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살인, 자살, 그리고 낙태는 생명의 대역죄
인간의 권리와 존엄성의 보호가 모든 윤리와 도덕성의 표준이 되어야 합니다.
(168-239, 1987.09.21)
이것을 인권 문제를 가지고 어떻게 다룰 것이냐 하는 것입니다. 이북에서 김일성은 3백만을 학살했습니다. 모택동은 1억 5천만을 학살했습니다. 또, 소련 혁명 당시에는 7천만을 학살했습니다. 뉴욕 타임스에 나왔지만 월남에서 60만을 학살했다는 것을 보도를 통해서 보았을 것입니다. 인권이 문제가 아닙니다. 생명권을 유린하는 공산당을 놓고 어떻게 하느냐 하는 것입니다.
(91-255, 1977.02.23)
하나님과 이 우주를 합하더라도 육신을 가진 인간이 없어서는 완성이 안 되기 때문에 오늘날 우리 인간의 몸이 얼마나 귀한가를 알아야 합니다. 우리 사람에게 욕심이 있다면 하나님이 욕심이 있는 그 앞에 무엇을 바라겠느냐? 이것을 바란다는 것입니다. 우리의 육신은 우주를 주고도 바꿀 수 없다는 것입니다. 성경에 말한 "우주를 얻고도 네 생명을 잃으면 무엇이 유익하겠느냐" 하는 말도 그래서 성립되는 것입니다.
(91-19, 1977.01.13)
‘나’라는 존재를 부모가 필요로 하고, 미래의 남편이 필요로 하고 아내가 필요로 하고, 그 다음엔 형제가 필요로 한다는 것을 이제 알았습니다. 그리고 가정이 필요로 한다는 것을 알았습니다. 그리고 나라가 필요로 하는 것입니다. 미국이 아무리 크다고 하지만 국민이 없으면 뭘 해요? 그래서 나라가 필요로 합니다. 그리고 세계가 나를 필요로 합니다. 그리고 결국 뭣이 필요로 하느냐면, 영계가 필요로 하는 것입니다. 그 다음엔 무엇이 필요로 하느냐? 하나님이 나를 필요로 하는 것입니다.
그렇기 때문에 제일 변할 수 없고, 제일 귀한 부모가 나를 필요로 하고, 또 그런 상대가 나를 필요로 하고, 형제가 필요로 하고, 가정이 필요로 하고, 나라가 필요로 하고, 세계가 필요로 하고, 영계와 이 온 우주가 필요로 하고, 하나님까지도 나를 필요로 하는데, 내가 왜 필요하지 않느냐 하는 것입니다.
부모, 그리고 상대, 형제, 가정, 나라, 세계, 영계, 하나님…. '아, 나는 필요 없는 사람이다' 이렇게 될 때 전부에 대해 범죄하고 있다는 것을 알아야 되겠습니다. 그것은 부모에 대한 범죄요, 미래의 부부에 대한 범죄요, 형제에 대한 범죄요, 가정과 나라와 세계와 하늘땅에 대한 범죄요, 그리고 하나님에 대한 범죄가 되는 것입니다. 그는 그런 사랑의 법도를 어기려고 하는 존재입니다. 이런 관점에서 볼 때, 자살하는 사람은 어떤 사람입니까? 자살하는 사람이 많습니다. 그거 그럴 수 있느냐는 것입니다. 꿈에도 그건 생각할 수 없는 것입니다.
(74-30, 1874.11.10)
자기가 지금 애기를 가졌다면, 그 애기가 어떠한 아들딸로 태어나는지 알 수 있습니까? 그런데 그거 낙태시킬 수 있느냐 말입니다. 미국 대통령이 되고, 성군이 되고, 미국을 살릴 수 있는 그런 사람이 자기 아들딸로서 자기의 몸을 통해서 태어나는데, 그것을 자기 마음대로 제거할 수 있습니까? 선생님의 어머니가 오늘날처럼 무엇이든지 자기 마음대로 할 수 있는 그 무엇이 있었다면 선생님이 태어났겠습니까? 그러면 낙태가 죄냐, 죄가 아니냐 할 때, 죄라는 것입니다.
애기는 사랑과 생명과 혈통의 정수로 태어난 것입니다. 그게 사람이냐 동물이냐, 생각할 때…. 세포가 무슨 동물입니까? 세포가 사람이 아닙니까? 세포 가운데는 사랑이 들어가 있고, 생명이 들어가 있고, 핏줄이 들어가 있습니다. 그러니 부모와 똑같은 가치가 있는 것입니다. 어머니 아버지의 사랑이 들어가 있다는 것입니다.
(230-121, 1992.04.26)
어머니 아버지가 '아이고! 다리병신 애기 차 버리자' 그게 사랑입니까? 그게 참사랑입니까?
