둘람과 그 마을들과 라기스와 그 들판과 아세가와 그 주변 동네들에 살았으니 그들은 브엘세바에서부터 힌놈의 골짜기까지 장막을 쳤으며 31또 베냐민 자손은 게바에서부터 믹마스와 아야와 벧엘과 그 주변 동네들에 거주하며 32아나돗과 놉과 아나냐와 33하솔과 라마와 깃다임과 34하딧과 스보임과 느발랏과 35로드와 오노와 장인들의 골짜기에 거주하였으며 36유다에 있던 레위 사람의 일부는 베냐민과 합하였느니라. 아멘.
말씀요약: 아삽 자손 중 웃시는 레위 사람의 감독이 되어 하나님의 전 일을 맡아 다스립니다. 유다의 세라의 자손 므세사벨의 아들 브다히야는 왕의 수하에서 백성의 일을 다스립니다. 예루살렘에 거주하게 된 사람들을 제외한 유다와 베냐민 자손이 유다 여러 마을과 들에 흩어져 거주합니다. 레위 사람 일부는 베냐민 자손과 함께 지냅니다.
본문해설: 노래하는 사람들에 대한 부가적 설명(22~24절)
예배가 회복되니 찬양을 맡은 사람들이 제 역할을 감당합니다. 아삽 자손 중 웃시는 ‘기도할 때 감사하는 말씀을 인도하던’ 맛다냐의 증손자입니다(22노래하는 사람들인 아삽 자손 중 미가의 현손 맛다냐의 증손 하사뱌의 손자 바니의 아들 웃시는 예루살렘에 거주하는 레위 사람의 감독이 되어 하나님의 전 일을 맡아 다스렸으니;17또 아삽의 증손 삽디의 손자 미가의 아들 맛다냐이니 그는 기도할 때에 감사하는 말씀을 인도하는 사람이 되었고 형제 중에 박부갸가 버금이 되었으며 또 여두둔의 증손 갈랄의 손자 삼무아의 아들 압다니). 그는 레위인의 감독이 되어 성전에서 음악을 담당한 사람들을 관리합니다. 증조할아버지부터 시작된 성전 음악 관리자 역할을 대를 이어 수행한 것입니다. 그의 일은 구체적으로 ‘23왕의 명령대로’(23이는 왕의 명령대로 노래하는 사람들에게 날마다 할 일을 정해 주었기 때문이며) 노래하는 사람들에게 날마다 일을 정해 주는 것입니다. ‘왕’은 역사적 정황을 볼 때 바사 왕을 가리킵니다. 바사 왕이 속국 예루살렘 성전의 음악까지 관리했다기보다 이를 관리할 권한을 위임한 것으로 봅니다. 관리인 브다히야의 경우도 마찬가지입니다. 자비하신 하나님은 사사 왕을 통해 이스라엘이 하나님을 예배할 수 있는 자유를 허락해 주십니다.
귀환한 백성이 자율적으로 예배할 수 있었던 이유는 무엇인가요? 자유롭게 찬양하고 예배할 수 있는 환경에 대해 교회 공동체는 얼마나 감사하고 있나요?
