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10월 셋째 주 말씀 그리스도께서 우리를 위하여 저주를 받은 바 되사 율법의 저주에서 우리를 속량하셨으니 기록된 바 나무에 달린 사람마다 저주 아래에 있는 사람이라 하였음이라. 아멘.(갈3:13절).
새벽기도회365-2024년10월21일(월요일) - 누구든 믿음으로 의롭게 되는 믿음
찬송: ‘구주와 함께 나 죽었으니’ 새 407장(통 465장)
1.구주와 함께나 죽었으 니 구주 와 함께나살았 도 다
영광의 주날에 이르 도 록 언제나 주만 바 라봅 니 다
2.맘속에 시험을 받을떼 와 무거 운 근심이있을 때 에
주께서 주때도 같이 하 사 언제나 나를 도 와주 시 네
3.뼈아픈 눈물을 흘릴때 와 쓰라 린 맘으로탄식 할 때
주께서 주때도 같이 하 사 언제나 나를 생 각하 시 네
4.내몸의 약함을 아시는 주 못고 칠 질병이아주 없 네
괴로운 날이나 기쁜 때 나 언제나 나와 함 께계 시 네
(후렴)언제나 주는날 사랑하 사 언제나 새생명 주 시나 니
영광이주날에이르도록 언제나주만 바 라봅니 다 아 멘
시작기도: 좋으신 주님! 교회 공동체의 주인이 되시고, 영원한 사랑으로 교회 공동체를 지켜주시며 바른 길로 인도하시는 주님! 오늘도 교회 공동체 한 사람 한 사람에게 새날을 허락하시고 새로운 한 날을 시작할 수 있도록 은혜를 베풀어 주심을 감사드립니다. 오늘 하루도 주님께서 지켜주시고 인도하여 주셔서 주님 안에서 승리하는 하루의 생활이 되게 하여 주심을 감사드리고 특별히 하루의 일을 시작할 때 교회 공동체가 모여 새벽기도로 인도하여 주심을 감사드리며 한 심령 한 심령을 온전히 주장하셔서 내 힘과 수단과 방법으로 살지 않게 하여 주시고, 주님을 온전히 의지하여 내 지혜보다는 주님의 지혜를 의지하는 교회 공동체 한 심령 한 심령이 되게 인도하여 주시옵소서. 오늘도 주님의 영광을 드러낼 수 있는 교회 공동체가 되게 인도하여 주시옵소서. 또한 게으른 모습이 없기를 기도합니다. 주님이 주신 귀한 하루를 방종하며 헛되이 보내는 교회 공동체 한 심령 한 심령이 되지 않게 인도 하옵시고, 각자 맡은 바 일에 최선을 다하며 성실히 감당할 수 있는 교회 공동체들이 되게 인도하여 주옵소서. 집에서 나갈 때나 들어올 때 위험하고 실족하지 않게 보호하여 주심을 감사하옵나이다. 우리교회 공동체들을 구원하여 주신 예수님 그리스도의 이름으로 기도합니다. 아멘!!!
본문: 갈라디아서2장11~21절
11게바가 안디옥에 이르렀을 때에 책망 받을 일이 있기로 내가 그를 대면하여 책망하였노라. 12야고보에게서 온 어떤 이들이 이르기 전에 게바가 이방인과 함께 먹다가 그들이 오매 그가 할례자들을 두려워하여 떠나 물러가매 13남은 유대인들도 그와 같이 외식하므로 바나바도 그들의 외식에 유혹되었느니라. 14그러므로 나는 그들이 복음의 진리를 따라 바르게 행하지 아니함을 보고 모든 사람 앞에서 게바에게 이르되 네가 유대인으로서 이방인을 따르고 유대인답게 살지 아니하면서 어찌하여 억지로 이방인을 유대인답게 살게 하려느냐 하였노라. 15우리는 본래 유대인이요 이방 죄인이 아니로되 16사람이 의롭게 되는 것은 율법의 행위로 말미암음이 아니요 오직 예수님 그리스도를 믿음으로 말미암는 줄 알므로 우리도 그리스도 예수님을 믿나니 이는 우리가 율법의 행위로써가 아니고 그리스도를 믿음으로써 의롭다 함을 얻으려 함이라. 율법의 행위로써는 의롭다 함을 얻을 육체가 없느니라. 17만일 우리가 그리스도 안에서 의롭게 되려 하다가 죄인으로 드러나면 그리스도께서 죄를 짓게 하는 사람이냐. 결코 그럴 수 없느니라. 18만일 내가 헐었던 것을 다시 세우면 내가 나를 범법한 사람으로 만드는 것이라. 19내가 율법으로 말미암아 율법에 대하여 죽었나니 이는 하나님에 대하여 살려 함이라. 20내가 그리스도와 함께 십자가에 못 박혔나니 그런즉 이제는 내가 사는 것이 아니요 오직 내 안에 그리스도께서 사시는 것이라. 이제 내가 육체 가운데 사는 것은 나를 사랑하사 나를 위하여 자기 자신을 버리신 하나님의 아들을 믿는 믿음 안에서 사는 것이라. 21내가 하나님의 은혜를 폐하지 아니하노니 만일 의롭게 되는 것이 율법으로 말미암으면 그리스도께서 헛되이 죽으셨느니라. 아멘.
