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결과적 존재에 대한 원인적 존재
5 인간은 누구나 자기가 태어나고 싶어서 태어난 사람이 없습니다. 남자면 남자, 여자면 여자, 그 누구도 자기가 태어나고 싶어서 태어난 것이 아닙니다. 부모를 통해서 태어났지만 자기 자신이 원해서 태어난 것이 아닙니다. 우리 부모도 역시 마찬가지입니다. 부모의 부모, 이렇게 해서 종지조상인 아담 해와까지 올라가게 되면 아담 해와도 역시 마찬가지입니다. 즉 인류의 시초가 되는 조상도 자기들이 원해서 존재하게 된 것이 아닙니다. 그 누군가가, 그 어떠한 분이 동기가 돼서 존재하기 시작했습니다. ‘사람’ 하게 되면, 남자 여자를 말합니다. 남자에게는 여자가 없으면 안 되고, 여자에게도 남자가 없으면 안 됩니다. 그리고 남자가 원해서 남자로 태어난 것이 아니고, 그 남자에게 필요한 여자도 자기가 원해서 여자로 태어난 것이 아닙니다. 태어나고 보니 남자가 되었고 여자가 되었습니다. 그리하여 여자로서, 남자로서 자라고 보니 비로소 부부를 이루기 위해서는 서로가 필요하다는 것을 알게 됩니다. 이렇게 볼 때, 이 근본 원인이 되는 것은 인간이라고 볼 수 없습니다. 만일 하나님이 없다면 인간은 존재할 수 없을 것입니다.
(67-267, 1973.07.22)
6 남자와 여자가 서로 만나 생활하는 과정에서 방대한 인류가 되었습니다. 그 인류는 수많은 국가에 연결되어 있고, 수많은 국가는 수많은 종족, 수많은 가정, 수많은 개인들로 연결되어 있습니다. 나 자신도 그 개인 가운데 한 사람이고, 그 가정의 일원입니다. 그러므로 현재 우리로 맺어진 그 가정, 혹은 친족은 자기들이 원해서 이루어진 것이 아닙니다. 하나님에 의해서 태어나 가정의 일원이 됐고, 친척의 인연을 맺게 되었습니다. 우리가 사제인연이나 부자인연을 논하는데, 그 인연도 하나님이 없었다면 있을 수 없습니다. 이 모두가 하나님으로 말미암은 결과의 세계입니다.
(67-268, 1973.07.22)
7 이 땅의 모든 것이 존재하기 위해서는 존재하게 만든 원인이 있어야 됩니다. 오늘날 우리가 살고 있는 사회, 우리가 지내고 있는 나라, 우리가 바라보는 세계도 결과의 자리에 있습니다. 이러한 모든 환경의 인연이 갖추어지기 위해서는 그 환경을 갖추게 한 동기가 있어야 된다는 것을 부정할 수 없습니다. 하나의 사회 형성, 하나의 국가 형성, 하나의 세계 형성을 두고 볼 때에 그것을 이어오는 것은 물론 인간입니다. 그렇지만 그 인간을 형성시킬 수 있는 근본 원인은 인간 자체가 될 수 없습니다. 인간은 어디까지나 결과적 존재 입장을 피할 수 없습니다. 그렇기 때문에 인간을 형성할 수 있는 동기와 내용이 있어야 되고 그 원인이 필히 있어야 됩니다. (028-282, 1970.02.11)
8 우리 마음과 몸이 하나님을 중심삼고 하나되어야 합니다. 몸과 마음이 하나님과 완전히 하나되어 삼위일체가 되어야 합니다. 하나님을 중심삼고 하나돼야 하는 것은 하나님이 원인이기 때문입니다. 하나님과 인간은 원인과 결과가 됩니다. 인간의 몸과 마음은 상대적입니다. 우주의 근본이 그렇습니다. 우주의 근본은 원인과 결과가 하나된 것이요, 주체와 대상이 하나된 것입니다. 원인과 결과, 주체와 대상이 하나되는 그 외에는 이상적 환경, 이상적 존재를 찾을 수 없습니다. (89-152, 1976.11.07)
9 인간은 어디까지나 원인적인 존재가 아닙니다. 어떠한 연유를 통한 결과적인 존재입니다. 결과는 원인과 관계없이 이루어지는 법이 없습니다. 어떠한 곡절의 과정을 거쳤다 하더라도, 그 결과는 반드시 원인과 상응할 수 있는 내용과 연결되어 이루어져 있습니다. 인간도 어떠한 원인을 닮아서 그렇게 되어 있다는 것입니다. 그 원인적인 존재가 하나님이라고 하면 인간은 하나님을 닮아서 그렇게 되었다는 결론이 나옵니다. (77-102, 1975.04.01)
10 하나님은 이 우주의 원인적인 존재입니다. 모든 작용의 원인적인 존재요, 힘을 가하는 원인적인 존재요, 방향을 제시하는 원인적인 존재요, 목적을 제시하는 원인적인 존재입니다. 우리는 그분을 인격적인 신이라고 합니다. 반드시 동기를 중심으로 방향을 가지고 목적을 제시하기 때문에, 그것이 하나의 확실한 입장이기 때문에 인격적인 신이라고 하는 것입니다. 그렇기 때문에 원인을 통해서 방향을 거쳐 목적의 세계로 나아갑니다. 그런 관점에서 전체 원인적인 존재가 하나님이라는 것입니다. (89-075, 1976.07.11)
結果的存在に対する原因的存在
5 自分が生まれたいと思って生まれてきた人は誰 もいません。男性なら男性、女性なら女性、その誰もが、生まれたいと思って生まれてきたのではないのです。父母を通して生まれましたが、自分自身が願って 生まれてきたのではありません。私たちの父母も、やはり同じです。父母の父母、このようにして最初の先祖であるアダムとエバまでさかのぼれば、アダムとエ バも、やはり同じです。すなわち、人類の始祖となる先祖も、自分たちが願って存在するようになったのではありません。誰か、あるお方が動機となって存在し 始めました。「人」と言えば、男性と女性がいます。男性には女性がいなければならず、女性にも男性がいなければなりません。また、男性は、 自分が願って男性として生まれてきたのではなく、その男性に必要な女性も、自分が願って女性として生まれてきたのではありません。生まれてみると男性だっ たのであり、女性だったのです。そうして女性として、男性として育ってみると、夫婦になるにはお互いが必要だ、ということを知るようになります。このよう に見るとき、この根本原因になるものは人間だと見ることはできません。もし神様がいなければ、人間は存在することができないでしょう。 (67-267, 1973.07.22)