유다와 베냐민 자손의 거주지 목록(25~36절)
유다 공동체는 거주지를 확장하며 영토를 회복하여 갑니다. 유다와 베냐민 자손 중 예루살렘에 가주하는 10분의 1을 제외한 나머지는 유다 여러 지역에 흩어져서 삽니다. 유다 자손의 가주지는 포로기 이전에 유다 지파가 차지하였던 곳의 일부입니다. 베냐민 자손은 옛 유다 지역과 원래 베냐민 지역이던 게바, 벧엘, 라마 등에 가주합니다. ‘30브엘세바에서부터 힌놈의 골짜기까지’(30또 사노아와 아둘람과 그 마을들과 라기스와 그 들판과 아세가와 그 주변 동네들에 살았으니 그들은 브엘세바에서부터 힌놈의 골짜기까지 장막을 쳤으며)는 여호수아가 유다 지파에게 차지하라고 명령한 모든 지역을 상징합니다(수15:1~12 1또 유다 자손의 지파가 그들의 가족대로 제비 뽑은 땅의 남쪽으로는 에돔 경계에 이르고 또 남쪽 끝은 신 광야까지라. 2또 그들의 남쪽 경계는 염해의 끝 곧 남향한 해만에서부터 3아그랍빔 비탈 남쪽으로 지나 신에 이르고 가데스 바네아 남쪽으로 올라가서 헤스론을 지나며 아달로 올라가서 돌이켜 갈가에 이르고 4거기서 아스몬에 이르러 애굽 시내로 나아가 바다에 이르러 경계의 끝이 되나니 이것이 너희 남쪽 경계가 되리라. 5그 동쪽 경계는 염해이니 요단 끝까지요 그 북쪽 경계는 요단 끝에 있는 해만에서부터 6벧 호글라로 올라가서 벧 아라바 북쪽을 지나 르우벤 자손 보한의 돌에 이르고 7또 아골 골짜기에서부터 드빌을 지나 북쪽으로 올라가서 그 강 남쪽에 있는 아둠밈 비탈 맞은편 길갈을 향하고 나아가 엔 세메스 물들을 지나 엔로겔에 이르며 8또 힌놈의 아들의 골짜기로 올라가서 여부스 곧 예루살렘 남쪽 어깨에 이르며 또 힌놈의 골짜기 앞 서쪽에 있는 산 꼭대기로 올라가나니 이곳은 르바임 골짜기 북쪽 끝이며 9또 이 산 꼭대기에서부터 넵도아 샘물까지 이르러 에브론 산 성읍들로 나아가고 또 바알라 곧 기럇 여아림으로 접어들며 10또 바알라에서부터 서쪽으로 돌이켜 세일 산에 이르러 여아림 산 곧 그살론 곁 북쪽에 이르고 또 벧 세메스로 내려가서 딤나를 지나고 11또 에그론 비탈 북쪽으로 나아가 식그론으로 접어들어 바알라 산을 지나고 얍느엘에 이르나니 그 끝은 바다며 12서쪽 경계는 대해와 그 해안이니 유다 자손이 그들의 가족대로 받은 사방 경계가 이러하니라. 13여호와께서 여호수아에게 명령하신 대로 여호수아가 기럇 아르바 곧 헤브론을 유다 자손 중에서 분깃으로 여분네의 아들 갈렙에게 주었으니 아르바는 아낙의 아버지였더라. 14갈렙이 거기서 아낙의 소생 그 세 아들 곧 세새와 아히만과 달매를 쫓아내었고 15거기서 올라가서 드빌 주민을 쳤는데 드빌의 본 이름은 기럇 세벨이라.). 이곳에 '장막’을 쳤담는 것은 이전에 차지하였던 지역까지 세력을 확장하겠다는 의지를 나타냅니다. 더불어 하나님이 옛 땅을 온전히 회복시켜 주시리라는 믿음의 표현입니다.
귀환한 유다와 베냐민 자손의 거주지가 포로기 전과 유다하다는 것은 어떤 의미인가요? 이상과 현실 사이에서 믿음의 행동은 어떤 역할을 할까요?
마침기도: 사랑이 많으신 하나님 아버지! 교회 공동체가 사는 이유와 교회 공동체가 존재하는 이유는 모두 하나님을 예배하고 찬양하기 위함인 줄 압니다. 목사와 교회 공동체가 오직 하나님을 중심에 두고 말씀으로 무장하게 하소서. 하나님 백성을 참된 예배자로 세워 가시는 하나님을 마음 다하여 사랑하고 경외하게 하셔서, 교회 공동체 죄를 회개하고 성령님 충만함을 받아 변화되어 복음 전도자로 예수님 그리스도가 교회 공동체의 주님과 구세주요 그리스도이시라는 것을 전파하는 교회 공동체가 되게 하소서. 구세주 예수님 이름으로 기도합니다. 아멘!!!