말씀요약: 안디옥에서 할례자를 두려워하여 진리를 따라 행하지 않고 외식한 사도 베드로를 사도 바울이 책망합니다. 사람은 율법의 행위로가 아니라 그리스도를 믿음으로 의롭다 함을 얻습니다. 사도 바울은 그리스도와 함께 십자가에 못 박힌 자신 안에 그리스도께서 사시기에 자신은 믿음 안에서 산다고 말합니다.
본문해설: 사도 베드로의 외식을 책망함(11~14절)
복음의 진리는 결코 타협하면 안 됩니다. 사도 베드로는 사도 야고보에게서 몇몇 사람이 오자 이방인과 식사하던 자리를 떠났습니다. 사도 야고보에게서 온 사람들은 유대의 정결법을 지키기 위하여 이방인들과 함께 식사하는 일을 금하였던 것으로 보입니다. 사도 베드로는 과거 백부장 고넬료 사건을 통하여 예수님 안에서 이방인과 유대인이 차별 없이 한 가정 공동체가 됨을 경험하였습니다(행10:1~48 1가이사랴에 고넬료라 하는 사람이 있으니 이달리야 부대라 하는 군대의 백부장이라. 2그가 경건하여 온 집안과 더불어 하나님을 경외하며 백성을 많이 구제하고 하나님께 항상 기도하더니 3하루는 제 구 시쯤 되어 환상 중에 밝히 보매 하나님의 사자가 들어와 이르되 “고넬료야!” 하니 4고넬료가 주목하여 보고 두려워 이르되 “주님이여, 무슨 일이니이까?” 천사가 이르되 “네 기도와 구제가 하나님 앞에 상달되어 기억하신 바가 되었으니 5네가 지금 사람들을 욥바에 보내어 베드로라 하는 시몬을 청하라. 6그는 무두장이 시몬의 집에 유숙하니 그 집은 해변에 있다.” 하더라. 7마침 말하던 천사가 떠나매 고넬료가 집안 하인 둘과 부하 가운데 경건한 사람 하나를 불러 8이 일을 다 이르고 욥바로 보내니라. 9이튿날 그들이 길을 가다가 그 성에 가까이 갔을 그 때에 베드로가 기도하려고 지붕에 올라가니 그 시각은 제 육 시더라. 10그가 시장하여 먹고자 하매 사람들이 준비할 때에 황홀한 중에 11하늘이 열리며 한 그릇이 내려오는 것을 보니 큰 보자기 같고 네 귀를 매어 땅에 드리웠더라. 12그 안에는 땅에 있는 각종 네 발 가진 짐승과 기는 것과 공중에 나는 것들이 있더라. 13또 소리가 있으되 “베드로야, 일어나 잡아 먹어라.” 하거늘 14베드로가 이르되 “주님이여, 그럴 수 없나이다. 속되고 깨끗하지 아니한 것을 내가 결코 먹지 아니하였나이다.” 한대 15또 두 번째 소리가 있으되 “하나님께서 깨끗하게 하신 것을 네가 속되다 하지 말라.” 하더라. 16이런 일이 세 번 있은 후 그 그릇이 곧 하늘로 올려져 가니라. 17베드로가 본 바 환상이 무슨 뜻인지 속으로 의아해 하더니 마침 고넬료가 보낸 사람들이 시몬의 집을 찾아 문 밖에 서서 18불러 묻되 “베드로라 하는 시몬이 여기 유숙하느냐?” 하거늘 19베드로가 그 환상에 대하여 생각할 때에 성령님께서 그에게 말씀하시되 “두 사람이 너를 찾으니 20일어나 내려가 의심하지 말고 함께 가라. 내가 그들을 보내었느니라.” 하시니 21베드로가 내려가 그 사람들을 보고 이르되 “내가 곧 너희가 찾는 사람인데 너희가 무슨 일로 왔느냐?” 22그들이 대답하되 “백부장 고넬료는 의인이요 하나님을 경외하는 사람이라. 유대 온 족속이 칭찬하더니 그가 거룩한 천사의 지시를 받아 당신을 그 집으로 청하여 말을 들으려. 하느니라.” 한대 23베드로가 불러 들여 유숙하게 하니라. 