6 男性と女性が互いに出会って生活していくうちに、膨大な数の人類になりました。その人類は、数多くの国家に連結されていて、数多くの国家は、数多くの氏 族、数多くの家庭、数多くの個人に連結されています。「私」自身も、その個人の中の一人であり、その家庭の一員です。ですから、現在の私たちに結ばれたそ の家庭、あるいは親族は、自分たちが願って形成されたものではありません。神様によって生まれて、家庭の一員になったのであり、親戚の縁を結ぶようになっ たのです。私たちは師弟の縁や父子の縁を論じますが、その縁も、神様がいなかったとすればあり得ません。このすべてが神様による結果の世界です。
(67-268, 1973.07.22)
7 この地のあらゆるものが存在するためには、存在させた原因がなければなりません。今日、私たちが生きている社会、私たちが暮らしている国、私たちが見つめ る世界も、結果の立場にあります。このようなすべての環境のつながりが備えられるためには、その環境を備えさせた動機が存在しなければならない、というこ とを否定できません。一つの社会の形成、一つの国家の形成、一つの世界の形成について見てみるとき、それを受け継いでいくのは、もちろん人間です。しか し、人間自体が人間を形成させ得る根本原因になることはできません。人間は、どこまでも結果的存在の立場を避けられないのです。ですから、人間を形成させ 得る動機と内容が存在しなければならず、その原因が必ず存在しなければなりません。 (028-282, 1970.02.11)
8 私たちの心と体は、神様を中 心として一つにならなければなりません。心と体が神様と完全に一つになって、三位一体にならなければなりません。神様を中心として一つにならなければなら ないというのは、神様が原因だからです。神様と人間は原因と結果であり、人間の心と体は相対的です。宇宙の根本がそのようになっています。宇宙の根本は、 原因と結果が一つになったものであり、主体と対象が一つになったものです。原因と結果、主体と対象が一つになること、それ以外に、理想的環境、理想的存在 は見いだせません。 (89-152, 1976.11.07)
9 人間は、あくまでも原因的な存在ではありません。ある原因による結果的な存在です。結果は原 因と関係なく成り立つことはありません。紆余曲折を経たというとき、その結果は必ず原因と相応する内容と連結されて成り立っています。人間も、ある原因に 似てそのようになっているというのです。その原因的な存在が神様だとすれば、人間は神様に似てそのようになったという結論が出てきます。 (77-102, 1975.04.01)
10 神様は、この宇宙の原因的な存在です。あらゆる作用の原因的な存在であり、力を加える原因的な存在であり、方向を提示する原因的な存在であり、目的を提示 する原因的な存在です。私たちはそのお方について、「人格的な神様である」と言います。なぜかというと、必ず動機を中心として方向を定め、目的を提示する からです。それが一つの明確な立場なので「人格的な神様である」と言うのです。ですから、原因を通して方向を定め、目的の世界に進んでいきます。そのよう な観点において、全体の原因的な存在が神様だというのです。 (89-075, 1976.07.11)
Human beings are resultant beings
5 There is no one who was born because he or she wanted to be born. No man or woman was born out of his or her own desire. We were born because of our parents, not because we desired to be born. The same is true for our parents, their parents, and all our ancestors. It is the same all the way back to Adam and Eve. Even the first human ancestors did not come to exist out of their own desire. Their existence sprang from the desire of someone before them. When we speak of human beings, we refer to men and women. Man needs woman and woman needs man. However, no man chose to be born as a man, nor did any woman choose to be born as a woman. We discover that we are a man or a woman after we are born, and after we grow up we recognize that we need each other and desire to become husband and wife. Knowing this, it is plain to see that human beings are not the fundamental cause, and that if there were no God, neither would there be human beings. (67-267, 1973.07.22)