축복기도: 지금은 구세주 예수님 그리스도의 은혜와 성부 하나님의 사랑과 성령 하나님의 교통하심이 사랑이 많으신 하나님! 교회 공동체가 사는 이유와 교회 공동체가 존재하는 이유는 모두 하나님을 예배하고 찬양하기 위함인 줄 압니다. 목사와 교회 공동체가 오직 하나님을 중심에 두고 말씀으로 무장하게 하소서. 하나님 백성을 참된 예배자로 세워 가시는 하나님을 마음 다하여 사랑하고 경외하게 하셔서, 교회 공동체 죄를 회개하고 성령님 충만함을 받아 변화되어 예수님 그리스도가 교회 공동체의 주님과 구세주요 그리스도이시라는 것을 전파하는 교회 공동체가 되게 하여 주시옵기를 구세주 예수님 그리스도의 은혜와 성부 하나님의 사랑과 성령 하나님의 교통하심이 교회 공동체와 함께 하시기를 구세주 예수님 그리스도의 이름으로 축원합니다. 아멘!!!
새벽기도회365-2024년9월24일(화요일) - 예배로 한 되어 지경을 확장하는 교회 공동체들
묵상 에세이
하나님 주권의 범위 -조직신학 꿀팁/윤형철
19세기 말 네덜란드의 개혁 신ㄹ학자 아브라함 카이퍼는 기독교와 세상 문화가 이분법적으로 분리되는 시대상을 보며 안타까움을 느꼈다. 교회 밖 세상을 악한 것으로 치부하는 사란들과 다르게, 그는 세상과 문화를 부정하기보다 그것을 번혁하며 올바른 방식으로 참여하는 길을 애타게 찾았다. 그는 우주 만물을 지배하는 하나님의 주권적 통치는 교회의 경계로 제한되거나 갇힐 수 없다고 주장하였다. 이러한 그의 생각은, 기독교 진리가 지닌 공통성을 회복하고 그리스도인에게 세상과 문화의 일에 적극적으로 참여하라고 촉구하는 공공 신학의 기초가 되었다.
일상의 풍경을 떠올려 보라. 교회로 오가는 길은 세상을 초월하지 않는다. 광장과 시장을 지나 학교와 마을로 이어지고 숲을 지나 이웃 마을로 뻗친 길 그 어딘가에 교회가 있다. 그 길에 있는 모든 것, 즉 시장, 관공서, 학교, 극장, 꽃과 나무 등은 거미줄처럼 연결되어 서로 영향을 주고받는다. 교회의 지정학(정치 현상과 지리적 조건의 관계를 살피는 것)은 ‘세상에 속하지 않지만 세상 속에 거하는’(요17:15~16 15내가 비옵는 것은 그들을 세상에서 데려가시기를 위함이 아니요 다만 악에 빠지지 않게 보전하시기를 위함이니이다. 16내가 세상에 속하지 아니함 같이 그들도 세상에 속하지 아니하였사옵나이다.) 것이다.
그리스도인 각 사람이 세상을 위한 거룩한 제사장으로 부름을 받았기에, 하나님 뜻에 합당한 예배는 삶의 공적 영역으로 확대되어야 한다. 우리교회 공동체는 기독교 세계관으로 무장하여 정치‧경제‧교육‧문화‧과학 등의 각 분야에서 하나님의 영광을 위하여 일하며, 그리스도인으로서의 사회적 책임을 다하여야 한다,._두란노
한절 묵상
본문: 느헤미야11장22노래하는 사람들인 아삽 자손 중 미가의 현손 맛다냐의 증손 하사뱌의 손자 바니의 아들 웃시는 예루살렘에 거주하는 레위 사람의 감독이 되어 하나님의 전 일을 맡아 다스렸으니. 아멘.