이튿날 일어나 그들과 함께 갈새 욥바에서 온 어떤 형제들도 함께 가니라. 24이튿날 가이사랴에 들어가니 고넬료가 그의 친척과 가까운 친구들을 모아 기다리더니 25마침 베드로가 들어올 때에 고넬료가 맞아 발 앞에 엎드리어 절하니 26베드로가 일으켜 이르되 “일어서라. 나도 사람이라.” 하고 27더불어 말하며 들어가 여러 사람이 모인 것을 보고 28이르되 “유대인으로서 이방인과 교제하며 가까이 하는 것이 위법인 줄은 너희도 알거니와 하나님께서 내게 지시하사 아무도 속되다 하거나 깨끗하지 않다 하지 말라 하시기로 29부름을 사양하지 아니하고 왔노라. 묻노니 무슨 일로 나를 불렀느냐?” 30고넬료가 이르되 “내가 나흘 전 이맘때까지 내 집에서 제 구 시 기도를 하는데 갑자기 한 사람이 빛난 옷을 입고 내 앞에 서서 31말하되 고넬료야, 하나님이 네 기도를 들으시고 네 구제를 기억하셨으니 32사람을 욥바에 보내어 베드로라 하는 시몬을 청하라. 그가 바닷가 무두장이 시몬의 집에 유숙하느니라. 하시기로 33내가 곧 당신에게 사람을 보내었는데 오셨으니 잘하였나이다. 이제 우리는 주님께서 당신에게 명하신 모든 것을 듣고자 하여 다 하나님 앞에 있나이다.” 34베드로가 입을 열어 말하되 “내가 참으로 하나님은 사람의 외모를 보지 아니하시고 35각 나라 중 하나님을 경외하며 의를 행하는 사람은 다 받으시는 줄 깨달았도다. 36만유의 주님 되신 예수님 그리스도로 말미암아 화평의 복음을 전하사 이스라엘 자손들에게 보내신 말씀 37곧 요한이 그 침례를 반포한 후에 갈릴리에서 시작하여 온 유대에 두루 전파된 그것을 너희도 알거니와 38하나님이 나사렛 예수님에게 성령님과 능력을 기름 붓듯 하셨으매 그분이 두루 다니시며 선한 일을 행하시고 마귀에게 눌린 모든 사람을 고치셨으니 이는 하나님이 함께 하셨음이라. 39우리는 유대인의 땅과 예루살렘에서 그분이 행하신 모든 일에 증인이라. 그분을 그들이 나무에 달아 죽였으나 40하나님이 사흘 만에 다시 살리사 나타내시되 41모든 백성에게 하신 것이 아니요 오직 미리 택하신 증인 곧 죽은 사람 가운데서 부활하신 후 그분을 모시고 음식을 먹은 우리에게 하신 것이라. 42우리에게 명하사 백성에게 전도하되 하나님이 살아 있는 사람과 죽은 사람의 재판장으로 정하신 사람이 곧 이 사람인 것을 증언하게 하셨고 43그분에 대하여 모든 선지자도 증언하되 그분을 믿는 사람들이 다 그분의 이름을 힘입어 죄 사함을 받는다 하였느니라.” 44베드로가 이 말을 할 때에 성령님이 말씀 듣는 모든 사람에게 내려오시니 45베드로와 함께 온 할례 받은 신자들이 이방인들에게도 성령님 부어 주심으로 말미암아 놀라니 46이는 방언을 말하며 하나님 높임을 들음이러라. 47이에 베드로가 이르되 “이 사람들이 우리와 같이 성령님을 받았으니 누가 능히 물로 침례 베풂을 금하리요.” 하고 48명하여 “예수님 그리스도의 이름으로 침례를 베풀라 하니라.” 그들이 베드로에게 며칠 더 머물기를 청하니라.). 그럼에도 그는 할례자들을 두려워하여 외식하였고, 그 결과 사도 바나바까지 외식(위선)에 빠지게 하였습니다. 사도 베드로와 바나바가 유대인들 앞에서 복음의 진리대로 행하지 않자, 사도 바울은 사도 베드로를 강하게 책망하였습니다. 복음대로 살기 위해서는 복음이 아닌 것과 타협하지 않을 용기가 필요합니다.