6 The vast human race came into existence through the process of men and women meeting each other and living together. Humanity is composed of numerous nations, the nations are composed of numerous tribes, the tribes are composed of numerous families and the families are composed of numerous individuals. Each of us is one of those individuals and a member of a family. The family and blood relationships that bind us were not forged according to our own wishes. God gives us our birth, our family and our relatives. Without God, relationships between teachers and students, or between parents and children, would not be possible. God is the cause and all of these relationships in the world are the result.
(67-268, 1973.07.22)
7 In order for anything on earth to exist, there has to be a cause. The world in which we live is a resultant world; the society and country in which we live and the environment we see around us are in a resultant position. There must be a motivation behind the existence of an environment of relationships. We cannot deny that. We can see that human beings are certainly behind the development of societies, nations, and the world. However, human beings cannot be the fundamental cause of human beings. We are undeniably in the position of resultant beings, behind whose creation there must be a motivation, a purpose and a reason.
(028-282, 1970.02.11)
8 We have to unite mind and body with God at the center. When mind and body unite with God completely, they form a trinity. The reason we need to become one in mind and body centered on God is because God is our cause. God and human beings relate as cause and effect. The mind and body have a reciprocal relationship; this is a basic principle of the universe. Unity between cause and effect, and between subject and object partners, is a fundamental and universal principle. Unless there is oneness between God and humankind as cause and effect, between this subject partner and object partner, there cannot be an ideal environment, nor can we become ideal beings. (89-152, 1976.11.07)
9 Human beings are by no means causal beings. We are resultant beings, brought about for some reason. There is no way for a result to come about without any relationship with its cause. No matter how tortuous its course, the result needs to relate to and fit with the cause. Human beings are the way they are because they resemble some causal being. If we say that this causal being is God, we can draw the conclusion that human beings resemble God. (77-102, 1975.04.01)
10 God is the causal being of the universe. He is the causal being behind all action, the causal being who exerts force, the causal being who gives direction, and the causal being who endows purpose. We call Him a God of personality because He always acts with a clear motive, a sense of direction, and a purpose. Therefore, everything in the world advances in the direction of the purpose that is based on the cause. This is what we mean when we say that God is the being that causes everything.
(89-075, 1976.07.11)
첫댓글 감사합니다 아주
감사합니다 아주