무너진 신앙과 삶을 회복하려면 예배의 회복이 먼저입니다. 아삽의 후손인 웃시가 레위 사람의 감독이 되어 성전에서 하나님의 일을 관장하는 자리에 오릅니다. 성벽이 재건되었기에 예루살렘의 회복을 위하여 더 많은 일을 할 때입니다. 그때 레위 사람의 감독을 세웠다는 것은 무엇보다 하나님을 예배하는 일을 우선시하였음을 알 수 있습니다. 하나님 백성의 정체성을 세우고 유지하는 일의 기본이자 필수 요소는 하나님을 예배하는 것입니다.
그리스도인의 삶은 정처 없는 방황이 아닌 천국 집을 향한 도전적인 순례다.-브루스 데머레스트
주간 기도 제목
1. 성령님 충만하여 복음 전파에 힘쓰게 하소서.
2. 한 생명이라도 구원하는 새 생명이 있게 하소서.
3. 새 생명이 교회에 등록되도록 인도하여 주소서.
[출처] - 생명의말씀사
[원본링크] - https://www.duranno.com/qt
september, Third The Lord word Also that day they offered great sacrifices, and rejoiced: for God had made them rejoice with great joy: the wives also and the children rejoiced: so that the joy of Jerusalem was heard even afar off. Amen.(Nehemiah 12:43).
daybreak prayer meeting 365 2024 year september, 24 (Third day) - Church communities that extend border because is limited to worship service
Glorification: ‘Go to way with The Lord’ bird 430 (at all 456)
1.Pass way with The Lord is pleasure
I will step on footprint that go on foot our Lord
2.We are dull such as child and condition
I am guided in care hand and will go by path of life
3.We are dull such as child and condition
Stock will go with state according to deliver
4.Like old prophet Enoch we within the veil
I will walk with The Lord until rise because is heard
(refrain)With step step The Lord
I go on foot us everyday everyday Amen
Prayer: Good Lord! Be the owner of the church .love, and lead us in the right way!, Thank you for granting a new day to each person in the church community today and for giving grace to start a new day., The Qur'an is a reminder of the Qur'an, the Qur'an, the Qur'an, the Qur'an and the Qur'an. It's just that, uh,, Please lead us to become a church community that can reveal the glory of the Lord today. I also pray that there will be no laziness., Lead us not to become a spiritual spirit of the church community that spends the precious day given by the Lord in vain, and lead us to be church communities that can do their best and faithfully bear their work., Thank you for protecting us from danger and missteps when we leave the house or come in. “In the name of Jesus Christ who saved our church communities.” Amen!!!
Body: Nehemiah 11:22~36
22The overseer also of the Levites at Jerusalem was Uzzi the son of Bani, the son of Hashabiah, the son of Mattaniah, the son of Micha. Of the sons of Asaph, the singers were over the business of the house of God. 23For it was the king's commandment concerning them, that a certain portion should be for the singers, due for every day. 24And Pethahiah the son of Meshezabeel, of the children of Zerah the son of Judah, was at the king's hand in all matters concerning the people. 25And for the villages, with their fields, some of the children of Judah dwelt at Kirjatharba, and in the villages thereof, and at Dibon, and in the villages thereof, and at Jekabzeel, and in the villages thereof, 26And at Jeshua, and at Moladah, and at Bethphelet, 27And at Hazarshual, and at Beersheba, and in the villages thereof, 28And at Ziklag, and at Mekonah, and in the villages thereof, 29And at Enrimmon, and at Zareah, and at Jarmuth, 30Zanoah, Adullam, and in their villages, at Lachish, and the fields thereof, at Azekah, and in the villages thereof. And they dwelt from Beersheba unto the valley of Hinnom. 31The children also of Benjamin from Geba dwelt at Michmash, and Aija, and Bethel, and in their villages. 32And at Anathoth, Nob, Ananiah, 33Hazor, Ramah, Gittaim, 34Hadid, Zeboim, Neballat, 35Lod, and Ono, the valley of craftsmen. 36And of the Levites were divisions in Judah, and in Benjamin. Amen.