안디옥에 이른 사도 베드로를 사도 바울이 강하게 책망한 이유는 무엇인가요? 교회 공동체가 성경 말씀대로 살기 위하여 타협하지 말아야 할 것은 무엇인가요?
이신칭의 은혜(15~21절)
모든 사람은 율법의 행위가 아니라 오직 예수님 그리스도를 믿음으로 의롭다고 여겨집니다. 이 ‘이신칭의’ 진리가 사도 베드로의 외식이 드러나는 문맥에서 선포됨을 주목하여야 합니다. 이신칭의는 ‘구원론적’ 의미와 더불어, 이방인이나 유대인이나 차별 없이 하나님 백성이라는 ‘교회론적’ 의미도 있습니다. 이러한 이신칭의는 그리스도와 함께 십자가에 못 박히고 그리스도와 함께 사는 ‘그리스도와의 연합’을 통하여 이루어집니다(20내가 그리스도와 함께 십자가에 못 박혔나니 그런즉 이제는 내가 사는 것이 아니요 오직 내 안에 그리스도께서 사시는 것이라. 이제 내가 육체 가운데 사는 것은 나를 사랑하사 나를 위하여 자기 자신을 버리신 하나님의 아들을 믿는 믿음 안에서 사는 것이라.). 사도 베드로가 이방인들과의 식사 자리를 떠난 것은 다시 율법의 지배를 받는 상태로 돌아가는 일이요, 하나님 은혜를 헛되게 하는 일이며. 결국 그리스도의 십자가 죽음을 헛되게 하는 일이었습니다(21내가 하나님의 은혜를 폐하지 아니하노니 만일 의롭게 되는 것이 율법으로 말미암으면 그리스도께서 헛되이 죽으셨느니라.). 믿음으로 의롭다 여김을 받는 교회 공동체는 차별하지 않고 하나 되는 삶을 추구합니다.
의신칭의는 구원론적으로, 교회론적으로 어떤 의미가 있나요? 교회 공동체가 버려야 하는 율법주의적 사고방식에는 어떤 것이 있나요?
마침기도: 사랑이 많으신 하나님 아버지! 사람의 시선과 세상의 비난이 두려워서 복음의 진리를 외면하거나 적당히 타협하였던 교회 공동체 모습을 회개합니다. 행위로는 조금도 의로워질 수 없고 오직 믿음으로만 의로워짐을 기억하며 위선에 빠지지 않게 하소서. 구원을 베푸시는 주님만 드러내는 인생이 되게 하셔서, 교회 공동체 죄를 회개하고 성령님 충만함을 받아 변화되어 복음 전도자로 예수님 그리스도가 교회 공동체의 주님과 구세주요 그리스도이시라는 것을 전파하는 교회 공동체가 되게 하소서. 구세주 예수님 이름으로 기도합니다. 아멘!!!
축복기도: 지금은 구세주 예수님 그리스도의 은혜와 성부 하나님의 사랑과 성령 하나님의 교통하심이 사랑이 많으신 하나님! 사람의 시선과 세상의 비난이 두려워서 복음의 진리를 외면하거나 적당히 타협하였던 교회 공동체 모습을 회개합니다. 행위로는 조금도 의로워질 수 없고 오직 믿음으로만 의로워짐을 기억하며 위선에 빠지지 않게 하소서. 구원을 베푸시는 주님만 드러내는 인생이 되게 하셔서, 교회 공동체 죄를 회개하고 성령님 충만함을 받아 변화되어 예수님 그리스도가 교회 공동체의 주님과 구세주요 그리스도이시라는 것을 전파하는 교회 공동체가 되게 하여 주시옵기를 구세주 예수님 그리스도의 은혜와 성부 하나님의 사랑과 성령 하나님의 교통하심이 교회 공동체와 함께 하시기를 구세주 예수님 그리스도의 이름으로 축원합니다. 아멘!!!