(117-292, 1982.04.11)
殺人、自殺、そして堕胎は生命の大逆罪
人間の権利と尊厳性の保護がすべての倫理と道徳性の標準にならなければなりません。
(168-239、1987.9.21)
人権問題をもってこれをどのように扱うのかというのです。(注9)北朝鮮で金日成は300 万を虐殺しました。毛沢東は1億5000 万を虐殺しました。また、ソ連革命当時には7000 万を虐殺しました。ニューヨーク・タイムズに出ていましたが、ベトナムで60 万を虐殺したことを、報道を通して見たでしょう。人権が問題ではありません。生命権を蹂躙する共産党に対してどうするのかというのです。
(91-255、1977.2.23)
神様とこの宇宙を合わせても、肉身をもった人間がいなくては完成できないために、今日の私達人間の体がどれほど貴いかを知らなければなりません。私達人間に欲心があるのならば、神様は欲心の前に何を願うでしょうか。これを願うというのです。私達の肉身は宇宙とも取り替えることができません。聖書にある「たとえ全世界を手に入れても、自分の命を失ったら、何の得があろうか」(マタイ16・26)という言葉もそれで成立するのです。
(91-19、1977.2.13)
私という存在を父母が必要とし、未来の夫が必要とし、妻が必要とし、その次には兄弟が必要とすることを今分かりました。そして、家庭が必要とすることを知りました。そして、国が必要とするのです。アメリカがいくら大きいとしても、国民がいなければ何をするのですか。ですから、国が必要とするのです。そして、世界が私を必要とします。そして、結局何が必要とするのかというと、霊界が必要とするのです。その次には何が必要とするのでしょうか。神様が私を必要とするのです。
ですから、最も変わることができず、最も貴い父母が私を必要とし、またそのような相対が私を必要とし、兄弟が必要とし、家庭が必要とし、国が必要とし、世界が必要とし、霊界とこの全宇宙が必要とし、神様までも私を必要とするのに、なぜ私が必要としないのかというのです。父母、そして相対、兄弟、家庭、国、世界、霊界、神様……。「ああ、私は必要ない人間だ」、このように考えるとき、すべてに対して罪を犯していることを知らなければなりません。
それは父母に対する犯罪であり、未来の夫婦に対する犯罪であり、兄弟に対する犯罪であり、家庭と国と世界と天地に対する犯罪であり、そして、神様に対する犯罪になるのです。彼は、そのような愛の法度に背こうとする存在です。このような観点から見るとき、自殺する人はどのような人ですか。自殺する人が多いのです。そのようにすることができるのかというのです。それは夢にも考えることができません。
(74-30、1974.11.10)
自分が今赤ん坊を身ごもったとすれば、その赤ん坊がどのような息子、娘に生まれるか分かりますか。それを堕胎させることができるのかというのです。アメリカの大統領になり、聖君になり、アメリカを生かすことができる、そのような人が、自分の息子、娘として自分の体を通して生まれるのに、それを自分勝手に制御できますか。先生の母親が今日のように何でも自分の思いどおりにできる、そのような何かがあったとすれば、先生が生まれていたでしょうか。
それでは、堕胎は罪か、罪ではないかというとき、罪だというのです。赤ん坊は、愛と生命と血統の精髄として生まれたのです。それが人か動物かと考えるとき……。細胞が動物ですか。細胞が人ではないですか。細胞の中には、愛が入っていて、生命が入っていて、血筋が入っています。ですから、父母と同じ価値があるのです。父母の愛が入っているというのです。
(230-121、1992.4.26)
父母が「ああ! 足の不自由な赤ん坊は蹴飛ばしてしまおう」と言いますか。それが愛ですか。それが真の愛ですか。
(117-292、1982.4.11)
Murder, Suicide and Abortion : Crimes against Life
The preservation of human rights and human dignity must be the measure of all ethics and morality.
(168:238, September 21, 1987)
How does the present administration9 handle the issue of human rights? In North Korea, the regime of Kim Il-Sung has exterminated three million people. Mao Zedong is responsible for the deaths of 150 million people. In Russia during the Bolshevik Revolution seven million lost their lives. The New York Times reported that 600,000 people have been killed since the fall of Vietnam… How can we talk about human rights while ignoring communism that tramples on the right to life itself? Which is more important: human rights or the right to life?
(91:255, February 23, 1977)
If on the street you met an enemy, a person whom your family hates and even all Americans hate, would it be alright to murder him? How could it be a sin? Yet no matter how vile or detestable that person might be, he has the same cosmic value as you, because he was made by the Creator. Killing him is a crime, a violation of the universal law.
(105:92, September 30, 1979)
Why is a human being’s physical life so precious? Without it, the cosmos cannot be brought to perfection, and even God cannot attain perfection. Our physical life is so precious… that it cannot be exchanged for the entire universe. This is the meaning of the Bible verse, “For what will it profit a man if he gains the world and forfeits his life?”
(91:19, February 13, 1977)
Your most worthy parents need you. Your spouse needs you. Your brothers need you. Your family needs you. The nation needs you. The world needs you. Even the spirit world and the whole cosmos need you. Even God needs you. How can you think that you are unimportant?… When you say, “No one needs me,” you are doing wrong to all of them. You are doing wrong to your parents, your future spouse, your brothers, your family, the nation, the world, heaven and earth, and God. You are violating their love and the law of love. A person who commits suicide sins in all these ways. So many people commit suicide—how can they do such a thing! You should never even dream of killing yourself.
(74:30 November 10, 1974)
Once a baby is conceived, you must not abort it. You never know who that baby could grow up to be: maybe a saint, maybe someone who could save America, maybe even the President of the United States. So how can you destroy it as you wish? What if my mother had exercised her “right to choose” like people do today? I would not have been born. Therefore, abortion [within a proper marital relationship] is a sin. Each fetus represents the parents’ love, life and lineage. It is human; how can anyone consider it merely an animal? What is that cell that forms at conception? It is very much a human being! Within that single cell are human beings’ love, life and lineage. Therefore, it represents the parents and has the same value as the parents. The father’s love and mother’s love are contained within that would-be baby.
(230:120, April 26, 1992)
Suppose a husband and wife give birth to a child with a deformity. Do they terminate its life and say, “Well, we can try again”? Is that true love? No, of course it is not. (117:292, April 11, 1982)
첫댓글 고맙습니다*^^*
아주