Word summary: Among Asaph seed, Uzzi reigns becoming bishop of Levites and takes charge house of God work. seed Meshezabeel of Serah of Judah son Pethahiah rules work of people in king's challenge. Judah and Benjamin seed except people who is inhabited in Jerusalem scatter on Judah the several villages and field and inhabits. Levites some passes with Benjamin seed.
Word explanation: Additional say about singers(22~24)
As worship service rallies, people who keep anthem equal my role. Among Asaph seed, Uzzi sleeps son of son of 'when pray, that deliver thanking word' Mattaniah(22The overseer also of the Levites at Jerusalem was Uzzi the son of Bani, the son of Hashabiah, the son of Mattaniah, the son of Micha. Of the sons of Asaph, the singers were over the business of the house of God.;17And Mattaniah the son of Micha, the son of Zabdi, the son of Asaph, was the principal to begin the thanksgiving in prayer: and Bakbukiah the second among his brethren, and Abda the son of Shammua, the son of Galal, the son of Jeduthun.). he manages people who become bishop of the Levite and takes charge of music at holy temple. I achieve holy temple music administrator role begun from great-grandfather grandfather joining tower. His job to concretely commandment of '‘23kings’(23For it was the king's commandment concerning them, that a certain portion should be for the singers, due for every day.) Decide the matter everyday to singers. ‘king’ when see historic political outlook Persia king indicate. See Persia king delegate competence to manage this as managed music of vassal state Temple of Jerusalem. Circumstances of Pethahiah who is public official is same. Merciful God through Zaza king Isarel God freedom that can worship allow.
□ even speak that people that return could worship autonomously what be? Praise freely and how long does church community thank about environment that can worship?
Residential district list of Judah and Benjamin seed(25~36)
Judah community extends settlement and recover dominion. Remainder except 10 sharing friendly feelings 1 that do landlord to Jerusalem out of Judah and Benjamin seed scatters on Judah several areas and buys. There is some of where tribe of Judah occupied to going preexilic of Judah seed. Benjamin seed does landlord to Geba, Bethel, Ramah etc. that is old Judah area and original Benjamin area. ‘30To valley of Hinnom from Beershebas’(30Zanoah, Adullam, and in their villages, at Lachish, and the fields thereof, at Azekah, and in the villages thereof. And they dwelt from Beersheba unto the valley of Hinnom.) symbolizes all areas that command that Joshua occupies to tribe of Judah(Joshua 15:1~12 1This then was the lot of the tribe of the children of Judah by their families; even to the border of Edom the wilderness of Zin southward was the uttermost part of the south coast. 2And their south border was from the shore of the salt sea, from the bay that looketh southward: 3And it went out to the south side to Maalehacrabbim, and passed along to Zin, and ascended up on the south side unto Kadeshbarnea, and passed along to Hezron, and went up to Adar, and fetched a compass to Karkaa: 4From thence it passed toward Azmon, and went out unto the river of Egypt; and the goings out of that coast were at the sea: this shall be your south coast. 5And the east border was the salt sea, even unto the end of Jordan. And their border in the north quarter was from the bay of the sea at the uttermost part of Jordan: 6And the border went up to Bethhogla, and passed along by the north of Betharabah; and the border went up to the stone of Bohan the son of Reuben: 7And the border went up toward Debir from the valley of Achor, and so northward, looking toward Gilgal, that is before the going up to Adummim, which is on the south side of the river: and the border passed toward the waters of Enshemesh, and the goings out thereof were at Enrogel: 8And the border went up by the valley of the son of Hinnom unto the south side of the Jebusite; the same is Jerusalem: and the border went up to the top of the mountain that lieth before the valley of Hinnom westward, which is at the end of the valleyof the giants northward: 9And the border was drawn from the top of the hill unto the fountain of the water of Nephtoah, and went out to the cities of mount Ephron; and the border was drawn to Baalah, which is Kirjathjearim: 10And the border compassed from Baalah westward unto mount Seir, and passed along unto the side of mount Jearim, which is Chesalon, on the north side, and went down to Bethshemesh, and passed on to Timnah: 11And the border went out unto the side of Ekron northward: and the border was drawn to Shicron, and passed along to mount Baalah, and went out unto Jabneel; and the goings out of the border were at the sea. 12And the west border was to the great sea, and the coast thereof. This is the coast of the children of Judah round about according to their families.). Here ‘Tent’ Chyeotdamneun that lean that will extend power to area that occupied before appear. God is expression of belief which restore old earth completely together.