새벽기도회365-2024년10월21일(월요일) - 누구든 믿음으로 의롭게 되는 믿음
묵상 에세이
의인이 되는 유일한 길 -왜 구원인가?/조정민
유대인들은 죄 사함을 얻기 위하여 처절하게 몸부림을 쳤습니다. 예루살렘 성전에 가면 날마다 피비린내가 났고, 유월절 같은 절기 때는 동물의 피가 강같이 흘렀습니다. 그래서 사람이 달라졌습니까? 유대 사람들은 율법을 지키는 것이 곧 의인이 되는 길이라 여겼기에 ‘율법 준수 경연 대회’를 열었습니다. 그러나 하나님은 이 대회를 가증스럽게 이기셨습니다. “너희가 가져오는 제물은 냄새도 맡기 역겹다. 입술로는 내 이야기를 하지만 마음은 내게서 천리만리 떨어져 있구나.”라며 탄식하셨습니다.
하나님은 시간을 재고 계셨습니다. 때가 이르렀습니다. 아브라함과 맺은 약속이 더는 지켜지지 않으면 하나님 자신이 죽겠다는 약속을 지키셨습니다. 그것이 성육신하신 예수님 그리스도의 십자가 사건입니다. 하나님이 우리교회 공동체를 죄의 구덩이에서 전지셔서 그리스도의 옷으로 의의 새 옷을 입혀 주셨기에, 이제 그 옷을 입고는 다시 진흙탕 속으로 돌아가지 못합니다. 탕자처럼 돼지와 사료를 나누어 먹던 그 장소로 갈 수 없습니다. 등을 떠밀어도 돌아가지 않을 것입니다. 구원받았기 때문입니다. 구원받았다는 믿음, 의로워졌다는 믿음, 하나님이 나를 덫에서 빼내 주셨다는 믿음이 있어야 예전 상태로 돌아가지 않습니다. 그리스도의 십자가와 부활에 대한 믿음 외에 죄인이 의롭게 될 길이 없습니다. 믿음으로 하나님께 의롭함 함을 받은 사람만이 참된 회복을 경험합니다._두란노
한절 묵상
본문: 갈라디아서2장16사람이 의롭게 되는 것은 율법의 행위로 말미암음이 아니요 오직 예수님 그리스도를 믿음으로 말미암는 줄 알므로 우리도 그리스도 예수님을 믿나니 이는 우리가 율법의 행위로써가 아니고 그리스도를 믿음으로써 의롭다 함을 얻으려 함이라. 율법의 행위로써는 의롭다 함을 얻을 육체가 없느니라. 아멘.
그리스도인은 예수님 그리스도의 대속으로 죄를 용서받고 의롭다 함을 받은 사람입니다. 의롭게 되는 것과 의롭게 사는 것은 다릅니다. 의롭게 사는 것은 행위가 따라야 하지만, 의롭게 되는 것은 예수님을 믿는 믿음만으로 충분합니다. 믿음으로 의롭다 여김을 받은 교회 공동체가 의롭게 살기 위해서는 믿음의 행위를 보이는 것이 필요합니다. 그러나 구원은 은혜로, 예수님 그리스도를 믿는 누구에게나 차별 없이 주어집니다.
예수님 그리스도의 십자가 복음만이 사망에서 생명으로 나아가게 하는 올바른 가이드다.-웨슬리 D. 트레이시
주간 기도 제목
1. 성령님 충만하여 복음 전파에 힘쓰게 하소서.
2. 한 생명이라도 구원하는 새 생명이 있게 하소서.
3. 새 생명이 교회에 등록되도록 인도하여 주소서.
[출처] - 생명의말씀사
[원본링크] - https://www.duranno.com/qt
october, Second The Lord word I drew them with cords of a man, with bands of love: and I was to them as they that take off the yoke on their jaws, and I laid meat unto them. Amen.(Hosea 11:4).
daybreak prayer meeting 365 2024 year october, 21 (Monday) - Someone is belief which is rightful by belief
Glorification: ‘Became with savior’ bird 407 (at all 465)
1.I lived me with savior as became with savior
See stock to arrive to The Lord day of glory
2.when there are group and heavy anxiety to get test in mind
Lord staff sergeant with The Lord always I help
3.when spill bones painful tear and when sigh by bitter mind
Lord staff sergeant with The Lord always I think
4.I pay in instalments my stock that know is weak of body and there are no very seven diseaseses
When hard day is glad is always with me
(refrain)Always giving I love staff sergeant always gives new first meeting but is
See The Lord so that glory arrives to The Lord day Amen
Prayer: Good Lord! Be the owner of the church .love, and lead us in the right way!, Thank you for granting a new day to each person in the church community today and for giving grace to start a new day., The Qur'an is a reminder of the Qur'an, the Qur'an, the Qur'an, the Qur'an and the Qur'an. It's just that, uh,, Please lead us to become a church community that can reveal the glory of the Lord today. I also pray that there will be no laziness., Lead us not to become a spiritual spirit of the church community that spends the precious day given by the Lord in vain, and lead us to be church communities that can do their best and faithfully bear their work., Thank you for protecting us from danger and missteps when we leave the house or come in. “In the name of Jesus Christ who saved our church communities.” Amen!!!
Body: Galatians 2:11~21
11But when Peter was come to Antioch, I withstood him to the face, because he was to be blamed. 12For before that certain came from James, he did eat with the Gentiles: but when they were come, he withdrew and separated himself, fearing them which were of the circumcision. 13And the other Jews dissembled likewise with him; insomuch that Barnabas also was carried away with their dissimulation. 14But when I saw that they walked not uprightly according to the truth of the gospel, I said unto Peter before them all, If thou, being a Jew, livest after the manner of Gentiles, and not as do the Jews, why compellest thou the Gentiles to live as do the Jews? 15We who are Jews by nature, and not sinners of the Gentiles, 16Knowing that a man is not justified by the works of the law, but by the faith of Jesus Christ, even we have believed in Jesus Christ, that we might be justified by the faith of Christ, and not by the works of the law: for by the works of the law shall no flesh be justified. 17But if, while we seek to be justified by Christ, we ourselves also are found sinners, is therefore Christ the minister of sin? God forbid. 18For if I build again the things which I destroyed, I make myself a transgressor. 19For I through the law am dead to the law, that I might live unto God. 20I am crucified with Christ: neverthless I live; yet not I, but Christ liveth in me: and the life which I now live in the flesh I live by the faith of the Son of God, who loved me, and gave himself for me. 21I do not frustrate the grace of God: for if righteousness come by the law, then Christ is dead in vain. Amen.
Word summary: Paul blames Apostle Peter that eat out without doing along truth fearing circumcised in Antioch. Man and not line comfort of Torah Christ while is rightful by belief Ham get. Paul speaks that yourselves buys in belief as Christ buys inside yourselves that do not get stuck to cross with Christ.
Word explanation: Blame hypocrisy of Apostle Peter(11~14)
Truth of gospel should not compromises never. Apostle Peter left place that eat with foreigner when several people come from Apostle James. All people are seen prohibited work which eat with the uncircumcision to keep Jeonggyeolbeop of Judea from Apostle James. Apostle Peter experienced that foreigner and jews become a hearth and home community without difference in Jesus through past centurion Cornelilus event(Acts 10:1~48 1There was a certain man in Caesarea called Cornelius, a centurion of the band called the Italian band, 2A devout man, and one that feared God with all his house, which gave much alms to the people, and prayed to God always. 3He saw in a vision evidently about the ninth hour of the day an angel of God coming in to him, and saying unto him, Cornelius. 4And when he looked on him, he was afraid, and said, What is it, Lord? And he said unto him, Thy prayers and thine alms are come up for a memorial before God. 5And now send men to Joppa, and call for one Simon, whose surname is Peter: 6He lodgeth with one Simon a tanner, whose house is by the sea side: he shall tell thee what thou oughtest to do. 7And when the angel which spake unto Cornelius was departed, he called two of his household servants, and a devout soldier of them that waited on him continually; 8And when he had declared all these things unto them, he sent them to Joppa. 