□ that residential district of Judah and Benjamin seed that return does captivity banner ago and Judah some meaning be? Some part does act of belief do between vision and real?
Just in time prayer: Love is many the Fathers! even speak that church community lives and even speak that church community exists total God worships and knows to praise that is a sake. minister and church community puts just God to in the inner parts and arms to word. love God that stand God people by behead worshiper finishing mind and do fear, repents church community crime and receives Holy Spirit aliveness and church community that demolish that Jesus Christ is Lord and Messiah of church community and Christ by gospeler because is changed at very Hazo. I pray by Messiah Jesus' name. Amen!!!
Benediction: Do love of Messiah Jesus Christ's grace and God the Father and fellowship of Holy Spirit now God that there are a lot of loves! even speak that church community lives and even speak that church community exists total God worships and knows to praise that is a sake. minister and church community puts just God to in the inner parts and arms to word. love God that stand God people by behead worshiper finishing mind and do fear, repents church community crime and receives Holy Spirit aliveness and I pray by Messiah Jesus Christ's name that it does that church community that demolish that Jesus Christ is Lord and Messiah of church community and Christ because is changed does very with church community do love of Messiah Jesus Christ's grace and God the Father and fellowship of Holy Spirit. Amen!!!
daybreak prayer meeting 365 2024 year september, 24 (Third day) - Church communities that extend border because is limited to worship service
contemplative essay
The scope of God's sovereignty -Organizational Theology/yoon hyung-chul
At the end of the nineteenth century, the Dutch reformist scholar Abraham Kuyper felt saddened by the dichotomy between Christianity and world culture.,Unlike Saran, who dismisses the world outside the church as evil, he has searched for a way to flourish and participate in the right way, rather than denying the world and culture.,He argued that God's sovereign rule over all things in the universe could not be limited or confined to the boundaries of the church.,This idea became the basis of public theology, restoring the commonality of Christian truth and urging Christians to actively participate in the work of the world and culture.
The road to the church does not transcend the world. "There is a church somewhere in the road that leads through the square and the market to the school and the village, through the forest to the neighboring village.,Everything on the road - markets, government offices, schools, theaters, flowers and trees - is connected like a spider web and affects each other.,The geopolitics of the church (to examine the relationship between political phenomena and geographical conditions) is not part of the world, but of the world (John 17:15~16 15I pray not that thou shouldest take them out of the world, but that thou shouldest keep them from the evil. 16They are not of the world, even as I am not of the world.).
Since each Christian has been called a holy priest for the world, worship worthy of God's will must be extended to the public realm of life.,Our church community should be armed with a Christian worldview and work for the glory of God in various fields such as politics, economy, education, culture, and science, and fulfill its social responsibilities as a Christian.-Duranno
training institute
meditating on a passage
Text: Nehemiah 11:18All the Levites in the holy city were two hundred fourscore and four. Amen.
The restoration of worship is the first step in restoring the fallen faith and life. Uzzi, a descendant of Asaph, becomes the bishop of the Levites and takes charge of God's work in the temple. It is time to do more for the restoration of Jerusalem because the walls have been rebuilt.,It can be seen that the establishment of the bishop of the Levites at that time prioritized the worship of God above all else. The basic and essential element of establishing and maintaining the identity of God's people is to worship God.
The Christian life is not a wandering, but a challenging pilgrimage to the house of heaven.-Bruce Demerest
Weekly Prayer Title
1. Let the Holy Spirit fill you with strength to preach the gospel
2. Let there be a new life that saves even one life.
3. Lead us to the registration of new life in the Church.
[origin] - The Word of Life
[original text link] - https://www.duranno.com/qt
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