9On the morrow, as they went on their journey, and drew nigh unto the city, Peter went up upon the housetop to pray about the sixth hour: 10And he became very hungry, and would have eaten: but while they made ready, he fell into a trance, 11And saw heaven opened, and a certain vessel descending upon him, as it had been a great sheet knit at the four corners, and let down to the earth: 12Wherein were all manner of fourfooted beasts of the earth, and wild beasts, and creeping things, and fowls of the air. 13And there came a voice to him, Rise, Peter; kill, and eat. 14But Peter said, Not so, Lord; for I have never eaten any thing that is common or unclean. 15And the voice spake unto him again the second time, What God hath cleansed, that call not thou common. 16This was done thrice: and the vessel was received up again into heaven. 17Now while Peter doubted in himself what this vision which he had seen should mean, behold, the men which were sent from Cornelius had made enquiry for Simon's house, and stood before the gate, 18And called, and asked whether Simon, which was surnamed Peter, were lodged there. 19While Peter thought on the vision, the Spirit said unto him, Behold, three men seek thee. 20Arise therefore, and get thee down, and go with them, doubting nothing: for I have sent them. 21Then Peter went down to the men which were sent unto him from Cornelius; and said, Behold, I am he whom ye seek: what is the cause wherefore ye are come? 22And they said, Cornelius the centurion, a just man, and one that feareth God, and of good report among all the nation of the Jews, was warned from God by an holy angel to send for thee into his house, and to hear words of thee. 23Then called he them in, and lodged them. And on the morrow Peter went away with them, and certain brethren from Joppa accompanied him. 24And the morrow after they entered into Caesarea. And Cornelius waited for them, and he had called together his kinsmen and near friends. 25And as Peter was coming in, Cornelius met him, and fell down at his feet, and worshipped him. 26But Peter took him up, saying, Stand up; I myself also am a man. 27And as he talked with him, he went in, and found many that were come together. 28And he said unto them, Ye know how that it is an unlawful thing for a man that is a Jew to keep company, or come unto one of another nation; but God hath shewed me that I should not call any man common or unclean. 29Therefore came I unto you without gainsaying, as soon as I was sent for: I ask therefore for what intent ye have sent for me? 30And Cornelius said, Four days ago I was fasting until this hour; and at the ninth hour I prayed in my house, and, behold, a man stood before me in bright clothing, 31And said, Cornelius, thy prayer is heard, and thine alms are had in remembrance in the sight of God. 32Send therefore to Joppa, and call hither Simon, whose surname is Peter; he is lodged in the house of one Simon a tanner by the sea side: who, when he cometh, shall speak unto thee. 33Immediately therefore I sent to thee; and thou hast well done that thou art come. Now therefore are we all here present before God, to hear all things that are commanded thee of God. 34Then Peter opened his mouth, and said, Of a truth I perceive that God is no respecter of persons: 35But in every nation he that feareth him, and worketh righteousness, is accepted with him. 36The word which God sent unto the children of Israel, preaching peace by Jesus Christ: (he is Lord of all:) 37That word, I say, ye know, which was published throughout all Judaea, and began from Galilee, after the baptism which John preached; 38How God anointed Jesus of Nazareth with the Holy Ghost and with power: who went about doing good, and healing all that were oppressed of the devil; for God was with him. 39And we are witnesses of all things which he did both in the land of the Jews, and in Jerusalem; whom they slew and hanged on a tree: 40Him God raised up the third day, and shewed him openly; 41Not to all the people, but unto witnesses chosen before God, even to us, who did eat and drink with him after he rose from the dead. 42And he commanded us to preach unto the people, and to testify that it is he which was ordained of God to be the Judge of quick and dead. 43To him give all the prophets witness, that through his name whosoever believeth in him shall receive remission of sins. 44While Peter yet spake these words, the Holy Ghost fell on all them which heard the word. 45And they of the circumcision which believed were astonished, as many as came with Peter, because that on the Gentiles also was poured out the gift of the Holy Ghost. 46For they heard them speak with tongues, and magnify God. Then answered Peter, 47Can any man forbid water, that these should not be baptized, which have received the Holy Ghost as well as we? 48And he commanded them to be baptized in the name of the Lord. Then prayed they him to tarry certain days.). Nevertheless, he ate out fearing circumciseds, and addicted in hypocrisy(first) to the fruit Apostle Barnabas. when Apostle Peter and Barnabas do not to truth of gospel in front of jewses, Paul blamed Apostle Peter strongly. Need that gospel is not and courage which do not compromise to live to gospel.
□ Apostle Peter that reach in Antioch Paul even speak that blame strongly what be? What is that church community must not compromise to live to bible word?
Justification by faith alone grace(15~21)
Everyone and not act of Torah just Jesus Christ that is rightful by belief consider. I must observe that hypocrisy of this 'Justification by faith alone' truth-value Apostle Peters is pronounced in context that is detected. Justification by faith alone along with 'Soteriology enemy' meaning, there is 'Ecclesiological enemy' meaning that is a God people without foreigner or jews or difference. This justification by faith alone does not get stuck to cross with Christ and four is attained going through 'Union with Christ' with Christ(20I am crucified with Christ: neverthless I live; yet not I, but Christ liveth in me: and the life which I now live in the flesh I live by the faith of the Son of God, who loved me, and gave himself for me.). It is the matter returning by condition that receive helm of Torah again that Apostle Peter leaves meals place with the uncircumcision, and it is work which make God grace vain and. It was work which make cross death of conclusion Christ vain(21I do not frustrate the grace of God: for if righteousness come by the law, then Christ is dead in vain.). Church community that receive think for being rightful by belief seeks life no less than low class without differentiating.
□ to soteriology of Aesculapius name, by ecclesiological,some meaning? What does Legalism thoughtway which church community must abandon there be?
Just in time prayer: Love is many the Fathers! because gaze of man and reprobation of the world are fearful, repent church community image that looks away or compromised fittingly truth of gospel. remember is rightful sola fide and does not to fall to first just without can be rightful in the least by act. Human life that show Lord that give deliverance does very, repents church community crime and receives Holy Spirit aliveness and church community that demolish that Jesus Christ is Lord and Messiah of church community and Christ by gospeler because is changed at very Hazo. I pray by Messiah Jesus' name. Amen!!!
Benediction: Do love of Messiah Jesus Christ's grace and God the Father and fellowship of Holy Spirit now God that there are a lot of loves! because gaze of man and reprobation of the world are fearful, repent church community image that looks away or compromised fittingly truth of gospel. remember is rightful sola fide and does not to fall to first just without can be rightful in the least by act. Human life that show Lord that give deliverance does very, repents church community crime and receives Holy Spirit aliveness and I pray by Messiah Jesus Christ's name that it does that church community that demolish that Jesus Christ is Lord and Messiah of church community and Christ because is changed does very with church community do love of Messiah Jesus Christ's grace and God the Father and fellowship of Holy Spirit. Amen!!!
daybreak prayer meeting 365 2024 year october, 21 (Monday) - Someone is belief which is rightful by belief
contemplative essay
the only way to be a righteous man -Why salvation?/jung jung-min
The Jews struggled desperately for the forgiveness of their sins. When they went to the temple in Jerusalem, they were bloody every day, and during the feast like the Passover, animal blood flowed like a river. The Jewish people held a law-abiding contest because they believed that keeping the law was the way to be righteous, but God won this contest abominably. The offerings you bring are disgusting to even smell. My lips tell my story, but my heart is a thousand miles away from me.
God was counting the hours, and the time had come, when the promise made to Abraham was no longer kept, that God Himself would die, and that is the crucifixion of the incarnate Jesus Christ. Because God has taken our church community from the pit of sin and clothed it with Christ's clothes, we can not go back into the mud again, and we can not go to the place where we share food with pigs like a prodigal. Even if I push my back, I won't go back because I've been saved, because I need to believe that I've been saved, that I've been righteous, that God has pulled me out of a trap, so I don't go back to my old state. There is no way for sinners to be justified except by faith in Christ's crucifixion and resurrection; only those who have been justified by God through faith experience true restoration.-Duranno
training institute
meditating on a passage
Text: Galatians 2:16Knowing that a man is not justified by the works of the law, but by the faith of Jesus Christ, even we have believed in Jesus Christ, that we might be justified by the faith of Christ, and not by the works of the law: for by the works of the law shall no flesh be justified. Amen.
A Christian is a person who has been forgiven and justified by the ransom of Jesus Christ. It is different to be righteous and to live righteously. To live righteously is to follow the act, but to be righteous is enough to believe in Jesus. In order for the church community, which has been regarded as justified by faith, to live righteously, it is necessary to show acts of faith, but salvation is given by grace, without discrimination to anyone who believes in Jesus Christ.
Only the gospel of the cross of Jesus Christ is the right guide to moving from death to life.-Wesley D. Tracy
Weekly Prayer Title
1. Let the Holy Spirit fill you with strength to preach the gospel
2. Let there be a new life that saves even one life.
3. Lead us to the registration of new life in the Church.
[origin] - The Word of Life
[original text link] - https://www.duranno.com/qt
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